Nazaj

 

 

Spoštovani starši, dragi učenci!

 

Pred Vami je šolska publikacija, s katero Vas želimo na kratko informirati o dejavnostih šole skozi šolsko leto, ki je pred nami.

 

V šolsko leto 2007/2008 vstopa naša šola kot popolna devetletna šola. Letošnje šolsko leto prinaša učencem 6. razreda v maju 2008 možnost prostovoljnega opravljanja nacionalnih preizkusov znanja iz slovenščine, matematike in angleščine. Preizkusi in rezultati znanja iz treh predmetov bodo dober pokazatelj truda posameznega učenca pri teh predmetih.

Želja nas vseh, ki oblikujemo OŠ Antona Globočnika Postojna je, da bi se kakovostno šolsko delo kazalo na vseh predmetnih področjih in tudi v kakovosti medsebojnih odnosov, ki so pogosto temelj zadovoljstva in uspeha. Še vedno si želimo strpnega dialoga s starši, učenci in drugimi uporabniki naših šolskih storitev. Upam, da si bomo vsi skupaj k temu prizadevali in se izogibali konfliktnimi situacijam, ki ponavadi ne prinesejo nobeni strani nič dobrega.

 

Dragi učenci, želim si, da bi doživljali Vaše šolanje pri nas kot dobro izkušnjo, kot nekaj, kar vam bo popotnica tudi pri nadaljnjem šolanju ter da boste k opravljanju šolskih nalog pristopili z namenom, da je le-to za vas dobro in koristno. Želim, da boste z veseljem sodelovali v vseh projektih in dejavnostih, ki se bodo v tem šolskem letu odvijale na šoli in tako tudi Vi prispevali k dobremu imenu naše šole. Verjamem, da Vam letos ne bo težko pisati domačih nalog, ki so, pa čeprav mislite, da temu ni tako, tudi droben korak k učenju in izboljšanju zaključne ocene. Naj Vam bo torej tudi pisanje domačih nalog ena od prednostnih v tem šolskem letu. 

 

Naj zaključim z mislijo: »Kdor misli, da vse ve, se bo težko še česa naučil« ( sir J. M. Templeton)

                                                           Ravnateljica

                                 Sabina Ileršič Kovšca, prof. zgod., spec.

 

 

      OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBOČNIKA

      Cesta na Kremenco 2, 6230 POSTOJNA

 

 

Ravnateljica:                    Sabina Ileršič  Kovšca

Pomočnica ravnateljice:              Vladka Lavsegar

Tajnica:                                    Damijana Repe

 

Telefon ravnateljica:                  05 7000 311

Telefon pomočnica ravnateljice  05 7261 810

Tajništvo:                                 05 7000 300

Fax:                                         05 7000 314

E - mail:                os.antona–globocnika–po@guest.arnes.si

E-mail ravnateljica:          sabina.ilersic@guest.arnes.si

Podračun pri UJP:                      01294-6030675497

Matična številka:                        549 682 9000

Davčna številka:                         44439407

 

 

PODRUŽNICE:

 

Podružnična šola Bukovje

Bukovje  4, 6230 Postojna

tel.: 05 751 51 26, vodja podružnice: Vilma Kernel

Podružnična šola Planina

Planina  142, 6232 Planina

tel: 05 756 50 60, vodja podružnice: Tanja Jarić Primc

 

Podružnična šola Studeno

Studeno 68, 6230 Postojna

tel: 05 751 52 70, vodja podružnice: Tjaša Repnik

 

 

 

 

 

PREDSTAVITEV ŠOLE

USTANOVITELJ

Ustanovitelj šole je Občina Postojna. Odlok o ustanovitvi   je bil sprejet v aprilu 1997 ter objavljen v Uradnem listu RS,  št. 33/97. Novi odlok še ni usklajen s spremembo ZOFV I-ja.

 

ŠOLSKI  OKOLIŠ

Osnovna šola Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki je opredeljen v 10. členu Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda ( Ur. list RS 33/1997).

ŠTEVILO UČENCEV IN ODDELKOV

 

RAZRED

ŠTEVILO UČENCEV

ŠTEVILO ODDELKOV

1. R

40

2

2. R

46

2

3. R

39

2

4. R

29

2

5. R

29

2

6. R

67

3

7. R

48

2

8. R

46

2

9. R

58

3

PLANINA 1.,2. R

18

1

                     3. R

11

1

                 4.,5. R

12

1

BUKOVJE 2., 3. R

8

1

                 4., 5. r

8

1

STUDENO 1., 2., 4. R

7

1

Skupaj

466

26

 

 

ORGANI UPRAVLJANJA

Svet šole

Predstavniki ustanovitelja

 

 

Karmen Progar Radunić

 

 

Andreja Vidmar

 

 

Roman Milavec

 

 

Predstavniki staršev

 

 

Stanislav Ogrizek

 

 

Ivanka Brus

 

 

Adolf Turk

 

 

Predstavniki delavcev šole

 

 

Tina Primc

 

 

Martina Sedej Filipčič

predsednica sveta

 

Andreja Mlakar

Namestnica p. sveta

 

Nadja Jurca

 

 

Pepi Krašna

 

 

učiteljski zbor

Vodi ga Sabina Ileršič Kovšca

 

oddelčni učiteljski zbori

Vodijo jih razredničarke.

 

Predmetni strokovni aktivi

Oblikujejo jih učiteljice posameznih predmetnih področij.

 

svetovalna služba

Lea Trebec Tomažič Martina Kuzman

Mojca Simičak

 

šolska knjižnica

Simona Felicijan

 

Svet staršev

Predsednica Ivanka Brus

predstavniki staršev iz vsakega oddelka matične šole in podružnic Bukovje, Planina, Studeno

 

 

STROKOVNI ORGANI:

 

·         Učiteljski zbor:

sestavljajo vsi strokovni delavci šole. Učiteljski zbor razpravlja o učni problematiki učencev na pedagoških konferencah, ki jih sklicuje ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski zbor.

 

·         Oddelčni učiteljski zbor:

sestavljajo strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno– izobraževalno delo v posameznem  oddelku. Po potrebi sodelujejo pri delu tega zbora tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.

 

·         Razrednik:

vodi delo svoje oddelčne skupnosti, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge, ki so določene z zakonodajo.

