ime
in priimek |
naslov |
razred |
razrednik |
domači
telefon |
službeni
telefon očeta |
službeni
telefon matere |
Spoštovani
starši, dragi učenci!
Šolsko leto
2004/2005 je odprlo svoja vrata. Tudi v tem šolskem letu si vsi
skupaj želimo, da bi z Vami, starši in učenci, uresničili
veliko skupnih ciljev in tudi to generacijo otrok naučili
ohraniti vrednote, ki so skoraj pozabljene ter jim nuditi nova
znanja, ki jih bodo v življenju nedvomno potrebovali.
Verjamem, da
smo si v tem, skupaj z Vami, starši, enotni. Vzgoja otrok
postaja vedno težja za vse, ki smo vanjo vključeni – za starše
in učitelje, zato je nujno, da eden drugemu prisluhnemo in
iščemo skupne rešitve pri morebitnih težavah, ki so povezane
s šolskim delom. Zato bomo tudi v tem šolskem letu nadaljevali
z razvojno nalogo Učitelj svetovalec, kjer bodo na pogovornih
urah imeli učenci možnost pogovora z učiteljem individualno.
Prepričani smo, da se bo na ta način rešila marsikatera
težava, ki jo ima otrok pri pouku ali izven njega, v okolju, ki
ga obdaja. Strokovni delavci šole, učitelji, šolska svetovalna
služba in drugi, so pripravljeni, da pomagajo otroku pri
njegovih težavah, zato je potrebno, da mu podporo pri temu
nudite tudi starši.
Vam, dragi
učenci, želim da bi se v tem šolskem letu izkazali na vseh
področjih še bolje kot v preteklem letu. Želim Vam, da bi oblikovali
podobo in prepoznavnost OŠ Antona Globočnika Postojna predvsem
z marljivim učenjem, spoštovanjem do vseh, ki šolo oblikujemo
in da bi svoje kvalitetno delo ob zaključku šolskega leta
kronali z lepim učnim uspehom.
Želim, da bi Vam bila pričujoča publikacija dober pripomoček pri stikih s šolo, zato ne bo odveč, če jo boste tako straši kot učenci večkrat vzeli v roke.
Naj bo to šolsko
leto še uspešnejše od preteklega, saj vanj vstopamo z novimi
upi o gradnji šolske telovadnice in s tem boljšimi pogoji za
delo učiteljev in učencev pri športni vzgoji in šolskem delu
nasploh.
Ravnateljica
Sabina Ileršič Kovšca,
prof.
OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBČNIKA Cesta na Kremenco 2, 6230 POSTOJNA |
Ravnateljica:
Sabina Ileršič Kovšca
Pomočnica
ravnateljice: Vladka Lavsegar
Tajnica:
Damijana Repe
Telefon
ravnateljica: 05 7000 311
Tajništvo:
05 7000 300
Fax:
05 726 1 810
E - mail:
os.antona–globocnika–po@guest.arnes.si
E-mail
ravnateljica:
Podračun pri
UJP: 01294-6030675497
Matična
številka: 549 682
9000
Davčna
številka: 44439407
PODRUŽNICE:
Podružnična
šola Bukovje
Bukovje 4, 6230
Postojna
tel.: 05 751 51
26, vodja podružnice: Vilma Kernel
Podružnična
šola Planina
Planina 142,
6232 Planina
tel: 05 756 50
60, vodja podružnice: Nevenka Trenta
Podružnična
šola Studeno
Studeno 68 ,
6230 Postojna
tel: 05 751 52
70, vodja podružnice: Tina Primc
PREDSTAVITEV
ŠOLE
|
Ustanovitelj
šole je Občina Postojna. Odlok o ustanovitvi, usklajen z novo
šolsko zakonodajo, je bil sprejet v aprilu 1997 ter objavljen v
Uradnem listu RS, št. 33 / 97.
Osnovna šola
Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega
izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki obsega
naslednje ulice in naselja: Cesta v Staro vas, Prekomorskih
brigad, Stjenkova ulica, Pretnarjeva ulica, Kajuhova ulica, Nova
vas, Ulica Dolomitskega odreda, Ulica IX. Korpusa, Cesta na
Kremenco, Rožna ulica, Pivška ulica, Ulica Franca Smrduja,
Erazmova ulica, Stara vas, vse novo oblikovane ulice na Kremenci
I in II, Ovčje staje, Goričica, Volaričeva ulica od številke
10 dalje ter okoliši podružničnih šol Bukovje, Planina in
Studeno.
V šolskem letu
2004 / 2005 bodo na matični šoli 5. oddelkov 1.,2.
in 3. razreda devetletne osnovne šole, 5.oddelkov 7 in
8..razreda devetletne osnovne šole in 8 oddelkov od 3. – 8.
razreda osemletne osnovne. Na šoli bo v tem šolskem letu pet
oddelkov podaljšanega bivanja. Na podružnični šoli v Bukovju
bo v tem šolskem letu 1 kombiniran oddelek 1. in 2. razreda devetletne
osnovne šole, kombiniran oddelek 3. Razreda osem in devetletne
osnovne šole ter oddelek podaljšanega bivanja. V Planini
bodo v tem šolskem letu 1 kombiniran oddelek prvega in drugega
razreda devetletne osnovne šole, oddelek 4. razreda osemletne
šole in kombiniran oddelek 3. razreda osem in devetletne šole
ter oddelek podaljšanega bivanja, v Studenem 1 kombiniran
oddelek 1. 2. In 3.r razreda devetletne osnovne šole. Pouk bo
potekal v eni izmeni. Na razredni stopnji je , učencev, na
podružnični šoli v Bukovju 18, v Planini 38 in v Studenem 6
učencev. Na predmetni stopnji je 206 učencev. Skupaj bo osnovno
šolo v šolskem letu 2003 /2004 obiskovalo 484 učencev.
