PONUJENI IZBIRNI PREDMETi

V 7. in 8. RAZREDU DEVETLETKE

ZA ŠOLSKO LETO 2004/2005

Spoštovani starši, dragi učenci peto in sedmošolci!

V šolskem letu 2004/2005 bomo pričeli z uvajanjem izbirnih predmetov tudi v osmem razredu devetletne osnovne šole. Poleg nivojskega pouka, številčnega ocenjevanja  vseh predmetov, bodo novost v obveznem predmetniku tudi izbirni predmeti. Le-ti omogočajo učencu, da poglablja in širi znanja na področju, ki ga zanima, in sicer na bolj sproščen in  dejaven način.

Vsak učenec 7. in 8. razreda devetletke se odloči za 3 izmed izbirnih predmetov, ki jih šola ponudi. Ti so nato redni del njegovega urnika in se tudi ocenjujejo.

Učenec lahko izbere:

J dva predmeta iz družboslovno-humanističnega področja in enega iz naravoslovno-tehničnega področja  ali

J dva predmeta iz naravoslovno-tehničnega področja in enega iz družboslovno-humanističnega

Med izbirnimi predmeti je v 7., 8., in 9. razredu šola dolžna  ponuditi drugi tuj jezik, verstva in etiko in v 9. razredu retoriko.

Učenec k vsakemu izbirnemu predmetu hodi po eno šolsko uro na teden. Izjema je le drugi tuj jezik, ki se ga uči dve šolski uri na teden, in to vsa tri leta. Ko neki predmet izbere, postane zanj za tisto šolsko leto obvezen. Pri izbiri si lahko premisli le enkrat, in sicer v prvem mesecu dela.

Učencem in staršem želim, da skupaj pregledajo ponudbo naše šole in se odločijo tako, da bo učenec pri obiskovanju izbirnega predmeta uspešen in ob zaključku šolskega leta iz predmeta odlično ocenjen. Učencem predlagam, da si izberejo tiste tri predmete, ki jim bodo po njihovem prepričanju nudili nova, dodatna znanja.

Ravnateljica

 

Sabina Ileršič Kovšca

 

 

 

 

------------------------------------ odreži ---------------------------------------------

IZBIRNI PREDMETI V 7. RAZREDU DEVETLETKE V ŠOL. LETU 2004/05

Posredujemo vam seznam izbirnih predmetov med katerimi lahko izbirate v 7. razredu. Prosimo vas, da odločitev označite na seznamu predmetov ter vrnete razredničarki do 15. marca 2004.

Navodilo: Izberi DVA družboslovno-humanistična predmeta in EN naravoslovni-tehnični predmet ali EN družboslovno-humanistični in DVA naravoslovno-tehnična predmeta. Te tri predmete oštevilči od 1 do 3 glede na tvojo željenost izbire (1 - najbolj zaželjen). Nato izberi še dva naravoslovno-tehnična in dva družboslovno-humanistična predmeta in jih oštevilči od 4 do 7 glede na željenost izbire (4 - najbolj zaželjen). To so tvoje rezerve v primeru, da ne bomo mogli upoštevati prvih treh. Številke vpiši v prazno okence za predmetom.

DRUŽBOSLOVNO-HUMANISTIČNI SKLOP       NARAVOSLOVNO-TEHNIČNI SKLOP

Italijanščina
Verstva in etika
Gledališki klub
Literarni klub
Turistična vzgoja
Umetnostna zgodovina
Likovno snovanje
.....................................
Šport za zdravje
Les
Sodobna priprava hrane
Risanje v geometriji in tehniki
Urejanje besedil
Šahovske osnove

Datum:                           Učenec:                                                          Podpis staršev:                          _____

------------------------------------ odreži ---------------------------------------------

IZBIRNI PREDMETI V 8. RAZREDU DEVETLETKE V ŠOL. LETU 2004/05

Posredujemo vam seznam izbirnih predmetov med katerimi lahko izbirate v 8. razredu. Prosimo vas, da odločitev označite na seznamu predmetov ter vrnete razredničarki do 15. marca 2004.