 

·         Strokovne aktive:

Oblikujejo strokovni delavci, združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.

 

SVET STARŠEV

·         Sestava:  Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka.

·         Naloge:

-          predlaga nadstandardne programe,

-          daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,

-          daje mnenje o predlogu razvojnega programa in letnega  delovnega načrta,

-          daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja,

-          razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno–izobraževalnih problemih,

-          obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno– izobraževalnim delom,

-          voli predstavnike v svet šole,

-          opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.

 

SKUPNOST UČENCEV

Oddelčne skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska pedagoginja Lea Trebec Tomažič.

 

 

STIKI MED ŠOLO IN STARŠI

 

Redno sodelovanje staršev s šolo pripomore k pravočasni obveščenosti o otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju morebitnih učnih, vedenjskih  in drugih težav.

 

Zato staršem svetujemo:

 

-          redno sodelujte z razrednikom vašega otroka,

-          redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke,

-          sodelujte pri različnih dejavnostih šole: projektnem učnem delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu, prireditvah …,

-          sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,

-          poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene šolske potrebščine in dovolj časa za učenje,

-          pomagajte mu razvijati delovne in učne navade,

-          poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan,

-          bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj znašel v težavah in veselite se z njim vsakega napredka,

-          vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam preživljanja prostega časa in ga odvračajte od brezciljnega pohajanja, posebno v večernih urah,

-          poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk, učne delavnice ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega načrta ponuja šola,

-          pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu najbolj ustrezne.

 

URADNE URE RAVNATELJA ZA STARŠE IN UČENCE

Vsak  torek od 13.00 do 14.00 in v času popoldanskih govorilnih ur po rokovniku v publikaciji.

 

UČITELJ SVETOVALEC UČENCU - individualne govorilne ure učiteljev za učence bodo od septembra meseca po urniku, ki bo objavljen na oglasni deski v avli šole.

Učitelji bodo tudi v tem šolskem letu 1 uro na teden namenili pogovorom z učenci, ki imajo učne težave pri predmetu, pomagali bodo z nasveti pri izdelavi seminarskih in drugih nalogah.

 

POPOLDANSKE GOVORILNE URE

Skupne popoldanske govorilne ure so vsak zadnji četrtek v mesecu, razen septembra, decembra in junija, od 15.30 – 16.30 ure. Na popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo učencev skupaj s starši.

 

Cilj tega je:

-          da otroci prevzemajo odgovornost, predvsem ko gre za dogovore kako …, kaj …, koliko se naučiti, pripraviti …,

-          da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo otroci počeli,

-          da otroci odločajo, ko gre zanje,

-          da otroci izrazijo svoja pričakovanja.

 

Prepričani smo, da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v šoli. Zato smo se odločili, da bodo razredniki starše obveščali tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo sodelovanje.

 

RODITELJSKI SESTANKI

Načrtujemo tri roditeljske sestanke. Na prvem sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti ter program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo sodelovali razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji predavatelji.

V januarju 2008 bosta organizirana dva  roditeljska sestanka na temo odraščanja in vrednote mladih.  Za starše učencev 9. razreda bodo roditeljski sestanki namenjeni tudi poklicni orientaciji.  O datumih roditeljskih sestankov boste pravočasno obveščeni.

 

 

 

PROGRAM DELA

Predmet

1. r

2. r

3. r

4. r

5. r

6. r

7. r

8. r

9. r

Slovenščina

6

7

7

5

5

5

4

3,5

4,5

Matematika

4

4

5

5

4

4

4

4

4

Tuji jezik

 

 

 

2

3

4

4

3

3

Likovna v.

2

2

2

2

2

1

1

1

1

Glasbena v.

2

2

2

1,5

1,5

1

1

1

1

Družba

 

 

 

2

3

 

 

 

 

Geografija

 

 

 

 

 

1

2

1,5

2

Zgodovina

 

 

 

 

 

1

2

2

2

DIE

 

 

 

 

 

 

1

1

 

Spo. okolja

3

3

3

 

 

 

 

 

 

Fizika

 

 

 

 

 

 

 

2

2

Kemija

 

 

 

 

 

 

 

2

2

Biologija

 

 

 

 

 

 

 

1,5

2

Naravosl.

 

 

 

 

 

2

3

 

 

Nar. in teh.

 

 

 

3

3

 

 

 

 

Tehnika in  tehnologija

 

 

 

 

 

2

1

1

 

Gospodinj.

 

 

 

 

1

1,5

 

 

 

Športna

vzgoja

3

3

3

3

3

3

2

2

2

Izbirni predmet 1

 

 

 

 

 

 

2/1

2/1

2/1

Izbirni predmet 2

 

 

 

 

 

 

1

1

1

Izbirni predmet 3

 

 

 

 

 

 

1

1

1

Oddelčna skupnost

 

 

 

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

KD

4

4

4

3

3

3

3

3

3

ND

3

3

3

4

3

3

3

3

3

TD

3

3

3

4

4

4

4

4

4

ŠD

5

5

5

5

5

5

5

5

5

Dop/dod

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 

 

IZBIRNI PREDMETI v 7. r

 

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

Gledališki klub

Andreja Mlakar

 

Likovno snovanje 1

Romana Harmel

 

Sodobna priprava hrane

M. Penko Šajn

Helena Vekar

 

Turistična vzgoja

Mirela Bubnič

 

Šport za zdravje

Jana Čelan

 

Les

Nada Likon

 

Urejanje besedil

Anton Perenič

 

 

IZBIRNI PREDMETI v 8. r

 

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

Italijanščina II

Zunanji mentor

 

Likovno snovanje II

Romana Harmel

 

Načini prehranjevanja

M. Penko Šajn

 

Računalniška  omrežja

Anton Perenič

 

Izbrani šport –odbojka

Anja Pirc

 

Les

Nada Likon

 

 

 

IZBIRNI PREDMETI v 9. r

 

 

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

Italijanščina III

Zunanji mentor

 

Likovno snovanje III

Romana Harmel

 

Šport za sprostitev

Mitja Muha

 

Računalništvo –multimedija

Antona Perenič

 

Les

Nada Likon

 

Retorika

Mateja Šepić

 

 

 

 


ŠOLSKI KOLEDAR

KOLIKO DNI BO TRAJAL POUK V ŠOLSKEM LETU 2007/2008

 

Mesec

Delovni dnevi

Dnevi pouka

SEPTEMBER

20

20

OKTOBER

22

20

NOVEMBER

21

20

DECEMBER

18

15

JANUAR

21

21

FEBRUAR

19

14

MAREC

20

21

APRIL

22

19

MAJ

20

20

JUNIJ

20

10/ 9. r; 17 1.-8.r

185 dni 9. r

190 dni ostali

180 9. r/ 187 ost

 

KDAJ BODO POČITNICE?