ORGANI
UPRAVLJANJA
Svet
šole |
Predstavniki
ustanovitelja |
|
Alojz
Grahor |
Namestnik
predsednice |
|
Stane
Pelan |
član
sveta |
|
Jože
Podboj |
član
sveta |
|
Predstavniki
staršev |
||
Edo
Grželj |
član
sveta |
|
Ivanka
Brus |
član
sveta |
|
član
sveta |
||
Predstavniki
delavcev šole |
||
Jana
Čelan |
predsednica
sveta |
|
Martina
Sedej Filipčič |
član
sveta |
|
Nevenka
Trenta |
član
sveta |
|
Breda
Kovač |
član
sveta |
|
Anja
Zemljič |
član
sveta |
|
učiteljski
zbor |
vodi
ga ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca |
|
oddelčni
učiteljski zbori |
vodijo
jih razredniki |
|
Predmetni
strokovni aktivi |
Oblikujejo
jih učitelji posameznih prednetnih področij. |
|
svetovalna
služba |
Lea
Trebec Tomažič Martina Kuzman |
|
šolska
knjižnica |
Simona
Vozelj |
|
Svet
staršev
|
Predstavniki
staršev iz vsakega oddelka matične šole in podružnic
Bukovje, Planina, Studeno |
|
Edo
Grželj
|
Predsednik
sveta |
Ravnateljica
šole: Sabina Ileršič Kovšca
STROKOVNI
ORGANI:
·
učiteljski zbor:
Sestavljajo vsi
strokovni delavci šole. Učiteljski zbor razpravlja o učni
problematiki učencev na pedagoških konferencah, ki jih sklicuje
ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski zbor.
·
oddelčni učiteljski zbor:
Sestavljajo ga
strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno – izobraževalno delo
v posameznem oddelku. Po potrebi sodelujejo pri delu tega zbora
tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.
·
razrednik:
Vodi delo svoje oddelčne skupnosti,
analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje
vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s
starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge,
ki so določene z zakonodajo.
·
strokovni aktivi:
Oblikujejo ga strokovni delavci,
združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.
·
Sestava: Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak
oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na
roditeljskem sestanku oddelka v začetku šolskega leta.
·
Naloge:
-
predlaga nadstandardne programe,
-
daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
-
daje mnenje o predlogu razvojnega programa in letnega delovnega
načrta,
-
razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno – izobraževalnih
problemih,
-
obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno –
izobraževalnim delom,
-
voli predstavnike v svet šole,
-
opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Oddelčne
skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo
učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v
začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev
šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program
dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v
osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska
pedagoginja Lea Trebec Tomažič.
STIKI MED ŠOLO IN STARŠI |
Redno sodelovanje
staršev s šolo pripomore k pravočasni obveščenosti o
otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju morebitnih
učnih, vedenjskih in drugih težav.
Zato staršem
svetujemo:
-
redno sodelujte z razrednikom vašega otroka,
-
redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke,
-
sodelujte pri različnih dejavnostih šole: projektnem učnem
delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu, prireditvah…,
-
sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,
-
poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene
šolske potrebščine in dovolj časa za učenje,
-
pomagajte mu razvijati delovne in učne navade,
-
poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan,
-
bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj znašel v težavah in
veselite se z njim vsakega napredka,
-
vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam preživljanja prostega časa
in ga odvračajte od brezciljnega pohajanja, posebno v večernih
urah,
-
poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk, učne delavnice
ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega
načrta ponuja šola,
-
pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu
najbolj ustrezne.
Vsak torek od
11.00 do 13.00, vsak tretji torek v mesecu od 15.30 – 17.00
ure razen v mesecu septembru in juniju.
UČITELJ
SVETOVALEC UČENCU- individualne govorilne ure učiteljev za
učence bodo od septembra meseca po urniku, ki bo objavljen na
oglasni deski v avli šole.
Učitelji bodo
tudi v tem šolskem letu 1 uro na teden namenili pogovorom z
učenci, ki imajo učne težave pri predmetu, pomagali bodo z
nasveti pri izdelavi seminarskih in drugih nalogah.
POPOLDANSKE
GOVORILNE URE
Skupne
popoldanske govorilne ure so vsak tretji torek v mesecu, razen
septembra in decembra in junija, od 15.30 – 17.00 ure. Na
popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo učencev
skupaj s starši.
Cilj tega je:
-
da otroci prevzemajo odgovornost, predvsem ko gre za dogovore
kako…, kaj…, koliko se naučiti, pripraviti…,
-
da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo otroci počeli,
-
da otroci odločajo, ko gre zanje,
-
da otroci izrazijo svoja pričakovanja.
Prepričani smo,
da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v šoli.
zato smo se odločili, da bodo razredniki starše obveščali
tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo organizirano
sodelovanje
Načrtujemo tri
roditeljske sestanke, po enega na ocenjevalno obdobje. Na prvem
sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti ter
program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo sodelovali
razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji predavatelji.
V januarju 2004
bosta organizirana roditeljska sestanka na temo za starše
učencev od 1.4.r, za starše učencev od 5. –8. razreda bo
predavanje na temo DROGA V ŽIVLJENJU MLADIH. O datumih
roditeljskih sestankov boste pravočasno obveščeni.
PROGRAM DELA |
PREDMETNIK
OSEMLETNE OSNOVNE ŠOLE
razred predmet |
3. |
4. |
5. |
8. |
Slovenski
jezik |
5 |
5 |
5 |
4 |
Angleški
jezik |
3 |
3 |
||
Likovna
vzgoja |
2 |
2 |
2 |
1 |
Glasbena
vzgoja |
2 |
2 |
1 |
1 |
Sp.
družbe |
3 |
2 |
||
Zemljepis |
1,5 |
|||
Zgodovina |
2 |
|||
DVE |
1 |
|||
Sp.
narave in dr. |
3 |
|||
Sp.
narave |
2 |
2 |
||
Biologija |
1,5 |
|||
Kemija |
2 |
|||
Fizika |
2 |
|||
Matematika |
5 |
5 |
4 |
4 |
Tehnična
vzg. |
1 |
2 |
||
Gospodinjstvo |
1 |
0,9 |
||
Športna
vzg. |
3 |
3 |
3 |
2 |
SKUPAJ
|
20 |
22 |
24 |
28 |
Kulturni
dnevi |
4 |
3 |
4 |
3 |
Naravosl.
dnevi |
3 |
4 |
3 |
4 |
Delovne
akcije |
||||
Športni
dnevi |
5 |
5 |
5 |
5 |
Obramba
in zašč |
0,3 |
|||
Dop.in
dod.pouk |
2 |
2 |
2 |
2 |
Interesne
dej. |
2 |
2 |
3 |
3 |
Ure
oddelčne s. |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Predmet |
1.r
|
2.r
|
3.r
|
7.r
|
8.r
|
Slovenščina
|
6
|
7
|
7
|
4
|
3,5
|
Matematika
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
Tuji
jezik
|
4
|
3
|
|||
Likovna
v.
