ime in priimek

 

naslov

 

razred

 

razrednik

 

domači telefon

 

službeni telefon očeta

 

službeni telefon matere

Spoštovani starši, dragi učenci!

 

Šolsko leto 2005/2006 je odprlo svoja vrata. Tudi v tem šolskem letu si vsi skupaj želimo, da bi  z Vami, starši in učenci, uresničili veliko skupnih ciljev in tudi to generacijo otrok naučili ohraniti vrednote, ki so skoraj pozabljene, ter jim nuditi nova znanja, ki jih bodo v življenju nedvomno potrebovali.

 

Pred Vami je šolska publikacija, s katero Vas želimo na kratko informirati o dejavnostih šole skozi šolsko leto.

Vsako leto je organizacija dela na šoli malo drugačna, predvsem z namenom, da se s svojo ponudbo približamo tako učencem šole kot tudi staršem.

 

V tem šolskem letu smo s pomočjo ustanoviteljice šole, Občino Postojna, za vse učence, ki obiskujejo pouk na matični šoli v Postojni zagotovili garderobne omarice in tako poskrbeli za varnost in hrambo obutve, oblačil in šolskih pripomočkov učencev v času pouka.

 

Dragi učenci, želim Vam, da bi se tudi v tem šolskem letu izkazali na vseh področjih še bolje kot v preteklem letu. Želim Vam, da bi  oblikovali podobo in prepoznavnost OŠ Antona Globočnika Postojna predvsem z marljivim učenjem, delom in spoštovanjem do vseh, ki šolo oblikujemo, in da bi svoje delo  ob zaključku šolskega leta kronali z lepim učnim uspehom.

Devetletna osnovna šola daje poleg izobraževanja poudarek tudi vzgoji, vendar se zavedamo, da brez Vaše pomoč, spoštovani starši, tega ne zmoremo. Upam, da bomo korektno in pošteno sodelovali tudi v tem šolskem letu z željo, da s tem pripomoremo k skupnem zadovoljstvu vseh, predvsem pa Vaših otrok, ki nam jih zaupate.

 

                                                           Ravnateljica

                                             Sabina Ileršič Kovšca, prof.

 

 

      OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBOČNIKA

      Cesta na Kremenco 2, 6230 POSTOJNA

 

Ravnateljica:                    Sabina Ileršič  Kovšca

Pomočnica ravnateljice:              Vladka Lavsegar

Tajnica:                                    Damijana Repe

 

 

Telefon ravnateljica:                  05 7000 311

Tajništvo:                                 05 7000 300

Fax:                                         05 726 1 810

E - mail:                os.antonaglobocnika–po@guest.arnes.si

E-mail ravnateljica:          sabina.ilersic@guest.arnes.si

Podračun pri UJP:                      01294-6030675497

Matična številka:                        549 682 9000

Davčna številka:                         44439407

 

 

PODRUŽNICE:

 

Podružnična šola Bukovje

Bukovje  4, 6230 Postojna

tel.: 05 751 51 26, vodja podružnice: Maja Slejko

 

Podružnična šola Planina

Planina  142, 6232 Planina

tel: 05 756 50 60, vodja podružnice: Nevenka Trenta

 

Podružnična šola Studeno

Studeno 68, 6230 Postojna

tel: 05 751 52 70, vodja podružnice: Tina Primc

 

 

 

PREDSTAVITEV ŠOLE

 

USTANOVITELJ

 

Ustanovitelj šole je Občina Postojna. Odlok o ustanovitvi, usklajen z novo šolsko zakonodajo, je bil sprejet v aprilu 1997 ter objavljen v Uradnem listu RS,  št. 33/97.

 

ŠOLSKI  OKOLIŠ

 

Osnovna šola Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki obsega naslednje ulice in naselja: Cesta v Staro vas, Prekomorskih brigad, Stjenkova ulica, Pretnarjeva ulica, Kajuhova ulica, Nova vas, Ulica Dolomitskega odreda, Ulica IX. Korpusa, Cesta na Kremenco, Rožna ulica, Pivška ulica, Ulica Franca Smrduja, Erazmova ulica, Stara vas, vse novo oblikovane ulice na Kremenci I in II, Ovčje staje, Goričica, Volaričeva ulica od številke 10 dalje ter okoliši podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno.

 

ŠTEVILO UČENCEV IN ODDELKOV

 

V šolskem letu 2005/2006 bo na matični  šoli   8 oddelkov  1., 2., 3. in 4. razreda devetletne osnovne šole, 2 oddelka 4. razredov osemletne šole, 3 oddelki 5. razredov osemletne osnovne šole, 8 oddelkov 7., 8. in 9. razreda devetletne osnovne šole. Na matični šoli v  Postojni bo v tem šolskem letu 5 oddelkov podaljšanega bivanja. Na podružnični šoli v Bukovju bo v tem šolskem letu 1 kombiniran oddelek  1. in 2. razreda  devetletne osnovne šole in   kombiniran oddelek 3. in 4. razreda devetletne osnovne šole ter oddelek podaljšanega bivanja. V  Planini  bo v tem šolskem letu en kombiniran oddelek 1. in 2.  razreda devetletne osnovne šole, oddelek 4. razreda osemletne šole in kombiniran oddelek 3.in 4.  razreda  devetletne šole  ter 1,5 oddelka podaljšanega bivanja, v Studenem 1 kombiniran oddelek  2. in 3. r razreda devetletne osnovne šole. Pouk bo potekal v eni izmeni. Na razredni stopnji je 180 učencev, na podružnični šoli v Bukovju 16, v Planini 39 in v Studenem 5 učencev. Na predmetni stopnji je 208 učencev. Skupaj bo osnovno šolo v šolskem letu 2003/2004 obiskovalo 450 učencev.

