ALMA KANDARE - VODJA

Ikona poučevalne enote Dejavnost

Podrobnejši opis izvajanja projekta:


Na začetku sem projekt predstavila učiteljem v kolektivu na skupnem sestanku. Učitelje sem obvestila sem tudi po elektronski pošti in jih tudi potem še naprej obveščala o spremembah z namenom, da jih motiviram za to delo.

Za udeležbo na projektu so se odločile tri učiteljice, ki do sedaj pri pouku niso uporabljale e-gradiv. Za vodjo so me učiteljice določile, ker imam na področju uporabe e-gradiv največ izkušenj in to redno uporabljam pri pouku. Ko se je delo začelo je bilo pri izvajalkah veliko nejasnosti in težav, zato sem kot vodja porabila veliko časa za iskanje gradiv, ki bi bila primerna za delo pri njihovih predmetih in bi se tudi ujemala z letnim delovnim načrtom, ki so ga na začetku leta izdelale.

Izdelala sem načrt dela glede na želje učiteljic izvajalk, jim omogočila ure izvajanja v računalniški učilnici tako, da sem pred uro pripravila vse potrebno za delo (projektor, ustrezno gradivo ...), jim predstavila gradivo, ter jim svetovala, kako ga lahko uporabijo. Redno sem bila v stiku z učiteljicami in jim pomagala pri njihovem delu z nasveti, idejami ali popravki. Medsebojno sodelovanje je potekalo v popoldanskem času po telefonu ali elektronski pošti. O izvajanju dela sem obveščala tudi druge učitelje in učiteljice na šoli, ki se projektu niso pridružile. Obveščala sem jih po elektronski pošti, delo v projektu pa sem predstavila tudi na pedagoški konferenci v mesecu novembru. Z obveščanjem sem jih poskušala navdušiti za delo z e-gradivi, čeprav se za udeležbo v projektu niso odločile. Svoje navdušenje so na kolegice in kolege prenašale tudi izvajalke, zato sem z veseljem ugotovila, da so se nekatere učiteljice odzvale in tudi same pripravile ure, ki so jih izvajale z učenci v računalniški učilnici.

Celoten projekt je bil pri učiteljicah izvajalkah in tudi pri otrocih sprejet z navdušenjem. Delo je bilo pestro, zanimivo in aktivno. Učenci so aktivno izvajali naloge in tudi sami v popoldanskem času brskali po predstavljenih gradivih in o različnih najdbah poročali učiteljem. Iz analize anket, ki so jih pripravile izvajalke je razvidno, da so bili otroci nad novim načinom dela navdušeni in bi želeli, da se taka oblika pouka izvaja pogosteje kot do sedaj.

Učiteljice so nad delom pokazale veliko navdušenje. Žal pa so bile včasih, zaradi nekaterih najbolj obiskanih e-gradiv v zadregi, ker strani niso delovale, kot so pričakovale. Takrat je bilo potrebno veliko iznajdljivosti in tudi pomoči z moje strani, da so uro izpeljale tako, da so učenci vseeno pridobili potrebno znanje in veščine. Med poukom so nastali zanimivi izdelki, ki so jih učitelji tudi priložili končnim poročilom.

Tudi same učiteljice so izrazile veliko navdušenje nad samim projektom. Porodile so se številne ideje za drugačen način poučevanja, ki bi bil otrok bližji in bi lahko omogočil trajnejše in kvalitetnejše znanje. Seveda bo na tem področju potrebno še zelo veliko dela in nadgrajevanja znanja.

Z veseljem ugotavljam, da so izvajalke pokazale tudi interes izdelave svojih gradiv, ki bi jih lahko uporabile pri svojem pouku. Ugotovile so, da je zelo težko dobiti gradivo za vse predmete, ki bi bilo primerno za njihove učence (sposobnostim učencev). Pri iskanju uporabnih strani so učiteljice ugotovile, da so nekatere strani preveč obsežne in so menile, da njihovi učenci ne bi mogli slediti delu, zato ih raje niso uporabile. Nekatere strani niso v celoti prilagojene starosti ali pa sposobnostim otrok in se otroci v množici podatkov lahko zelo hitro izgubijo. Ravno zaradi tega so izvajalke izrazile željo po dodatnih izobraževanjih tudi iz področja izdelave e-gradiv. Sama imam s tem kar nekaj izkušenj in sem jih že med potekom projekta seznanjala z različnimi načini dela. Ker pa je zanimanje veliko, menim da bi bilo smiselno v bližnji prihodnosti razpisati nove programe usposabljanj na področju izdelave e-gradiv tudi iz vaše strani. Glede na to, da je bil »Mesec širjenja e-gradiv« zelo uspešen mislim, da bo od sedaj naprej veliko več zanimanja za take teme, kot do sedaj.

 

ALMA KANDARE

Vodja projekta "Mesec širjenja e-gradiv"


Izvedbo projekta je omogočilo sofinanciranje Evropskega socialnega sklada Evropske unije in Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.