OSNOVNA ŠOLA

Antona Globočnika Postojna

CESTA NA KREMENCO 2

6230 POSTOJNA

 

 

 

P R A V I L A

O PRILAGAJANJU ŠOLSKIH OBVEZNOSTI

 

 

 

 

 

 

OSNOVNE ŠOLE ANTONA GLOBOČNIKA POSTOJNA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postojna,  julij 2008                                                                       Ravnateljica:

Sabina Ileršič Kovšca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K A Z A L O

 

 

 

1. SPLOŠNE DOLOČBE

2. POSTOPEK ZA PRIDOBITEV STATUSA

2.1    Pogoji za pridobitev statusa

2.2    Rok za vložitev vloge

2.3    Priloge k vlogi za pridobitev statusa

2.4    Dodelitev statusa

2.4.1 Odločanje o dodelitvi statusu

2.4.2 Komisija za preverjanje statusa

2.5   Prenehanje statusa

2.5.1 Začasni oziroma trajni odvzem statusa

2.5.2 Mirovanje statusa

2.5.3 Ponovna pridobitev statusa


3. PRILAGODITEV ŠOLSKI OBVEZNOSTI

3.1    Dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti

3.1.1 Obiskovanje pouka in drugih dejavnosti

3.1.2 Preverjanje in ocenjevanje znanja

3.1.3 Način in roki za ocenjevanje znanja oziroma izpolnjevanje drugih obveznosti

3.2    Obveznosti za uresničevanje pravic

3.2.1 Obveznosti učenca

3.2.2 Obveznosti trenerjev

3.2.3 Obveznosti staršev

3.2.4 Obveznosti razrednika

3.2.5 Obveznosti učiteljev

3.3.6 Obveznosti ravnatelj ali pom. ravnatelja

3.3    Izvedbeni načrt za uresničevanje pravic in obveznosti

 

4. VARSTVO PRAVIC

4.1   Pritožba

4.2   Odločanje o pritožbi

 

5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE

 

6. PRILOGE

     Obrazci

     

 

 

 

 

 

 

 

 

Na podlagi 28. člena Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno izobraževalnega zavoda Osnovne šole Antona Globočnika Postojna  (Ur.list RS št. 33/97 in  objave s spremembami št. 52/2008) ter v skladu z 51. členom ZoOŠ (UPB3, Ur.l.  81/06) in po predhodno opravljeni obravnavi na svetu staršev in učiteljskem zboru, je ravnateljica šole sprejela

 

 

P R A V I L A

o prilagajanju šolskih obveznosti

 

 

1. SPLOŠNE DOLOČBE

 

Osnovna šola Antona Globočnika Postojna s Pravili o prilagajanju šolskih obveznosti ureja:

·         postopek za pridobitev statusa,

·         prilagojanje šolskih obveznosti,

·         varstvo pravic,

·         prehodne določbe in

·         končne določbe.

 

2. POSTOPEK ZA PRIDOBITEV STATUSA

 

Pridobitev statusa učenca pisno predlagajo starši oziroma zakoniti zastopniki učenca (v nadaljevanju: starši). Pisno vlogo za pridobitev statusa, s priloženimi prilogami, vloži in podpiše eden izmed staršev.

 

2.1 Pogoji za pridobitev statusa

Učenec, ki se vzporedno izobražuje v glasbenih in drugih šolah, ki izvajajo javno veljavne programe, oziroma je perspektivni športnik, lahko pridobi:

Status pridobi, če izpolnjuje še naslednje dodatne pogoje:

·         da je zgleden učenec,

·         da ob koncu ocenjevalnih obdobij nima negativne ocene,

·         ne sme neopravičeno izostajati od pouka

·         ne sme imeti izrečenega vzgojnega opomina,

·         ne kršiti hišnega reda in pravil šolskega reda.

 

2.2 Rok za vložitev vloge

Status se učencu dodeli praviloma prvi mesec v šolskem letu (v nadaljevanju: šolsko leto). Predlog, skupaj z dokazili o izpolnjevanju pogojev, je treba predložiti najkasneje do 15. septembra tekočega šolskega leta.

 

Izjemoma se lahko učencu dodeli status tudi med šolskim letom, če izpolnjuje predpisane pogoje.

 

2.3 Priloge k vlogi za pridobitev statusa

K vlogi za pridobitev statusa učenca, ki se vzporedno izobražuje je treba priložiti:

·         potrdilo o vpisu šole, kjer se učenec vzporedno izobražuje z navedenimi učenčevimi obveznosti (urnik vaj, priprav in nastopov).

 

K vlogi za pridobitev statusa učenca športnika je treba priložiti:

·         potrdilo društav/kluba, da je registriran pri nacionalni panožni športni zvezi, da tekmuje v uradnem tekmovanju te športne zveze z navedenimi podatki o časovnem tedenskem razporedu treningov, priprav in tekmovanj.

 

Če pridobitvi oziroma podaljšanju statusa učenca eden od staršev izrecno pisno nasprotuje, statusa ni mogoče dodeliti, dokler se starša o tem ne sporazumeta.

