ŠOLA V NARAVI in NARAVOSLOVNI TABORI V CŠOD

 

Naravoslovne tabore bomo v tem šolskem letu izvedli  v CŠOD za:

 

Razred

Datum

Dom CŠOD

1. r

22. 04. - 24. 04. 09

Lipa

2. r

24. 09.- 26. 09.08

Jurček

3. a, 1. – 3. r Bukovje

04.02. - 06. 02. 09

Jurček

3. b, 1. – 3. r Studeno

03.06.-05.06.09

Jurček

4. r

02. 02. -06.02. 09

Lipa

5. r

15. 09 – 19. 09. 08

Štrk

7. r

12. 01. – 16. 01. 09

Soča

8. r

03. 11. – 07. 11. 08

Planinka

3- 5. r Plan; Bukov

15. 09. – 19. 09. 08

Vojsko

 

ZIMSKA ŠOLA SMUČANJA

6. r

26. 01. – 30. 01. 09

Trilobit

 

LETNA ŠOLA PLAVANJA

Razred

Datum

Kraj

5. r

18. 5. – 22. 5. 09

Terme Čatež

 

ŠOLSKE EKSKURZIJE

 

RAZRED

RELACIJA

OKVIRNI DATUM

6. r

Koprsko primorje

Maj, 2009

7. r

Gorenjska

Maj, 2009

8. r

Logarska dolina

Maj, 2009

9. r

Posočje- Vršič

sep/okt  2008

9. r

Prekmurje

Maj, 2009

JUTRANJE VARSTVO

Organizirano je za učence 1. razreda od 5.30 dalje. Od 7.00 dalje poteka jutranje varstvo za učence 2. in 3. razreda kot dodaten program, ki ga financira Občina Postojna.

 

PODALJŠANO BIVANJE

 

V šolskem letu 2008/2009 bo na matični šoli organiziranih pet oddelkov  podaljšanega bivanja, oddelek v Bukovju in dva oddelka  v Planini, in sicer  od 11.40 ure do 15.40 ure. Organizirano bo tudi dežurstvo v enem  oddelku.  Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje, kosijo v šoli. V   času bivanja potekajo rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene dejavnosti.

V svoj program so učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v razstavah izdelkov učencev vključenih v podaljšano bivanje, v dneve odprtih vrat, v sodelovanje z ustanovami v kraju in jesenski piknik. Skupaj z učenci, vključenimi v oddelke podaljšanega bivanja bodo izpeljale  projekte s področja ekologije--ločevanje odpadkov in zbiranje papirja, inovacijskega projekta Sestavljamo mavrico vrednot.

 

Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole, lahko  učiteljica v podaljšanem bivanju predčasno spusti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ORGANIZACIJA DELA

 

DELAVCI ŠOLE

 

1.  in 2. triletje

 

Razred

Učilnica

     Učitelj

1. a

12

Elizabeta Kompara

1. b

13

Vesna Mlakar Hor, Nadja Jurca

2. a

8

Darja Košir

2. b

7

Milena Požar

3. a

10

Tina Primc

3. b

9

Tina Mrše/

Mateja Tomažinčič

4. a

14

Milica P. Grginič

4. b

11

Sonja Česnik

5. a

6

Martina Sedej Filipčič

5. b

16

Nevenka Trenta

 

Podaljšano bivanje

 

Razred

Učilnica

Učitelj

1. odd

12

Suzana Morel

2. odd

8

Anja Pirc/Franka Košmer

3. odd

7

Zorislava Nedeljkovič

4. odd

11

Vida Udovič, Breda Šraj, Andreja Milavec

5. odd

10

Terezija Kogovšek

0, 28 odd

14

Vladka Lavsegar, N. Jurca

 

 


PODRUŽNICE 1. in 2. triletje

 

 

Razred

Učitelj

Bukovje

1. – 3. r.

Vilma Kernel

 

4.- 5.  r.

Nataša Lulik

Planina

1.­ r.-- 2. r.

Nives Kalister,

Andreja Milavec

  

3.- 5. r.

