Za učitelja
Učiteljeva učna priprava na WebQuest / Spletna iskanja

Uvod

Webquest / 'Spletno iskanje'– 'evropski simboli' je namenjen učencem devetletke; po UN 7. in 9. razreda devetletke se tema obravnava pri predmetu državljanska vzgoja in etika.  Učna tema v 7. razredu je – življenje v skupnosti, narod, država; učna enota pa – slovenska narodna in državljanska skupnost v povezujoči se Evropi, v 9. razredu pa -  svet po drugi svetovni vojni z učno enoto – novi središči moči – Evropsko združevanje. V njem so vključene aktivnosti, ki  učencu pomagajo s pomočjo spletnih virov in dokumentov spoznati najpomembnejše simbole EU.

Poleg ciljev kot so – spoznavati različne možnosti in oblike urejanja skupnih zadev v okviru države ter med narodi, kulturami in državami je tukaj eden izmed ciljev te enote tudi omogočiti učencem, da spoznajo možnosti, ki jih nudi splet, da znajo iz predlaganih virov poiskati ustrezno informacijo in da pripravijo kakovostno pisno poročilo in predstavitev določene teme. Ob zaključku so učenci sposobni našteti glavne EU simbole, opisati njihove značilnosti in zapisati ter na svojstven način predstavit sošolcem enega izmed njih v obliki zgodbe.

Vsebina WebQuesta/Spletnega iskanja in  kateri starostni stopnji učencev je namenjen  

Ta Webquest / 'Spletno iskanje' je namenjeno učencem 7. in 9. razreda devetletke je medpredmetno naravnano in vključuje šolske predmete kot so geografija, zgodovina, državljanska vzgoja in etika ter seveda materin jezik. V tej enoti učenci:

  • Spoznajo značilnosti in posebnosti EU simbolov

  • Poiščejo dodatna gradiva na to temo in spoznavajo v kakšnih primerih se jih uporablja

  • Pripravijo seznam pomembnejših značilnosti simbolov in njihov pomen

  • Se naučijo ločiti simbole po bistvenih značilnostih le-teh

  • Postopek uporabe WebQuesta/Spletnega iskanja

Učenci se s pomočjo gradiv na internetu naučijo razpoznavati najpomembnejše EU simbole, znajo sošolcem  predstaviti najpomembnejše značilnosti le-teh v obliki predstavitve ali zgodbice. V tej enoti so vključeni uporabni spletni naslovi z ustreznimi gradivi, ki jih učenci pri svojem učenju aktivno uporabljajo. Spletna gradiva jim ponujajo kakovostne informacije na dano temo in jih vodijo do želenega rezultata. Spletni naslovi učence vodijo v navidezni svet,, kjer lahko najdejo odgovore na določena vprašanja o EU simbolih in nakazujejo še dodatne vire na to temo.  Učitelj skrbno opazuje delo učencev in jih po potrebi vodi skozi celoten postopek kot vspodbujevalec in pomočnik in ne kot ekspert.

Učenci rešujejo nalogo individualno ali v skupinah. Za zaključek učenci izdelajo svojo lastno zgodbo na to temo, ki sloni na njihovih lastnih znanjih in spoznanjih. Predstavijo jo lahko celotnemu razredu ali drugim.

Portrebna sredstva

Za izvedbo take učne ure potrebujemo:

  • Računalnike in povezavo na InternetComputer with Internet access

  • Tiskalnik

  • PowerPoint

  • Urejevalnik besedil

Nivo znanj in potrebne izkušnje

Učenci naj bi znali:

  • uporabljati Internet

  •  urejevalnik besedil

  • PowerPoint (pogojno)

  • Delati v skupinah

Evalvacija

Učenci ocenjujejo svoje delo in uspešen zaključek s pomočjo 5. stopenj. Razpravljajo in se odločajo o vsebinah teh petih stopnji ter ocenjujejo izvedbo drug drugega po njih.

* aktivnosti *

Uelo uspešno

Zelo dobro

dobro

šibko

S sošolcem sem sodeloval

4

3

2

1

Čas smo smotrno porabili

4

3

2

1

Opravil sem vse naloge

4

3

2

1

Zapisal sem jasne in natančne podatke

4

3

2

1

Predstavil sem projekt razredu

4

3

2

 

Zaključek

Na koncu aktivnosti učenci pridobijo potrebna znanja in boljše razumevanje EU simbolov. Hkrati pa izboljšajo tudi spretnosti pri uporabi IKT orodij ion Interneta.

 

Pripravila

Viljenka Šavli
2006