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
Glasbena
v.
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
Družba
|
Geografija
|
2
|
1,5
|
|||
Zgodovina
|
2
|
2
|
|||
DVE
|
1
|
1
|
|||
Spozn.okol
|
3
|
3
|
3
|
||
Fizika
|
2
|
||||
Kemija
|
2
|
||||
Biologija
|
1,5
|
||||
Naravosl.
|
3
|
||||
Nar.in
teh
|
|||||
Teh.in
tehn.
|
1
|
1
|
|||
Gospodinj.
|
0,5
|
||||
Šport.vzgoja
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
Izbirni
predmet 1
|
2/1
|
2/1
|
|||
Izbirni
predmet 2
|
1
|
1
|
|||
Izbirni
predmet 3
|
1
|
1
|
|||
Oddelčna
skupnost
|
0,5
|
0,5
|
|||
KD
|
4
|
4
|
4
|
3
|
3
|
ND
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
Tehniški
d.
|
3
|
3
|
3
|
4
|
4
|
ŠD
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
Dop/dod
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
PREDMET |
UČITELJ |
GOVORILNE URE |
Likovno
snovanje |
Romana
Harmel |
|
Sodobna
priprava hrane |
M.Penko
Šajn Helena
Vekar |
|
Turistična
vzgoja |
Mirela
Bubnič |
|
Šport
za zdravje |
Jana
Čelan |
|
Umetnost
nazgodovina |
Darja
Gorup |
|
Literarni
klub |
Erika
Koren Plahuta |
PREDMET |
UČITELJ |
GOVORILNE URE |
Italijanščina |
Simona
Vozelj |
|
Likovno
snovanje |
Romana
Harmel |
|
Načini
prehranjevanja |
M.Penko
Šajn |
|
Računalniška
omrežja |
Anton
Perenič |
|
Izbrani
šport –odbojka |
Jasna
Kožar |
|
Literarni
klub |
Erika
Koren Plahuta |
Mesec |
Delovni
dnevi |
SEPTEMBER |
22 |
OKTOBER |
21 |
NOVEMBER |
17 |
DECEMBER |
18 |
JANUAR |
21 |
FEBRUAR |
15 |
MAREC |
22 |
APRIL |
18 |
MAJ |
21 |
JUNIJ |
11/18 |
186
dni 8.r |
193
dni ostali |
1.9.2004 |
Začetek
pouka |
Od
1.11.-7.11.2004 |
Jesenske
počitnice |
27.12.-3.1.2005 |
Novoletne
počitnice |
8.2.2005 |
Slovenski
kulturni praznik |
21.2.-27.2.2005 |
Zimske
počitnice |
28.3.2005 |
Velikonočni
ponedeljek |
27.4.-2.5.2005 |
Prvomajske
počitnice |
15.6.2005 |
Zadnji
dan pouka 8.r |
24.6.2005 |
Zadnji
dan pouka od 1.-8.r(9) |
Pouk izvajamo po
veljavnih učnih načrtih in letnem delovnem načrtu šole v
obsegu predmetnika ter v skladu s smernicami za delo Ministrstva
za šolstvo, znanost in šport.
Šolo odpiramo ob
6.00 uri, jutranje varstvo se prične ob 6.00 uri, za ostale
učence pa je prihod v šolo 15 minut pred pričetkom pouka.
Vhod v šolo je
za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas , za učence
predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco.
Pri iskanju
informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na dežurnega
učenca, ki se nahaja v šolski avli.
·
Sprejemanje obiskovalcev in dajanje informacij,
·
Kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih pip v prostorih,
·
Posredovanje morebitnih obvestil za učitelje in učence,
·
Zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,
·
Pomoč pri razdeljevanju malic na razredni stopnji,
·
Pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje drugih nalog v zvezi z
dežurstvom.
PREDURA |
7.00
– 7.45 |
||
1.
URA |
8.00
– 8.45 |
Odmor |
8.45
–8.50 |
2.URA |
8.50
– 9.35 |
Glavni
odmor |
9.35
– 10.00 |
3.URA |
10.00
– 10.45 |
3.odmor |
10.45
–10.50 |
4.URA |
10.50-
11.35 |
4.odmor |
11.35
– 11.40 |
5.URA |
11.40
–12.25 |
5.odmor |
12.25
–12.30 |
6.URA |
12.30
– 13.15 |
6.odmor |
13.15-13.35 |
7.URA |
13.35-
14.20 |
7.odmor |
14.20-14.25 |
8.URA |
14.25-15.10 |
Poleg rednega
pouka, ki je za vse učence obvezen, nudimo učencem še dodatne
ure skupinskega učnega dela.
Učenci z
boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo
določene standarde znanja, je namenjen dodatni pouk. S
poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi
metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in
priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev.
Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z
učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji
lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega
jezika, matematike. Po potrebi bo organiziran tudi dodatni pouk
iz fizike in kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
Predmet/razred |
Učitelj |
Urnik |
Slovenščina
5.r |
Erika
Koren Plahuta |
|
Matematika
5.r |
Janja
Arsenović |
|
Slovenščina
7.r/9let |
Mateja
Šepić |
|
Matematika
7.r/9lel |
Karmen
Marolt |
|
Angleški
j. 7r/9let |
Klara
Lukan Žilavec |
|
Slovenščina
8.r |
Mateja
Šepić |
|
Angleški
jezik 8.r |
Lidija
Križman |
|
Matematika
8.r |
Majda
Možina |
Učencem, ki
poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in
pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Z
drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne
cilje. Na predmetni stopnji imajo učenci možnost obiskovati
dopolnilni pouk iz slovenščine, angleškega jezika in
matematike. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
Predmet |
Učitelj |
Urnik |
Slovenščina
5.r |
Erika
Koren Plahuta |
|
angleški
jezik 5.r |
Lidija
Križman |
|
Matematika
5.r |
Janja
Arsenović |
|
Slovenščina
7.r/9let |
Mateja
Šepić |
|
Slovenščina
8.r |
Mateja
Šepić |
|
angleški
jezik 8.r |
Lidija
Križman |
|
Matematika
8.r |
Majda
Možina |
Nekateri učenci
pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo potrebnega
minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači jim ne
znajo pomagati. za te učence organiziramo individualno in
skupinsko učno pomoč, ki so
izvajajo strokovni delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli,
praviloma izven pouka in po v naprej določenem urniku. Pouka
bosta izvajali šolska psihologinja Martina Kuzman in Breda
Šraj.