 

2.4 Dodelitev statusa

Status dodeli šola, na kateri je učenec vpisan, če so izpolnjeni vsi pogoji določenem s temi pravili.

 

Šola dodeli učencu status najmanj za eno šolsko leto, ki velja do konca šolskega leta. Iz utemeljenih razlogov pa lahko dodeli status le za določen čas v tekočem šolskem letu šolskem letu.

 

2.4.1 Odločanje o dodelitvi statusu

O dodelitvi statusa odloči ravnatelj z odločbo. Z odločbo o dodelitvi statusa se določijo medsebojne pravice in obveznosti, povezane s statusom, v skladu s temi pravili in drugimi predpisi.

 

Pred odločitvijo o dodelitvi statusa si mora  ravnatelj pridobiti:
- v prvem izobraževalnem obdobju mnenje razrednika in

- v drugem in tretjem izobraževalnem obdobju mnenje oddelčnega učiteljskega zbora.

2.4.2 Komisija za preverjanje statusa (obr. odločba, predlog)

Tričlansko komisijo za preverjanje statusa imenuje ravnatelj v sestavi: učitelj športne oziroma glasbene ali likovne vzgoje, razrednik in pomočnik ravnatelja. Komisija preverja in ugotavlja pogoje za pridobitev statusa in predlaga ravnatelju dodelitev statusa učencu.

 

Komisija sprejme predlog za dodelitev statusa z večino glasov v roku 20 dni po prejemu vloge. Pred tem si pridobi mnenje:

 

Odločba o dodelitvi statusa začne veljati, ko je izročena staršem učenca in jo vsaj eden od staršev podpiše, da z njo soglaša.

 

2.5  Prenehanje statusa

Status učencu preneha:

·         na zahtevo učenca in staršev;

·         s potekom časa, za katerega mu je bil dodeljen;

·         če prenehajo razlogi, zaradi katerih mu je bil status dodeljen;

·         če ni več učenec šole, na kateri je pridobil status;

·         če se mu status odvzame.

 

2.5.1 Začasni oziroma trajni odvzem statusa

Če učenec po svoji krivdi ne izpolnjuje obveznosti iz dogovora iz tretje točke teh pravil oziroma zaradi kršitve njegovih dolžnosti, določenih z zakonom ter drugimi predpisi in akti šole, mu šola lahko status odvzame:

·         začasno oziroma

·         trajno.

O začasnem in trajnem  odvzemu statusa odloči ravnatelj v osmih dneh po sprejemu pisnega predloga razrednika ali učiteljskega zbora po predhodnem mnenja:

·         oddelčnega učiteljskega zbora v drugem in tretjem izobraževalnem obdobju.

Učencu se začasno odvzame status, če:

Mnenje o dejstvih in okoliščinah, povezanih z neizpolnjevanjem obveznosti da razredni učitelj oziroma oddelčni učiteljski zbor.

 

2.5.2 Mirovanje statusa

Šola lahko odloči, da učencu status miruje. Predlog za mirovanje statusa lahko podajo tudi:

·         starši in

·         učenec.

O mirovanju statusa odloči ravnatelj v osmih dneh po prejemu utemeljenega pisnega predloga po predhodnem mnenju:

·         razrednika v prvem izobraževalnem obdobju

Med mirovanjem statusa učenec ne more uveljavljati pravic, ki so mu bile z njim dodeljene.

 

2.5.3 Ponovna pridobitev statusa

Če je bil učencu začasno odvzet status, ga lahko ponovno pridobi, ko opravi vse obveznosti iz dogovora. 

 

3. PRILAGODITEV ŠOLSKI OBVEZNOSTI

 

Prilagajanje šolskih obveznosti se uredi s pisnim dogovorom med šolo in starši. Pravice in obveznosti oziroma prilagoditve šolskih obveznosti učencu s statusom določi ravnatelj:

Učencu se šolske obveznosti praviloma prilagodijo tako, da jih lahko opravi v posameznem ocenjevalnem obdobju.

 

3.1 Dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti

Z dogovorom se uredi zlasti:

·         način in roki za ocenjevanje znanja oziroma izpolnjevanje drugih obveznosti in

·         posledice kršitev dogovora, hišnega in šolskega reda,

·         druge medsebojne pravice in obveznosti.

 

Učenec ima vselej pravico povedati mnenje ali predlog o svojih pravicah in obveznostih v zvezi s statusom in ga mora šola pri odločanju upoštevati.

 

Dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti se sklene najkasneje v osmih dneh po pridobitvi statusa in začne veljati, ko ga podpišejo vsaj eden od staršev učenca in ravnateljica.  

 

3.1.1 Obiskovanje pouka in drugih dejavnosti

Odsotnost učenca od pouka zaradi statusa se lahko upravičite samo na podlagi pisnega opravičila staršev, kluba ali šole, kjer se učenec dodatno izobražuje, odsotnost nad 5 dni pouka odobri ravnateljica.