Tanja Jarić Primc

 

4. r

Martina Rebec

Studeno

1.- 3. r

Tjaša Repnik Kunilo

Bukovje

1. odd PB

Breda Kovač

Planina

1. odd PB

Suzana Vidmar

Planina

2. odd PB

Anita Čelhar

 

2.  in 3. triletje

 

Razred

Razrednik

Predmet

Učilnica

6. a

Darja Gorup

ZGO, DIE

33

6. b

Erika Koren Plahuta

SLO

40

7. a

T. Petrovčič Debevc

TJA

38

7. b

Andreja Mlakar

SLO

35

7. c

Karmen Marolt

MAT

34

8. a

Nada Likon

FIZ

49

8. b

M. Penko Šajn

NAR/BIO

32

9. a

Vida Udovič

KEM/BIO

46

9. b

Mirela Bubnič

GEO

5

 

 

Učitelji – ne razredniki

 

Učitelj

Predmet

Uči razrede

Tine Ščuka

ŠVZ

3.,  7., 8., 9.  r

Majda Možina

MAT

6.- 9. r

Helena Vekar

GOS

5., 6. , 8., 9. r

Breda Šraj

NP slo/PB

8. , 9. r

Klara Lukan Žilavec

TJA./DSP

4., 5., 8., 9. r

Barbara Dolgan

GVZ

2., 6, 7., 8.,9. r

Nevenka Mlinar

TJI/IPI

7. , 9. r

Romana Harmel

LVZ

6.-9. r

Jana Čelan

ŠVZ

4.- 9. R

Mitja Muha

ŠVZ

2. – 9. R

Jasna Kožar

ŠVZ

5., 6., 7., 9. R

Lidija Križman

TJA

5.-9. R

Janja Arsenović

MAT

6., 8., 9., R

 

Drugi strokovni delavci

 

Lea Trebec  Tomažič

Pedagoginja

7.00–14.00

Martina Kuzman

Psihologinja

7.00–14.00

Nevenka Mlinar

Bibliotekarka

7.00–14.00

Anton Perenič

Računalničar

7.00–14.00

Mojca Simičak

Defektologinja

7.00–14.00

Ostali delavci

 

Tajništvo:

Damijana Repe –poslovna sekretarka

Tu boste lahko urejali vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in izpisi otrok.

Računovodstvo:

Marina Vidmar – računovodkinja

Anja Zemljič –  knjigovodja.

Tu boste lahko urejali vse finančne zadeve: plačila malic in drugih stroškov, potrdila za  nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic in kosil na (05 7000 313 oziroma 05  726 1810)  .

 

Tehnični delavci:

Pepi Krašna – hišnik/vzdrževalec,

Iztok Fidel- hišnik/vzdrževalec

 

Vzdrževanje vseh objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja …

 

Kuhinja:

Marjetka Bauman – kuharica

Milanka Vukajlović – razdeljevalka hrane, čistilka

 

Na podružnicah skrbijo za malice in čistočo gospodinjci:

v Bukovju Radojka Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.

 

Storitve čiščenja za potrebe šole opravlja čistilni servis Bioeco center d. o. o  iz Ljubljane.

 

ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

 

Čeprav je šola namenjena pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči živeti z drugimi tudi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči, ali usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.

 

Pomoč v svetovalni službi lahko poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem počutju ali izstopajoči vzgojni problematiki.

 

Šolsko svetovalno službo vodita pedagoginja Lea Trebec  Tomažič in psihologinja Martina Kuzman. Pomaga jima tudi defektologinja Mojca Simičak. Vse tri strokovne delavke  sodelujejo z učitelji ter vodstvom šole pri načrtovanju, spremljanju in vrednotenju  razvoja šole, nudijo pomoč učencem z učnimi in vedenjskimi težavami, organizirajo in izvajajo poklicno usmerjanje, povezujejo šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi socialno problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem.  Psihologinja vodi tudi aktivnosti odkrivanja nadarjenih učencev in delo z njimi.

Program dela svetovalne službe temelji na povezavi med učenci, starši, učitelji in vodstvom šole.