PEVSKI ZBOR
Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo
okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in
medsebojnega komuniciranja.
V tem šolskem
letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1. – 5. razreda
2 uri tedensko in MPZ od 7. -8. razreda 4 ure tedensko, ki ju bo
vodila Vanja Jež.
RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE |
Da bi ustvarili pogoje za sodobno
izobraževanje, bomo tudi na naši šoli nadaljevali z že
začetimi projekti ter si zastavili nekatere nove.
1.razred devetletne oš:
športna značka Zlati sonček,
Knjigobube,
Računanje je igra,
Ekoprojekt,
Bralna značka.
2. razred devetletne oš:.
Celoletni
projekti:
Bralna značka,
Knjigobube,
Športna značka
– Zlati sonček,
Računanje je
igra.
3. razred
devetletke:
Celoletni
projekti:
Knjigobube,
Bralna značka
Športna značka
Zlati sonček,
Ekoprojekt.
Socialne igre.
3. razred:.
Krajši
projekti:
Učimo se učiti
in socialne igre,
Domača pokrajina
z razgledne točke,
Radi bi zdravo in
srečno živeli-ekologija pri nas doma,
Elektrika nekoč
in danes,
Hiše v mestu
Celoletni
projekti:
Knjigobube,
Športna značka
Krpan,
Ekoprojekt,
Igriva
angleščina.
4. razred:
krajši
projekti:
Domača pokrajina
z razgledne točke,
Gozd,
Pustni običaji
na Slovenskem,
Otroci pesniku
Francetu Prešernu.
Celoletni
projekti:
Eko šola kot
način življenja,
Športni program
krpan,
Učimo se učiti,
Kolesarski izpit,
Učitelj
svetovalec Govorilna ura za učence.
podružnična
šola Bukovje:
Knjigobube,
Športni program
Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.
podružnična
šola Planina:
krajši
projekti:
kolesarski izpit,
pustni običaji,
Srečanje s
tetraplegikom-slikar, ki slika z usti
celoletni
projekti:
športna značka
Zlati sonček in Krpan,
Ekoprojekt,
Socialne igre.
podružnična
šola Studeno:
Knjigobube,
Športni program
Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.
aktiv
podaljšanega bivanja:
Ekologija-
ločeno zbiranje odpadkov, zbiranje papirja,
Mi pa radi
beremo!
PROJEKTI NA
PREDMETNI STOPNJI
V mesecu decembru se bodo učenci skupaj z
razredniki in drugimi strokovnimi delavci že tradicionalno
predstavili s svojimi izdelki na božično-novoletnem sejmu, ki
ga okvirno načrtujemo v četrtek, 18. decembra.
aktiv
biologije – kemije – gospodinjskega pouka:
Projekti bodo
izpeljani v sklopu dejavnosti naravoslovnih dni preko Centra
šolskih in obšolskih dejavnosti.
aktiv
angleškega jezika:
celoletni projekt
Epi Reading Badge
aktiv
tehnične – glasbene- likovne vzgoje:
projekt
struženje
računalništvo:
V ta program sodijo vse aktivnosti s
področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih
bomo tudi v tem šolskem letu še dopolnjevali, spodbujali in
dograjevali.
Te aktivnosti so
zlasti:
·
informatizacija dela na šoli,
·
uporaba računalnika pri pouku od 1. –8. razreda,
·
izvajanja interesnih dejavnosti za učence,
·
osnovne informacije o uporabi in računalnika za učitelje in
starše.
Dan šole (
20. maj ):
Dejavnost tega
dne je opredeljena v letnih delovnih pripravah aktivov.
eko
dejavnosti:
Nadaljevali in
razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih
pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V
projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s
podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu
problematiki varovanja našega okolja in dejavnostih
povezanih s projektom bomo preko medijev obveščali lokalno
skupnost ter krajane.
svetovalna
služba:
Svetovalno delo
bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih
- učenje in
poučevanje,
-šolska kultura,
vzgoja, klima, red,
-telesni, osebni
in socialni razvoj,
-šolanje,
-poklicna
orientacija,
-socialno-ekonomske
stiske.
Povezovanje
šole z okoljem:
Strokovni delavci
šole se bodo skupaj s svojimi učenci in programom vključevali
v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali bodo na
prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in zavodov. Šola
se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih organizacij in
svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in tudi širše.
Zgledno bo nadaljevala sodelovanje z Vrtcem Postojna, šolskimi
ambulantami ZD Postojna, Glasbeno šolo in sosednjima šolama v
občini.
Na šoli si
želimo, da se vsak učenec vključi v vsaj eno interesno
dejavnost, kjer se lahko sprošča in razvija svoje sposobnosti.
Vključitev v interesno dejavnost je prostovoljna, vendar
pričakujemo, da jo bo učenec po prijavi obiskoval ves
predvideni čas.
