Naravoslovne tabore
bomo v tem šolskem letu izvedli v CŠOD za:
|
Razred |
Datum |
Dom CŠOD |
|
1. r |
22. 04. - 24. 04.
09 |
Lipa |
|
2. r |
24. 09.- 26. 09.08 |
Jurček |
|
3. a, 1. – 3. r
Bukovje |
04.02. - 06. 02. 09 |
Jurček |
|
3. b, 1. – 3. r
Studeno |
03.06.-05.06.09 |
Jurček |
|
4. r |
02. 02. -06.02. 09 |
Lipa |
|
5. r |
15. 09 – 19. 09. 08 |
Štrk |
|
7. r |
12. 01. – 16. 01.
09 |
Soča |
|
8. r |
03. 11. – 07. 11.
08 |
Planinka |
|
3- 5. r Plan;
Bukov |
15. 09. – 19. 09.
08 |
Vojsko |
ZIMSKA ŠOLA SMUČANJA
|
6. r |
26. 01. – 30. 01.
09 |
Trilobit |
LETNA ŠOLA PLAVANJA
|
Razred |
Datum |
Kraj |
|
5. r |
18. 5. – 22. 5. 09 |
Terme Čatež |
ŠOLSKE EKSKURZIJE
|
RAZRED |
RELACIJA |
OKVIRNI DATUM |
|
6. r |
Koprsko primorje |
Maj, 2009 |
|
7. r |
Gorenjska |
Maj, 2009 |
|
8. r |
Logarska dolina |
Maj, 2009 |
|
9. r |
Posočje- Vršič |
sep/okt 2008 |
|
9. r |
Prekmurje |
Maj, 2009 |
JUTRANJE VARSTVO
Organizirano je za
učence 1. razreda od 5.30 dalje. Od 7.00 dalje poteka jutranje varstvo za
učence 2. in 3. razreda kot dodaten program, ki ga financira Občina Postojna.
PODALJŠANO BIVANJE
V
šolskem letu 2008/2009 bo na matični šoli organiziranih pet oddelkov podaljšanega bivanja, oddelek v Bukovju in dva
oddelka v Planini, in sicer od 11.40 ure do 15.40 ure. Organizirano bo
tudi dežurstvo v enem oddelku. Učenci, ki obiskujejo podaljšano bivanje,
kosijo v šoli. V času bivanja potekajo
rekreativne dejavnosti, samostojno učenje, pisanje domačih nalog ter usmerjene
dejavnosti.
V svoj program so
učiteljice vključile tudi promocijo, ki se bo kazala predvsem v razstavah
izdelkov učencev vključenih v podaljšano bivanje, v dneve odprtih vrat, v
sodelovanje z ustanovami v kraju in jesenski piknik. Skupaj z učenci,
vključenimi v oddelke podaljšanega bivanja bodo izpeljale projekte s področja ekologije--ločevanje
odpadkov in zbiranje papirja, inovacijskega projekta Sestavljamo mavrico
vrednot.
Zaradi varnosti otroka in odgovornosti šole, lahko učiteljica v podaljšanem bivanju predčasno
spusti učenca iz šole samo s pisnim dovoljenjem staršev.

ORGANIZACIJA DELA
|
DELAVCI ŠOLE
|
Razred |
Učilnica |
Učitelj |
|
1. a |
12 |
Elizabeta Kompara |
|
1. b |
13 |
Vesna Mlakar Hor,
Nadja Jurca |
|
2. a |
8 |
Darja Košir |
|
2. b |
7 |
Milena Požar |
|
3. a |
10 |
Tina Primc |
|
3. b |
9 |
Tina Mrše/ Mateja Tomažinčič |
|
|
14 |
Milica P. Grginič |
|
4. b |
11 |
Sonja Česnik |
|
5. a |
6 |
Martina Sedej
Filipčič |
|
5. b |
16 |
Nevenka Trenta |
|
Razred |
Učilnica |
Učitelj |
|
1. odd |
12 |
Suzana Morel |
|
2. odd |
8 |
Anja Pirc/Franka
Košmer |
|
3. odd |
7 |
Zorislava
Nedeljkovič |
|
4. odd |
11 |
Vida Udovič, Breda
Šraj, Andreja Milavec |
|
5. odd |
10 |
Terezija Kogovšek |
|
0, 28 odd |
14 |
Vladka Lavsegar,
N. Jurca |
PODRUŽNICE 1. in 2. triletje
|
|
Razred |
Učitelj |
|
Bukovje |
1. – 3. r. |
Vilma Kernel |
|
|
4.- 5. r. |
Nataša Lulik |
|
Planina |
1. r.-- 2. r. |
Nives Kalister, Andreja Milavec |
|
|
