
ime in priimek |
naslov |
razred |
razrednik |
domači telefon |
službeni telefon očeta |
službeni telefon matere |
Spoštovani
starši, dragi učenci!
Šolsko leto
2005/2006 je odprlo svoja vrata. Tudi v tem šolskem letu si vsi
skupaj želimo, da bi z Vami, starši in učenci, uresničili
veliko skupnih ciljev in tudi to generacijo otrok naučili
ohraniti vrednote, ki so skoraj pozabljene, ter jim nuditi nova
znanja, ki jih bodo v življenju nedvomno potrebovali.
Pred Vami je
šolska publikacija, s katero Vas želimo na kratko informirati o
dejavnostih šole skozi šolsko leto.
Vsako leto je
organizacija dela na šoli malo drugačna, predvsem z namenom, da
se s svojo ponudbo približamo tako učencem šole kot tudi
staršem.
V tem šolskem
letu smo s pomočjo ustanoviteljice šole, Občino Postojna, za
vse učence, ki obiskujejo pouk na matični šoli v Postojni
zagotovili garderobne omarice in tako poskrbeli za varnost in
hrambo obutve, oblačil in šolskih pripomočkov učencev v času
pouka.
Dragi učenci,
želim Vam, da bi se tudi v tem šolskem letu izkazali na vseh
področjih še bolje kot v preteklem letu. Želim Vam, da bi oblikovali
podobo in prepoznavnost OŠ Antona Globočnika Postojna predvsem
z marljivim učenjem, delom in spoštovanjem do vseh, ki šolo
oblikujemo, in da bi svoje delo ob zaključku šolskega leta
kronali z lepim učnim uspehom.
Devetletna
osnovna šola daje poleg izobraževanja poudarek tudi vzgoji,
vendar se zavedamo, da brez Vaše pomoč, spoštovani starši,
tega ne zmoremo. Upam, da bomo korektno in pošteno sodelovali
tudi v tem šolskem letu z željo, da s tem pripomoremo k skupnem
zadovoljstvu vseh, predvsem pa Vaših otrok, ki nam jih zaupate.
Ravnateljica
Sabina Ileršič Kovšca, prof.
|
OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBOČNIKA Cesta na Kremenco 2, 6230
POSTOJNA |
Ravnateljica:
Sabina Ileršič Kovšca
Pomočnica
ravnateljice: Vladka Lavsegar
Tajnica:
Damijana Repe
Telefon
ravnateljica: 05 7000 311
Tajništvo:
05 7000 300
Fax:
05 726 1 810
E - mail:
os.antona–globocnika–po@guest.arnes.si
E-mail
ravnateljica: sabina.ilersic@guest.arnes.si
Podračun pri
UJP: 01294-6030675497
Matična
številka: 549 682
9000
Davčna
številka: 44439407
PODRUŽNICE:
Podružnična
šola Bukovje
Bukovje 4, 6230
Postojna
tel.: 05 751 51
26, vodja podružnice: Maja Slejko
Podružnična
šola Planina
Planina 142,
6232 Planina
tel: 05 756 50
60, vodja podružnice: Nevenka Trenta
Podružnična
šola Studeno
Studeno 68, 6230
Postojna
tel: 05 751 52
70, vodja podružnice: Tina Primc
PREDSTAVITEV
ŠOLE
|
Ustanovitelj
šole je Občina Postojna. Odlok o ustanovitvi, usklajen z novo
šolsko zakonodajo, je bil sprejet v aprilu 1997 ter objavljen v
Uradnem listu RS, št. 33/97.
Osnovna šola
Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega
izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki obsega
naslednje ulice in naselja: Cesta v Staro vas, Prekomorskih
brigad, Stjenkova ulica, Pretnarjeva ulica, Kajuhova ulica, Nova
vas, Ulica Dolomitskega odreda, Ulica IX. Korpusa, Cesta na Kremenco,
Rožna ulica, Pivška ulica, Ulica Franca Smrduja, Erazmova
ulica, Stara vas, vse novo oblikovane ulice na Kremenci I in II,
Ovčje staje, Goričica, Volaričeva ulica od številke 10 dalje
ter okoliši podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno.
V šolskem letu
2005/2006 bo na matični šoli 8 oddelkov 1., 2.,
3. in 4. razreda devetletne osnovne šole, 2 oddelka 4. razredov
osemletne šole, 3 oddelki 5. razredov osemletne osnovne šole, 8
oddelkov 7., 8. in 9. razreda devetletne osnovne šole. Na
matični šoli v Postojni bo v tem šolskem letu 5 oddelkov
podaljšanega bivanja. Na podružnični šoli v Bukovju bo
v tem šolskem letu 1 kombiniran oddelek 1. in 2. razreda devetletne
osnovne šole in kombiniran oddelek 3. in 4. razreda
devetletne osnovne šole ter oddelek podaljšanega bivanja. V Planini
bo v tem šolskem letu en kombiniran oddelek 1. in 2. razreda
devetletne osnovne šole, oddelek 4. razreda osemletne šole in
kombiniran oddelek 3.in 4. razreda devetletne šole ter 1,5
oddelka podaljšanega bivanja, v Studenem 1 kombiniran
oddelek 2. in 3. r razreda devetletne osnovne šole. Pouk bo
potekal v eni izmeni. Na razredni stopnji je 180 učencev, na
podružnični šoli v Bukovju 16, v Planini 39 in v Studenem 5
učencev. Na predmetni stopnji je 208 učencev. Skupaj bo osnovno
šolo v šolskem letu 2003/2004 obiskovalo 450 učencev.
ORGANI
UPRAVLJANJA
| Svet
šole |
Predstavniki
ustanovitelja |
|
| Alojz
Grahor |
namestnik
predsednice |
|
| Stane
Pelan |
član
sveta |
|
| Jože
Podboj |
član
sveta |
|
| Predstavniki
staršev |
||
| Edo
Grželj |
član
sveta |
|
| Ivanka
Brus |
Članica
sveta |
|
| Adolf
Turk |
član
sveta |
|
| Predstavniki
delavcev šole |
||
| Jana
Čelan |
predsednica
sveta |
|
| Martina
Sedej Filipčič |
članica
sveta |
|
| Nevenka
Trenta |
članica
sveta |
|
| Breda
Kovač |
članica
sveta |
|
| Anja
Zemljič |
članica
sveta |
|
| učiteljski
zbor |
vodi
ga ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca |
|
| oddelčni
učiteljski zbori |
Vodijo
jih razredničarke. |
|
| Predmetni
strokovni aktivi |
Oblikujejo
jih učiteljice posameznih predmetnih področij. |
|
svetovalna
služba |
Lea Trebec
Tomažič Martina Kuzman |
|
| šolska
knjižnica |
Nevenka
Mlinar |
|
Svet
staršev
|
predstavniki
staršev iz vsakega oddelka matične šole in podružnic
Bukovje, Planina, Studeno |
|
Edo
Grželj
|
predsednik
sveta |
Ravnateljica
šole: Sabina Ileršič Kovšca
STROKOVNI
ORGANI:
·
Učiteljski zbor:
sestavljajo vsi
strokovni delavci šole. Učiteljski zbor razpravlja o učni
problematiki učencev na pedagoških konferencah, ki jih sklicuje
ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski zbor.
