PONUJENI
IZBIRNI PREDMETi
V 7. in 8.
RAZREDU DEVETLETKE
ZA ŠOLSKO
LETO 2004/2005
Spoštovani
starši, dragi učenci peto in sedmošolci!
V šolskem letu
2004/2005 bomo pričeli z uvajanjem izbirnih predmetov tudi v
osmem razredu devetletne osnovne šole. Poleg nivojskega pouka,
številčnega ocenjevanja vseh predmetov, bodo novost v
obveznem predmetniku tudi izbirni predmeti. Le-ti omogočajo
učencu, da poglablja in širi znanja na področju, ki ga zanima,
in sicer na bolj sproščen in dejaven način.
Vsak učenec 7.
in 8. razreda devetletke se odloči za 3 izmed izbirnih
predmetov, ki jih šola ponudi. Ti so nato redni del njegovega
urnika in se tudi ocenjujejo.
Učenec lahko
izbere:
J dva predmeta iz
družboslovno-humanističnega področja in enega iz
naravoslovno-tehničnega področja ali
J dva predmeta iz
naravoslovno-tehničnega področja in enega iz
družboslovno-humanističnega
Med izbirnimi
predmeti je v 7., 8., in 9. razredu šola dolžna ponuditi
drugi tuj jezik, verstva in etiko in v 9. razredu retoriko.
Učenec k vsakemu
izbirnemu predmetu hodi po eno šolsko uro na teden. Izjema je le
drugi tuj jezik, ki se ga uči dve šolski uri na teden, in to
vsa tri leta. Ko neki predmet izbere, postane zanj za tisto
šolsko leto obvezen. Pri izbiri si lahko premisli le enkrat, in
sicer v prvem mesecu dela.
Učencem in
staršem želim, da skupaj pregledajo ponudbo naše šole in se
odločijo tako, da bo učenec pri obiskovanju izbirnega predmeta
uspešen in ob zaključku šolskega leta iz predmeta odlično
ocenjen. Učencem predlagam, da si izberejo tiste tri predmete,
ki jim bodo po njihovem prepričanju nudili nova, dodatna znanja.
Ravnateljica
Sabina
Ileršič Kovšca
------------------------------------ odreži ---------------------------------------------
IZBIRNI PREDMETI V 7. RAZREDU DEVETLETKE V ŠOL. LETU 2004/05
Posredujemo vam
seznam izbirnih predmetov med katerimi lahko izbirate v 7.
razredu. Prosimo vas, da odločitev označite na seznamu
predmetov ter vrnete razredničarki do 15. marca 2004.
Navodilo: Izberi DVA
družboslovno-humanistična predmeta in EN naravoslovni-tehnični
predmet ali EN družboslovno-humanistični in DVA
naravoslovno-tehnična predmeta. Te tri predmete oštevilči
od 1 do 3 glede na tvojo željenost izbire (1 - najbolj zaželjen).
Nato izberi še dva naravoslovno-tehnična in dva
družboslovno-humanistična predmeta in jih oštevilči od 4 do 7
glede na željenost izbire (4 - najbolj zaželjen). To so tvoje
rezerve v primeru, da ne bomo mogli upoštevati prvih treh.
Številke vpiši v prazno okence za predmetom.
|
..................................... |
|
Datum:
Učenec:
Podpis staršev:
_____
------------------------------------ odreži ---------------------------------------------
IZBIRNI PREDMETI V 8. RAZREDU DEVETLETKE V ŠOL. LETU 2004/05
Posredujemo vam
seznam izbirnih predmetov med katerimi lahko izbirate v 8.
razredu. Prosimo vas, da odločitev označite na seznamu
predmetov ter vrnete razredničarki do 15. marca 2004.
Navodilo: Izberi DVA
družboslovno-humanistična predmeta in EN naravoslovni-tehnični
predmet ali EN družboslovno-humanistični in DVA
naravoslovno-tehnična predmeta. Te tri predmete oštevilči
od 1 do 3 glede na tvojo željenost izbire (1 - najbolj zaželjen).
Nato izberi še dva naravoslovno-tehnična in dva
družboslovno-humanistična predmeta in jih oštevilči od 4 do 7
glede na željenost izbire (4 - najbolj zaželjen). To so tvoje
rezerve v primeru, da ne bomo mogli upoštevati prvih treh.
