Spoštovani starši, dragi učenci!

Šolsko leto 2003/2004 je odprlo svoja vrata za drugo generacijo učencev 1.razredov devetletne osnovne šole in prvo generacijo učencev, ki bodo v tem šolskem letu pričeli z obiskovanjem pouka v 7. razredu devetletne osnovne šole, ki prinaša kar nekaj novosti: izbirne predmete, nivojski pouk pri temeljnih predmetih in številčno ocenjevanje vseh predmetov.
Prepričana sem, da je ta oblika izobraževanja učencem bolj pisana na kožo in da se bo vsak lahko uspešen na svojem učnem področju in predmetu in si na ta način izboljšal svoj učni uspeh.

Tudi v tem šolskem letu si želimo, da bi skupaj dobro in plodno sodelovali in iskali rešitve predvsem v tistih situacijah, ko je potreben skupen dialog in dogovor.Naj Vam, dragi učenci, zaželim obilo uspešnih šolskih dni, ki jih boste skupaj z vašimi sošolci in učitelji preživljali na naši šoli in ga ob zaključku šolskega leta kronali z lepim učnim uspehom.
Staršem, ki si boste publikacijo prelistali, pa želim dobrega sodelovanja s šolo in pedagoškimi delavci.
Prepričana sem, da bomo skupaj uspeli prepoznavnost OŠ Antona Globočnika Postojna v kraju in tudi izven njega še bolj utrditi.

                                                         Ravnateljica:    Sabina Ileršič Kovšca, prof.

OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBOČNIKA Cesta na Kremenco 2, 6230 POSTOJNA

Ravnateljica: Sabina Ileršič Kovšca   Pomočnica ravnateljice: Vladka Lavsegar

Tajnica: Damijana Repe   Telefon ravnateljica: 05 7000 311

Tajništvo: 05 7000 300   Fax: 05 726 1 810

E - mail: os.antona–globocnika–po@guest.arnes.si

E-mail ravnateljica: sabina.ilersic@guest.arnes.si

Podračun pri UJP: 01294-6030675497   Matična številka: 549 682 9000

Davčna številka: 44439407

PODRUŽNICE:

Podružnična šola Bukovje

Bukovje  4, 6230 Postojna

tel.: 05 751 51 26, vodja podružnice: Nadja Jurca

Podružnična šola Planina

Planina  142, 6232 Planina

tel: 05 756 50 60, vodja podružnice: Nevenka Trenta

Podružnična šola Studeno

Studeno 68  , 6230 Postojna

tel: 05 751 52 70, vodja podružnice: Tina Primc

PREDSTAVITEV ŠOLE

USTANOVITELJ
Ustanovitelj šole je Občina Postojna. Odlok o ustanovitvi, usklajen z novo šolsko zakonodajo, je bil sprejet v aprilu 1997 ter objavljen v Uradnem listu RS,  št. 33 / 97.

ŠOLSKI  OKOLIŠ

Osnovna šola Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki obsega naslednje ulice in naselja: Cesta v Staro vas, Prekomorskih brigad, Stjenkova ulica, Pretnarjeva ulica, Kajuhova ulica, Nova vas, Ulica Dolomitskega odreda, Ulica IX. Korpusa, Cesta na Kremenco, Rožna ulica, Pivška ulica, Ulica Franca Smrduja, Erazmova ulica, Stara vas, vse novo oblikovane ulice na Kremenci I in II, Ovčje staje, Goričica, Volaričeva ulica od številke 10 dalje ter okoliši podružničnih šol Bukovje, Planina in Studeno.

ŠTEVILO UČENCEV IN ODDELKOV

devetletne osnovne šole  V šolskem letu 2003 / 2004 bodo na matični  šoli   3. oddelki  1.in 2. razreda devetletne osnovne šole, 3.oddelki 7.razreda in 15 oddelkov od 1. – 8. razreda osemletne osnovne ter štirje oddelki podaljšanega bivanja. Na podružnični šoli v kombiniran oddelek  Bukovju bo v tem šolskem letu 1 1. in 2. razreda razreda devetletne osnovne šole,  kombiniran oddelek 2.in 3. razreda ter oddelek podaljšanega bivanja. V  Planini kombiniran oddelek prvega in drugega razreda devetletne osnovne šole, oddelek 3. razreda in kombiniran oddelek 2.in 4. razreda ter oddelek podaljšanega bivanja, v Studenem 1 kombiniran oddelek 1 Studenem 5 učencev. Na predmetni   1. In 2. razreda devetletne osnovne šole. Pouk bo potekal v eni izmeni. Na razredni stopnji je 195 učencev, na podružnični šoli v Bukovju 19, v Planini 37 in v stopnji je 228 učencev. Skupaj bo osnovno šolo v šolskem letu 2003 /2004 obiskovalo 484 učencev.

ORGANI UPRAVLJANJA

Svet šole Predstavniki ustanovitelja  
  Alojz Grahor namestnik predsednice
  Stane Pelan član sveta
  Jože Podboj član sveta
  Predstavniki staršev  
  Edo Grželj član sveta
  Ivanka Brus član sveta
    član sveta
  Predstavniki delavcev šole  
  Jana Čelan predsednica sveta
  Martina Sedej Filipčič član sveta
  Nevenka Trenta član sveta
  Breda Kovač član sveta
  Anja Zemljič član sveta
  učiteljski zbor vodi ga ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca
  oddelčni učiteljski zbori vodijo jih razredniki
  Predmetni strokovni aktivi  
  slovenski jezik Erika Koren Plahuta
  angleški jezik Lidija Križman
  mat-fizika Janja Arsenović
  bi-kem-go Helena Vekar
  zem-zgo Darja Gorup
  gl-lik-th Nada Likon
  športna vzgoja Mitja Muha
  Aktiv 1.r devetletke /
  Aktiv 2.r  devetletke Elizabeta Kompara
  Aktiv 2.r  osemletke /
  aktiv 3.r    » Darja Košir
  aktiv 4.r   » Sonja Česnik
  aktiv PB Martina Rebec
  svetovalna služba Lea Trebec Tomažič Martina Kuzman
  šolska knjižnica Nevenka Arčon
 