·
Oddelčni učiteljski zbor:
sestavljajo
strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno– izobraževalno delo v
posameznem oddelku. Po potrebi sodelujejo pri delu tega zbora
tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.
·
Razrednik:
vodi delo svoje oddelčne skupnosti,
analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje
vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s
starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge,
ki so določene z zakonodajo.
·
Strokovne aktive:
Oblikujejo strokovni delavci,
združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.
·
Sestava: Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak
oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na
roditeljskem sestanku oddelka v začetku šolskega leta.
·
Naloge:
-
predlaga nadstandardne programe,
-
daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
-
daje mnenje o predlogu razvojnega programa in letnega delovnega
načrta,
-
razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno–izobraževalnih
problemih,
-
obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno– izobraževalnim
delom,
-
voli predstavnike v svet šole,
-
opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Oddelčne
skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo
učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v
začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev
šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program
dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v
osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska
pedagoginja Lea Trebec Tomažič.
STIKI MED ŠOLO IN STARŠI |
Redno sodelovanje
staršev s šolo pripomore k pravočasni obveščenosti o
otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju morebitnih
učnih, vedenjskih in drugih težav.
Zato staršem
svetujemo:
-
redno sodelujte z razrednikom vašega otroka,
-
redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke,
-
sodelujte pri različnih dejavnostih šole: projektnem učnem
delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu, prireditvah …,
-
sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,
-
poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene
šolske potrebščine in dovolj časa za učenje,
-
pomagajte mu razvijati delovne in učne navade,
-
poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan,
-
bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj znašel v težavah in
veselite se z njim vsakega napredka,
-
vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam preživljanja prostega časa
in ga odvračajte od brezciljnega pohajanja, posebno v večernih
urah,
-
poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk, učne delavnice
ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega
načrta ponuja šola,
-
pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu
najbolj ustrezne.
Vsak torek od
13.00 do 14.00 in v času popoldanskih govorilnih ur po rokovniku
v publikaciji.
UČITELJ
SVETOVALEC UČENCU - individualne govorilne ure učiteljev za
učence bodo od septembra meseca po urniku, ki bo objavljen na
oglasni deski v avli šole.
Učitelji bodo
tudi v tem šolskem letu 1 uro na teden namenili pogovorom z
učenci, ki imajo učne težave pri predmetu, pomagali bodo z
nasveti pri izdelavi seminarskih in drugih nalogah.
POPOLDANSKE
GOVORILNE URE
Skupne
popoldanske govorilne ure so vsak zadnji četrtek v mesecu,
razen septembra, decembra in junija, od 15.30 – 16.30 ure.
Na popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo
učencev skupaj s starši.
Cilj tega je:
-
da otroci prevzemajo odgovornost, predvsem ko gre za dogovore
kako …, kaj …, koliko se naučiti, pripraviti …,
-
da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo otroci počeli,
-
da otroci odločajo, ko gre zanje,
-
da otroci izrazijo svoja pričakovanja.
Prepričani smo,
da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v šoli.
Zato smo se odločili, da bodo razredniki starše obveščali
tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo organizirano
sodelovanje.
Načrtujemo tri
roditeljske sestanke, po enega na ocenjevalno obdobje. Na prvem
sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti ter
program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo sodelovali
razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji predavatelji.
V januarju 2005
bosta organizirana dva roditeljska sestanka na temo
osnovnošolskega izobraževanja. O datumih roditeljskih sestankov
boste pravočasno obveščeni.
PROGRAM DELA |
PREDMETNIK
OSEMLETNA
OSNOVNA ŠOLA
|
Predmet |
4. r |
5. r |
| Slovenski
jezik |
5 |
5 |
| Angleški
jezik |
3 |
|
| Likovna
vzgoja |
2 |
2 |
| Glasbena
vzgoja |
2 |
1 |
| Sp.
Družbe |
3 |
2 |
| Sp.
Narave |
2 |
2 |
| Matematika |
5 |
4 |
| Tehnična
vzg. |
1 |
|
| Gospodinjstvo |
1 |
|
| Športna
vzg. |
3 |
3 |
SKUPAJ
|
22 |
24 |
| Kulturni
dnevi |
3 |
4 |
| Naravosl.
dnevi |
4 |
3 |
| Športni
dnevi |
5 |
5 |
| Dop.
in dod. pouk |
2 |
2 |
| Interesne
dej. |
2 |
3 |
| Ure
oddelčne s. |
0,5 |
0,5 |
Predmet
|
1.
r
|
2.
r
|
3.
r
|
4.
r
|
7.
r
|
8.
r
|
9.
r
|
Slovenščina
|
6
|
7
|
7
|
5
|
4
|
3,5
|
4,5
|
Matematika
|
4
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
Tuji
jezik
|
2
|
4
|
3
|
3
|
|||
Likovna
v.
|
2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
Glasbena
v.
|
2
|
2
|
2
|
1,5
|
1
|
1
|
1
|
Družba
|
2
|
||||||
Geografija
|
2
|
1,5
|
2
|
||||
Zgodovina
|
2
|
2
|
2
|
||||
DIE
|
1
|
1
|
|||||
Spo.
okolja
|
3
|
3
|
3
|
||||
Fizika
|
2
|
2
|
|||||
Kemija
|
2
|
2
|
|||||
Biologija
|
1,5
|
2
|
|||||
Naravosl.
|
3
|
||||||
Nar.
in teh.
|
3
|
||||||
Tehnika
in tehnologija
|
1
|
1
|
|||||
Gospodinj.
|
|||||||
Športna
vzgoja
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
Izbirni
predmet 1
|
2/1
|
2/1
|
2/1
|
||||
Izbirni
predmet 2
|
1
|
1
|
1
|
||||
Izbirni
predmet 3
|
1
|
1
|
1
|
||||
Oddelčna
skupnost
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
|||
KD
|
4
|
4
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
ND
|
3
|
3
|
3
|
4
|
3
|
3
|
3
|
Tehniški
d.