Navodilo: Izberi DVA družboslovno-humanistična predmeta in EN naravoslovni-tehnični predmet ali EN družboslovno-humanistični in DVA naravoslovno-tehnična predmeta. Te tri predmete oštevilči od 1 do 3 glede na tvojo željenost izbire (1 - najbolj zaželjen). Nato izberi še dva naravoslovno-tehnična in dva družboslovno-humanistična predmeta in jih oštevilči od 4 do 7 glede na željenost izbire (4 - najbolj zaželjen). To so tvoje rezerve v primeru, da ne bomo mogli upoštevati prvih treh. Številke vpiši v prazno okence za predmetom.

 

DRUŽBOSLOVNO-HUMANISTIČNI                     NARAVOSLOVNO-TEHNIČNI SKLOP   SKLOP          

Italijanščina
Verstva in etika
Gledališki klub
Literarni klub
Turistična vzgoja
Umetnostna zgodovina
Likovno snovanje
Etnologija – dediščina in način življenja
Človek in zemlja
....................................
Izbrani šport – odbojka
Les
Načini prehranjevanja
Rastline in človek
Risanje v geometriji in tehniki
Računalniška omrežja
Šahovske osnove
Organizmi v naravnem in umetnem okolju
Poskusi v kemiji

Datum:                          Učenec:                                                Podpis staršev:                          _____


DRUŽBOSLOVNO-HUMANISTIČNI SKLOP

ITALIJANŠČINA

7. razred

UČNE TEME: Prvi stiki (pozdravi, predstavitev, števila od 0 do 20), Jaz in drugi (vikalna oblika, poklici, števila od 20 do 100), Dober tek (pijače, jedi, v baru, v restavraciji), Prosti čas (tudi dnevi v tednu, ura), V hotelu (tudi opis sobe), Potep po Italiji I (spoznavanje Italije, regije in njihova glavna mesta).

CILJI PREDMETA:

Izbirnemu predmetu je namenjeno 70 ur pouka.

S poukom italijanskega jezika učenci pridobivajo znanje in razvijejo spretnosti, tako da:

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Delo bom organizirala tako, da bo za učence čim bolj zanimivo in da bodo učenci čim bolj aktivni pri pouku. Pri tem se bom poslužila naslednjih oblik in metod:

frontalna oblika, skupinska oblika, delo v dvojicah, individualna oblika, metoda ustne razlage, metoda projektnega dela (jezikovni portfoljo), metoda dela s tekstom.

 

UČITELJ: Nevenka Arčon


ITALIJANŠČINA

8. razred

UČNE TEME: Potep po Italiji II (spoznavanje Italije in Rima, opis poti do neke znamenitosti), Gremo na počitnice (kako smo preživeli počitnice, vreme), Prehrambene navade Italijanov (živila, italijanski recept), Naš vsakdanjik (vsakdanjik Italijanov, različna voščila), Nakupovanje (barve, kosi oblačil).

CILJI PREDMETA:

Izbirnemu predmetu je namenjeno 70 ur pouka.

S poukom italijanskega jezika učenci pridobivajo znanje in razvijejo spretnosti, tako da:

-         razumejo preprosta govorna besedila v italijanščini;

-         oblikujejo preprosta govorna besedila v ustreznih sporočanjskih okoliščinah;

-         prepoznavajo zapise, berejo preprosta besedila v italijanščini;

-         oblikujejo pisna besedila po vzorcu;

-         s pomočjo opazovanja jezikovnih vzorcev in urjenja njihove rabe uzaveščajo osnove jezikovnega sistema italijanskega jezika na vseh jezikovnih ravninah;

-         oblikujejo hipoteze o delovanju sistema tujega jezika in ga primerjajo z materinščino ter s prvim tujim jezikom.

 

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Delo bom organizirala tako, da bo za učence čim bolj zanimivo in da bodo učenci čim bolj aktivni pri pouku. Pri tem se bom poslužila naslednjih oblik in metod:

frontalna oblika, skupinska oblika, delo v dvojicah, individualna oblika, metoda ustne razlage, metoda projektnega dela (jezikovni portfoljo), metoda dela s tekstom.