3.- 5. r. |
Tanja Jarić Primc |
|
|
4. r |
Martina Rebec |
|
Studeno |
1.- 3. r |
Tjaša Repnik
Kunilo |
|
Bukovje |
1. odd PB |
Breda Kovač |
|
Planina |
1. odd PB |
Suzana Vidmar |
|
Planina |
2. odd PB |
Anita Čelhar |
|
Razred |
Razrednik |
Predmet |
Učilnica |
|
6. a |
Darja Gorup |
ZGO, DIE |
33 |
|
6. b |
Erika Koren
Plahuta |
SLO |
40 |
|
7. a |
T. Petrovčič
Debevc |
TJA |
38 |
|
7. b |
Andreja Mlakar
|
SLO |
35 |
|
7. c |
Karmen Marolt |
MAT |
34 |
|
8. a |
Nada Likon |
FIZ |
49 |
|
8. b |
M. Penko Šajn |
NAR/BIO |
32 |
|
9. a |
Vida Udovič |
KEM/BIO |
46 |
|
9. b |
Mirela Bubnič |
GEO |
5 |
|
Učitelj |
Predmet |
Uči razrede |
|
Tine Ščuka |
ŠVZ |
3., 7., 8., 9. r |
|
Majda Možina |
MAT
|
6.- 9. r |
|
Helena Vekar |
GOS |
5., 6. , 8., 9. r |
|
Breda Šraj |
NP slo/PB |
8. , 9. r |
|
Klara Lukan Žilavec |
TJA./DSP |
4., 5., 8., 9. r |
|
Barbara Dolgan |
GVZ |
2., 6, 7., 8.,9. r |
|
Nevenka Mlinar |
TJI/IPI |
7. , 9. r |
|
Romana Harmel |
LVZ |
6.-9. r |
|
Jana Čelan |
ŠVZ |
4.- 9. R |
|
Mitja Muha |
ŠVZ |
2. – 9. R |
|
Jasna Kožar |
ŠVZ |
5., 6., 7., 9. R |
|
Lidija Križman |
TJA |
5.-9. R |
|
Janja Arsenović |
MAT |
6., 8., 9., R |
|
Lea Trebec Tomažič |
Pedagoginja |
7.00–14.00 |
|
Martina Kuzman |
Psihologinja |
7.00–14.00 |
|
Nevenka Mlinar |
Bibliotekarka |
7.00–14.00 |
|
Anton Perenič |
Računalničar |
7.00–14.00 |
|
Mojca Simičak |
Defektologinja |
7.00–14.00 |
Ostali delavci
Tajništvo:
Damijana Repe –poslovna
sekretarka
Tu boste lahko urejali
vse administrativne zadeve- potrdila o šolanju, vpisi in izpisi otrok.
Računovodstvo:
Marina Vidmar –
računovodkinja
Anja Zemljič – knjigovodja.
Tu boste lahko
urejali vse finančne zadeve: plačila malic in drugih stroškov, potrdila za nezgodna zavarovanj, odjave in prijave malic
in kosil na (05 7000 313 oziroma 05 726
1810) .
Tehnični delavci:
Pepi Krašna –
hišnik/vzdrževalec,
Iztok Fidel-
hišnik/vzdrževalec
Vzdrževanje vseh
objektov in naprav, prevoz kosil in prevoz otrok na tekmovanja …
Kuhinja:
Marjetka Bauman – kuharica
Milanka Vukajlović –
razdeljevalka hrane, čistilka
Na podružnicah
skrbijo za malice in čistočo gospodinjci:
v Bukovju Radojka
Konig, v Planini Romana Poljšak, v Studenem Andrejka Milavec.
Storitve čiščenja za
potrebe šole opravlja čistilni servis Bioeco center d. o. o iz Ljubljane.
ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA
Čeprav je šola namenjena
pridobivanju znanja, pa za otroka obenem predstavlja prostor, kjer se uči
živeti z drugimi tudi drugače kot v varnem domačem okolju. Med šolanjem otrok
postopno prehaja iz obdobja igre v življenje z obveznostmi. Šolska svetovalna
služba je na tej poti spremljevalec, ki poskuša pomagati, ko zmanjka moči, ali
usmeriti v pravo smer, ko se zdi, da se vse poti in rešitve izmikajo.
Pomoč
v svetovalni službi lahko poiščete starši, učenci ali učitelji, ko naletite na
probleme, ki se odražajo v učni uspešnosti otroka, psihičnem počutju ali
izstopajoči vzgojni problematiki.
