ZAPISNIK
1. sestanka Sveta staršev v šolskem letu 2008/09, ki je bil v torek,
30.9.2008 ob 17.30,
v stopničasti predavalnici v stavbi 2 Osnovne šole Danila Lokarja
Ajdovščina
Prisotni: Primož Sever, Miloš Žvanut, Katja Semolič, Mojca Božič, Majda Štokelj, Franc Filipič, Nada Blažko, Suzana Brešan Stibilj, Irena Šušmelj, Irena Humar Kobal, Dorica Česnik, Sonja Kerkoč, Jasmina Černigoj, Jože Kobal, Gabrijela Marc, Peter Kompara, Erika Slokar.
Vabljeni: Vladimir Bačič – ravnatelj, Alenka Dolgan - pomočnica ravnatelja, Adela Lavrenčič – svetovalna delavka.
Zapisničarka: Marta Slejko
Odsotni: Janez Medvešček-opr., Alenka Brajnik Hočevar, Luka Jejčič, Valentina Gomizelj, Matjaž Lemut, Urška Pegan, Cvetka Bačar, Tonja Ferjančič, Slavica Ilc-opr., Rosana Bajc, Irena Kogoj.
Gospod Franc Filipič je pozdravil vse prisotne, še posebej novoizvoljene starše v Svet staršev in vabljene goste. Ugotovil je, da je seja sklepčna. Predlagal je spremembo dnevnega reda in sicer bi pod 1. točko uvrstili predlagano 7. točko, da bo gospa Adela Lavrenčič lahko po tej točki sestanek zapustila. Na glasovanje je dal naslednji
dnevni red:
Prisotni člani Sveta staršev so se soglasno strinjali s predlaganim dnevnim redom, zato je predal besedo gospe Adeli.
Pod točko 1
Gospa Adela Lavrenčič je povedala, da projekt »Kdo sem« poteka na šoli že 10. leto. Najprej je zajel skupino učencev, kasneje pa smo ga razširili na celo generacijo učencev 5. razreda osemletke, od letos pa 6. razreda devetletke. Ideja za razmišljanje o projektu »Kdo sem« se je porodila zaradi prehoda učencev z razredne na predmetno stopnjo na stavbi 3, kjer učenci vsako uro menjajo učitelja in učilnico. Skozi projekt so učenci spoznavali sebe, se počasi odpirali in se pogovarjali ter postajali bolj sproščeni. Podlaga in vsebina teh srečanj so bile vrednote, čustva, odnosi do sebe in do drugih, vrednotili smo razne dnevne situacije in kako se izogniti njihovim negativnim vplivom, trudili smo se dvigovati pozitivno samopodobo in spodbujati zavestno razmišljanje o sebi ter se učili izražati svoja mnenja in jih argumentirati. Ker v projektu sodelujejo učenci v manjših skupinah, ima vsakdo možnost in tudi obvezo, da spregovori. Vsi, ki so kakorkoli sodelovali pri projektu so zaznali pozitiven naboj tega projekta. Prihajale so celo pobude, da bi se projekt izvajal tudi v višjih razredih, kar pa se je v devetletki zaradi večjega števila ur pokazalo kot nemogoče. Projekt vsako leto zaključimo dramaturško, s predstavo v dvorani 1. slovenske vlade. Včasih so pri predstavi sodelovali le učenci, ki so to želeli, zadnja leta pa so vključeni vsi učenci. Ob koncu projekta učenci izdajo tudi posebno glasilo Burja.
V letošnjem letu smo uvedli novost, da bodo učenci odšli na teren. Izbrali smo 4 institucije: Dom starejših občanov, Policijska postaja, Center za usposabljanje invalidnih otrok Janka Premrla Vojka Vipava in Vojašnica Vipava. Stiki so že vzpostavljeni in v oktobru se bo izvajanje projekta začelo.
Gospod Franc Filipič je dal predlog , da bi vsi otroci krožili v vseh štirih institucijah, kar je bil predlog staršev v 6.a razredu.