UČITELJ: NEVENKA ARČON


VERSTVA IN ETIKA 1 (35 ur)

7. in 8. razred

Predmet je namenjen učencem, ki imajo doma  krščansko religiozno vzgojo in obiskujejo cerkveni verouk, pripadnikom drugih religij in učencem brez domače religiozne vzgoje in opredelitve.  Predmet nudi učencem prvo izčrpnejše strokovno utemeljeno seznanjanje s svetom verstev.

Predmet učence informira o obstoju verstev kot posebnih družbenih in kulturnih pojavov, seznanja učence s človekovimi vprašanji in situacijami, s katerimi se verstva soočajo. Spoznajo tri glavne monoteistične religije- krščanstvo, judovstvo in islam ter verstva Indije, Japonske in Kitajske. Učenci pri predmetu verstva in etika v 7. razredu spoznajo tudi nova religiozna gibanja in vlogo človeka in narave v posameznih verstvih.

Znanje s tega področja je koristno za pridobitev splošne izobrazbe in tudi kot del širšega družboslovnega znanja. Predmet verstva in etika prispeva k boljšemu poznavanju lastne tradicije in kulture.

SPLOŠNI CILJI PREDMETA:

- razvijanje nagnjenja in sposobnosti za oblikovanje zavesti o samem sebi, svoji identiteti,

- razvijanje sposobnosti razumeti druge ljudi, z njimi sodelovati, biti solidaren in pripravljen sporazumno reševati konflikte,

- pridobivanje kritičnega odnosa do religijskih tradicij in ponudb,

- spoznavanje vloge verstev pri oblikovanju različnih civilizacij, posebej  krščanstva pri razvoju evropske kulture

- priprava na kritičnost do negativnih pojavov v zvezi z religijo in religijami:

- nespoštovanje enakopravnosti pripadnikov različnih religij, nestrpnost.

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA PREDMETA:

UČITELJ: Sabina Ileršč Kovšca


LITERARNI KLUB

7. in 8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Literarni klub uvrščamo v sklop treh izbirnih predmetov (literarni klub, šolsko novinarstvo, gledališki klub) , ki nadgrajuje predmet slovenščina. enoleten, namenjena mu je 1 ura tedensko, tj. 35 ur letno.

Predmet zajema dve podpodročji: branje in ustvarjanje leposlovnih besedil. Pri branju učencem priporočamo primerna besedila in sprejemamo njihove pobude za lastno branje. Učenci se o prebranem pogovarjajo, predstavljajo in utemeljujejo svoja stališča. Branje se povezuje tudi z gibanjem Bralna značka.

Po branju pa se učenci s pisanjem besedil odzivajo na prebrano, povečuje se jim občutljivost za literarno besedilo, to je za ustvarjalno pisanje. Najboljša besedila učenci objavljajo v mladinskem tisku, otrokom namenjenih rubrikah v časopisih ipd.

Predmet se posredno tudi povezuje s tekmovanjem v znanju materinščine za Cankarjevo priznanje.

V literarni klub se lahko vključi vsak učenec ne glede na učni uspeh, ki ga dosega pri slovenščini. Pomembno je le veselje do branja in želja po pisanju, kjer domišljija ne pozna meja.

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Pri predmetu se skuša ustvariti pogoje za čim bolj ustvarjalno učenčevo komunikacijo z literarnim besedilom. Spodbuja se dialog med učencem in učiteljem, to je interpretiranje besedil, razpravljanje o le teh, izražanje lastnega vrednotenja ipd. Pomembno pa je tudi skupinsko delo (priprava srečanja s književnikom).

UČITELJ: Erika Koren Plahuta


GLEDALIŠKI KLUB

7. in 8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA

    Izbirni predmet Gledališki klub je enoleten, namenjena mu je 1 ura tedensko, tj. 35 ur letno.

     Namen predmeta ni oblikovati celovite gledališke predstave (kot dramski krožek), pač pa spoznavati značilnosti drame in gledališča z aktivno gledališko vzgojo učencev. Njegova vsebina so predvsem dramska besedila, gledališke in lutkovne predstave ter radijska igra, to pa dopolnjujejo tudi osnove dramske zgodovine in teorije ter temelji teatrologije in zgodovine gledališča.