 

ORGANI UPRAVLJANJA

 

Svet šole Predstavniki ustanovitelja  
  Alojz Grahor namestnik predsednice
  Stane Pelan član sveta
  Jože Podboj član sveta
  Predstavniki staršev  
  Edo Grželj član sveta
  Ivanka Brus Članica sveta
  Adolf Turk član sveta
  Predstavniki delavcev šole  
  Jana Čelan predsednica sveta
  Martina Sedej Filipčič članica sveta
  Nevenka Trenta članica sveta
  Breda Kovač članica sveta
  Anja Zemljič članica sveta
  učiteljski zbor vodi ga ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca
  oddelčni učiteljski zbori Vodijo jih razredničarke.
  Predmetni strokovni aktivi Oblikujejo jih učiteljice posameznih predmetnih področij.
   

svetovalna služba

 

Lea Trebec Tomažič Martina Kuzman

  šolska knjižnica Nevenka Mlinar
 

Svet staršev

predstavniki staršev iz vsakega oddelka matične šole in podružnic Bukovje, Planina, Studeno
 

Edo Grželj

predsednik sveta

 

Ravnateljica šole:  Sabina Ileršič Kovšca

 

Pomočnica ravnateljice:  Vladka Lavsegar

 

STROKOVNI ORGANI:

 

·         Učiteljski zbor:

sestavljajo vsi strokovni delavci šole. Učiteljski zbor razpravlja o učni problematiki učencev na pedagoških konferencah, ki jih sklicuje ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski zbor.

 

·         Oddelčni učiteljski zbor:

sestavljajo strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno– izobraževalno delo v posameznem  oddelku. Po potrebi sodelujejo pri delu tega zbora tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.

 

·         Razrednik:

vodi delo svoje oddelčne skupnosti, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge, ki so določene z zakonodajo.

 

·         Strokovne aktive:

Oblikujejo strokovni delavci, združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.

 

SVET STARŠEV

·         Sestava:  Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka v začetku šolskega leta.

 

·         Naloge:

-          predlaga nadstandardne programe,

-          daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,

-          daje mnenje o predlogu razvojnega programa in letnega  delovnega načrta,

-          razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno–izobraževalnih problemih,

-          obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno– izobraževalnim delom,

-          voli predstavnike v svet šole,

-          opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.

 

SKUPNOST UČENCEV

 

Oddelčne skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska pedagoginja Lea Trebec Tomažič.

 

STIKI MED ŠOLO IN STARŠI

 

Redno sodelovanje staršev s šolo pripomore k pravočasni obveščenosti o otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju morebitnih učnih, vedenjskih  in drugih težav.

 

Zato staršem svetujemo:

 

-          redno sodelujte z razrednikom vašega otroka,

-          redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke,

-          sodelujte pri različnih dejavnostih šole: projektnem učnem delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu, prireditvah …,

-          sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,

-          poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene šolske potrebščine in dovolj časa za učenje,

-          pomagajte mu razvijati delovne in učne navade,

-          poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan,

-          bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj znašel v težavah in veselite se z njim vsakega napredka,

-          vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam preživljanja prostega časa in ga odvračajte od brezciljnega pohajanja, posebno v večernih urah,

-          poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk, učne delavnice ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega načrta ponuja šola,

-          pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu najbolj ustrezne.

 

 

URADNE URE RAVNATELJA ZA STARŠE IN UČENCE

Vsak  torek od 13.00 do 14.00 in v času popoldanskih govorilnih ur po rokovniku v publikaciji.

 

UČITELJ SVETOVALEC UČENCU - individualne govorilne ure učiteljev za učence bodo od septembra meseca po urniku, ki bo objavljen na oglasni deski v avli šole.

 

Učitelji bodo tudi v tem šolskem letu 1 uro na teden namenili pogovorom z učenci, ki imajo učne težave pri predmetu, pomagali bodo z nasveti pri izdelavi seminarskih in drugih nalogah.

 

POPOLDANSKE GOVORILNE URE

Skupne popoldanske govorilne ure so vsak zadnji četrtek v mesecu, razen septembra, decembra in junija, od 15.30 – 16.30 ure. Na popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo učencev skupaj s starši.

 

Cilj tega je:

-          da otroci prevzemajo odgovornost, predvsem ko gre za dogovore kako …, kaj …, koliko se naučiti, pripraviti …,

-          da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo otroci počeli,

-          da otroci odločajo, ko gre zanje,

-          da otroci izrazijo svoja pričakovanja.

 

Prepričani smo, da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v šoli. Zato smo se odločili, da bodo razredniki starše obveščali tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo organizirano sodelovanje.

 

RODITELJSKI SESTANKI

Načrtujemo tri roditeljske sestanke, po enega na ocenjevalno obdobje. Na prvem sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti ter program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo sodelovali razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji predavatelji.

V januarju 2005 bosta organizirana dva  roditeljska sestanka na temo osnovnošolskega izobraževanja. O datumih roditeljskih sestankov boste pravočasno obveščeni.

 

 

PROGRAM DELA

 

PREDMETNIK

OSEMLETNA OSNOVNA ŠOLA

 

 

 

 

    Predmet

 

4. r

 

5. r

Slovenski jezik 5 5
Angleški jezik   3
Likovna vzgoja 2 2
Glasbena vzgoja 2 1
Sp. Družbe 3 2
Sp. Narave 2 2
Matematika 5 4
Tehnična vzg.   1
Gospodinjstvo   1
Športna vzg. 3 3

SKUPAJ

22 24
Kulturni dnevi 3 4
Naravosl. dnevi 4 3
Športni dnevi 5 5
Dop. in dod. pouk 2 2
Interesne dej. 2 3
Ure oddelčne s. 0,5 0,5

 

DEVETLETNA OSNOVNA ŠOLA

Predmet

1. r

2. r

3. r

4. r

7. r

8. r

9. r

Slovenščina

6

7

7

5

4

3,5

4,5

Matematika

4

4

5

5

4

4

4

Tuji jezik

 

 

 

2

4

3

3

Likovna v.

2

2

2

2

1

1

1

Glasbena v.