Šolsko svetovalno
službo vodita pedagoginja Lea Trebec
Tomažič in psihologinja Martina Kuzman. Pomaga jima tudi defektologinja
Mojca Simičak. Vse tri strokovne delavke sodelujejo z učitelji ter vodstvom šole pri
načrtovanju, spremljanju in vrednotenju razvoja šole, nudijo pomoč učencem z učnimi in
vedenjskimi težavami, organizirajo in izvajajo poklicno usmerjanje, povezujejo
šolo s humanitarnimi in strokovnimi organizacijami. Pedagoginja ureja tudi
socialno problematiko naših učencev in nudi pomoč v smislu pravilnega vzgojnega
ravnanja z učenci ter svetuje učencem in staršem. Psihologinja vodi tudi aktivnosti odkrivanja nadarjenih
učencev in delo z njimi.
Program
dela svetovalne službe temelji na povezavi med učenci, starši, učitelji in
vodstvom šole.
ŠOLSKA KNJIŽNICA
Šolska knjižnica je odprta v času pouka 7.30–8.00 ter 11.30–14.00 ure. Vodi jo šolska knjižničarka Nevenka Mlinar, pri delu ji pomaga Martina Kuzman. Člani šolske knjižnice so vsi učenci in učitelji šole. Vpisnine ni, prav tako zamudnine ne. Učenec, kot član šolske knjižnice, je po pravilniku o knjižničnem redu dolžan z izposojenim gradivom lepo ravnati in ga vrniti najkasneje do konca šolskega leta. Če le-tega ne vrne oziroma vrne poškodovanega, šola zaračunava odškodnino, in sicer največ 1/3 nabavne cene poškodovanega gradiva ter največ polovico nabavne cene izgubljenega gradiva. Uporabnik lahko poškodovano ali izgubljeno gradivo nadomesti z istim, novim ali še uporabnim, gradivom.
Šolska knjižnica je
učno in informacijsko središče šole, kjer učenci preko vsebin in ciljev
knjižničnih informacijskih znanj od 1. do 9. razreda spoznavajo njeno urejenost, storitve ter postajajo
samostojni uporabniki knjižnice ter njenih informacijskih virov. Knjižnični
fond se vsako šolsko leto bogati in obnavlja, kar nudi učencem pester izbor knjig
in strokovne literature za domače branje, bralno značko, seminarske naloge,
referate, plakate in za branje v prostem času.
UČBENIŠKI SKLAD
V sklopu šolske knjižnice imajo učenci možnost izposoje učbenikov preko učbeniškega sklada. Prijave za izposojo učbenikov izpeljemo ob koncu šolskega leta, naročene komplete učbenikov pa učenci prejmejo prvi teden v septembru. S podpisom v posamezni učbenik se učenec obveže, da bo z njim lepo ravnal, ga zavil ter ga konec šolskega leta vrnil nepoškodovanega. V primeru, da učenec vrne poškodovan učbenik ali le-tega izgubi, šola po pravilniku o upravljanju učbeniških skladov zaračunava odškodnino, in sicer največ 1/3 nabavne cene poškodovanega učbenika ter največ polovico nabavne cene izgubljenega učbenika.
Ministrstvo za šolstvo in šport bo zagotovilo poleg brezplačne izposoje učbenikov iz sklada za vse učenke in učence ter za učbenike za na klop za posamezne razrede. Skrbnica učbeniškega sklada je Nevenka Mlinar.
Človekovo
zdravje je v veliki meri odvisno od pravilne prehrane. Ta naj vsebuje vse
snovi, ki so potrebne za razvoj in obstoj organizma ter dajejo organizmu
toploto, vir moči in skrbijo za odpornost proti boleznim.
Zato
mora biti hrana biološko in kalorično polnovredna ter higiensko neoporečna.
Na
naši šoli pripravljamo malico, kosilo pa nam skuhajo v Vrtcu. Cena kosila bo
znana v začetku septembra, za učence, ki so vključeni v PB bo, v ceno
kosila všteta tudi popoldanska malica.
Šolska
malica je v času glavnega odmora 9.35–10.00. Učenci malicajo v učilnicah ob
prisotnosti učiteljev. Kosilo se prične ob 11.35 uri in traja do 13.30. Na
kosilo se učenci lahko naročijo za celo leto, za posamezne mesece ali za
posamezne dni.
Ker
otroci včasih zbolijo ali pa ne pridejo v šolo zaradi drugih vzrokov, Vas
prosimo, da njegovo odsotnost odjavite oziroma ponovno prijavite po telefonu 05 7000 313, 05 7000 310 med
7.00 in 8.00 ali po e-pošti: projekt5.ospoag@guest.arnes.si
Stroške
malic in kosil je potrebno poravnati do roka, označenega na položnici. Starši
se s pogodbo obvežejo, da bodo poravnali stroške šolske prehrane.
