domov Lokavec Obvestila Knjižnica Kontakti  
 


ŠOLA V NARAVI – TRIDNEVNI TABOR V ČRMOŠNJICAH

Učenci petih razredov devetletke so preživeli od 17. do 19.10.2007 tri dni v naravoslovnem taboru v Črmošnjicah na Dolenjskem. 

Namen tabora je bil:
  • pridobivanje splošno uporabnih znanj in praktičnih veščin za življenje,
  • razvijanje učenčevih osebnostnih lastnosti v skladu z njegovim razvojem, 
  • oblikovanje in spodbujanje zdravega načina življenja, 
  • dopolnjevanje znanja in širjene tem, ki so del učnega načrta OŠ, 
  • spoznavanje določenih vsebin iz naravoslovje, družboslovja, športa z aktivnim vključevanjem v dejavnosti, 
  • razvijanje pozitivnega in odgovornega odnosa do okolja, 
  • socializacija posameznika in skupine, vzgajanje za medsebojno strpnost in strpnost do drugačnosti, 
  • razvijanje odgovornosti za lastno varnost in zdravje, 
  • spodbujanje ni razvijanje ustvarjalnosti,
  • navajanje na samostojno učenje in samovrednotenje doseženega, 
  • spodbujanje sproščenosti, prijateljstva in medsebojne pomoči.

Tako učenci kot učitelji so bili z izvedbo tabora navdušeni in si želijo še večkrat ponoviti tako obliko pouka.

      
Sestavili smo veternico. Ugotavljali smo, kako veternica deluje. Vrvice smo napeli na tretjine. Izdelali smo papirnato letalo. Preizkusili smo, katero letalce leti najdlje.


LIŠAJI

Napotili smo se v gozd. Po poti smo se ustavljali in ogledovali vrste lišajev. Spoznali smo, da obstajajo listnati, grmičasti in skorjasti lišaji. Ko smo prišli do jase, smo se razdelili v skupine in začeli iskati različne vrste lišajev. Največ je bilo najdenih listnatih lišajev. Grmičastih skoraj da ni bilo. Vrnili smo se v dom, kjer smo dobili delovne liste. Izbrali smo si lišaj, ki nam je bil najbolj všeč. Potem smo ga narisali in napisali  njegovo ime.
                                                                                                                                                                                                       Kaja Rustja

    
Razdelili so nas v dve skupini. Lišaji na storžih smreke. Rumeni lišaj na vejici divjega kostanja. V učilnici smo napravili povzetek. Preglednica vrste lišajev

 

Tone nam je pokazal 
merilne naprave v vremenski hišici.
Odčitali smo temperaturo na termometru. Vrnili smo se v učilnico. V učilnici smo zapisali povzetek. Zakaj letalo leti.

    

VRVI IN VOZLI

Spoznali smo vrvi in vozle ter se naučili za kaj jih uporabljamo. Najprej smo spoznali iz česa in kako je narejena vrv. Nato smo izvedeli za kaj in kako jo lahko uporabljamo.
                                                                                                                                                                                         Erika Stanković

Zelo zanimivo je bilo, kako si lahko bolj stisnemo vezalke za pohode. Naučili smo se narediti dva vozla, enega pa pa le spoznali. Skupaj smo naredili kavbojski vozel in lisice. Za oba vozla smo izvedeli v kakšne namene jih uporabljamo.
                                                                                                                                                                                        Blaž Černetič

  

Ugotavljali smo razlike med naravno in umetno vrvjo.

Ugotavljali smo proznost različnih vrvi. Učili smo se vezat različne vozle.
 

PRETAKANJE TEKOČIN

S skupino smo se odpravili k potoku. Najprej smo opravili poizkus s katerim smo dokazali, da potok teče. To smo izvedli tako, da smo se igrali splavarjenje.  Z naslednjim poizkusom smo hoteli dokazati, da voda lahko teče le navzdol, ne pa tudi navzgor. Pri zadnjem poizkusu smo morali dokazati, da voda teče zaradi višinske razlike zemljišča. Pri tem smo uporabili lesene palice in vodno tehtnico. Naš zaključek je bil, da voda sama od sebe vedno teče le navzdol, z višjega na nižje mesto.
                                                                                                                                                                                        Daša Perjevec

Splav je tovoril kamen. Tekočine tečejo, če imajo padec. Uporabili smo vodno tehtnico. Zabadali smo palice in vlekli vodno tehtnico. V učilnici smo naredili smo povzetek.

 

LOKOSTRELSTVO

Pri učni uri lokostrelstva smo se naučili marsikaj zanimivega. Gospod Martin nam je najprej povedal o zgodovini lokostrelstva, nato pa smo se še sami preizkusili v streljanju z lokom. Lok se danes uporablja samo še za šport in razvedrilo. V lokostrelstvu  prirejajo najrazličnejša tekmovanja.
                                                                                                                                                                                         Ema Uršič

  
Pravilno smo postavili in prijeli lok. Martin nam je pomagal pravilno napeti tetivo. Streljali smo v kroge in seštevali zadetke.

 

IGRA: KAJ JEDO ŽIVALI?

Najprej nam je Irena povedala pravila igre. Vsem, ki so bili v prvi skupini, je razdelila liste z različnimi živalmi. Po okolici je skrila bele plastične posode, v katerih je bila narisana hrana, ki jo jedo živali. Ko smo dobili posodice s hrano, za katero smo mislili, da jo živali jedo, smo pritekli v uto. Tudi sami smo morali narisati prehranjevalno verigo, na različne načine.
                                                                                                                                                                                         Natalja Marc

        

 

DIVJI POTOK IN ŽIVJENJE V NJEM

Skozi vas Črmošnice smo šli peš k nizkemu, divjemu potočku. Kjer je najbolj divji, je tudi najbolj globok. Razdelili smo se v pet skupin. Vsaka skupina je imela po dve cedili, posodico za živalce in lupo. Iskali smo vse vrste živali, ki živijo v vodi in ob njej. Z razpredelnico onesnažene vode, smo si pomagali pri iskanju kakšna je voda v divjem potoku. Ker smo v vodi našli enodnevnice, vrbnice in rake smo ugotovili, da je voda zelo čista.
                                                                                                                                                                                       Erika Stanković

   
Drugi dan smo se opremili 
za raziskovanje življenja 
v potoku.
Privzdigovali smo 
kamenje.
S sitom smo lovili vodne živalice. Ujete živalice smo stavili v katičko.  S pomočjo preglednice 
smo ugotavljali 
onesnaženost vode.
V učilnici smo naredili povzetek raziskovanja Delovni list življenje v vodi. 

 

 

OŠ Danila Lokarja Ajdovščina

Domov | Lokavec | Knjižnica | Razno | Obvestila | Povezave | Kontakt| E-tabla