|
PREDSTAVITEV IZBIRNIH PREDMETOV
Obrazci - izbor izbirnih predmetov:
IZBIRNI PREDMETI:
GLEDALIŠKI KLUB
Pri izbirnem predmetu Gledališki klub se seznaniš z osnovami
dramske igre. Preko socialnih, sodelovalnih, verbalnih iger se izobražuješ
v sproščanju, sodelovanju, zaznavanju in zavedanju lastnih občutkov
in čustev ter se preko različnih stopenj improvizacije približaš
gledališki igri.
Naučiš se:
osnovne tehnike sproščanja in govorne tehnike.
Spoznaš:
kratko zgodovino gledališča,
gledališke žanre,
gledališko prizorišče,
potek gledališkega dogodka od izbora teksta do premiere,
ogledaš si več gledaliških predstav ter
odigraš kratek igrani prizor.
V drugem delu se seznaniš s kratko zgodovino filma, spoznaš znane
režiserje in igralce ter si ogledaš nekaj žanrsko različnih filmov.
ITALIJANŠČINA
Italijanščina je triletni predmet, ki se izvaja v 7., 8. in 9.
razredu dve uri tedensko. V treh letih učenci okvirno spoznajo:
ITALIJANŠČINA 1
Učenci spoznajo osnovno besedišče v šoli (izraze za šolske
prostore, potrebščine, predmete in poklice v šoli, izraze za dneve
…). Naučijo se pozdraviti in se predstaviti, spoznajo osnovne
poklice, imena živali, dele telesa, športne dejavnosti, osnovne
bolezni, opišejo priljubljeno žival. Spoznajo tudi nekaj osnovnih
podatkov o Italiji, ter osnovne glagole v sedanjiku.
ITALIJANŠČINA 2
Učenci spoznajo izraze za sorodnike, pohištvo in hišne prostore.
Naučijo se osnovnih barv, mesece, letne čase, opišejo svojo sobo ter
svoj delovni dan. Spoznajo osnovne izraze za hrano (sadje, zelenjava
…), naučijo se napisati preprost recept ter naročanja v
restavraciji. Spoznajo izraze za mestne ustanove, prevozna sredstva ter,
kako vprašati za pot. Nadgradijo glagol v sedanjiku.
ITALIJANŠČINA 3
Učenci spoznajo preteklik "passato prossimo" in
prihodnjik "futuro semplice", opišejo, kako je kdo oblečen.
Naučijo se preprostega pogovora v trgovini z oblačili. Spoznajo
osnovno besedišče v zvezi z vremensko napovedjo, primerjajo
italijansko in slovensko himno ter spoznajo nekaj osnovnih državniških
simbolov Slovenije, Italije in EU.
LIKOVNO SNOVANJE
LIKOVNO SNOVANJE 1
Predmet je odlična izbira za učence, ki želijo nadgraditi znanje
s področja slikarstva. Slikanje zajema naloge na večjih in raznolikih
formatih, mešanje in komponiranje barvnih ploskev ter praktično rabo
barv: modno oblikovanje, oprema stanovanja… Kiparstvo zajema klasično
oblikovanje z glino, glaziranje in odlivanje v mavec. Risanje poleg
risbe s tušem in ogljem ponuja tudi naloge kaligrafije (različne
pisave, tudi s kaligrafskimi peresi in uporabo računalnika) in vedno
zabavno izdelavo stripa. Obiščemo zanimivejše likovne razstave v domačem
kraju.
LIKOVNO SNOVANJE 2
Predmet ponuja veliko eksperimentalne risbe z različnimi orodji
(krede, oglje, pero..), risanje na terenu. Učimo se določenih
zakonitosti upodabljanja po opazovanju. S pomočjo fotoaparata izvedemo
eksperimente gibanja svetlobe v zatemnjenem prostoru. Slikanje zajema
naloge na večje in raznolike formate, mešanje in komponiranje barvnih
ploskev, domišljijsko slikanje ob glasbi. Kar nekaj ur posvetimo grafičnim
tehnikam suhe igle in barvnega linoreza. Ukvarjamo se z grafičnim
oblikovanjem in oblikovanjem scenskega prostora (sodelujemo z dramskim
krožkom). Obiščemo zanimivejše likovne razstave v domačem kraju.
