EKO aktivnosti v šol. letu 2002/2003
K
uresničevanju
ciljev smo se pridružili vsi delavci šole, učenci in njihovi starši ter
predstavniki kraja. Na poti sedmih korakov smo opravili
analizo ekološkega stanja ter na podlagi dobljenih rezultatov oblikovali načrt
na področju odpadkov, vode, varčevanja z vodo in energijo ter urejanja okolja.
Cilji okoljske vzgoje so del učnih načrtov vseh predmetov. Pripravili
smo razstavo knjig na ekološko temo, uredili eko kotiček, izdelali
eko
koše, ločeno zbiramo odpadke, izdelali smo ptičje krmilnice, jih namestili v
okolici šole in za ptice pozimi tudi skrbeli. Prodajali smo eko voščilnice in
eko koledarje. Potekalo je tekmovanje oddelčnih skupnosti
za naziv "Eko frajer". Sodelovali smo na
natečaju z likovnimi deli z naslovom "Prednovoletni čas 2003". Uspešno smo izpeljali
dva Eko dneva na temo:
Voda
- vir življenja,
Varčevanje z vodo in energijo.
V okviru dejavnosti Eko šole smo tudi uredili okolico šole. Z dejavnostmi
projekta smo seznanili širšo
javnost v glasilu, zloženki, razstavi in odrski predstavitvi,
kjer smo predstavili tudi naš Eko znak , Eko himno in podpisali Eko listino.
Širšo javnost smo tudi seznanjali o našem delu preko medijev (radio, časopis),
ter preko naše spletne strani na internetu.
V mesecu maju bomo realizirali akcijo zbiranja odpadnega papirja.
Naučiti se želimo odgovornega vedenja, kar bo zagoto
vo vplivalo na odgovorno ravnanje do okolja.VARČEVANJE Z VODO IN ENERGIJO
Cilji:
Na področju občine Cerkvenjak smo z anketo na vzorcu 116 gospodinjstev dobili sliko, ki reprezentativno kaže na stanje ekološke zavesti na omenjenem področju. S samo anketo še stanja nismo spremenili na bolje, morda smo le v neki meri še vzpodbudili razmišljanje in težnjo k zavestnemu odnosu človeka do narave in samega sebe.
Z dejavnostmi smo ugotovili:
Na temo Varčevanje z vodo in energijo smo risali, pisali prispevke, izdelali plakate, mlin in elektrarno na veter. Ugotovili smo, da z vodo in energijo ravnamo neodgovorno, ter da varčevanje zmanjšuje onesnaženje okolja in stroške njegovega ravnanja. Varčujemo lahko tako, da spremenimo življenjske navade.
UREJANJE OKOLJA
Urejeno šolsko okolje je temelj ekološke vzgoje. Uredili smo zelene površine okolice šole, oblikovali cvetlično gredo v obliki našega Eko znaka ter barvali klopi in ograje, ob tem pa še postavili okolju prijaznejše koše. Okolica vrtca je postala zanimivejša z novimi igrali, ki smo jih izdelali sami.

VODA - VIR ŽIVLJENJA
Delo je
potekalo na terenu ob Andrenskem potoku in čistilni napravi, kjer smo izvajali
biološke in fizikalne lastnosti vode. Meritve smo opravili na treh odvzemnih
mestih.
V naši občini smo raziskovali Andrenski potok od izvira do izliva. Ta potok izvira v gozdu južno od naše šole na nadmorski višini 329m in se izliva v potok Brnica v sosednji občini Sv. Andraž. Je eden najdaljših potokov v občini Cerkvenjak, saj meri 4,5 km ter na svoji poti pridobi pet levih in pet desnih pritokov. Ugotovili smo, da se onesnaženost in kakovost vode Andrenskega potoka precej poslabša od izvira do izliva. Menimo, da čistilna naprava v Kadrencih ne zmore dovolj kvalitetno očistiti vseh odpadnih voda. Čistilna naprava prečiščuje odpadne vode iz središča občine Cerkvenjak ter strnjenega urbanega naselja Kadrenci in delno naselja Cogetinci. V primerjavi s pejšnjimi leti, ko še ni bilo čistilne naprave, je to velik napredek, saj so odpadne vode prosto odtekale v Andrenski potok, ki je bil v spodnjem toku "biološko mrtev". Verjetno pa občasno prehaja do preobremenitve čistilne naprave, zato izpuščena voda ni dovolj očiščena.

ODPADKI
Seznanili
smo se s problematiko odpadkov, spoznali različne vrste odpadkov ter pomen
ločevanja le-teh. Z ločenim zbiranjem odpadkov smo ozavestili spoznanje, da se
ti ponovno predelajo. Praktično smo dokazali, kako s stiskanjem tetrapakov in
plastenk zmanjšamo potrebni prostor za odlaganje.
Glej tudi: NAŠE DELO
Dejavnosti:

Eko koši
Ni jih veliko, a še zmeraj preveč.
PODPIS
EKOLISTINE (25.april 2003)
Z EKO LISTINO se zavezujemo za:
ekološko osveščanje učencev in krajanov,
skrb za zdravo bivalno okolje,
sodelovanje pri urejanju kraja,
prijetnejše življenje in delo v šoli,
urejeno notranjost in okolico šole,
upoštevanje pravil eko obnašanja na šoli,
ločeno zbiranje odpadkov,
zmanjšanje odpadkov v šolskih prostorih,
varčevanje z vodo in energijo,
skrb za ohranjanje in vzdrževanje čistih virov vode,
vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete,
osveščanje zdravega prehranjevanja,
razvijanje vljudnega odnosa do sočloveka,
razvijanje spoznanja, da je prihodnost sveta odvisna tudi od odnosa človeka do narave.
PODPISNIKI LISTINE:
Nacionalna koordinatorica projekta: Nada Pavšer, prof.
Župan občine Cerkvenjak: Jože Kraner
Koordinatorica šole: Irena Kolarič
Ravnatelj: Mirko Žmavc, prof.
Predstavnica učencev: Martina Kokol
Predstavnik staršev: Roman Ploj