2

2

2

1,5

1

1

1

Družba

 

 

 

2

 

 

 

Geografija

 

 

 

 

2

1,5

2

Zgodovina

 

 

 

 

2

2

2

DIE

 

 

 

 

1

1

 

Spo. okolja

3

3

3

 

 

 

 

Fizika

 

 

 

 

 

2

2

Kemija

 

 

 

 

 

2

2

Biologija

 

 

 

 

 

1,5

2

Naravosl.

 

 

 

 

3

 

 

Nar. in teh.

 

 

 

3

 

 

 

Tehnika in  tehnologija

 

 

 

 

1

1

 

Gospodinj.

 

 

 

 

 

 

 

Športna

vzgoja

3

3

3

3

2

2

2

Izbirni predmet 1

 

 

 

 

2/1

2/1

2/1

Izbirni predmet 2

 

 

 

 

1

1

1

Izbirni predmet 3

 

 

 

 

1

1

1

Oddelčna skupnost

 

 

 

0,5

0,5

0,5

0,5

KD

4

4

4

3

3

3

3

ND

3

3

3

4

3

3

3

Tehniški d.

3

3

3

4

4

4

4

ŠD

5

5

5

5

5

5

5

Dop/dod

1

1

1

1

1

1

 

 

 

IZBIRNI PREDMETI v 7. r

 

 

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

     
Likovno snovanje Romana Harmel  
Sodobna priprava hrane M. Penko Šajn

Helena Vekar

 
Turistična vzgoja Mirela Bubnič  
Šport za zdravje Janez Podgoršek  
Umetnostna zgodovina Darja Gorup  
Literarni klub Erika Koren Plahuta  
Italijanščina I Nevenka Mlinar  
Urejanje besedil

­računalništvo

Anton Perenič  
Šolsko novinarstvo Erika Koren Plahuta  
Osnove tehnike klekljanja Martina Sedej Filipčič  

 

IZBIRNI PREDMETI v 8. r

 

 

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

Italijanščina I Nevenka Mlinar  
Likovno snovanje II Romana Harmel  
Načini prehranjevanja M. Penko Šajn  
Računalniška -­- omrežja Anton Perenič  
Izbrani šport –odbojka Jasna Kožar  
Literarni klub Erika Koren Plahuta  
Šolsko novinarstvo Erika Koren Plahuta  
Osnove tehnike klekljanja Martina Sedej Filipčič  

 

IZBIRNI PREDMETI v 9. r

 

 

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

     
Likovno snovanje III Romana Harmel  
Italijanščina III Nevenka Mlinar  
Turistična vzgoja Mirela Bubnič  
Šport za sprostitev Mitja Muha  
Računalništvo –Multimedija Antona Perenič  
Umetnostna zgodovina II Darja Gorup  
Šolsko novinarstvo Erika Koren Plahuta  
Načini prehranjevanja Magdalena Penko Šajn  
Osnove tehnike kljekljanja Martina Sedej Filipčič  

 

ŠOLSKI KOLEDAR

KOLIKO DNI BO TRAJAL POUK V ŠOLSKEM LETU 2005/2006

 

Mesec Delovni dnevi
SEPTEMBER 22
OKTOBER 20
NOVEMBER 18
DECEMBER 17
JANUAR 21
FEBRUAR 17
MAREC 20
APRIL 18
MAJ 21
JUNIJ 11/17
185 dni 9. r 191 dni ostali

 

KDAJ BODO POČITNICE?

 

Četrtek, 1. 9. 2005 Začetek pouka
31. 10. - 6. 11. 2005 Jesenske počitnice
26. 12. - 2. 1. 2006 Novoletne počitnice
Sreda, 8. 2. 2006 Slovenski kulturni praznik
27. 2. -  5. 3. 2006 Zimske počitnice
17. 4. 2006 Velikonočni ponedeljek
27. 4. - 2. 5. 2006 Prvomajske počitnice
15. 6. 2006 Zadnji dan pouka 9. r
23. 6. 2006 Zadnji dan pouka 1. - 8. r

 

 

POUK

 

Pouk izvajamo po veljavnih učnih načrtih in letnem delovnem načrtu šole v obsegu predmetnika ter v skladu s smernicami za delo Ministrstva za šolstvo in šport.

 

Šolo odpiramo ob 5.30 uri, jutranje varstvo za učence 1. r se prične ob 5.30 uri, za učence 2. r ob 7.00, za ostale učence pa je prihod v šolo 15 minut pred pričetkom pouka.

 

Vhod v šolo je za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas, za učence predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco. 

 

Pri iskanju informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na dežurnega učenca, ki se nahaja v šolski avli.

 

 

Naloge dežurnega učenca so:

 

·         sprejemanje obiskovalcev in dajanje informacij,

·         kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih pip v prostorih,

·         posredovanje morebitnih obvestil za učitelje in učence,

·         zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,

·         pomoč  pri razdeljevanju malic na razredni stopnji,

·         pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje drugih nalog v zvezi z dežurstvom.

 

ŠOLSKI ZVONEC

 

PREDURA 7.00–7.45    
1. URA 8.00–8.45 Odmor 8.45–8.50
2. URA 8.50–9.35 Glavni odmor 9.35–10.00
3. URA 10.00–10.45 3. odmor 10.45–10.50
4. URA 10.50-­-11.35 4. odmor 11.35–11.40
5. URA 11.40–12.25 5. odmor 12.25–12.30
6. URA 12.30–13.15 6. odmor 13.15-­-13.35
7. URA 13.35-­-14.20 7. odmor 14.20-­-14.25
8. URA 14.25-­-15.10    

 

DODATNI IN DOPOLNILNI POUK

Poleg rednega pouka, ki je za vse učence obvezen, nudimo učencem še dodatne ure skupinskega učnega dela.

 

Učenci z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja, je namenjen dodatni pouk. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev. Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega jezika, matematike. Po potrebi bo organiziran tudi dodatni pouk iz fizike in kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.