 

ŠOLSKA KNJIŽNICA

 

Šolska knjižnica je odprta v času pouka 7.30–8.00 ter 11.30–14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka Nevenka Mlinar, pri delu ji pomaga Martina Kuzman.  Člani šolske knjižnice so vsi učenci in učitelji šole. Vpisnine ni, prav tako zamudnine ne. Učenec, kot član šolske knjižnice, je po pravilniku o knjižničnem redu dolžan z izposojenim gradivom lepo ravnati in ga vrniti najkasneje do konca šolskega leta. Če le-tega ne vrne oziroma vrne poškodovanega, šola zaračunava odškodnino, in sicer največ 1/3 nabavne cene poškodovanega gradiva ter največ polovico nabavne cene izgubljenega gradiva. Uporabnik lahko poškodovano ali izgubljeno gradivo nadomesti z istim, novim ali še uporabnim, gradivom.

Šolska knjižnica je učno in informacijsko središče šole, kjer učenci preko vsebin in ciljev knjižničnih informacijskih znanj od 1. do 9. razreda spoznavajo  njeno urejenost, storitve ter postajajo samostojni uporabniki knjižnice ter njenih informacijskih virov. Knjižnični fond se vsako šolsko leto bogati in obnavlja, kar nudi učencem pester izbor knjig in strokovne literature za domače branje, bralno značko, seminarske naloge, referate, plakate in za branje v prostem času.  

 

UČBENIŠKI SKLAD

 

V sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru. S podpisom v posamezni učbenik se učenec obveže, da bo z njim lepo ravnal, ga zavil ter ga konec šolskega leta vrnil nepoškodovanega. V primeru, da učenec vrne poškodovan učbenik ali le-tega izgubi, šola po pravilniku o upravljanju učbeniških skladov zaračunava odškodnino, in sicer največ 1/3 nabavne cene poškodovanega učbenika ter največ polovico nabavne cene izgubljenega učbenika.

Ministrstvo za šolstvo in šport bo zagotovilo poleg brezplačne izposoje učbenikov iz sklada za vse učenke in učence ter za učbenike za na klop za posamezne razrede. Skrbnica učbeniškega sklada je Nevenka Mlinar.

 

ŠOLSKA PREHRANA

 

Človekovo zdravje je v veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma ter dajejo organizmu toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.

Zato mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.

 

Na naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo znana v začetku septembra, za učence, ki so vključeni v PB bo, v ceno kosila  všteta tudi popoldanska malica.

 

Šolska malica je v času glavnega odmora 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob prisotnosti učiteljev. Kosilo se prične ob 11.35 uri in traja do 13.30. Na kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali za posamezne dni.

 

Ker otroci včasih zbolijo ali pa ne pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas prosimo, da njegovo odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 313, 05 7000 310  med 7.00  in 8.00 ali po  e-pošti: projekt5.ospoag@guest.arnes.si

Stroške malic in kosil je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici. Starši se s pogodbo obvežejo, da bodo poravnali stroške šolske prehrane.

 

 

SUBVENCIONIRANA ŠOLSKA PREHRANA UČENCEV

 

Ministrstvo za šolstvo, znanost  in šport v  skladu s Pravilnikom o subvencioniranju šolske prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena sredstva za subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki le-te ne zmorejo plačati v celoti. Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja otrok. Regres je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi za drugo šolsko prehrano. Starši v začetku septembra pri šolski svetovalni službi oddajo pisno vlogo. O njihovih vlogah in o upravičenosti učenca do subvencionirane šolske prehrane ter višini subvencije odloča ravnateljica oziroma oseba, ki jo ravnateljica pooblasti za vodenje postopka na podlagi kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet šole na dopisni seji 8. 8. 2008,  svet staršev pa podal svoje mnenje.  Splošni kriteriji za dodelitev sredstev so:

·         Prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem varstvu,

·         Višina dohodkov na družinskega člana,

·         Višina otroških dodatkov,

·          Brezposelnost staršev,

·         Dolgotrajna bolezen v družini,

·         Dolgotrajnejši socialni problemi in druge specifike v družini.

 

Podrobnejša navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi  šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Pooblaščena oseba bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za upravičenost posameznikov do le–teh prošnje pregledala in  uskladila razporeditev regresiranih malic. Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami.

