Za učitelja
Učiteljeva učna priprava na
WebQuest / Spletna iskanja

Uvod
Webquest / 'Spletno
iskanje'– 'evropski simboli' je namenjen učencem devetletke; po UN 7. in
9. razreda devetletke se tema obravnava pri predmetu državljanska vzgoja
in etika. Učna tema v 7. razredu je – življenje v skupnosti, narod,
država; učna enota pa – slovenska narodna in državljanska skupnost v
povezujoči se Evropi, v 9. razredu pa - svet po drugi svetovni vojni z
učno enoto – novi središči moči – Evropsko združevanje. V njem so
vključene aktivnosti, ki učencu pomagajo s pomočjo spletnih virov in
dokumentov spoznati najpomembnejše simbole EU.
Poleg ciljev kot so –
spoznavati različne možnosti in oblike urejanja skupnih zadev v okviru
države ter med narodi, kulturami in državami je tukaj eden izmed ciljev te
enote tudi omogočiti učencem, da spoznajo možnosti, ki jih nudi splet, da
znajo iz predlaganih virov poiskati ustrezno informacijo in da pripravijo
kakovostno pisno poročilo in predstavitev določene teme. Ob zaključku so
učenci sposobni našteti glavne EU simbole, opisati njihove značilnosti in
zapisati ter na svojstven način predstavit sošolcem enega izmed njih v
obliki zgodbe.
Vsebina WebQuesta/Spletnega
iskanja in kateri starostni stopnji učencev je namenjen
Ta Webquest / 'Spletno
iskanje' je namenjeno učencem 7. in 9. razreda devetletke je medpredmetno
naravnano in vključuje šolske predmete kot so geografija, zgodovina,
državljanska vzgoja in etika ter seveda materin jezik. V tej enoti učenci:
-
Spoznajo značilnosti in
posebnosti EU simbolov
-
Poiščejo dodatna gradiva
na to temo in spoznavajo v kakšnih primerih se jih uporablja
-
Pripravijo seznam
pomembnejših značilnosti simbolov in njihov pomen
-
Se naučijo ločiti simbole
po bistvenih značilnostih le-teh
-
Postopek uporabe
WebQuesta/Spletnega iskanja
Učenci se s pomočjo gradiv
na internetu naučijo razpoznavati najpomembnejše EU simbole, znajo
sošolcem predstaviti najpomembnejše značilnosti le-teh v obliki
predstavitve ali zgodbice. V tej enoti so vključeni uporabni spletni
naslovi z ustreznimi gradivi, ki jih učenci pri svojem učenju aktivno
uporabljajo. Spletna gradiva jim ponujajo kakovostne informacije na dano
temo in jih vodijo do želenega rezultata. Spletni naslovi učence vodijo v
navidezni svet,, kjer lahko najdejo odgovore na določena vprašanja o EU
simbolih in nakazujejo še dodatne vire na to temo. Učitelj skrbno opazuje
delo učencev in jih po potrebi vodi skozi celoten postopek kot
vspodbujevalec in pomočnik in ne kot ekspert.
Učenci rešujejo nalogo
individualno ali v skupinah. Za zaključek učenci izdelajo svojo lastno
zgodbo na to temo, ki sloni na njihovih lastnih znanjih in spoznanjih.
Predstavijo jo lahko celotnemu razredu ali drugim.
Portrebna sredstva
Za izvedbo take učne ure
potrebujemo:
Nivo znanj in potrebne
izkušnje
Učenci naj bi znali:
-
uporabljati Internet
-
urejevalnik besedil
-
PowerPoint (pogojno)
-
Delati v skupinah
Evalvacija
Učenci ocenjujejo svoje
delo in uspešen zaključek s pomočjo 5. stopenj. Razpravljajo in se
odločajo o vsebinah teh petih stopnji ter ocenjujejo izvedbo drug drugega
po njih.
* aktivnosti * |
Uelo uspešno |
Zelo dobro |
dobro |
šibko |
S sošolcem sem
sodeloval |
4 |
3 |
2 |
1 |
Čas smo smotrno
porabili |
4 |
3 |
2 |
1 |
Opravil sem vse naloge |
4 |
3 |
2 |
1 |
Zapisal sem jasne in
natančne podatke |
4 |
3 |
2 |
1 |
Predstavil sem projekt
razredu |
4 |
3 |
2 |
|
Zaključek
Na koncu aktivnosti učenci
pridobijo potrebna znanja in boljše razumevanje EU simbolov. Hkrati pa
izboljšajo tudi spretnosti pri uporabi IKT orodij ion Interneta.
Pripravila
Viljenka Šavli
2006 |