 

Učenec s statusom lahko izostane:

 

3.1.2 Preverjanje in ocenjevanje znanja

o Ne glede na status se lahko znanje učenca ustno ali pisno preverja (brez ocenjevanja).

o      Zaradi tekmovanja ali nastopa, ki ga je imel učenec prejšnji dan, se lahko naslednji dan opraviči učitelju pred začetkom šolske ure največ dvakrat  pri vsakem predmetu v posameznem ocenjevalnem obdobju.

o      Za napovedano pisno preverjanje znanja, ki se ocenjuje, se učenecu s statusom opravičilo ne upošteva.

 

3.1.3 Način in roki za ocenjevanje znanja oziroma izpolnjevanje drugih obveznosti

S statusom pridobi učenec naslednje ugodnosti:

 

 

3.2 Obveznosti za uresničevanje pravic

Učenec s statusom mora izpolnjevati vse obveznosti kot ostali učenci.

 

3.2.1 Obveznosti učenca

 

3.2.2 Obveznosti trenerjev

 

3.2.3 Obveznosti staršev

 

3.2.4 Obveznosti razrednika

·         obvestiti ravnatelja in starše o vseh kršitvah dogovorov v zvezi s statusom,

·         ravnatelju posredovati pisna dokazala za odvzem statusa.

 

3.2.5 Obveznosti učiteljev

·       v primeru slabšega znanja učenca vključijo v dopolnilni pouk;

·       v primeru napovedane daljše odsotnosti učenca, učitelji učencu opredelijo učno snov v  učbeniku, ki jo bodo v času odsotnosti učenca obravnavali;

·       v primeru večjega števila treningov ali tekmovanj se dogovorijo z učencem o času opravljanja

              pisnega in ustnega preverjanja znanja.

·       usmerjajo učenca k nadaljnjemu delu, ter ga navajajo na samostojno delo doma;

·       skupaj z učencem pripravijo individualni načrt dela za preverjanje in ocenjevanje znanja.

 

3.3.6 Obveznosti ravnatelj ali pom. ravnatelja

 

3.3. Izvedbeni načrt za uresničevanje pravic in obveznosti

Če status traja celo šolsko leto, se lahko določi izvedbeni načrt za uresničevanje pravic in obveznosti iz statusa. Izvedbeni načrt je priloga in sestavni del dogovora o prilagajanju šolskih obveznosti.

 

Izvedbeni načrt pripravi razrednik in ga uskladi v oddelčnem učiteljskem zboru. Pri pripravi upošteva učenčeve obveznosti iz izobraževalnega programa in tiste, zaradi katerih mu je bil status dodeljen.

 

Če med šolskih letom pride do sprememb, zaradi katerih ni mogoče izpolnjevati dogovorjenih obveznosti, se lahko izvedbeni načrt spremeni oziroma dopolni.

 

4. VARSTVO PRAVIC

 

Učenec (oziroma njegovi starši) lahko ob pridobivanju ali prenehanju statusa, med mirovanjem oziroma v zvezi z uveljavljanjem pravic in obveznosti iz statusa zahteva, da se odločitve preverijo, ali jim ugovarja, če meni, da so v nasprotju z določbami teh pravil, odločbe, sklenjenega dogovora ali drugega akta oziroma predpisa.

 

Če se v postopku ugotovi, da šola ni izpolnila dogovorjenih obveznosti, je dolžna učencu zagotoviti novo možnost, da jih opravi, oziroma mu na drug način prizna pravico.

 

4.1 Mediacija

Za reševanje na miren in dogovoren način reševanja konfliktov in sporov med učenci, starši in delavci šole oz. vzgojne ustanove lahko šola predlaga postopek mediacije.

 

 

4.2 Pritožba

Uvedbo postopka na šoli lahko zahtevajo starši učenca s pritožbo, ki jo vložijo  v osmih dneh po prejeti pisni odločitvi oziroma v tridesetih dneh po nastanku razlogov za varstvo pravic, kadar o tem ni izdan predpisan akt.

 

Če dogovora o prilagajanju šolskih obveznosti ne spoštujejo drugi podpisniki, lahko učenec  uveljavlja varstvo pravic po predpisih oziroma pravilih šole, katere predstavnik je podpisnik dogovora.

 

4.2.1 Odločanje o pritožbi

O pritožbi zaradi neupoštevanja dogovorjenih pravic oziroma obveznosti, ki izhajajo iz statusa, odloča ravnateljica šole.

 

O pritožbi zoper odločitev ravnatelja glede statusa po tem pravilniku oziroma glede neupoštevanja dogovorjenih pravic in obveznosti odloča pritožbena komisija.

 

5. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE

 

Statusi, pridobljeni pred uveljavitvijo teh pravil veljajo do konca šolskega leta 2007/08.

 

Ta Pravila se začnejo uporabljati s 1. septembrom 2008.

Pravila se lahko spremenijo in dopolnjujejo po enakem postopku kot so bila sprejeta.

 

 

 

 

 

Številka:       214/7/2008                                                                              Ravnateljica

 

POSTOJNA, dne 21. 7. 2008                                                                  Sabina Ileršič Kovšca