LIKOVNO SNOVANJE 3
Pri predmetu skozi likovna dela iz umetnostne zgodovine predstavimo
nekatere zakonitosti (zlati rez, obrnjena perspektiva..), ki jih najdemo
na različnih likovnih področjih. Spoznamo se z osnovnimi načeli
kompozicije in se preizkusimo v digitalni fotografiji - izdelke
uporabimo za plakate, objavimo jih na šolskih spletnih straneh.
Sodelujemo pri pripravi scenskega prostora ob zaključku šolskega leta,
učenci oblikujejo glasilo ob koncu 9. razreda. Ukvarjamo se z
oblikovanjem lastnega logotipa, ročno in s pomočjo računalnika. Načrtujemo
prostorske spremembe in sami oblikujemo prostor (motivno se poslužujemo
aktualnih tem). Iz različnih materialov (po izbiri učenca) izvedemo
nalogo na področju modernega kiparstva. Obiščemo zanimivejše likovne
razstave v domačem kraju.
NAČINI
PREHRANJEVANJA
Učenec nadgrajuje vsebine, ki jih pridobi pri rednem pouku
gospodinjstva. Spoznava različne prehranjevalne navade ljudi, kakor
tudi prehrano v različnih starostnih obdobjih - prehrano dojenčkov,
mladostnikov, športnikov,…
Znanje osvaja predvsem praktično s pripravo najrazličnejših jedi, ki
jih tudi preizkusi. Pri predmetu se poglablja znanje, ki je uporabno v
vsakdanjem življenju, posebej pa še pri nadaljevanju šolanja na agro-živilskih,
gostinsko-turističnih in zdravstvenih šolah.
NEMŠČINA
Nemščina je triletni predmet, ki se izvaja v 7., 8. in 9. razredu
dve uri tedensko. V treh letih učenci okvirno spoznajo:
NEMŠČINA 1
Učenci spoznajo osnovno besedišče o šoli (izraze za šolske
potrebščine, predmete, povedo kateri je njihov najljubši predmet in
to utemeljijo, opišejo svojo šolo ter spoznajo nemški šolski
sistem). Naučijo se pozdraviti in se predstaviti ter nekoga nagovoriti
in predstaviti. Spoznajo osnovne poklice, družinske člane, imena
živali, barve, letne čase, imena mesecev, dni, dele dneva, uro, obroke
v dnevu in nekaj osnovnih jedi, prostočasne dejavnosti, spoznajo
števila, kratko opišejo mesto in podeželje, znajo tudi opisati svoj
vsakdan. Spoznajo tudi nekaj osnovnih podatkov o deželah nemškega
govornega območja ter osnovne glagole v sedanjiku.
NEMŠČINA 2
Učenci spoznajo različne športe in izraze za športno opremo, izraze
za pohištvo in hišne prostore, opišejo svoj dom. Spoznajo osnovne
izraze za hrano (sadje, zelenjava …), naštejejo različne
trgovine. Naštejejo dele telesa in osnovne bolezni in poškodbe ter
zdravila. Spoznajo izraze za mestne ustanove, prevozna sredstva ter,
kako vprašati za pot. Znajo povedati kdaj imajo rojstni dan ter kako ga
ponavadi praznujejo. Nadgradijo glagol v sedanjiku, spoznajo preteklik.
NEMŠČINA 3
Učenci utrjujejo sedanjik in preteklik ter spoznajo prihodnjik.
Opisujejo nekaj glavnih praznikov. Naučijo se preprostega pogovora na
izletu ali potovanju (sprašujejo po informacijah). Na kratko opišejo
zdrav življenjski slog, predvsem zdravo prehrano in telesno aktivnost.
Spoznajo osnovno besedišče v zvezi z onesnaženostjo in varstvom
okolja. Podrobneje spoznajo dežele nemškega govornega območja.
