Sodelujoči:

… Lara Jereb, 8. b

… Nina Vogel, 8. b

… Vesna Pudgar, 9. a

… Anja Belinc, 9. a

… Andraž Rotovnik, 9. a

Klavdija Kotnik, vodja projekta in mentorica, profesorica slovenščine in šolska knjižničarka

Stojan Brezočnik, mentor, učitelj likovne vzgoje

 

Naslov naše e-knjige je Podajmo si roke, ker si želimo, da bi se vojne po svetu prenehale in da ljudje ne bi trpeli.

V projektu smo se podrobneje seznanili s časom druge svetovne vojne in holokavsta. Vsa naša videnja tega časa, naši vtisi in občutki so zapisani v naših literarnih prispevkih, ki smo jih razdelili v 4 poglavja. Prvo poglavje nosi naslov Večno prijateljstvo. Tu smo predstavili knjigo Johna Boyna Deček v črtasti pižami in naše interpretacije vsebine. V drugem poglavju Pa vendar so cvetele češnje smo spoznali, nam do zdaj neznanega pesnika, Karla D. Kajuha in njegovo ljubezensko poezijo. Uničena življenja je naslov našega tretjega življenja, kjer smo zbrali svoje vtise in občutke ob gledanju filma Deček v črtasti pižami. V zadnjem poglavju Tihi opomini na preteklost smo obiskali bližnja spominska obeležja iz 2. svetovne vojne  v Mežici in gestapovske zapore v Dravogradu, jih avtorsko dokumentirali s fotografijami in videoposnetkom Muzejska zbirka o nacističnem nasilju – Dravograd.

»Za sodelovanje v projektu Stisni roko v pest sem se odločila, ker se mi je zdela tema projekta zelo zanimiva in o njej smo nekaj slišali tudi pri uri zgodovine.« Anja Belinc, 9. a

»Po obisku gestapovskih zaporov v Dravogradu sem razmišljala le o tem, na kakšen način, naj povem še drugim, da se kaj tako groznega ne sme nikoli več ponoviti. E-knjiga je kot nalašč za to.« Vesna Pudgar, 9. a

»Velikokrat sem razmišljala o svojih sorodnikih, ki so sredi vojne umrli ali pa so doma trpeli. Ko sem kdaj prebrala kakšno knjigo o vojni, me je vedno stisnilo pri srcu. Zato sem se odločila, da sodelujem pri tem projektu, ker želim, da vsi ljudje zvedo, kaj se je dogajalo v tistih časih.« Nina Vogel 8.b

»Za sodelovanje v tem projektu sem se odločila, ker sem želela bolj podrobno spoznati čas 2. svetovne vojne in tudi ostale seznaniti z dogajanjem. Pri projektu sem se veliko naučila. Ni mi žal, da sem se vključila.« Lara Jereb, 8.b

S sodelovanjem v tem projektu smo spoznale, kakšno je bilo življenje ljudi, ki so živeli v času druge svetovne vojne. Prepričane smo, da so vojne popoln nesmisel človeštva, pri čemer trpi preveč ljudi. Zdaj še bolj cenimo prijateljstvo med seboj, ker nam tega ne more nihče vzeti. Zelo pomembno pa se nam tudi zdi spoznanje, da smo lahko srečni, ker živimo svobodno in lahko brez zadržkov povemo svoje mnenje.

SMRT NIKOLI NE POKONČA PRIJATELJSTVA!

 

Viri:

  1. J. Boyne: DEČEK V ČRTASTI PIŽAMI. Dob pri Domžalah: Miš, 2009.
  2. M. Herman: The boy in the striped pyjamas [Videoposnetek] = Deček v črtasti pižami. Ljubljana: Con film, 2009.
  3. K. Destovnik: MARKACIJE: izbrane pesmi in pisma. Ljubljana: Mladinska knjiga, 1982.
  4. J. Messner: MORIŠČE DRAVOGRAD. Dravograd: Skupščine občine, 1985.
  5. I. Štrucl, S. Uran et al.: 300 LET MEŽIŠKI RUDNIKI. Ljubljana: Ljudske pravice, 1965.             
  6. WIKIPEDIJA. (posodobljeno 24. 10. 2010) http://sl.wikipedia.org/wiki/Glavna_stran          
  7.  KOROŠKA ... BARVITOST DOLIN. http://www.koroska.si/index1.php?site=turinfo&nid=1128&kat=514&lang=1&fir=65 


domov