Predmet/razred Učitelj Urnik
Slovenščina 5 .r (8) Mateja Šepić  
Matematika 5. r (8) Majda Možina  
Slovenščina 7. r    
Matematika 7. r Janja Arsenović  
Angleški j. 7. r Lidija Križman  
Slovenščina 8. r    
Angleški jezik 5. r Klara Lukan Žilovec  
Matematika 8. r Majda Možina  

 

Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Z drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne cilje. Na predmetni stopnji imajo učenci možnost obiskovati dopolnilni pouk iz slovenščine, angleškega jezika in matematike.  Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.

 

Predmet Učitelj Urnik
Slovenščina 5. r (8) Mateja Šepić  
angleški jezik 5. r (8) Klara Lukan Žilovec  
Matematika 5. r (8) Majda Možina  
Slovenščina 7. r    
Slovenščina 8. r    
angleški jezik 7. r Lidija Križman  
Matematika 7. r Karmen Marolt  

 

Nekateri učenci pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo potrebnega minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači jim ne znajo pomagati. Za te učence organiziramo individualno in skupinsko učno pomoč, ki jo izvajajo strokovni delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli, praviloma izven pouka in po vnaprej določenem urniku. Učno pomoč bosta izvajali šolska psihologinja Martina Kuzman in Breda Šraj.

 

PEVSKI ZBOR

 

Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in medsebojnega komuniciranja.

 

V tem šolskem letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1. do 5. razreda  2 uri tedensko in MPZ od 7. do 8. razreda 4 ure tedensko, ki ju bo vodila Barbara Dolgan.

 

 

 

RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE

 

Da bi ustvarili pogoje za sodobno izobraževanje, bomo tudi na naši šoli nadaljevali z že začetimi projekti ter si zastavili nekatere nove.

 

Šola se bo skupaj s strokovnimi delavci v tem šolskem letu vključila v dva mednarodna projekta:

 

Projekt Vseživljenjskega učenja – Phare 2003 in

Projekt Evropska vas

 

 

PROJEKTI NA RAZREDNI STOPNJI

 

1. razred devetletne OŠ:

 

Športna značka Zlati sonček,

Knjigobube,

Računanje je igra,

Ekoprojekt,

Bralna značka,

Socialne igre.

 

2. razred devetletne OŠ:.

Celoletni projekti:

Bralna značka,

Socialne igre,

Knjigobube,

Športna značka Zlati sonček.

 

3.  razred:

Celoletni projekti:

Knjigobube,

Športna značka Zlati sonček,

Ekoprojekt.

Socialne igre.

 

4. razred:

/

 

4. razred (8)

krajši projekti:

Domača pokrajina z razgledne točke,

Učimo se učiti,

Kolesarski izpit,

Pustni običaji na Slovenskem,

Otroci pesniku Francetu Prešernu.

 

Celoletni projekti:

 

Eko šola kot način življenja,

Športni program Krpan,

 

podružnična šola Bukovje:

Športni program Zlati sonček,

Socialne igre,

Ekoprojekt.

 

podružnična šola Planina:

krajši projekti:

Kolesarski izpit,

Pustni običaji,

Domača pokrajina z razgledne točke,

Speleološka postaja in Postojnska jama.

 

celoletni projekti:

Ustvarjanje knjige o Planini in ljudeh,

Športna značka Zlati sonček in  Krpan,

Ekoprojekt,

Socialne igre Učimo se učiti.

Sestavimo mavrico vrednot.

 

podružnična šola Studeno:

Športni program Zlati sonček,

Socialne igre,

Ekoprojekt.

 

aktiv podaljšanega bivanja:

Ekologija -­- ločeno zbiranje odpadkov, zbiranje papirja, plastike,

Mi pa radi beremo pravljice,

Živimo zdravo z naravo!

 

PROJEKTI NA PREDMETNI STOPNJI

V mesecu decembru se bodo učenci skupaj z razredniki in drugimi strokovnimi delavci že tradicionalno predstavili s svojimi izdelki na božično-novoletnem sejmu, ki ga okvirno načrtujemo v četrtek, 16. decembra.

 

aktiv slovenščine:

bralni projekt s ciljem, da vsi učenci osvojijo bralno značko v 5. in 7. razredu

aktiv biologije – kemije – gospodinjskega pouka:

Projekti  bodo izpeljani v sklopu dejavnosti naravoslovnih dni preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti.

aktiv angleškega jezika:

celoletni projekt »Bookworms«

 

računalništvo:

V ta program sodijo vse aktivnosti s področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih bomo tudi v tem šolskem letu še dograjevali.

 

Te aktivnosti so zlasti:

·         informatizacija dela na šoli,

·         uporaba računalnika pri pouku od 1.  do 9. r,

·         izvajanje izbirnih predmetov s področja računalništva,

·         izvajanja interesnih dejavnosti za učence,

·         osnovne informacije o uporabi računalnika za učitelje in starše.

 

Dan šole – Globočnikov dan

Dejavnost tega dne je opredeljena v letnih delovnih pripravah aktivov. Dan šole se bo izvedel v petek, 19. maja 2005.

 

Eko dejavnosti

Nadaljevali in razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu in problematiki varovanja našega okolja  in  dejavnostih povezanih s projektom bomo  preko medijev obveščali lokalno skupnost ter krajane. Vodja eko šole je profesorica biologije in kemije Suzana Vidmar.

 

Svetovalna služba

Svetovalno delo bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih

Oučenje in poučevanje,

Ošolska kultura, vzgoja, klima, red,

Otelesni, osebni in socialni razvoj,

Ošolanje,

Opoklicna orientacija,

Osocialno-ekonomske stiske.

 

Povezovanje šole z okoljem

 

Strokovni delavci šole se bodo skupaj z učenci in pripravljenim  programom vključevali v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali bodo na prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in zavodov. Šola se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih organizacij in svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in tudi širše. Zgledno bo nadaljevala sodelovanje z Vrtcem Postojna, šolskimi ambulantami ZD Postojna, Glasbeno šolo in sosednjima šolama v občini. Šola se bo uspešno povezovala tudi s Pedagoškimi fakultetami v Ljubljani, Mariboru in Kopru, Filozofsko fakulteto v Ljubljani ter Pedagoškim inštitutom v Ljubljani.