Gospa Adela je povedala, da je to časovno neizvedljivo, vendar bodo o tem predlogu tudi razmislili v naslednjih letih.
Gospod Franc Filipič se je gospe Adeli zahvalil in ker vprašanj več ni bilo, se je poslovila.
Pod točko 2
Na zapisnik 4. sestanka Sveta staršev v šolskem letu 2007/08 z dne 4.6.2008 ni bilo pripomb, zato so ga člani Sveta staršev soglasno potrdili.
Pod točko 3
Gospod Franc Filipič je predal besedo gospodu ravnatelju Vladimirju Bačiču.
Gospod ravnatelj je predstavil Poročilo o delu v prejšnjem šolskem letu. Povedal je , da smo imeli na šoli 98,96 % realizacijo in da so bile vse teme predelane v vseh oddelkih. Naši učenci so se imeli možnost vključiti v veliko število interesnih dejavnosti. Največ ur interesnih dejavnosti smo porabili za mladinski pevski zbor, ki je zaradi delitve šol ostal brez velikega števila pevcev, ki so se prešolali na OŠ Šturje, a jim je kljub temu uspelo osvojiti zlato priznanje v Zagorju. Tudi seznam najboljših učencev na šoli kaže, da naši učenci posegajo po najvišjih priznanjih na različnih področjih, kar je tudi dokaz, da velika večina učiteljev res da vse od sebe, ko prenaša svoje znanje na učence.
Apeliral je na starše, da bi se v primeru težav ali nesoglasij najprej obrnili na razrednika in svetovalno službo, ne pa, da se takoj pokliče ravnatelja, ker se velikokrat izkaže, da je za pravo sliko treba slišati obe plati zgodbe.
Pod točko 4
Gospod ravnatelj je predstavil Letni delovni načrt za šolsko leto 2008/09, ki je obvezujoč, spreminjajo se le športni dnevi, ki so odvisni od vremena.
Gospa Mojca Božič je imela pripombo, da ob začetku šolskega leta niso bili ažurirani podatki na spletni strani šole.
Gospod ravnatelj se je opravičil za napako in povedal, da je bil prvi teden v septembru odsoten, napako pa so hitro popravili.
Pod točko 5
Gospod ravnatelj je prosil pomočnico, gospo Alenko Dolgan, da predstavi upravičenost do regresirane malice.
Gospa Dolgan je povedala, da je bilo lani 145 upravičencev za regresirano šolsko prehrano (delno ali v celoti), letos pa 113 učencev izpolnjuje pogoje za pridobitev regresirane malice.
Gospo Mojco Božič je zanimalo, ali se regresirajo samo malice.
Gospa Dolganova je pojasnila, da se regresirajo praviloma samo malice, izjemoma se lahko regresira tudi kosilo.
Gospa Nada Blažko se čudi, da imajo učenci osnovnih šol še vedno pravico le do določenega procenta regresiranih malic, za dijake in študente pa so zagotovljeni brezplačni topli obroki oz. študentski boni.
Gospod ravnatelj je povedal, da je letos novost pri izdajanju odločb, da morajo biti vročene po ZUP-u.
Vprašal je starše za mnenje, ali bi lahko odločbe osebno vročili staršem z osebnim dvigom v tajništvu šole.
Gospa Mojca Božič je izrazila pomisleke nad izpostavljanjem staršev.
Gospa Suzana Brešan Stibilj je izjavila, da je to težko časovno izvedljivo.
Gospod Filipič je dal na glasovanje predlog: Obvesti se učence, da starši prevzamejo
odločbo za upravičenost regresirane malice v tajništvu šole. Če v roku 14 dni
odločbe ne dvignejo, se jo pošlje domov.
Predlog je bil sprejet.
Pod točko 6
Gospod ravnatelj je predstavil Hišni red, ki postavlja določena pravila na šoli in določa poslovni čas in pozval starše, da podajo pripombe.
Starši k Hišnemu redu niso imeli pripomb.