     Učenci v okviru predmeta berejo besedila slovenskih in tujih dramatikov ter spoznavajo in razčlenjujejo zgradbo dramskega besedila; pišejo dramatizacije proznih in pesemskih besedil; posamezno ali skupaj napišejo igro in jo uprizorijo; ogledajo si gledališke predstave, se o njih pogovarjajo in jih vrednotijo; spoznavajo prvine gledališkega dogodka; pripravljajo govorne interpretacije poezije; razvijajo zmožnost izražanja z mimiko obraza in telesa; vadijo sproščeno govorno nastopanje, razvijajo domišljijo in iznajdljivost; pripravijo šolsko gledališko uprizoritev;  poskušajo ustvariti lutkovno igrico; oblikujejo snemalno knjigo za radijsko igro. 

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA

Predmet Gledališki klub združuje predvsem naslednje dejavnosti:

         recepcijske (branje besedil in gledanje predstav, izražanje doživljanja govora, oseb, scene, glasbe, gledališčnega doživetja kot celote),

         ustvarjalne (ustvarjanje značilnih dramskih situacij in zgodb, pisanje dramskih besedil in oblikovanje gledališke predstave ali njenih prvin,

         razlagalno-raziskovalne oz. analitične (izražanje lastnega vrednotenja gledališke predstave, režije igre, spoznavanje zgodovine dramatike in gledališča).

Pri predmetu se spodbuja aktivno delo učencev (skupinsko in projektno) pa tudi širše raziskovalne projekte (npr. samostojno ali skupinsko raziskovanje gledališke zgodovine lastnega kraja).

 UČITELJ: Andreja Mlakar


TURISTIČNA VZGOJA

7. in 8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Izbirnemu predmetu je namenjeno  35 ur pouka. Delo bo potekalo zelo razgibano: polovico ur bo pouka bo v razredu, druga polovica ur pa na terenu.   Spoznavali bomo vedno bolj pomembno gospodarsko panogo – turizem, ki ponuja vedno več možnosti za zaposlitev. Na primeru domačega kraja bomo spoznavali  turizem kot spremljajoč pojav, družbeno gibanje in gospodarsko dejavnost, ki je pomembna za razvoj Slovenije. Učenci v okviru predmeta razvijajo sposobnost kulturnega komuniciranja  in javnega nastopanja.  Tematski  sklopi: kaj je turizem, kdo so turisti, kdo so turistični delavci, pogoj za turizem, lepote domačega kraja in možnosti za turizem v domačem kraju. Predvideni obiski: turistična agencija, turistično društvo, turistična kmetija, hotel, gostilna; organizirana bo tudi jesenska in spomladanska strokovna ekskurzija.

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Delo bom organizirala tako, da bo zelo pestro in poučno. V razredu bomo  s pomočjo literature in drugih virov spoznavali osnovne pojme o turizmu, na terenu pa bomo te pojme le utrdili.

 Učenci bodo celo leto urejali svoje izdelke in jih zbirali v mapah.

UČITELJ: Mirela Bubnič


ČLOVEK IN ZEMLJA

8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Izbirnemu predmetu  je namenjeno 35 ur pouka. V 8. razredu, kjer pri rednih urah geografije obravnavamo značilnosti svetovnih kontinentov, je pri izbirnem predmetu poudarek na odnosu med človekom in naravo ter odvisnosti človeka od nje. Učenci podrobneje spoznavajo življenje človeka v različnih območjih na Zemlji , kjer so pogoji za življenje drugačni kot pri nas.

Izbrane teme: tropski deževni gozd, puščavski in polpuščavski svet, gorski svet, potresna in vulkanska območja, polarna območja, …

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Delo bom organizirala tako, da bodo učenci z mojim svetovanjem in usmerjanjem, prihajali do ugotovitev sami, z lastnim delom.

Izbirala bom predvsem aktivne oblike pouka, ki so pri rednem pouku redkejše. Pri spoznavanju  oddaljenih območji pride v poštev predvsem delo z literaturo in drugimi podatkovnimi viri – internet, videokasete, prosojnice

UČITELJ:  Mirela Bubnič


UMETNOSTNA ZGODOVINA

7. razred, 8. razred ali 9. razred oz. v vseh treh razredih

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Umetnostna zgodovina je obvezni izbirni predmet v zadnjem triletju. Obsega 105 ur pouka oz. 1 uro tedensko. Učenec se za predmet lahko odloči v 7., 8. ali  9. razredu, lahko pa tudi v vseh treh razredih.

Temeljni cilj predmeta je, da učenca vpelje v svet umetnostnih spomenikov od davnine do današnjih dni. Prek njih spoznava umetnost in kulturo domačega kraja in širšega okolja. Predmet je naravnan humanistično. Učencu daje široko kulturno izobrazbo ter ga navaja na občutljivost za lepoto in estetiko. Vzpodbuja ga k varovanju kulturne dediščine in k samostojnemu vrednotenju in doživljanju umetnin.

OBLIKE IN  METODE POUČEVANJA:

Pouk bo organiziran tako, da bodo učenci z aktivnim delom spoznavali svet umetnosti. Poudarek bo na umetnostnih spomenikih domačega kraja in bližnje okolice, za kar so učenci bolj dovzetni. Pouk bo potekal delno v razredu, kjer bodo učenci ob pomoči literature, videokaset, interneta ipd. spozavali teoretično plat predmeta. Poudarek pa bo na aktivnih oblikah zunaj šole kot so ogledi znamenitosti z ustreznimi razlagami, obisk muzeja, galerije…

UČITELJ: Darja Gorup


ETNOLOGIJA – DEDIŠČINA IN NAČIN ŽIVLJENJA

8. in 9. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Predmet se poučuje 1 uro tedensko v 8. razredu in 1 uro tedensko v 9. razredu. Namen predmeta je, da učence uvaja v poznavanje različnih oblik načina življenja v raznih časovnih obdobjih. S tem, ko spoznavajo bivanjske navade naših prednikov, krepijo pozitivni odnos do lastne kulturne dediščine. Na tak način se bodo učenci zavedli lastne identitete, ki je ob vstopu v Evropo brez meja še toliko bolj pomembna. Poudarek bo na raziskovanju tistih področij bivanja, ki so učencem še posebej blizu kot npr. način življenja otrok, kultura igre, kulinarična kultura …Končni cilj predmeta je, ne le spoznavati vrednote kot načina življenja, ampak iz njih razvijati nove.

OBLIKE IN  METODE POUČEVANJA:

Za pouk etnologije so primerne kar najbolj raznolike oblike dela, od individualnega do skupinskega. Delo v razredu se bo dopolnjevalo z delom na terenu, kjer bodo učenci zbirali gradivo in ga dokumentirali, opravljali ankete in pogovore ipd. Predviden je tudi ogled ustreznih kulturnih ustanov.

UČITELJ: Darja Gorup


LIKOVNO SNOVANJE  I.

7. razred in 8. razred

LIKOVNO SNOVANJE II

8.razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Izbirna predmeta likovne vzgoje Likovno snovanje I.  in Likovno snovanje II. sta s svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami pomembna dejavnika, ki dopolnjujeta vsebine rednega predmeta likovna vzgoja.

Vsebina v učnem načrtu za Likovno snovanje I. in II. je oblikovana in prilagojena učencem tako, da razvijajo zmožnost opazovanja, predstavljivosti  in domišljije, motorično spretnost, čut za lepo in zmožnost doživljanja lepote v naravi in umetninah ter izvirnost, domiselnost in samostojnost pri likovnem delu.

Učne teme pri Likovnem snovanju I.:

- RISANJE (risba in pisava, površine);

- SLIKANJE (svetlostni toni, združevanje barvnih kontrastov);

- KIPARSTVO (kiparski material in kip).                                                                                                

Učne teme pri Likovnem snovanju II.:

- RISANJE (likovni prostor, linearna perspektiva); 

- SLIKANJE (utrjevanje barvnih kontrastov in valerski ključi);

- GRAFIKA (uporabna in umetniška grafika); 

- PROSTORSKO OBLIKOVANJE (arhitekturni in scenski

  prostor).

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA: 

Pouk Likovnega snovanja I. in II. bom zasnovala tako, da bo  delo učenca  čim bolj samostojno in da bo vse tehnike in postopke izpeljal sam. Spodbujala jih bom, da bo želje, ideje in voljo za svoje lastno likovno izražanje in ustvarjanje preizkusil z različnimi likovnimi materiali in v različnih likovnih tehnikah.

UČITELJ :  Romana Harmel


NARAVOSLOVNO-TEHNIČNI SKLOP

RISANJE V GEOMETRIJI IN TEHNIKI

7. in 8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Pri izbirnem predmetu Risanje v geometriji in tehniki učenci vsebine tehničnega risanja razširijo in utrdijo. Učenci razvijajo prostorsko predstavljivost in natančnost pri risanju. Vsebine  se uporabijo tudi pri matematiki (geometrijska telesa – površina in prostornina).

Učne teme:   - Predmet v prostoru in njegove projekcije;

  (pravokotna, poševna in izometrična projekcija)

- Geometrijske konstrukcije in plašči teles

  (plašči oglatih in valjastih teles);

- Tehnične risbe (sestavna, delavniška risba, shema);

- Risanje v strojništvu, elektrotehniki in gradbeništvu   

  (simboli, tloris stanovanja).

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

 Pri doseganju ciljev bom učence spodbujala k samostojnemu delu.

UČITELJ:  Karmen Marolt


ŠPORT ZA ZDRAVJE

7. razred

Namen predmeta Šport za zdravje je nadgradnja vsebin redne športne vzgoje, s katerimi lahko vplivamo na zdravje in dobro počutje. Predmetu je namenjeno 35 ur in se izvaja enkrat tedensko v okviru rednega pouka. Predmet se ocenjuje s številčno oceno od 1 do 5.

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Teme oz. vsebine predmeta:

·      splošna kondicijska priprava,

·      atletika,

·      ples,

·      košarka,

·      nogomet,

·      odbojka.

 

Cilji predmeta so razčlenjeni na štiri skupine:

·      telesni razvoj, razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;

·      usvajanje in spopolnjevanje različnih športnih znanj;

·      seznanjanje s teoretičnimi vsebinami;

·      prijetno doživljanje športa, oblikovanje in razvoj stališč, navad

    in načinov ravnanja.

 

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Oblike in metode dela bodo čim bolj pestre, izbrane in usklajene tako, da omogočajo varnost, motivacijo in učinkovitost vseh učencev.

UČITELJ: Jana Čelan


Izbrani šport - ODBOJKA 

8. razred

Namen predmeta Izbrani šport – ODBOJKA je poglabljanje vsebin odbojke. Predmetu je namenjeno 35 ur in se izvaja enkrat tedensko v okviru rednega pouka. Predmet se ocenjuje s številčno oceno od 1 do 5.

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Teme oz. vsebine predmeta:

·      spopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov: zgornji in spodnji odboj, spodnji servis;

·      učenje zahtevnejših tehničnih in taktičnih elementov: podaja, sprejem servisa, zgornji servis, napadalni udarec, enojni in dvojni blok, obramba;

·      igralne različice 2:2 in 3:3 na različnih velikostih igrišč, igra 6:6 na skrajšanem ali normalnem igrišču.

 

Cilji predmeta so razčlenjeni na štiri skupine:

·      telesni razvoj, razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;

·      spopolnjevanje športnih znanj v odbojki;

·      seznanjanje s teoretičnimi vsebinami;

·      prijetno doživljanje športa, oblikovanje in razvoj stališč, navad ter načinov ravnanja.

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Oblike in metode dela bodo čim bolj pestre, izbrane in usklajene tako, da omogočajo varnost, motivacijo in učinkovitost vseh učencev.

UČITELJ: Jasna Kožar


SODOBNA PRIPRAVA HRANE   (35 ur)

7. razred

Izbirni predmet s področja prehrane je namenjen učencem, ki bi želeli spoznati, razširiti in poglobiti znanje o zdravi, varni in varovalni prehrani, prehranskih navadah in zdravem, biološkem ritmu prehranjevanja, ki ga hiter tempo življenja grobo spreminja do te mere, da lahko tudi zbolimo.

Skozi predmet se enakomerno izmenjujeta tako teoretično kot raznovrstno praktično delo.

Namen predmeta:

V izbirni predmet z veseljem zamesimo tudi slovenska pregovora, ki skozi otroško vedoželjnost veselo vzhajata:

Kar ti v glavi ostane, tega ti nihče ne vzame.
Lepa beseda nikomur ne preseda.