 

INTERESNE DEJAVNOSTI

 

Na šoli si želimo, da se vsak učenec vključi v vsaj eno interesno dejavnost, kjer se lahko sprošča in razvija svoje sposobnosti. Vključitev v interesno dejavnost je prostovoljna, vendar pričakujemo, da jo bo učenec  po prijavi obiskoval ves predvideni čas.

Centralna šola

 

   Dejavnost      Mentor     razred
Čipkarski krožek Martina Sedej Filipčič 4.—9. r
Čebelarski krožek Zunanji mentor 4.­-­-5. r
Gledališki krožek Andreja Mlakar 5. r
Kulturna dediščina Mateja Šepić 7.-­-9. r
Folklorni krožek Milica P. Grginič 4.-­-5. r
Računalniški krožek Anton Perenič 3.-­-5. r
Šahovski krožek Anton Perenič 2.­-­-4. r
Letalsko modelarstvo Sašo Šantelj 8.­-­­-9. r
Obdelava kovin-kladivce Danilo Tomažič 7.-­-9. r
Odbojka Jasna Kožar 5.­-­-7. r
Odbojka Jasna Kožar 8. r
Kolo-teorija Jasna Kožar 4. r(8)
Pravljični krožek Cilka Bombač 1.-­-4. r
Likovna delavnica Cilka Bombač 1.—4. r

 

Podružnične šole

 

    Dejavnost              Mentor     Razred
Dramsko recitacijski Vilma Kernel 1.-­-2.

r Bukovje

Likovno-oblikovalni Tamara Pavlovič 1.­­-­-2.

r Planina

Pevski zbor Franka Košmer 1.­—2.

r Planina

Naravoslovni krožek Nevenka Trenta 3.-­-4.

r Planina

Naravoslovni krožek Tina Primc 2.-­-3.

r Studeno

 

ŠOLA V NARAVI in NARAVOSLOVNI TABORI

 

Naravoslovne tabore pa že vrsto let organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, ki ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo izvajajo na visoki strokovni ravni.

 

V mesecu oktobru bo za učence 4. razredov ((9) v času od 17. 10­-21.10. 2005  organiziran   naravoslovni tabor v okviru CŠOD v domu Fara, v istem terminu se bodo učenci 8. r  udeležili naravoslovnega taboru v domu Planica, v sklopu katerega  bodo za učence organizirane športne in naravoslovne dejavnosti.

Za učence 2. r  bo v času 5. 12.-­9. 12. 2005 naravoslovni tabor organiziran v domu Medved.

 

22. 5.-27. 5. 2006 bo za učence 4. r (8) organizirana letna šola v naravi v Termah Čatež. Za učence 3. r pa bo organiziran tečaj plavanja z dnevi dejavnosti v septembru v bazenu ZRC Logatec.

Zimsko šolo v naravi s tečajem smučanja bomo za učence 5. r. (8) izvedli na Koroškem  v domu Peca  3. 1.-7. 1. 2006 prav tako  v okviru Centra šolskih in obšolskih dejavnosti.

Za učence 4. r (8) in (9) podružnice Planina  bo 13. 3.-17. 3. 2006   organiziran naravoslovni tabor v domu Čebelica.

Za učence 7.b  bo naravoslovni tabor organiziran v domu Vojsko  29. 5. - 2. 6. 2006, za učence 7. a in 7. c  pa v istem terminu v domu Trilobit.

Učenci 1. in 2. r. podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno  se bodo udeležili 3-dnevnega naravoslovnega tabora  času v

5. 6.-7. 6. 2006 v domu Čebelica, učenci 1. r. matične šole pa se bodo naravoslovnega tabora udeležili v času 7. 6.–9 . 6. 2006 prav tako v domu Čebelica.

 

Želimo, da se navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.

 

ŠOLSKE EKSKURZIJE

 

RAZRED RELACIJA OKVIRNI DATUM
5. R (8) Slovensko primorje Maj, 2006
7. R Gorenjska Maj, 2006
8. R / Maj, 2006
9. R Posočje september/okt., 2005
9. R Prekmurje Maj, 2006

 

PODALJŠANO BIVANJE

 

V šolskem letu 2005/2006 bo na matični šoli organiziranih pet oddelkov  podaljšanega bivanja, oddelek PB v Bukovju in oddelek in pol  PB v Planini, in sicer  od 11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje, kosijo v šoli. V   času PB potekajo rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene dejavnosti.

V svoj program so učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v razstavah izdelkov učencev, ki so vključeni v podaljšano bivanje, v dnevih odprtih vrat, v sodelovanju z ustanovami v kraju in z jesenskim piknikom. Izpeljali bodo tudi projekte s področja ekologije--ločevanje odpadkov in zbiranje papirja, projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.

 

Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole, lahko vodja PB predčasno spusti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev.

 

ORGANIZACIJA DELA

 

DELAVCI ŠOLE

 

Razredna stopnja

 

Razred Učilnica      Učitelj Št. učen-

cev

 
1. a 12 Elizabeta Kompara Suzana Morel 18  
1. b 13 Nives Kalister, Andreja Milavec 17  
2. a 9 Darja Košir 15  
2. b 10 Milena Požar 14  
3. a 11 Zorica Nedeljkovič

 

24  
4. a 7 Zarja Švajncer 21  
4. b 8 Nataša Lulik 19  
4. c 14 Martina Rebec 19  
4. A 6 Martina Sedej Filipčič 17  
4. B 3 Sonja Česnik 18  
           

 

Podaljšano bivanje

 

Razred Učilnica Učitelj št. učencev  
1. r. 13 Nadja Jurca 28  
1. r.

2. r

10 Breda Kovač 24  
3. r.

4. r.

11 Terezija Kogovšek 24

 

 
3. r.

4. r.