SUBVENCIONIRANA
ŠOLSKA PREHRANA UČENCEV
Ministrstvo
za šolstvo, znanost in šport v skladu s Pravilnikom o subvencioniranju
šolske prehrane učencev v osnovni šoli namenja za prehrano določena sredstva za
subvencioniranje šolske prehrane za učence, ki le-te ne zmorejo plačati v
celoti. Zanje lahko zaprosijo starši, ki s težavo pokrivajo stroške šolanja
otrok. Regres je praviloma namenjen za plačilo šolske malice, lahko pa tudi za
drugo šolsko prehrano. Starši v začetku septembra pri šolski svetovalni službi
oddajo pisno vlogo. O njihovih vlogah in o upravičenosti učenca do
subvencionirane šolske prehrane ter višini subvencije odloča ravnateljica
oziroma oseba, ki jo ravnateljica pooblasti za vodenje postopka na podlagi
kriterijev in meril, ki jih je sprejel svet šole na dopisni seji 8. 8. 2008, svet staršev pa podal svoje mnenje. Splošni kriteriji za dodelitev sredstev so:
·
Prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem
varstvu,
·
Višina dohodkov na družinskega člana,
·
Višina otroških dodatkov,
·
Brezposelnost staršev,
·
Dolgotrajna bolezen v družini,
·
Dolgotrajnejši socialni problemi in druge specifike v
družini.
Podrobnejša
navodila in prijavnico bodo učenci dobili prvi
šolski dan pri razredniku ali pri šolski svetovalni službi. Pooblaščena
oseba bo na podlagi odobrenih sredstev za regres in na osnovi kriterijev za
upravičenost posameznikov do le–teh prošnje pregledala in uskladila razporeditev regresiranih malic.
Razliko do polne cene malice pokrijejo starši sami.
FINANCIRANJE
ŠOLE V NARAVI
Šola
v naravi pomeni organizirano obliko vzgojno-izobraževalnega dela , ki sodi v
razširjen program osnovne šole in poteka strnjeno več dni v času pouka ter se izvaja
izven prostora šole. Cena šole v naravi vključuje stroške učenca in stroške
strokovnih delavcev. Za učence, ki zaradi socialnega ne zmore plačati prispevka
za šolo v naravi, šola pri določitvi višine dodelitve sredstev upošteva zlasti
naslednje kriterije:
·
Prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem
varstvu,
·
Višina dohodkov na družinskega člana,
·
Višina otroških dodatkov,
·
Brezposelnost
staršev,
·
Dolgotrajna bolezen v družini,
·
Dolgotrajnejši socialni problemi in druge specifike v
družini.
PREVOZI
UČENCEV
Učenci
– vozači, ki prihajajo na centralno šolo iz Planine, Bukovja, Studenega ter
krajev, ki sodijo k podružnicam, imajo organiziran prevoz s šolskimi avtobusi.
Ure prihodov in odhodov avtobusov urejata Oddelek za družbene dejavnosti Občine
Postojna ter AVRIGO Nova Gorica, PE
Postojna. Vozni red šolskih avtobusov bo znan v septembru.
OBNAŠANJE
NA AVTOBUSU/KOMBIJU
Vstopamo in izstopamo DRUG ZA DRUGIM in
se NE PRERIVAMO! Pozdravimo voznika, med vožnjo SEDIMO, ne kričimo, ne smetimo
in ne uničujemo inventarja v vozilu. Še posebej PAZIMO NA MLAJŠE in ŠIBKEJŠE.
VARNA
POT V ŠOLO
Starši,
svetujemo vam, da z otroki večkrat skupaj prehodite njihovo najvarnejšo šolsko
pot, kih ob tem opozarjate na nevarne dele poti, ki zahtevajo še posebno previdnost!
Kasneje ni odveč preveriti, če otrok dogovorjeno pot tudi dejansko uporablja. Otrok
naj odide v šolo pravočasno. Hodi naj po pločniku. Če na poti ni urejenega
pločnika, naj hodi po levi stani ceste, v nasprotni smeri kot poteka promet.
NEKAJ NASVETOV ZA VARNO POT V
ŠOLO
Otroci
1. razreda osnovne šole morajo imeti na poti v šolo in domov spremstvo. Spremljevalci
so lahko tudi otroci, stari od 10 do 14 let, če to dovolijo starši otroka.
![]()
Učenci
prvih razredov naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo
v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.
Hodimo
po notranji strani pločnika, če pločnika ni, pa ob skrajnem levem robu
cestišča. V skupini hodimo eden za drugim- v koloni. Na cesti se NIKOLI ne
lovimo ali prerivamo!
Cesto
prečkamo na prehodu za pešce. VEDNO se ustavimo, pogledamo levo, desno in
ponovno levo, šele ko se prepričamo, da je prehod varen, odločno prečkamo
cesto.
Preden
stopimo na cesto, vedno preverimo, če je res varno, tudi kadar nam sveti zelena
luč.
Prihajanje
v šolo s kolesi in rolerji odsvetujemo.
Če se uporablja tak prevoz, mora biti prevozno sredstvo tehnično brezhibno.
Obvezna sta opravljen kolesarski izpit in zaščitna oprema.