 

Ponedeljek, 3. 9. 2007

Začetek pouka

29. 10. – 2. 11. 2007

Jesenske počitnice

Ponedeljek, 24. 12. 2007

Pouka prosto / nadomešč.

25. 12. - 2. 1. 2007

Novoletne počitnice

petek, 8. 2. 2008

Slovenski kulturni praznik

25. 2. -  29. 2. 2008

Zimske počitnice

24. 3. 2008

Velikonočni ponedeljek

Sobota, 29. 3. 2008

Nadomeščanje 24. 12.

28. 4. - 2. 5. 2008

Prvomajske počitnice

petek, 13. 6. 2008

Zadnji dan pouka 9. r

Torek, 24. 6. 2008

Zadnji dan pouka 1. - 8. r

 

POUK

 

Pouk izvajamo po veljavnih učnih načrtih in letnem delovnem načrtu šole v obsegu predmetnika ter v skladu s smernicami za delo Ministrstva za šolstvo in šport.

 

Šolo odpiramo ob 5.30 uri, jutranje varstvo za učence 1. r se prične ob 5.30 uri, za učence 2. r ob 7.00, za ostale učence pa je prihod v šolo 15 minut pred pričetkom pouka.

 

Vhod v šolo je za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas, za učence predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco. 

 

Pri iskanju informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na dežurnega učenca, ki se nahaja v šolski avli.

 

Naloge dežurnega učenca so:

 

·         sprejemanje obiskovalcev in dajanje informacij,

·         kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih pip v prostorih,

·         posredovanje morebitnih obvestil za učitelje in učence,

·         zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,

·         pomoč  pri razdeljevanju malic na razredni stopnji,

·         pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje drugih nalog v zvezi z dežurstvom.

 

 

 

 

 


ŠOLSKI ZVONEC

 

PREDURA

7.00–7.45

 

 

1. URA

8.00–8.45

Odmor

8.45–8.50

2. URA

8.50–9.35

Glavni odmor

9.35–10.00

3. URA

10.00–10.45

3. odmor

10.45–10.50

4. URA

10.50-­-11.35

4. odmor

11.35–11.40

5. URA

11.40–12.25

5. odmor

12.25–12.30

6. URA

12.30–13.15

6. odmor

13.15-­-13.35

7. URA

13.35-­-14.20

7. odmor

14.20-­-14.25

8. URA

14.25-­-15.10

 

 

Podaljšano bivanje

11.40-15.40

5 ur na dan po 50 minut

25 ur na teden

 

DODATNI IN DOPOLNILNI POUK

 

Učenci, ki želijo  svoje znanje in vedenje razširiti, se lahko vključijo v dodatni pouk. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev. Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega jezika, matematike. Po potrebi bo organiziran tudi dodatni pouk iz fizike in kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru  v času pred ali po pouku.

Predmet/razred

Učitelj

Urnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Predlog za obiskovanje dopolnilnega pouka oblikuje učitelj predmeta, ki ugotovi vzroke za učenčevo neuspešnost in redno spremlja učenčev napredek. Z drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne cilje.  Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru pred ali po pouku.

 

Predmet

Učitelj

Urnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekateri učenci pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo potrebnega minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači jim ne znajo pomagati. Za te učence organiziramo individualno in skupinsko učno pomoč, ki jo izvajajo strokovni delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli, praviloma izven pouka in po vnaprej določenem urniku.

 

DODATNA STROKOVNA POMOČ

Namenjena je otrokom s posebnimi potrebami. Izvajajo jo strokovni delavci šole na podlagi odločb. Za te učence se v septembru pripravijo individualizirani načrti dela.

 

PEVSKI ZBOR

 

Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in medsebojnega komuniciranja.

V tem šolskem letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1. do 5. razreda  2 uri tedensko in MPZ od 6. do 9. razreda 4 ure tedensko, ki ju bo vodila  Barbara Dolgan.

 

 

 

RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE

 

V vizijo šole smo zapisali, da je naša šola:

·         odprta za drugačnost,

·         šola zadovoljnih učencev in staršev in

·         šola uspešnih strokovnih delavcev.

 

Svojo vizijo izpolnjujemo tudi s sodelovanjem v različnih projektih in humanitarnih dejavnostih.

 

PROJEKTI I.  TRIADE

 

1. razred

Športna značka Zlati sonček,

Eko projekt,

Socialne igre.

 

2. razred

Celoletni projekti:

Socialne igre,

Knjigobube,

Športna značka Zlati sonček,

Eko projekt.

 

3.  razred

Celoletni projekti:

Športna značka Zlati sonček,

Eko projekt,

Socialne igre.

 

podružnična šola Bukovje

 

Športni program Zlati sonček in Krpan,

Socialne igre,

Eko projekt,

Kako se učimo,

Nasveti otrok za starše.

 

podružnična šola Planina

celoletni projekti:

Športna značka Zlati sonček in  Krpan,

Ekoprojekt,

Kako se učimo,

Nasveti otrok za starše.

 

podružnična šola Studeno

 

Športni program Zlati sonček,

Socialne igre,

Ekoprojekt.

 

aktiv podaljšanega bivanja

Ekologija – ločevanje odpadkov, zbiranje papirja, plastike,

Mi pa radi beremo pravljice,

Živimo zdravo z naravo!

 

 

PROJEKTI II. IN III. TRIADE

 

aktiv slovenščine:

V okviru pouka bo v 6. razredu potekal bralni projekt.

 

aktiv angleškega jezika:

Celoletni projekt  »Bookworms« in »Epi Reading badge«

 

računalništvo:

V ta program sodijo vse aktivnosti s področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih bomo tudi v tem šolskem letu še dograjevali.

