LETNI NAČRT EKOŠOLE - EKOVRTCA - EKOCENTRA 2008/09

 

 

Naziv ustanove:

 

OSNOVNA  ŠOLA  ANTONA  GLOBOČNIKA  POSTOJNA

 

 

Naslov ustanove ter popolni naslovi podružnic

(če so v projekt vključene tudi podružnice oziroma vrtci pri šoli, se za njih doda samostojni LDN 2008/09, stran 2 - 4)

 

C E N T R A L N A   Š O L A

 

Popolni naslov

ulica in številka

poštna številka in naziv pošte

Cesta na Kremenco 2

 

6230 Postojna

Naslov internet strani

http://www.2arnes.si/~ospoag1/

Telefon tajništva šole

05 7 000 300

Telefon ravnatelja

05 7 000 311

Telefax

05 7000 314

Elektronski naslov (e-mail )

os.antona-globocnika-po@guest.arnes.si

Elektronski naslov eko-koordinatorja/ev

sonja.cesnik@volja.net  

 suzana.vidmar@guest.arnes.si

P O D R U Ž N I C E

 

Popolni naslov podružnične šole, vrtca ali ekocentra

ulica in številka

poštna številka in naziv pošte

 

Telefon

 

Elektronski naslov ekokoordinatorja

 

 

Kraj in datum priprave načrta:

Letni načrt 2008/09 je pripravil:

 

V Postojni, 29. 9. 2008

 

dne,

 

KOORDINATOR (ime, priimek): Sonja Česnik, Suzana Vidmar

 

 

1.      Cilji, ki jih uresničuje  program Ekošola kot način življenja (Cilj ustanove označite z X.):

 

 

CILJI

1.X

Razvijanje pozitivnih medsebojnih odnosov

2.X

Vzgajanje za zdrav način življenja v zdravem okolju (uvajanje ekološke pridelane hrane, pitniki v ustanovi, gibanje)

3.X

Učinkovita raba naravnih virov (voda, odpadki, energija)

4.

Vzpodbujanje trajnostne mobilnosti v prometu

5.X

Vzgajanje za okoljsko odgovornost 

6.X

Izvajanje celostnega pristopa vzgoje in izobraževanja v programu Ekošola kot način življenja

7.X

Povezovanje okoljskih vprašanj z ekonomskimi in socialnimi

8.

 

 

 

2.      V katerih projektih iz razpisa programa Ekošola nameravate sodelovati? Sodelovanje v vsaj 1 (enem) celostnem projektu je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2008/09. Projekt mora biti vezan na  tematski sklop, teči mora celo leto, vključena mora biti celotna ustanova (Projekt-e označite z X).

 

 

q       Mi in podnebne spremembe v našem kraju - N. Pavšer.

q       Biotska raznovrstnost - projekt popek, N. Pavšer. Jure Bedenk, Darjo Novak.

X Kras, priložnost za učitelje in učence ekošol - N. Pavšer, S. Vidmar.

q       Zdravo življenje - Boža Šarbek.

q       Voda kot življenjska vrednota - Helena Pepevnik.

q       Šola v naravi in vzgoja za trajnostni razvoj - za CŠOD, Ida Kavčič.

q       Zgodnje naravoslovje temelj za trajnostni razvoj - za vrtce, Dane Katalinič.

 

q       Racionalna raba energije in obnovljivi viri energije v šolah- Franci Dovč.

q       Živali in mi - Barbara Žličar.

q       Očistimo Slovenijo nevarnih odpadkov - Barbara Žličar

q       Mozaik sveta - Darja Kravanja

q       Ravnanje z odpadki - Žličar, Rituper.

q       Revščina po svetu in pri nas - Franci Dovč.

 

 

 

 

 

 

3.      V katerih ostalih dejavnostih nameravate še sodelovati? Sodelovanje v vsaj 5 (petih) dejavnostih je kriterij za pridobitev ekozastave za šolsko leto 2008/09 (Dejavnosti označite z X).

 

 

Sodelovanje na sejmih, razstavah:

q       Celje - sejem Altermed - Sonja Uršič.

q       Mladi za napredek Pomurja - Jožef Rituper.

Natečaji:

q       Zeleni nahrbtnik - za vrtce, ZPM.

X Ekobralna značka - PEC.

X Natečaj voščilnic - PEC.

q       Kaj lahko mladi storimo za okolje-podnebne spremembe, N. Pavšer.

q       Literarni razpis za srednje šole - Ivanka Huber.

q       Ujemi eko znanje - PEC.

q       Dan Save in dan Donave - MOP, dr. Irena Rejec Brancelj.

Sodelovanje v zbiranju odpadnih materialov:

X Zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš.

q       Zbiralna akcija papirja za Šport Špas.

X Očistimo Slovenijo odpadne embalaže - Drago Zadnikar.

q       Zbiralna akcija odsluženih električnih aparatov in elektronskih odpadkov - Helena Pepevnik.

Sodelovanje na kvizih:

X Ekokviz za OŠ - PEC

q       Projekt Mobilnost v prometu - MOP, A.Vuga.

Promocija ustanove v okolju:

q       X Prispevki v angleškem jeziku za objavo v mednar. časopisu Eco-News - N. Pavšer, Mojca K. Podlesnik.

X Prispevki v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh Ekošole - www.ekosola.si

X Prispevki za tiskane ali elektr. medije v lokalnem ali širšem okolju (dokazilo se priloži k prijavi za ekozastavo).

 

 

4.      Kateri tematski sklop (npr.: zdrava prehrana, voda, energija, podnebne spremembe, odpadki, živali, biotska pestrost …) boste podrobneje obdelali v šolskem letu 2008/09? To je vodilna tema, ki jo zasledujejo vsi učenci in delavci ustanove in je hkrati vodilna tema ekodneva. Upoštevajte vodilna tematska področja trajnostnega razvoja, ki ste jih označili v točki 4. V ta tematski sklop vključite tudi projekte nacionalne koordinacije slovenske ekošole, iz točke 2. in 3..

 

 

 

Tematski sklop:

Dejavnosti

(naslov in vrsta dejavnosti)

Cilji

(operativni)

Vsebine

(do pet stavkov -kratek zapis)

Ciljne skupine

(kdo vodi dejavnost, izvajalci, komu je namenjena, …)

Čas

(kdaj bo izvedeno)

Predvideni rezultati dela

 

 Kras, priložnost za učitelje in učence ekošol

 

 

V neposrednem stiku z naravo, ob uporabi  vseh čutil učenci pridobivajo in poglabljajo svoje znanje o krasu in povezujejo različna predmetna področja. Odgovorno ravnajo z odpadki. Svoje znanje prenašajo na druge in jih opozarjajo na morebitna neodgovorna ravnanja z naravo.

Svoje delo predstavijo širši javnosti.

Vsak učitelj bo projektno nalogo na temo krasa izvedel glede na specifiko svojega  predmetnega področja, kar ponuja veliko možnosti (kras v umetnostnih in neumetnostnih besedilih, tujih jezikih; poskusi, merjenja, obdelava  podatkov; kras  v likovnih izdelkih , glasbi …)

 

 

 

 

 

 

 

 

Učenci razredne in predmetne stopnje, učitelji, starši in zunanji sodelavci.

Dejavnosti bodo potekale čez celo leto, zaključek pa bo v aprilu.

Učenci poglobijo znanje o krasu in se nauče odgovorno ravnati z okoljem.

 

 

ZBIRANJE ODPADKOV

Navajanje na ločeno zbiranje odpadkov.

Tema: Ekološko osveščen potrošnik

 

 Učenci si ogledajo deponijo, kjer jim predstavijo ločeno zbiranje in sortiranje odpadkov.

 

April

Ozavestiti vpliv posameznika na okolje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.      Odpadki - Zbiralne akcije in ločevanje odpadkov (Med letom zbirajte podatke o oddanih količinah.):

 

 

 

  V šolskem letu 2008/09 bomo zbirali  (Vrsto odpadkov, ki jih zbirate, označite z X):

Vrsta

Papir in karton

Umetne mase

Kovine

Bio-odpadki

Tonerji, kartuše

Baterije

Elektro-odpad

pločevinke

D A

ali

N E

 

D A

 

 

D A

 

 

N E

D A

 

 

 

D A

 

 

D A

 

 

N E

 

N E

 

 

 

5.1  Družba, s katero smo  /  bomo  podpisali pogodbo o odstranjevanju ločenih vrst odpadkov je:

                                                                      Bitea (kartuše, tonerji), Publicus

 

                               __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

6.      Ekoprogramski svet sestavljajo: ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca, učitelji Barbara Dolgan, Klara Lukan Žilavec, Helena Vekar,  Nevenka Trenta, Vesna Mlakar Hor, Mojca Simičak, Sonja Česnik, Suzana Vidmar, predstavnica staršev Mateja Simčič ter učenki Mihaela Klasić in Sara Kozjan.

 

Ekoprogramski svet na posamezni ustanovi usmerja okoljske dejavnosti šole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje učencev, učiteljev, vzgojiteljev, staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti v projekt. Prosimo vas, da pripravite kratko informacijo vsebinskega programa, ki ga bo izvedel programski svet vaše ustanove. 

 

 

Poleg zgoraj navedenih dejavnosti bo ekoprogramski svet pozival odgovorne službe Občine Postojna kot ustanovitelja šole, da se zamenja azbestna strešna kritina in talne ploščice s primesmi azbesta, svinčene cevi v sanitarijah za učence ter okna, ki zaradi dotrajanosti povzročajo  velike toplotne izgube.

 

 

 

 

 

7.      Podpis koordinatorja-jev, žig ustanove ter podpis odgovorne osebe ustanove:

 

Koordinator-ji:

Žig ustanove:

Odgovorna oseba:

 

Sonja Česnik, Suzana Vidmar

 

 

 

 

Sabina Ileršič Kovšca