Spoštovani
starši, dragi učenci!
Šolsko
leto 2003/2004 je odprlo svoja vrata za drugo generacijo učencev
1.razredov devetletne osnovne šole in prvo generacijo učencev,
ki bodo v tem šolskem letu pričeli z obiskovanjem pouka v 7.
razredu devetletne osnovne šole, ki prinaša kar nekaj novosti:
izbirne predmete, nivojski pouk pri temeljnih predmetih in
številčno ocenjevanje vseh predmetov.
Prepričana sem, da je ta oblika izobraževanja učencem bolj
pisana na kožo in da se bo vsak lahko uspešen na svojem učnem
področju in predmetu in si na ta način izboljšal svoj učni
uspeh.
Tudi v tem šolskem letu si želimo, da bi skupaj dobro in plodno
sodelovali in iskali rešitve predvsem v tistih situacijah, ko je
potreben skupen dialog in dogovor.Naj Vam, dragi učenci,
zaželim obilo uspešnih šolskih dni, ki jih boste skupaj z
vašimi sošolci in učitelji preživljali na naši šoli in ga
ob zaključku šolskega leta kronali z lepim učnim uspehom.
Staršem, ki si boste publikacijo prelistali, pa želim dobrega
sodelovanja s šolo in pedagoškimi delavci.
Prepričana sem, da bomo skupaj uspeli prepoznavnost OŠ Antona
Globočnika Postojna v kraju in tudi izven njega še bolj
utrditi.
Ravnateljica: Sabina Ileršič
Kovšca, prof.
| OSNOVNA ŠOLA ANTONA GLOBOČNIKA Cesta na Kremenco 2, 6230 POSTOJNA |
Ravnateljica:
Sabina Ileršič Kovšca
Tajnica:
Damijana Repe
Tajništvo:
05 7000 300
E
- mail: os.antona–globocnika–po@guest.arnes.si
E-mail
ravnateljica: sabina.ilersic@guest.arnes.si
Podračun
pri UJP: 01294-6030675497
Davčna
številka: 44439407
PODRUŽNICE:
Podružnična
šola Bukovje
Bukovje
4, 6230 Postojna
tel.:
05 751 51 26, vodja podružnice:
Podružnična
šola Planina
Planina
142, 6232 Planina
tel:
05 756 50 60, vodja podružnice: Nevenka Trenta
Podružnična
šola Studeno
Studeno
68 , 6230 Postojna
tel:
05 751 52 70, vodja podružnice:
PREDSTAVITEV ŠOLE |
USTANOVITELJ
Osnovna
šola Antona Globočnika Postojna izvaja program osnovnošolskega
izobraževanja za učence iz šolskega okoliša, ki obsega
naslednje ulice in naselja: Cesta v Staro vas, Prekomorskih
brigad, Stjenkova ulica, Pretnarjeva ulica, Kajuhova ulica, Nova
vas, Ulica Dolomitskega odreda, Ulica IX. Korpusa, Cesta na
Kremenco, Rožna ulica, Pivška ulica, Ulica Franca Smrduja,
Erazmova ulica, Stara vas, vse novo oblikovane ulice na Kremenci
I in II, Ovčje staje, Goričica, Volaričeva ulica od številke
10 dalje ter okoliši podružničnih šol Bukovje, Planina in
Studeno.
devetletne
osnovne šole V šolskem letu 2003 / 2004 bodo na matični
šoli 3. oddelki 1.in 2. razreda devetletne osnovne
šole, 3.oddelki 7.razreda in 15 oddelkov od 1. – 8. razreda
osemletne osnovne ter štirje oddelki podaljšanega bivanja. Na
podružnični šoli v kombiniran oddelek Bukovju bo v
tem šolskem letu 1 1. in 2. razreda razreda devetletne osnovne
šole, kombiniran oddelek 2.in 3. razreda ter oddelek
podaljšanega bivanja. V Planini kombiniran oddelek
prvega in drugega razreda devetletne osnovne šole, oddelek 3.
razreda in kombiniran oddelek 2.in 4. razreda ter oddelek
podaljšanega bivanja, v Studenem 1 kombiniran oddelek 1 Studenem
5 učencev. Na predmetni 1. In 2. razreda devetletne osnovne
šole. Pouk bo potekal v eni izmeni. Na razredni stopnji je 195
učencev, na podružnični šoli v Bukovju 19, v Planini 37 in v
stopnji je 228 učencev. Skupaj bo osnovno šolo v šolskem letu
2003 /2004 obiskovalo 484 učencev.
ORGANI
UPRAVLJANJA
| Svet šole |
Predstavniki ustanovitelja |
|
| Alojz Grahor |
namestnik predsednice | |
| Stane Pelan |
član sveta |
|
| Jože Podboj |
član sveta |
|
| Predstavniki staršev | ||
| Edo Grželj |
član sveta |
|
| Ivanka Brus |
član sveta |
|
| član sveta |
||
| Predstavniki delavcev šole |
||
| Jana Čelan |
predsednica sveta | |
| Martina Sedej Filipčič |
član sveta |
|
| Nevenka Trenta | član sveta |
|
| Breda Kovač |
član sveta |
|
| Anja Zemljič |
član sveta |
|
| učiteljski zbor |
vodi ga ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca |
|
| oddelčni učiteljski zbori |
vodijo jih razredniki |
|
| Predmetni strokovni aktivi |
||
| slovenski jezik |
Erika Koren Plahuta | |
| angleški jezik |
Lidija Križman | |
| mat-fizika |
Janja Arsenović | |
| bi-kem-go |
Helena Vekar |
|
| zem-zgo |
Darja Gorup |
|
| gl-lik-th |
Nada Likon |
|
| športna vzgoja |
Mitja Muha |
|
| Aktiv 1.r devetletke | / |
|
| Aktiv 2.r devetletke |
Elizabeta Kompara |
|
| Aktiv 2.r osemletke |
/ |
|
| aktiv 3.r » | Darja Košir |
|
| aktiv 4.r » | Sonja Česnik |
|
| aktiv PB |
Martina Rebec | |
| svetovalna služba |
Lea Trebec Tomažič Martina Kuzman |
|
| šolska knjižnica | Nevenka Arčon | |
Svet staršev |
Predstavniki staršev iz vsakega oddelka
matične šole in podružnic Bukovje, Planina, Studeno |
|
Edo Grželj |
Predsednik sveta |
Ravnateljica šole: Sabina
Ileršič Kovšca
STROKOVNI
ORGANI:
·
učiteljski zbor:
Sestavljajo vsi strokovni delavci šole. Učiteljski zbor
razpravlja o učni problematiki učencev na pedagoških
konferencah, ki jih sklicuje ravnatelj, ki tudi vodi učiteljski
zbor.