Številke vpiši v prazno okence za predmetom.
|
.................................... |
|
Datum:
Učenec:
Podpis
staršev: _____
DRUŽBOSLOVNO-HUMANISTIČNI
SKLOP
ITALIJANŠČINA
7.
razred
UČNE TEME:
Prvi stiki (pozdravi, predstavitev, števila od 0 do 20), Jaz in
drugi (vikalna oblika, poklici, števila od 20 do 100), Dober tek
(pijače, jedi, v baru, v restavraciji), Prosti čas (tudi dnevi
v tednu, ura), V hotelu (tudi opis sobe), Potep po Italiji I
(spoznavanje Italije, regije in njihova glavna mesta).
CILJI
PREDMETA:
Izbirnemu
predmetu je namenjeno 70 ur pouka.
S poukom
italijanskega jezika učenci pridobivajo znanje in razvijejo
spretnosti, tako da:
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Delo bom
organizirala tako, da bo za učence čim bolj zanimivo in da bodo
učenci čim bolj aktivni pri pouku. Pri tem se bom poslužila
naslednjih oblik in metod:
frontalna oblika,
skupinska oblika, delo v dvojicah, individualna oblika, metoda
ustne razlage, metoda projektnega dela (jezikovni portfoljo),
metoda dela s tekstom.
UČITELJ: Nevenka
Arčon
8.
razred
UČNE TEME:
Potep po Italiji II (spoznavanje Italije in Rima, opis poti do
neke znamenitosti), Gremo na počitnice (kako smo preživeli
počitnice, vreme), Prehrambene navade Italijanov (živila,
italijanski recept), Naš vsakdanjik (vsakdanjik Italijanov,
različna voščila), Nakupovanje (barve, kosi oblačil).
CILJI
PREDMETA:
Izbirnemu
predmetu je namenjeno 70 ur pouka.
S poukom
italijanskega jezika učenci pridobivajo znanje in razvijejo
spretnosti, tako da:
-
razumejo preprosta govorna besedila v italijanščini;
-
oblikujejo preprosta govorna besedila v ustreznih sporočanjskih
okoliščinah;
-
prepoznavajo zapise, berejo preprosta besedila v italijanščini;
-
oblikujejo pisna besedila po vzorcu;
-
s pomočjo opazovanja jezikovnih vzorcev in urjenja njihove rabe uzaveščajo
osnove jezikovnega sistema italijanskega jezika na vseh
jezikovnih ravninah;
-
oblikujejo hipoteze o delovanju sistema tujega jezika in ga
primerjajo z materinščino ter s prvim tujim jezikom.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Delo bom
organizirala tako, da bo za učence čim bolj zanimivo in da bodo
učenci čim bolj aktivni pri pouku. Pri tem se bom poslužila
naslednjih oblik in metod:
frontalna oblika,
skupinska oblika, delo v dvojicah, individualna oblika, metoda
ustne razlage, metoda projektnega dela (jezikovni portfoljo),
metoda dela s tekstom.
UČITELJ: NEVENKA
ARČON
VERSTVA IN ETIKA 1 (35 ur)
7.
in 8. razred
Predmet je
namenjen učencem, ki imajo doma krščansko religiozno vzgojo
in obiskujejo cerkveni verouk, pripadnikom drugih religij in
učencem brez domače religiozne vzgoje in opredelitve. Predmet
nudi učencem prvo izčrpnejše strokovno utemeljeno seznanjanje
s svetom verstev.
Predmet učence
informira o obstoju verstev kot posebnih družbenih in kulturnih
pojavov, seznanja učence s človekovimi vprašanji in
situacijami, s katerimi se verstva soočajo. Spoznajo tri glavne monoteistične
religije- krščanstvo, judovstvo in islam ter verstva Indije,
Japonske in Kitajske. Učenci pri predmetu verstva in etika v 7.
razredu spoznajo tudi nova religiozna gibanja in vlogo človeka
in narave v posameznih verstvih.
Znanje s tega
področja je koristno za pridobitev splošne izobrazbe in tudi
kot del širšega družboslovnega znanja. Predmet verstva in
etika prispeva k boljšemu poznavanju lastne tradicije in
kulture.
