V šolskem letu 2010/ 2011 se lotevamo projekta JAZ, TI in MI. Projekt prinaša naloge, s katerimi  nagovarjamo  drug drugega, razmišljamo pa tudi  o predmetih in okolju, ki nas obkrožajo. Gradimo na prijaznih odnosih.

MAJ IN JUNIJ

V mesecu maju in juniju smo si veliko povedali o hrani, o času, ki ga posvečamo prehranjevanju, in predvsem o bontonu, ki je, kadar sedemo za mizo, še kako pomemben.

Spoznali smo marsikaj  novega in prišli do spoznanja, da veliko že znamo, a premalokrat upoštevamo.

Za začetek smo se lotili jedilnikov. Sestavili smo jedilnik za malico in kosilo. V kuhinji so jih upoštevali v mesecu juniju.

                                   

                      


In spoznanje:Kar nekaj manj zdrave hrane se je našlo, zato je prav, da jedilnike sestavljajo tisti, ki veliko vedo o zdravi prehrani, pa čeprav to pomeni, da  bo pri kosilu in malici nekaj kislih obrazov. Včasih pa za slabo voljo niso krivi jedilniki.

Kaj  nam ni všeč pri malici in kosilu? Nekaj razmišljanj:

·         NEPRIMERNO VEDENJE(kričanje, govorjenje s polnimi usti, tekanje po razredu med malico ali kosilom..)

·         GNEČA PRED UMIVALNIKI,

·         NERED V VRSTI, KO ČAKAMO NA KOSILO,

·         NEUPOŠTEVANJE  DOGOVORJENIH  PRAVIL, KI SMO JIH SPREJELI V ZAČETKU ŠOLSKEGA LETA.

 

Na koncu smo prišli do ugotovitve, da  so tudi za ta čas, ki ga skupaj preživimo v šoli, potrebni dogovori, ki jih sprejmemo skupaj. Zapisali smo jih.

Sedaj je potrebno le to, da jih bomo  upoštevali.

 


 

Rezultate te  naloge smo predstavili tudi staršem na roditeljskem sestanku. In v novem šolskem letu v razredih sprejeli sklep, da jih bomo upoštevali.

 

    

  JANUAR IN FEBRUAR

             Razvijajo pozitiven in prijateljski  odnos

SKRITI PRIJATELJ

1.NALOGA

V mesecu januarju in februarju smo izžrebali skrite prijatelje. Najprej so se skrivali v razredu. Ob mnogih pozornostih ni bilo težko uganiti, kdo je skriti prijatelj. Pred Valentinovim smo na listke napisali imena vseh učencev in učiteljic. Nestrpni smo izvlekli listek z imenom, skušali obdržati skrivnost…Poštarji so vsak dan razveseljevali s pismi ….vse do Valentinovega, ko smo si prijatelji segli v roke, pogledali v oči in si poklonili darilce.
več


2.NALOGA

S prijatelji praznujemo rojstne dneve. Skupaj zapojemo  pesmico Vse najboljše za te. O pesmici smo se pogovarjali, zbirali besedila v različnih jezikih, se jih nekaj naučili in  zapeli drug drugemu.

PESMICA HAPPY BIRTHDAY JE STARA VEČ KOT STO LET.

LETA 1893 STA  PATTY IN MILDRED HILL, SESTRI IZ AMERIKE, NAPISALI PESMICO GOOD MORNING TO ALL, S KATERO  STA VSAKO JUTRO POZDRAVILI UČENCE. UČENCEM JE BILA PESMICA VŠEČ, NA ROJSTNIH DNEVIH SO JO ZAPELI PRIJATELJIM, BESEDILO SO SPREMENILI V HAPPY BIRTHDAY TO YOU. TAKO SE JE ZAČELO….

V KNJIGI  REKORDOV JE TA PESEM ZAVEDENA KOT NAJBOLJ PREPOZNAVNA PESEM V ANGLEŠKEM JEZIKU, PREVEDENA JE V VELIKO JEZIKOV.