OBDELAVA GRADIV
(LES ali UMETNE SNOVI)
Pri predmetu učenci izdelujejo izdelke (na primer: pručko, škatlico
za nakit, stojalo za mobilni telefon, igrače, sestavljanke,…) in
tako spoznavajo materiale, njihove lastnosti, postopke obdelovanja in
primerna orodja ter stroje za obdelavo.
Prevladuje individualno praktično delo in delo v manjših skupinah. Pri
delu učenci iščejo tudi lastne ideje za izdelke in tako izkazujejo
svojo ustvarjalnost.
ODKRIVAJMO
PRETEKLOST MOJEGA KRAJA
Pri predmetu učenci razširjajo poznavanje preteklosti domačega
kraja. Urijo se v uporabi in razumevanju zgodovinskih virov in
zavzemanju kritičnega odnosa do posameznega vira. Učijo se zbiranja
informacij v literaturi in drugih medijih. Spoznavajo pomen knjižnic,
muzejev in arhivov. Pridobljeno znanje se naučijo predstaviti pisno,
ustno in z uporabo različnih drugih tehničnih pripomočkov.
PLAVANJE
Cilji izbirnega predmeta
:
- Seznaniti
učence s vsestranskim pomenom plavanja.
- Naučiti
osnovno tehniko treh načinov plavanja : kravl, prsno, hrbtno.
- Naučiti
startne skoke in obrate pri vseh treh disciplinah.
- Naučiti
osnove potapljanja.
- Naučiti
osnove reševanja in samoreševanja iz vode.
Dobro znanje plavanja nam nudi
osnovo za kasnejše rekreativno ukvarjanje s plavanjem skozi vsa življenjska
obdobja.
POSKUSI V KEMIJI
PRI PREDMETU UČENCI:
- utrdijo in poglobijo znanje, razumevanje in uporabo kemijskih
vsebin s pomočjo samostojnega eksperimentalnega dela;
- razvijajo razumevanje bistvenih podrobnosti in razlik med snovmi
na osnovi opazovanja in eksperimentiranja;
- razvijajo spretnosti in veščine za varno in učinkovito delo s
snovmi, eksperimentiranje in raziskovanje;
- seznanijo se z raznolikimi vidiki dela v kemijskem laboratoriju;
- urijo se v osnovnih tehnikah in operacijah laboratorijskega dela
eksperimentalnega dela;
- usvojijo postopke eksperimentiranja (raziskovalnega) dela: od načrtovanja
do izvajanja eksperimentov, opazovanja, zbiranja, beleženja, razvrščanja,
analize in predstavitve podatkov (procesiranje podatkov),
postavljanja zaključkov in ocenitev smiselnosti rezultatov in
zaključkov ter njihovo povezovanje s teorijo in življenjskim
okoljem.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA:
Vsebinski cilji preverjanja in ocenjevanja znanja pri izbirnem
predmetu Poskusi v kemiji so opredeljeni kot minimalni in temeljni
standardi znanja.
Področja preverjanja in ocenjevanja znanja obsegajo:
- znanje, razumevanje in uporabo,
- eksperimentalne spretnosti in veščine,
- procesiranje podatkov,
- izdelke učencev.
RAČUNALNIŠTVO
UREJANJE BESEDIL
Urejanje besedil je
naravoslovno-tehnični izbirni predmet. Učenci pridobijo temeljna
znanja računalniško-informacijske
pismenosti.
Učenec se bo naučil in
spoznal:
-
zgodovino in zgradbo računalnika,
-
programsko
opremo računalnika,
-
delati
z datotekami in mapami,
-
iskati
podatke po internetu,
-
poslati
sporočilo po elektronski pošti (tudi s priponko) in na prejeto
sporočilo odgovoriti,
-
delati
z urejevalnikom besedila (Microsoft Office Word),
-
temeljna
pravila oblikovanja besedila,
-
napisati
besedilo, ga oblikovati, shraniti in natisniti,
-
z risarskim programom izdelati točkovno
sliko in jo vriniti v besedilo,
-
izdelati tabelo in pripraviti kazalo
literature, slik in vsebine,
-
vstaviti glavo in nogo dokumenta,
-
osnove
dela v programu Microsoft Excel.