 

Te aktivnosti so zlasti:

·         informatizacija dela na šoli,

·         uporaba računalnika pri pouku od 1.  do 9. r,

·         izvajanje izbirnih predmetov s področja računalništva,

·         izvajanja interesnih dejavnosti za učence,

·         osnovne informacije o uporabi računalnika za učitelje in starše,

·         med predmetna povezava:

     -predstavitev seminarskih nalog in referatov s pomočjo   

      računalnika,

-          dopisovanje po e-pošti (TJI),

-          računalniška obdelava fotografij,

-          robotika. 

 

Dan šole – Globočnikov dan

 

Dan šole bo izveden maja 2008 in bo posvečen 40-letnici delovanja šole.

 

Eko dejavnosti

Nadaljevali in razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu in problematiki varovanja našega okolja  in  dejavnostih povezanih s projektom bomo  preko medijev obveščali lokalno skupnost ter krajane. Koordinatorici eko šole sta  Sonja Česnik in Mateja Šepić.

 

Svetovalna služba

Svetovalno delo bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih

Øučenje in poučevanje,

Øšolska kultura, vzgoja, klima, red,

Øtelesni, osebni in socialni razvoj,

Øšolanje,

Øpoklicna orientacija,

Øsocialno-ekonomske stiske.

 

Povezovanje šole z okoljem

Strokovni delavci šole se bodo skupaj z učenci in pripravljenim  programom vključevali v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali bodo na prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in zavodov. Šola se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih organizacij in svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in tudi širše. Zgledno bo nadaljevala sodelovanje z Vrtcem Postojna, šolskimi ambulantami ZD Postojna, Glasbeno šolo in sosednjima šolama v občini. Šola se bo uspešno povezovala tudi s Pedagoškimi fakultetami v Ljubljani, Mariboru in Kopru, Filozofsko fakulteto v Ljubljani ter Pedagoškim inštitutom v Ljubljani.

 

INTERESNE DEJAVNOSTI

 

Na šoli si želimo, da se vsak učenec vključi v vsaj eno interesno dejavnost, kjer se lahko sprošča in razvija svoje sposobnosti. Vključitev v interesno dejavnost je prostovoljna, vendar pričakujemo, da jo bo učenec  po prijavi obiskoval ves predvideni čas.

Centralna šola

 

   Dejavnost

     Mentor

   razred

Čipkarski krožek

Martina Sedej Filipčič

5.— 9. r

Planinski krožek

Suzana Vidmar

1.­ - 4. r

Projekt Knjigobube

Milena Požar

1. r

Projekt Knjigobube

Tina Primc

2. r

Flamenko 1

Simona Felicijan

6. – 9. r

Naravoslovna delavnica

Suzana Morel

2. -4. r

Bookworms angl. tekm.

Aktiv TJA

4. – 9. r

Epi Reading Badge

Aktiv TJA

4. – 9. r

K. angleškega jezika

Tamara Petrovčič Debevc

2. – 3. r

Likovne delavnice

Cilka Bombač

1. – 3. r

Športno gibalni krožek

Nadja Jurca, Darja Košir

1.- 2. r

Dramski  krožek

Andreja Mlakar

7. – 9. r

Literarni krožek Špegu

Mateja Šepić

7. – 9. r

Krožek socialnih iger

Lea Trebec Tomažič

7. -8. r

Krožek Unicef

L. Trebec Tomažič

8. -9. r

Kulturna dediščina

Andreja Mlakar

8. r

Knjižničarski krožek

Simona Felicijan

7. - 9. r

Vesela šola

Suzana Morel

4. – 9. r

Vrtnarski krožek

Franka Košmer

1.- 4.  r

Letalsko modelarstvo

Sašo Šantelj

6. – 9. r

Pika literarni krožek

Mateja Šepić

3. – 5. r

Rokomet

Zunanji mentor

6. – 8. r

Mini rokomet

Zunanji mentor

3. – 5. r

Košarka

Mitja Muha

6. – 7. r

Akrobatska skupina Leteči volkci

Šahovski krožek

Mitja Muha

 

Anton Perenič

8. b

 

1. – 4. r

Računalniški krožek

Anton Perenič

4. – 6. r

Otroški pevski zbor

Barbara Dolgan

2. – 5. r

Mladinski pevski zbor

Barbara Dolgan

5. – 9. r

Orffov instrumentarij

Barbara Dolgan

2. in 3. triada

Glasbene urice

Barbara Dolgan

1. – 2. r

 

Podružnične šole

 

    Dejavnost

             Mentor

    Razred

Dramsko recitacijski

Nataša Lulik

Bukovje

Otroški pevski zbor

Vilma Kernel

Bukovje

Računalniški krožek

Anton Perenič

Bukovje

Mi pa radi pojemo OPZ

Tanja Jarić Primc

Planina

Pravljični krožek

Tamara Pavlovič

Planina

Športno gibalni krožek

Andreja Milavec

Planina

Likovno-ustvarjalni

Tjaša Repnik

Studeno

 

 

ŠOLA V NARAVI in NARAVOSLOVNI TABORI V CŠOD

 

Naravoslovne tabore že vrsto let organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, ki ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo izvajajo na visoki strokovni ravni.

V razširjen program osnovne šole sodijo tudi letne in zimske šole v naravi s tečajem plavanja in smučanja. Letna šola plavanja za učence 5. razreda bo organizirana v maju 2008 v Termah Čatež.

Naravoslovne tabore bomo v tem šolskem letu izvedli  v CŠOD za:

 

Razred

Datum

Dom CŠOD

1. r

5. 5. - 7. 5. 08

Medved

2. r

7. 5.-9. 5. 08

Medved

3. r

3. 3.- 7. 3. 08

Jurček

4. r

26. 11.-30.11. 07

Fara

5. r

8. 10. – 12. 10.07

Radenci

7. r

10. 9. – 14. 9. 07

Gorenje

8. r

28. 1. – 1. 2. 08

Breženka

4.,5. r Plan; Bukov

8. 10. – 12. 10. 07

Burja

Stud; 3. r Planina

12. 11. – 16. 11. 07

Jurček

 

LETNA ŠOLA PLAVANJA

Razred

Datum

Kraj

5. r

19. 5. – 24. 5. 08

Terme Čatež

 

Želimo, da se navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.