Ko otroke pripeljete v šolo z
osebnimi avtomobili, Vas prosimo, da vozila ne parkirate pred šolo, ampak na
parkirišču pred Primorko.
NEZGODNO ZAVAROVANJE UČENCEV
Na začetku šolskega leta dobite ponudbe
raznih zavarovalnic za nezgodno zavarovanje otrok. Dobro se seznanite z
njihovimi programi in se odločite za tistega, ki vam najbolj ustreza.
Menimo, da bi morali biti nujno
zavarovani tisti učenci, ki so dejavni v športnih krožkih, in vsi učenci, ki se
bodo udeležili naravoslovnih taborov in obeh šole v naravi.

OCENJEVANJE
|
Vedenje in
sodelovanje učenca pri pouku in delu za
šolo je osnova za njegovo uspešno delo in čim boljši splošen uspeh.
|
Ocena |
Kriteriji za ocenjevanje
|
|
|
Znanje |
Izdelki |
|
|
Nezadostno 1 |
Učenec pozna
drobce učne snovi, vendar zamenjuje pojme, snov obnavlja nerazumsko, ne pozna
bistva. To ni znanje, temveč neznanje. Slabo se izraža. |
Izdelkov ne
izdeluje redno. Nalog ni sposoben reševati samostojno. Izdelki ne dosegajo
predvidene funkcije. Ne zna ali noče koristiti učiteljeve pomoči. |
|
Zadostno 2 |
Obnavljanje
znanja je skopo in revno, vendar vsebuje bistvene elemente, na katerih je
možno graditi nadaljnje temeljno znanje. Snovi ne razume v celoti. Izražanje
je skromno. |
Izdelke
pretežno redno opravlja. Pri nalogah se pojavlja dosti napak, izdelki so
oblikovani pomanjkljivo, vendar dosegajo svoj namen. Učiteljevo pomoč koristi
deloma. |
|
Dobro 3 |
Obnavljanje znanja
je solidno, vključuje razumevanje snovi, vendar brez globine in podrobnosti.
Znanje ima vrzeli. Primeri so navedeni po učbeniku ali razlagi. Zna
opazovati, vendar potrebuje več pomoči pri analizi in sintezi. |
Izdelki so
redni. Pri nalogah se pojavljajo napake. Ni samostojnih rešitev. Izdelki so
oblikovani v skladu z zahtevami. Učiteljevo pomoč zna koristiti |
|
Prav dobro 4 |
Obnavljanje znanja
zajema točno dojemanje bistva pojmov. Navaja primere iz lastnih izkušenj, zna
jih pojasniti. Znanje je utrjeno in brez vrzeli. Napake so redke in manj
pomembne. Sposoben je vodene analize in sinteze, opazovanja in izločanja
bistva pojavov. |
Izdelki so
natančni, pregledni, izdelani po učiteljevih navodilih, vendar z manjšo
stopnjo samostojnosti. So natančni in estetsko popolni. Učiteljeva pomoč mu
ni nujno potrebna. |
|
Odlično 5 |
Obnavljanje
znanja kaže dojemanje pojmov, mogoče jo je prekiniti z dodatnimi vprašanji,
vendar učenca to ne zmede. Predstavlja jo na svoj način, razmišlja glasno in
navaja dobre in izvirne praktične primere. Snov samostojno povezuje in
zaključuje. Napake so lahko številne in značilne za samostojen, drug način
razmišljanja. Pojavljajo se izvirne zamisli, ki jih zna zagovarjati in
analizirati. |
Izdelki so
natančni, pregledni in oblikovani na samosvoj način, ki je posledica
samostojnosti, posebnosti in osebnosti učenca. Dosegajo svoj namen. Učiteljeve
pomoči ne potrebuje, pač pa jo uporablja za dialog z njim. Sposoben je
samostojne analize in sinteze |
PREVERJANJE
IN OCENJEVANJE ZNANJA
Preverjanje znanja je namenjeno ugotavljanju učenčevega
predznanja in razumevanja posredovanih novih učnih vsebin. Ocenjevanje pa je
vrednotenje doseženega znanja in ga izvajamo v skladu s Pravilnikom o
preverjanju in ocenjevanju znanja tre napredovanju učencev v devetletni osnovni
šoli. Kriterije za ocenjevanje znanja predstavijo učencem učitelji posameznih učnih
predmetov. Postopki za ocenjevanje pa so lahko individualni in skupinski;
ocenjujejo pa se učenčevi ustni odgovori, pisni, likovni, tehnični, praktični
in drugi izdelki ter dejavnosti. O načinu in oblikah preverjanja in ocenjevanju znanja so
seznanjeni starši na prvem roditeljskem sestanku.