Svet staršev

Predstavniki staršev iz vsakega oddelka matične šole in podružnic Bukovje, Planina, Studeno
 

Edo Grželj

Predsednik sveta

Ravnateljica šole:  Sabina Ileršič Kovšca

Pomočnica ravnateljice:  Vladka Lavsegar

STROKOVNI ORGANI:

·         učiteljski zbor:
Sestavljajo vsi strokovni delavci šole. Učiteljski zbor razpravlja o učni problematiki učencev na pedagoških konferencah, ki jih sklicuje ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski zbor.

·         oddelčni učiteljski zbor:
Sestavljajo ga strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno – izobraževalno delo v posameznem  oddelku. Po potrebi sodelujejo pri delu tega zbora tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.

·         razrednik:
Vodi delo svoje oddelčne skupnosti, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge, ki so določene z zakonodajo.

·         strokovni aktivi:
Oblikujejo ga strokovni delavci, združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.

SVET STARŠEV

·         Sestava: Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka v začetku šolskega leta. 

·         Naloge:
-        
predlaga nadstandardne programe,
-          daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
-          daje mnenje o predlogu razvojnega programa in letnega  delovnega načrta,
-          razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno – izobraževalnih problemih,
-          obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno – izobraževalnim delom,
-          voli predstavnike v svet šole,
-          opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.

SKUPNOST UČENCEV

Oddelčne skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska pedagoginja Lea Trebec Tomažič.

                        STIKI MED ŠOLO IN STARŠI

Redno sodelovanje staršev s šolo pripomore k pravočasni obveščenosti o otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju morebitnih učnih, vedenjskih  in drugih težav.

Zato staršem svetujemo:

-          redno sodelujte z razrednikom vašega otroka,
-          redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke,
-          sodelujte pri različnih dejavnostih šole: projektnem učnem delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu, prireditvah…,
-          sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,
-          poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene šolske potrebščine in dovolj časa za učenje,
-          pomagajte mu razvijati delovne in učne navade,
-          poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan,
-          bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj znašel v težavah in veselite se z njim vsakega napredka,
-          vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam preživljanja prostega časa in ga odvračajte od brezciljnega pohajanja, posebno v večernih urah,
-          poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk, učne delavnice ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega načrta ponuja šola,
-          pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu najbolj ustrezne.

URADNE URE RAVNATELJA ZA STARŠE IN UČENCE

Vsak  torek od 11.00 do 13.00, vsak zadnji torek v mesecu od 15.30 – 16.30 ure razen v mesecu septembru in juniju.

POPOLDANSKE GOVORILNE URE

Skupne popoldanske govorilne ure so vsak zadnji torek v mesecu, razen septembra in junija, od 15.30 – 16.30 ure. Na popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo učencev skupaj s starši.

Cilj tega je:

-          da otroci prevzemajo odgovornost, predvsem ko gre za dogovore kako…, kaj…, koliko se naučiti, pripraviti…,
-          da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo otroci počeli,
-          da otroci odločajo, ko gre zanje,
-          da otroci izrazijo svoja pričakovanja.

Prepričani smo, da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v šoli. zato smo se odločili, da bodo razredniki starše obveščali tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo organizirano sodelovanje

RODITELJSKI SESTANKI

Načrtujemo tri roditeljske sestanke, po enega na ocenjevalno obdobje. Na prvem sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti ter program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo sodelovali razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji predavatelji.

V januarju 2004 bosta organizirana roditeljska sestanka na temo IZBIRA POTI PRI VZGOJI NAŠIH OTROK za starše učencev od 1.4.r, za starše učencev od 5. –8. razreda bo predavanje na temo AGRESIVNOST MED MLADIMI. O datumih roditeljskih sestankov boste pravočasno obveščeni.

                               PROGRAM DELA

PREDMETNIK OSEMLETNE OSNOVNE ŠOLE

         razred

predmet

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. UR
Slovenski jezik 5 5 5 5 5 4 4 4 37
Angleški jezik         3 3 3 3 12
Likovna vzgoja 2 2 2 2 2 2 1 1 14
Glasbena vzgoja 1 1 2 2 1 1 1 1 10
Sp. družbe       3 2       5
Zemljepis           2 2 1,5 5,5
Zgodovina           2 2 2 6
DVE             1 1 2
Sp. narave in dr. 3 3 3           9
Sp. narave       2 2       4
Biologija           2 2 1,5 5,5
Kemija             2 2 4
Fizika             2 2 4
Matematika 5 5 5 5 4 4 4 4 36
Tehnična vzg.         1 2 1 2 6
Gospodinjstvo           1 1 1 3
Športna vzg. 3 3 3 3 3 3 2 2 22

SKUPAJ

19 19 20 22 23 26 28 28  
Kulturni dnevi 4 3 4 3 4 3 4 3 Dni /let
Naravosl. dnevi 3 4 3 4 3 4 3 4 Dni/let
Delovne akcije                  
Športni dnevi 5 5 5 5 5 5 5 5 Dni/let
prva pomoč             0,9    
Dop.in dod.pouk 2 2 2 2 2 2 2 2 16
Interesne dej. 2 2 2 2 3 3 3 3 20
Ure oddelčne s. 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 4

 

    DEVETLETNA OSNOVNA ŠOLA

Predmet

1.r

2.r

3.r

7.r

8.r

Slovenščina

6

7

7

4

3,5

Matematika

4

4

5

4

4

Tuji jezik

 

 

 

4

3

Likovna v.