 

FINANCIRANJE ŠOLE V NARAVI

Šola v naravi pomeni organizirano obliko vzgojno-izobraževalnega dela , ki sodi v razširjen program osnovne šole in poteka strnjeno več dni v času pouka ter se izvaja izven prostora šole. Cena šole v naravi vključuje stroške učenca in stroške strokovnih delavcev. Za učence, ki zaradi socialnega ne zmore plačati prispevka za šolo v naravi, šola pri določitvi višine dodelitve sredstev upošteva zlasti naslednje kriterije:

·         Prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem varstvu,

·         Višina dohodkov na družinskega člana,

·         Višina otroških dodatkov,

·          Brezposelnost staršev,

·         Dolgotrajna bolezen v družini,

·         Dolgotrajnejši socialni problemi in druge specifike v družini.

 

PREVOZI UČENCEV

 

Učenci – vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi. Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine Postojna ter AVRIGO Nova Gorica,  PE Postojna. Vozni red šolskih avtobusov bo znan v septembru.

 

OBNAŠANJE NA AVTOBUSU/KOMBIJU

Vstopamo in izstopamo DRUG ZA DRUGIM in se NE PRERIVAMO! Pozdravimo voznika, med vožnjo SEDIMO, ne kričimo, ne smetimo in ne uničujemo inventarja v vozilu. Še posebej PAZIMO NA MLAJŠE in ŠIBKEJŠE.

 

VARNA POT V ŠOLO

 

Starši, svetujemo vam, da z otroki večkrat skupaj prehodite njihovo najvarnejšo šolsko pot, kih ob tem opozarjate na nevarne dele poti, ki zahtevajo še posebno previdnost! Kasneje ni odveč preveriti, če otrok dogovorjeno pot tudi dejansko uporablja. Otrok naj odide v šolo pravočasno.  Hodi  naj po pločniku. Če na poti ni urejenega pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.

 

NEKAJ NASVETOV ZA VARNO POT V ŠOLO

Otroci 1. razreda osnovne šole morajo imeti na poti v šolo in domov spremstvo. Spremljevalci so lahko tudi otroci, stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.


Učenci prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.

Hodimo po notranji strani pločnika, če pločnika ni, pa ob skrajnem levem robu cestišča. V skupini hodimo eden za drugim- v koloni. Na cesti se NIKOLI ne lovimo ali prerivamo!

Cesto prečkamo na prehodu za pešce. VEDNO se ustavimo, pogledamo levo, desno in ponovno levo, šele ko se prepričamo, da je prehod varen, odločno prečkamo cesto.

Preden stopimo na cesto, vedno preverimo, če je res varno, tudi kadar nam sveti zelena luč.

Prihajanje v šolo s kolesi in  rolerji odsvetujemo. Če se uporablja tak prevoz, mora biti prevozno sredstvo tehnično brezhibno. Obvezna sta opravljen kolesarski izpit in zaščitna oprema.

 

 

Ko otroke pripeljete v šolo z osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak  na  parkirišču pred Primorko.

NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV

 

Na začetku šolskega leta dobite ponudbe raznih zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.

Menimo, da bi morali biti nujno zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v športnih krožkih, in vsi učenci, ki se bodo udeležili naravoslovnih taborov in obeh šole v naravi.

 

 

OCENJEVANJE

Vedenje in sodelovanje  učenca pri pouku in delu za šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši splošen uspeh.

 

Ocena

Kriteriji za ocenjevanje

Znanje

Izdelki

Nezadostno

1

Učenec pozna drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža.

Izdelkov ne izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči.

Zadostno

2

Obnavljanje znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snovi ne razume v celoti. Izražanje je skromno.

Izdelke pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi deloma.

Dobro

3

Obnavljanje znanja je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti. Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi.

Izdelki so redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti

Prav dobro

4

Obnavljanje znanja zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze, opazovanja in izločanja bistva pojavov.

Izdelki so natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu ni nujno potrebna.

Odlično

5

Obnavljanje znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji, vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in analizirati.