· oddelčni učiteljski zbor:
Sestavljajo ga strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno –
izobraževalno delo v posameznem oddelku. Po potrebi sodelujejo
pri delu tega zbora tudi svetovalni in drugi strokovni delavci.
· razrednik:
Vodi delo svoje oddelčne skupnosti,
analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje
vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s
starši in šolsko svetovalno službo ter opravlja druge naloge,
ki so določene z zakonodajo.
· strokovni aktivi:
Oblikujejo ga strokovni delavci,
združeni po stroki in predmetu, ki ga poučujejo.
· Sestava: Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka v začetku šolskega leta.
· Naloge:
- predlaga
nadstandardne programe,
- daje soglasje k predlogu ravnatelja o
nadstandardnih storitvah,
- daje mnenje o predlogu razvojnega programa in
letnega delovnega načrta,
- razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno
– izobraževalnih problemih,
- obravnava pritožbe staršev v zvezi z
vzgojno – izobraževalnim delom,
- voli predstavnike v svet šole,
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom in
drugimi predpisi.
Oddelčne
skupnosti se povezujejo v skupnost učencev šole. Ustanovijo jo
učenci v šolskem parlamentu, ki ga ravnatelj skliče v
začetku šolskega leta v mesecu septembru. Skupnost učencev
šole ima mentorja. Skupnost učencev šole sprejme letni program
dela v skladu s Pravilnikom o pravicah in dolžnostih učencev v
osnovni šoli. Mentorica skupnosti učencev je šolska
pedagoginja Lea Trebec Tomažič.
|
STIKI MED ŠOLO IN STARŠI |
Redno
sodelovanje staršev s šolo pripomore k pravočasni
obveščenosti o otrokovem šolskem delu in uspehu ter reševanju
morebitnih učnih, vedenjskih in drugih težav.
Zato
staršem svetujemo:
- redno sodelujte z razrednikom
vašega otroka,
- redno obiskujte govorilne ure in roditeljske
sestanke,
- sodelujte pri različnih dejavnostih šole:
projektnem učnem delu, krožkih, ekskurzijah, delu v razredu,
prireditvah…,
- sprotno spremljajte otrokovo šolsko delo,
- poskrbite, da bo redno opravljal domače
naloge, imel urejene šolske potrebščine in dovolj časa za
učenje,
- pomagajte mu razvijati delovne in učne
navade,
- poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in
naspan,
- bodite razumevajoči, če se bo otrok kdaj
znašel v težavah in veselite se z njim vsakega napredka,
- vzpodbujajte ga k pozitivnim oblikam
preživljanja prostega časa in ga odvračajte od brezciljnega
pohajanja, posebno v večernih urah,
- poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni
pouk, učne delavnice ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu
svojega delovnega načrta ponuja šola,
- pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte
poiskati njemu najbolj ustrezne.
Vsak
torek od 11.00 do 13.00, vsak zadnji torek v mesecu od 15.30 –
16.30 ure razen v mesecu septembru in juniju.
POPOLDANSKE
GOVORILNE URE
Skupne popoldanske govorilne ure so vsak zadnji torek v mesecu, razen septembra in junija, od 15.30 – 16.30 ure. Na popoldanskih govorilnih urah priporočamo tudi udeležbo učencev skupaj s starši.
Cilj
tega je:
- da otroci prevzemajo odgovornost,
predvsem ko gre za dogovore kako…, kaj…, koliko se naučiti,
pripraviti…,
- da se drugi NE dogovarjajo o tem kaj bodo
otroci počeli,
- da otroci odločajo, ko gre zanje,
- da otroci izrazijo svoja pričakovanja.
Prepričani
smo, da vse starše zanima, kako se otrok obnaša in kaj dela v
šoli. zato smo se odločili, da bodo razredniki starše
obveščali tudi samoiniciativno in jih zaprosili za njihovo
organizirano sodelovanje
Načrtujemo
tri roditeljske sestanke, po enega na ocenjevalno obdobje. Na
prvem sestanku bomo staršem predstavili novosti in dejavnosti
ter program dela v tem šolskem letu. Na sestankih bodo
sodelovali razredniki, svetovalni delavki šole ter zunanji
predavatelji.
V
januarju 2004 bosta organizirana roditeljska sestanka na temo
IZBIRA POTI PRI VZGOJI NAŠIH OTROK za starše učencev od 1.4.r,
za starše učencev od 5. –8. razreda bo predavanje na temo
AGRESIVNOST MED MLADIMI. O datumih roditeljskih sestankov boste
pravočasno obveščeni.
|
PROGRAM DELA |
PREDMETNIK
OSEMLETNE OSNOVNE ŠOLE
| razred predmet |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | UR |
| Slovenski jezik | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 37 |
| Angleški jezik |
3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
||||
| Likovna vzgoja | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 14 |
| Glasbena vzgoja | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 10 |
| Sp. družbe |
3 | 2 | 5 |
||||||
| Zemljepis |
2 | 2 | 1,5 | 5,5 | |||||
| Zgodovina |
2 | 2 | 2 | 6 |
|||||
| DVE |
1 | 1 | 2 |
||||||
| Sp. narave in dr. | 3 | 3 | 3 | 9 |
|||||
| Sp. narave |
2 | 2 | 4 |
||||||
| Biologija |
2 | 2 | 1,5 | 5,5 | |||||
| Kemija |
2 | 2 | 4 |
||||||
| Fizika |
2 | 2 | 4 |
||||||
| Matematika |
5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 36 |
| Tehnična vzg. |
1 | 2 | 1 | 2 | 6 |
||||
| Gospodinjstvo |
1 | 1 | 1 | 3 |
|||||
| Športna vzg. |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 22 |
SKUPAJ |
19 | 19 | 20 | 22 | 23 | 26 | 28 | 28 | |
| Kulturni dnevi |
4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | Dni /let |
| Naravosl. dnevi | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | Dni/let |
| Delovne akcije | |||||||||
| Športni dnevi |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | Dni/let |
| prva pomoč |
0,9 | ||||||||
| Dop.in dod.pouk | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 16 |
| Interesne dej. |
2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 20 |
| Ure oddelčne s. | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 4 |
Predmet |
1.r |
2.r |
3.r |
7.r |
8.r |
Slovenščina |
6 |
7 |
7 |
4 |
3,5 |
Matematika |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
Tuji jezik |
4 |
3 |
|||
Likovna v. |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
Glasbena v. |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
Družba |
|||||
Geografija |
2 |
1,5 |
|||
Zgodovina |
2 |
2 |
|||
DVE |
1 |
1 |
|||
Spozn.okol |
3 |
3 |
3 |
||
Fizika |
2 |
||||
Kemija |
2 |
||||
Biologija |
1,5 |
||||
Naravosl. |
3 |
||||
Nar.in teh |
|||||
Teh.in tehn. |
1 |
1 |
|||
Gospodinj. |
0,5 |
||||
Šport.vzgoja |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Izbirni predmet 1 |
2/1 |
2/1 |
|||
Izbirni predmet 2 |
1 |
1 |
|||
Izbirni predmet 3 |
1 |
1 |
|||
Oddelčna skupnost |
0,5 |
0,5 |
|||
KD
|
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
ND
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Tehniški d. |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
ŠD
|
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Dop/dod |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
| IZBIRNI PREDMETI V 7.r DEVETLETKE |
PREDMET |
UČITELJ |
GOVORILNE URE |
| Italijanščina |
Nevenka Arčon |
|
| Likovno snovanje | Romana Harmel |
|
| Sodobna priprava hrane |
M.Penko Šajn |
|
| Turistična vzgoja | Mirela Bubnič |
|
| Računalništvo | Anton Perenič |
|
| Šport za zdravje | Jana Čelan |
Pouk izvajamo po veljavnih učnih načrtih in letnem
delovnem načrtu šole v obsegu predmetnika ter v skladu s
smernicami za delo Ministrstva za šolstvo, znanost in šport.