SPLOŠNI CILJI PREDMETA:
- razvijanje
nagnjenja in sposobnosti za oblikovanje zavesti o samem sebi,
svoji identiteti,
- razvijanje
sposobnosti razumeti druge ljudi, z njimi sodelovati, biti
solidaren in pripravljen sporazumno reševati konflikte,
- pridobivanje
kritičnega odnosa do religijskih tradicij in ponudb,
- spoznavanje
vloge verstev pri oblikovanju različnih civilizacij, posebej krščanstva
pri razvoju evropske kulture
- priprava na
kritičnost do negativnih pojavov v zvezi z religijo in
religijami:
- nespoštovanje
enakopravnosti pripadnikov različnih religij, nestrpnost.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA PREDMETA:
UČITELJ: Sabina
Ileršč Kovšca
7.
in 8. razred
UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:
Literarni klub uvrščamo v sklop treh izbirnih predmetov (literarni klub, šolsko novinarstvo, gledališki klub) , ki nadgrajuje predmet slovenščina. enoleten, namenjena mu je 1 ura tedensko, tj. 35 ur letno.
Predmet zajema dve podpodročji: branje in
ustvarjanje leposlovnih besedil. Pri branju učencem priporočamo
primerna besedila in sprejemamo njihove pobude za lastno branje.
Učenci se o prebranem pogovarjajo, predstavljajo in utemeljujejo
svoja stališča. Branje se povezuje tudi z gibanjem Bralna
značka.
Po branju pa se
učenci s pisanjem besedil odzivajo na prebrano, povečuje se jim
občutljivost za literarno besedilo, to je za ustvarjalno
pisanje. Najboljša besedila učenci objavljajo v mladinskem
tisku, otrokom namenjenih rubrikah v časopisih ipd.
Predmet se
posredno tudi povezuje s tekmovanjem v znanju materinščine za
Cankarjevo priznanje.
V literarni klub
se lahko vključi vsak učenec ne glede na učni uspeh, ki ga
dosega pri slovenščini. Pomembno je le veselje do branja in
želja po pisanju, kjer domišljija ne pozna meja.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Pri predmetu se skuša ustvariti pogoje za čim bolj ustvarjalno učenčevo komunikacijo z literarnim besedilom. Spodbuja se dialog med učencem in učiteljem, to je interpretiranje besedil, razpravljanje o le teh, izražanje lastnega vrednotenja ipd. Pomembno pa je tudi skupinsko delo (priprava srečanja s književnikom).
UČITELJ: Erika
Koren Plahuta
7.
in 8. razred
Izbirni
predmet Gledališki klub je enoleten, namenjena mu je 1 ura
tedensko, tj. 35 ur letno.
Namen
predmeta ni oblikovati celovite gledališke predstave (kot
dramski krožek), pač pa spoznavati značilnosti drame in
gledališča z aktivno gledališko vzgojo učencev. Njegova
vsebina so predvsem dramska besedila, gledališke in lutkovne
predstave ter radijska igra, to pa dopolnjujejo tudi osnove
dramske zgodovine in teorije ter temelji teatrologije in
zgodovine gledališča.
Učenci
v okviru predmeta berejo besedila slovenskih in tujih dramatikov
ter spoznavajo in razčlenjujejo zgradbo dramskega besedila;
pišejo dramatizacije proznih in pesemskih besedil; posamezno ali
skupaj napišejo igro in jo uprizorijo; ogledajo si gledališke
predstave, se o njih pogovarjajo in jih vrednotijo; spoznavajo
prvine gledališkega dogodka; pripravljajo govorne interpretacije
poezije; razvijajo zmožnost izražanja z mimiko obraza in
telesa; vadijo sproščeno govorno nastopanje, razvijajo
domišljijo in iznajdljivost; pripravijo šolsko gledališko
uprizoritev; poskušajo ustvariti lutkovno igrico; oblikujejo
snemalno knjigo za radijsko igro.
UČITELJ: Andreja
Mlakar
7.
in 8. razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Izbirnemu
predmetu je namenjeno 35 ur pouka. Delo bo potekalo zelo
razgibano: polovico ur bo pouka bo v razredu, druga polovica ur
pa na terenu. Spoznavali bomo vedno bolj pomembno gospodarsko
panogo – turizem, ki ponuja vedno več možnosti za zaposlitev.