2

2

2

1

1

Glasbena v.

2

2

2

1

1

Družba

 

 

 

 

 

Geografija

 

 

 

2

1,5

Zgodovina

 

 

 

2

2

DVE

 

 

 

1

1

Spozn.okol

3

3

3

 

 

Fizika

 

 

 

 

2

Kemija

 

 

 

 

2

Biologija

 

 

 

 

1,5

Naravosl.

 

 

 

3

 

Nar.in teh

 

 

 

 

 

Teh.in tehn.

 

 

 

1

1

Gospodinj.

 

 

 

0,5

 

Šport.vzgoja

3

3

3

2

2

Izbirni predmet 1

 

 

 

2/1

2/1

Izbirni predmet 2

 

 

 

1

1

Izbirni predmet 3

 

 

 

1

1

Oddelčna skupnost

 

 

 

0,5

0,5

KD

4

4

4

3

3

ND

3

3

3

3

3

Tehniški d.

3

3

3

4

4

ŠD

5

5

5

5

5

Dop/dod

1

1

1

1

1

IZBIRNI PREDMETI V 7.r DEVETLETKE

PREDMET

UČITELJ

GOVORILNE

URE

Italijanščina Nevenka Arčon  
Likovno snovanje Romana Harmel  
Sodobna priprava hrane M.Penko Šajn  
Turistična vzgoja Mirela Bubnič  
Računalništvo Anton Perenič  
Šport za zdravje Jana Čelan  

POUK

Pouk izvajamo po veljavnih učnih načrtih in letnem delovnem načrtu šole v obsegu predmetnika ter v skladu s smernicami za delo Ministrstva za šolstvo, znanost in šport.

Šolo odpiramo ob 6.00 uri, jutranje varstvo se prične ob 6.00 uri, za ostale učence pa je prihod v šolo 15 minut pred pričetkom pouka.

Vhod v šolo je za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas , za učence predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco.  V času od 8.00 do 11.30 ure sta vhoda v šolo zaprta, v tem času je za zunanje obiskovalce in starše odprt službeni vhod v šolsko stavbo.

Pri iskanju informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na dežurnega učenca, ki se nahaja v šolski avli.

Naloge dežurnega učenca so:

·         Sprejemanje obiskovalcev in dajanje informacij,
·         Kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih pip v prostorih,
·         Posredovanje morebitnih obvestil za učitelje in učence,
·         Zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,
·         Pomoč  pri razdeljevanju malic na razredni stopnji,
·         Pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje drugih nalog v zvezi z dežurstvom.

ŠOLSKI ZVONEC

PREDURA 7.00 – 7.45    
1. URA 8.00 – 8.45 Odmor 8.45 –8.50
2.URA 8.50 – 9.35 Glavni odmor 9.35 – 10.00
3.URA 10.00 – 10.45 3.odmor 10.45 –10.50
4.URA 10.50- 11.35 4.odmor 11.35 – 11.40
5.URA 11.40 –12.25 5.odmor 12.25 –12.30
6.URA 12.30 – 13.15 6.odmor 13.20-13.25
7.URA 13.25- 14.10 7.odmor 14.10-14.15
8.URA 14.15-15.00    

DODATNI IN DOPOLNILNI POUK

Poleg rednega pouka, ki je za vse učence obvezen, nudimo učencem še dodatne ure skupinskega učnega dela.

Učenci z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja, je namenjen dodatni pouk. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev. Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega jezika, matematike. Po potrebi tudi dodatni pouk iz fizike in kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru. Na razredni stopnji izvajajo dodatni pouk učiteljice razrednega pouka.

Predmet/razred Učitelj urnik
Slovenščina 5.r Božena Jenček  
Matematika 5.r Marija Kljajić  
Angleški jezik 5.r Branka Fidel  
Slovenščina 7.r/9let Barbara Končar  
Matematika 7.r Majda Možina  
Matematika 7.r/9lel Karmen Marolt  
Slovenščina 7.r Barbara Končar  
Angleški j. 7r/9let  Branka Fidel  
Angleški jezik 7.r Lidija Križman  
Slovenščina 8.r Erika Koren Plahuta  
Angleški jezik 8.r Lidija Križman  
Matematika 8.r Janja Arsenović  

Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Z drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne cilje. Na predmetni stopnji imajo učenci možnost obiskovati dopolnilni pouk iz slovenščine, angleškega jezika in matematike.  Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.

Predmet Učitelj urnik
Slovenščina 5.r Božena Jenček  
angleški jezik 5.r Branka Fidel  
Matematika 5.r Marija Kljajić  
Slovenščina 7.r Barbara Končar  
angleški jezik 7.r Lidija Križman  
Matematika7.r Karmen Marolt  
Slovenščina 7.r/9let Barbara Končar  
Slovenščina 8.r Erika Koren Plahuta  
angleški jezik 8.r Lidija Križman  
Matematika 8.r Marija Kljajić  

Nekateri učenci pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo potrebnega minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači jim ne znajo pomagati. za te učence organiziramo individualno in skupinsko učno pomoč, ki so izvajajo strokovni delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli, praviloma izven pouka in po v naprej določenem urniku.

ZGODNJE POUČEVANJE ANGLEŠKEGA JEZIKA

V tretjem in četrtem razredu imajo učenci eno uro tedensko pouk angleškega jezika, v prvem in drugem razredu pa je angleški jezik integriran v sam pouk – igriva angleščina.