7 Milica Prodanović Grginič 21  
3. r.

4. r.(8)

 

14 Suzana Vidmar 21  

 

Podružnice

 

  Razred Učitelj Število učencev  
Bukovje 1. r.– 2. r. Vilma Kernel 6  
  3. r. ,4. r. Tjaša Repnik 6  
Planina 1.­ r.-- 2. r. Tamara Pavlovič,

Vesna Mramor

17  
   » 3. r.-- 4. r. Franka Košmer 14  
  4. r. (8) Nevenka Trenta 8  
Bukovje PB Maja Slejko 16  
Planina PB Brigita Blaško 18  
Planina PB Tanja Primc Jarić 10  
Studeno 2., 3. r. Tina Primc 5  

 

Predmetna stopnja

 

Razred Razrednik Predmet Število učencev Učilnica
5. A (8) Vida Udovič BIO/KEM/NAR 17 46
5. B (8) M. Penko Šajn BIO/GOS/NARr 16 32
5. C (8) Jasna Kožar ŠVZ 21 39
7. a Romana Harmel LVZ/GEO 16 50
7. b Janja Arsenović MAT 21 37
7. c Lidija Križman TJA 21 38
8. a Darja Gorup ZGO/DIE 21 33
8. b Mitja Muha ŠVZ 21 35
9. a Karmen Marolt MAT/THV 21 34
9. b Mirela Bubnič GEO/SPD/DIE 17 5
9. c Erika Koren Plahuta SLO 16 40

 

 

 

Učitelji – ne razredniki

 

Učitelj Predmet Uči razrede
Andreja Mlakar SLO 5., 8., 9. r
Nada Likon THV/FIZ 5., 9. r
Majda Možina MAT/FIZ 5., 9.r
Helena Vekar GOS 5., 8., 9. r
Tamara P. Debevec TJA 4., 5., 7., 8., 9. r
Breda Šraj NP slo/DSP 9. r
Klara Lukan Žilovec TJA./DSP 8., 9. r
Janez Podgoršek ŠVZ 4., 5., 7., 8., 9. r
Barbara Dolgan GVZ 4., 5., 7., 8.,9. r
Božena Jenček DSP/IUP/  
Mateja Šepić SLO 8., 9. r
Nevenka Mlinar TII 7., 8., 9. r

 

Drugi strokovni delavci

 

Lea Trebec  Tomažič Pedagoginja 7.00–14.00
Martina Kuzman Psihologinja 7.00–14.00
Nevenka Mlinar Bibliotekarka 7.00–14.00
Anton Perenič Računalničar 7.00–14.00
Breda Šraj učna pomoč slo/knj 7.00–14.00
Mojca Simičak defektologinja 7.00–14.00

 

Ostali delavci

 

Tajništvo:

Damijana Repe – tajnica

Tu boste lahko urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in izpisi otrok …

 

Računovodstvo:

Marina Vidmar – računovodkinja

Anja Zemljič – blagajničarka,  knjigovodja

 

Tu boste lahko urejali vse finančne zadeve: plačila malic in drugih stroškov, potrdila za  nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic in kosil na (05 7000 313 oziroma 05 7000 314).

 

Tehnični delavci:

Pepi Krašna – hišnik/vzdrževalec,

Iztok Fidel- hišnik/vzdrževalec

 

Vzdrževanje vseh objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja …

 

Kuhinja:

Marjetka Bauman – razdeljevalka hrane

Milanka Vukajlovićrazdeljevalka hrane, čistilka

 

Priprava in razdeljevanje malic, razdeljevanje kosil

 

Čistilke:

Senada Murić, Jovanka Savić, Stanica Dakić, Vahida Abasović, Mirica Primc skrbijo za higieno in čistočo vseh prostorov.

Na podružnicah skrbijo za malice in čistočo:

v Bukovju Radojka Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.

 

ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

 

Čeprav je šola namenjena pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči živeti z drugimi tudi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči, ali usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.

 

Pomoč v svetovalni službi lahko poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.

 

Šolsko svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec  Tomažič in psihologinja Martina Kuzman. Pomaga jima tudi defektologinja Mojca Simičak. Vse tri strokovne delavke  sodelujejo z učitelji ter vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in vrednotenju  razvoja šole, nudijo pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi težavami, organizirajo in izvajajo poklicno usmerjanje, povezujejo šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem.  Psihologinja vodi tudi aktivnosti odkrivanja nadarjenih učencev in delo z njimi.

 

 

ŠOLSKA KNJIŽNICA

 

Delo šolske knjižnice in knjižničarja je informacijsko, pedagoško ter svetovalno. Uporabniki knjižnice so vsi učenci in delavci šole.  Knjižnica na šoli je odprta v času pouka 7.30–8.00 ter 11.30–14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka Nevenka Mlinar. V sklopu knjižnično­-informacijskih znanj  na razredni in predmetno stopnji  izvaja  knjižno in knjižnično vzgojo, s pomočjo katere učenci spoznavajo nove knjige ter urejenost knjižnice. Učenci, ki so vpisani v šolsko knjižnico, sodelujejo tudi v mednarodnem knjižnem kvizu. Učenci si v knjižnici lahko izposodijo knjige za domače branje, bralno značko in knjige za razvedrilo in  prosti čas.

 

UČBENIŠKI SKLAD

 

V sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru.

Za izposojo učenci plačajo tretjino vrednosti novega učbenika v mesecu juniju in oktobru. Skrbnik učbeniškega sklada je Breda Šraj.

 

UČNA POMOČ

Učna pomoč se nudi učno šibkejšim učencem v obliki individualne in skupinske učne pomoči. Izvajajo jo šolska psihologinja Martina Kuzman  in učiteljici slovenščine Breda Šraj in Božena Jenček. Urnik  bo pripravljen v prvem tednu septembra v dogovoru s posameznimi razredniki.

 

ŠOLSKA PREHRANA

 

Človekovo zdravje je v veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma ter dajejo organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.

Zato mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.

 

Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra, za učence, ki so vključeni v PB bo, v ceno kosila  všteta tudi popoldanska malica.

 

Šolska malica je v času glavnega odmora 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti učiteljev. Kosilo se prične ob 11.35 uri in traja do 13.30. Na kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali za posamezne dni.