Na primeru domačega kraja bomo spoznavali turizem kot
spremljajoč pojav, družbeno gibanje in gospodarsko dejavnost,
ki je pomembna za razvoj Slovenije. Učenci v okviru predmeta
razvijajo sposobnost kulturnega komuniciranja in javnega
nastopanja. Tematski sklopi: kaj je turizem, kdo so
turisti, kdo so turistični delavci, pogoj za turizem, lepote
domačega kraja in možnosti za turizem v domačem kraju. Predvideni
obiski: turistična agencija, turistično društvo,
turistična kmetija, hotel, gostilna; organizirana bo tudi
jesenska in spomladanska strokovna ekskurzija.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Delo bom
organizirala tako, da bo zelo pestro in poučno. V razredu bomo
s pomočjo literature in drugih virov spoznavali osnovne pojme o
turizmu, na terenu pa bomo te pojme le utrdili.
Učenci bodo
celo leto urejali svoje izdelke in jih zbirali v mapah.
UČITELJ:
Mirela Bubnič
8.
razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Izbirnemu
predmetu je namenjeno 35 ur pouka. V 8. razredu, kjer pri
rednih urah geografije obravnavamo značilnosti svetovnih
kontinentov, je pri izbirnem predmetu poudarek na odnosu med
človekom in naravo ter odvisnosti človeka od nje. Učenci
podrobneje spoznavajo življenje človeka v različnih območjih
na Zemlji , kjer so pogoji za življenje drugačni kot pri nas.
Izbrane teme:
tropski deževni gozd, puščavski in polpuščavski svet, gorski
svet, potresna in vulkanska območja, polarna območja, …
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Delo bom
organizirala tako, da bodo učenci z mojim svetovanjem in
usmerjanjem, prihajali do ugotovitev sami, z lastnim delom.
Izbirala bom
predvsem aktivne oblike pouka, ki so pri rednem pouku redkejše.
Pri spoznavanju oddaljenih območji pride v poštev predvsem
delo z literaturo in drugimi podatkovnimi viri – internet,
videokasete, prosojnice…
UČITELJ: Mirela
Bubnič
7.
razred, 8. razred ali 9. razred oz. v vseh treh razredih
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Umetnostna
zgodovina je obvezni izbirni predmet v zadnjem triletju. Obsega
105 ur pouka oz. 1 uro tedensko. Učenec se za predmet lahko
odloči v 7., 8. ali 9. razredu, lahko pa tudi v vseh treh
razredih.
Temeljni cilj
predmeta je, da učenca vpelje v svet umetnostnih spomenikov od
davnine do današnjih dni. Prek njih spoznava umetnost in kulturo
domačega kraja in širšega okolja. Predmet je naravnan
humanistično. Učencu daje široko kulturno izobrazbo ter ga
navaja na občutljivost za lepoto in estetiko. Vzpodbuja ga k
varovanju kulturne dediščine in k samostojnemu vrednotenju in
doživljanju umetnin.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Pouk bo organiziran tako, da bodo učenci z aktivnim delom spoznavali svet umetnosti. Poudarek bo na umetnostnih spomenikih domačega kraja in bližnje okolice, za kar so učenci bolj dovzetni. Pouk bo potekal delno v razredu, kjer bodo učenci ob pomoči literature, videokaset, interneta ipd. spozavali teoretično plat predmeta. Poudarek pa bo na aktivnih oblikah zunaj šole kot so ogledi znamenitosti z ustreznimi razlagami, obisk muzeja, galerije…
UČITELJ: Darja
Gorup
8.
in 9. razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Predmet se
poučuje 1 uro tedensko v 8. razredu in 1 uro tedensko v 9.
razredu. Namen predmeta je, da učence uvaja v poznavanje
različnih oblik načina življenja v raznih časovnih obdobjih.
S tem, ko spoznavajo bivanjske navade naših prednikov, krepijo
pozitivni odnos do lastne kulturne dediščine. Na tak način se
bodo učenci zavedli lastne identitete, ki je ob vstopu v Evropo
brez meja še toliko bolj pomembna. Poudarek bo na raziskovanju
tistih področij bivanja, ki so učencem še posebej blizu kot
npr. način življenja otrok, kultura igre, kulinarična kultura
…Končni cilj predmeta je, ne le spoznavati vrednote kot
načina življenja, ampak iz njih razvijati nove.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Za pouk
etnologije so primerne kar najbolj raznolike oblike dela, od
individualnega do skupinskega. Delo v razredu se bo dopolnjevalo
z delom na terenu, kjer bodo učenci zbirali gradivo in ga
dokumentirali, opravljali ankete in pogovore ipd. Predviden je
tudi ogled ustreznih kulturnih ustanov.