Izdelki so natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je samostojne analize in sinteze

 

 

 

PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA

Preverjanje znanja je namenjeno ugotavljanju učenčevega predznanja in razumevanja posredovanih novih učnih vsebin. Ocenjevanje pa je vrednotenje doseženega znanja in ga izvajamo v skladu s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja tre napredovanju učencev v devetletni osnovni šoli. Kriterije za ocenjevanje znanja predstavijo učencem učitelji posameznih učnih predmetov. Postopki za ocenjevanje pa so lahko individualni in skupinski; ocenjujejo pa se učenčevi ustni odgovori, pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki ter dejavnosti. O načinu in oblikah  preverjanja in ocenjevanju znanja so seznanjeni starši na prvem roditeljskem sestanku.

 

 

    OBNAŠANJE PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO

 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Pripravljenost učenca na  delo v  šoli

-    v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke

-    opravlja domače naloge

-    pred učno uro se nanjo pripravi

-    pripravljen je na preverjanje znanja

-    ne prinaša zahtevanih učnih pripomočkov

-    ne opravlja oz. ne prinaša domačih nalog

-    na učno uro se ne pripravi

-    ni pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja

Učni pripomočki:

knjige, zvezki,

geometrijsko risalno orodje,

risalno orodje za likovno vzg., pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna oprema, šolski copati.

Discipliniranost pri pouku

-    svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku

-    upošteva učiteljeva navodila

-    ne moti pouka

-    ne moti sošolcev

-    svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v razredu

-    ne upošteva učiteljevih navodil

-    slabo posluša

-    slabo sodeluje s sošolci

-    njegovo obnašanje je moteče

Disciplina:

Podrediti svoje obnašanje zahtevam v skupini oz. zahtevam učitelja.

Izdelki učenca

-    izdelki so natančni in lepi

-    izdelani so z odgovornostjo

-    napake so manjše

-    dosegajo postavljen cilj

-    površno narejeni izdelki

-    delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko

-    napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja

-    naloga ne dosega postavljenega cilja

Izdelki:

Domače pisne naloge, šolski zapisi, risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati.

Odnos do sošolcev

-    sošolci ga cenijo

-    do njih ima prijateljski odnos

-    pripravljen je pomagati

-    je proti krivičnosti

-    ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje

-    do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten

-    ni jim pripravljen pomagati

-    prezira šibkejše

-    je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami

Spoštovanje in pomoč sošolcem.

Odnos do predmeta

-    za učno snov se zanima

-    sodeluje v razpravah o učni snovi

-    išče dodatna znanja

-    svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom

-    učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi

-    uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči

-    obveznosti stežka in neredno opravlja

Vedoželjnost:

zanimanje za novo in biti pripravljen to tudi spoznati.

 

POZITIVNA OPREDELITEV

NEGATIVNA OPREDELITEV

OPOMBA

Odnos do učitelja

-    spoštovanje

-    ceni učiteljevo znanje in trud

-    mu zaupa

-    spoštuje njegova navodila

-    mu postavlja smiselna vprašanja in dileme

-    nespoštljiv odnos

-    ne ceni njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh

-    pri učitelju išče samo »napake«

-    je svojeglav

-    za učitelja ima predvsem »vprašanja«

Učitelj je predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega znanja.

Odnos do  opreme

-    vzorno urejena torba in njena vsebina,

-    čuva opremo v razredu in šoli

-    ekonomičnost pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala

-    malomaren odnos do lastne šolske torbe

-    nepravilna uporaba šolske opreme

-    neekonomično obnašanje pri delu

Čuvanje lastne in šolske opreme, inventarja.