 

ŠOLSKE EKSKURZIJE

 

RAZRED

RELACIJA

OKVIRNI DATUM

6. r

Koprsko primorje

Maj, 2008

7. r

Gorenjska

Maj, 2008

8. r

Logarska dolina

Maj, 2008

9. r

Posočje

sep/okt  2007

9. r

Prekmurje

Maj, 2008

 

JUTRANJE VARSTVO

Organizirano je za učence 1. razreda od 5.30 dalje. Od 7.00 dalje poteka jutranje varstvo za učence 2. in 3. razreda kot dodaten program, ki ga financira Občina Postojna.

 

PODALJŠANO BIVANJE

 

V šolskem letu 2007/2008 bo na matični šoli organiziranih pet oddelkov  podaljšanega bivanja, oddelek v Bukovju in dva oddelka  v Planini, in sicer  od 11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje, kosijo v šoli. V   času bivanja potekajo rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene dejavnosti.

V svoj program so učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v razstavah izdelkov učencev vključenih v podaljšano bivanje, v dneve odprtih vrat, v sodelovanje z ustanovami v kraju in jesenski piknik. Skupaj z učenci, vključenimi v oddelke podaljšanega bivanja bodo izpeljale  projekte s področja ekologije--ločevanje odpadkov in zbiranje papirja, projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.

 

Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole, lahko  učiteljica v podaljšanem bivanju predčasno spusti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ORGANIZACIJA DELA

 

DELAVCI ŠOLE

 

1. in 2. triletje

 

Razred

Učilnica

     Učitelj

Št. učen-

cev

 

1. a

12

Darja Košir, N. Jurca

19

 

1. b

13

Milena Požar, N. Jurca

21

 

2. a

9

Tina Primc

24

 

2. b

10

Tamara Kogej

22

 

3. a

7

Elizabeta Kompara

19

 

3. b

8

Nives Kalister

20

 

4. a

14

Milica P. Grginič

14

 

4. b

11

Sonja Česnik

15

 

5. a

6

Martina Sedej Filipčič

14

 

5. b

35

Nevenka Trenta

15

183

 

Podaljšano bivanje

 

Razred

Učilnica

Učitelj

št. učencev

1. odd

13

Suzana Morel

 

2. odd

12

Franka Košmer

 

3. odd

8

Zorislava Nedeljkovič

 

4. odd

7

Suzana Vidmar

 

5. odd

14

Terezija Kogovšek

 

0, 28 odd

 

Vladka Lavsegar, B. Šraj

 

 

 


PODRUŽNICE 1. in 2. triletje

 

 

Razred

Učitelj

Število učencev

 

Bukovje

2. – 3. r.

Vilma Kernel

8

 

 

4.- 5.  r.

Nataša Lulik

8

16

Planina

1.­ r.-- 2. r.

Tamara Pavlovič,

Andreja Milavec

18

 

   »

3. r.

Tanja Jarić Primc

11

 

 

4. - 5. r.

Martina Rebec

12

41

Studeno

1.- 4. r

Tjaša Repnik

7

7

Bukovje

1. odd PB

Breda Kovač

16

 

Planina

1. odd PB

Brigita Blaško

16

 

Planina

2. odd PB

Anita Čelhar

16

 

Planina

0, 12 odd PB

Andreja Milavec

9

 

 

 

Skupaj podružnice

 

64

 

2. in 3. triletje

 

Razred

Razrednik

Predmet

Število učencev

Učil.

6. a

T. Petrovčič Debevc

TJA

22

39

6. b

Andreja Milavec

SLO

21

41

6. c

Karmen Marolt

MAT

24

34

7. a

Majda Možina

MAT

23

49

7. b

M. Penko Šajn

NAR7BIO

23

32

8. a

Vida Udovič

KEM/BIO

22

46

8. b

Mirela Bubnič

GEO

24

5

9. a

Romana Harmel

LVZ/GEO

16

50

9.  b

Janja Arsenović

MAT

21

37

9.  c

Lidija Križman

TJA

21

38

 

Skupaj

 

217

 

 

 

Učitelji – ne razredniki

 

Učitelj

Predmet

Uči razrede

Tine Ščuka

ŠVZ

3., 4., 7., 8. r

Nada Likon

THV/FIZ

5.- 9. r

Helena Vekar

GOS

5., 6. , 8., 9. r

Breda Šraj

NP slo/DSP

9. r

Klara Lukan Žilavec

TJA./DSP

4., 5., 8., 9. r

Barbara Dolgan

GVZ

4., 5., 7., 8.,9. r

Mateja Šepić

SLO

8., 9. r

Simona Felicijan

SLO

8., 9. r

Janez Vičič

TJA

8.r

Darja Gorup

ZGO/DIE

7. -. 9. R

Jana Čelan

ŠVZ

4.- 9. R

Mitja Muha

ŠVZ

2. – 9. R

 

Drugi strokovni delavci

 

Lea Trebec  Tomažič

Pedagoginja

7.00–14.00

Martina Kuzman

Psihologinja

7.00–14.00

Simona Felicijan

Bibliotekarka

7.00–14.00

Anton Perenič

Računalničar

7.00–14.00

Breda Šraj

Knjižnica/ IUP

7.00–14.00

Mojca Simičak

Defektologinja

7.00–14.00

Ostali delavci

 

Tajništvo:

Damijana Repe – tajnica, jutranje varstvo

Tu boste lahko urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in izpisi otrok …

 

Računovodstvo:

Marina Vidmar – računovodkinja

Anja Zemljič – blagajničarka,  knjigovodja, laborant

 

Tu boste lahko urejali vse finančne zadeve: plačila malic in drugih stroškov, potrdila za  nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic in kosil na (05 7000 313 oziroma 05  726 1810)  .

 

Tehnični delavci:

Pepi Krašna – hišnik/vzdrževalec,

Iztok Fidel- hišnik/vzdrževalec

 

Vzdrževanje vseh objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja …

 

Kuhinja:

Marjetka Bauman – kuharica

Milanka Vukajlović – razdeljevalka hrane, čistilka

 

Na podružnicah skrbijo za malice in čistočo gospodinjci:

v Bukovju Radojka Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.