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
4
|
4
|
ŠD
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
Dop/dod
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
PREDMET |
UČITELJ |
GOVORILNE URE |
| Likovno
snovanje |
Romana
Harmel |
|
| Sodobna
priprava hrane |
M.
Penko Šajn Helena Vekar |
|
| Turistična
vzgoja |
Mirela
Bubnič |
|
| Šport
za zdravje |
Janez
Podgoršek |
|
| Umetnostna
zgodovina |
Darja
Gorup |
|
| Literarni
klub |
Erika
Koren Plahuta |
|
| Italijanščina
I |
Nevenka
Mlinar |
|
| Urejanje
besedil računalništvo |
Anton
Perenič |
|
| Šolsko
novinarstvo |
Erika
Koren Plahuta |
|
| Osnove
tehnike klekljanja |
Martina
Sedej Filipčič |
PREDMET |
UČITELJ |
GOVORILNE URE |
| Italijanščina
I |
Nevenka
Mlinar |
|
| Likovno
snovanje II |
Romana
Harmel |
|
| Načini
prehranjevanja |
M.
Penko Šajn |
|
| Računalniška
-- omrežja |
Anton
Perenič |
|
| Izbrani
šport –odbojka |
Jasna
Kožar |
|
| Literarni
klub |
Erika
Koren Plahuta |
|
| Šolsko
novinarstvo |
Erika
Koren Plahuta |
|
| Osnove
tehnike klekljanja |
Martina
Sedej Filipčič |
PREDMET |
UČITELJ |
GOVORILNE URE |
| Likovno
snovanje III |
Romana
Harmel |
|
| Italijanščina
III |
Nevenka
Mlinar |
|
| Turistična
vzgoja |
Mirela
Bubnič |
|
| Šport
za sprostitev |
Mitja
Muha |
|
| Računalništvo
–Multimedija |
Antona
Perenič |
|
| Umetnostna
zgodovina II |
Darja
Gorup |
|
| Šolsko
novinarstvo |
Erika
Koren Plahuta |
|
| Načini
prehranjevanja |
Magdalena
Penko Šajn |
|
| Osnove
tehnike kljekljanja |
Martina
Sedej Filipčič |
| Mesec |
Delovni
dnevi |
| SEPTEMBER |
22 |
| OKTOBER |
20 |
| NOVEMBER |
18 |
| DECEMBER |
17 |
| JANUAR |
21 |
| FEBRUAR |
17 |
| MAREC |
20 |
| APRIL |
18 |
| MAJ |
21 |
| JUNIJ |
11/17 |
| 185
dni 9. r |
191
dni ostali |
| Četrtek,
1. 9. 2005 |
Začetek
pouka |
| 31.
10. - 6. 11. 2005 |
Jesenske
počitnice |
| 26.
12. - 2. 1. 2006 |
Novoletne
počitnice |
| Sreda,
8. 2. 2006 |
Slovenski
kulturni praznik |
| 27.
2. - 5. 3. 2006 |
Zimske
počitnice |
| 17.
4. 2006 |
Velikonočni
ponedeljek |
| 27.
4. - 2. 5. 2006 |
Prvomajske
počitnice |
| 15.
6. 2006 |
Zadnji
dan pouka 9. r |
| 23.
6. 2006 |
Zadnji
dan pouka 1. - 8. r |
Pouk izvajamo po
veljavnih učnih načrtih in letnem delovnem načrtu šole v
obsegu predmetnika ter v skladu s smernicami za delo Ministrstva
za šolstvo in šport.
Šolo odpiramo ob
5.30 uri, jutranje varstvo za učence 1. r se prične ob 5.30
uri, za učence 2. r ob 7.00, za ostale učence pa je prihod v
šolo 15 minut pred pričetkom pouka.
Vhod v šolo je
za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas, za učence
predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco.
Pri iskanju
informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na dežurnega
učenca, ki se nahaja v šolski avli.
·
sprejemanje obiskovalcev in dajanje informacij,
·
kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih pip v prostorih,
·
posredovanje morebitnih obvestil za učitelje in učence,
·
zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,
·
pomoč pri razdeljevanju malic na razredni stopnji,
·
pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje drugih nalog v zvezi z
dežurstvom.
| PREDURA |
7.00–7.45 |
||
| 1.
URA |
8.00–8.45 |
Odmor |
8.45–8.50 |
| 2.
URA |
8.50–9.35 |
Glavni
odmor |
9.35–10.00 |
| 3.
URA |
10.00–10.45 |
3.
odmor |
10.45–10.50 |
| 4.
URA |
10.50--11.35 |
4.
odmor |
11.35–11.40 |
| 5.
URA |
11.40–12.25 |
5.
odmor |
12.25–12.30 |
| 6.
URA |
12.30–13.15 |
6.
odmor |
13.15--13.35 |
| 7.
URA |
13.35--14.20 |
7.
odmor |
14.20--14.25 |
| 8.
URA |
14.25--15.10 |
Poleg rednega
pouka, ki je za vse učence obvezen, nudimo učencem še dodatne
ure skupinskega učnega dela.
Učenci z
boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo
določene standarde znanja, je namenjen dodatni pouk. S
poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi
metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in
priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev.
Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z
učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji
lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega
jezika, matematike. Po potrebi bo organiziran tudi dodatni pouk
iz fizike in kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
| Predmet/razred |
Učitelj |
Urnik |
| Slovenščina
5 .r (8) |
Mateja
Šepić |
|
| Matematika
5. r (8) |
Majda
Možina |
|
| Slovenščina
7. r |
||
| Matematika
7. r |
Janja
Arsenović |
|
| Angleški
j. 7. r |
Lidija
Križman |
|
| Slovenščina
8. r |
||
| Angleški
jezik 5. r |
Klara
Lukan Žilovec |
|
| Matematika
8. r |
Majda
Možina |
Učencem, ki
poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in
pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Z
drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne
cilje. Na predmetni stopnji imajo učenci možnost obiskovati
dopolnilni pouk iz slovenščine, angleškega jezika in
matematike. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
| Predmet |
Učitelj |
Urnik |
| Slovenščina
5. r (8) |
Mateja
Šepić |
|
| angleški
jezik 5. r (8) |
Klara
Lukan Žilovec |
|
| Matematika
5. r (8) |
Majda
Možina |
|
| Slovenščina
7. r |
||
| Slovenščina
8. r |
||
| angleški
jezik 7. r |
Lidija
Križman |
|
| Matematika
7. r |
Karmen
Marolt |
Nekateri učenci
pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo potrebnega
minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači jim ne
znajo pomagati. Za te učence organiziramo individualno in
skupinsko učno pomoč, ki jo izvajajo strokovni
delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli, praviloma izven pouka in
po vnaprej določenem urniku. Učno pomoč bosta izvajali šolska
psihologinja Martina Kuzman in Breda Šraj.
