ime in priimek
naslov
razred
razrednik
domači telefon
službeni telefon očeta
službeni telefon matere

Spoštovani starši, dragi učenci!

Šolsko leto 2004/2005 je odprlo svoja vrata. Tudi v tem šolskem letu si vsi skupaj želimo, da bi  z Vami, starši in učenci, uresničili veliko skupnih ciljev in tudi to generacijo otrok naučili ohraniti vrednote, ki so skoraj pozabljene ter jim nuditi nova znanja, ki jih bodo v življenju nedvomno potrebovali.

 Verjamem, da smo si v tem, skupaj z Vami, starši, enotni. Vzgoja otrok postaja vedno težja za vse, ki smo vanjo vključeni – za  starše in učitelje, zato je nujno, da  eden drugemu prisluhnemo in iščemo skupne rešitve pri morebitnih težavah, ki so povezane s šolskim delom. Zato bomo tudi v tem šolskem letu nadaljevali z razvojno nalogo Učitelj svetovalec, kjer bodo na pogovornih urah imeli učenci možnost pogovora z učiteljem individualno. Prepričani smo, da se bo na ta način rešila marsikatera težava, ki jo ima otrok pri pouku ali izven njega, v okolju, ki ga obdaja. Strokovni delavci šole, učitelji, šolska svetovalna služba in drugi, so pripravljeni, da pomagajo otroku pri njegovih težavah, zato je potrebno, da mu podporo pri temu nudite tudi starši.

Vam, dragi učenci, želim da bi se v tem šolskem letu izkazali na vseh področjih še bolje kot v preteklem letu. Želim Vam, da bi  oblikovali podobo in prepoznavnost OŠ Antona Globočnika Postojna predvsem z marljivim učenjem, spoštovanjem do vseh, ki šolo oblikujemo in da bi svoje kvalitetno delo  ob zaključku šolskega leta kronali z lepim učnim uspehom.

Želim, da bi  Vam bila pričujoča publikacija dober pripomoček pri stikih s šolo, zato ne bo odveč, če jo boste tako straši kot učenci večkrat vzeli v roke.

Naj bo to šolsko leto še uspešnejše od preteklega, saj vanj vstopamo z novimi upi o gradnji šolske telovadnice in s tem boljšimi pogoji za delo učiteljev in učencev pri športni vzgoji in šolskem delu nasploh.

                                                           Ravnateljica

                                             Sabina Ileršič Kovšca, prof.


      OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBČNIKA

      Cesta na Kremenco 2, 6230 POSTOJNA

Ravnateljica:                    Sabina Ileršič  Kovšca

Pomočnica ravnateljice:              Vladka Lavsegar

Tajnica:                                    Damijana Repe

 

Telefon ravnateljica:                  05 7000 311

Tajništvo:                                 05 7000 300

Fax:                                         05 726 1 810

E - mail:                os.antona–globocnika–po@guest.arnes.si

E-mail ravnateljica:          sabina.ilersic@guest.arnes.si

Podračun pri UJP:                      01294-6030675497

Matična številka:                        549 682 9000

Davčna številka:                         44439407

 

PODRUŽNICE:

Podružnična šola Bukovje

Bukovje  4, 6230 Postojna

tel.: 05 751 51 26, vodja podružnice: Vilma Kernel

 

Podružnična šola Planina

Planina  142, 6232 Planina

tel: 05 756 50 60, vodja podružnice: Nevenka Trenta

 

Podružnična šola Studeno

Studeno 68  , 6230 Postojna

tel: 05 751 52 70, vodja podružnice: Tina Primc


PREDSTAVITEV ŠOLE

USTANOVITELJ

Ustanovitelj šole je Občina Postojna. Odlok o ustanovitvi, usklajen z novo šolsko zakonodajo, je bil sprejet v aprilu 1997 ter objavljen v Uradnem listu RS,  št. 33 / 97.

ŠOLSKI  OKOLIŠ

Osnovna šola Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki obsega naslednje ulice in naselja: Cesta v Staro vas, Prekomorskih brigad, Stjenkova ulica, Pretnarjeva ulica, Kajuhova ulica, Nova vas, Ulica Dolomitskega odreda, Ulica IX. Korpusa, Cesta na Kremenco, Rožna ulica, Pivška ulica, Ulica Franca Smrduja, Erazmova ulica, Stara vas, vse novo oblikovane ulice na Kremenci I in II, Ovčje staje, Goričica, Volaričeva ulica od številke 10 dalje ter okoliši podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno.

ŠTEVILO UČENCEV IN ODDELKOV

V šolskem letu 2004 / 2005 bodo na matični  šoli   5. oddelkov  1.,2. in 3. razreda devetletne osnovne šole, 5.oddelkov 7 in 8..razreda devetletne osnovne šole  in 8 oddelkov od 3. – 8. razreda osemletne osnovne. Na šoli bo v tem šolskem letu pet oddelkov podaljšanega bivanja. Na podružnični šoli v Bukovju bo v tem šolskem letu 1 kombiniran oddelek  1. in 2. razreda  devetletne osnovne šole,  kombiniran oddelek 3. Razreda osem in devetletne osnovne šole ter oddelek podaljšanega bivanja. V  Planini  bodo v tem šolskem letu 1 kombiniran oddelek prvega in drugega razreda devetletne osnovne šole, oddelek 4. razreda osemletne šole in kombiniran oddelek 3. razreda osem in devetletne šole  ter oddelek podaljšanega bivanja, v Studenem 1 kombiniran oddelek  1. 2. In 3.r razreda devetletne osnovne šole. Pouk bo potekal v eni izmeni. Na razredni stopnji je , učencev, na podružnični šoli v Bukovju 18, v Planini 38 in v Studenem 6 učencev. Na predmetni stopnji je 206 učencev. Skupaj bo osnovno šolo v šolskem letu 2003 /2004 obiskovalo 484 učencev.