 

Storitve čiščenja za potrebe šole opravlja čistilni servis Bioeco center d. o. o  iz Ljubljane.

 

ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

 

Čeprav je šola namenjena pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči živeti z drugimi tudi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči, ali usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.

 

Pomoč v svetovalni službi lahko poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.

 

Šolsko svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec  Tomažič in psihologinja Martina Kuzman. Pomaga jima tudi defektologinja Mojca Simičak. Vse tri strokovne delavke  sodelujejo z učitelji ter vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in vrednotenju  razvoja šole, nudijo pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi težavami, organizirajo in izvajajo poklicno usmerjanje, povezujejo šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem.  Psihologinja vodi tudi aktivnosti odkrivanja nadarjenih učencev in delo z njimi.

Program dela svetovalne službe temelji na povezavi med učenci, starši, učitelji in vodstvom šole.

 

ŠOLSKA KNJIŽNICA

 

Šolska knjižnica je odprta v času pouka 7.30–8.00 ter 11.30–14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka Simona Felicijan. Člani šolske knjižnice so vsi učenci in učitelji šole. Vpisnine ni, prav tako zamudnine ne. Učenec, kot član šolske knjižnice, je po pravilniku o knjižničnem redu dolžan z izposojenim gradivom lepo ravnati in ga vrniti najkasneje do konca šolskega leta. Če le-tega ne vrne oziroma vrne poškodovanega, šola zaračunava odškodnino, in sicer največ 1/3 nabavne cene poškodovanega gradiva ter največ polovico nabavne cene izgubljenega gradiva. Uporabnik lahko poškodovano ali izgubljeno gradivo nadomesti z istim, novim ali še uporabnim, gradivom.

Šolska knjižnica je učno in informacijsko središče šole, kjer učenci preko vsebin in ciljev knjižničnih informacijskih znanj od 1. do 9. razreda spoznavajo  njeno urejenost, storitve ter postajajo samostojni uporabniki knjižnice ter njenih informacijskih virov. Knjižnični fond se vsako šolsko leto bogati in obnavlja, kar nudi učencem pester izbor knjig in strokovne literature za domače branje, bralno značko, seminarske naloge, referate, plakate in za branje v prostem času.  

 

UČBENIŠKI SKLAD

 

V sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru. S podpisom v posamezni učbenik se učenec obveže, da bo z njim lepo ravnal, ga zavil ter ga konec šolskega leta vrnil nepoškodovanega. V primeru, da učenec vrne poškodovan učbenik ali le-tega izgubi, šola po pravilniku o upravljanju učbeniških skladov zaračunava odškodnino, in sicer največ 1/3 nabavne cene poškodovanega učbenika ter največ polovico nabavne cene izgubljenega učbenika.

Ministrstvo za šolstvo in šport bo zagotovilo poleg brezplačne izposoje učbenikov iz sklada za učenke in učenec v prvem in drugem triletju tudi brezplačno izposojo za učenke in učenec sedmih razredov. Skrbnica učbeniškega sklada je Simona Felicijan.

 

ŠOLSKA PREHRANA

 

Človekovo zdravje je v veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma ter dajejo organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.

Zato mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.

 

Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra, za učence, ki so vključeni v PB bo, v ceno kosila  všteta tudi popoldanska malica.

 

Šolska malica je v času glavnega odmora 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti učiteljev. Kosilo se prične ob 11.35 uri in traja do 13.30. Na kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali za posamezne dni.

 

Ker otroci včasih zbolijo ali pa ne pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas prosimo, da njegovo odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 313  med 7.00  in 8.00 ali po  e-pošti: projekt5.ospoag@guest.arnes.si

Stroške malic in kosil je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici.

 

SUBVENCIONIRANA ŠOLSKA PREHRANA UČENCEV

 

Ministrstvo za šolstvo, znanost  in šport v  skladu s Pravilnikom o subvencioniranju šolske prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena sredstva za subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki le-te ne zmorejo plačati v celoti. Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi za drugo šolsko prehrano. Starši v začetku septembra pri šolski svetovalni službi oddajo pisno vlogo. Komisija, ki jo sestavljajo šolski svetovalni delavec in dva strokovna delavca šole, na podlagi kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet šole 9. 6. 2004, svet staršev pa podal svoje mnenje, odloči o upravičenosti učenca do subvencionirane šolske prehrane in o višini subvencije.  Splošni kriteriji za dodelitev sredstev so:

·         Prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem varstvu,

·         Višina dohodkov na družinskega člana,

·         Višina otroških dodatkov,

·          Brezposelnost staršev,

·         Dolgotrajna bolezen v družini,

·         Dolgotrajnejši socialni problemi in druge specifike v družini.

 

Podrobnejša navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi  šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost posameznikov do le–tega prošnje pregledala in  uskladila razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami.

 

FINANCIRANJE ŠOLE V NARAVI

Šola v naravi pomeni organizirano obliko vzgojno-izobraževalnega dela , ki sodi v razširjen program osnovne šole in poteka strnjeno več dni v času pouka ter se izvaja izven prostora šole. Cena šole v naravi vključuje stroške učenca in stroške strokovnih delavcev. Za učence, ki zaradi socialnega ne zmore plačati prispevka za šolo v naravi, šola pri določitvi višine dodelitve sredstev upošteva zlasti naslednje kriterije:

·         Prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem varstvu,

·         Višina dohodkov na družinskega člana,

·         Višina otroških dodatkov,

·          Brezposelnost staršev,

·         Dolgotrajna bolezen v družini,

·         Dolgotrajnejši socialni problemi in druge specifike v družini.

 

 

PREVOZI UČENCEV

 

Učenci – vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine Postojna ter AVRIGO Nova Gorica,  PE Postojna. Vozni red šolskih avtobusov bo znan v septembru.

 

OBNAŠANJE NA AVTOBUSU/KOMBIJU

 

Vstopamo in izstopamo DRUG ZA DRUGIM in se NE PRERIVAMO! Pozdravimo voznika, med vožnjo SEDIMO, ne kričimo, ne smetimo in ne uničujemo inventarja v vozilu. Še posebej PAZIMO NA MLAJŠE in ŠIBKEJŠE.