 

Ker otroci včasih zbolijo ali pa ne pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas prosimo, da njegovo odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 313  med 7.00  in 8.00 ali po  e-pošti: projekt5.ospoag@guest.arnes.si

Stroške malic in kosil je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici.

 

SUBVENCIONIRANA ŠOLSKA PREHRANA UČENCEV

 

Ministrstvo za šolstvo, znanost  in šport v  skladu s Pravilnikom o subvencioniranju šolske prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena sredstva za subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki le-te ne zmorejo plačati v celoti. Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi za drugo šolsko prehrano. Starši v začetku septembra pri šolski svetovalni službi oddajo pisno vlogo. Komisija, ki jo sestavljajo šolski svetovalni delavec in dva strokovna delavca šole, na podlagi kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet šole 9. 6. 2004, svet staršev pa podal svoje mnenje, odloči o upravičenosti učenca do subvencionirane šolske prehrane in o višini subvencije. 

 

Podrobnejša navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi  šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost posameznikov do le–tega prošnje pregledala in  uskladila razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami.

 

ŠOLSKA HRANILNICA

 

Šolska hranilnica deluje na šoli že vrsto let v sodelovanju z Banko Koper, PE Postojna.  Hranilnico obiskujejo predvsem varčevalci razredne stopnje in razredne skupnosti osmih razredov. Urnik bo objavljen na začetku šolskega leta na vratih hranilnice. Mentorica je Milica Prodanović Grginič.

 

 

PREVOZI UČENCEV

 

Učenci – vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine Postojna ter Avrigo PE Postojna.

 

 

VARNA POT V ŠOLO

 

Otrok naj odide v šolo pravočasno.  Hodi  naj po pločniku. Če na poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.

Za prvošolčke zakon določa, da morajo imeti spremstvo na poti v šolo in domov. Spremljevalci so lahko tudi otroci, stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.

 
 


Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.

Ko otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak  na  parkirišču pred Primorko.

 

NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV

Na začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.

Menimo, da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v športnih krožkih, in vsi učenci, ki se bodo udeležili naravoslovnih taborov in obeh šole v naravi.

 

 

 

 

 

 

OCENJEVANJE

Vedenje učenca pri pouku in delu za šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši uspeh.

 

Ocena

Kriteriji za ocenjevanje

Znanje

Izdelki

Nezadostno

1

Učenec pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža. Izdelkov ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči.

Zadostno

2

Obnavljanje znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snovi ne razume v celoti. Izražanje je skromno. Izdelke pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma.

Dobro

3

Obnavljanje znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi. Izdelki so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti

Prav dobro

4

Obnavljanje znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze, opazovanja in izločanja bistva pojavov. Izdelki so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni nujno potrebna.

Odlično

5

Obnavljanje znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in analizirati. Izdelki so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je samostojne analize in sinteze

 

 

OBNAŠANJE PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO

 
       

 

 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Pripravljenost učenca na  delo v  šoli

-    v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke

-    opravlja domače naloge

-    pred učno uro se nanjo pripravi

-    pripravljen je na preverjanje znanja

-    ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov

-    ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog

-    na učno uro se ne pripravi

-    ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja

Učni pripomočki:

knjige, zvezki,

geometrijsko risalno orodje,

risalno orodje za likovno vzg., pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna oprema, šolski copati.

Discipliniranost pri pouku

-    svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku

-    upošteva učiteljeva navodila

-    ne moti pouka

-    ne moti sošolcev

-    svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v razredu

-    ne upošteva učiteljevih navodil

-    slabo posluša

-    slabo sodeluje s sošolci

-    njegovo obnašanje je moteče

Disciplina:

Podrediti svoje obnašanje zahtevam v skupini oz. zahtevam učitelja.

Izdelki učenca

-    izdelki so natančni in lepi

-    izdelani so z odgovornostjo

-    napake so manjše

-    dosegajo postavljen cilj

-    površno narejeni izdelki

-    delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko

-    napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja

-    naloga ne dosega postavljenega cilja

Izdelki:

Domače pisne naloge, šolski zapisi, risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati.

Odnos do sošolcev

-    sošolci ga cenijo

-    do njih ima prijateljski odnos

-    pripravljen je pomagati

-    je proti krivičnosti

-    ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje

-    do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten

-    ni jim pripravljen pomagati

-    prezira šibkejše

-    je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami

Spoštovanje in pomoč sošolcem.

Odnos do predmeta

-    za učno snov se zanima

-    sodeluje v razpravah o učni snovi

-    išče dodatna znanja

-    svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom

-    učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi

-    uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči

-    obveznosti stežka in neredno opravlja

Vedoželjnost:

zanimanje za novo in biti pripravljen to tudi spoznati.

  POZITIVNA OPREDELITEV NEGATIVNA OPREDELITEV OPOMBA
Odnos do učitelja -    spoštovanje

-    ceni učiteljevo znanje in trud

-    mu zaupa

-    spoštuje njegova navodila

-    mu postavlja smiselna vprašanja in dileme

-    nespoštljiv odnos

-    ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh

-    pri učitelju išče samo »napake«

-    je svojeglav

-    za učitelja ima predvsem »vprašanja«

Učitelj je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega znanja.
Odnos do  opreme -    vzorno urejena torba in njena vsebina,

-    čuva opremo v razredu in šoli

-    ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala

-    malomaren odnos do lastne šolske torbe

-    nepravilna uporaba šolske opreme

-    neekonomično obnašanje pri delu

Čuvanje lastne in šolske opreme, inventarja.
Odgovornost pri delu -    naloge sprejema in opravlja resno

-    neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu

-    za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati

-    neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene

-    pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine

-    prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi

-    svoje interese zna uskladiti z interesi skupine

-    nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno

-    neuspeh ga ne prizadene

-    ne trudi se za uspešnejše delo

-    neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in težav

-    neuspeh skupine ga ne prizadene

-    v skupini mu težko zaupajo nalogo

-    s kolektivom slabo sodeluje

-    prevladuje njegov osebni interes

Dolžnost pomeni:

- skrbeti

za prevzeto obveznost in uresničitev prejete  naloge,

- sprejeti sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne

posledice.