ORGANI UPRAVLJANJA

Svet šole Predstavniki ustanovitelja  
  Alojz Grahor Namestnik predsednice
  Stane Pelan član sveta
  Jože Podboj član sveta
  Predstavniki staršev  
  Edo Grželj član sveta
  Ivanka Brus član sveta
    član sveta
  Predstavniki delavcev šole  
  Jana Čelan predsednica sveta
  Martina Sedej Filipčič član sveta
  Nevenka Trenta član sveta
  Breda Kovač član sveta
  Anja Zemljič član sveta
  učiteljski zbor vodi ga ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca
  oddelčni učiteljski zbori vodijo jih razredniki
  Predmetni strokovni aktivi Oblikujejo jih učitelji posameznih prednetnih področij.
  svetovalna služba Lea Trebec Tomažič Martina Kuzman
  šolska knjižnica Simona Vozelj
 

Svet staršev

Predstavniki staršev iz vsakega oddelka matične šole in podružnic Bukovje, Planina, Studeno
 

Edo Grželj

Predsednik sveta

Ravnateljica šole:  Sabina Ileršič Kovšca

Pomočnica ravnateljice:  Vladka Lavsegar

STROKOVNI ORGANI:

·         učiteljski zbor:

Sestavljajo vsi strokovni delavci šole. Učiteljski zbor razpravlja o učni problematiki učencev na pedagoških konferencah, ki jih sklicuje ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski zbor.

·         oddelčni učiteljski zbor:

Sestavljajo ga strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno – izobraževalno delo v posameznem  oddelku. Po potrebi sodelujejo pri delu tega zbora tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.

·         razrednik:

Vodi delo svoje oddelčne skupnosti, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge, ki so določene z zakonodajo.

·         strokovni aktivi:

Oblikujejo ga strokovni delavci, združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.

SVET STARŠEV

·         Sestava:  Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka v začetku šolskega leta.

·         Naloge:

-          predlaga nadstandardne programe,

-          daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,

-          daje mnenje o predlogu razvojnega programa in letnega  delovnega načrta,

-          razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno – izobraževalnih problemih,

-          obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno – izobraževalnim delom,

-          voli predstavnike v svet šole,

-          opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.

SKUPNOST UČENCEV

Oddelčne skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska pedagoginja Lea Trebec Tomažič.


STIKI MED ŠOLO IN STARŠI

Redno sodelovanje staršev s šolo pripomore k pravočasni obveščenosti o otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju morebitnih učnih, vedenjskih  in drugih težav.

Zato staršem svetujemo:

-          redno sodelujte z razrednikom vašega otroka,

-          redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke,

-          sodelujte pri različnih dejavnostih šole: projektnem učnem delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu, prireditvah…,

-          sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,

-          poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene šolske potrebščine in dovolj časa za učenje,

-          pomagajte mu razvijati delovne in učne navade,

-          poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan,

-          bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj znašel v težavah in veselite se z njim vsakega napredka,

-          vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam preživljanja prostega časa in ga odvračajte od brezciljnega pohajanja, posebno v večernih urah,

-          poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk, učne delavnice ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega načrta ponuja šola,

-          pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu najbolj ustrezne.

URADNE URE RAVNATELJA ZA STARŠE IN UČENCE

Vsak  torek od 11.00 do 13.00, vsak tretji  torek v mesecu od 15.30 – 17.00 ure razen v mesecu septembru in juniju.

UČITELJ SVETOVALEC UČENCU- individualne govorilne ure učiteljev za učence bodo od septembra meseca po urniku, ki bo objavljen na oglasni deski v avli šole.

Učitelji bodo tudi v tem šolskem letu 1 uro na teden namenili pogovorom z učenci, ki imajo učne težave pri predmetu, pomagali bodo z nasveti pri izdelavi seminarskih in drugih nalogah.

POPOLDANSKE GOVORILNE URE

Skupne popoldanske govorilne ure so vsak tretji torek v mesecu, razen septembra in decembra in junija, od 15.30 – 17.00 ure. Na popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo učencev skupaj s starši.

Cilj tega je:

-          da otroci prevzemajo odgovornost, predvsem ko gre za dogovore kako…, kaj…, koliko se naučiti, pripraviti…,

-          da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo otroci počeli,

-          da otroci odločajo, ko gre zanje,

-          da otroci izrazijo svoja pričakovanja.

Prepričani smo, da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v šoli. zato smo se odločili, da bodo razredniki starše obveščali tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo organizirano sodelovanje

RODITELJSKI SESTANKI

Načrtujemo tri roditeljske sestanke, po enega na ocenjevalno obdobje. Na prvem sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti ter program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo sodelovali razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji predavatelji.

V januarju 2004 bosta organizirana roditeljska sestanka na temo  za starše učencev od 1.4.r, za starše učencev od 5. –8. razreda bo predavanje na temo DROGA V ŽIVLJENJU MLADIH. O datumih roditeljskih sestankov boste pravočasno obveščeni.


PROGRAM DELA

 

PREDMETNIK OSEMLETNE OSNOVNE ŠOLE

              razred

 

predmet

 

3.

 

4.

 

5.

 

8.

