|
 |
 |
PERU
|
|














 |
|
 |
|
Šolsko
leto 2005/2006 je bilo v znamenju Peruja. Sandro Cenas iz Peruja in njegova
žena Nataša sta nam pomagala pri izvedbi
projekta, ki smo ga razdelili na posamezne
naloge:
- KJE JE
PERU
- ŽIVALI IN
RASTLINE PERUJA
- PERUJSKE
PRIPOVEDKE
- KULINARIKA
PERUJA
- DEKLICA
ANA CRISTINA
- TRADICIONALNA
PERUJSKA OBLAČILA
- GLASBA
PERUJA
|
|
|
|
KJE
JE PERU |
|
|
|
Naloga
je prinesla veliko zemljevidov, podatkov o državi,
zanimivosti…… a najlepše je bilo, ko sta nas
obiskala Sandro
in Nataša, ki sta nam prinesla veliko predmetov iz Peruja in nam
povedala veliko
zanimivega o tej deželi.
|
|
|
|
|
ŽIVALI
IN RASTLINE PERUJA |
|
|
|
|
Naloga
je bila zanimiva za vse učence, saj so na to temo prinesli največ prispevkov.
Veliko časa pa so tej temi namenili tudi v oddelku podaljšanega bivanja, kjer
so likovno ustvarjali. Tudi tokrat smo
lahko vse izdelke občudovali na tematski razstavi.
|
|
|

 |
 |
Učenci v
OPB ustvarjajo plakat.
|
|
 |
|
|
|
|
|
PERUJSKE
PRIPOVEDKE |
|
|
|
so
prinesle veliko aktivnosti. Knjižničarka nam je pripravila uro s perujsko
pripovedko, še več pripovedk pa smo prebrali pri pouku. Likovno smo ustvarjali,
spoznavali nove junake… |
|
|
 |
Četrtošolci pri
ustvarjanju mitološkega bitja bitja AMARU.
|
|
Člani
lutkovnega krožka so nam predstavili
perujsko pripovedko…….
 |
|
|
|
…drugošolci pa so odigrali pravljico SOVICA OKA Svetlane
Makarovič…..

….nakar
smo primerjali elemente obeh zgodbic .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KULINARIKA
PERUJA |
|
|
|
|
Najprej
smo spoznavali prehrambene navade prebivalcev Peruja, njihova živila…
….nekega
dne pa je na naši šoli zadišalo!
|
|
|
|
 |
Nataša
je pri pripravi perujske jedi pomagala četrtošolcem…
|
|

 |
 |
|
...pri delu pa je
pomagala tudi naša zunanja sodelavka Sonja.
|
|
|
Kaj
je bilo najbolj okusno? Perujska solata, polivka s krompirjem,sladica iz
želatine, napitek iz Peruja, prava INKA KOLA, perujske kokice, čokoladna pena?
Prav vse!
Predlagamo,
da čokoladno peno po receptu iz Peruja pripravite tudi vi!
|
|
|
|
 |
|
SESTAVINE:
(za 6 oseb)
- 3 skodelice............. 150 g majhnih penastih bonbonov
- 1/2 skodelice......... 125 ml lahke smetane
-
80
g čokolade
- 2 jušni žlici ............. 30 ml pomarančnega sirupa
- 1 in 1/2 skodelice...375 ml stepene smetane
- 2 beljaka
- 1 skodelica.............. 175 g klementin
PRIPRAVA:
V posodi z dvojnim dnom stopimo mehke penaste bonbone (marshmallows),
smetano in čokolado. Primešamo pomarančni sirup. Odstavimo in
ohladimo.
Stepemo smetano in jo primešamo v ohlajeno čokoladno peno. Oba
beljaka stepemo, da nastane čvrst sneg in ga primešamo v peno.
Dodamo režnje klementin. Nalijemo v servirne ali steklene skodelice.
Preden postrežemo, damo za tri ure v hladilnik.
Klementina je križanec med grenko pomarančo in tanžerino. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DEKLICA
ANA CRISTINA |
|
|
|
|
(na sredini fotografije)

|
|
|
|
 |
in pismo, ki nam ga je poslala.
|
|
|
|
|
Poslala nam je tudi nekaj učbenikov, ki jih uporabljajo tamkajšnji otroci v 2. razredu. |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TRADICIONALNA
PERUJSKA OBLAČILA |
|
|
|
|
 |
|
So zelo pisana. Do te ugotovitve smo prišli po
listanju po knjigah, brskanju po internetu… Naredili smo si načrte in izdelali
lutke s tradicionalnimi perujskimi oblačili.
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
| GLASBA
PERUJA |
|
|
|
|
Poslušali
smo glasbo, igrali na instrumente iz Peruja, Sandro nas je naučil tradicionalni
perujski ples, se učili pesmice v španščini… Prav vsi smo znali voščilo zapeti
tudi po špansko:

|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
|
|
Vse
izdelke smo sproti razstavljali, o delu poročali v sedmih številkah našega glasila TAKŠNI SMO… |
|
|
|
|
...večino
pa smo predstavili na zaključni prireditvi v juniju.Peli in plesali smo skupaj s skupino Machu Picchu. Perujski
kulturi pa smo ob bok postavili tudi slovensko glasbo, saj so naši mali
glasbeniki zaigrali slovenske ljudske pesmi, dedki, starši in učiteljice smo zapeli
ljudske pesmi, naši plesalci pa so zaplesali folkloro.
Primerjali
smo obe kulturi in uživali v prireditvi,
ki je trajala skoraj dve uri.
|
|
 |
|
|
Naš
skupni nastop s skupino Machu Picchu je prav gotovo nepozabno doživetje za vse
nas… |
|
|
 |

|
|
|
 |
|
|
|
|

|
|
|
 |
|
|
|
|
|
...…še
posebej pa za učence, ki so se v projektu najbolj izkazali in si prislužili
nagrado! |
|
|
|
 |
|

 |
 |
Hura!
Spoznali smo
veliko novega in še zmagali!
|
|
|
| Takole pa je, čisto na kratko, novico o našem projektu ponesel po Štajerski tudi časnik VEČER. |
|
|

Vodja projekta: SIMONA ŠMAJS
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|