 

 

ŠOLSKI RED

 

Hišni red določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.

 

Za lažje skupno življenje in delo v šoli bomo učitelji in učenci upoštevali  šolski red:

 

·         pouk se pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske copate,

·         učenci se do 7.40 ure zbirajo v vetrniku, kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata in upoštevajo navodila dežurnih učiteljev,

·         učenci razredne stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni strani stavbe,

·         starši učencev na razredni stopnji naj spremijo svoje otroke do vetrnika pred poukom in jih po pouku počakajo v vetrniku. Z upoštevanjem tega določila hišnega reda starši ne motijo pouka v učilnici ter ne posegajo v učni proces z vstopanjem v učilnice,

·         učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega bivanja št. 13,

·         učenci, ki pozabijo šolske copate, si jih lahko izposodijo pri šolski svetovalni službi, če jih ima na zalogi,

·         obutev učenci odložijo v garderobne omarice,

·         oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska obešala v učilnicah ali v garderobne omarice,

·         dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci razredne stopnje v učilnicah,

·         učenci počakajo na učitelja pred učilnico,

·         reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni v razred 10 minut po zvonjenju,

·         učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,

·         reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo razdelijo,

·         učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev učilnice,

·         pri malici uporabljajo papirnate prtičke,

·         učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,

·         pri pouku in šolskih dejavnostih ter v času kosila (ND, KD, TD, ŠD ekskurzije) ni dovoljeno uporabljati mobilne telefone,

·         mobilni aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje izročeni staršem,

·         na dnevih dejavnosti, strokovnih ekskurzijah … ni dovoljena uporabo radia, kasetofona …, razen če ni drugače dogovorjeno,

·         po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,

·         določila hišnega reda veljajo tudi za vse šolske  aktivnosti, ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,

 

 

 

 

JOJ, KAJ PA SEDAJ???

ALI

ČE TE STISKA STISKA

 

 

Vsakdo od nas se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.

 

 Ob problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:

 

          

            ČE …

 

  NA KOGA SE   

    OBRNITI??

ZAKAJ SE TO SPLAČA???

KER …

… sem pozabil šolske copate -          povej dežurnemu učitelju,

-          sposodi si copate  pri šolski svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          ne daješ povoda za kritiko učiteljev

… sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek, učbenik … -povej učitelju ob začetku ure -          pokažeš, da si iskren in odgovoren,

-          ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro

… bi rad nujno telefoniral domov -          povej razredniku ali

-          povej in prosi v tajništvu šole ali

-          povej pri svetovalni službi

-          gotovo boš lahko telefoniral domov

 

… nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil,

-          ne kršiš hišnega reda

… ti je slabo, te kaj boli … -          povej učitelju v razredu,

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          šolsko delo zahteva zdravega učenca,

-          z zdravjem se ni dobro igrati

… si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko … -          povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren,

-          povej razredniku,

-          povprašaj v tajništvu šole

-          če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati izgubljene stvari
… te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem … -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse oblike umika
… te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti kazni, o … -          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ob podpori boš zmogel,

-          mogoče te bodo starši razumeli,

-          teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca

… te je dalj časa strah pri določenem predmetu -          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in

-          povej pri svetovalni službi

-          spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje,

-          o strahu je treba govoriti

… ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico -          povej knjižničarki in

-          povej razredniku

-          pokažeš, da si odgovoren,

-          skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev

… so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen
… ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in iz šole -          povej razredniku ali

-          učitelju, ki mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          agresivneža JE TREBA USTAVITI,

-          imaš pravico biti varen

… bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk … -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          se ne izpostavljaš

… si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to teži -          povej učitelju, ki mu zaupaš,

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovoru sledi vedno olajšanje,

-          sogovornik bo ponudil svoje rešitve

… si zaskrbljen, črnogled, jezen … zaradi različnih vzrokov -          povej učitelju, ki mu zaupaš  ali

-          razredniku,

-          povej pri svetovalni službi

-          ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti, da bi se stanje spremenilo,

-          vsaj poskusiti je treba

 

 

… tudi problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko rečemo »življenje je tudi pesem«

 

                        

TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV

080 12 34 – brezplačen klic!

 

 

 

PA ŠE TO …

 

·         s tem šolskim letom želimo, da bi starši in drugi obiskovalci upoštevali hišni red šole in na svoje otroke po pouku čakali pred šolo in ne v šolskih prostorih, kar je bila navada do sedaj. V primeru slabega vremena lahko starši počakate v vetrniku šole. Na ta način se bomo izognili predvsem kritikam, da naš šolski prostor ni varen, da vanj lahko vsakdo vstopa brez vednosti pristojnih. To določilo smo vnesli tudi v hišni red šole, zato Vas prosimo, da ga dosledno upoštevate.

·         tudi v tem šolskem letu se bodo učenci lahko individualno pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo individualne in namenjene težavam in odprtim vprašanjem, ki jih imajo učenci pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri svojem položaju v oddelku ali v skupini. Učencem svetujemo, da to obliko pogovora UČITELJ - SVETOVALEC, čim pogosteje uporabijo.

-          denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,

-          vse informacije o govorilnih urah dobite  pri pomočnici ravnateljice ali v tajništvu,

-          kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo preko trajnika,

-          šola nudi zunanjim odjemalcem najem šolskih učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev.  Za informacije se lahko obrnete na ravnateljico.

 

 

 

OŠ Antona Globočnika Postojna

Cesta na Kremenco 2

6230 POSTOJNA

 

Publikacijo je tekstovno oblikovala:

 

Sabina ILERŠIČ KOVŠCA

 

Lektoriranje:

Andreja MLAKAR

 

Tisk: Artpro d. o. o.

september, 2005

naklada: 510 izvodov