UČENCI SO MEDVEDKE SPREJELI Z NAVDUŠENJEM.
KAJ PA O DELU MENIJO UČITELJICE?
Projekt Berem z medvedkom
mi je všeč, saj otroke motivira in spodbuja k branju, posredno
tudi k zapisovanju svojih občutij in doživetij z medvedkom. To
se pokaže še zlasti pri učencih, ki imajo težave pri branju.
Ob branju z medvedkom pa si učenci bogatijo besedni zaklad in
urijo pisanje.
Letos sem bila s projektom manj zadovoljna, saj s partnersko
šolo ni bilo čutiti pravega sodelovanja oziroma si oni ta
projekt zamišljajo drugače. Mi smo jim poslali našega medvedka
in njegovo predstavitev, oni pa nam svojega niso poslali.
Ob koncu leta so nam vrnili le našega medvedka in predstavitev
svojega.
Anica Bobnar
V projektu Berem z
medvedkom sodelujem že drugo leto. Moji letošnji učenci v
preteklem šolskem letu niso bili vključeni .
V začetku šolskega leta sem jih seznanila s potekom dela. Bili
so navdušeni in so se prostovoljno odločili za sodelovanje.
Knjižice projekta Berem z medvedkom iz preteklega leta so z
zanimanjem prebirali in nestrpno pričakovali svojega medvedka,
ki je pripotoval iz Indonezije (prinesla sem jim ga s potovanja).
Že prvi dan so se čustveno navezali nanj. Kar težko so se
poslovili od njega, preden smo ga poslali v Domžale. Takoj, ko
so ga dobili, bi ga najraje vsi odnesli domov. Prav vsi učenci
so izkazali prijeten čustveni odnos do plišaste igrače. V
razredu so ga prenašali sem ter tja ,se z njim pogovarjali, mu
peli pesmice, ga stiskali k sebi in se istovetili z njim. Učenci
so v naslednjih dneh vzeli medvedka domov in zapisali, kaj vse so
počeli z njim, pa tudi branju so se resneje posvetili. Starši
so to mojo izjavo potrdili.
Zelo so bili veseli medvedka Bralka, ki so jim ga poslali učenci
iz OŠ Dob. Vsak dan ga je nekdo odnesel domov , nekateri celo
dvakrat ali trikrat. Opisovali so doživetja z njim, mu brali,
pisali pesmice , akrostihe, rebuse, ga narisali in se celo igrali
in zabavali z njim.
Mislim, da je branje z medvedkom na tej stopnji še primerno in
koristno.
Erna Hribar
Vsak dan je bil Uhec pri
enem izmed učencev doma, se z njim igral, bral, spoznaval člane
družine in popestril družinsko popoldne. Tudi starši so bili
zadovoljni, saj učencev ni bilo potrebno spodbujati k branju.
Vsak učenec se je tisti dan, ko je imel medvedka, zelo potrudil,
da sta skupaj brala in spoznavala junake knjig.
Učenci so prebrali veliko knjig, se o njih razpisali, in
zgodbice ilustrirali. Izdelke so prinesli v šolo, kjer smo jih
zbrali, in izdelali razredno knjižico.
Napočil je trenutek, ko smo s morali posloviti od Uhca. Skupaj z
razredno knjižico smo mu zaželeli srečno pot in poslali
prisrčne pozdrave našim novim prijateljem.
Mi pa smo sklenili, da bomo tudi prihodnje leto brali z
medvedkom, saj nam je v njegovi družbi lepo in z veseljem
prebiramo knjige.
Jožica Unetič
V projekt Medvedek bere
sem se z veseljem vključila v letošnjem šolskem letu. O
projektu sem marsikaj dobrega slišala že prej od kolegic.
Tudi sama sem se v času poučevanja srečevala z otroki, ki so
odklanjali branje in iskala načine s katerimi bi jih motivirala.
Zato sem se tudi odločila za sodelovanje v projektu Medvedek
bere.
Učenci so medvedka z veseljem sprejeli. Sami so mu dali ime.
Nekaj časa je bil z nami v razredu. Vsi smo se mu predstavili in
nas je dodobra spoznal.
Čez nekaj časa so ga učenci začeli nositi domov. Komaj so
čakali, da bodo prišli na vrsto. Z veseljem so ga prinesli
nazaj in nam predstavili, kaj so z njim počeli in katero zgodbo
so prebrali skupaj z medvedkom in starši.
Ko so vsi dobili medvedka, smo ga poslali našim prijateljem v
Dobrno. Z učenci smo komaj pričakali paket z njihovim
medvedkom.
Našega "partnerskega" medvedka smo se zelo razveselili
in z zanimanjem smo vsak dan prebrali zapise naših dopisnikov. Z
veseljem so tudi nosili medvedka domov in mu brali in v zvezek
zapisovali kar dolge obnove. Nato smo medvedka z zgodbami poslali
nazaj in sedaj težko pričakujemo našega. Upamo, da kmalu
pride.
Projekt Medvedek bere pozitivno vpliva na otroke, saj komaj
čakajo, da dobijo medvedka in ga nesejo domov. Zgodbe mu z
veseljem prebirajo, saj so jih nekateri prebrali več, drugi pa
so želeli medvedka odnesti domov večkrat. Tudi z veseljem in
ponosom so svoje zgodbe prebirali sošolcem in sošolkam.