Centralna
šola
Dejavnost |
Mentor |
razred |
vesela
šola |
Suzana
Morel |
3.-5.r |
folklorni
krožek |
Milica
Prodanović G. |
1.-5.r |
čipkarski
krožek |
Martina
Sedej-Filipčič |
3.-8.r |
Ročne
spretnosti |
Cilka
Bombač |
1.-4.r |
Lutkovni
krožek |
Suzana
Morel |
1.-4.r |
Športno
gibalni krožek |
A. Milavec |
1.-3.r |
Gledališko
literarni krožek |
Erika
Koren Plahuta |
7.-8.r |
Odbojka |
Jasna
Kožar |
5.-7.r |
Odbojka
|
Jasna
Kožar |
8.r(8),8. |
Zemljepisni
krožek |
Mirela
Bubnič |
8.r(8) |
Turistični
krožek |
Mirela
Bubnič |
8.r(8),8.r |
Škarjice |
Nada
Likon |
5.-8.r |
Računalništvo |
Anton
Perenič |
3.-8.r |
Šahovski
krožek |
Anton
Perenič |
1.-4.r |
Letalsko
modelarstvo |
Sašo
šantelj |
5.-8.r |
Kladivce |
Danilo
Tomažič |
5.-8.r |
Zgodovinski
krožek |
Darja
Gorup |
7.-8.r |
Karate
|
Zunanji
mentor |
1.-4.r |
dejavnost |
Mentor |
razred |
Naravoslovni
krožek |
Tina
Primc- Studeno |
1.-3.r |
Ustvarjalni
krožek |
Tina
Primc |
1.-3.r |
Likovno
ustvarjalni |
Vilma
Kernel- Bukovje |
1.–
3.r |
Dramski
krožek |
Nataša
Lulik- Bukovje |
1.–
3.r |
Lutkovni
krožek |
Nadja
Jurca- Bukovje |
1.–
3.r |
Likovno
oblikovalni |
Mateja
Tomažinčič-Planina |
1.–
3.r |
Mi
pa radi pojemo |
Franka
Košmer- Planina |
1.–
4. R |
Dramski
krožek |
Nevenka
Trenta- Planina |
3.-4.r |
Karate
|
Zunanji
mentor |
1.-4.r |
Šola bo organizirala tudi v tem šolskem
letu del pouka v naravi, kar je ena najzahtevnejših oblik
razširjenega programa osnovne šole. Naravoslovne tabore pa že
vrsto let organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih
dejavnosti, ki ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo
izvajajo na visoki strokovni ravni.
V mesecu
septembru bo za učence 8. razredov((8) v času od 20.9.-24.9.
2004 organiziran naravoslovni tabor v okviru CŠOD v
domu Planinka, v sklopu katerega bodo za učence
organizirane športne in naravoslovne dejavnosti.
Za učence 7.razreda
bo v času od 4.10.-8.10. 2004 naravoslovni tabor
organiziran v domu Rak v Rakovem Škocjanu.
Od 16.5.-20-5-2005
bo za učence 4. razredov(8) organizirana letna šola v
naravi v Termah Čatež. Za učence 3. razredov pa bo
organiziran tečaj plavanja z dnevi dejavnostmi v v Tremah
Čatež od 16.5..-19.5.2005.
Zimsko šolo v
naravi s tečajem smučanja bomo za učence 5. Razredov (8) izvedli
na Koroškem v domu Peca od 21.3. do 25.3.2005 prav
tako v okviru Centra šolskih in obšolskih dejavnosti..
Za učence 3.
razredov (8) bo od 30.5.- 3.6.2005 organiziran
naravoslovni tabor v domu Štrk. Učenci 1. In 2. razreda
podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno se bodo
udeležili 3-dnevnega naravoslovnega tabora času od
2.3.-4.3.2005 v domu Čebelica, učenci 1. Razredov matične
šole pa se bodo naravoslovnega tabora udeležili v času od
13.6.-17. 6. 2005.
Želimo,da se
navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.
ŠOLSKE
EKSKURZIJE
RAZRED |
RELACIJA |
OKVIRNI
DATUM |
5.R
(8) |
Primorski
svet |
Maj
2005 |
7.
R |
Gorenjska |
Maj/junij
2005 |
8.R |
Kamniško
savinjske Alpe |
Maj/junija
2005 |
8.R(8) |
Posočje |
September/okt
2004 |
8.R(8) |
Prekmurje |
April/maj
2005 |
PODALJŠANO
BIVANJE
V šolskem letu 2004 / 2005 bo na matični
šoli organiziranih pet oddelkov podaljšanega bivanja na
centralni šoli, oddelek PB v Bukovju in oddelek PB v Planini in
sicer od 11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo
podaljšano bivanje kosijo v šoli. V času PB potekajo
rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih
nalog ter usmerjene dejavnosti.
V svoj program so
učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v
razstavah izdelkov učencev, ki so vključeni v podaljšano
bivanje, v dnevih odprtih vrat, v sodelovanju z ustanovami v
kraju in z jesenskim piknikom. Izpeljali bodo tudi projekte s
področja ekologije-ločevanje odpadkov in zbiranje papirja,
projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.
Zaradi varnosti otroka in odgovornosti
šole, lahko vodja PB predčasno spusti učenca iz šole samo s
pisnim potrdilom staršev.
ORGANIZACIJA
DELA
|
DELAVCI ŠOLE
Razred |
učilnica |
Učitelj |
št.
učencev |
|
1.a |
Nova |
Milena
Požar, Suzana Morel |
15 |
|
1.b |
Nova |
Darja
Košir, Andreja Milavec |
14 |
|
2.a |
11 |
Zorica
Nedeljkovič |
25 |
|
3.a |
10 |
Elizabeta
Kompara |
24 |
|
3.b |
|
Nives
Kalister |
26 |
|
3.A |
7 |
Terezija
Kogovšek |
26 |
|
4.A |
6 |
Martina
Sedej Filipčič |
18 |
|
4.B |
Nova |
Sonja
Česnik |
19 |
Razred |
Učilnica |
Učitelj |
št.
učencev |
|
1.r
devet. |
Nova |
Nadja
Jurca |
28 |
|
1.,
2.r 9/let |
10
|
Breda
Kovač |
24 |
|
2.r¸/3.r
9 |
11 |
Martina
Rebec |
24 |
|
3.,4.r |
8 |
Milica
Prodanović Grginič |
21 |
|
3.,4.r |
Božena
Jenček |
21 |
razred |
Učitelj |
št.
učencev |
||
Bukovje |
1.devet–
2. r |
Vilma
Kernel |
8 |
|
3.,3.r |
Nataša
Lulik |
10 |
||
Planina |
1.in
2.r devet- |
Mateja
Tomažinčič, |
10 |
|
» |
3.r, |
Franka
Košmer |
17 |
|
|
4.r |
Nevenka
Trenta |
10 |
|
Bukovje |
PB |
Maja
Slejko |
17 |
|
Planina
|
PB |
18 |
||
Studeno |
1.