Pod točko 7
Gospod ravnatelj je povedal, da smo dobili idejne zasnove za adaptacijo oziroma novogradnjo. Občinski svet še ni dal soglasja k adaptaciji ali novogradnji. Imeli smo sestanek s predstavniki občine in arhitektko in opozorili na nekatere specifike, ki jih niso upoštevali. Na OŠ Danila Lokarja mora biti prostor, primeren za Mladinski pevski zbor in računalniške učilnice ter prostori za Enoto s prilagojenim programom. Pokazala se je potreba po večjem številu učilnic za matematiko, angleščino in slovenščino zaradi večjega števila skupin učencev pri oblikovanju heterogenih skupin. Povedati moramo, da smo se uskladili in dobili zagotovilo, da bodo naše pripombe upoštevali ter da zaenkrat lahko pove le to, da sodelovanje z Občino zgledno poteka.
Ugotavljamo, da je novogradnja cenejša, z upoštevanjem
dejstva, da bi ostali stavba
Gospa Sonja Kerkoč je vprašala, ali je tudi že postavljen terminski plan za izvedbo.
Gospod ravnatelj je pojasnil, da terminskega plana ni, vendar bi se moralo najkasneje do leta 2011/12 začeti z gradnjo ali adaptacijo.
Gospa Nada Blažko zagovarja stališče, da moramo biti starši enotni, da se gre v novogradnjo in pri tem tudi vztrajati.
Gospod Franc
Filipič je predlagal, da se
predstavniki Sveta staršev udeležijo seje Občinskega sveta, ko bodo
razpravljali na to temo.
Pod točko 8
Gospod Franc Filipič je imel pripombo na Letni delovni načrt, ker so dejavnosti skoncentrirane v 1. tednu pouka, namesto da bi bile porazdeljene med letom, ko se pišejo kontrolne naloge in so otroci preobremenjeni.
Gospa Dolganova je pojasnila, da je glede pouka 1. teden neučinkovit, je pa takrat odprt zunanji bazen in smo res pohiteli, da smo izvedli veliko dejavnosti, ker nam je bilo vreme naklonjeno (v celem letu imamo 129 dni dejavnosti – kulturni dnevi, naravoslovni dnevi, športni dnevi). Poleg tega smo ugotovili, da dnevi dejavnosti med tednom zmotijo ritem otrokom.
Gospa Erika Slokar je podala predlog, da bi se šola povezala z Ambulanto za motne v razvoju in z Zavodom za šolstvo v Novi Gorici. Predlagala je, da bi iz AMR opazovali otroke v šoli, saj v CUIO Vipava hodijo strokovnjaki iz AMR in tako opazujejo otrokov napredek v njegovem okolju. Sama občuti potrebo po boljšem sodelovanju AMR s šolo.
Gospa Dolganova je
povedala, a se nam očita, da občina Ajdovščina ne financira AMR v Novi Gorici
in da ni pravega sodelovanja. Zavzela se
je, da jih bomo ponovno povabili k sodelovanju in bomo počakali na njihov
odgovor.
Gospa Nada Blažko je zopet izpostavila problem garderobnih omaric v stavbi 3.
Gospod Miloš Žvanut je menil, da če omarice ustrezajo osnovnim standardom, bi jih lahko, tako kot ostalo opremo, prenesli v novo šolo, ko bo ta zgrajena, zato ne bi bile izgubljena investicija.
Gospod ravnatelj je idejo o garderobnih omaricah zavrnil, ker nimamo prostora in tudi strošek bi bil prevelik. Čeprav smo mislili, da se bo po delitvi na dve šoli sprostil prostor za garderobo, se je kasneje izkazalo, da bi bila ena učilnica za to premalo.
Ker drugih pripomb ni bilo, je gospod Filipič povabil člane Sveta staršev, da si pogledajo idejne načrte za novogradnjo ali adaptacijo in sejo zaključil ter vse lepo pozdravil.
Sestanek je bil zaključen ob 19.15.
Marta Slejko, Franc Filipič,
zapisničarka predsednik Sveta staršev