Mislim, da ob medvedku učenci lažje premostijo težave ob
branju, saj pozabijo na samo branje, s tem ko berejo medvedku.
Želim si še več takih projektov.
Mateja Trampuš
Na začetku leta sem
učence povprašala, če želijo sodelovati v projektu Medvedek
bere. Bili so navdušeni. Način dela so že poznali, saj so v
njem sodelovali že prejšnje šolsko leto. Prijavili smo se za
delo v projektu. Kmalu smo dobili partnersko šolo iz Velikega
Gabra. Ker je učence medvedek Potepinček pospremil v tretji
razred, smo lahko hitro začeli z delom. Že v novembru smo
medvedka skupaj z glasilom, v katerih so se učenci na kratko
predstavili, v paketu poslali v osnovno šolo Veliki Gaber.
Nestrpno smo pričakovali, kdaj bo tudi za nas prispel paket.
Pa smo ga po Novem letu le dočakali. Najprej smo pozdravili
medvedka Maxa, nato pa z zanimanjem prebrali vse njihove pisne
prispevke, ki so nam jih poslali. Prijazno smo ga sprejeli medse
in ga vzljubili. Razkazali smo mu šolo in njeno okolico. Z njim
je vsak izmed učencev preživel nekaj zanimivih dni. Tako je Max
spoznal veliko novih krajev. Prebrali smo mu veliko zgodbic in z
njim lepo ravnali. Učenci so večinoma posegali po knjigah za
bralno značko, domače branje, še vedno pa zelo radi prebirajo
pravljice.
V spisih, ki so jih napisali, so predstavili, kako je potekal dan
z medvedkom, kaj so mu prebrali in kaj jim je bilo v prebranih
zgodbah najbolj všeč.
Vsak učenec je vsaj enkrat vzel medvedka domov. Prav vse deklice
so nestrpno pričakovale, kdaj bo Max njihov gost doma. Žal pa
je v razredu tudi nekaj dečkov, ki niso bili prav posebno
navdušeni, ko so bili na vrsti, da Maxa odnesejo domov. Malo jim
je bilo "nerodno" odnesti igračo domov, ko pa se imajo
že za tako "odrasle" fante. Kljub temu so vsi uspešno
opravili svojo nalogo.
Zbrane literarne prispevke smo v maju skupaj z medvedkom
odposlali nazaj učencem v Veliki Gaber. Želimo jim čim več
prijetnih trenutkov ob branju naše pošte.
V času sodelovanja v projektu sem opazila, da je mnoge učence
medvedek Max motiviral za branje. Pri mnogih učencih se je
izboljšala tehnika branja in besedni zaklad se je obogatil. Max
je popestril tudi marsikatero našo učno uro in tako je bilo
naše delo bolj zanimivo.
Sonja Murn
V projektu sodelujem že
drugo leto. Prvič sem bila razrednik 3.razreda, v letošnjem
letu pa sem razrednik 1.razreda. Seveda se delo od razreda do
razreda razlikuje. Predvsem v 1.razredu so imeli učenci nekaj
težav z zapisom svojih doživetij z medvedkom, ker še niso
znali dobro pisati. Čeprav sem jim razložila, da lahko tudi
samo narišejo kaj so z njim počeli, ali ilustrirajo knjigo, ki
so jo brali z medvedkom, so nekateri zapisovali z besedami. In
ker se otroci zelo radi primerjajo med sabo, so to poskusili tudi
tisti, ki to še niso obvladali. Tako so nastali izdelki, ki so
bili težko berljivi ali pa so bili izdelki otrokovih staršev.
Moti me tudi to, da je delo v tem projektu od šole do šole
drugačno. Vsak si ta projekt malo drugače predstavlja in tako
nastanejo velike razlike. Nekateri se trudimo in sproti
pošiljamo izdelke na internetne strani, nekateri pa tega ne
storijo niti na začetku, niti na koncu projekta.
Tudi pri točkovanju ni vse jasno. Na potrdilih o sodelovanju v
projektu, ni zapisano, koliko točk je to sodelovanje vredno in
tako si vsak razlaga po svoje. Mislim, da zapis števila točk na
potrdila le ni tako zahtevna stvar in bi bila lahko izvedljiva, s
tem pa bi rešili marsikatere nejasnosti.
Sicer pa je sama ideja projekta zelo dobra, saj s tem spodbuja
poslušanje in branje knjig in hkrati spoznavanje različnih
krajev in ljudi. Tudi učenci so bili zelo zadovoljni in so komaj
čakali, da dobijo medvedka.
Tatjana Kostić
Sodelovanje v projektu
Medvedek bere je povečalo motivacijo za branje in
pripovedovanje. Otroci so izboljšali tehniko branja in branje z
razumevanjem. Nenehno so širili besedni zaklad. Horjulski Bučko
je z otroki bral in pisal svoj Dnevnik, razredni medvedek Jaka pa
je letos postal raziskovalec.
Ob koncu se želim v imenu razredne skupnosti drugošolcev
bršljinske šole in njihovih staršev, medvedka Srečka,
predvsem pa v svojem imenu zahvaliti horjulskim drugošolcem in
njihovi razredničarki Romandi Jelici Bizaj ter računalnikarju
za prizadevno sodelovanje z nami.
Marija Vesna Frank