1. sklop: Opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti – razvoj pedagoških strategij
Bralna pismenost kot zmožnost:
• konstrukcije pomenov, ki so vezani na družbeni, ekonomski in kulturni kontekst;
• obvladovanje različnih vrst pisnih in elektronskih medijev, ki posredujejo informacije in znanje;
• obvladovanje kognitivnih in meta-kognitivnih strategij, ki omogočajo celovito in učinkovito interpretacijo sporočil;
• učinkovito rokovanje z različnimi vrstami besedil, grafi, tabelami, seznami, diagrami, risbami, zemljevidi; interaktivno delo z besedili, postopno gradnjo (konstruiranje) njihovega pomena itd.
|
2. sklop: Dvig kulturnega in socialnega kapitala
Ustvarjanje in vzdrževanje spodbudnega učnega okolja:
• v katerem prevladujejo visoka pričakovanja in nizek stres,
• v katerem se uporabljajo raznovrstna učna gradiva,
• kjer se izvaja individualizacija (upoštevanje različnosti učencev),
• kjer se uporabljajo različne metode poučevanja,
• ki omogoča sodelovanje in učenje iz izkušenj,
• ki učence spodbuja k samostojnosti in aktivnosti,
• v katerem je opazna skrb za prijetno fizično okolje (plakati, slike, risbe, rože, glasba…),
• v katerem se daje pozornost tudi rutini (kje je kaj, pravila).
|