UČITELJ: Darja
Gorup
7.
razred in 8. razred
LIKOVNO SNOVANJE
II
8.razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Izbirna predmeta
likovne vzgoje Likovno snovanje I. in Likovno snovanje II. sta
s svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami pomembna dejavnika,
ki dopolnjujeta vsebine rednega predmeta likovna vzgoja.
Vsebina v učnem
načrtu za Likovno snovanje I. in II. je oblikovana in
prilagojena učencem tako, da razvijajo zmožnost opazovanja,
predstavljivosti in domišljije, motorično spretnost, čut za
lepo in zmožnost doživljanja lepote v naravi in umetninah ter
izvirnost, domiselnost in samostojnost pri likovnem delu.
Učne teme pri
Likovnem snovanju I.:
- RISANJE (risba in
pisava, površine);
- SLIKANJE (svetlostni
toni, združevanje barvnih kontrastov);
- KIPARSTVO
(kiparski material in kip).
Učne teme pri
Likovnem snovanju II.:
- RISANJE (likovni
prostor, linearna perspektiva);
- SLIKANJE
(utrjevanje barvnih kontrastov in valerski ključi);
- GRAFIKA (uporabna
in umetniška grafika);
- PROSTORSKO
OBLIKOVANJE (arhitekturni in scenski
prostor).
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Pouk Likovnega
snovanja I. in II. bom zasnovala tako, da bo delo učenca čim
bolj samostojno in da bo vse tehnike in postopke izpeljal sam.
Spodbujala jih bom, da bo želje, ideje in voljo za svoje lastno
likovno izražanje in ustvarjanje preizkusil z različnimi
likovnimi materiali in v različnih likovnih tehnikah.
UČITELJ : Romana
Harmel 
RISANJE
V GEOMETRIJI IN TEHNIKI
7.
in 8. razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Pri izbirnem predmetu Risanje v geometriji in tehniki učenci vsebine tehničnega risanja razširijo in utrdijo. Učenci razvijajo prostorsko predstavljivost in natančnost pri risanju. Vsebine se uporabijo tudi pri matematiki (geometrijska telesa – površina in prostornina).
Učne teme: -
Predmet v prostoru in njegove projekcije;
(pravokotna,
poševna in izometrična projekcija)
-
Geometrijske konstrukcije in plašči teles
(plašči oglatih in valjastih teles);
-
Tehnične risbe (sestavna, delavniška risba, shema);
-
Risanje v strojništvu, elektrotehniki in gradbeništvu
(simboli, tloris stanovanja).
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Pri doseganju ciljev bom učence
spodbujala k samostojnemu delu.
UČITELJ:
Karmen Marolt
7.
razred
Namen predmeta Šport za zdravje je
nadgradnja vsebin redne športne vzgoje, s katerimi lahko
vplivamo na zdravje in dobro počutje. Predmetu je namenjeno 35
ur in se izvaja enkrat tedensko v okviru rednega pouka. Predmet
se ocenjuje s številčno oceno od 1 do 5.
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Teme oz.
vsebine predmeta:
·
splošna kondicijska priprava,
·
atletika,
·
ples,
·
košarka,
·
nogomet,
·
odbojka.
Cilji predmeta so
razčlenjeni na štiri skupine:
·
telesni razvoj, razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
·
usvajanje in spopolnjevanje različnih športnih znanj;
·
seznanjanje s teoretičnimi vsebinami;
·
prijetno doživljanje športa, oblikovanje in razvoj stališč,
navad
in
načinov ravnanja.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Oblike in metode dela bodo čim bolj
pestre, izbrane in usklajene tako, da omogočajo varnost,
motivacijo in učinkovitost vseh učencev.
UČITELJ: Jana
Čelan
8.
razred
Namen predmeta Izbrani šport – ODBOJKA
je poglabljanje vsebin odbojke. Predmetu je namenjeno 35 ur in se
izvaja enkrat tedensko v okviru rednega pouka. Predmet se
ocenjuje s številčno oceno od 1 do 5.