– 3.r |
Tina
Primc |
6 |
|
skupaj
podružnice |
Razred |
Razrednik |
Predmet |
št.
učencev |
Učilnica |
5.A |
Romana
Harmel |
Lik/sd |
20 |
46 |
5.B |
Janja
Arsenović |
Mat |
21 |
39 |
5.C |
Jasna
Kožar |
Šv |
21 |
|
7a/9 |
Jana
Čelan |
Šv |
20 |
46 |
7.b/9 |
Miitja
Muha |
Šv |
20 |
39 |
8.a/9 |
Karmen
Marolt |
Mat |
21 |
34 |
8.b/9 |
Mirela
Bubnič |
Zem,ed |
15 |
5 |
8.c/9 |
Erika
Koren Plahuta |
Slo |
16 |
40 |
8.A |
Mateja
Šepić |
Slov |
24 |
41 |
8.B |
Majda
Možina |
Mat/fiz |
27 |
49 |
skupaj
predmetna st. |
228 |
Učitelj |
Predmet |
Uči
razrede |
Nada
Likon |
Teh/fiz |
5.—8.r |
Vida
Udovič |
bio
–kem, naravoslovje |
6.a,b.,c,
7.a, 7.-8.r |
Helena
Vekar |
Go |
6.–8-r,
ŠMK |
Lidija
Križman |
Angl. |
5.r,8.r |
Breda
Šraj |
Nivojski
slo |
8.r |
M.Penko
šajn |
Bi-go-nar |
5.,
7.,8.r |
Darja
Gorup |
Zgo.dve,
ED |
7.-8.r |
Vanja
Jež |
Glasba,
PZ, |
4.r,
5.-8.r |
Lea
Trebec – Tomažič |
Pedagoginja |
7.00
–14.00 |
Martina
Kuzman |
Psihologinja |
7.00
–14.00 |
Bibliotekar |
7.00
– 14.00 |
|
Anton
Perenič |
Računalničar |
7.00
– 14.00 |
Breda
Šraj |
Knjižničar,
učna pomoč |
7.00
–14.00 |
Martina
Kuzman |
Psiholog,
IUP |
7.00-14.00 |
Ostali delavci
Tajništvo:
Damijana Repe –
tajnica
Tu boste lahko
urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in
izpisi otrok…
Računovodstvo:
Marina Vidmar –
računovodkinja
Anja Zemljič –
blagajničarka/ knjigovodja
Tu boste lahko
urejali vse finančne zadeve – plačila malic in drugih
stroškov, potrdila za nezgodna zavarovanj, odjave in prijave
malic in kosil 05 7000 314
Tehnični
delavci:
Pepi Krašna –
hišnik/ vzdrževalec
Vzdrževanje vseh
objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja…
Kuhinja:
Marjetka Bauman
– razdeljevalka hrane
Milanka
Vukajlović – razdeljevalka hrane / čistilka
Priprava in
razdeljevanje malic, razdeljevanje kosil
Čistilke:
Senada Murić,
Jovanka Savić, Stanica Dakić, Vahida Abasović, Mirica Primc,
Sonja Ivančič, ki skrbijo za higieno in čistočo vseh
prostorov.
Na podružnicah
skrbijo za malice in čistočo:
v Bukovju Radojka
Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.
ŠOLSKA
SVETOVALNA SLUŽBA
Čeprav je šola prvenstveno namenjena pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči živeti z drugimi turi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči , ali usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.
Pomoč v svetovalni službi lahko
poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na
probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem
počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.
Šolsko
svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec – Tomažič in
psihologinja Martina Kuzman. Obe sodelujeta z učitelji ter
vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji
razvoja šole, nudita pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi
težavami, organizirata in izvajata poklicno usmerjanje,
povezujeta šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami.
Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko naših učencev in
nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega ravnanja z učenci ter
svetuje učencem in staršem.
Delo šolske knjižnice in knjižničarja
je informacijsko – pedagoško ter svetovalno. Uporabniki
knjižnice so vsi učenci in delavci šole. Knjižnica na šoli
je odprta v času pouka od 7.30 – 8.00 ter od 11.30 – 14.00
ure. Vodi jo šolska knjižničarka . V sklopu
knjižnično–informacijskih znanj na razredni in predmetno
stopnji izvaja knjižno in knjižnično vzgojo, s pomočjo
katere učenci spoznavajo nove knjige ter urejenost knjižnice.
Učenci, ki so vpisani v šolsko knjižnico sodelujejo tudi v
mednarodnem knjižnem kvizu. Učenci si v knjižnici lahko
izposodijo knjige za domače branje, bralno značko in knjige za
razvedrilo in prosti čas.
V sklopu šolske
knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko
učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob
koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci
prejmejo prvi teden v septembru.
Za izposojo
učenci plačajo tretjino vrednosti novega učbenika v mesecu
juniju in oktobru. Skrbnik učbeniškega sklada je Breda Šraj.
Človekovo zdravje je v veliki meri
odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so
potrebne za razvoj in obstoj organizma. Snovi, ki dajejo
organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti
boleznim.
Zato mora biti hrana biološko in
kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.
Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo
pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra
meseca,za učence, ki so vključeni v PB bo v ceno kosila všteta
tudi popoldanska malica.
Šolska malica je v času glavnega odmora
od 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti
učiteljev. Kosila se pričnejo ob 11.35 uri do 13.30. Na kosilo
se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali
celo za posamezne dni.
Ker otroci včasih zbolijo ali pa ne
pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas prosimo, da njegovo
odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05
7000 314 med 7.00 in 8.00.
Stroške malice in kosil je potrebno
poravnati do roka označenega na položnici.