PEVSKI ZBOR

Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in medsebojnega komuniciranja.

V tem šolskem letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1. – 5. razreda  2 uri tedensko in MPZ od 6. -8. razreda 4 ure tedensko, ki ju bo vodila zborovodkinja Katarina Skuk.

     RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE

Da bi ustvarili pogoje za sodobno izobraževanje, bomo tudi na naši šoli nadaljevali z že začetimi projekti ter si zastavili nekatere nove.

PROJEKTI NA RAZREDNI STOPNJI

1.razred devetletne oš:

športna značka Zlati sonček,
Knjigobube,
Računanje je igra,
Ekoprojekt,
Bralna značka.

2. razred devetletne oš:.

Celoletni projekti:
Bralna značka,
Knjigobube,
Športna značka – Zlati sonček,
Računanje je igra.

2. razred:

Krajši projekti:
Učimo se učiti in socialne igre,
Promet,
Naš kraj,
Gozd v letnih časih
Celoletni projekti:
Knjigobube,
Športna značka,
Ekoprojekt.

3. razred:.

Krajši projekti:
Učimo se učiti in socialne igre,
Domača pokrajina z razgledne točke,
Radi bi zdravo in srečno živeli-ekologija pri nas doma,
Elektrika nekoč in danes,
Hiše v mestu
Celoletni projekti:
Knjigobube,
Športna značka Krpan,
Ekoprojekt,
Igriva angleščina.

4. razred:

krajši projekti:
Domača pokrajina z razgledne točke,
Gozd,
Pustni običaji na Slovenskem,
Otroci pesniku Francetu Prešernu.
Celoletni projekti:
Eko šola kot način življenja,
Športni program krpan,
Učimo se učiti,
Kolesarski izpit.

podružnična šola Bukovje:

Knjigobube,
Športni program Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.

podružnična šola Planina:

krajši projekti:
kolesarski izpit,
pustni običaji,
domača pokrajina z razgledne točke,
celoletni projekti:
športna značka Krpan,
Ekoprojekt,
Socialne igre 3. In 4. razred

podružnična šola Studeno:

Knjigobube,
Športni program Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.

aktiv podaljšanega bivanja:

Ekologija- ločeno zbiranje odpadkov, zbiranje papirja,
Mi pa radi beremo!
Živimo zdravo z naravo

PROJEKTI NA PREDMETNI STOPNJI

V mesecu decembru se bodo učenci skupaj z razredniki in drugimi strokovnimi delavci že tradicionalno predstavili s svojimi izdelki na božično-novoletnem sejmu, ki ga okvirno načrtujemo v četrtek, 18. decembra.

aktiv biologije – kemije – gospodinjskega pouka:

Projekti  bodo izpeljani v sklopu dejavnosti naravoslovnih dni preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti.

aktiv angleškega jezika:

celoletni projekt Epi Reading Badge

aktiv tehnične – glasbene- likovne vzgoje:

projekt struženje

računalništvo:

V ta program sodijo vse aktivnosti s področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih bomo tudi v tem šolskem letu še dopolnjevali, spodbujali in dograjevali.

Te aktivnosti so zlasti:
·         informatizacija dela na šoli,
·         uporaba računalnika pri pouku od 1. –8. razreda,
·         izvajanja interesnih dejavnosti za učence,
·         osnovne informacije o uporabi in računalnika za učitelje in starše.

Dan šole ( 21. junij ):

Učenci in šola se bo staršem in zunanjim obiskovalcem ob zaključku šolskega leta predstavila na likovnem, literarnem, naravoslovno-tehničnem  in športnem področju z izdelki in projekti, ki so jih ustvarjali skozi vse leto.

eko dejavnosti:

Nadaljevali in razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu problematiki varovanja našega okolja  in  dejavnostih povezanih s projektom bomo  preko medijev obveščali lokalno skupnost ter krajane.

svetovalna služba:

Svetovalno delo bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih
. učenje in poučevanje,
. šolska kultura, vzgoja, klima, red,
. telesni, osebni in socialni razvoj,
. šolanje,
. poklicna orientacija,
. socialno-ekonomske stiske.

Sodoben pouk zahteva veliko dodatnega didaktičnega materiala, ki ga žal finančno ne zmoremo, zato prosimo starše, da glede na lansko porabo prispevate 1300 sit za vse fotokopije učnega gradiva, ki ga bo Vaš otrok dobil v šoli.

povezovanje šole z okoljem:

Strokovni delavci šole se bodo skupaj s svojimi učenci in programom vključevali v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali bodo na prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in zavodov. Šola se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih organizacij in svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in tudi širše.

INTERESNE DEJAVNOSTI

ŠOLSKO LETO : 2003 / 04

INTERESNE DEJAVNOSTI – RAZREDNA  STOPNJA

Zapšt.

DEJAVNOST

MENTOR

RAZRED

URNIK

1.

Balet

Ljudmila Brezigar

1.- 4. r

ponedeljek, 12.30

2.

Bralna značka

razredničarke

1. – 4. r

po dogovoru

3.

Cici Vesela šola

Suzana Morel

1. – 2. r

po dogovoru

4.

Čipkarsi krožek

Martina Sedej Filipčič

3. - 4. r

ponedeljek, 12.45 – 16.30

5.

Folklorni krožek

Milica G.Prodanovič

1. – 4. r

sreda, 12.45 – 14.15

6.

Knjižničarski krožek

Nevenka Arčon

3. in 4. r

četrtek 11.40-12.25
ali petek 12.30 – 13.15

7.

Kolesarski izpit

Jasna Kožar

4.r

po dogovoru

8.