Peli smo :

 V FRANCOŠČINI

BONNE FETE  A TOI,  (BONE FETE A TUA)

BONNE FETE A  TOI,

BONNE FETE, BONNE FETE,

BONNE FETE A  TOI.

http://www.youtube.com/watch?v=wNZJKurJbqc&feature=related

V KOREJŠČINI

SAENG IL CHU KA HAM NI DA,(SENG I ČUKA HAMNIDA )

 SAENG IL CHU KA HAM NI DA( SENG I ČUKA HAMNIDA)

JI GU E SEO U JU E SEO, JE IL SA RANG HAM NI DA (ČI KUESE U ČIESO SE I SARAN HAMNIDA)

http://www.youtube.com/watch?v=QtidPY5TgVo&feature=related

 
V ŠPANŠČINI

CUMPLEANOS FELIZ, (KUMPEANJOS FELIS)

TE DESEAMOS A TI, (TE DESJAMOS A TI)

QUE LOS CUMPLAS FELICES,(KE LOS KUMPLAS FELISES)

CUMPLEANOS FELIZ. (KUMPEANJOS FELIS)

http://www.youtube.com/watch?v=ZnmUcw33zGE

 
V ITALIJANŠČINI

TANTI  AUGURI A TE,(TANTI AGURI A TE)

TANTI  AUGURI A TE,

TANTI  AUGURI A _____,

TANTI  AUGURI A TE.

http://www.youtube.com/watch?v=wPr947sZkVM


V KITAJŠČINI

ZHU NI SHENG RI KUAI LE,

ZHU NI SHENG RI KUAI LE,

ZHU NI SHENG RI KUAI LE,

ZHU NI SHENG RI KUAI LE!

http://www.youtube.com/watch?v=z08jGpgr43Y


V ARABŠČINI

SANA HILVA YA GAMIL, (SE(A)NA  HJIVA A GEMIL)

SANA HILVA YA GAMIL,

SANA HILVA YA HABIBI,

SANA HILVA YA GAMIL.

http://www.youtube.com/watch?v=Kqx8UvrFZBg

 V NEMŠČINI

ZUM GEBURTSTAG VIEL GLÜCK!

ZUM GEBURTSTAG VIEL GLÜCK!

ZUM GEBURTSTAG LIEBE ...

ZUM GEBURTSTAG VIEL GLÜCK!"

 
V FINŠČINI

PALJON ONNEA VAAN, (PALJONONEAN VAN)

PALJON ONNEA VAAN,

PALJON ONNEA _______,

PALJON ONNEA VAAN!

http://www.youtube.com/watch?v=kif8Wt6aBRk



NOVEMBER IN DECEMBER

Naloge, ki smo se jih lotevali  v novembru in decembru, so bile  namenjene predvsem tistim  starejšim, ki jih otroci  pogosto  srečujejo v življenju. Babicam in dedkom. Spoznali smo tudi, da je prav, če smo pozorni tudi do drugih starejših, ki jih srečujemo, in tudi, da so babice in dedki nekoč bili deklice in dečki, ki so se radi igrali…Kaj le?

 

1.NALOGA

IGRE NAŠIH BABIC IN DEDKOV

Spoznali smo nekaj iger iz  knjige, ki je bila izdana  leta 1942. Nekatere se igramo še danes, spet druge so šle v pozabo…


Stare igre so mi všeč zato, ker so dosti bolj zanimive.

Nekatere igre so tudi poučne. Najbolj všeč mi je igra ŠTEVILKE.

Všeč mi je zato, ker je napeta in vesela.                   Aljaž

ŠTEVILKE SE ITI

Ta igra mi je všeč, ker je zabavna in smešna.

Nikoli nisem izpadla, ker jo že poznam.    Ines

Meni je všeč, ker je zelo zabavna.

Ko slišiš v zgodbi svojo številko,  moraš vstati.

Zelo je napeto.     Zoya

Stare igre so mi zelo všeč. Ena od teh je ŠTEVILKE SE ITI.

Igra mi je »fajn«, ker so kazni smešne.                          Hana

Številke se iti je zabavna igra, ker se zabavamo.              Gaj

ŠKARJICE BRUSIT

Igra mi je bila všeč, ker je zabavna. In še večkrat bi se jo igral.

Sploh nisem vedel, da so stare igre tako zabavne.           Domen

Všeč mi je igra SEM ALI NISEM. V tej igri se moramo posesti drug proti drugemu.

Ena stran gre ven (npr. fantje). Punce si izberejo, kdo od fantov mora sesti nasproti nje.

Ko pridejo nazaj, morajo fantje po obrazu ugotoviti, katera ga je izbrala.  Luka Fesel 

Dobra mi je tudi SLUŽBO DOBITI, ker je malo smešna in zabavna.       Alen

Želim si, da bi se v letu 2011 igrali KLIP KLOP.

