14. otroški parlament

 

Humani medsebojni odnosi in zdrava spolnost

 

Šolski parlament 10. 12. 2003

 

·        Delavnica s starši o medsebojnih odnosih

·        Delavnica z učitelji o odnosih v šoli. Geslo: drugega razumeš le, če stopiš v njegove čevlje

·        Poglej na stvari z druge strani

 

·        Delavnica učencev o medsebojnih odnosih in ljubezni

·        Dan z manj kričanja na šoli 27. 1. 2004

    

·        Sporočilo staršem z ljubeznijo

·        NESTRPNOST

Nam ljudem se je uspelo izmisliti veliko neumnosti. Eni se reče nestrpnost.

 

Delaš se, da so nekateri manj vredni:

      zato, ker drugače razmišljajo

      zato, ker so invalidi

      zato, ker so Neslovenci

      zato, ker imajo zelene lase

      zato, ker niso taki, kot mi.

 

Potem se delamo, da so slabši od nas,

da je njihovo obnašanje čudno,

da je njihov jezik zabit,

da je njihova barva las neumna,

da so grdi.

 

Potem se držimo ob strani, ker se nam zdijo nevarni

      in delamo se, da jih ne slišimo

      in delamo se, da jih ne vidimo

      in delamo se, da jih ne razumemo.

Še huje je kadar

      jih zasmehujemo

      jih ponižujemo

      jih odrivamo

      z njimi obračunavamo s pestmi.

Toda koliko enakih ljudi pa vidimo okrog sebe?

Nobenega !!!!!!!!!!!! K sreči!!!!!!!!!!

------------------------------------

Misli učencev 4.a

 

 

Ta svet

 

V Sloveniji prijateljstvo več ne velja

le poglejte Drnovška, Ropa in tisto našo vlado

vsi se sovražjo, sej druzga ne znajo,

tud če jih ti obtožiš ni šans, da ti priznajo.

 

Majhne stvari, ki jih prjatli nerdijo,

te stvari zasenčijo svetovno hudobijo.

Vsak člouk sam zase vse gleda,

ne pomisli na ljudi, ki jim življenje je beda.

 

Bogati so bogati in neč ne nardijo, vsem nam težijo

Revne dol tlačijo in lepo se oblačijo

Revni vse svoje življenje trpijo in se za svoje pravice borijo

Za njih rešitev ni vlada, saj jih sploh nima rada.

 

Če bi se folk mal zamisliu in okoli

pogledou, bi se obrniu do človeka in mu

tole povedou: mej ljudi rad, pa bodo imeli

oni tebe tud you know- respect is good.

                                     

                            Sara Lavrenčič 8.d

 

 

 

 

 

 

 

OH, TA SEX

 

Ob razpravi o medsebojnih odnosih in zdravi spolnosti smo učenci pregledali časopise in revije, ki so namenjeni nam mladim in ugotavljali kaj nam sporočajo o spolnosti:

-         V ČASOPISIH ZA MLADE JE OBČUTEN PRITISK GLEDE ZGODNIH SPOLNIH ODNOSOV

-         POČUTIMO SE STAROMODNE, KER ŠE NISMO PRIPRAVLJENI NA SPOLNE ODNOSE

-         ZELO MALO JE ZAPISANEGA O ČUSTVIH

-         PREVEČ NAS USMERJAJO K TEŽNJI PO POPOLNOSTI IN UGAJANJU, KAR VELJA PREDVSEM ZA DEKLETA, KI SMO ZATO STALNO NEZADOVOLJNA S SABO

POVSOD MRGOLI NASVETOV KAKO DOSEČI IDEALNE MERE. KAJ PA TEŽAVE S PREHRANJEVANJEM?

-         DOBRODOŠLO JE SVETOVANJE GLEDE KONTRACEPCIJE

-         ODOBRAVAMO INFORMACIJE O VIRUSU HIV IN O AIDS-U

 

 

Ljubezen

 

V delavnici o ljubezni smo zadeli v zid predsodkov in dvojne morale, ki še vedno velja v naši družbi. posebno dekleta smo zgrožena ugotavlja, da pri ljubezni med dekletom in fantom ostaja še veliko prepričanj, ki nas omejujejo in postavljajo v podrejeno vlogo.

Zato sprašujemo, ali je res za dekle

-nespodobno, da povabi in da fantu pobudo za srečanje

-obvezno, da čaka na pobudo fanta

-nespodobno, da uživa alkohol, za fanta pa je to povsem sprejemljivo

-obvezno, da se mora spodobno oblačiti

-obvezno, da mora biti pridna in ubogljiva

-nespodobno obiskovanje lokalov

-obvezno, da prihaja domov bolj zgodaj kot npr. brat

 

_______________________________________

 

 

 

---------------------------

Regijski parlament v Ilirski Bistrici 19. 2. 2004

 

Skeč za predstavitev domačega kraja v narečni govorici

 

Bug dej, ku ste kej?