PEVSKI ZBOR
Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo
okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in
medsebojnega komuniciranja.
V tem šolskem
letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1. do 5. razreda
2 uri tedensko in MPZ od 7. do 8. razreda 4 ure tedensko, ki ju
bo vodila Barbara Dolgan.

RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE |
Da bi ustvarili pogoje za sodobno
izobraževanje, bomo tudi na naši šoli nadaljevali z že
začetimi projekti ter si zastavili nekatere nove.
Šola se bo
skupaj s strokovnimi delavci v tem šolskem letu vključila v dva
mednarodna projekta:
Projekt Vseživljenjskega
učenja – Phare 2003 in
Projekt Evropska
vas
1. razred devetletne OŠ:
Športna značka Zlati sonček,
Knjigobube,
Računanje je igra,
Ekoprojekt,
Bralna značka,
Socialne igre.
2. razred devetletne OŠ:.
Celoletni
projekti:
Bralna značka,
Socialne igre,
Knjigobube,
Športna značka
Zlati sonček.
3. razred:
Celoletni
projekti:
Knjigobube,
Športna značka
Zlati sonček,
Ekoprojekt.
Socialne igre.
4. razred:
/
4. razred (8)
krajši
projekti:
Domača pokrajina
z razgledne točke,
Učimo se učiti,
Kolesarski izpit,
Pustni običaji
na Slovenskem,
Otroci pesniku
Francetu Prešernu.
Celoletni
projekti:
Eko šola kot
način življenja,
Športni program
Krpan,
podružnična
šola Bukovje:
Športni program
Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.
podružnična
šola Planina:
krajši
projekti:
Kolesarski izpit,
Pustni običaji,
Domača pokrajina
z razgledne točke,
Speleološka
postaja in Postojnska jama.
celoletni
projekti:
Ustvarjanje
knjige o Planini in ljudeh,
Športna značka
Zlati sonček in Krpan,
Ekoprojekt,
Socialne igre
Učimo se učiti.
Sestavimo mavrico
vrednot.
podružnična
šola Studeno:
Športni program
Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.
aktiv
podaljšanega bivanja:
Ekologija --
ločeno zbiranje odpadkov, zbiranje papirja, plastike,
Mi pa radi beremo
pravljice,
Živimo zdravo z
naravo!
PROJEKTI NA
PREDMETNI STOPNJI
V mesecu decembru se bodo učenci skupaj z
razredniki in drugimi strokovnimi delavci že tradicionalno
predstavili s svojimi izdelki na božično-novoletnem sejmu, ki
ga okvirno načrtujemo v četrtek, 16. decembra.
aktiv
slovenščine:
bralni projekt s
ciljem, da vsi učenci osvojijo bralno značko v 5. in 7. razredu
aktiv
biologije – kemije – gospodinjskega pouka:
Projekti bodo
izpeljani v sklopu dejavnosti naravoslovnih dni preko Centra
šolskih in obšolskih dejavnosti.
aktiv
angleškega jezika:
celoletni projekt
»Bookworms«
računalništvo:
V ta program sodijo vse aktivnosti s
področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih
bomo tudi v tem šolskem letu še dograjevali.
Te aktivnosti so
zlasti:
·
informatizacija dela na šoli,
·
uporaba računalnika pri pouku od 1. do 9. r,
·
izvajanje izbirnih predmetov s področja računalništva,
·
izvajanja interesnih dejavnosti za učence,
·
osnovne informacije o uporabi računalnika za učitelje in
starše.
Dan šole –
Globočnikov dan
Dejavnost tega
dne je opredeljena v letnih delovnih pripravah aktivov. Dan šole
se bo izvedel v petek, 19. maja 2005.
Eko dejavnosti
Nadaljevali in
razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih
pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V
projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s
podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu in
problematiki varovanja našega okolja in dejavnostih
povezanih s projektom bomo preko medijev obveščali lokalno
skupnost ter krajane. Vodja eko šole je profesorica biologije in
kemije Suzana Vidmar.
Svetovalna
služba
Svetovalno delo
bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih
Oučenje in
poučevanje,
Ošolska
kultura, vzgoja, klima, red,
Otelesni, osebni
in socialni razvoj,
Ošolanje,
Opoklicna
orientacija,
Osocialno-ekonomske
stiske.
Povezovanje
šole z okoljem
Strokovni delavci
šole se bodo skupaj z učenci in pripravljenim programom
vključevali v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali
bodo na prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in
zavodov. Šola se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih
organizacij in svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in
tudi širše. Zgledno bo nadaljevala sodelovanje z Vrtcem
Postojna, šolskimi ambulantami ZD Postojna, Glasbeno šolo in
sosednjima šolama v občini. Šola se bo uspešno povezovala
tudi s Pedagoškimi fakultetami v Ljubljani, Mariboru in Kopru,
Filozofsko fakulteto v Ljubljani ter Pedagoškim inštitutom v
Ljubljani.
Na šoli si
želimo, da se vsak učenec vključi v vsaj eno interesno
dejavnost, kjer se lahko sprošča in razvija svoje sposobnosti.
Vključitev v interesno dejavnost je prostovoljna, vendar
pričakujemo, da jo bo učenec po prijavi obiskoval ves
predvideni čas.
Centralna
šola
|
Dejavnost |
Mentor |
razred |
| Čipkarski
krožek |
Martina
Sedej Filipčič |
4.—9.
r |
| Čebelarski
krožek |
Zunanji
mentor |
4.--5.
r |
| Gledališki
krožek |
Andreja
Mlakar |
5.
r |
| Kulturna
dediščina |
Mateja
Šepić |
7.--9.
r |
| Folklorni
krožek |
Milica
P. Grginič |
4.--5.
r |
| Računalniški
krožek |
Anton
Perenič |
3.--5.
r |
| Šahovski
krožek |
Anton
Perenič |
2.--4.
r |
| Letalsko
modelarstvo |
Sašo
Šantelj |
8.--9.
r |
| Obdelava
kovin-kladivce |
Danilo
Tomažič |
7.--9.
r |
| Odbojka |
Jasna
Kožar |
5.--7.
r |
| Odbojka
|
Jasna
Kožar |
8.
r |
| Kolo-teorija |
Jasna
Kožar |
4.
r(8) |
| Pravljični
krožek |
Cilka
Bombač |
1.--4.
r |
| Likovna
delavnica |
Cilka
Bombač |
1.—4.
r |
|
Dejavnost |
Mentor |
Razred |
| Dramsko
recitacijski |
Vilma
Kernel |
1.--2.
r Bukovje |
| Likovno-oblikovalni
|
Tamara
Pavlovič |
1.--2. r Planina |
| Pevski
zbor |
Franka
Košmer |
1.—2. r Planina |
| Naravoslovni
krožek |
Nevenka
Trenta |
3.--4.
r Planina |
| Naravoslovni
krožek |
Tina
Primc |
2.--3.
r Studeno |
Naravoslovne tabore pa že vrsto let
organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, ki
ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo izvajajo na
visoki strokovni ravni.