Slovenski jezik 5 5 5 4
Angleški jezik     3 3
Likovna vzgoja 2 2 2 1
Glasbena vzgoja 2 2 1 1
Sp. družbe   3 2  
Zemljepis       1,5
Zgodovina       2
DVE       1
Sp. narave in dr. 3      
Sp. narave   2 2  
Biologija       1,5
Kemija       2
Fizika       2
Matematika 5 5 4 4
Tehnična vzg.     1 2
Gospodinjstvo     1 0,9
Športna vzg. 3 3 3 2

SKUPAJ

20 22 24 28
Kulturni dnevi 4 3 4 3
Naravosl. dnevi 3 4 3 4
Delovne akcije        
Športni dnevi 5 5 5 5
Obramba in zašč       0,3
Dop.in dod.pouk 2 2 2 2
Interesne dej. 2 2 3 3
Ure oddelčne s. 0,5 0,5 0,5 0,5

DEVETLETNA OSNOVNA ŠOLA

Predmet

1.r

2.r

3.r

7.r

8.r

Slovenščina

6

7

7

4

3,5

Matematika

4

4

5

4

4

Tuji jezik

 

 

 

4

3

Likovna v.

2

2

2

1

1

Glasbena v.

2

2

2

1

1

Družba

 

 

 

 

 

Geografija

 

 

 

2 

1,5 

Zgodovina

 

 

 

2

2

DVE

 

 

 

1

1

Spozn.okol

3

3

3

 

 

Fizika

 

 

 

 

2

Kemija

 

 

 

 

2

Biologija

 

 

 

 

1,5

Naravosl.

 

 

 

3

 

Nar.in teh

 

 

 

 

 

Teh.in tehn.

 

 

 

1

1

Gospodinj.

 

 

 

0,5

 

Šport.vzgoja

3

3

3

2

2

Izbirni predmet 1

 

 

 

2/1

2/1

Izbirni predmet 2

 

 

 

1

1

Izbirni predmet 3

 

 

 

1

1

Oddelčna skupnost

 

 

 

0,5

0,5

KD

4

4

4

3

3

ND

3

3

3

3

3

Tehniški d.

3

3

3

4

4

ŠD

5

5

5

5

5

Dop/dod

1

1

1

1

1


IZBIRNI PREDMETI V 7.r DEVETLETKE

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

     
Likovno snovanje Romana Harmel  
Sodobna priprava hrane M.Penko Šajn

Helena Vekar

 
Turistična vzgoja Mirela Bubnič  
Šport za zdravje Jana Čelan  
Umetnost nazgodovina Darja Gorup  
Literarni klub Erika Koren Plahuta  

IZBIRNI PREDMETI V 8.r DEVETLETKE

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

Italijanščina Simona Vozelj   
Likovno snovanje Romana Harmel  
Načini prehranjevanja M.Penko Šajn  
Računalniška omrežja Anton Perenič  
Izbrani šport –odbojka Jasna Kožar  
Literarni klub Erika Koren Plahuta  

ŠOLSKI KOLEDAR

KOLIKO DNI BO TRAJAL POUK V ŠOLSKEM LETU 2004/2005

Mesec Delovni dnevi
SEPTEMBER 22
OKTOBER 21
NOVEMBER 17
DECEMBER 18
JANUAR 21
FEBRUAR 15
MAREC 22
APRIL 18
MAJ 21
JUNIJ 11/18
186 dni 8.r 193 dni ostali

KDAJ BODO POČITNICE?

1.9.2004 Začetek pouka
Od 1.11.-7.11.2004 Jesenske počitnice
27.12.-3.1.2005 Novoletne počitnice
8.2.2005 Slovenski kulturni praznik
21.2.-27.2.2005 Zimske počitnice
28.3.2005 Velikonočni ponedeljek
27.4.-2.5.2005 Prvomajske počitnice
15.6.2005 Zadnji dan pouka 8.r
24.6.2005 Zadnji dan pouka od 1.-8.r(9)

POUK

Pouk izvajamo po veljavnih učnih načrtih in letnem delovnem načrtu šole v obsegu predmetnika ter v skladu s smernicami za delo Ministrstva za šolstvo, znanost in šport.

Šolo odpiramo ob 6.00 uri, jutranje varstvo se prične ob 6.00 uri, za ostale učence pa je prihod v šolo 15 minut pred pričetkom pouka.

Vhod v šolo je za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas , za učence predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco. 

Pri iskanju informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na dežurnega učenca, ki se nahaja v šolski avli.


Naloge dežurnega učenca so:

·         Sprejemanje obiskovalcev in dajanje informacij,

·         Kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih pip v prostorih,

·         Posredovanje morebitnih obvestil za učitelje in učence,

·         Zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,

·         Pomoč  pri razdeljevanju malic na razredni stopnji,

·         Pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje drugih nalog v zvezi z dežurstvom.


ŠOLSKI ZVONEC

PREDURA 7.00 – 7.45    
1. URA 8.00 – 8.45 Odmor 8.45 –8.50
2.URA 8.50 – 9.35 Glavni odmor 9.35 – 10.00
3.URA 10.00 – 10.45 3.odmor 10.45 –10.50
4.URA 10.50- 11.35 4.odmor 11.35 – 11.40
5.URA 11.40 –12.25 5.odmor 12.25 –12.30
6.URA 12.30 – 13.15 6.odmor 13.15-13.35
7.URA 13.35- 14.20 7.odmor 14.20-14.25
8.URA 14.25-15.10    

DODATNI IN DOPOLNILNI POUK

Poleg rednega pouka, ki je za vse učence obvezen, nudimo učencem še dodatne ure skupinskega učnega dela.

Učenci z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja, je namenjen dodatni pouk. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev. Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega jezika, matematike. Po potrebi bo organiziran tudi dodatni pouk iz fizike in kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.