Predmet je prilagojen predznanju učencev in je
namenjen tako začetnikom kot tudi učencem, ki že imajo nekaj znanja
pri delu z računalnikom. Znanje pridobljeno pri tem predmetu lahko učenci
uporabijo pri pisanju seminarskih in raziskovalnih nalog pri drugih
predmetih.
MULTIMEDIJA
Multimedija je naravoslovno-tehnični izbirni predmet. Namen predmeta
je seznaniti in naučiti učence uporabe računalnika kot multimedijske
naprave za obdelavo besedila, slik, zvoka in animacije.
Učenec se bo naučil in spoznal:
- kaj je multimedija,
- razliko med rastrsko in vektorsko sliko,
- uporaba programa za risanje vektorskih slik Inkscape,
- obdelave fotografij s slikarskimi programi (Photo Filter),
- zakaj je multimedijsko predavanje bolj kakovostno od
monomedijskega,
- delo s programom za izdelavo računalniških predstavitev
PowerPoint (strani, učinki in animacije na predmetih, prehodi med
stranmi, zvočni učinki, videoposnetki, oblikovne predloge, barvne
sheme ...),
- izdelati krajšo risanko in fotoknjigo,
- pravila dobrega oblikovanja računalniških predstavitev
(oblikovanje besedila, slik in animacij),
- pripraviti slikovne iz zvočne podatke in jih učinkovito združiti
z besedilom v računalniško predstavitev (delo v Movie Makerju in
Audacity).
Predmet je prilagojen učencem, ki že imajo nekaj znanja pri delu z
računalnikom. Pridobljeno znanje lahko učenci uporabijo pri izdelavi
računalniških predstavitev pri drugih predmetih ali projektih.
RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
Računalniška omrežja je naravoslovno-tehnični izbirni predmet. Učenci
pridobijo znanje za oblikovanje spletnih strani in postanejo kritični
do oblike in vsebin, ki jih dobijo na internetu.
Učenec se bo naučil in spoznal :
- računalniško omrežje (krajevno in globalno),
- kaj je internet, kaj lahko počneš v njem in naslove v
internetu,
- storitve interneta (elektronska pošta, Svetovni Splet -
WWW),
- spletni sestavek in jezik HTML z najpogosteje uporabljenimi
oznakami,
- uporabo HTMLja in izdelati preprosto stran v s HTMLjem,
- uporabo JavaScripta,
- računalniški program Kompozer in v njem izdelati spletno stran.
Znanje ki ga bodo učenci pridobili pri tem predmetu lahko uporabijo
pri izdelavi najrazličnejših spletnih strani.
RETORIKA
Retorika kot izbirni predmet se s hitrimi koraki bliža osnovnošolskim
klopem.
Doslej smo v osnovni šoli spretnosti govorništva negovali le z
govornimi vajami in priložnostnimi nastopi nekaterih učencev. Sedaj
nam je dana priložnost, da učencem ponudimo znanja te plemenite veščine.
Poučevanje retorike v devetem razredu ni samo sebi namen, temveč
naj učence in učenke nauči predvsem samostojnega, koherentnega ter
kritičnega oblikovanja in izražanja stališč pri drugih predmetih, v
teku nadaljnjega izobraževanja, kakor tudi na vseh (drugih) področjih
družbenega in zasebnega življenja.
ROKOMET
Rokomet spada med najbolj atraktivne in gledane športne panoge v
Evropi. Ta panoga ima tudi v Sloveniji, kot tudi v Ajdovščini
dolgoletno tradicijo. Že pred več kot pol stoletja so se v teh krajih
z njo ukvarjala tako dekleta, kot fantje. Na sam vrh pa se je povzpela
tudi naša šola, ko je leta 2006 osvojila naslov osnovnošolskih državnih
prvakov. Ker sem se kot trener državnih reprezentanc udeležil precej
tekmovanj na najvišji ravni, bi bilo škoda, če ne bi vsaj delček
znanja prenesel tudi na otroke, ki se sicer s to panogo ne ukvarjajo
najbolj resno, bi jo pa radi bolje spoznali in uživali v vsej njeni
pestrosti in dinamiki.