V mesecu oktobru
bo za učence 4. razredov ((9) v času od 17.
10-21.10. 2005 organiziran naravoslovni tabor v okviru
CŠOD v domu Fara, v istem terminu se bodo učenci 8.
r udeležili naravoslovnega taboru v domu Planica,
v sklopu katerega bodo za učence organizirane športne in
naravoslovne dejavnosti.
Za učence 2. r
bo v času 5. 12.-9. 12. 2005 naravoslovni tabor
organiziran v domu Medved.
22. 5.-27. 5.
2006 bo za učence 4. r (8) organizirana letna šola v
naravi v Termah Čatež. Za učence 3. r pa bo organiziran
tečaj plavanja z dnevi dejavnosti v septembru v bazenu ZRC
Logatec.
Zimsko šolo v
naravi s tečajem smučanja bomo za učence 5. r. (8) izvedli
na Koroškem v domu Peca 3. 1.-7. 1. 2006 prav
tako v okviru Centra šolskih in obšolskih dejavnosti.
Za učence 4. r
(8) in (9) podružnice Planina bo 13.
3.-17. 3. 2006 organiziran naravoslovni tabor v domu
Čebelica.
Za učence 7.b
bo naravoslovni tabor organiziran v domu Vojsko 29. 5. -
2. 6. 2006, za učence 7. a in 7. c pa v
istem terminu v domu Trilobit.
Učenci 1. in 2. r.
podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno se bodo
udeležili 3-dnevnega naravoslovnega tabora času v
5. 6.-7. 6.
2006 v domu Čebelica, učenci 1. r. matične šole pa
se bodo naravoslovnega tabora udeležili v času 7. 6.–9 .
6. 2006 prav tako v domu Čebelica.
Želimo, da se
navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.
ŠOLSKE
EKSKURZIJE
| RAZRED |
RELACIJA |
OKVIRNI
DATUM |
| 5.
R (8) |
Slovensko
primorje |
Maj,
2006 |
| 7.
R |
Gorenjska |
Maj,
2006 |
| 8.
R |
/ |
Maj,
2006 |
| 9.
R |
Posočje |
september/okt.,
2005 |
| 9.
R |
Prekmurje |
Maj,
2006 |
PODALJŠANO
BIVANJE
V šolskem letu 2005/2006 bo na matični
šoli organiziranih pet oddelkov podaljšanega bivanja, oddelek
PB v Bukovju in oddelek in pol PB v Planini, in sicer od
11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo podaljšano
bivanje, kosijo v šoli. V času PB potekajo rekreativne
dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter
usmerjene dejavnosti.
V svoj program so
učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v
razstavah izdelkov učencev, ki so vključeni v podaljšano
bivanje, v dnevih odprtih vrat, v sodelovanju z ustanovami v
kraju in z jesenskim piknikom. Izpeljali bodo tudi projekte s
področja ekologije--ločevanje odpadkov in zbiranje papirja,
projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.
Zaradi varnosti otroka in odgovornosti
šole, lahko vodja PB predčasno spusti učenca iz šole samo s
pisnim dovoljenjem staršev.
ORGANIZACIJA
DELA
|
DELAVCI ŠOLE
| Razred |
Učilnica |
Učitelj |
Št.
učen- cev |
||
| 1.
a |
12 |
Elizabeta
Kompara Suzana Morel |
18 |
||
| 1.
b |
13 |
Nives
Kalister, Andreja Milavec |
17 |
||
| 2.
a |
9 |
Darja
Košir |
15 |
||
| 2.
b |
10 |
Milena
Požar |
14 |
||
| 3.
a |
11 |
Zorica
Nedeljkovič |
24 |
||
| 4.
a |
7 |
Zarja
Švajncer |
21 |
||
| 4.
b |
8 |
Nataša
Lulik |
19 |
||
| 4.
c |
14 |
Martina
Rebec |
19 |
||
| 4.
A |
6 |
Martina
Sedej Filipčič |
17 |
||
| 4.
B |
3 |
Sonja
Česnik |
18 |
||
| Razred |
Učilnica |
Učitelj |
št.
učencev |
|
| 1.
r. |
13 |
Nadja
Jurca |
28 |
|
| 1.
r. 2. r |
10
|
Breda
Kovač |
24 |
|
| 3.
r. 4. r. |
11 |
Terezija
Kogovšek |
24 |
|
| 3.
r. 4. r. |
7 |
Milica
Prodanović Grginič |
21 |
|
| 3.
r. 4. r.(8) |
14 |
Suzana
Vidmar |
21 |
Podružnice
| Razred |
Učitelj |
Število
učencev |
||
| Bukovje |
1.
r.– 2. r. |
Vilma
Kernel |
6 |
|
| 3.
r. ,4. r. |
Tjaša
Repnik |
6 |
||
| Planina |
1.
r.-- 2. r. |
Tamara
Pavlovič, Vesna
Mramor |
17 |
|
|
» |
3.
r.-- 4. r. |
Franka
Košmer |
14 |
|
|
|
4.
r. (8) |
Nevenka
Trenta |
8 |
|
| Bukovje |
PB |
Maja
Slejko |
16 |
|
| Planina
|
PB |
Brigita
Blaško |
18 |
|
| Planina |
PB |
Tanja
Primc Jarić |
10 |
|
| Studeno |
2.,
3. r. |
Tina
Primc |
5 |
| Razred |
Razrednik |
Predmet |
Število
učencev |
Učilnica |
| 5.
A (8) |
Vida
Udovič |
BIO/KEM/NAR |
17 |
46 |
| 5.
B (8) |
M.
Penko Šajn |
BIO/GOS/NARr |
16 |
32 |
| 5.