Predmet/razred Učitelj Urnik
Slovenščina 5.r Erika Koren Plahuta  
Matematika 5.r Janja Arsenović  
Slovenščina 7.r/9let Mateja Šepić  
Matematika 7.r/9lel Karmen Marolt  
Angleški j. 7r/9let Klara Lukan Žilavec  
Slovenščina 8.r Mateja Šepić  
Angleški jezik 8.r Lidija Križman  
Matematika 8.r Majda Možina  

Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Z drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne cilje. Na predmetni stopnji imajo učenci možnost obiskovati dopolnilni pouk iz slovenščine, angleškega jezika in matematike.  Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.

Predmet Učitelj Urnik
Slovenščina 5.r Erika Koren Plahuta  
angleški jezik 5.r Lidija Križman  
Matematika 5.r Janja Arsenović  
Slovenščina 7.r/9let Mateja Šepić  
Slovenščina 8.r Mateja Šepić  
angleški jezik 8.r Lidija Križman  
Matematika 8.r Majda Možina  

Nekateri učenci pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo potrebnega minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači jim ne znajo pomagati. za te učence organiziramo individualno in skupinsko učno pomoč, ki so izvajajo strokovni delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli, praviloma izven pouka in po v naprej določenem urniku. Pouka bosta izvajali šolska psihologinja Martina Kuzman in Breda Šraj.


PEVSKI ZBOR

Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in medsebojnega komuniciranja.

V tem šolskem letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1. – 5. razreda  2 uri tedensko in MPZ od 7. -8. razreda 4 ure tedensko, ki ju bo vodila Vanja Jež.


RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE

Da bi ustvarili pogoje za sodobno izobraževanje, bomo tudi na naši šoli nadaljevali z že začetimi projekti ter si zastavili nekatere nove.

PROJEKTI NA RAZREDNI STOPNJI

1.razred devetletne oš:

športna značka Zlati sonček,

Knjigobube,

Računanje je igra,

Ekoprojekt,

Bralna značka.

2. razred devetletne oš:.

Celoletni projekti:

Bralna značka,

Knjigobube,

Športna značka – Zlati sonček,

Računanje je igra.

3.  razred devetletke:

Celoletni projekti:

Knjigobube,

Bralna značka

Športna značka Zlati sonček,

Ekoprojekt.

Socialne igre.

3. razred:.

Krajši projekti:

Učimo se učiti in socialne igre,

Domača pokrajina z razgledne točke,

Radi bi zdravo in srečno živeli-ekologija pri nas doma,

Elektrika nekoč in danes,

Hiše v mestu

Celoletni projekti:

Knjigobube,

Športna značka Krpan,

Ekoprojekt,

Igriva angleščina.

4. razred:

krajši projekti:

Domača pokrajina z razgledne točke,

Gozd,

Pustni običaji na Slovenskem,

Otroci pesniku Francetu Prešernu.

Celoletni projekti:

Eko šola kot način življenja,

Športni program krpan,

Učimo se učiti,

Kolesarski izpit,

Učitelj svetovalec Govorilna ura za učence.

podružnična šola Bukovje:

Knjigobube,

Športni program Zlati sonček,

Socialne igre,

Ekoprojekt.

podružnična šola Planina:

krajši projekti:

kolesarski izpit,

pustni običaji,

Srečanje s tetraplegikom-slikar, ki slika z usti

celoletni projekti:

športna značka Zlati sonček in  Krpan,

Ekoprojekt,

Socialne igre.

podružnična šola Studeno:

Knjigobube,

Športni program Zlati sonček,

Socialne igre,

Ekoprojekt.

aktiv podaljšanega bivanja:

Ekologija- ločeno zbiranje odpadkov, zbiranje papirja,

Mi pa radi beremo!

PROJEKTI NA PREDMETNI STOPNJI

V mesecu decembru se bodo učenci skupaj z razredniki in drugimi strokovnimi delavci že tradicionalno predstavili s svojimi izdelki na božično-novoletnem sejmu, ki ga okvirno načrtujemo v četrtek, 18. decembra.

aktiv biologije – kemije – gospodinjskega pouka:

Projekti  bodo izpeljani v sklopu dejavnosti naravoslovnih dni preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti.

aktiv angleškega jezika:

celoletni projekt Epi Reading Badge

aktiv tehnične – glasbene- likovne vzgoje:

projekt struženje

računalništvo:

V ta program sodijo vse aktivnosti s področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih bomo tudi v tem šolskem letu še dopolnjevali, spodbujali in dograjevali.

Te aktivnosti so zlasti:

·         informatizacija dela na šoli,

·         uporaba računalnika pri pouku od 1. –8. razreda,

·         izvajanja interesnih dejavnosti za učence,

·         osnovne informacije o uporabi in računalnika za učitelje in starše.

Dan šole ( 20. maj ):

Dejavnost tega dne je opredeljena v letnih delovnih pripravah aktivov.

eko dejavnosti:

Nadaljevali in razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu problematiki varovanja našega okolja  in  dejavnostih povezanih s projektom bomo  preko medijev obveščali lokalno skupnost ter krajane.

svetovalna služba:

Svetovalno delo bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih

- učenje in poučevanje,

-šolska kultura, vzgoja, klima, red,

-telesni, osebni in socialni razvoj,

-šolanje,

-poklicna orientacija,

-socialno-ekonomske stiske.