Krožek ročnih ustvarjalnosti

Cilka Bombač

1. – 4. r

torek, 12.30 – 13.15

9.

Lutkovni krožek

Suzana Morel

2. – 4. r

sreda, 11.40 – 13.15

10.

Otroški pevski zbor

Katarina Skuk

1. – 4. r

petek, 11.40 – 12.25

11.

Pravljični krožek

Nevenka Arčon

1. in 2.r

sreda, 14.00-14.45

12.

Računalniški krožek

Anton Perenič

3. – 4.r

3.b – ponedeljek, 14.00-15.30
3.a, 4.a- torek, 14.00-15.30
4.b, 4.c- sreda, 14.00-15.30

13.

Športno gibalni krožek

Fanči Jagunič

1.in 2. r

petek,13.30 – 14.15

14.

Vesela šola

Suzana Morel

3. – 4. r

četrtek, 12.30 – 13.15

15.

Mi pa radi pojemo

Darija K.Kočevar

1.r, 2.r (9)

četrtek, 12.30 – 13.15

INTERESNE DEJAVNOSTI – PREDMETNA  STOPNJA

Zap..št.

DEJAVNOST

MENTOR

RAZRED

URNIK

1.

Čipkarsi krožek

Martina Sedej Filipčič

5. - 8. r

ponedeljek, 12.45 - 16.30

2.

EKO krožek

Nada Likon

5. – 8. r

po dogovoru

3.

Folklorni krožek

Slavka Urh Smerdu

5. r, 7.(9)

ponedeljek 12.30 – 14.00

4.

FOTO krožek

Nada Likon, A.Perenič

 

sreda, 13.30 – 14.15

5.

Gledališka igra

Barbara Končar

7. – 8. r

torek, 13.30 – 14.15

6.

Gospodinjski krožek

Magdalena Penko Šajn

7. – 8. r

po dogovoru

7.

Letalsko modelarstvo

Sašo Šantelj

5. – 8. r

četrtek, 15.45 – 16.30

8.

Likovni krožek

Romana Harmel

5. – 8. r

2. polletje

9.

Literarni klub

Erika Koren Plahuta

7. – 8.r

po dogovoru

10.

Mladinski pevski zbor

Katarina Skuk

5. – 8. r

sreda, 13.30 – 14.15
petek, 7.00 – 7.45

11.

Odbojka - dekleta

Jasna Kožar

5. – 8. r

5. r  torek, 13.30 – 15.00
7. , 8. r
četrtek 13.30 – 15.00

12.

Računalniški krožek

Anton Perenič

5. – 8. r

četrtek, 14.00 – 15.30

13.

Slov.bralna značka

aktiv slavistov

5. – 8. r

po dogovoru

14.

Socialne igre

Lea Trebec Tomažič

7. – 8. r

sreda, 13.30 – 14.15

15.

Šolski odmevi (radio, časopis)

Martina Kuzman

5. – 8. r

po dogovoru

16.

Tehnika in delo - KLADIVCE

Danilo Tomažič

5. – 8. r

četrtek ob 14.00 v SŠ

17.

Tehnika in delo - ŠKARJICE

Nada Likon

5. – 8. r

torek, 13.30 – 14.15

18.

Turizem

Mirala Bubnič

7. – 8. r

po dogovoru

19.

UNICEF krožek

Lea Trebec Tomažič

6. – 8. r

torek, 13.30 – 14.15

20.

Vesela šola

Suzana Morel

5. – 8. r

četrtek, 12.30 – 13.15

21.

Zgodovinski krožek

Darja Gorup

7.(8) – 8. r

po dogovoru

Podružnične šole

    dejavnost              Mentor     razred
Pojem, igram, plešem   1.– 4.r
likovno oblikovanje   1.– 4.r
Dramski krožek   1.– 4.r
Lutkovni krožek   1.– 4.r
Naravoslovni krožek   1.– 3.r
Ustvarjalni krožek   1.– 3.r
Folklorni krožek   1.– 4. r

ŠOLA V NARAVI in NARAVOSLOVNI TABORI

Šola bo organizirala tudi v tem šolskem letu del pouka v naravi, kar je ena najzahtevnejših oblik razširjenega programa osnovne šole. Organiziranje te šole zahteva veliko priprav, dodatne učitelje – vaditelje in seveda večja finančna sredstva. Šola v naravi je posebna oblika in metoda dela, ki poleg zgoraj naštetega razvija socialno prilagodljivost, medsebojno spoznavanje, komunikacijo in spoštovanje. Naravoslovne tabore pa že vrsto let organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, ki ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo izvajajo na visoki strokovni ravni.

V mesecu septembru bo za učence 3. razredov v času od 15.9.-19.9.  organiziran   naravoslovni tabor v okviru CŠOD v domu Jurček, v sklopu katerega  bodo za učence organizirane športne in naravoslovne dejavnosti.

Zimsko šolo v naravi s tečajem smučanja bomo za učence 5. razredov izvedli na Koroškem  v domu Peca  od 16.2. do 10.2.2004 v okviru Centra šolskih in obšolskih dejavnosti..

Za učence 7.razredov osemletne osnovne šole  bo v mesecu novembru med 10.11. -14.11. v domu Ajda organiziran naravoslovni tabor. Za učence 7.razredov devetletnega šolanja bo prav tako naravoslovni teden organiziran v domu Ajda med 13.10. in 17.10. 2003. Marca meseca bo v času od 22.3.-26.3.2004 za učence od 2. – 4. Razreda podružnice Planina organiziran 5-dnevni naravoslovni  tabor  v domu Jurček.

Želimo,da se navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.