C (8) |
Jasna
Kožar |
ŠVZ |
21 |
39 |
| 7.
a |
Romana
Harmel |
LVZ/GEO |
16 |
50 |
| 7.
b |
Janja
Arsenović |
MAT |
21 |
37 |
| 7.
c |
Lidija
Križman |
TJA |
21 |
38 |
| 8.
a |
Darja
Gorup |
ZGO/DIE |
21 |
33 |
| 8.
b |
Mitja
Muha |
ŠVZ |
21 |
35 |
| 9.
a |
Karmen
Marolt |
MAT/THV |
21 |
34 |
| 9.
b |
Mirela
Bubnič |
GEO/SPD/DIE |
17 |
5 |
| 9.
c |
Erika
Koren Plahuta |
SLO |
16 |
40 |
| Učitelj |
Predmet |
Uči
razrede |
| Andreja
Mlakar |
SLO |
5.,
8., 9. r |
| Nada
Likon |
THV/FIZ |
5.,
9. r |
| Majda
Možina |
MAT/FIZ |
5.,
9.r |
| Helena
Vekar |
GOS |
5.,
8., 9. r |
| Tamara
P. Debevec |
TJA |
4.,
5., 7., 8., 9. r |
| Breda
Šraj |
NP
slo/DSP |
9.
r |
| Klara
Lukan Žilovec |
TJA./DSP
|
8.,
9. r |
| Janez
Podgoršek |
ŠVZ |
4.,
5., 7., 8., 9. r |
| Barbara
Dolgan |
GVZ |
4.,
5., 7., 8.,9. r |
| Božena
Jenček |
DSP/IUP/ |
|
| Mateja
Šepić |
SLO |
8.,
9. r |
| Nevenka
Mlinar |
TII |
7.,
8., 9. r |
| Lea
Trebec Tomažič |
Pedagoginja |
7.00–14.00 |
| Martina
Kuzman |
Psihologinja |
7.00–14.00 |
| Nevenka
Mlinar |
Bibliotekarka |
7.00–14.00 |
| Anton
Perenič |
Računalničar |
7.00–14.00 |
| Breda
Šraj |
učna
pomoč slo/knj |
7.00–14.00 |
| Mojca
Simičak |
defektologinja |
7.00–14.00 |
Ostali delavci
Tajništvo:
Damijana Repe –
tajnica
Tu boste lahko
urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in
izpisi otrok …
Računovodstvo:
Marina Vidmar –
računovodkinja
Anja Zemljič –
blagajničarka, knjigovodja
Tu boste lahko
urejali vse finančne zadeve: plačila malic in drugih stroškov,
potrdila za nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic in
kosil na (05 7000 313 oziroma 05 7000 314).
Tehnični
delavci:
Pepi Krašna –
hišnik/vzdrževalec,
Iztok Fidel-
hišnik/vzdrževalec
Vzdrževanje vseh
objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja
…
Kuhinja:
Marjetka Bauman
– razdeljevalka hrane
Milanka Vukajlović
– razdeljevalka hrane, čistilka
Priprava in
razdeljevanje malic, razdeljevanje kosil
Čistilke:
Senada Murić, Jovanka
Savić, Stanica Dakić, Vahida Abasović, Mirica Primc skrbijo za
higieno in čistočo vseh prostorov.
Na podružnicah
skrbijo za malice in čistočo:
v Bukovju Radojka
Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.
ŠOLSKA
SVETOVALNA SLUŽBA
Čeprav je šola namenjena pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči živeti z drugimi tudi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči, ali usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.
Pomoč v svetovalni službi lahko
poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na
probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem
počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.
Šolsko
svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec Tomažič in
psihologinja Martina Kuzman. Pomaga jima tudi defektologinja
Mojca Simičak. Vse tri strokovne delavke sodelujejo z
učitelji ter vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in
vrednotenju razvoja šole, nudijo pomoč učencem z učnimi in
vedenjskimi težavami, organizirajo in izvajajo poklicno
usmerjanje, povezujejo šolo s humanitarnimi in strokovnimi
organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko
naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega
ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem. Psihologinja
vodi tudi aktivnosti odkrivanja nadarjenih učencev in delo z
njimi.
Delo šolske knjižnice in knjižničarja
je informacijsko, pedagoško ter svetovalno. Uporabniki
knjižnice so vsi učenci in delavci šole. Knjižnica na šoli
je odprta v času pouka 7.30–8.00 ter 11.30–14.00 ure. Vodi
jo šolska knjižničarka Nevenka Mlinar. V sklopu
knjižnično-informacijskih znanj na razredni in predmetno
stopnji izvaja knjižno in knjižnično vzgojo, s pomočjo
katere učenci spoznavajo nove knjige ter urejenost knjižnice.
Učenci, ki so vpisani v šolsko knjižnico, sodelujejo tudi v
mednarodnem knjižnem kvizu. Učenci si v knjižnici lahko
izposodijo knjige za domače branje, bralno značko in knjige za
razvedrilo in prosti čas.
V sklopu šolske
knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko
učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob
koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci
prejmejo prvi teden v septembru.
Za izposojo
učenci plačajo tretjino vrednosti novega učbenika v mesecu
juniju in oktobru. Skrbnik učbeniškega sklada je Breda Šraj.
Človekovo zdravje je v veliki meri
odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so
potrebne za razvoj in obstoj organizma ter dajejo organizmu
toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.
Zato mora biti hrana biološko in
kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.
Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo
pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku
septembra, za učence, ki so vključeni v PB bo, v ceno kosila všteta
tudi popoldanska malica.
Šolska malica je v času glavnega odmora
9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti
učiteljev. Kosilo se prične ob 11.35 uri in traja do 13.30. Na
kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne
mesece ali za posamezne dni.
Ker otroci včasih zbolijo ali pa ne
pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas prosimo, da njegovo
odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05
7000 313 med 7.00 in 8.00 ali po e-pošti: projekt5.ospoag@guest.arnes.si
Stroške malic in kosil je potrebno
poravnati do roka, označenega na položnici.
SUBVENCIONIRANA ŠOLSKA PREHRANA
UČENCEV
Ministrstvo za šolstvo, znanost in
šport v skladu s Pravilnikom o subvencioniranju šolske
prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena
sredstva za subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki
le-te ne zmorejo plačati v celoti. Zanje lahko zaprosijo
starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres
je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi
za drugo šolsko prehrano. Starši v začetku septembra pri
šolski svetovalni službi oddajo pisno vlogo. Komisija, ki jo
sestavljajo šolski svetovalni delavec in dva strokovna delavca
šole, na podlagi kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet
šole 9. 6. 2004, svet staršev pa podal svoje mnenje, odloči o
upravičenosti učenca do subvencionirane šolske prehrane in o
višini subvencije.