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Teme oz. vsebine predmeta:
·
spopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov: zgornji in spodnji
odboj, spodnji servis;
·
učenje zahtevnejših tehničnih in taktičnih elementov: podaja,
sprejem servisa, zgornji servis, napadalni udarec, enojni in
dvojni blok, obramba;
·
igralne različice 2:2 in 3:3 na različnih velikostih igrišč,
igra 6:6 na skrajšanem ali normalnem igrišču.
Cilji predmeta so razčlenjeni na štiri
skupine:
·
telesni razvoj, razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
·
spopolnjevanje športnih znanj v odbojki;
·
seznanjanje s teoretičnimi vsebinami;
·
prijetno doživljanje športa, oblikovanje in razvoj stališč,
navad ter načinov ravnanja.
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Oblike in metode dela bodo čim bolj
pestre, izbrane in usklajene tako, da omogočajo varnost,
motivacijo in učinkovitost vseh učencev.
UČITELJ:
Jasna Kožar
7.
razred
Izbirni predmet s
področja prehrane je namenjen učencem, ki bi želeli spoznati,
razširiti in poglobiti znanje o zdravi, varni in varovalni
prehrani, prehranskih navadah in zdravem, biološkem ritmu
prehranjevanja, ki ga hiter tempo življenja grobo spreminja do
te mere, da lahko tudi zbolimo.
Skozi predmet se
enakomerno izmenjujeta tako teoretično kot raznovrstno
praktično delo.
Namen predmeta:
V izbirni predmet
z veseljem zamesimo tudi slovenska pregovora, ki skozi otroško
vedoželjnost veselo vzhajata:
| Kar ti v glavi ostane, tega ti nihče ne vzame. |
| Lepa beseda nikomur ne preseda. |
Še več o
predmetu boste izvedeli na spletni strani naše šole, kjer so
svoje sledi pustili prvi SPH – jevci!
UČITELJICI:
Magdalena PENKO ŠAJN, Helena VEKAR
8.
razred
Z načinom
prehranjevanja označujemo različne vrste prehrane ljudi.
Spoznali bomo vegetarijanstvo, makrobiotiko, bio – prehrano in
posebej črpali iz bogate zakladnice naših slovenskih narodnih
jedi.
Namen
predmeta:
Privoščili si
bomo dva temeljita, originalna, razburljiva in »odštekana«
izleta:
Ž na deželo 8
obiskati zdravo slovensko kmetijo, kmečki turizem
Ž
v naravo 8 poskusiti preživeti nekaj debelih ur v objemu gozda
pod milim nebom
UČITELJ: Magdalena
PENKO ŠAJN
8.
razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
TEMATSKI
SKLOPI :
CILJI :
Učenci poglobijo
spoznanje o soodvisnosti živali in rastlin. Ocenjujejo pomen
rastlin za človekovo življenje in ugotavljajo, da so bile
rastline tudi za ljudi vedno vir hrane, zdravja, varovanja
zdravja, zaščite… Spoznajo, da ogrožanje in propadanje
rastlin pomeni siromašenje narave in naravne dediščine.
OBLIKE
POUČEVANJA:
projektno delo,
delo z literaturo, terensko delo, delo s slikovnimi ključi.
METODE
POUČEVANJA:
raziskovanje,
popisovanje, priprava napitkov, oblikovanje priročnika, gojenje
in nega okrasnih rastlin, izdelava zdravilnih pripravkov (ekstrakt
arnike).
UČITELJ: Vida
UDOVIČ
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
Predlagane
vsebine:
1.
Eksperimentalne okoliščine
2.
Prispevki znanosti pomembnejših kemikov
3.
Označevanje nevarnih snovi, toksikološki pojmi
4.
Zaščitna sredstva, oprema, laboratorijski red, prva pomoč pri
nesrečah s kemikalijami
5.
Laboratorijska steklovina, laboratorijski pribor
6.
Laboratorijske tehnike: tehtanje, pipetiranje, filtriranje,
destilacija, titriranje itd.
7.
Laboratorijske aparature
8.
Kemijska analiza , sinteza, fizikalne, kemijske lastnosti snovi,
pojavi pri kemijskih reakcijah
9.
Načrtovanje eksperimenta
10.