Šolo
odpiramo ob 6.00 uri, jutranje varstvo se prične ob 6.00 uri, za
ostale učence pa je prihod v šolo 15 minut pred pričetkom
pouka.
Vhod
v šolo je za učence razredne stopnje iz ulice Nova vas , za
učence predmetne stopnje je vhod s Ceste na Kremenco. V času
od 8.00 do 11.30 ure sta vhoda v šolo zaprta, v tem času je za
zunanje obiskovalce in starše odprt službeni vhod v šolsko
stavbo.
Pri
iskanju informacij se obiskovalci in starši lahko obrnejo na
dežurnega učenca, ki se nahaja v šolski avli.
· Sprejemanje obiskovalcev in dajanje
informacij,
· Kontrola ugašanja luči in zaprtja vodovodnih
pip v prostorih,
· Posredovanje morebitnih obvestil za učitelje
in učence,
· Zagotavljanje urejenosti šolskega prostora,
· Pomoč pri razdeljevanju malic na razredni
stopnji,
· Pomoč dežurnemu učitelju in opravljanje
drugih nalog v zvezi z dežurstvom.
| PREDURA | 7.00 – 7.45 |
||
| 1. URA |
8.00 – 8.45 |
Odmor |
8.45 –8.50 |
| 2.URA |
8.50 – 9.35 |
Glavni odmor |
9.35 – 10.00 |
| 3.URA |
10.00 – 10.45 | 3.odmor |
10.45 –10.50 |
| 4.URA |
10.50- 11.35 |
4.odmor |
11.35 – 11.40 |
| 5.URA |
11.40 –12.25 | 5.odmor |
12.25 –12.30 |
| 6.URA |
12.30 – 13.15 | 6.odmor |
13.20-13.25 |
| 7.URA |
13.25- 14.10 |
7.odmor |
14.10-14.15 |
| 8.URA |
14.15-15.00 |
Poleg
rednega pouka, ki je za vse učence obvezen, nudimo učencem še
dodatne ure skupinskega učnega dela.
Učenci
z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo
določene standarde znanja, je namenjen dodatni pouk. S
poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi
metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in
priprave na tekmovanja, podpira doseganje višjih učnih ciljev.
Učenci se vanj vključujejo prostovoljno in po dogovoru z
učiteljem. V tem šolskem letu bodo učenci na predmetni stopnji
lahko obiskovali dodatni pouk iz slovenskega in angleškega
jezika, matematike. Po potrebi tudi dodatni pouk iz fizike in
kemije. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru. Na razredni
stopnji izvajajo dodatni pouk učiteljice razrednega pouka.
| Predmet/razred |
Učitelj |
urnik |
| Slovenščina 5.r |
Božena Jenček |
|
| Matematika 5.r |
Marija Kljajić |
|
| Angleški jezik 5.r |
Branka Fidel |
|
| Slovenščina 7.r/9let | Barbara Končar |
|
| Matematika 7.r |
Majda Možina |
|
| Matematika 7.r/9lel | Karmen Marolt |
|
| Slovenščina 7.r |
Barbara Končar |
|
| Angleški j. 7r/9let |
||
| Angleški jezik 7.r |
Lidija Križman |
|
| Slovenščina 8.r |
Erika Koren Plahuta | |
| Angleški jezik 8.r |
Lidija Križman |
|
| Matematika 8.r |
Janja Arsenović |
Učencem,
ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi
in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk. Z
drugačnim načinom dela učenci lažje osvojijo temeljne učne
cilje. Na predmetni stopnji imajo učenci možnost obiskovati
dopolnilni pouk iz slovenščine, angleškega jezika in
matematike. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
| Predmet |
Učitelj |
urnik |
| Slovenščina 5.r |
Božena Jenček |
|
| angleški jezik 5.r |
Branka Fidel |
|
| Matematika 5.r |
Marija Kljajić |
|
| Slovenščina 7.r |
Barbara Končar |
|
| angleški jezik 7.r |
Lidija Križman |
|
| Matematika7.r |
Karmen Marolt |
|
| Slovenščina 7.r/9let |
Barbara Končar |
|
| Slovenščina 8.r |
Erika Koren Plahuta | |
| angleški jezik 8.r |
Lidija Križman |
|
| Matematika 8.r |
Marija Kljajić |
Nekateri
učenci pa kljub razlagi pri dopolnilnem pouku ne dosegajo
potrebnega minimalnega znanja. Domačih nalog ne delajo, domači
jim ne znajo pomagati. za te učence organiziramo individualno
in skupinsko učno pomoč, ki so
izvajajo strokovni delavci šole. Pomoč se izvaja v šoli,
praviloma izven pouka in po v naprej določenem urniku.
V tretjem in četrtem
razredu imajo učenci eno uro tedensko pouk angleškega jezika, v
prvem in drugem razredu pa je angleški jezik integriran v sam
pouk – igriva angleščina.