SUBVENCIONIRANA ŠOLSKA PREHRANA
UČENCEV
Ministrstvo za šolstvo, znanost in
šport je skladu s Pravilnikom o subvencioniranju šolske
prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena
sredstva za subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki
le-te ne zmorejo plačati v celoti. . Zanje lahko zaprosijo
starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres
je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi
za drugo šolsko prehrano.Starši v začetku septembra meseca pri
šolski svetovalni službi oddajo pisno vlogo. Komisija, ki jo
sestavljajo šolska svetovalni delavec in dva strokovna delavca
šole, na podlagi kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet
šole 9.6.2004, svet staršev pa podal svoje mnenje, odloči o
upravičenosti učenca do subvencionirane šolske prehrane in o
višini subvencije.
Podrobnejša navodila in prijavnico bodo
učenci dobili prvi šolski dan pri razredniku ali pri šolski
svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih
sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost
posameznikov do le – tega prošnje pregledala in uskladila
razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice
pokrijejo starši sami.
ŠOLSKA HRANILNICA
Šolska hranilnica deluje na šoli že
vrsto let v sodelovanju z Banko Koper OE Postojna. Hranilnico
obiskujejo predvsem varčevalci razredne stopnje in razredne
skupnosti osmih razredov. Urnik bo objavljen na začetku
šolskega leta na vratih hranilnice. Mentorica je Milioca
Prodanović Grginič.
PREVOZI UČENCEV
Učenci – vozači, ki prihajajo na
centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki
sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi
avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za
družbene dejavnosti Občine Postojna ter Avrigo PE Postojna.
VARNA
POT V ŠOLO
Otrok
naj odide v šolo pravočasno. Hodi naj po pločniku. Če na
poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v
nasprotni smeri kot poteka promet.
Za
prvošolčke zakon določa, da morajo imeti spremstvo na
poti v šolo in domov. Spremljevalci so lahko tudi otroci,
stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.
Učenci
prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če
prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa,
npr. kresničko.
Ko
otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da
vozila ne parkirate pred šolo, ampak na parkirišču pred
Primorko.
NEZGODNO
ZAVAROVANJE UČENCEV
Na
začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za
nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi
programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.
Menimo,
da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v
športnih krožkih in vsi učenci, ki se bodo udeležili
naravoslovnih taborov in obeh šol v naravi.
OCENJEVANJE
|
Vedenje učenca pri pouku in delu za
šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši uspeh.
Ocena |
Kriteriji za
ocenjevanje
|
||
Znanje |
Izdelki |
||
Nezadostno 1 |
Učenec
pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov
obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje,
temveč neznanje. Slabo se izraža. |
Izdelkov
ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati
samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne
zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči.. |
|
Zadostno 2 |
Obnavljanje
znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene
elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno
znanje. Snov v celoti ne razume. Izražanje je skromno. |
Izdelke
pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti
napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar
dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma. |
|
Dobro 3 |
Obnavljanje
znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar
brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri
so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati,
vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi. |
Izdelki
so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni
samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z
zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti |
|
Prav dobro 4 |
Obnavljanje
znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja
primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje
je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj
pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze,
opazovanja in izločanja bistva pojavov. |
Izdelki
so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih
navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So
natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni
nujno potrebna. |
|
Odlično 5 |
Obnavljanje
znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z
dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede.
Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in
navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov
samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko
številne in značilne za samostojen, drug način
razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna
zagovarjati in analizirati. |
Izdelki
so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način,
ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti
učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne
potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim.
Sposoben je samostojne analize in sinteze |
|
OBNAŠANJE PRI
POUKU IN DELU ZA ŠOLO
|
|||
POZITIVNA OPREDELITEV |
NEGATIVNA OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
Pripravljenost
učenca na delo v šoli |
-
v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke -
opravlja domače naloge -
pred učno uro se nanjo pripravi -
pripravljen je na preverjanje znanja |
-
ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov -
ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog -
na učno uro se ne pripravi -
ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja |
Učni
pripomočki: knjige, zvezki, geometrijsko risalno orodje, risalno orodje za lik. Vzg.,
pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna
oprema, šolski copati. |
Discipliniranost
pri pouku |
-
svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku -
upošteva učiteljeva navodila -
ne moti pouka -
ne moti sošolcev |
-
svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v
razredu -
ne upošteva učiteljevih navodil -
slabo posluša -
slabo sodeluje s sošolci -
njegovo obnašanje je moteče |
Disciplina: Podrediti svoje obnašanje zahtevam v
skupini oz. zahtevam učitelja. |
Izdelki
učenca |
-
izdelki so natančni in lepi -
izdelani so z odgovornostjo -
napake so manjše -
dosegajo postavljen cilj |
-
površno narejeni izdelki -
delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko -
napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja -
naloga ne dosega postavljenega cilja |
Izdelki: Domače pisne naloge, šolski zapisi,
risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati. |
Odnos
do sošolcev |
-
sošolci ga cenijo -
do njih ima prijateljski odnos -
pripravljen je pomagati -
je proti krivičnosti -
ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje |
-
do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten -
ni jim pripravljen pomagati -
prezira šibkejše -
je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami |
Spoštovanje
in pomoč sošolcem. |
Odnos
do predmeta |
-
za učno snov se zanima -
sodeluje v razpravah o učni snovi -
išče dodatna znanja -
svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom |
-
učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi -
uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči -
obveznosti stežka in neredno opravlja |
Vedoželjnost:
Zanimanje za novo in biti
pripravljen to tudi spoznati. |
POZITIVNA
OPREDELITEV |
NEGATIVNA
OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
Odnos
do učitelja |
-
spoštovanje -
ceni učiteljevo znanje in trud -
mu zaupa -
spoštuje njegova navodila -
mu postavlja smiselna vprašanja in dileme |
-
nespoštljiv odnos -
ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh -
pri učitelju išče samo »napake« -
je svojeglav -
za učitelja ima predvsem »vprašanja« |
Učitelj
je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega
znanja. |
Odnos
do opreme |
-
vzorno urejena torba in njena vsebina, -
čuva opremo v razredu in šoli -
ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi
materiala |
-
malomaren odnos do lastne šolske torbe -
nepravilna uporaba šolske opreme -
neekonomično obnašanje pri delu |
Čuvanje
lastne in šolske opreme, inventarja. |
Odgovornost
pri delu |
-
naloge sprejema in opravlja resno -
neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu -
za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati -
neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene -
pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine -
prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi -
svoje interese zna uskladiti z interesi skupine |
-
nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno -
neuspeh ga ne prizadene -
ne trudi se za uspešnejše delo -
neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja
ga za skrivanje svojih napak in težav -
neuspeh skupine ga ne prizadene -
v skupini mu težko zaupajo nalogo -
s kolektivom slabo sodeluje -
prevladuje njegov osebni interes |
Dolžnost
pomeni: - skrbeti za prevzeto
obveznost in uresničitev prejete naloge, - sprejeti
sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam
ali ima negativne posledice. |
ŠOLSKI
RED |
Hišni red
določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S
hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih
prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.
