Računalnik v drugem razredu

POTEK DELA:

Obiskovalci so z zanimanjem opazovali in preizkušali delovanje programov.


UČNA PRIPRAVA

Predmet:

Cilji:

Učenec:

Učne oblike:

Učne metode:

Pripomočki:

Organizacija dela:

Delam po metodologiji Korak za korakom, kjer učenci delajo po centrih (kotičkih) in individualno prehajajo iz kotičkov, ko opravijo delo. Kotički so barvno označeni in ko opravijo delo v posameznem kotičku, to označijo na listu za evalvacijo. Dan začnemo z jutranjim srečanjem na preprogi, ko se pozdravimo, pogovarjamo in načrtujemo delo za ta dan. Učenci si nato sami izberejo delo, s katerim bodo dan začeli in delo, ki ga bodo opravili kasneje. Omejitev je prostor (število stolov v posameznem kotičku) in pa dogovor, katere naloge morajo obvezno opraviti, katere pa so dodatne in neobvezne. Frontalno dan tudi končamo, ko se pogovorimo o opravljenem delu.

V izvedeni uri sem želela prikazati potek enega dne v našem razredu. Poudarek je bil seveda na uporabi enega računalnika v razredu. Pokazati sem želela, kako vsako nalogo najprej opravimo na konkretnem nivoju, šele nato se poslužujemo dela pri računalniku. Obenem pa sem želela prikazati tudi organizacijo dela. Če se z učenci dogovorimo, računalnik ni moteč dejavnik, učenci se ne prepirajo, kdo bo delal pri njem in ne čakajo v vrsti, da bodo delali z njim. Pri računalniku so se v pol ure (brez prepirov, prerivanj…) zvrstili skorajda vsi učenci.

RAZGOVOR PO UČNI URI

Po učni uri sem udeleženkam najprej predstavila svoj način dela (metodologija Korak za korakom), ko učenci delajo po kotičkih. Predstavila sem vse dejavnosti, ki so jih učenci opravljali. Razložila sem, kako organiziram delo in kakšna so pravila, ki jih moramo vsi (učenci in učitelj) upoštevati. Opozorila sem predvsem na organizacijo dela pri računalniku – delovno mesto pri računalniku je delovno mesto, ki ga smejo in morajo vsi obiskati. Ker potekajo istočasno različne dejavnosti, se lahko učenci odločijo, kaj bodo počeli prej. Omejitev je le prostor (v ostalih kotičkih je osem stolov, pri računalniku pa le eden). Če želijo opraviti vse načrtovane naloge, si ne morejo privoščiti čakanja v enem kotičku. Vsak računalniški didaktični program, ki ga pri pouku uporabljamo, najprej vsi otroci spoznajo (ali frontalno v matični učilnici pri enem računalniku ali v računalniški učilnici).

V dobrem letu, kar imamo računalnik v učilnici, smo uporabljali naslednje programe:

Pogosto uporabljam potujoči napis na ohranjevalniku zaslona, da učencem posredujem krajša sporočila.

Otroci nekatere svoje pisne izdelke zapišejo na računalnik in sami popravijo besede, ki so rdeče podčrtane.

Uporabljam še program Slikar, kjer otroci spoznavajo like, barve in se likovno izražajo.

Mnenja udeleženk:

Izrazile pa so tudi nekaj dilem.

Naj za konec še ponovim besede samostojne svetovalke ZRSŠ – OE Novo mesto Jožice Čampa, ki je bila, od kar imamo računalnik, večkrat (lani in letos) prisotna pri pouku. Dejala je, da vidi ogromen napredek pri učencih – ne le področju računalništva, ampak tudi na učnem in socialnem področju.

 

Po končani analizi ure smo si v avli ogledali razstave, predstavitev dosežkov projekta RO in predstavitev računalniške dejavnosti v OŠ Bršljin.

 

Andreja Barbič
prof. RP v OŠ Bršljin

RAČUNALNIK V ŠOLSKI KNJIŽNICI

POTEK DELA:

 

PREDSTAVITEV RAČUNALNIŠKIH DIDAKTIČNIH PROGRAMOV NAMENJENIH OSNOVNOŠOLCEM

POTEK DELA: