LETNI NAČRT EKOŠOLE - EKOVRTCA - EKOCENTRA 2008/09
Naziv ustanove:
|
OSNOVNA ŠOLA
ANTONA GLOBOČNIKA POSTOJNA |
|
Naslov ustanove ter popolni naslovi podružnic
(če so v projekt
vključene tudi podružnice oziroma vrtci pri šoli, se za njih doda samostojni
LDN 2008/09, stran 2 - 4)
C E N T R A L N
A Š O L A
|
|
|
Popolni naslov ulica in
številka poštna številka in naziv pošte |
Cesta na Kremenco 2 6230 Postojna |
|
Naslov internet strani |
http://www.2arnes.si/~ospoag1/ |
Telefon tajništva šole |
05 7 000 300 |
Telefon ravnatelja |
05 7 000 311 |
Telefax |
05 7000 314 |
Elektronski naslov (e-mail ) |
os.antona-globocnika-po@guest.arnes.si |
|
Elektronski
naslov eko-koordinatorja/ev |
suzana.vidmar@guest.arnes.si |
P O D R U Ž N I C E
|
|
|
Popolni naslov
podružnične šole, vrtca ali ekocentra ulica in
številka poštna številka in naziv pošte |
|
|
Telefon |
|
|
Elektronski naslov ekokoordinatorja |
|
|
Kraj in datum priprave načrta: |
Letni načrt 2008/09 je pripravil: |
|
V Postojni, 29. 9. 2008 dne, |
KOORDINATOR (ime, priimek): Sonja Česnik, Suzana
Vidmar |
1.
Cilji, ki jih uresničuje
program Ekošola kot način življenja (Cilj ustanove označite z X.):
|
|
CILJI
|
|
1.X |
Razvijanje pozitivnih medsebojnih
odnosov |
|
2.X |
Vzgajanje za zdrav način življenja v
zdravem okolju (uvajanje ekološke pridelane hrane, pitniki v ustanovi,
gibanje) |
|
3.X |
Učinkovita raba naravnih virov (voda,
odpadki, energija) |
|
4. |
Vzpodbujanje
trajnostne mobilnosti v prometu |
|
5.X |
Vzgajanje za okoljsko odgovornost |
|
6.X |
Izvajanje celostnega pristopa vzgoje in
izobraževanja v programu Ekošola kot način življenja |
|
7.X |
Povezovanje okoljskih vprašanj z
ekonomskimi in socialnimi |
|
8. |
|
2.
V katerih projektih iz razpisa programa Ekošola nameravate
sodelovati? Sodelovanje v vsaj 1 (enem) celostnem projektu je kriterij za
pridobitev ekozastave za šolsko leto 2008/09. Projekt mora biti vezan na tematski sklop, teči mora celo leto,
vključena mora biti celotna ustanova (Projekt-e označite z X).
|
q
Mi in podnebne spremembe v našem kraju - N.
Pavšer. q
Biotska raznovrstnost - projekt popek, N.
Pavšer. Jure Bedenk, Darjo Novak. X Kras, priložnost za učitelje in učence ekošol - N. Pavšer, S.
Vidmar. q
Zdravo življenje - Boža Šarbek. q
Voda kot življenjska vrednota - Helena
Pepevnik. q
Šola v naravi in vzgoja za trajnostni razvoj -
za CŠOD, Ida Kavčič. q
Zgodnje naravoslovje temelj za trajnostni
razvoj - za vrtce, Dane Katalinič. |
q
Racionalna
raba energije in obnovljivi viri energije v šolah- Franci Dovč. q
Živali
in mi - Barbara Žličar. q
Očistimo
Slovenijo nevarnih odpadkov - Barbara Žličar q
Mozaik sveta - Darja Kravanja q
Ravnanje z odpadki - Žličar, Rituper. q
Revščina
po svetu in pri nas - Franci Dovč. |
3.
V katerih ostalih dejavnostih nameravate še sodelovati?
Sodelovanje v vsaj 5 (petih) dejavnostih je kriterij za pridobitev ekozastave
za šolsko leto 2008/09 (Dejavnosti označite z X).
|
Sodelovanje na sejmih, razstavah: q
Celje
- sejem Altermed - Sonja Uršič. q
Mladi
za napredek Pomurja - Jožef Rituper. Natečaji: q
Zeleni
nahrbtnik - za vrtce, ZPM. X Ekobralna značka - PEC. X Natečaj voščilnic - PEC. q
Kaj
lahko mladi storimo za okolje-podnebne spremembe, N. Pavšer. q
Literarni
razpis za srednje šole - Ivanka Huber. q
Ujemi
eko znanje - PEC. q
Dan
Save in dan Donave - MOP, dr. Irena Rejec Brancelj. Sodelovanje v zbiranju odpadnih
materialov: X Zbiranje izrabljenih
tonerjev in kartuš. q
Zbiralna
akcija papirja za Šport Špas. X Očistimo Slovenijo
odpadne embalaže - Drago Zadnikar. q
Zbiralna
akcija odsluženih električnih aparatov in elektronskih odpadkov - Helena
Pepevnik. |
Sodelovanje na kvizih: X Ekokviz za OŠ - PEC q
Projekt
Mobilnost v prometu - MOP, A.Vuga. Promocija ustanove v okolju: q
X Prispevki v angleškem jeziku za
objavo v mednar. časopisu Eco-News - N. Pavšer, Mojca K. Podlesnik. X Prispevki v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh
Ekošole - www.ekosola.si
X Prispevki za tiskane ali elektr. medije v lokalnem ali širšem
okolju (dokazilo se priloži k prijavi za ekozastavo). |
4.
Kateri tematski sklop (npr.: zdrava prehrana, voda, energija,
podnebne spremembe, odpadki, živali, biotska pestrost …) boste podrobneje
obdelali v šolskem letu 2008/09? To je vodilna tema, ki jo zasledujejo vsi
učenci in delavci ustanove in je hkrati vodilna tema ekodneva. Upoštevajte vodilna tematska področja
trajnostnega razvoja, ki ste jih označili v točki 4. V ta tematski sklop
vključite tudi projekte nacionalne koordinacije slovenske ekošole, iz točke 2.
in 3..
|
Tematski
sklop: |
|||||
|
Dejavnosti (naslov in
vrsta dejavnosti) |
Cilji (operativni) |
Vsebine (do pet
stavkov -kratek zapis) |
Ciljne skupine (kdo vodi
dejavnost, izvajalci, komu je namenjena, …) |
Čas (kdaj bo
izvedeno) |
Predvideni rezultati dela |
|
Kras, priložnost za učitelje in učence
ekošol |
V neposrednem
stiku z naravo, ob uporabi vseh čutil
učenci pridobivajo in poglabljajo svoje znanje o krasu in povezujejo različna
predmetna področja. Odgovorno ravnajo z odpadki. Svoje znanje prenašajo na
druge in jih opozarjajo na morebitna neodgovorna ravnanja z naravo. Svoje delo
predstavijo širši javnosti. |
Vsak učitelj
bo projektno nalogo na temo krasa izvedel glede na specifiko svojega predmetnega področja, kar ponuja veliko
možnosti (kras v umetnostnih in neumetnostnih besedilih, tujih jezikih;
poskusi, merjenja, obdelava podatkov;
kras v likovnih izdelkih , glasbi …) |
Učenci
razredne in predmetne stopnje, učitelji, starši in zunanji sodelavci. |
Dejavnosti
bodo potekale čez celo leto, zaključek pa bo v aprilu. |
Učenci
poglobijo znanje o krasu in se nauče odgovorno ravnati z okoljem. |
|
ZBIRANJE ODPADKOV |
Navajanje na
ločeno zbiranje odpadkov. |
Tema: Ekološko osveščen potrošnik
Učenci si ogledajo deponijo, kjer jim predstavijo ločeno zbiranje in sortiranje odpadkov. |
April |
Ozavestiti
vpliv posameznika na okolje. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
Odpadki - Zbiralne akcije
in ločevanje odpadkov (Med letom zbirajte podatke o
oddanih količinah.):
|
V šolskem letu
2008/09 bomo zbirali (Vrsto odpadkov, ki jih zbirate,
označite z X): |
||||||||
|
Vrsta |
Papir in karton |
Umetne mase |
Kovine |
Bio-odpadki |
Tonerji, kartuše |
Baterije |
Elektro-odpad |
pločevinke
|
|
D A ali N E |
D A |
D A |
N E |
D A |
D A |
D A |
N E |
N E |
5.1 Družba, s katero smo / bomo podpisali pogodbo o odstranjevanju ločenih
vrst odpadkov je:
Bitea (kartuše, tonerji), Publicus
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.
Ekoprogramski svet sestavljajo: ravnateljica Sabina Ileršič Kovšca, učitelji Barbara
Dolgan, Klara Lukan Žilavec, Helena Vekar,
Nevenka Trenta, Vesna Mlakar Hor, Mojca Simičak, Sonja Česnik, Suzana Vidmar,
predstavnica staršev Mateja Simčič ter učenki Mihaela Klasić in Sara Kozjan.
Ekoprogramski svet na posamezni ustanovi usmerja okoljske dejavnosti šole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje učencev, učiteljev, vzgojiteljev, staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti v projekt. Prosimo vas, da pripravite kratko informacijo vsebinskega programa, ki ga bo izvedel programski svet vaše ustanove.
|
Poleg zgoraj navedenih dejavnosti bo
ekoprogramski svet pozival odgovorne službe Občine Postojna kot ustanovitelja
šole, da se zamenja azbestna strešna kritina in talne ploščice s primesmi
azbesta, svinčene cevi v sanitarijah za učence ter okna, ki zaradi dotrajanosti
povzročajo velike toplotne izgube. |
7. Podpis koordinatorja-jev, žig ustanove ter podpis
odgovorne osebe ustanove:
|
Koordinator-ji: |
Žig ustanove: |
Odgovorna oseba: |
|
Sonja
Česnik, Suzana Vidmar |
Sabina
Ileršič Kovšca |