Podrobnejša navodila in prijavnico bodo
učenci dobili prvi šolski dan pri razredniku ali pri šolski
svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih
sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost
posameznikov do le–tega prošnje pregledala in uskladila
razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice
pokrijejo starši sami.
ŠOLSKA HRANILNICA
Šolska hranilnica deluje na šoli že
vrsto let v sodelovanju z Banko Koper, PE Postojna. Hranilnico
obiskujejo predvsem varčevalci razredne stopnje in razredne
skupnosti osmih razredov. Urnik bo objavljen na začetku
šolskega leta na vratih hranilnice. Mentorica je Milica Prodanović
Grginič.
PREVOZI UČENCEV
Učenci – vozači, ki prihajajo na
centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki
sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi
avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za
družbene dejavnosti Občine Postojna ter Avrigo PE Postojna.
VARNA
POT V ŠOLO
Otrok
naj odide v šolo pravočasno. Hodi naj po pločniku. Če na
poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v
nasprotni smeri kot poteka promet.
Za
prvošolčke zakon določa, da morajo imeti spremstvo na
poti v šolo in domov. Spremljevalci so lahko tudi otroci,
stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.
Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če
prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa,
npr. kresničko.
Ko
otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da
vozila ne parkirate pred šolo, ampak na parkirišču pred
Primorko.
NEZGODNO
ZAVAROVANJE UČENCEV
Na
začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za
nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi
programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.
Menimo,
da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v
športnih krožkih, in vsi učenci, ki se bodo udeležili
naravoslovnih taborov in obeh šole v naravi.

OCENJEVANJE
|
Vedenje učenca pri pouku in delu za
šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši uspeh.
| Ocena |
Kriteriji za
ocenjevanje
|
||
Znanje |
Izdelki |
||
Nezadostno 1 |
Učenec
pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov
obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje,
temveč neznanje. Slabo se izraža. |
Izdelkov
ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati
samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne
zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči. |
|
Zadostno 2 |
Obnavljanje
znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene
elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno
znanje. Snovi ne razume v celoti. Izražanje je skromno. |
Izdelke
pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti
napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar
dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma. |
|
Dobro 3 |
Obnavljanje
znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar
brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri
so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati,
vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi. |
Izdelki
so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni
samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z
zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti |
|
Prav dobro 4 |
Obnavljanje
znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja
primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje
je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj
pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze,
opazovanja in izločanja bistva pojavov. |
Izdelki
so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih
navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So
natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni
nujno potrebna. |
|
Odlično 5 |
Obnavljanje
znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z
dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede.
Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in
navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov
samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko
številne in značilne za samostojen, drug način
razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna
zagovarjati in analizirati. |
Izdelki
so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način,
ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti
učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne
potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim.
Sposoben je samostojne analize in sinteze |
|
OBNAŠANJE
PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO
|
|||
POZITIVNA OPREDELITEV |
NEGATIVNA OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
Pripravljenost
učenca na delo v šoli |
-
v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke -
opravlja domače naloge -
pred učno uro se nanjo pripravi -
pripravljen je na preverjanje znanja |
-
ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov -
ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog -
na učno uro se ne pripravi -
ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja |
Učni
pripomočki: knjige, zvezki, geometrijsko risalno orodje, risalno orodje za likovno vzg.,
pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna
oprema, šolski copati. |
Discipliniranost
pri pouku |
-
svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku -
upošteva učiteljeva navodila -
ne moti pouka -
ne moti sošolcev |
-
svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v
razredu -
ne upošteva učiteljevih navodil -
slabo posluša -
slabo sodeluje s sošolci -
njegovo obnašanje je moteče |
Disciplina: Podrediti svoje obnašanje zahtevam v
skupini oz. zahtevam učitelja. |
Izdelki
učenca |
-
izdelki so natančni in lepi -
izdelani so z odgovornostjo -
napake so manjše -
dosegajo postavljen cilj |
-
površno narejeni izdelki -
delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko -
napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja -
naloga ne dosega postavljenega cilja |
Izdelki: Domače pisne naloge, šolski zapisi,
risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati. |
Odnos
do sošolcev |
-
sošolci ga cenijo -
do njih ima prijateljski odnos -
pripravljen je pomagati -
je proti krivičnosti -
ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje |
-
do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten -
ni jim pripravljen pomagati -
prezira šibkejše -
je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami |
Spoštovanje
in pomoč sošolcem. |
Odnos
do predmeta |
-
za učno snov se zanima -
sodeluje v razpravah o učni snovi -
išče dodatna znanja -
svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom |
-
učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi -
uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči -
obveznosti stežka in neredno opravlja |
Vedoželjnost:
zanimanje za novo in biti
pripravljen to tudi spoznati. |
| POZITIVNA
OPREDELITEV |
NEGATIVNA
OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
| Odnos
do učitelja |
-
spoštovanje -
ceni učiteljevo znanje in trud -
mu zaupa -
spoštuje njegova navodila -
mu postavlja smiselna vprašanja in dileme |
-
nespoštljiv odnos -
ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh -
pri učitelju išče samo »napake« -
je svojeglav -
za učitelja ima predvsem »vprašanja« |
Učitelj
je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega
znanja. |
| Odnos
do opreme |
-
vzorno urejena torba in njena vsebina, -
čuva opremo v razredu in šoli -
ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi
materiala |
-
malomaren odnos do lastne šolske torbe -
nepravilna uporaba šolske opreme -
neekonomično obnašanje pri delu |
Čuvanje
lastne in šolske opreme, inventarja. |
| Odgovornost
pri delu |
-
naloge sprejema in opravlja resno -
neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu -
za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati -
neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene -
pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine -
prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi -
svoje interese zna uskladiti z interesi skupine |
-
nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno -
neuspeh ga ne prizadene -
ne trudi se za uspešnejše delo -
neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja
ga za skrivanje svojih napak in težav -
neuspeh skupine ga ne prizadene -
v skupini mu težko zaupajo nalogo -
s kolektivom slabo sodeluje -
prevladuje njegov osebni interes |
Dolžnost
pomeni: - skrbeti za prevzeto
obveznost in uresničitev prejete naloge, - sprejeti
sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam
ali ima negativne posledice. |
| ŠOLSKI
RED |
Hišni red
določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S
hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih
prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.