ŠPORT ZA
SPROSTITEV
Predmet obsega 35 ur, namenjen je učencem in učenkam sedmega
razreda.
V teh urah se bomo seznanili z nekaterimi športnimi zvrstmi, ki niso
prisotne pri urah športne vzgoje. Pri ostalih urah pa bodo zajete
vsebine, ki so prisotne v rednem programu, vendar v nekoliko drugačni
obliki. Nova športna znanja so izbrana tako, da nam bodo v kasnejšem
življenju koristila za smiselno preživljanje prostega časa. Vsebine,
s katerimi se bomo ukvarjali, so naslednje: plavanje, planinski pohodi,
veslanje, gorsko kolesarjenje, nogomet, odbojka, plezanje, hokej v
telovadnici, košarka.
Plavanje, nogomet, hokej, odbojko in košarko bomo realizirali v
bazenu, na zunanjih igriščih in v telovadnici šole. Upoštevali bomo
načela poštene igre, nekaj časa namenili tudi teoretičnim vsebinam
(razlaga pravil, anatomija, fiziologija napora .. ). Nekatere vsebine
bomo izvedli predvidoma na športnem taboru.
ŠPORT ZA
ZDRAVJE
Predmet je namenjen učencem in učenkam devetih razredov in obsega
32 ur. V teh urah se bomo podrobneje seznanili z športnimi zvrstmi iz
programa redne športne vzgoje in z nekaterimi novimi oblikami športa,
ki v rednih urah niso prisotne ali pa so vendar v manjšini. Načrtujemo
ure iz naslednjih športnih zvrsti: planinarjenje, lokostrelstvo,
namizni tenis, nogomet, balinanje, plavanje ter obiskali bomo tudi
fitnes. Med teoretičnimi vsebinami se bomo seznanili s srčnim utripom,
delovanjem telesa in z anatomijo telesa.
VZGOJA ZA MEDIJE
- RADIO
Izbirni predmet spada v družboslovni sklop izbirnih predmetov in je
namenjen učencem 7.,
8. in
9. razreda, ki jih zanima novinarstvo in moderatorstvo ter značilnosti
radijskega medija. Predmet obsega 35 ur in bo potekal enkrat tedensko.
Kaj bomo počeli?
-
Obiskali
bomo (lokalni) radio.
-
Sodelovali
z radio Nova.
-
Oblikovanje
lastne radijske oddaje.
-
Izvedeli,
kaj so to novinarski žanri, kako se pripravi radijski program in
kakšne veščine mora obvladati radijski voditelj.
ZVEZDE IN VESOLJE
Izbirni predmet "Zvezde in vesolje" je namenjen učencem,
ki jih zanima naše mesto v vesolju. Predmet je pisan na kožo
radovednim učencem, ki se radi sprašujejo zakaj so stvari takšne kot
so. Predmet temelji predvsem na pogovorih, ki jih pogosto podkrepimo in
potrdimo z opazovanjem vesolja s kvalitetnim šolskim teleskopom. S šolskim
teleskopom lahko lepo vidimo kar nekaj vesoljskih teles kot so: Sonce in
njegove pege, Saturn z njegovimi prstani, Jupiter in štiri lune, ki krožijo
okrog Jupitra, Venero in njene mene, kraterje na Luni, komete, ki se
dovolj približajo Zemlji in nenazadnje galaksije, ki postanejo najbolj
zanimive takrat, ko izvemo kaj so. Letos je šola nabavila ccd kamero,
ki omogoča prenos slike iz teleskopa na računalniški ekran. Iz
didaktičnega vidika je to velika pridobitev, saj lahko na ekranu
spremljamo in komentiramo živ posnetek ali posnamemo fotografijo
objekta.
Prepričani smo, da razumevanje našega mesta in časa v vesolju lahko
pripomore tudi k boljšemu razumevanju in spoštovanju življenja na našem
planetu.
|
|