 

VARNA POT V ŠOLO

 

Starši, svetujemo vam, da z otroki večkrat skupaj prehodite njihovo najvarnejšo šolsko pot, kih ob tem opozarjate na nevarne dele poti, ki zahtevajo še posebno previdnost! Kasneje ni odveč preveriti, če otrok dogovorjeno pot tudi dejansko uporablja. Otrok naj odide v šolo pravočasno.  Hodi  naj po pločniku. Če na poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.

 

NEKAJ NASVETOV ZA VARNO POT V ŠOLO

Otroci 1. razreda osnovne šole morajo imeti na poti v šolo in domov spremstvo. Spremljevalci so lahko tudi otroci, stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.


Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.

Hodimo po notranji strani pločnika, če pločnika ni, pa ob skrajnem levem robu cestišča. V skupini hodimo eden za drugim- v koloni. Na cesti se NIKOLI ne lovimo ali prerivamo!

Cesto prečkamo na prehodu za pešce. VEDNO se ustavimo, pogledamo levo, desno in ponovno levo, šele ko se prepričamo, da je prehod varen, odločno prečkamo cesto.

Preden stopimo na cesto, vedno preverimo, če je res varno, tudi kadar nam sveti zelena luč.

Prihajanje v šolo s kolesi in  rolerji odsvetujemo. Če se uporablja tak prevoz, mora biti prevozno sredstvo tehnično brezhibno. Obvezna sta opravljen kolesarski izpit in zaščitna oprema.

 

 

Ko otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak  na  parkirišču pred Primorko.

NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV

 

Na začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.

Menimo, da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v športnih krožkih, in vsi učenci, ki se bodo udeležili naravoslovnih taborov in obeh šole v naravi.

 

 

OCENJEVANJE

Vedenje in sodelovanje  učenca pri pouku in delu za šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši splošen uspeh.

 

Ocena

Kriteriji za ocenjevanje

Znanje

Izdelki

Nezadostno

1

Učenec pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža.

Izdelkov ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči.

Zadostno

2

Obnavljanje znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snovi ne razume v celoti. Izražanje je skromno.

Izdelke pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma.

Dobro

3

Obnavljanje znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi.

Izdelki so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti

Prav dobro

4

Obnavljanje znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze, opazovanja in izločanja bistva pojavov.

Izdelki so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni nujno potrebna.

Odlično

5

Obnavljanje znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in analizirati.

Izdelki so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je samostojne analize in sinteze

 

 

 

PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA

Preverjanje znanja je namenjeno ugotavljanju učenčevega predznanja in razumevanja posredovanih novih učnih vsebin. Ocenjevanje pa je vrednotenje doseženega znanja in ga izvajamo v skladu s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja tre napredovanju učencev v devetletni osnovni šoli. Kriterije za ocenjevanje znanja predstavijo učencem učitelji posameznih učnih predmetov. Postopki za ocenjevanje pa so lahko individualni in skupinski; ocenjujejo pa se učenčevi ustni odgovori, pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki ter dejavnosti. O načinu in oblikah  preverjanja in ocenjevanju znanja so seznanjeni starši na prvem roditeljskem sestanku.

 

OBNAŠANJE PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO

 

 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Pripravljenost učenca na  delo v  šoli

-    v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke

-    opravlja domače naloge

-    pred učno uro se nanjo pripravi

-    pripravljen je na preverjanje znanja

-    ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov

-    ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog

-    na učno uro se ne pripravi

-    ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja

Učni pripomočki:

knjige, zvezki,

geometrijsko risalno orodje,

risalno orodje za likovno vzg., pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna oprema, šolski copati.

Discipliniranost pri pouku

-    svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku

-    upošteva učiteljeva navodila

-    ne moti pouka

-    ne moti sošolcev

-    svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v razredu

-    ne upošteva učiteljevih navodil

-    slabo posluša

-    slabo sodeluje s sošolci

-    njegovo obnašanje je moteče

Disciplina:

Podrediti svoje obnašanje zahtevam v skupini oz. zahtevam učitelja.

Izdelki učenca

-    izdelki so natančni in lepi

-    izdelani so z odgovornostjo

-    napake so manjše

-    dosegajo postavljen cilj

-    površno narejeni izdelki

-    delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko

-    napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja

-    naloga ne dosega postavljenega cilja

Izdelki:

Domače pisne naloge, šolski zapisi, risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati.

Odnos do sošolcev

-    sošolci ga cenijo

-    do njih ima prijateljski odnos

-    pripravljen je pomagati

-    je proti krivičnosti

-    ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje

-    do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten

-    ni jim pripravljen pomagati

-    prezira šibkejše

-    je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami

Spoštovanje in pomoč sošolcem.

Odnos do predmeta

-    za učno snov se zanima

-    sodeluje v razpravah o učni snovi

-    išče dodatna znanja

-    svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom

-    učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi

-    uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči

-    obveznosti stežka in neredno opravlja

Vedoželjnost:

zanimanje za novo in biti pripravljen to tudi spoznati.

 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Odnos do učitelja

-    spoštovanje

-    ceni učiteljevo znanje in trud

-    mu zaupa

-    spoštuje njegova navodila

-    mu postavlja smiselna vprašanja in dileme

-    nespoštljiv odnos

-    ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh

-    pri učitelju išče samo »napake«

-    je svojeglav

-    za učitelja ima predvsem »vprašanja«

Učitelj je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega znanja.

Odnos do  opreme

-    vzorno urejena torba in njena vsebina,

-    čuva opremo v razredu in šoli

-    ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala

-    malomaren odnos do lastne šolske torbe

-    nepravilna uporaba šolske opreme

-    neekonomično obnašanje pri delu

Čuvanje lastne in šolske opreme, inventarja.

Odgovornost pri delu

-    naloge sprejema in opravlja resno

-    neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu

-    za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati

-    neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene

-    pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine

-    prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi

-    svoje interese zna uskladiti z interesi skupine

-    nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno

-    neuspeh ga ne prizadene

-    ne trudi se za uspešnejše delo

-    neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in težav

-    neuspeh skupine ga ne prizadene

-    v skupini mu težko zaupajo nalogo

-    s kolektivom slabo sodeluje

-    prevladuje njegov osebni interes

Dolžnost pomeni:

- skrbeti

za prevzeto obveznost in uresničitev prejete  naloge,

- sprejeti sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne

posledice.