Mi smuo s Pastuojne.

Ma je mraz pr nas, veste.

Ne samu mraz, tudi burje piha.

Pravjo de jema pr nas mlade.

Klemen, kaj nuosiš to tuorbo znucano?

Znucano ja, ti ne veš kulku je vredna.

Ja mendi, kaj jo buoš prodou?

Ma, ne. Tu je tuorba od pastirčka Jakoba, ki nas je Postonjčane rešil tistega hudga zmaja u jami. Če ne bi blu Jakoba, kdu bi si danes upau v jamo?

Nobeden, adijo turisti. Adijo šoldi.

No, ta turba je ostala še od takrat. Nerjena je iz zmajeve kuože.

Kadar je zmaja apno  razgnalo, so u Postojni imeli polno usnja in naredili vsem tuorbe od takrat neprej nam pravjo torbarji.

Imeli smo pounu tuorb, velike, majhne, cule, bisage. Važno je , da so vse imele dno.

Ta tvoja bo kmalu spregla. Je vsa luknjesta.

Kaj jemaš nuotr?

Ene stare slike, boš pokazala tudi drugim?

Kaži? Aja, tu je vitez Erazem Predjamski. Ma je biu lep.

Tle je še Luka Čeč, ta je biu pogumen in odkril Postonjsko jamo.

Še ana slika je tle, na.

Aha, to je Anton Globočnik, naša šula nosi po njem ime.

Kaj je že bil uon?

Ja župan Postojne je biu. Biu je pameten možak, posadil je lipov drevored do jame.

Pridite v Postojno, ko lipe cvetijo, tu je takrat kadr je kuonc šule. Tu je narbel romantičnu.

Globočnik je nepeleu elektriko v Postojnsko jamo. Kdu bi šeu noutr u tisto temo?

U jami vas nema bit česa strah. Jakob je premagal zmaja, kapniki so razsvetljeni, u jami jemamo lep vlakc, zato prijazno vabljeni k nam v Pastuojno. 

 

 

·        Predstavitev ugotovitev šolskega parlamenta

·        Uvrstitev na državni parlament.

 

Državni otroški parlament v Ljubljani 1. 3. 2004

 

Udeleženci – predstavljajo otroke Notranjske regije

Sara Lavrenčič

Anamarija Kočevar

Klemen Simčič

Ana Rovan

 

 

14. nacionalni otroški parlament

 

Tema: Humani medsebojni odnosi in zdrava spolnost

 

Nacionalni otroški parlament je 1. 3. 2004 potekal v parlamentu v Ljubljani, kjer so poslanci za en dan odstopili svoje sedeže predstavnikom otrok iz 17 regij.

Predsednik državnega zbora Borut Pahor je mladim parlamentarcem spregovoril o delu in vlogi, ki jo ima parlament.

Poudaril je:

-parlament potrebujemo zato, ker ljudje različno razmišljamo in imamo različna stališča. Če bi vsi enako mislili (kar ni možno) ne bi potrebovali parlamenta. V parlamentu poteka usklajevanje stališč in sprejemanje skupnih odločitev.

-v parlamentu so ljudje, ki različno mislijo in ne enako

-potreben je strpen dialog, nežaljiv, da razprava ne spolzi na nizka tla žalitev

-naučiti se živeti z razlikami

-potrebno je sprejeti priznanje, da imajo drugi drugačno mnenje, spoznanje, da je moje stališče v manjšini, oblikovati večinsko stališče

-odgovornost odločanja v imenu drugih

 

 

Vprašanja, predlogi in pobude:

kako doseči, da bi bila šola za starše obvezna za vse, ki imajo otroke, / otroci v 7.r. /9 so preobremenjeni, saj so v šoli tudi 34 ur tedensko, tudi do 18. ure, /  zakaj imajo statuse le učenci, ki se ukvarjajo s športom, zakaj status ne pripada glasbenikom, kaj pa otroci, ki veliko delajo doma na kmetijah, / za izbirne predmete priznati obiskovanje glasbene šole ali športnega kluba tudi verouka, / kako preprečiti objavo reklam, ki mladim nudijo popačeno sliko o spolnosti, / na sistematskem pregledu naj bi dekleta opravila tudi ginekološki pregled, če bi želela, / uvesti preizkus- testiranje kandidatov za učiteljski poklic, ker je zelo pomemben njihov značaj in smisel za to delo, / kako urediti, da bi bili vsi predmeti v šoli zanimivi, / izdali naj bi nove zloženke, knjižice o zdravi spolnosti, / bolje, da so učenci več v šoli (devetletka), kot pa prepuščeni ulici, / na podeželju so mladi manj informirani o zdravi spolnosti kot v mestih, / zakaj številčne ocene pri lv, gv, šv, tako težko dobimo dobro oceno npr. pri šv, če nimaš določenih spretnosti,/  kaj se pripravlja poleg opominov za zaustavitev nasilja v šoli,/ poostriti kazni za nasilje in zlorabo otrok, / v šolo povabiti zdravstvene in druge delavce za predstavitev tem o zdravi spolnosti, / skrinjica za vprašanja na šoli se obnese le nekaj časa, nato ni več zanimiva, / kakšno uro matematike bi lahko odstopili spolni vzgoji, / spolna vzgoja kot izbirni predmet, / s starejšimi učitelji je pri pouku težko, zato naj bi se prej upokojevali, / doma je spolnost pogosto še tabu tema, / kako bo z našo družino v EU, / medvrstniško svetovanje glede spolnosti, / bolj se povezovati in spoznavati učence s posebnimi potrebami, / ali bo in kdaj bo začel z delom varuh otrokovih pravic, / za informacije o zdravi spolnosti se moramo tudi sami potruditi, jih poiskati, / učitelji v devetletki pogosto le jemljejo snov in nato že sprašujejo, ni utrjevanja, zato se učimo doma tudi po 3 ure, v tujini več utrjujejo in imajo manj domačega učenja, / učitelji naj bi se povezovali z  učitelji otrok s posebnimi potrebami , da bi se bolje spoznali, enako tudi učenci,/ fantje se pri razgovorih o spolnosti vedejo nezrelo in otročje, še posebej na podeželju, / 

 

Odgovori in pojasnila predstavnikov ministrstev in uradov  

 

Minister Slavko Gaber je odgovore strnil takole (zapis povzetka):Trenutno obstaja v Sloveniji nekoliko evforično stanje glede devetletke, zato bi bilo vsako spreminjanje na hitro neumestno. poleg tega imamo devetletko komaj nekaj mesecev in ne moremo soditi kar povprek.

Pričakovanje, da ne bo konfliktov med učitelji in učenci je iluzorno, do tega bo vedno prihajalo. Težiti moramo k privzgajanju strpnosti že od vrtca dalje.

Prisotnih je veliko pritiskov, da se naredi v šoli red, ukrepa proti nasilnim učencem. Ali zadošča dosedanji sistem vzgojnih ukrepov? Učencev s težavami ni preprosto zmetati iz šol. Proučili smo sistem Finske, ki ga lahko primerjamo z našim. Verjetno bodo šla prizadevanja v to smer, da se okrepi delo in poveča število ur za delo s težavnimi učenci, ki so tu in niso kar » padli z neba«.

Glede zahtevnosti šole: šola je in mora biti zahtevna, tisti, ki trdijo drugače »prodajajo poceni …«, naučiti mora določena znanja in določene »manire«. Le na ta način zrastemo. V življenju je pogosto tako, da je treba premagati napor.

Statusi v šoli urejajo položaj izjemno obremenjenih učencev. Potrebno je trezno presoditi, ali bomo predmete kar metali iz predmetnika, ker imajo nekateri učenci 20 ur treninga. Ni mogoče, da bi izbirne predmete nadomestil trening v klubu, obiskovanje glasbene šole in druge interesne dejavnosti. Delo učencev doma na kmetiji ni hec (čeprav je sledil smeh), tisti, ki veliko berejo, bi imeli manj ur slovenščine, oprostitev glasbene vzgoje… Tako bi oklestili program, kar bi bilo škodljivo, tega ni mogoče narediti. V 7. r. je 29,5 ur pouka in ne 34. Če pri pouku sledimo, potem se nam ni treba doma učiti še 3 ure dnevno- bodimo resni.

Pregledali bomo statuse.

Številčne ocene pri lv, šv, gv so relativne in niso odraz absolutnih mer, tako tudi učenci, ki npr. nimajo posluha dobijo najvišjo oceno. Prejšnje ocene zu, u, mu niso bile dobre za odnos do predmeta.

 

Ga Alenka Kovšca je posredovala naslednje odgovore in obrazložitve:

šola za starše nikakor ne more postati obvezna za vse starše. starši se glede udeležbe sami odločajo, enako velja za vključevanje staršev učencev z vedenjskimi težavami.