Odgovornost pri delu

-    naloge sprejema in opravlja resno

-    neuspeh ga prizadene in spodbudi k boljšemu delu

-    za uspeh je pripravljen marsikaj žrtvovati

-    neresnost in neuspeh sošolcev ga prizadene

-    pri skupinskem delu se trudi za uspeh skupine

-    prizadeva si za uspešno delo pri skupni nalogi

-    svoje interese zna uskladiti z interesi skupine

-    nalog ne sprejema oz. jih opravlja neresno

-    neuspeh ga ne prizadene

-    ne trudi se za uspešnejše delo

-    neresnost in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in težav

-    neuspeh skupine ga ne prizadene

-    v skupini mu težko zaupajo nalogo

-    s kolektivom slabo sodeluje

-    prevladuje njegov osebni interes

Dolžnost pomeni:

- skrbeti

za prevzeto obveznost in uresničitev prejete  naloge,

- sprejeti sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne

posledice.

 

Hišni red in pravila šolskega reda

 

Hišni red določa pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S hišnim redom je zlasti določeno njihovo zadrževanje v šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz šole.

 

Za lažje skupno življenje in delo v šoli bomo učitelji in učenci upoštevali  šolski red:

 

·         pouk se pričenja ob 8.00, učenci prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske copate,

·         učenci se do 7.40 ure zbirajo v vetrniku, kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata in upoštevajo navodila dežurnih učiteljev,

·         učenci razredne stopnje uporabljajo vhodna vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna vrata na zahodni strani stavbe,

·         starši učencev na razredni stopnji naj spremijo svoje otroke do vetrnika pred poukom in jih po pouku počakajo v vetrniku. Z upoštevanjem tega določila hišnega reda starši ne motijo pouka v učilnici ter ne posegajo v učni proces z vstopanjem v učilnice,

·         učenci jutranjega varstva se zbirajo v učilnici podaljšanega bivanja št. 13,

·         učenci, ki pozabijo šolske copate, si jih lahko izposodijo pri šolski svetovalni službi, če jih ima na zalogi,

·         obutev učenci odložijo v garderobne omarice,

·         oblačila učenci nosijo s seboj in jih odložijo na namenska obešala v učilnicah ali v garderobne omarice,

·         dežnike lahko pustijo v vetrniku šole, učenci razredne stopnje v učilnicah,

·         učenci počakajo na učitelja pred učilnico,

·         reditelj obvesti vodstvo šole, če učitelja ni v razred 10 minut po zvonjenju,

·         učenci malicajo po drugi šolski uri v učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,

·         reditelji in dežurni učenci prinesejo malico v razrede in jo razdelijo,

·         učenci malicajo sede v klopeh, za seboj pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v kuhinjo. Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev učilnice,

·         pri malici uporabljajo papirnate prtičke,

·         učenci sodelujejo pri pouku po svojih najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,

·         pri pouku in šolskih dejavnostih ter v času kosila (ND, KD, TD, ŠD ekskurzije) ni dovoljeno uporabljati mobilne telefone,

·         mobilni aparati in podobni predmeti, ki ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje izročeni staršem,

·         na dnevih dejavnosti, strokovnih ekskurzijah … ni dovoljena uporabo radia, kasetofona …, razen če ni drugače dogovorjeno,

·         po pouku se učenci v vetrniku preobujejo in odidejo domov,

·         določila hišnega reda veljajo tudi za vse šolske  aktivnosti, ki potekajo v popoldanskem času in zjutraj pred poukom,

 

 

Joj, kaj pa sedaj ???

Ali, če te stiska stiska…

 

Vsakdo od nas se srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja problema. Vedno imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.

 Ob problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:

          

            ČE …

 

  NA KOGA SE   

    OBRNITI??

ZAKAJ SE TO SPLAČA???

KER …

… sem pozabil šolske copate

-          povej dežurnemu učitelju,

-          sposodi si copate  pri šolski svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          ne daješ povoda za kritiko učiteljev

… sem pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek, učbenik …

-povej učitelju ob začetku ure

-          pokažeš, da si iskren in odgovoren,

-          ne daješ povoda za slabo voljo učitelja med uro

… bi rad nujno telefoniral domov

-          povej razredniku ali

-          povej in prosi v tajništvu šole ali

-          povej pri svetovalni službi

-          gotovo boš lahko telefoniral domov

 

 

 

… nujno potrebuješ manjšo vsoto denarja

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          vedno se bo kdo našel, ki ti bo posodil,