Ta igra je zelo zabavna zato, ker moraš ponavljati.     Viki

LETI, LETI

Igra mi je všeč, ker se igraš.  To igro se igram tudi z atijem in mamico.

Leti, leti se igram tudi z dedkom in babico.       Gabrijela

 

2.NALOGA

NAGRADNI LIKOVNI NATEČAJ SOLIDARNOSTNA POMOČ STAREJŠIM    (več)                            


3. NALOGA

PRESENEČENJE ZA KUNIGUNDE

Že vrsto let se v naši šoli srečujejo članice medgeneracijskega društva. Velikokrat  smo jim  že pripravili presenečenje. Razveselili smo jih tudi v prazničnem  decembru.


4. NALOGA

RAZSTAVO PORTRETOV NAŠIH BABIC IN DEDKOV

smo na ogled postavili v mesecu decembru.

    

                                    

  

5. NALOGA

Kar dva meseca smo pridno izdelovali, pisali, risali…Doma in v šoli. 

 

 

       

                      


                      


     

            

                      

                   

       


V zadnjih dneh pred prazniki smo vsa presenečenja, ki smo jih uspeli pripraviti,  skrbno zavili. V prazničnih dneh poiskali primeren trenutek, da smo z njimi razveselili babice in dedke. Z drobnimi pozornostmi smo jim povedali, da jih imamo radi.


BOŽIČNO JUTRO
 

   V šoli smo v mesecu decembru izdelovali darila za babice in dedke. S tresočimi rokami sem dala darilo babici in dedku, saj nisem vedela, če bosta darila vesela.
Na srečo sta bila darila vesela in sem si zelo oddahnila. Bila sem zelo srečna, da jima je bilo darilo všeč, saj sem se pri sestavljanju in izdelavi darila zelo potrudila.
   Darila, ki sem ga jaz dobila za božič sem bila zelo vesela. Še  bolj pa sem bila vesela, da je bilo babici in dedku darilo všeč. Tako sem ugotovila, da se počutiš lepše, če darilo nekomu daš, kot pa da ga od koga dobiš!!!

 Špela Čakš 5. razred





SEPTEMBER IN OKTOBER

1.NALOGA

SKRBIM ZA UREJENOST PREDALA S ŠOLSKIMI POTREBŠČINAMI                                       

Učenci so bili vsakodnevno pozorni, da je bil predal skrbno urejen. Tiste, ki so na to pozabljali, so prijazno opozarjali predstavniki šolske skupnosti.

IGRAMO SE SOCIALNE IGRA                                                                                                

Prislužena nagrada, saj so učenci za predale vzorno skrbeli, so bile socialne igre, s katerimi smo bodisi začeli šolski dan, ga zaključili, občasno pa so jih učiteljice z učenci izvedle tudi med učnimi urami.

2.NALOGA

MOJA SOBA JE UREJENA

Učenci so ob pomoči staršev tudi v domačem okolju poskrbeli, da je bil njihov delovni prostor skrbno urejen. O svojem delu so vodili dnevnik, ki so ga predstavili tudi na razrednih urah. V dnevnikih je bilo moč prebrati, da naši učenci zmorejo marsikaj. Nekaj zanimivih strani:

 

 

 

 

Po opravljenem delu smo skupaj razmišljali tako učenci kot učiteljice. Skupaj smo se odločili, da bomo še naprej skrbeli, da bodo naše učilnice skrbno urejene. In tudi socialne igre so še naprej dobrodošle, seveda.

Razmišljanja učencev so petošolci obdelali z anketo. Rezultate je predstavila Lina Kopše. (VEČ)

3. NALOGA

NAŠA OKOLICA JE SKRBNO UREJENA

Naloge so se lotili učenci OPB, ki v popoldanskem času večkrat poprimejo za metlo, grablje, motiko… Pomagajo hišniku, da je naša okolica skrbno urejena. (VEČ)

V mesecu oktobru so zasadili zeliščno gredico.  (VEČ)

Ob igrišču so narisali ristanc in polža. Hišnik je prebarval hišico, ki so jo nato poslikali z otroškimi motivi.

 

O opravljenih  nalogah  smo se pogovorili na razrednih urah. Da smo bili pridni in ustvarjalni, smo prikazali tudi na oglasni deski. Staršem pa bomo o  nalogah spregovorili  na roditeljskem sestanku, ki bo v februarju. Besedo bodo seveda imeli učenci.

Simona Šmajs