Za lažje
skupno življenje in delo v šoli bomo učitelji in učenci
upoštevali šolski red:
·
pouk se pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še
prej se preobujejo v šolske copate,
·
učenci se do 7.40 ure zbirajo v vetrniku, kjer počakajo, da se
odprejo nihajna vrata in upoštevajo navodila dežurnih
učiteljev,
·
učenci razredne stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka
ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni
strani stavbe,
·
starši učencev na razredni stopnji naj spremijo svoje otroke do
vetrnika pred poukom in jih po pouku počakajo v vetrniku. Z
upoštevanjem tega določila hišnega reda starši ne motijo
pouka v učilnici ter ne posegajo v učni proces z vstopanjem v
učilnice,
·
učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega
bivanja št. 13,
·
učenci, ki pozabijo šolske copate, si jih lahko izposodijo pri
šolski svetovalni službi, če jih ima na zalogi,
·
obutev učenci odložijo v garderobne omarice,
·
oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska
obešala v učilnicah ali v garderobne omarice,
·
dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci razredne stopnje
v učilnicah,
·
učenci počakajo na učitelja pred učilnico,
·
reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni v razred 10
minut po zvonjenju,
·
učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah
športne vzgoje pa v jedilnici,
·
reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo
razdelijo,
·
učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in
počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v
kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev
učilnice,
·
pri malici uporabljajo papirnate prtičke,
·
učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati
pa ne ovirajo procesa učenja drugih,
·
pri pouku in šolskih dejavnostih ter v času kosila (ND, KD, TD,
ŠD ekskurzije) ni dovoljeno uporabljati mobilne telefone,
·
mobilni aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo
zaseženi in kasneje izročeni staršem,
·
na dnevih dejavnosti, strokovnih ekskurzijah … ni dovoljena
uporabo radia, kasetofona …, razen če ni drugače dogovorjeno,
·
po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,
·
določila hišnega reda veljajo tudi za vse šolske aktivnosti,
ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,

| JOJ,
KAJ PA SEDAJ??? ALI ČE TE STISKA STISKA … |
Vsakdo od nas
se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da
se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2
možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti
težave, hudo narobe je o njih molčati.
Ob problemih
uberi katero od spodaj predlaganih poti:
|
ČE … |
NA
KOGA SE
OBRNITI?? |
ZAKAJ
SE TO SPLAČA??? KER … |
| …
sem pozabil šolske copate |
-
povej dežurnemu učitelju, -
sposodi si copate pri šolski svetovalni službi |
-
ne kršiš hišnega reda, -
ne daješ povoda za kritiko učiteljev |
| …
sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek,
učbenik … |
-povej
učitelju ob začetku ure |
-
pokažeš, da si iskren in odgovoren, -
ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro |
| …
bi rad nujno telefoniral domov |
-
povej razredniku ali -
povej in prosi v tajništvu šole ali -
povej pri svetovalni službi |
-
gotovo boš lahko telefoniral domov |
| …
nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil, -
ne kršiš hišnega reda |
| …
ti je slabo, te kaj boli … |
-
povej učitelju v razredu, -
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
šolsko delo zahteva zdravega učenca, -
z zdravjem se ni dobro igrati |
| …
si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko … |
-
povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren, -
povej razredniku, -
povprašaj v tajništvu šole |
-
če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati
izgubljene stvari |
| …
te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem … |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse
oblike umika |
| …
te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti
kazni, o … |
-
povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali -
povej pri svetovalni službi |
-
ob podpori boš zmogel, -
mogoče te bodo starši razumeli, -
teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca |
| …
te je dalj časa strah pri določenem predmetu |
-
povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in -
povej pri svetovalni službi |
-
spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje, -
o strahu je treba govoriti |
| …
ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico |
-
povej knjižničarki in -
povej razredniku |
-
pokažeš, da si odgovoren, -
skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev |
| …
so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen |
| …
ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in
iz šole |
-
povej razredniku ali -
učitelju, ki mu zaupaš ali -
povej pri svetovalni službi |
-
agresivneža JE TREBA USTAVITI, -
imaš pravico biti varen |
| …
bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk … |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
ne kršiš hišnega reda, -
se ne izpostavljaš |
| …
si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to
teži |
-
povej učitelju, ki mu zaupaš, -
povej pri svetovalni službi |
-
pogovoru sledi vedno olajšanje, -
sogovornik bo ponudil svoje rešitve |
| …
si zaskrbljen, črnogled, jezen … zaradi različnih
vzrokov |
-
povej učitelju, ki mu zaupaš ali -
razredniku, -
povej pri svetovalni službi |
-
ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti, da bi se stanje
spremenilo, -
vsaj poskusiti je treba |
… tudi
problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč
občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko
rečemo »življenje je tudi pesem«
| TELEFON
OTROK IN MLADOSTNIKOV 080 12 34
– brezplačen klic! |

| PA
ŠE TO … |
·
s tem šolskim letom želimo, da bi starši in drugi obiskovalci
upoštevali hišni red šole in na svoje otroke po pouku čakali
pred šolo in ne v šolskih prostorih, kar je bila navada do
sedaj. V primeru slabega vremena lahko starši počakate v
vetrniku šole. Na ta način se bomo izognili predvsem kritikam,
da naš šolski prostor ni varen, da vanj lahko vsakdo vstopa
brez vednosti pristojnih. To določilo smo vnesli tudi v hišni
red šole, zato Vas prosimo, da ga dosledno upoštevate.
·
tudi v tem šolskem letu se bodo učenci lahko individualno
pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo individualne
in namenjene težavam in odprtim vprašanjem, ki jih imajo
učenci pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri
svojem položaju v oddelku ali v skupini. Učencem svetujemo, da
to obliko pogovora UČITELJ - SVETOVALEC, čim pogosteje
uporabijo.
-
denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,
-
vse informacije o govorilnih urah dobite pri pomočnici
ravnateljice ali v tajništvu,
-
kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo
preko trajnika,
-
šola nudi zunanjim odjemalcem najem šolskih učilnic,
telovadnice, avdio in video sredstev. Za informacije se lahko
obrnete na ravnateljico.

OŠ
Antona Globočnika Postojna
Cesta
na Kremenco 2
6230
POSTOJNA
Publikacijo
je tekstovno oblikovala:
Sabina
ILERŠIČ KOVŠCA
Lektoriranje:
Andreja
MLAKAR
Tisk:
Artpro d. o. o.
september,
2005
naklada:
510 izvodov