-          ne kršiš hišnega reda

… ti je slabo, te kaj boli …

-          povej učitelju v razredu,

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          šolsko delo zahteva zdravega učenca,

-          z zdravjem se ni dobro igrati

… si izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko …

-          povej učitelju, ki je v bližini ali dežuren,

-          povej razredniku,

-          povprašaj v tajništvu šole

-          če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti pomagal iskati izgubljene stvari

… te je strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem …

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovor in načrt za delo naprej je boljši kot vse oblike umika

… te je strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti kazni, o …

-          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ob podpori boš zmogel,

-          mogoče te bodo starši razumeli,

-          teža prikrivanja se ti bo odvalila od srca

… te je dalj časa strah pri določenem predmetu

-          povej učitelju, ki ti je blizu in mu zaupaš in

-          povej pri svetovalni službi

-          spopad s strahom je boljši kot trpljenje in čakanje,

-          o strahu je treba govoriti

… ne najdeš knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico

-          povej knjižničarki in

-          povej razredniku

-          pokažeš, da si odgovoren,

-          skupaj boste poiskali najprimernejšo rešitev

… so te označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          prav je, da se ceniš in ne prevzemaš tujih bremen

… ti kdo grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in iz šole

-          povej razredniku ali

-          učitelju, ki mu zaupaš ali

-          povej pri svetovalni službi

-          agresivno osebo JE TREBA USTAVITI,

-          imaš pravico biti varen

… bi šel rad domov po zvezek, potrebščine za pouk …

-          povej razredniku ali

-          povej pri svetovalni službi

-          ne kršiš hišnega reda,

-          se ne izpostavljaš

… si prišel v spor s sošolci ali prijatelji in te to teži

-          povej učitelju, ki mu zaupaš,

-          povej pri svetovalni službi

-          pogovoru sledi vedno olajšanje,

-          sogovornik bo ponudil svoje rešitve

… si zaskrbljen, črnogled, jezen … zaradi različnih vzrokov

-          povej učitelju, ki mu zaupaš  ali

-          razredniku,

-          povej pri svetovalni službi

-          ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti, da bi se stanje spremenilo,

-          vsaj poskusiti je treba

 

… tudi problemi in težave delajo naše življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE in lahko rečemo »življenje je tudi pesem«

                        

TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV

080 12 34 – brezplačen klic!

 

 

PA ŠE TO …

 

·         Želimo, da bi starši in drugi obiskovalci upoštevali hišni red šole in na svoje otroke po pouku čakali pred šolo in ne v šolskih prostorih, kar je bila navada do sedaj. V primeru slabega vremena lahko starši počakate v vetrniku šole. Na ta način se bomo izognili predvsem kritikam, da naš šolski prostor ni varen, da vanj lahko vsakdo vstopa brez vednosti pristojnih delavcev. To določilo smo vnesli tudi v hišni red šole, zato Vas prosimo, da ga dosledno upoštevate.

·         tudi v tem šolskem letu se bodo učenci lahko individualno pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo individualne in namenjene težavam in odprtim vprašanjem, ki jih imajo učenci pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri svojem položaju v oddelku ali v skupini. Učencem svetujemo, da to obliko pogovora UČITELJ - SVETOVALEC, čim pogosteje uporabijo.

-          denarne zadeve lahko starši urejajo v blagajni šole,

-          vse informacije o govorilnih urah dobite  pri pomočnici ravnateljice, v tajništvu in na spletnih straneh šole, kjer Vas obveščamo tudi o drugih aktualnih dogodkih na šoli.

-          kosila in malice ter druge finančne storitve se lahko plačujejo preko trajnika,

-          šola nudi zunanjim odjemalcem uporabo šolskih učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev.

-          Obrazce za vloge dobite tudi na spletni strani šole.

 

 

OŠ Antona Globočnika Postojna

Cesta na Kremenco 2

6230 POSTOJNA

 

Publikacijo je tekstovno oblikovala:

 

Sabina ILERŠIČ KOVŠCA

 

Lektoriranje:

 

Andreja MLAKAR

 

Tisk: Artpro d. o. o.

 

 

september, 2008

 

naklada: 550 izvodov