Ogled industrijskih in raziskovalnih laboratorijev
Cilji
predmeta:
1.
Poglobijo znanje , razumevanje s pomočjo samostojnega
eksperimentalnega
dela.
2 . Razvijajo
spretnosti in veščine za varno in učinkovito delo s snovmi.
3 . Urijo se v
osnovnih tehnikah laboratorijskega, terenskega,
eksperimentalnega
dela.
4. Naučijo se
postopke dela: načrtovanje, opazovanje, zbiranje podatkov,
zapisovanje, razvrščanje podatkov, predstavitev podatkov,
postavljanje zaključkov, ocenitev smiselnosti rezultatov ter
povezovanje z življenjskim okoljem.
OBLIKE DELA:
individualne, dvojice, skupina, delo z viri (zgoščenke, medmrežje,
video, literatura, naloge, referati).
METODE DELA:
eksperimentalno delo, delo z viri, diskusija, razprava,
argumentacija, igra vlog, seminarske naloge, poročanje,
simulacija, zbiranje podatkov, demonstracija, strokovni ogledi,
ekskurzije, pogovori, intervjuji s strokovnjaki.
UČITELJ: Vida
UDOVIČ
8.
razred
UČNE TEME
IN CILJI PREDMETA:
TEMATSKI
SKLOPI:
1. NARAVNO OKOLJE
2. ANTROPOGENO
OKOLJE
3. ORGANIZMI V
NARAVNEM OKOLJU
4. ORGANIZMI V
ANTROPOGENEM OKOLJU
5. ORGANIZMI V
UMETNEM OKOLJU
CILJI:
Učenci spoznalo življenjske potrebe živih bitij. Povežejo
dejavnike nežive in žive narave. Ugotavljajo, da je rušenje
ravnotežja v naravi lahko usodno za preživetje organizmov.
Spoznanja pridobijo z izkušnjami. Naučijo se odgovornega
ravnanja s hišnimi ljubljenčki ter ravnanja z okrasnimi
rastlinami.
OBLIKE POUČEVANJA:
METODE
POUČEVANJA:


UREJANJE
BESEDIL
7.
razred
UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:
- učenci bodo spoznali osnovne pojme
računalništva;
- sestavne dele računalnika in drugo
opremo;
- seznanili se bodo z osnovami operacijskega
sistema MS Windows;
- podrobneje bodo spoznali urejevalnik
besedil MS Word;
- izdelali in oblikovali bodo svoje izdelke
(izdelava seminarske naloge);
- iskali bodo podatke, oblikovali in
posredovali informacije;
- učenci bodo znali z urejevalnikom
napisati besedilo, ga urediti in natisniti;
- učenci bodo znali v besedilo vriniti
sliko, izdelati tabelo in pripraviti kazalo;
- razvijali bodo komunikacijske sposobnosti;
- bogatili bodo svoj jezikovni zaklad.
- uporabljali bodo tudi internet pri
izdelavi seminarske naloge.
OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:
• metoda neposrednega dela z računalniki,
kar odpira učencem možnost,
da pridobijo temeljna znanja
računalniške pismenosti;
• vodeno projektno učno delo, kot
osrednji učni postopek pri predmetu;
• metode reševanja problemov
• multimedijska predstavitev učnega
gradiva
• učitelj je učenčev mentor;
• sodelovalno izobraževanje.
UČITELJ: ANTON PERENIČ

LES
7. in 8. razred
35
UR ( DVOJNE URE POL LETA)
UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:
Učenci
spoznavajo les in njegove lastnosti ob izdelavi uporabnih
predmetov. Zanje narišejo skico in načrt, pravilno in varno
uporabljajo orodja in postopke za obdelavo lesa (zarisujejo,
režejo, vrtajo, brusijo…). Navajajo se na delo v skupini. Na
koncu ovrednotijo svoje delo in izdelek. Velik poudarek je na
spoznavanju nevarnosti in varnem delu.
Spoznajo tudi
poklice v lesni industriji in obrti.
Ocena zajema delo
in vedenje učenca v skupini, njegov napredek (ne samo izdelek).
OBLIKE IN
METODE POUČEVANJA:
Pouk
je organiziran tako, da so aktivni vsi učenci. Najpomembnejša
metoda je praktično delo.
UČITELJ : Nada
Likon 