Povezovanje šole z okoljem:

Strokovni delavci šole se bodo skupaj s svojimi učenci in programom vključevali v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali bodo na prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in zavodov. Šola se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih organizacij in svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in tudi širše. Zgledno bo nadaljevala sodelovanje z Vrtcem Postojna, šolskimi ambulantami ZD Postojna, Glasbeno šolo in sosednjima šolama v občini.


INTERESNE DEJAVNOSTI

Na šoli si želimo, da se vsak učenec vključi v vsaj eno interesno dejavnost, kjer se lahko sprošča in razvija svoje sposobnosti. Vključitev v interesno dejavnost je prostovoljna, vendar pričakujemo, da jo bo učenec  po prijavi obiskoval ves predvideni čas.

Centralna šola

   Dejavnost      Mentor          razred
vesela šola Suzana Morel 3.-5.r
folklorni krožek Milica Prodanović G. 1.-5.r
čipkarski krožek Martina Sedej-Filipčič 3.-8.r
Ročne spretnosti Cilka Bombač 1.-4.r
Lutkovni krožek Suzana Morel 1.-4.r
Športno gibalni krožek A. Milavec 1.-3.r
Gledališko literarni krožek Erika Koren Plahuta 7.-8.r
Odbojka Jasna Kožar 5.-7.r
Odbojka Jasna Kožar 8.r(8),8.
Zemljepisni krožek Mirela Bubnič 8.r(8)
Turistični krožek Mirela Bubnič 8.r(8),8.r
Škarjice Nada Likon 5.-8.r
Računalništvo Anton Perenič 3.-8.r
Šahovski krožek Anton Perenič 1.-4.r
Letalsko modelarstvo Sašo šantelj 5.-8.r
Kladivce Danilo Tomažič 5.-8.r
Zgodovinski krožek Darja Gorup 7.-8.r
Karate Zunanji mentor 1.-4.r

Podružnične šole

    dejavnost              Mentor     razred
Naravoslovni krožek Tina Primc- Studeno 1.-3.r
Ustvarjalni krožek Tina Primc 1.-3.r
Likovno ustvarjalni Vilma Kernel- Bukovje 1.– 3.r
Dramski krožek Nataša Lulik- Bukovje 1.– 3.r
Lutkovni krožek Nadja Jurca- Bukovje 1.– 3.r
Likovno oblikovalni Mateja Tomažinčič-Planina 1.– 3.r
Mi pa radi pojemo Franka Košmer- Planina 1.– 4. R
Dramski krožek Nevenka Trenta- Planina 3.-4.r
Karate Zunanji mentor 1.-4.r

ŠOLA V NARAVI in NARAVOSLOVNI TABORI

Šola bo organizirala tudi v tem šolskem letu del pouka v naravi, kar je ena najzahtevnejših oblik razširjenega programa osnovne šole. Naravoslovne tabore pa že vrsto let organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, ki ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo izvajajo na visoki strokovni ravni.

V mesecu septembru bo za učence 8. razredov((8) v času od 20.9.-24.9. 2004  organiziran   naravoslovni tabor v okviru CŠOD v domu Planinka, v sklopu katerega  bodo za učence organizirane športne in naravoslovne dejavnosti.

Za učence 7.razreda bo v času od 4.10.-8.10. 2004 naravoslovni tabor organiziran v domu Rak v Rakovem Škocjanu.

Od 16.5.-20-5-2005 bo za učence 4. razredov(8) organizirana letna šola v naravi v Termah Čatež. Za učence 3. razredov pa bo organiziran tečaj plavanja z dnevi dejavnostmi v v Tremah Čatež od 16.5..-19.5.2005.

Zimsko šolo v naravi s tečajem smučanja bomo za učence 5. Razredov (8) izvedli na Koroškem  v domu Peca  od 21.3. do 25.3.2005 prav tako  v okviru Centra šolskih in obšolskih dejavnosti..

Za učence 3. razredov (8) bo od 30.5.- 3.6.2005   organiziran naravoslovni tabor v domu Štrk. Učenci 1. In 2. razreda podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno  se bodo udeležili 3-dnevnega naravoslovnega tabora  času od 2.3.-4.3.2005 v domu Čebelica, učenci 1. Razredov matične šole pa se bodo naravoslovnega tabora udeležili v času od 13.6.-17. 6. 2005.

Želimo,da se navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.

ŠOLSKE EKSKURZIJE

RAZRED RELACIJA OKVIRNI DATUM
5.R (8) Primorski svet Maj 2005
7. R Gorenjska Maj/junij 2005
8.R Kamniško savinjske Alpe Maj/junija 2005
8.R(8) Posočje September/okt 2004
8.R(8) Prekmurje April/maj 2005

PODALJŠANO BIVANJE

V šolskem letu 2004 / 2005 bo na matični šoli organiziranih pet oddelkov  podaljšanega bivanja na centralni šoli, oddelek PB v Bukovju in oddelek PB v Planini in sicer  od 11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje kosijo v šoli. V   času PB potekajo rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene dejavnosti.

V svoj program so učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v razstavah izdelkov učencev, ki so vključeni v podaljšano bivanje, v dnevih odprtih vrat, v sodelovanju z ustanovami v kraju in z jesenskim piknikom. Izpeljali bodo tudi projekte s področja ekologije-ločevanje odpadkov in zbiranje papirja, projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.

Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole, lahko vodja PB predčasno spusti učenca iz šole samo s pisnim potrdilom staršev.