PODALJŠANO BIVANJE

V šolskem letu 2003 / 2004 bodo organizirani štirje oddelki podaljšanega bivanja na centralni šoli, oddelek PB v Bukovju in oddelek PB v Planini in sicer  od 11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje kosijo v šoli. V času PB potekajo rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene dejavnosti.

V svoj program so učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v razstavah izdelkov učencev, ki so vključeni v podaljšano bivanje, v dnevih odprtih vrat, v sodelovanju z ustanovami v kraju in z jesenskim piknikom. Izpeljali bodo tudi projekte s področja ekologije-ločevanje odpadkov in zbiranje papirja, projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.

Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole, lahko vodja PB predčasno spusti učenca iz šole samo s pisnim potrdilom staršev.

                ORGANIZACIJA DELA

DELAVCI ŠOLE

Razredna stopnja

razred učilnica      Učitelj št. učencev  
1.a Nova Zorica Nedeljkovič

Suzana Morel

26  
2.a 10 Elizabeta Kompara 23  
2.b   Nova   Nives Kalister 26  
2.A 7 Terezija Kogovšek 26  
3.A 11 Darja  Košir 20  
3.B 9 Milena Požar 19  
4.A 6 Martina Sedej Filipčič 18  
4.B Nova Sonja Česnik 19  
4.C 10 Milica P. Grginič 18  
         
    Skupaj 195  

Podaljšano bivanje

razred učilnica Učitelj št. učencev  
1.r devet. Nova Andreja Milavec 28  
2.r 9/let 10 Breda Kovač 24  
2.r 11 Martina Rebec 24  
3.,4.r 8 Maja Požar 21  

PODRUŽNICE

  razred Učitelj št. učencev  
Bukovje 1.devet– 1. r Nadja Jurca 9  
  2.,3.r Nataša Lulik 10  
Planina 1.in 2.r devet- Mateja Tomažinčič, Fanči Jagunič 12  
   » 3.r Darja Košmrl K. 11  
  2.,4.r Nevenka Trenta 14  
Bukovje PB Maja Slejko 17  
Planina PB Maja Požar 18  
Studeno 1. – 2.r Tina Primc 5  
    skupaj podružnice 61  

Predmetna stopnja

razred Razrednik Predmet št. učencev Učilnica
5.A Jana Čelan Šv 21 46
5.B Mitja Muha Šv 21 39
7a/9 Karmen Marolt Ma teh 21 17
7.b/9 Mirela Bubnič Zem 15 5
7.c/9 Erika Koren Plahuta Slo 16 40
7.A Barbara Končar Slo 21 41
7.B Majda Možina Mat fiz 21 49
7.C Jasna Kožar Šv 15 37
8.A Lidija Križman Ang 18 38
8.B M. Penko Šajn Bio go 21 32
8.C Darja Gorup Zgo dve 17 33
8.D Romana Harmel Lik 21 50
         
  skupaj predmetna st.   228  

Učitelji – nerazredniki

Učitelj Predmet Uči razrede
Marija Kljajič mat – fiz  
Nada Likon Teh 5.—8.r
Vida Udovič bio –kem 6.a,b.,c, 7.a, 7.-8.r
Helena Vekar Go 6.–8-r, ŠMK
Božena Jenček slov.  
Katarina Skuk glas.vzgoja 5.-8.r, OPZ,MPZ
Janja Arsenović Mat fiz  
Anton Perenič    
Martina Kuzman DVE 7.r–8.r
Lea Trebec Tomažič Dve 7.r/9letka

Drugi strokovni delavci

Lea Trebec – Tomažič Pedagoginja 7.00 –14.00
Martina Kuzman Psihologinja 7.00 –14.00
Nevenka Arčon Bibliotekar 7.00 – 14.00
Anton Perenič Računalničar 7.00 – 14.00
Breda Šraj Knjižničar, učna pomoč 7.00 –14.00
     

Ostali delavci

Tajništvo:
Damijana Repe – tajnica
Tu boste lahko urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in izpisi otrok…

Računovodstvo:
Marina Vidmar – računovodkinja
Anja Zemljič – blagajničarka/ knjigovodja
Tu boste lahko urejali vse finančne zadeve – plačila malic in drugih stroškov, potrdila za  nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic in kosil 05 7000 314.

Tehnični delavci:
Pepi Krašna – hišnik/ vzdrževalec
Vzdrževanje vseh objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja…

Kuhinja:
Marjetka Bauman – razdeljevalka hrane
Milanka Vukajlović – razdeljevalka hrane / čistilka
Priprava in razdeljevanje malic, razdeljevanje kosil

Čistilke:
Senada Murić, Jovanka Savić, Stanica Dakić, Vahida Abasović, Mirica Primc, ki skrbijo za higieno in čistočo vseh prostorov.

Na podružnicah skrbijo za malice in čistočo:

v Bukovju Radojka Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.

ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA
Pomoč v svetovalni službi lahko poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.
Šolsko svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec – Tomažič in psihologinja Martina Kuzman. Obe sodelujeta z učitelji ter vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja šole, nudita pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi težavami, organizirata in izvajata poklicno usmerjanje, povezujeta šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem.

ŠOLSKA KNJIŽNICA

Delo šolske knjižnice in knjižničarja je informacijsko – pedagoško ter svetovalno. Knjižnica na šoli je odprta v času pouka od 7.30 – 8.00 ter od 11.30 – 14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka Nevenka Arčon. V sklopu knjižnično–informacijskih znanjpomočjo katere učenci spoznavajo nove knjige ter urejenost knjižnice. razredni in predmetno stopnji  izvaja  knjižno in knjižnično vzgojo, s   na Učenci, ki so vpisani v šolsko knjižnico sodelujejo tudi v mednarodnem knjižnem kvizu. Učenci si v knjižnici lahko izposodijo knjige za domače branje, bralno značko in knjige za razvedrilo in  prosti čas.