Še več o predmetu boste izvedeli na spletni strani naše šole, kjer so svoje sledi pustili prvi SPH – jevci!   

UČITELJICI: Magdalena PENKO ŠAJN, Helena VEKAR


NAČINI PREHRANJEVANJA   (35 ur)

8. razred

Z načinom prehranjevanja označujemo različne vrste prehrane ljudi. Spoznali bomo vegetarijanstvo, makrobiotiko, bio – prehrano in posebej črpali iz bogate zakladnice naših slovenskih narodnih jedi.

Namen predmeta:

 

Privoščili si bomo dva temeljita, originalna, razburljiva in »odštekana« izleta:

Ž na deželo 8 obiskati zdravo slovensko kmetijo, kmečki turizem

         Ž v naravo 8 poskusiti preživeti nekaj debelih ur v objemu gozda

 pod milim nebom

 

UČITELJ: Magdalena PENKO ŠAJN


RASTLINE IN ČLOVEK

8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

TEMATSKI SKLOPI :

CILJI :

Učenci poglobijo spoznanje o soodvisnosti živali in rastlin. Ocenjujejo pomen rastlin za človekovo življenje in ugotavljajo, da so bile rastline tudi za ljudi vedno vir hrane, zdravja, varovanja zdravja, zaščite… Spoznajo, da ogrožanje in propadanje rastlin pomeni siromašenje narave in naravne dediščine.

OBLIKE POUČEVANJA:

projektno delo, delo z literaturo, terensko delo, delo s slikovnimi ključi.

METODE POUČEVANJA:

raziskovanje, popisovanje, priprava napitkov, oblikovanje priročnika, gojenje in nega okrasnih rastlin, izdelava zdravilnih pripravkov (ekstrakt arnike).

 

UČITELJ: Vida UDOVIČ


POSKUSI V KEMIJI

8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

Predlagane vsebine:

1.     Eksperimentalne okoliščine

2.     Prispevki znanosti pomembnejših kemikov

3.     Označevanje nevarnih snovi, toksikološki pojmi

4.     Zaščitna sredstva, oprema, laboratorijski red, prva pomoč pri nesrečah s kemikalijami

5.     Laboratorijska steklovina, laboratorijski pribor

6.     Laboratorijske tehnike: tehtanje, pipetiranje, filtriranje, destilacija, titriranje itd.

7.     Laboratorijske aparature

8.     Kemijska analiza , sinteza, fizikalne, kemijske lastnosti snovi, pojavi pri kemijskih reakcijah

9.     Načrtovanje eksperimenta

10. Ogled industrijskih in raziskovalnih laboratorijev

Cilji predmeta:

1.     Poglobijo znanje , razumevanje s pomočjo samostojnega

      eksperimentalnega dela.

2 . Razvijajo spretnosti in veščine za varno in učinkovito delo s snovmi.

3 . Urijo se v osnovnih tehnikah laboratorijskega, terenskega,

     eksperimentalnega dela.

4. Naučijo se postopke dela: načrtovanje, opazovanje, zbiranje podatkov, zapisovanje, razvrščanje podatkov, predstavitev podatkov, postavljanje zaključkov, ocenitev smiselnosti rezultatov ter povezovanje z življenjskim okoljem.

 

OBLIKE DELA: individualne, dvojice, skupina, delo z viri (zgoščenke, medmrežje, video, literatura, naloge, referati).

METODE DELA: eksperimentalno delo, delo z viri, diskusija, razprava, argumentacija, igra vlog, seminarske naloge, poročanje, simulacija, zbiranje podatkov, demonstracija, strokovni ogledi, ekskurzije, pogovori, intervjuji s strokovnjaki.

 

UČITELJ: Vida UDOVIČ


ORGANIZMI V NARAVNEM IN UMETNEM OKOLJU

8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

TEMATSKI SKLOPI:

1. NARAVNO OKOLJE

2. ANTROPOGENO OKOLJE

3. ORGANIZMI V NARAVNEM OKOLJU

4. ORGANIZMI V ANTROPOGENEM OKOLJU

5. ORGANIZMI V UMETNEM OKOLJU

CILJI: Učenci spoznalo življenjske potrebe živih bitij. Povežejo dejavnike nežive in žive narave. Ugotavljajo, da je rušenje ravnotežja v naravi lahko usodno za preživetje organizmov. Spoznanja pridobijo z izkušnjami. Naučijo se odgovornega ravnanja s hišnimi ljubljenčki ter ravnanja z okrasnimi rastlinami.