ORGANIZACIJA DELA

DELAVCI ŠOLE

Razredna stopnja

Razred učilnica      Učitelj št. učencev  
1.a Nova Milena Požar, Suzana Morel 15  
1.b Nova Darja Košir, Andreja Milavec 14  
2.a 11 Zorica Nedeljkovič

 

25  
3.a 10 Elizabeta Kompara 24  
3.b    Nives Kalister 26  
3.A 7 Terezija Kogovšek 26  
4.A 6 Martina Sedej Filipčič 18  
4.B Nova Sonja Česnik 19  

Podaljšano bivanje

Razred Učilnica Učitelj št. učencev  
1.r devet. Nova Nadja Jurca 28  
1., 2.r 9/let 10 Breda Kovač 24  
2.r¸/3.r 9 11 Martina Rebec 24

 

 
3.,4.r 8 Milica Prodanović Grginič 21  
3.,4.r   Božena Jenček 21  

PODRUŽNICE

  razred Učitelj št. učencev  
Bukovje 1.devet– 2. r Vilma Kernel 8  
  3.,3.r Nataša Lulik 10  
Planina 1.in 2.r devet- Mateja Tomažinčič, 10  
   » 3.r, Franka Košmer 17  
  4.r Nevenka Trenta 10  
Bukovje PB Maja Slejko 17  
Planina PB   18  
Studeno 1. – 3.r Tina Primc 6  
    skupaj podružnice    

Predmetna stopnja

Razred Razrednik Predmet št. učencev Učilnica
5.A Romana Harmel Lik/sd 20 46
5.B Janja Arsenović Mat 21 39
5.C Jasna Kožar Šv 21  
7a/9 Jana Čelan Šv 20 46
7.b/9 Miitja Muha Šv 20 39
8.a/9 Karmen Marolt Mat 21 34
8.b/9 Mirela Bubnič Zem,ed 15 5
8.c/9 Erika Koren Plahuta Slo 16 40
8.A Mateja Šepić Slov 24 41
8.B Majda Možina Mat/fiz 27 49
  skupaj predmetna st.   228  

Učitelji – nerazredniki

Učitelj Predmet Uči razrede
Nada Likon Teh/fiz 5.—8.r
Vida Udovič bio –kem, naravoslovje 6.a,b.,c, 7.a, 7.-8.r
Helena Vekar Go 6.–8-r, ŠMK
Lidija Križman Angl. 5.r,8.r
Breda Šraj Nivojski slo 8.r
M.Penko šajn Bi-go-nar 5., 7.,8.r
Darja Gorup Zgo.dve, ED 7.-8.r
Vanja Jež Glasba, PZ, 4.r, 5.-8.r

Drugi strokovni delavci

Lea Trebec – Tomažič Pedagoginja 7.00 –14.00
Martina Kuzman Psihologinja 7.00 –14.00
 Simona Vozelj Bibliotekar 7.00 – 14.00
Anton Perenič Računalničar 7.00 – 14.00
Breda Šraj Knjižničar, učna pomoč 7.00 –14.00
Martina Kuzman Psiholog, IUP 7.00-14.00

Ostali delavci

Tajništvo:

Damijana Repe – tajnica

Tu boste lahko urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in izpisi otrok…

Računovodstvo:

Marina Vidmar – računovodkinja

Anja Zemljič – blagajničarka/ knjigovodja

Tu boste lahko urejali vse finančne zadeve – plačila malic in drugih stroškov, potrdila za  nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic in kosil 05 7000 314

Tehnični delavci:

Pepi Krašna – hišnik/ vzdrževalec

Vzdrževanje vseh objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja…

Kuhinja:

Marjetka Bauman – razdeljevalka hrane

Milanka Vukajlović – razdeljevalka hrane / čistilka

Priprava in razdeljevanje malic, razdeljevanje kosil

Čistilke:

Senada Murić, Jovanka Savić, Stanica Dakić, Vahida Abasović, Mirica Primc, Sonja Ivančič, ki skrbijo za higieno in čistočo vseh prostorov.

Na podružnicah skrbijo za malice in čistočo:

v Bukovju Radojka Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.

ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

Čeprav je šola prvenstveno namenjena pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči živeti z drugimi turi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči , ali usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.

Pomoč v svetovalni službi lahko poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.

Šolsko svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec – Tomažič in psihologinja Martina Kuzman. Obe sodelujeta z učitelji ter vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja šole, nudita pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi težavami, organizirata in izvajata poklicno usmerjanje, povezujeta šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem.


ŠOLSKA KNJIŽNICA

Delo šolske knjižnice in knjižničarja je informacijsko – pedagoško ter svetovalno. Uporabniki knjižnice so vsi učenci in delavci šole.  Knjižnica na šoli je odprta v času pouka od 7.30 – 8.00 ter od 11.30 – 14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka . V sklopu knjižnično–informacijskih znanj  na razredni in predmetno stopnji  izvaja  knjižno in knjižnično vzgojo, s pomočjo katere učenci spoznavajo nove knjige ter urejenost knjižnice. Učenci, ki so vpisani v šolsko knjižnico sodelujejo tudi v mednarodnem knjižnem kvizu. Učenci si v knjižnici lahko izposodijo knjige za domače branje, bralno značko in knjige za razvedrilo in  prosti čas.

UČBENIŠKI SKLAD

V sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru.

Za izposojo učenci plačajo tretjino vrednosti novega učbenika v mesecu juniju in oktobru. Skrbnik učbeniškega sklada je Breda Šraj.

UČNA POMOČ

Učna pomoč se nudi učno šibkejšim učencem v obliki individualne in skupinske učne pomoči. Izvajata jo šolska psihologinja Martina Kuzman  in učiteljica slovenščine Breda Šraj. Urnik  bo pripravljen v prvem tednu septembra v dogovoru s posameznimi razredniki.