UČBENIŠKI SKLAD

V sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru.Za izposojo učenci plačajo tretjino vrednosti novega učbenika v mesecu juniju in oktobru. Skrbnik učbeniškega sklada je Breda Šraj.

UČNA POMOČ

Učna pomoč se nudi učno šibkejšim učencem v obliki individualne in skupinske učne pomoči. Izvajata jo šolska psihologinja Martina Kuzman  in učiteljica slovenščine Breda Šraj. Urnik bo pripravljen v prvem tednu septembra v dogovoru s posameznimi razredniki.

ŠOLSKA PREHRANA

Človekovo zdravje je v veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma.  Snovi, ki  dajejo organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.
Zato mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.

Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra meseca,za učence, ki so vključeni v PB bo  v ceno kosila  všteta tudi popoldanska malica.

Šolska malica je v času glavnega odmora od 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti učiteljev. Kosila se pričnejo ob 11.35 uri do 13.30. Na kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali celo za posamezne dni.

Prehrano lahko odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 314  med 7.00  in 8.00.

Stroške malice in kosil je potrebno poravnati do roka označenega na položnici.

REGRES

Ministrstvo za šolstvo, znanost  in šport namenja za prehrano določena sredstva v višini 100,00 sit. Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres je namenjen za plačilo šolske malice, izjemoma tudi za drugo šolsko prehrano za učence 1.razreda devetletke, če so starši upravičenci do denarne pomoči po odločbi Centra za socialno delo.

Podrobnejša navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi  šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost posameznikov do le – tega prošnje pregledala in  uskladila razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami. V šolskem letu 2003 / 2004 je cena šolske malice 155,00.

ŠOLSKA HRANILNICA

Šolska hranilnica deluje na šoli že vrsto let v sodelovanju z Banko Koper OE Postojna.  Hranilnico obiskujejo predvsem varčevalci razredne stopnje in razredne skupnosti osmih razredov. Urnik bo objavljen na začetku šolskega leta na vratih hranilnice.

PREVOZI UČENCEV

Učenci – vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine Postojna ter Avrigo PE Postojna.

VARNA POT V ŠOLO

Otrok naj odide v šolo pravočasno.  Hodi  naj po pločniku. Če na poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.
Za prvošolčke zakon določa, da morajo imeti spremstvo na poti v šolo in domov. Spremljevalci so lahko tudi otroci, stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.
Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.

Ko otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak  na  parkirišču pred Primorko.

NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV

Na začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.Menimo, da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v športnih krožkih in vsi učenci, ki se bodo udeležili naravoslovnih taborov in obeh šol v naravi.

OCENJEVANJE

Vedenje učenca pri pouku in delu za šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši uspeh.

Ocena

Kriteriji za ocenjevanje

Znanje

Izdelki

Nezadostno

1

Učenec pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža. Izdelkov ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči..

Zadostno

2

Obnavljanje znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snov v celoti ne razume. Izražanje je skromno. Izdelke pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma.

Dobro

3

Obnavljanje znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi. Izdelki so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti

Prav dobro

4

Obnavljanje znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze, opazovanja in izločanja bistva pojavov. Izdelki so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni nujno potrebna.

Odlično

5

Obnavljanje znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in analizirati. Izdelki so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je samostojne analize in sinteze

 OBNAŠANJE PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO

 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Pripravljenost učenca na  delo v  šoli

-    v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke

-    opravlja domače naloge

-    pred učno uro se nanjo pripravi

-    pripravljen je na preverjanje znanja

-    ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov

-    ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog

-    na učno uro se ne pripravi

-    ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja

Učni pripomočki:knjige, zvezki,geometrijsko risalno orodje,risalno orodje za lik. Vzg., pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna oprema, šolski copati.

Discipliniranost pri pouku

-    svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku

-    upošteva učiteljeva navodila

-    ne moti pouka

-    ne moti sošolcev

-    svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v razredu

-    ne upošteva učiteljevih navodil

-    slabo posluša

-    slabo sodeluje s sošolci

-    njegovo obnašanje je moteče

Disciplina:

Podrediti svoje obnašanje zahtevam v skupini oz. zahtevam učitelja.

Izdelki učenca

-    izdelki so natančni in lepi

-    izdelani so z odgovornostjo

-    napake so manjše

-    dosegajo postavljen cilj

-    površno narejeni izdelki

-    delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko

-    napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja

-    naloga ne dosega postavljenega cilja

Izdelki:

Domače pisne naloge, šolski zapisi, risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati.

Odnos do sošolcev

-    sošolci ga cenijo

-    do njih ima prijateljski odnos

-    pripravljen je pomagati

-    je proti krivičnosti

-    ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje

-    do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten

-    ni jim pripravljen pomagati

-    prezira šibkejše

-    je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami

Spoštovanje in pomoč sošolcem.

Odnos do predmeta

-    za učno snov se zanima

-    sodeluje v razpravah o učni snovi

-    išče dodatna znanja

-    svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom

-    učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi

-    uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči

-    obveznosti stežka in neredno opravlja

Vedoželjnost:

Zanimanje za novo in biti pripravljen to tudi spoznati.