OBNAŠANJE PRI POUKU IN DELU ZA ŠOLO
|
|
POZITIVNA
OPREDELITEV |
NEGATIVNA
OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
Pripravljenost
učenca na delo v šoli |
-
v šolo prinaša zahtevane učne pripomočke -
opravlja domače naloge -
pred učno uro se nanjo pripravi -
pripravljen je na preverjanje znanja |
- ne prinaša
zahtevanih učnih pripomočkov - ne opravlja
oz. ne prinaša domačih nalog - na učno uro
se ne pripravi - ni
pripravljen na ustno ali pisno preverjanje znanja |
Učni pripomočki: knjige, zvezki, geometrijsko
risalno orodje, risalno orodje za
likovno vzg., pripomočki in material za tehnično vzgojo, športna oprema,
šolski copati. |
|
Discipliniranost
pri pouku |
-
svoje obnašanje uskladi z delom sošolcev v oddelku -
upošteva učiteljeva navodila -
ne moti pouka -
ne moti sošolcev |
-
svojega obnašanja ni pripravljen usklajevati z delom v
razredu -
ne upošteva učiteljevih navodil -
slabo posluša -
slabo sodeluje s sošolci -
njegovo obnašanje je moteče |
Disciplina: Podrediti svoje
obnašanje zahtevam v skupini oz. zahtevam učitelja. |
|
Izdelki
učenca |
-
izdelki so natančni in lepi -
izdelani so z odgovornostjo -
napake so manjše -
dosegajo postavljen cilj |
-
površno narejeni izdelki -
delo učenca je neresno, nenatančno, neestetsko -
napake so večje, jih ne prizna in ne odpravlja -
naloga ne dosega postavljenega cilja |
Izdelki: Domače pisne
naloge, šolski zapisi, risbe, izdelki pri teh. vzg., učne slike, plakati. |
|
Odnos do
sošolcev |
-
sošolci ga cenijo -
do njih ima prijateljski odnos -
pripravljen je pomagati -
je proti krivičnosti -
ustvarjati zna prijateljsko in dobro vzdušje |
-
do sošolcev je hladen, netovariški, oblasten -
ni jim pripravljen pomagati -
prezira šibkejše -
je pretirano stremuški z nezdravimi ambicijami |
Spoštovanje
in pomoč sošolcem. |
|
Odnos do
predmeta |
-
za učno snov se zanima -
sodeluje v razpravah o učni snovi -
išče dodatna znanja -
svoje obveznosti opravlja z zadovoljstvom |
-
učne vsebine ga ne zanimajo, ne vidi posebne koristi -
uči se toliko, da mu nima kdo kaj reči, se pa ne nauči -
obveznosti stežka in neredno opravlja |
Vedoželjnost: zanimanje za novo
in biti pripravljen to tudi spoznati. |
|
POZITIVNA
OPREDELITEV |
NEGATIVNA
OPREDELITEV |
OPOMBA |
|
|
Odnos do učitelja |
- spoštovanje - ceni
učiteljevo znanje in trud - mu zaupa - spoštuje
njegova navodila - mu
postavlja smiselna vprašanja in dileme |
- nespoštljiv
odnos - ne ceni
njegovega znanja in truda za njegov učni uspeh - pri
učitelju išče samo »napake« - je
svojeglav - za učitelja
ima predvsem »vprašanja« |
Učitelj je
predstavnik znanja in vodnik po poti osvajanja tega znanja. |
|
Odnos do opreme |
- vzorno
urejena torba in njena vsebina, - čuva opremo
v razredu in šoli - ekonomičnost
pri uporabi prostora v zvezku in uporabi materiala |
- malomaren
odnos do lastne šolske torbe - nepravilna
uporaba šolske opreme - neekonomično
obnašanje pri delu |
Čuvanje
lastne in šolske opreme, inventarja. |
|
Odgovornost pri delu |
- naloge sprejema
in opravlja resno - neuspeh ga
prizadene in spodbudi k boljšemu delu - za uspeh je
pripravljen marsikaj žrtvovati - neresnost
in neuspeh sošolcev ga prizadene - pri
skupinskem delu se trudi za uspeh skupine - prizadeva
si za uspešno delo pri skupni nalogi - svoje
interese zna uskladiti z interesi skupine |
- nalog ne
sprejema oz. jih opravlja neresno - neuspeh ga
ne prizadene - ne trudi se
za uspešnejše delo - neresnost
in neuspeh sošolcev mu je povšeči, uporablja ga za skrivanje svojih napak in
težav - neuspeh
skupine ga ne prizadene - v skupini
mu težko zaupajo nalogo - s
kolektivom slabo sodeluje - prevladuje
njegov osebni interes |
Dolžnost
pomeni: - skrbeti za prevzeto
obveznost in uresničitev prejete
naloge, - sprejeti
sankcije, dati opravičilo, če kaj ne ustreza zahtevam ali ima negativne posledice. |
|
Hišni red in
pravila šolskega reda |
Hišni red določa
pravila, ki so jih dolžni učenci šole upoštevati. S hišnim redom je zlasti
določeno njihovo zadrževanje v šolskih prostorih ter tudi prihodi in odhodi iz
šole.