OBLIKE  POUČEVANJA:

METODE POUČEVANJA:

 

UČITELJ: Vida UDOVIČ

ŠAHOVSKE OSNOVE (ŠAH 1)

7. in 8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

• pri predmetu učenci spoznajo zgodovino in razvoj šaha;

• spoznajo osnovna pravila šahovske igre s strategijo obrambe in napada;

• simulirali bomo najbolj značilne igre velemojstrov novejšega časa;

• znanje bomo utrdili z medsebojno igro in igro z računalnikom.

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

          prikaz učnih zgledov z multimedijskim projektorjem;

          simulacija računalniških iger, preko računalnika;

          medsebojno igranje šaha;

          igranje šaha in reševanje nalog preko računalniških programov.

UČITELJ: ANTON PERENIČ


UREJANJE BESEDIL

7. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

- učenci  bodo spoznali osnovne pojme računalništva;

- sestavne dele računalnika in drugo opremo;

- seznanili se bodo z osnovami  operacijskega sistema MS  Windows;

- podrobneje bodo spoznali urejevalnik besedil MS Word;

- izdelali in oblikovali bodo svoje izdelke (izdelava seminarske naloge);

- iskali  bodo podatke, oblikovali in posredovali informacije;

- učenci bodo znali z urejevalnikom napisati besedilo, ga urediti in natisniti;

- učenci bodo znali v besedilo vriniti sliko, izdelati tabelo in pripraviti kazalo;

- razvijali bodo komunikacijske sposobnosti;

- bogatili bodo svoj jezikovni zaklad.

- uporabljali bodo tudi internet pri izdelavi seminarske naloge.

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

• metoda neposrednega dela z računalniki, kar odpira učencem možnost,

  da pridobijo temeljna znanja računalniške pismenosti;

• vodeno projektno učno delo, kot osrednji učni postopek pri predmetu;

• metode reševanja problemov

• multimedijska predstavitev učnega gradiva

• učitelj je učenčev mentor;

• sodelovalno izobraževanje.

UČITELJ: ANTON PERENIČ


RAČUNALNIŠKA OMREŽJA

8. razred

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:

• spozna prednosti in slabosti računalniškega omrežja,

• spozna vse o svetovnem spletu,

• zna izdelati preprosto spletno stran (projektna naloga),

• zna odpreti in poslati elektronsko pošto ,

• razvija komunikacijske sposobnosti s predstavitvijo naloge,

• bogati svoj jezikovni zaklad.

 

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

multimedijska predstavitev učnega gradiva;

• metoda neposrednega dela z računalniki, kar odpira učencem

  možnost, da pridobijo temeljna znanja računalniške pismenosti;

• vodeno projektno učno delo, kot osrednji učni postopek pri predmetu;

• metode reševanja problemov;

• učitelj je učenčev mentor;

• sodelovalno izobraževanje.

UČITELJ:  ANTON PERENIČ


LES

7. in 8. razred

 35 UR   ( DVOJNE URE POL LETA)

UČNE TEME IN CILJI PREDMETA:  

Učenci spoznavajo les in njegove lastnosti  ob izdelavi uporabnih predmetov. Zanje narišejo skico in načrt, pravilno in varno uporabljajo orodja in postopke za obdelavo lesa (zarisujejo, režejo, vrtajo, brusijo…). Navajajo se na delo v skupini. Na koncu ovrednotijo svoje delo in izdelek. Velik poudarek je na spoznavanju nevarnosti in varnem delu.

Spoznajo tudi poklice v lesni industriji in obrti.

Ocena zajema delo in vedenje učenca v skupini, njegov napredek (ne samo izdelek).

 

OBLIKE IN METODE POUČEVANJA:

Pouk je organiziran tako, da so aktivni vsi učenci. Najpomembnejša metoda je praktično delo.

UČITELJ : Nada Likon