  POZITIVNA OPREDELITEV NEGATIVNA OPREDELITEV OPOMBA
Odnos do učitelja -    spoštovanje

-    ceni učiteljevo znanje in trud

-    mu zaupa

-    spoštuje njegova navodila

-    mu postavlja smiselna vprašanja in dileme

  nespoštljiv odnos

-    ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh

-    pri učitelju išče samo »napake«

-    je svojeglav

-    za učitelja ima predvsem »vprašanja«

Učitelj je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega znanja.
Odnos do  opreme -    vzorno urejena torba in njena vsebina,

-    čuva opremo v razredu in šoli

-    ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala

malomaren odnos do lastne šolske torbe

-    nepravilna uporaba šolske opreme

-    neekonomično obnašanje pri delu

Čuvanje lastne in šolske opreme, inventarja.
Odgovornost pri delu -    naloge sprejema in opravlja resno

-    neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu

-    za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati

-    neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene

-    pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine

-    prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi

-    svoje interese zna uskladiti z interesi skupine

-    nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno

-    neuspeh ga ne prizadene

-    ne trudi se za uspešnejše delo

-    neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in težav

-    neuspeh skupine ga ne prizadene

-    v skupini mu težko zaupajo nalogo

-    s kolektivom slabo sodeluje

-    prevladuje njegov osebni interes

Dolžnost pomeni: - skrbeti

za prevzeto obveznost in uresničitev prejete  naloge,

- sprejeti sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne

posledice.

 

                        ŠOLSKI RED

Hišni red določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.

Za lažje skupno življenje in delo v šoli, bomo učitelji in učenci upoštevali  šolski red :

·         pouk pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske copate,
·         učenci se do 7.40 ure zbirajo v veterniku, kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata,
·         učenci nižje stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni strani stavbe,
·         učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega bivanja št. 10,
·         kdor pozabi copate si jih  mora sposoditi v tajništvu
·         obutev učenci odložijo na označeno mesto za oddelek, ki ga obiskujejo,
·         oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska obešala v učilnicah,
·         dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci nižje stopnje v učilnicah,
·         učenci počakajo na učitelja pred učilnico,
·         reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni 10 minut po zvonjenju  v razred,
·         učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,
·         reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo razdelijo,
·         učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev učilnice,
·         pri malici uporabljajo papirnate prtičke,
·         učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,
·         pri pouku je prepovedano uporabljati mobilne telefone…
Aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje izročeni staršem,
·         na športnih dneh, strokovnih ekskurzijah… ni dovoljena uporabo radia, kasetofona…. razen, če ni drugače dogovorjeno,
·         po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,
·         določila hišnega reda veljajo tudi za vse aktivnosti, ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,

JOJ, KAJ PA SEDAJ???

ALI

 ČE TE STISKA STISKA …

Vsakdo od nas se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.

 Ob problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:

          

            ČE…

 

  NA KOGA SE   

    OBRNITI??

ZAKAJ SE TO SPLAČA ??? KER…
… sem pozabil šolske copate -          povej dežurnemu učitelju,

-          sposodi si copate v tajništvu ( cena 150 sit )

-          ne kršiš hišnega reda,

-          ne daješ povoda za kritiko učiteljev

… sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek, učbenik… -povej učitelju ob začetku ure -          pokažeš, da si iskren in odgovoren,

-          ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro

… bi rad nujno telefoniral domov -          povej razredniku ali

-          povej in prosi v tajništvu šole ali

-          povej pri svetovalni službi

-          gotovo boš lahko telefoniral domov
… nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil,

-          ne kršiš hišnega reda

… ti je slabo, te kaj boli… -          povej učitelju v razredu ali

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          šolsko delo zahteva zdravega učenca,

-          z zdravjem se ni dobro igrati

… si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko… -          povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren,

-          povej razredniku,

-          povprašaj v tajništvu šole

-          če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati izgubljene stvari
… te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem.. -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse oblike umika
… te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti kazni, o… -          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ob podpori boš zmogel,

-          mogoče te bodo starši razumeli,

-          teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca

… te je dalj časa strah pri določenem predmetu -          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in

-          povej pri svetovalni službi

-          spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje,

-          o strahu je treba govoriti

… ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico -          povej knjižničarki in

-          povej razredniku

-          pokažeš, da si odgovoren,

-          skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev

  -            -           
… so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen
… ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in iz šole -          povej razredniku ali

-          učitelju, ki mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          agresivneža JE TREBA USTAVITI,

-          imaš pravico biti varen

…bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk… -          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          se ne izpostavljaš

… si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to teži -          povej učitelju, ki mu zaupaš,

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovoru sledi vedno olajšanje,

-          sogovornik bo ponudil svoje rešitve

si zaskrbljen, črnogled, jezen…zaradi različnih vzrokov -          povej učitelju, ki mu zaupaš  ali

-          razredniku,

-          povej pri svetovalni službi

-          ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti,da bi se stanje spremenilo,

-          vsaj poskusiti je treba

… tudi problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko rečemo » življenje je tudi pesem »

TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV
080 12 34 – brezplačen klic !
                                         

   PA ŠE TO …

-          denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,
-          vse informacije o govorilnih urah dobite  pri pomočnici ravnateljice ali v tajništvu,
-          kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo preko trajnika,
-          šola nudi zunanjim odjemalcem najem šolskih učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev.  Za informacije se lahko obrnete na ravnateljico ali pomočnico ravnateljice.

 

OŠ Antona Globočnika Postojna

Cesta na Kremenco 2

6230 POSTOJNA

Publikacijo je oblikovala:

1.       Sabina ILERŠIČ – KOVŠCA,

Ilustracije: Zvonko Čoh

Oblikovanje: Mojca Turk

Prelom: Denis Brkljača

Izvedba, tisk: Artpro doo

september, 2003

naklada: 590 izvodov