POROČILO O PARLAMENTU(ŠOL. LETO 2003/04)

Včeraj, 10. 12. 2003 smo na naši šoli imeli šolski otroški parlament. Letošnja tema otroških parlamentov je »humani medsebojni odnosi in zdrava spolnost«.
V okviru šolske skupnosti smo pripravo na
parlament imeli učenci v zanimivih delavnicah tudi s starši in
učitelji.
V včerajšnji razpravi smo bili enotnega
mnenja, da so za nas otroke dobri medsebojni odnosi zelo
pomembni, da smo tudi sami odgovorni za oblikovanje dobrih in
spoštljivih odnosov. Četrtošolci so se dotaknili problema
strpnosti, ugotovili smo, da je med nami kar veliko nestrpnosti
in nas tu čaka še veliko dela.
Oblikovali smo sporočilo za starše in
odrasle z željo, da bi si bolj zaupali, se predvsem poslušali
in bili prijaznejši drug z drugim. zelo nas zanima kakšna bo
reakcija staršev na naš apel in predloge za medsebojne odnose.
Med drugim starše pozivamo, da naj nam dovolijo delati napake,
naj nas vendar poslušajo in naj si vzamejo čas za nas,,,pa še
kaj bi se našlo.
Posebno poglavje so odnosi z učitelji.
Skupna delavnica je bila za nas učence zelo zanimiva, potekala
je pod geslom »drugega razumeš le, če stopiš v njegove
čevlje«. Spoznali smo, da so naši odnosi polni čustev o
katerih ne razmišljamo in zato prehitro sodimo. Učenci redko
razmišljamo o tem, da učitelje skrbi, da jih je strah, da so v
bistvu zelo odgovorni. Z veliko težavo smo stopali v njihove
čevlje, ali pa sploh nismo stopili.
Sedmošolci so ugotavljali zakaj najstniki
toliko kričimo, ob tem s spet izstopila čustva in obvladovanje
le teh. Odločili smo se, da se bomo na šoli več ukvarjali z
našim kričanjem in poskušali kakšen dan preživeti tišje z
upoštevanjem pravila« mirno povem svoje stališče«.
razprava je bila zanimiva, včasih smo malo
zavili na desno ali levo, toda napake je dovoljeno delati, mar
ne?
Resnično pa nam je veliko do dobrih
medsebojnih odnosov in za te smo pripravljeni vložiti energijo
in spremeniti kakšno razvado- morda za začetek postati za eno
črtico manj nestrpni do vseh, ki niso po naših merilih…to bi
bil že velik napredek.