ŠOLSKA PREHRANA

Človekovo zdravje je v veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma.  Snovi, ki  dajejo organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.

Zato mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.

Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra meseca,za učence, ki so vključeni v PB bo  v ceno kosila  všteta tudi popoldanska malica.

Šolska malica je v času glavnega odmora od 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti učiteljev. Kosila se pričnejo ob 11.35 uri do 13.30. Na kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali celo za posamezne dni.

Ker otroci včasih zbolijo ali pa ne pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas prosimo, da njegovo odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 314  med 7.00  in 8.00.

Stroške malice in kosil je potrebno poravnati do roka označenega na položnici.

SUBVENCIONIRANA ŠOLSKA PREHRANA UČENCEV

Ministrstvo za šolstvo, znanost  in šport je  skladu s Pravilnikom o subvencioniranju šolske prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena sredstva za subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki le-te ne zmorejo plačati v celoti. . Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi za drugo šolsko prehrano.Starši v začetku septembra meseca pri šolski svetovalni službi oddajo pisno vlogo. Komisija, ki jo sestavljajo šolska svetovalni delavec in dva strokovna delavca šole, na podlagi kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet šole 9.6.2004, svet staršev pa podal svoje mnenje, odloči o upravičenosti učenca do subvencionirane šolske prehrane in o višini subvencije.  

Podrobnejša navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi  šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost posameznikov do le – tega prošnje pregledala in  uskladila razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami.

ŠOLSKA HRANILNICA

Šolska hranilnica deluje na šoli že vrsto let v sodelovanju z Banko Koper OE Postojna.  Hranilnico obiskujejo predvsem varčevalci razredne stopnje in razredne skupnosti osmih razredov. Urnik bo objavljen na začetku šolskega leta na vratih hranilnice. Mentorica je Milioca Prodanović Grginič.

PREVOZI UČENCEV

Učenci – vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine Postojna ter Avrigo PE Postojna.

VARNA POT V ŠOLO

Otrok naj odide v šolo pravočasno.  Hodi  naj po pločniku. Če na poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.

Za prvošolčke zakon določa, da morajo imeti spremstvo na poti v šolo in domov. Spremljevalci so lahko tudi otroci, stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.

Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.

Ko otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak  na  parkirišču pred Primorko.

NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV

Na začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.

Menimo, da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v športnih krožkih in vsi učenci, ki se bodo udeležili naravoslovnih taborov in obeh šol v naravi.


OCENJEVANJE

Vedenje učenca pri pouku in delu za šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši uspeh.

Ocena

Kriteriji za ocenjevanje

Znanje

Izdelki

Nezadostno

1

Učenec pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža. Izdelkov ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči..

Zadostno

2

Obnavljanje znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snov v celoti ne razume. Izražanje je skromno. Izdelke pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma.

Dobro

3

Obnavljanje znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi. Izdelki so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti

Prav dobro

4

Obnavljanje znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze, opazovanja in izločanja bistva pojavov. Izdelki so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni nujno potrebna.

Odlično

5

Obnavljanje znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in analizirati. Izdelki so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je samostojne analize in sinteze

OBNAŠANJE PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO

 
       
 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Pripravljenost učenca na  delo v  šoli

-    v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke

-    opravlja domače naloge

-    pred učno uro se nanjo pripravi

-    pripravljen je na preverjanje znanja

-    ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov

-    ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog

-    na učno uro se ne pripravi

-    ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja

Učni pripomočki:

knjige, zvezki,

geometrijsko risalno orodje,

risalno orodje za lik. Vzg., pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna oprema, šolski copati.

Discipliniranost pri pouku

-    svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku

-    upošteva učiteljeva navodila

-    ne moti pouka

-    ne moti sošolcev

-    svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v razredu

-    ne upošteva učiteljevih navodil

-    slabo posluša

-    slabo sodeluje s sošolci

-    njegovo obnašanje je moteče

Disciplina:

Podrediti svoje obnašanje zahtevam v skupini oz. zahtevam učitelja.

Izdelki učenca

-    izdelki so natančni in lepi

-    izdelani so z odgovornostjo

-    napake so manjše

-    dosegajo postavljen cilj

-    površno narejeni izdelki

-    delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko

-    napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja

-    naloga ne dosega postavljenega cilja

Izdelki:

Domače pisne naloge, šolski zapisi, risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati.

Odnos do sošolcev

-    sošolci ga cenijo

-    do njih ima prijateljski odnos

-    pripravljen je pomagati

-    je proti krivičnosti

-    ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje

-    do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten

-    ni jim pripravljen pomagati

-    prezira šibkejše

-    je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami

Spoštovanje in pomoč sošolcem.

Odnos do predmeta

-    za učno snov se zanima

-    sodeluje v razpravah o učni snovi

-    išče dodatna znanja

-    svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom

-    učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi

-    uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči

-    obveznosti stežka in neredno opravlja

Vedoželjnost:

Zanimanje za novo in biti pripravljen to tudi spoznati.