Za lažje skupno
življenje in delo v šoli bomo učitelji in učenci upoštevali šolski red:
·
pouk se pričenja ob 8.00, učenci
prihajajo k pouku točno, še prej se preobujejo v šolske copate,
·
učenci se do 7.40 ure zbirajo v vetrniku,
kjer počakajo, da se odprejo nihajna vrata in upoštevajo navodila dežurnih
učiteljev,
·
učenci razredne stopnje uporabljajo
vhodna vrata novega prizidka ob vrtcu, vsi ostali uporabljajo glavna vhodna
vrata na zahodni strani stavbe,
·
starši učencev na razredni stopnji naj
spremijo svoje otroke do vetrnika pred poukom in jih po pouku počakajo v
vetrniku. Z upoštevanjem tega določila hišnega reda starši ne motijo pouka v
učilnici ter ne posegajo v učni proces z vstopanjem v učilnice,
·
učenci jutranjega varstva se zbirajo v
učilnici podaljšanega bivanja št. 13,
·
učenci, ki pozabijo šolske copate, si jih
lahko izposodijo pri šolski svetovalni službi, če jih ima na zalogi,
·
obutev učenci odložijo v garderobne
omarice,
·
oblačila učenci nosijo s seboj in jih
odložijo na namenska obešala v učilnicah ali v garderobne omarice,
·
dežnike lahko pustijo v vetrniku šole,
učenci razredne stopnje v učilnicah,
·
učenci počakajo na učitelja pred
učilnico,
·
reditelj obvesti vodstvo šole, če
učitelja ni v razred 10 minut po zvonjenju,
·
učenci malicajo po drugi šolski uri v
učilnicah, po urah športne vzgoje pa v jedilnici,
·
reditelji in dežurni učenci prinesejo
malico v razrede in jo razdelijo,
·
učenci malicajo sede v klopeh, za seboj
pospravijo in počistijo, reditelj pa uredi učilnico in odnese posodo v kuhinjo.
Po vsaki šolski uri reditelji poskrbijo za ureditev učilnice,
·
pri malici uporabljajo papirnate prtičke,
·
učenci sodelujejo pri pouku po svojih
najboljših močeh, hkrati pa ne ovirajo procesa učenja drugih,
·
pri pouku in šolskih dejavnostih ter v
času kosila (ND, KD, TD, ŠD ekskurzije) ni dovoljeno uporabljati mobilne
telefone,
·
mobilni aparati in podobni predmeti, ki
ne sodijo v šolo bodo zaseženi in kasneje izročeni staršem,
·
na dnevih dejavnosti, strokovnih
ekskurzijah … ni dovoljena uporabo radia, kasetofona …, razen če ni drugače
dogovorjeno,
·
po pouku se učenci v vetrniku preobujejo
in odidejo domov,
·
določila hišnega reda veljajo tudi za vse
šolske aktivnosti, ki potekajo v
popoldanskem času in zjutraj pred poukom,
|
Joj, kaj pa sedaj ??? Ali, če te stiska
stiska… |
Vsakdo od nas se
srečuje s težavami in večinoma zberemo potreben POGUM, da se lotimo reševanja
problema. Vedno
imamo na voljo vsaj 2 možnosti za rešitev, zato smo
vedno odgovorni. Ni sramota imeti težave, hudo narobe je o njih molčati.