Nasilje je problem, verjame v preventivo, potrebna je družbena skrb in pomoč. kaznovalna politika nastopi potem, ko se dejanje že zgodi.

Družinska politika v EU- v državah članicah obstajajo različne družinske politike. Slovenija je glede možnosti starševskega dopusta daleč pred drugimi, tega nima nobena država. Imamo dober sistem otroškega varstva. V EU bodo možnosti za izmenjavo oblik dobre prakse.

Podpira postavitev varuha otrokovih pravic, čeprav je znan pomislek o poplavi varuhov »vseh vrst«.

 

Ga Selič iz Urada varuha človekovih pravic- oddelek za otrokove pravice

Glede reklam, ki razvijajo popačene poglede na spolnost- vabi, da se otroci oglasijo s predlogi in pobudami za katere reklame gre.

Varuh opozarja medije na vpliv, ki ga imajo na razvoj otrok.

Varuh človekovih pravic vabi mlade k sodelovanju po internetu (pisna sporočila, razmišljanja, pripombe), odprli bodo klepetalnico.

 

Ga Mojca Gruntar Čič z Ministrstva za zdravje ugotavlja, da mladi visoko vrednotijo zdravje.

Otroci imajo pravico do svojega zdravnika, zato je prav, da ta nudi zaupne informacije.

Vloga šolskega zdravnika je tudi preventivna in ne le, ko otroci zbolijo.

O zdravi spolnosti je pripravljenih veliko informacij (zloženke, plakati, knjižice), malo se je treba potruditi.

Spolna vzgoja kot obvezen predmet  - je sedaj vsebinsko zajet v več predmetih, kar pa zahteva sodelovanje in usklajevanje ter več dela pri učiteljih.

Z vzgojo za zdravo spolnost začeti pred 7. razredom na ustrezen način.

Medvrstniško svetovanje o spolnosti zahteva usposabljanje vrstnikov za to vlogo in veliko priprav.

 

 

 

 

Ga Tatjana Mušič- Ministrstvo za notranje zadeve

Višina kazni za pedofile in druge oblike nasilja- sama kazen še ne odpravlja niti ne prepreči dejanj. Pomanjkljivosti so na področju nadzora in pomoči storilcem.

kazenski zakonik je v fazi spreminjanja, poleg predlogov za zvišanje kazni so predlagana nova ravnanja, ki so kazniva: posedovanje, distribucija pornografskega gradiva…Podan je predlog za zvišanje kazni za spolni napad na otroka- osebo do 15. leta starosti.

Potrebne je več kvalitetne pomoči otrokom, ki so žrtve nasilja.

 

Ga Zdenka Cerar- generalna državna tožilka

Tožilstvo ima pomembno vlogo pri zaščiti otrok. Dejanja zlorabe in nasilja so težko dokazljiva. Postopki so dolgi in mučni tudi za otroka.

V zadnjem obdobju se je kaznovalna politika do teh dejanj zaostrila. To dokazujeta zadnja dva izreka kazni za spolno zlorabo (Koper, Novo mesto), ko je bila storilcem izrečena najvišja možna kazen 15 let.

 

Ga Liana Kalčina- predsednica komisije za otrokove pravice pri ZPM

Na internetnih straneh bodo odprli klepetalnico in vabijo mlade k sodelovanju.

Minister za šolstvo bo v prihodnje pridobil tudi stališče mladih, ko gre za njihove vsebine, vzel si bo čas za posvetovanje z mladimi pred odločanjem.

 

Tema za 15. otroški parlament

Po glasovanju vseh je tema »mladi in EU« dobila največ- 53 glasov, zato bo to tema 15. otroškega parlamenta.

Na drugem mestu je bila tema »drugačnost«, na tretjem pa »ljubezen in zaljubljenost«.

 

Poročilo s svetovnega otroškega parlamenta

Predstavnik na Svetovnem otroškem parlamentu (november 2003) v Turkuju na Finskem je bil Anžej Dežan, ki je podal poročilo.

Konec oktobra 2004 bo svetovni otroški parlament ponovno v Turkuju.

 

Slovenija bo od 7. – 11. 11. 2005 gostila Svetovni otroški parlament. pričakujemo udeležbo otrok iz približno 30 držav. Slogan : vsi odtenki otrok sveta.

Postojna, 5. 3. 2004                                              Udeleženci otr. parlamenta

                                                                              predstavniki Notranjske regije

                                                                              Sara Lavrenčič

                                                                              Anamarija Kočevar

                                                                              Klemen Simčič

                                                                              Ana Rovan

                                                                              OŠ Antona Globočnika

                                                                              Postojna