PEVSKI
ZBOR
Preko glasbe otrok lažje vstopa v novo okolje. Glasba odpre otroku boljše možnosti razumevanja in medsebojnega komuniciranja.
V
tem šolskem letu bosta na šoli delovala dva zbora: OPZ od 1.
– 5. razreda 2 uri tedensko in MPZ od 6. -8. razreda 4 ure
tedensko, ki ju bo vodila zborovodkinja Katarina Skuk.
| RAZVOJNA STRATEGIJA ŠOLE |
Da bi ustvarili pogoje za sodobno izobraževanje, bomo tudi na naši šoli nadaljevali z že začetimi projekti ter si zastavili nekatere nove.
1.razred devetletne oš:
športna značka Zlati
sonček,
Knjigobube,
Računanje je igra,
Ekoprojekt,
Bralna značka.
2. razred devetletne oš:.
Celoletni
projekti:
Bralna značka,
Knjigobube,
Športna značka – Zlati sonček,
Računanje je igra.
2.
razred:
Krajši
projekti:
Učimo se učiti in socialne igre,
Promet,
Naš kraj,
Gozd v letnih časih
Celoletni projekti:
Knjigobube,
Športna značka,
Ekoprojekt.
3.
razred:.
Krajši
projekti:
Učimo se učiti in socialne igre,
Domača pokrajina z razgledne točke,
Radi bi zdravo in srečno živeli-ekologija pri nas doma,
Elektrika nekoč in danes,
Hiše v mestu
Celoletni projekti:
Knjigobube,
Športna značka Krpan,
Ekoprojekt,
Igriva angleščina.
4.
razred:
krajši
projekti:
Domača pokrajina z razgledne točke,
Gozd,
Pustni običaji na Slovenskem,
Otroci pesniku Francetu Prešernu.
Celoletni projekti:
Eko šola kot način življenja,
Športni program krpan,
Učimo se učiti,
Kolesarski izpit.
podružnična
šola Bukovje:
Knjigobube,
Športni program Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.
podružnična
šola Planina:
krajši
projekti:
kolesarski izpit,
pustni običaji,
domača pokrajina z razgledne točke,
celoletni projekti:
športna značka Krpan,
Ekoprojekt,
Socialne igre 3. In 4. razred
podružnična
šola Studeno:
Knjigobube,
Športni program Zlati sonček,
Socialne igre,
Ekoprojekt.
aktiv
podaljšanega bivanja:
Ekologija-
ločeno zbiranje odpadkov, zbiranje papirja,
Mi pa radi beremo!
Živimo zdravo z naravo
PROJEKTI
NA PREDMETNI STOPNJI
V mesecu decembru se bodo učenci skupaj z razredniki in drugimi strokovnimi delavci že tradicionalno predstavili s svojimi izdelki na božično-novoletnem sejmu, ki ga okvirno načrtujemo v četrtek, 18. decembra.
aktiv
biologije – kemije – gospodinjskega pouka:
Projekti
bodo izpeljani v sklopu dejavnosti naravoslovnih dni preko Centra
šolskih in obšolskih dejavnosti.
aktiv
angleškega jezika:
celoletni
projekt Epi Reading Badge
aktiv
tehnične – glasbene- likovne vzgoje:
projekt
struženje
računalništvo:
V ta program sodijo vse aktivnosti s področja računalništva, ki jih izvajamo na šoli in ki jih bomo tudi v tem šolskem letu še dopolnjevali, spodbujali in dograjevali.
Te
aktivnosti so zlasti:
· informatizacija dela na šoli,
· uporaba računalnika pri pouku od 1. –8.
razreda,
· izvajanja interesnih dejavnosti za učence,
· osnovne informacije o uporabi in računalnika
za učitelje in starše.
Dan
šole ( 21. junij ):
Učenci in šola se bo staršem in zunanjim obiskovalcem ob zaključku šolskega leta predstavila na likovnem, literarnem, naravoslovno-tehničnem in športnem področju z izdelki in projekti, ki so jih ustvarjali skozi vse leto.
eko
dejavnosti:
Nadaljevali
in razširili bomo že začrtano pot eko šole na področjih
pravilnega ravnanja z odpadki, njihovo predelavo in reciklažo. V
projekt bodo vključeni vsi učenci in delavci šole s
podružnicami ter predstavniki lokalnih institucij. O delu
problematiki varovanja našega okolja in dejavnostih
povezanih s projektom bomo preko medijev obveščali lokalno
skupnost ter krajane.
svetovalna
služba:
Svetovalno
delo bo zajemalo aktivnosti na šestih področjih
. učenje in
poučevanje,
. šolska kultura,
vzgoja, klima, red,
. telesni, osebni in
socialni razvoj,
. šolanje,
. poklicna
orientacija,
. socialno-ekonomske
stiske.
| Sodoben pouk zahteva veliko dodatnega
didaktičnega materiala, ki ga žal finančno ne zmoremo,
zato prosimo starše, da glede na lansko porabo
prispevate 1300 sit za vse fotokopije učnega
gradiva, ki ga bo Vaš otrok dobil v šoli. |
povezovanje
šole z okoljem:
Strokovni
delavci šole se bodo skupaj s svojimi učenci in programom
vključevali v dejavnosti okolja in potrebe kraja; sodelovali
bodo na prireditvah v sklopu KS, podjetij, organizacij in
zavodov. Šola se bo vključila tudi v dejavnosti humanitarnih
organizacij in svoje delo predstavljala v lokalnih medijih in
tudi širše.