Ob problemih uberi katero od spodaj predlaganih poti:
|
ČE … |
NA KOGA SE OBRNITI?? |
ZAKAJ SE TO SPLAČA??? KER … |
|
… sem
pozabil šolske copate |
-
povej dežurnemu učitelju, -
sposodi si copate pri šolski svetovalni službi |
-
ne kršiš hišnega reda, -
ne daješ povoda za kritiko učiteljev |
|
… sem
pozabil domačo nalogo, plakat, potreben zvezek, učbenik … |
-povej
učitelju ob začetku ure |
-
pokažeš, da si iskren in odgovoren, -
ne daješ povoda za slabo voljo učitelja
med uro |
|
… bi rad
nujno telefoniral domov |
-
povej razredniku ali -
povej in prosi v tajništvu šole ali -
povej pri svetovalni službi |
-
gotovo boš lahko telefoniral domov |
|
… nujno
potrebuješ manjšo vsoto denarja |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
vedno se bo kdo našel, ki ti bo
posodil, -
ne kršiš hišnega reda |
|
… ti je
slabo, te kaj boli … |
-
povej učitelju v razredu, -
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
šolsko delo zahteva zdravega učenca, -
z zdravjem se ni dobro igrati |
|
… si
izgubil čevlje, copate, ključe, vetrovko … |
-
povej učitelju, ki je v bližini ali
dežuren, -
povej razredniku, -
povprašaj v tajništvu šole |
-
če ne poveš, ne bo nihče vedel niti ti
pomagal iskati izgubljene stvari |
|
… te je
strah pred pisnim ali ustnim ocenjevanjem … |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
pogovor in načrt za delo naprej je
boljši kot vse oblike umika |
|
… te je
strah povedati staršem o neuspehu, o prejeti kazni, o … |
-
povej učitelju, ki ti je blizu in mu
zaupaš ali -
povej pri svetovalni službi |
-
ob podpori boš zmogel, -
mogoče te bodo starši razumeli, -
teža prikrivanja se ti bo odvalila od
srca |
|
… te je
dalj časa strah pri določenem predmetu |
-
povej učitelju, ki ti je blizu in mu
zaupaš in -
povej pri svetovalni službi |
-
spopad s strahom je boljši kot
trpljenje in čakanje, -
o strahu je treba govoriti |
|
… ne najdeš
knjige, ki bi jo moral vrniti v knjižnico |
-
povej knjižničarki in -
povej razredniku |
-
pokažeš, da si odgovoren, -
skupaj boste poiskali najprimernejšo
rešitev |
|
… so te
označili kot krivca za stvar, ki je nisi storil |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
prav je, da se ceniš in ne prevzemaš
tujih bremen |
|
… ti kdo
grozi ali te napada v šoli ali na poti v šolo in iz šole |
-
povej razredniku ali -
učitelju, ki mu zaupaš ali -
povej pri svetovalni službi |
-
agresivno osebo JE TREBA USTAVITI, -
imaš pravico biti varen |
|
… bi šel
rad domov po zvezek, potrebščine za pouk … |
-
povej razredniku ali -
povej pri svetovalni službi |
-
ne kršiš hišnega reda, -
se ne izpostavljaš |
|
… si prišel
v spor s sošolci ali prijatelji in te to teži |
-
povej učitelju, ki mu zaupaš, -
povej pri svetovalni službi |
-
pogovoru sledi vedno olajšanje, -
sogovornik bo ponudil svoje rešitve |
|
… si
zaskrbljen, črnogled, jezen … zaradi različnih vzrokov |
-
povej učitelju, ki mu zaupaš ali -
razredniku, -
povej pri svetovalni službi |
-
ni zdravo trpeti in ničesar ukreniti, da
bi se stanje spremenilo, -
vsaj poskusiti je treba |
… tudi problemi in težave delajo naše
življenje bogato. Kakšno moč občutimo, ko vlagamo napor, se trudimo in nam USPE
in lahko rečemo »življenje je tudi pesem«
|
TELEFON OTROK IN MLADOSTNIKOV 080 12 34 – brezplačen klic! |

|
PA ŠE TO … |
·
Želimo, da bi starši in drugi obiskovalci
upoštevali hišni red šole in na svoje otroke po pouku čakali pred šolo in ne v
šolskih prostorih, kar je bila navada do sedaj. V primeru slabega vremena lahko
starši počakate v vetrniku šole. Na ta način se bomo izognili predvsem
kritikam, da naš šolski prostor ni varen, da vanj lahko vsakdo vstopa brez
vednosti pristojnih delavcev. To določilo smo vnesli tudi v hišni red šole,
zato Vas prosimo, da ga dosledno upoštevate.
·
tudi v tem šolskem letu se bodo učenci
lahko individualno pogovorili z učitelji na govorilnih urah, ki bodo
individualne in namenjene težavam in odprtim vprašanjem, ki jih imajo učenci
pri učni snovi, pri posameznem predmetu ali na pri svojem položaju v oddelku
ali v skupini. Učencem svetujemo, da to obliko pogovora UČITELJ - SVETOVALEC, čim pogosteje uporabijo.
-
denarne zadeve lahko starši urejajo v
blagajni šole,
-
vse informacije o govorilnih urah
dobite pri pomočnici ravnateljice, v
tajništvu in na spletnih straneh šole, kjer Vas obveščamo tudi o drugih
aktualnih dogodkih na šoli.
-
kosila in malice ter druge finančne
storitve se lahko plačujejo preko trajnika,
-
šola nudi zunanjim odjemalcem uporabo
šolskih učilnic, telovadnice, avdio in video sredstev.
-
Obrazce za vloge dobite tudi na spletni
strani šole.

OŠ Antona Globočnika Postojna
Cesta na Kremenco 2
6230 POSTOJNA
Publikacijo je tekstovno oblikovala:
Sabina ILERŠIČ KOVŠCA
Lektoriranje:
Andreja MLAKAR
Tisk: Artpro d. o. o.
september, 2008
naklada: 550 izvodov