SLIKE V SVETOVNEM SPLETU

Slika na spletni strani ima drugačne zahteve, kot tista v knjigi. Zaradi prenašanja sestavka iz enega računalnika na drugi mora biti njen zapis čim krajši. Kako to dosežemo:

- ZMANJŠANJE VELIKOSTI SLIKE

- ZGOSTITEV PODATKOV

KAKO RAČUNALNIK PRIKAZUJE SLIKO?

Na zaslonu žarijo pike v treh barvah: RDEČA, ZELENA in MODRA.

Ker so pike zelo blizu ena drugi , jih oko vidi v združeni barvi. S spreminjanjem moči posameznih osnovnih barv lahko pričaraš na zalonu skoraj vse barve.

Več pik, ki na zaslonu žarijo združimo v PIKSEL. (zaradi lažjega nadzora).

Barvo piksla moraš določiti v zapisu, ki je razumljiv računalniku: z ničlami in enicami. Če za vsak zapis nameniš po en zlog (8 bitov) lahko z njimi določiš 256 (= 2*2*2*2*2*2*2*2) različnih intenzivnosti. Za določitev piksla potrebuješ torej tri zloge (za rdečo, zeleno in modro) ta način imenujemo model RGB.

Zapis po modelu RGB pa je žal dolg, in zato neprimeren za pošiljanje po internetu. Na internetu uporabljamo danes največ formata GIF in JPEG.

Format GIF

Stisne podatke v dveh korakih:

- poišče vse barve, s katerimi so obarvani piksli na sliki

- dobljene barve razporedi v barvno tabelo in jo oštevilči

Primeren je za slike z malo barvami (npr. slike narisane s pomočjo računalnika).

Določanje prozorne barve

animacije GIF

Format JPEG

Slike s poljubnim številom barv. Nekaj informacij se pri shranjevanju izgubi: odvisno od zgoščevanja (0 - 99).

stopnja zgoščevanja: 50

stopnja zgoščevanja: 90

stopnja zgoščevanja: 99