ŠOLSKO LETO : 2003 / 04
INTERESNE DEJAVNOSTI – RAZREDNA STOPNJA
Zapšt. |
DEJAVNOST |
MENTOR |
RAZRED |
URNIK |
1. |
Balet |
Ljudmila
Brezigar |
1.- 4. r |
ponedeljek,
12.30 |
2. |
Bralna značka |
razredničarke |
1. – 4. r |
po dogovoru |
3. |
Cici Vesela
šola |
Suzana Morel |
1. – 2. r |
po dogovoru |
4. |
Čipkarsi
krožek |
Martina Sedej Filipčič |
3. - 4. r |
ponedeljek,
12.45 – 16.30 |
5. |
Folklorni
krožek |
Milica G.Prodanovič |
1. – 4. r |
sreda, 12.45 –
14.15 |
6. |
Knjižničarski
krožek |
Nevenka Arčon |
3. in 4. r |
četrtek
11.40-12.25 |
7. |
Kolesarski izpit |
Jasna Kožar |
4.r |
po dogovoru |
8. |
Krožek ročnih
ustvarjalnosti |
Cilka Bombač |
1. – 4. r |
torek, 12.30 –
13.15 |
9. |
Lutkovni krožek |
Suzana Morel |
2. – 4. r |
sreda, 11.40 –
13.15 |
10. |
Otroški pevski
zbor |
Katarina Skuk |
1. – 4. r |
petek, 11.40 –
12.25 |
11. |
Pravljični
krožek |
Nevenka Arčon |
1. in 2.r |
sreda,
14.00-14.45 |
12. |
Računalniški
krožek |
Anton Perenič |
3. – 4.r |
3.b –
ponedeljek, 14.00-15.30 |
13. |
Športno gibalni krožek |
Fanči Jagunič |
1.in 2. r |
petek,13.30 –
14.15 |
14. |
Vesela šola |
Suzana Morel |
3. – 4. r |
četrtek, 12.30
– 13.15 |
15. |
Mi pa radi
pojemo |
Darija
K.Kočevar |
1.r, 2.r (9) |
četrtek, 12.30
– 13.15 |
INTERESNE DEJAVNOSTI – PREDMETNA STOPNJA
Zap..št. |
DEJAVNOST |
MENTOR |
RAZRED |
URNIK |
1. |
Čipkarsi krožek |
Martina Sedej Filipčič |
5. - 8. r |
ponedeljek, 12.45 - 16.30 |
2. |
EKO krožek |
Nada Likon |
5. – 8. r |
po dogovoru |
3. |
Folklorni krožek |
Slavka Urh Smerdu |
5. r, 7.(9) |
ponedeljek 12.30 – 14.00 |
4. |
FOTO krožek |
Nada Likon, A.Perenič |
sreda, 13.30 – 14.15 |
|
5. |
Gledališka igra |
Barbara Končar |
7. – 8. r |
torek, 13.30 – 14.15 |
6. |
Gospodinjski krožek |
Magdalena Penko Šajn |
7. – 8. r |
po dogovoru |
7. |
Letalsko modelarstvo |
Sašo Šantelj |
5. – 8. r |
četrtek, 15.45 – 16.30 |
8. |
Likovni krožek |
Romana Harmel |
5. – 8. r |
2. polletje |
9. |
Literarni klub |
Erika Koren Plahuta |
7. – 8.r |
po dogovoru |
10. |
Mladinski pevski zbor |
Katarina Skuk |
5. – 8. r |
sreda, 13.30 –
14.15 |
11. |
Odbojka - dekleta |
Jasna Kožar |
5. – 8. r |
5. r torek,
13.30 – 15.00 |
12. |
Računalniški krožek |
Anton Perenič |
5. – 8. r |
četrtek, 14.00 – 15.30 |
13. |
Slov.bralna značka |
aktiv slavistov |
5. – 8. r |
po dogovoru |
14. |
Socialne igre |
Lea Trebec Tomažič |
7. – 8. r |
sreda, 13.30 – 14.15 |
15. |
Šolski odmevi (radio, časopis) |
Martina Kuzman |
5. – 8. r |
po dogovoru |
16. |
Tehnika in delo - KLADIVCE |
Danilo Tomažič |
5. – 8. r |
četrtek ob 14.00 v SŠ |
17. |
Tehnika in delo - ŠKARJICE |
Nada Likon |
5. – 8. r |
torek, 13.30 – 14.15 |
18. |
Turizem |
Mirala Bubnič |
7. – 8. r |
po dogovoru |
19. |
UNICEF krožek |
Lea Trebec Tomažič |
6. – 8. r |
torek, 13.30 – 14.15 |
20. |
Vesela šola |
Suzana Morel |
5. – 8. r |
četrtek, 12.30 – 13.15 |
21. |
Zgodovinski krožek |
Darja Gorup |
7.(8) – 8. r |
po dogovoru |
| dejavnost | Mentor |
razred |
| Pojem, igram, plešem | 1.– 4.r |
|
| likovno oblikovanje | 1.– 4.r |
|
| Dramski krožek |
1.– 4.r |
|
| Lutkovni krožek |
1.– 4.r |
|
| Naravoslovni krožek | 1.– 3.r |
|
| Ustvarjalni krožek |
1.– 3.r | |
| Folklorni krožek |
1.– 4. r |
Šola bo organizirala tudi v tem šolskem letu del pouka v naravi, kar je ena najzahtevnejših oblik razširjenega programa osnovne šole. Organiziranje te šole zahteva veliko priprav, dodatne učitelje – vaditelje in seveda večja finančna sredstva. Šola v naravi je posebna oblika in metoda dela, ki poleg zgoraj naštetega razvija socialno prilagodljivost, medsebojno spoznavanje, komunikacijo in spoštovanje. Naravoslovne tabore pa že vrsto let organiziramo preko Centra šolskih in obšolskih dejavnosti, ki ima svoje domove po vsej Sloveniji in svoje delo izvajajo na visoki strokovni ravni.
V
mesecu septembru bo za učence 3. razredov v času od 15.9.-19.9.
organiziran naravoslovni tabor v okviru CŠOD v domu
Jurček, v sklopu katerega bodo za učence organizirane
športne in naravoslovne dejavnosti.
Zimsko
šolo v naravi s tečajem smučanja bomo za učence 5.
razredov izvedli na Koroškem v domu Peca od 16.2. do
10.2.2004 v okviru Centra šolskih in obšolskih dejavnosti..
Za
učence 7.razredov osemletne osnovne šole bo v mesecu
novembru med 10.11. -14.11. v domu Ajda organiziran
naravoslovni tabor. Za učence 7.razredov devetletnega
šolanja bo prav tako naravoslovni teden organiziran v domu
Ajda med 13.10. in 17.10. 2003. Marca meseca bo v času od 22.3.-26.3.2004
za učence od 2. – 4. Razreda podružnice Planina
organiziran 5-dnevni naravoslovni tabor v domu Jurček.
Želimo,da
se navedenih aktivnosti udeležijo vsi učenci.
PODALJŠANO
BIVANJE
V šolskem letu 2003 / 2004 bodo organizirani štirje oddelki podaljšanega bivanja na centralni šoli, oddelek PB v Bukovju in oddelek PB v Planini in sicer od 11.30 ure do 16.00 ure. Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje kosijo v šoli. V času PB potekajo rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene dejavnosti.
V
svoj program so učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo
kazala predvsem v razstavah izdelkov učencev, ki so vključeni v
podaljšano bivanje, v dnevih odprtih vrat, v sodelovanju z
ustanovami v kraju in z jesenskim piknikom. Izpeljali bodo tudi
projekte s področja ekologije-ločevanje odpadkov in zbiranje
papirja, projekta Mi pa radi beremo in Živimo zdravo z naravo.