Za lažje
skupno življenje in delo v šoli, bomo učitelji in učenci
upoštevali šolski red :
·
pouk pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še
prej se preobujejo v šolske copate,
·
učenci se do 7.40 ure zbirajo v veterniku, kjer počakajo, da se
odprejo nihajna vrata,
·
učenci nižje stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka
ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni
strani stavbe,
·
učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega
bivanja št. 10,
·
kdor pozabi copate si jih mora sposoditi v tajništvu
·
obutev učenci odložijo na označeno mesto za oddelek, ki ga
obiskujejo,
·
oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska
obešala v učilnicah,
·
dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci nižje stopnje v
učilnicah,
·
učenci počakajo na učitelja pred učilnico,
·
reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni 10 minut po
zvonjenju v razred,
·
učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah
športne vzgoje pa v jedilnici,
·
reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo
razdelijo,u
·
učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in
počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v
kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev
učilnice,
·
pri malici uporabljajo papirnate prtičke,
·
učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati
pa ne ovirajo procesa učenja drugih,
·
pri pouku je prepovedano uporabljati mobilne telefone…
Aparati in podobni
predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje
izročeni staršem,
·
na športnih dneh, strokovnih ekskurzijah… ni dovoljena uporabo
radia, kasetofona…. razen, če ni drugače dogovorjeno,
·
po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,
·
določila hišnega reda veljajo tudi za vse aktivnosti, ki
potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,
JOJ,
KAJ PA SEDAJ??? ALI ČE TE STISKA STISKA … |
Vsakdo od nas
se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da
se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2
možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti
težave, hudo narobe je o njih molčati.
Ob problemih
uberi katero od spodaj predlaganih poti:
ČE… |
NA
KOGA SE
OBRNITI?? |
ZAKAJ
SE TO SPLAČA ??? KER… |
…
sem pozabil šolske copate |
-
povej dežurnemu učitelju, -
sposodi si copate v tajništvu ( cena 150 sit ) |
-
ne kršiš hišnega reda, -
ne daješ povoda za kritiko učiteljev |
…
sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek,
učbenik… |
-povej
učitelju ob začetku ure |
-
pokažeš, da si iskren in odgovoren, -
ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro |
…
bi rad nujno telefoniral domov |
-
povej razredniku ali -
povej in prosi v tajništvu šole ali -
povej pri svetovalni službi |
-
gotovo boš lahko telefoniral domov |
…
nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil, -
ne kršiš hišnega reda |
…
ti je slabo, te kaj boli… |
-
povej učitelju v razredu ali -
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
šolsko delo zahteva zdravega učenca, -
z zdravjem se ni dobro igrati |
…
si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko… |
-
povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren, -
povej razredniku, -
povprašaj v tajništvu šole |
-
če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati
izgubljene stvari |
…
te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem.. |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse
oblike umika |
…
te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti
kazni, o… |
-
povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali -
povej pri svetovalni službi |
-
ob podpori boš zmogel, -
mogoče te bodo starši razumeli, -
teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca |
…
te je dalj časa strah pri določenem predmetu |
-
povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in -
povej pri svetovalni službi |
-
spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje, -
o strahu je treba govoriti |
-
povej knjižničarki in -
povej razredniku |
-
pokažeš, da si odgovoren, - skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev |
|
…
so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen |
…
ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in
iz šole |
-
povej razredniku ali -
učitelju, ki mu zaupaš ali -
povej pri svetovalni službi |
-
agresivneža JE TREBA USTAVITI, -
imaš pravico biti varen |
…bi
šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk… |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
ne kršiš hišnega reda, -
se ne izpostavljaš |
…
si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to
teži |
-
povej učitelju, ki mu zaupaš, -
povej pri svetovalni službi |
-
pogovoru sledi vedno olajšanje, -
sogovornik bo ponudil svoje rešitve |
si
zaskrbljen, črnogled, jezen…zaradi različnih vzrokov |
-
povej učitelju, ki mu zaupaš ali -
razredniku, -
povej pri svetovalni službi |
-
ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti,da bi se stanje
spremenilo, -
vsaj poskusiti je treba |
… tudi
problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč
občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko
rečemo » življenje je tudi pesem »
TELEFON
OTROK IN MLADOSTNIKOV 080 12 34
– brezplačen klic ! |
PA
ŠE TO … |
·
tudi v tem šolskem letu se bodo učenci lahko individualno
pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo individualne
in namenjene težavam in odprtim vprašanjem , ki jih imajo
učenci pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri
svojem položaju v oddelku ali v skupini. Učencem svetujemo, da
to obliko pogovora UČITELJ-SVETOVALEC, čim pogosteje uporabijo.
-
denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,
-
vse informacije o govorilnih urah dobite pri pomočnici
ravnateljice ali v tajništvu,
-
kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo
preko trajnika,
-
šola nudi zunanjim odjemalcem najem šolskih učilnic,
telovadnice, avdio in video sredstev. Za informacije se lahko
obrnete na ravnateljico.
OŠ
Antona Globočnika Postojna
Cesta
na Kremenco 2
6230
POSTOJNA
Publikacijo
je oblikovala:
1.
Sabina ILERŠIČ – KOVŠCA,
Ilustracije: Zvonko Čoh
Oblikovanje: Mojca Turk
Prelom: Denis Brkljača
Izvedba,
tisk: Artpro doo
september,
2003
naklada:
550 izvodov