  POZITIVNA OPREDELITEV NEGATIVNA OPREDELITEV OPOMBA
Odnos do učitelja -    spoštovanje

-    ceni učiteljevo znanje in trud

-    mu zaupa

-    spoštuje njegova navodila

-    mu postavlja smiselna vprašanja in dileme

-    nespoštljiv odnos

-    ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh

-    pri učitelju išče samo »napake«

-    je svojeglav

-    za učitelja ima predvsem »vprašanja«

Učitelj je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega znanja.
Odnos do  opreme -    vzorno urejena torba in njena vsebina,

-    čuva opremo v razredu in šoli

-    ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala

-    malomaren odnos do lastne šolske torbe

-    nepravilna uporaba šolske opreme

-    neekonomično obnašanje pri delu

Čuvanje lastne in šolske opreme, inventarja.
Odgovornost pri delu -    naloge sprejema in opravlja resno

-    neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu

-    za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati

-    neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene

-    pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine

-    prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi

-    svoje interese zna uskladiti z interesi skupine

-    nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno

-    neuspeh ga ne prizadene

-    ne trudi se za uspešnejše delo

-    neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in težav

-    neuspeh skupine ga ne prizadene

-    v skupini mu težko zaupajo nalogo

-    s kolektivom slabo sodeluje

-    prevladuje njegov osebni interes

Dolžnost pomeni: - skrbeti

za prevzeto obveznost in uresničitev prejete  naloge,

- sprejeti sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne

posledice.

 

ŠOLSKI RED

Hišni red določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.

Za lažje skupno življenje in delo v šoli, bomo učitelji in učenci upoštevali  šolski red :

 

·         pouk pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske copate,

·         učenci se do 7.40 ure zbirajo v veterniku, kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata,

·         učenci nižje stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni strani stavbe,

·         učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega bivanja št. 10,

·         kdor pozabi copate si jih  mora sposoditi v tajništvu

·         obutev učenci odložijo na označeno mesto za oddelek, ki ga obiskujejo,

·         oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska obešala v učilnicah,

·         dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci nižje stopnje v učilnicah,

·         učenci počakajo na učitelja pred učilnico,

·         reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni 10 minut po zvonjenju  v razred,

·         učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,

·         reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo razdelijo,u

·         učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev učilnice,

·         pri malici uporabljajo papirnate prtičke,

·         učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,

·         pri pouku je prepovedano uporabljati mobilne telefone…

Aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje izročeni staršem,

·         na športnih dneh, strokovnih ekskurzijah… ni dovoljena uporabo radia, kasetofona…. razen, če ni drugače dogovorjeno,

·         po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,

·         določila hišnega reda veljajo tudi za vse aktivnosti, ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,

 

JOJ, KAJ PA SEDAJ???

ALI

ČE TE STISKA STISKA …

Vsakdo od nas se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.

 Ob problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:

          

            ČE…

 

  NA KOGA SE   

    OBRNITI??

ZAKAJ SE TO SPLAČA ??? KER…
… sem pozabil šolske copate -          povej dežurnemu učitelju,

-          sposodi si copate v tajništvu ( cena 150 sit )

-          ne kršiš hišnega reda,

-          ne daješ povoda za kritiko učiteljev

… sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek, učbenik… -povej učitelju ob začetku ure -          pokažeš, da si iskren in odgovoren,

-          ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro

… bi rad nujno telefoniral domov -          povej razredniku ali

-          povej in prosi v tajništvu šole ali

-          povej pri svetovalni službi

-          gotovo boš lahko telefoniral domov
… nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil,

-          ne kršiš hišnega reda

… ti je slabo, te kaj boli… -          povej učitelju v razredu ali

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          šolsko delo zahteva zdravega učenca,

-          z zdravjem se ni dobro igrati

… si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko… -          povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren,

-          povej razredniku,

-          povprašaj v tajništvu šole

-          če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati izgubljene stvari
… te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem.. -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse oblike umika
… te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti kazni, o… -          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ob podpori boš zmogel,

-          mogoče te bodo starši razumeli,

-          teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca

… te je dalj časa strah pri določenem predmetu -          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in

-          povej pri svetovalni službi

-          spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje,

-          o strahu je treba govoriti

 … ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico -           

povej knjižničarki in

-          povej razredniku

- pokažeš, da si odgovoren,

- skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev

… so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen
… ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in iz šole -          povej razredniku ali

-          učitelju, ki mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          agresivneža JE TREBA USTAVITI,

-          imaš pravico biti varen

…bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk… -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          se ne izpostavljaš

… si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to teži -          povej učitelju, ki mu zaupaš,

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovoru sledi vedno olajšanje,

-          sogovornik bo ponudil svoje rešitve

si zaskrbljen, črnogled, jezen…zaradi različnih vzrokov -          povej učitelju, ki mu zaupaš  ali

-          razredniku,

-          povej pri svetovalni službi

-          ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti,da bi se stanje spremenilo,

-          vsaj poskusiti je treba

… tudi problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko rečemo » življenje je tudi pesem »

TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV

080 12 34 – brezplačen klic !

PA ŠE TO …

·         tudi v tem šolskem letu se bodo učenci lahko individualno pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo individualne in namenjene težavam in odprtim vprašanjem , ki jih imajo učenci pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri svojem položaju v oddelku ali v skupini. Učencem svetujemo, da to obliko pogovora UČITELJ-SVETOVALEC, čim pogosteje uporabijo.

-          denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,

-          vse informacije o govorilnih urah dobite  pri pomočnici ravnateljice ali v tajništvu,

-          kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo preko trajnika,

-          šola nudi zunanjim odjemalcem najem šolskih učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev.  Za informacije se lahko obrnete na ravnateljico.

 

OŠ Antona Globočnika Postojna

Cesta na Kremenco 2

6230 POSTOJNA

Publikacijo je oblikovala:

1.       Sabina ILERŠIČ – KOVŠCA,

Ilustracije: Zvonko Čoh

Oblikovanje: Mojca Turk

Prelom: Denis Brkljača

Izvedba, tisk: Artpro doo

september, 2003

naklada: 550 izvodov