Zaradi varnosti otroka in
odgovornosti šole, lahko vodja PB predčasno spusti učenca iz
šole samo s pisnim potrdilom staršev.
ORGANIZACIJA DELA |
DELAVCI
ŠOLE
| razred | učilnica | Učitelj |
št. učencev | |
| 1.a | Nova | Zorica Nedeljkovič Suzana Morel |
26 |
|
| 2.a | 10 |
Elizabeta Kompara |
23 |
|
| 2.b | Nova | Nives Kalister |
26 |
|
| 2.A | 7 |
Terezija Kogovšek |
26 |
|
| 3.A | 11 |
Darja Košir |
20 |
|
| 3.B | 9 |
Milena Požar |
19 |
|
| 4.A | 6 |
Martina Sedej Filipčič |
18 |
|
| 4.B | Nova | Sonja Česnik |
19 |
|
| 4.C | 10 |
Milica P. Grginič |
18 |
|
| Skupaj |
195 |
| razred | učilnica | Učitelj |
št. učencev | |
| 1.r devet. | Nova | Andreja Milavec |
28 |
|
| 2.r 9/let | 10 |
Breda Kovač |
24 |
|
| 2.r | 11 |
Martina Rebec |
24 | |
| 3.,4.r | 8 |
Maja Požar |
21 |
PODRUŽNICE
| razred | Učitelj |
št. učencev | ||
| Bukovje | 1.devet– 1. r | Nadja Jurca |
9 |
|
| 2.,3.r | Nataša Lulik |
10 |
||
| Planina | 1.in 2.r devet- | Mateja Tomažinčič, Fanči Jagunič | 12 |
|
| » |
3.r |
Darja Košmrl K. |
11 |
|
| 2.,4.r | Nevenka Trenta |
14 |
||
| Bukovje | PB |
Maja Slejko |
17 |
|
| Planina | PB |
Maja Požar |
18 |
|
| Studeno | 1. – 2.r | Tina Primc |
5 |
|
| skupaj podružnice | 61 |
| razred | Razrednik |
Predmet | št. učencev | Učilnica |
| 5.A | Jana Čelan |
Šv |
21 |
46 |
| 5.B | Mitja Muha |
Šv |
21 |
39 |
| 7a/9 | Karmen Marolt |
Ma teh | 21 |
17 |
| 7.b/9 | Mirela Bubnič |
Zem |
15 |
5 |
| 7.c/9 | Erika Koren Plahuta |
Slo |
16 |
40 |
| 7.A | Barbara Končar |
Slo |
21 |
41 |
| 7.B | Majda Možina |
Mat fiz | 21 |
49 |
| 7.C | Jasna Kožar |
Šv |
15 |
37 |
| 8.A | Lidija Križman |
Ang |
18 |
38 |
| 8.B | M. Penko Šajn |
Bio go | 21 |
32 |
| 8.C | Darja Gorup |
Zgo dve | 17 |
33 |
| 8.D | Romana Harmel |
Lik |
21 |
50 |
| skupaj predmetna st. |
228 |
| Učitelj |
Predmet | Uči razrede |
| Marija Kljajič |
mat – fiz | |
| Nada Likon |
Teh |
5.—8.r |
| Vida Udovič |
bio –kem |
6.a,b.,c, 7.a, 7.-8.r |
| Helena Vekar |
Go |
6.–8-r, ŠMK |
| Božena Jenček |
slov. | |
| Katarina Skuk |
glas.vzgoja | 5.-8.r, OPZ,MPZ |
| Janja Arsenović |
Mat fiz |
|
| Anton Perenič |
||
| Martina Kuzman |
DVE |
7.r–8.r |
| Lea Trebec Tomažič |
Dve |
7.r/9letka |
| Lea Trebec – Tomažič |
Pedagoginja |
7.00 –14.00 |
| Martina Kuzman |
Psihologinja |
7.00 –14.00 |
| Nevenka Arčon |
Bibliotekar |
7.00 – 14.00 |
| Anton Perenič |
Računalničar |
7.00 – 14.00 |
| Breda Šraj |
Knjižničar, učna pomoč | 7.00 –14.00 |
Ostali
delavci
Tajništvo:
Damijana Repe – tajnica
Tu boste lahko urejali vse administrativne zadeve- potrdila o
šolanju, vpisi in izpisi otrok…
Računovodstvo:
Marina Vidmar – računovodkinja
Anja Zemljič – blagajničarka/ knjigovodja
Tu boste lahko urejali vse finančne zadeve – plačila malic in
drugih stroškov, potrdila za nezgodna zavarovanj, odjave in
prijave malic in kosil 05 7000 314.
Tehnični
delavci:
Pepi Krašna – hišnik/ vzdrževalec
Vzdrževanje vseh objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz
otrok na tekmovanja…
Kuhinja:
Marjetka Bauman – razdeljevalka hrane
Milanka Vukajlović – razdeljevalka hrane / čistilka
Priprava in razdeljevanje malic, razdeljevanje kosil
Čistilke:
Senada Murić, Jovanka Savić, Stanica Dakić, Vahida
Abasović, Mirica Primc, ki skrbijo za higieno in čistočo vseh
prostorov.
Na
podružnicah skrbijo za malice in čistočo:
v
Bukovju Radojka Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem
Andrejka Milavec.
ŠOLSKA
SVETOVALNA SLUŽBA
Pomoč v svetovalni službi lahko
poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na
probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem
počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.
Šolsko svetovalno službo vodita
pedagoginja Lea Trebec – Tomažič in psihologinja Martina
Kuzman. Obe sodelujeta z učitelji ter vodstvom šole pri
načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja šole, nudita
pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi težavami, organizirata
in izvajata poklicno usmerjanje, povezujeta šolo s humanitarnimi
in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno
problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega
vzgojnega ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem.
Delo šolske knjižnice in knjižničarja je informacijsko – pedagoško ter svetovalno. Knjižnica na šoli je odprta v času pouka od 7.30 – 8.00 ter od 11.30 – 14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka Nevenka Arčon. V sklopu knjižnično–informacijskih znanjpomočjo katere učenci spoznavajo nove knjige ter urejenost knjižnice. razredni in predmetno stopnji izvaja knjižno in knjižnično vzgojo, s na Učenci, ki so vpisani v šolsko knjižnico sodelujejo tudi v mednarodnem knjižnem kvizu. Učenci si v knjižnici lahko izposodijo knjige za domače branje, bralno značko in knjige za razvedrilo in prosti čas.
