|
DODATNI POUK
Učenci obiskujejo tudi dodatni pouk, ki seveda ni interesna
dejavnost. Pri urah dodatnega pouka iz slovenščine, tujega jezika,
matematike, fizike, kemije, glasbene vzgoje, športne vzgoje,
likovne vzgoje ter tehnike in tehnologije se pripravljajo tudi za šolska
in regijska ter državna tekmovanja. Predvsem pa poglabljajo svoje
znanje.
DOPOLNILNI POUK
Namenjen je učencem, ki česa ne razumejo, so bili dalj časa
odsotni ali pa želijo dodatno razlago. Če predlog za obiskovanje
dopolnilnega pouka oblikujejo učitelji, so ga učenci dolžni
obiskovati.
NADARJENI UČENCI
Delo z nadarjenimi učenci je področje, ki ga na šoli že
nekaj let načrtujemo in izvajamo, ter mu posvečamo določen del
pozornosti. Menimo namreč, da so tudi nadarjeni učenci potrebni večje
pozornosti, saj si ne smemo dovoliti, da bi se njihov potencial
izgubljal v vsakdanjem povprečju.
Nadarjenost zajema otrokove potenciale, zmogljivosti, ki mu omogočajo
velike dosežke na najrazličnejših področjih.
Kako poteka odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v 9-letni
osnovni šoli?
1. stopnja: evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni je
konec 3. razreda ter tudi kasneje, če so bili učenci prej morda
spregledani.
Poteka na osnovi različnih kriterijev: učni uspeh, dosežki, učiteljevo
mnenje, tekmovanja, hobiji, mnenje šolske svetovalne službe.
2. stopnja: seznanitev in mnenje staršev. Šolska svetovalna služba
skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok
predlagan in kasneje spoznan za nadarjenega.
3. stopnja: identifikacija nadarjenih učencev. Zajema poglobljeno
in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev. Vključuje
naslednja merila: ocena učitelja, test sposobnosti, test
ustvarjalnosti, ki ga izvede in ovrednoti psiholog.
Kot nadarjeni so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od
kriterijev dosegli nadpovprečen rezultat.
V tem šolskem letu bomo nadaljevali z naslednjimi aktivnostmi:
" opravljali bomo nadaljnje evidentiranje in po potrebi
testiranje med učenci;
" pripravili, izvajali in evalvirali bomo individualne programe
dela za učence, za katere smo ugotovili, da so nadarjeni;
" pripravili bomo različne delavnice za učence 1. in 2.
triletja.
RAZISKOVALNE NALOGE
Učenci in učitelji v tretjem triletju devetletke tudi
raziskujejo.
V raziskovalne skupine pri slovenščini, zgodovini, biologiji,
gospodinjstvu, tehniki in tehnologiji, etnologiji, sociologiji se
vključujejo učenci, ki jih predmetno področje posebno zanima.
INDIVIDUALNO DELO
Z učenci s posebnimi potrebami delajo strokovni delavci
predpisano število ur, določenih z odločbo.
PUT – individualna in skupinska pomoč učencem z učnimi težavami.
DSP
– dodatna strokovna pomoč. Namenjena je učencem, ki jim na
predlog staršev (postopek usmerjanja) ministrstvo prizna dodatne
ure.
DNU
– individualno in skupinsko delo z nadarjenimi učenci.
UČENJE NA DOMU
Zgodi se, da otrok zboli in mora biti v domači negi več časa.
Naša šola že več let uspešno dela s takimi učenci. Dom za
nekaj časa spremenimo v učilnico. Delo je uspešno, saj je
individualno. Učenci dobro napredujejo, sodelovanje z družino je
vedno odlično.
|
|