 

 

ŠOLSKI RED

 

Hišni red določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.

 

Za lažje skupno življenje in delo v šoli bomo učitelji in učenci upoštevali  šolski red:

 

·         pouk se pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske copate,

·         učenci se do 7.40 ure zbirajo v vetrniku, kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata in upoštevajo navodila dežurnih učiteljev,

·         učenci razredne stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni strani stavbe,

·         starši učencev na razredni stopnji naj spremijo svoje otroke do vetrnika pred poukom in jih po pouku počakajo v vetrniku. Z upoštevanjem tega določila hišnega reda starši ne motijo pouka v učilnici ter ne posegajo v učni proces z vstopanjem v učilnice,

·         učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega bivanja št. 13,

·         učenci, ki pozabijo šolske copate, si jih lahko izposodijo pri šolski svetovalni službi, če jih ima na zalogi,

·         obutev učenci odložijo v garderobne omarice,

·         oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska obešala v učilnicah ali v garderobne omarice,

·         dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci razredne stopnje v učilnicah,

·         učenci počakajo na učitelja pred učilnico,

·         reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni v razred 10 minut po zvonjenju,

·         učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,

·         reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo razdelijo,

·         učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev učilnice,

·         pri malici uporabljajo papirnate prtičke,

·         učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,

·         pri pouku in šolskih dejavnostih ter v času kosila (ND, KD, TD, ŠD ekskurzije) ni dovoljeno uporabljati mobilne telefone,

·         mobilni aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje izročeni staršem,

·         na dnevih dejavnosti, strokovnih ekskurzijah … ni dovoljena uporabo radia, kasetofona …, razen če ni drugače dogovorjeno,

·         po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,

·         določila hišnega reda veljajo tudi za vse šolske  aktivnosti, ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,

 

JOJ, KAJ PA SEDAJ???

ALI

ČE TE STISKA STISKA …

 

Vsakdo od nas se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.

 

 Ob problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:

 

          

            ČE …

 

  NA KOGA SE   

    OBRNITI??

ZAKAJ SE TO SPLAČA???

KER …

… sem pozabil šolske copate

-          povej dežurnemu učitelju,

-          sposodi si copate  pri šolski svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          ne daješ povoda za kritiko učiteljev

… sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek, učbenik …

-povej učitelju ob začetku ure

-          pokažeš, da si iskren in odgovoren,

-          ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro

… bi rad nujno telefoniral domov

-          povej razredniku ali

-          povej in prosi v tajništvu šole ali

-          povej pri svetovalni službi

-          gotovo boš lahko telefoniral domov

 

 

… nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil,

-          ne kršiš hišnega reda

… ti je slabo, te kaj boli …

-          povej učitelju v razredu,

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          šolsko delo zahteva zdravega učenca,

-          z zdravjem se ni dobro igrati

… si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko …

-          povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren,

-          povej razredniku,

-          povprašaj v tajništvu šole

-          če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati izgubljene stvari

… te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem …

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse oblike umika

… te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti kazni, o …

-          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ob podpori boš zmogel,

-          mogoče te bodo starši razumeli,

-          teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca

… te je dalj časa strah pri določenem predmetu

-          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in

-          povej pri svetovalni službi

-          spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje,

-          o strahu je treba govoriti

… ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico

-          povej knjižničarki in

-          povej razredniku

-          pokažeš, da si odgovoren,

-          skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev

… so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen

… ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in iz šole

-          povej razredniku ali

-          učitelju, ki mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          agresivno osebo JE TREBA USTAVITI,

-          imaš pravico biti varen

… bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk …

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          se ne izpostavljaš

… si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to teži

-          povej učitelju, ki mu zaupaš,

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovoru sledi vedno olajšanje,

-          sogovornik bo ponudil svoje rešitve

… si zaskrbljen, črnogled, jezen … zaradi različnih vzrokov

-          povej učitelju, ki mu zaupaš  ali

-          razredniku,

-          povej pri svetovalni službi

-          ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti, da bi se stanje spremenilo,

-          vsaj poskusiti je treba

 

… tudi problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko rečemo »življenje je tudi pesem«

                         

TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV

080 12 34 – brezplačen klic!

 

 

PA ŠE TO …

 

·         Želimo, da bi starši in drugi obiskovalci upoštevali hišni red šole in na svoje otroke po pouku čakali pred šolo in ne v šolskih prostorih, kar je bila navada do sedaj. V primeru slabega vremena lahko starši počakate v vetrniku šole. Na ta način se bomo izognili predvsem kritikam, da naš šolski prostor ni varen, da vanj lahko vsakdo vstopa brez vednosti pristojnih delavcev. To določilo smo vnesli tudi v hišni red šole, zato Vas prosimo, da ga dosledno upoštevate.

·         tudi v tem šolskem letu se bodo učenci lahko individualno pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo individualne in namenjene težavam in odprtim vprašanjem, ki jih imajo učenci pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri svojem položaju v oddelku ali v skupini. Učencem svetujemo, da to obliko pogovora UČITELJ - SVETOVALEC, čim pogosteje uporabijo.

-          denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,

-          vse informacije o govorilnih urah dobite  pri pomočnici ravnateljice, v tajništvu in na spletnih straneh šole, kjer Vas obveščamo tudi o drugih aktualnih dogodkih na šoli.

-          kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo preko trajnika,

-          šola nudi zunanjim odjemalcem uporabo šolskih učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev.

-          Obrazce za vloge dobite tudi na spletni strani šole.

 

 

OŠ Antona Globočnika Postojna

Cesta na Kremenco 2

6230 POSTOJNA

 

Publikacijo je tekstovno oblikovala:

 

Sabina ILERŠIČ KOVŠCA

 

Lektoriranje:

 

Andreja MLAKAR

 

Tisk: Artpro d. o. o.

 

 

september, 2007

 

naklada: 550 izvodov

 

Nazaj