V
sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje
učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo
učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete
učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru.
Človekovo zdravje je v
veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse
snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma. Snovi, ki
dajejo organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti
boleznim.
Zato mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter
higiensko neoporečna.
Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra meseca,za učence, ki so vključeni v PB bo v ceno kosila všteta tudi popoldanska malica.
Šolska malica je v času glavnega odmora od 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti učiteljev. Kosila se pričnejo ob 11.35 uri do 13.30. Na kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali celo za posamezne dni.
Prehrano lahko odjavite
oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 314 med 7.00
in 8.00.
Stroške malice in kosil je potrebno poravnati do roka označenega na položnici.
REGRES
Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport namenja za prehrano določena sredstva v višini 100,00 sit. Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres je namenjen za plačilo šolske malice, izjemoma tudi za drugo šolsko prehrano za učence 1.razreda devetletke, če so starši upravičenci do denarne pomoči po odločbi Centra za socialno delo.
Podrobnejša navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Šolska komisija bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost posameznikov do le – tega prošnje pregledala in uskladila razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami. V šolskem letu 2003 / 2004 je cena šolske malice 155,00.
ŠOLSKA HRANILNICA
Šolska hranilnica deluje na šoli že vrsto let v sodelovanju z Banko Koper OE Postojna. Hranilnico obiskujejo predvsem varčevalci razredne stopnje in razredne skupnosti osmih razredov. Urnik bo objavljen na začetku šolskega leta na vratih hranilnice.
PREVOZI UČENCEV
Učenci – vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine Postojna ter Avrigo PE Postojna.
VARNA POT V ŠOLO
Otrok naj odide v šolo pravočasno. Hodi naj po
pločniku. Če na poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi
stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.
Za prvošolčke zakon določa, da morajo imeti spremstvo na
poti v šolo in domov. Spremljevalci so lahko tudi otroci,
stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.
Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če
prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa,
npr. kresničko.
Ko otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili,
Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak na parkirišču
pred Primorko.
NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV
Na začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih
zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z
njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj
ustreza.
OCENJEVANJE
|
Vedenje učenca pri
pouku in delu za šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim
boljši uspeh.
| Ocena |
Kriteriji
za ocenjevanje
|
||
Znanje |
Izdelki |
||
Nezadostno 1 |
Učenec pozna drobce učne snovi, vendar
zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna
bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža. |
Izdelkov ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči.. | |
Zadostno 2 |
Obnavljanje znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snov v celoti ne razume. Izražanje je skromno. | Izdelke pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma. | |
Dobro 3 |
Obnavljanje znanja je solidno, vključuje
razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti.
Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali
razlagi. Zna opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri
analizi in sintezi. |
Izdelki so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti | |
Prav dobro 4 |
Obnavljanje znanja zajema točno dojemanje
bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna
jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake
so redke in manj pomembne. Sposoben je vodene analize in
sinteze, opazovanja in izločanja bistva pojavov. |
Izdelki so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni nujno potrebna. | |
Odlično 5 |
Obnavljanje znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in analizirati. | Izdelki so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je samostojne analize in sinteze | |
POZITIVNA OPREDELITEV |
NEGATIVNA OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
Pripravljenost učenca na delo v šoli |
- v šolo prinaša zahtevane učne
pripomočke - opravlja domače naloge - pred učno uro se nanjo pripravi - pripravljen je na preverjanje znanja |
- ne prinaša zahtevanih učnih
pripomočkov - ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog - na učno uro se ne pripravi - ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja |
Učni pripomočki: |
Discipliniranost pri pouku |
- svoje obnašanje uskladi z delom
sošolcev v oddelku - upošteva učiteljeva navodila - ne moti pouka - ne moti sošolcev |
- svojega obnašanja ni pripravljen
usklajevati z delom v razredu - ne upošteva učiteljevih navodil - slabo posluša - slabo sodeluje s sošolci - njegovo obnašanje je moteče |
Disciplina: Podrediti svoje obnašanje zahtevam v skupini
oz. zahtevam učitelja. |
Izdelki učenca |
- izdelki so natančni in lepi - izdelani so z odgovornostjo - napake so manjše - dosegajo postavljen cilj |
- površno narejeni izdelki - delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko - napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja - naloga ne dosega postavljenega cilja |
Izdelki: Domače pisne naloge, šolski zapisi, risbe,
izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati. |
Odnos do sošolcev |
- sošolci ga cenijo - do njih ima prijateljski odnos - pripravljen je pomagati - je proti krivičnosti - ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje |
- do sošolcev je hladen, netovariški,
oblasten - ni jim pripravljen pomagati - prezira šibkejše - je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami |
Spoštovanje in pomoč sošolcem. |
Odnos do predmeta |
- za učno snov se zanima - sodeluje v razpravah o učni snovi - išče dodatna znanja - svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom |
- učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi
posebne koristi - uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči - obveznosti stežka in neredno opravlja |
Vedoželjnost: Zanimanje za novo in biti pripravljen to tudi
spoznati. |
| POZITIVNA OPREDELITEV | NEGATIVNA OPREDELITEV | OPOMBA | |
| Odnos do učitelja |
- spoštovanje - ceni učiteljevo znanje in trud - mu zaupa - spoštuje njegova navodila - mu postavlja smiselna vprašanja in dileme |
nespoštljiv odnos - ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh - pri učitelju išče samo »napake« - je svojeglav - za učitelja ima predvsem »vprašanja« |
Učitelj je predstavnik znanja in vodnik po poti
osvajanja tega znanja. |
| Odnos do opreme |
- vzorno urejena torba in njena vsebina, - čuva opremo v razredu in šoli - ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala |
malomaren odnos do lastne šolske torbe - nepravilna uporaba šolske opreme - neekonomično obnašanje pri delu |
Čuvanje lastne in šolske opreme, inventarja. |
| Odgovornost pri delu |
- naloge sprejema in opravlja resno - neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu - za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati - neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene - pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine - prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi - svoje interese zna uskladiti z interesi skupine |
- nalog ne sprejema oz. jih opravlja
neresno - neuspeh ga ne prizadene - ne trudi se za uspešnejše delo - neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in težav - neuspeh skupine ga ne prizadene - v skupini mu težko zaupajo nalogo - s kolektivom slabo sodeluje - prevladuje njegov osebni interes |
Dolžnost pomeni: - skrbeti za prevzeto obveznost in uresničitev prejete naloge, - sprejeti sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne posledice. |
ŠOLSKI
RED |
Hišni
red določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati.
S hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v
šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.
Za
lažje skupno življenje in delo v šoli, bomo učitelji in
učenci upoštevali šolski red :
· pouk pričenja ob 8.00, učenci
prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske
copate,
· učenci se do 7.40 ure zbirajo v veterniku,
kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata,
· učenci nižje stopnje uporabljajo vhodna
vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna
vhodna vrata na zahodni strani stavbe,
· učenci jutranjega varstva se zbirajo v
učilnici podaljšanega bivanja št. 10,
· kdor pozabi copate si jih mora sposoditi v
tajništvu
· obutev učenci odložijo na označeno mesto za
oddelek, ki ga obiskujejo,
· oblačila učenci nosijo s seboj in jih
odložijo na namenska obešala v učilnicah,
· dežnike lahko pustijo v vetrniku šole,
učenci nižje stopnje v učilnicah,
· učenci počakajo na učitelja pred učilnico,
· reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja
ni 10 minut po zvonjenju v razred,
· učenci malicajo po drugi šolski uri v
učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,
· reditelji in dežurni učenci prinesejo malico
v razrede in jo razdelijo,
· učenci malicajo sede v klopeh, za seboj
pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese
posodo v kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za
ureditev učilnice,
· pri malici uporabljajo papirnate prtičke,
· učenci sodelujejo pri pouku po svojih
najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,
· pri pouku je prepovedano uporabljati mobilne
telefone…
Aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi
in kasneje izročeni staršem,
· na športnih dneh, strokovnih ekskurzijah…
ni dovoljena uporabo radia, kasetofona…. razen, če ni drugače
dogovorjeno,
· po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in
odidejo domov,
· določila hišnega reda veljajo tudi za vse
aktivnosti, ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred
poukom,
| JOJ, KAJ PA SEDAJ??? ALI ČE TE STISKA
STISKA … |
Vsakdo od nas se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.
Ob
problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:
| ČE… |
NA KOGA SE OBRNITI?? |
ZAKAJ SE TO SPLAČA ??? KER… |
| … sem pozabil šolske copate |
- povej dežurnemu učitelju, - sposodi si copate v
tajništvu ( cena 150 sit ) |
- ne kršiš hišnega reda, - ne daješ povoda za kritiko
učiteljev |
| … sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben
zvezek, učbenik… |
-povej učitelju ob začetku ure |
- pokažeš, da si iskren in
odgovoren, - ne daješ povoda za slabo
voljo učitelja med uro |
| … bi rad nujno telefoniral domov |
- povej razredniku ali - povej in prosi v tajništvu
šole ali - povej pri svetovalni službi |
- gotovo boš lahko
telefoniral domov |
| … nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja |
- povej razredniku ali - povej pri svetovalni službi |
- vedno se bo kdo našel, ki
ti bo posodil, - ne kršiš hišnega reda |
| … ti je slabo, te kaj boli… |
- povej učitelju v razredu
ali - povej razredniku ali - povej pri svetovalni službi |
- šolsko delo zahteva
zdravega učenca, - z zdravjem se ni dobro
igrati |
| … si izgubil čevlje, copate, ključe,
vetrovko… |
- povej učitelju, ki je v
bližini ali dežuren, - povej razredniku, - povprašaj v tajništvu
šole |
- če ne poveš, ne bo nihče
vedel niti ti pomagal iskati izgubljene stvari |
| … te je strah pred pisnim ali ustnim
ocenjevanjem.. |
- povej razredniku ali - povej pri svetovalni službi |
- pogovor in načrt za delo
naprej je boljši kot vse oblike umika |
| … te je strah povedati staršem o neuspehu, o
prejeti kazni, o… |
- povej učitelju, ki ti je
blizu in mu zaupaš ali - povej pri svetovalni službi |
- ob podpori boš zmogel, - mogoče te bodo starši
razumeli, - teža prikrivanja se ti bo
odvalila od srca |
| … te je dalj časa strah pri določenem
predmetu |
- povej učitelju, ki ti je
blizu in mu zaupaš in - povej pri svetovalni službi |
- spopad s strahom je boljši
kot trpljenje in čakanje, - o strahu je treba govoriti |
| … ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v
knjižnico |
- povej knjižničarki in - povej razredniku |
- pokažeš, da si odgovoren, - skupaj boste poiskali
najprimernejšo rešitev |
| - |
- |
|
| … so te označili kot krivca za stvar, ki je
nisi storil |
- povej razredniku ali - povej pri svetovalni službi |
- prav je, da se ceniš in ne
prevzemaš tujih bremen |
| … ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na
poti v šolo in iz šole |
- povej razredniku ali - učitelju, ki mu zaupaš ali - povej pri svetovalni službi |
- agresivneža JE TREBA
USTAVITI, - imaš pravico biti varen |
| …bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za
pouk… |
- povej razredniku ali - povej pri svetovalni službi |
- ne kršiš hišnega reda, - se ne izpostavljaš |
| … si prišel v spor s sošolci ali prijatelji
in te to teži |
- povej učitelju, ki mu
zaupaš, - povej pri svetovalni službi |
- pogovoru sledi vedno
olajšanje, - sogovornik bo ponudil svoje
rešitve |
| si zaskrbljen, črnogled, jezen…zaradi
različnih vzrokov |
- povej učitelju, ki mu
zaupaš ali - razredniku, - povej pri svetovalni službi |
- ni zdravo trpeti in ničesar
ukreniti,da bi se stanje spremenilo, - vsaj poskusiti je treba |
… tudi problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko rečemo » življenje je tudi pesem »
| TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV 080 12 34 – brezplačen klic ! |
| PA ŠE TO … |
- denarne zadeve lahko starši urejajo
v blagajni šole,
- vse informacije o govorilnih urah dobite pri
pomočnici ravnateljice ali v tajništvu,
- kosila in malice ter druge finančne storitve
se lahko plačujejo preko trajnika,
- šola nudi zunanjim odjemalcem najem šolskih
učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev. Za informacije
se lahko obrnete na ravnateljico ali pomočnico ravnateljice.
OŠ Antona Globočnika Postojna
Cesta na Kremenco 2
6230 POSTOJNA
Publikacijo je oblikovala:
1. Sabina ILERŠIČ – KOVŠCA,
Ilustracije: Zvonko Čoh
Oblikovanje: Mojca Turk
Prelom: Denis Brkljača
Izvedba, tisk: Artpro doo
september, 2003
naklada: 590 izvodov