![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
IV. Poročilo učitelja-izvajalca
Ime in priimek učitelja: Anja Tomažič
Naziv in naslov šole:
OŠ Oskarja Kovačiča
Ob dolenjski železnici 48
1000 Ljubljana
Predmet in razred: Matematika, 7. in 8. razred
Uporabljeno e-gradivo:
Naziv e-gradiva: http://www.e-um.org/
Naslov na internetu: http://www.e-um.si/
Opis, kako je pouk potekal drugače (priprava in izvedba pouka, tudi časovna zahtevnost ter didaktična vrednost drugačne izvedbe pouka):
Priprava na pouk poteka drugače kot običajno, saj je potrebno slediti poteku snovi na spletni strani. Zato je potrebno gradivo dobro pregledati in predelati preden jo predstavimo učencem za delo. Tako v sedmem kot tudi v osmem razredu, je bila ena ura namenjena utrjevanju že predelane snovi. Zaradi tega je bil potreben le krajši uvod v učno uro in predstavitev dela. Učenci so bili že z drugačnim načinom dela dovolj motivirani za učenje. Ura je nato potekala kot samostojno, individualno delo učencev. Učenci so se lahko sproti preverjali pravilnost svojih rešitev. Naloge, ki se niso reševale neposredno na spletno stran, so si zapisali v zvezek in jih sproti reševali za dodatno vajo. V enem izmed razredov so nekateri učenci hitro rešili eno poglavje in so se tako lotili tudi drugega poglavja. Pri obeh drugih učnih urah je bilo eno poglavje oziroma ena obravnavana snov dovolj za celo uro. Učenci so dobro in uspešno reševali naloge, saj so snov spoznali še na drugačen način, z drugačnimi primeri.
Druga ura v sedmem razredu pa je bila namenjena spoznavanju nove snovi. Z učenci sem najprej naredila kratek uvod v učno snov in jih opozorila na kaj morajo biti pozorni. Pri tem se je pojavilo nekoliko več težav z razumevanjem, vendar le pri nekaterih učencih. Za nekatere učence je bila ura zelo učinkovita, za druge malo manj, saj snovi niso dobro razumeli, oziroma niso natančno sledili navodilom in so tako izgubili zanimanje za delo. Za take učence je bilo potrebno več individualne razlage ob grafičnih prikazih na spletni strani. Za nekatere učence se je tako izkazalo, da jim ta način učenja ustreza, z druge pa se je izkazal kot neprimeren in preveč zahteven.
Mnenje o e-gradivu (pozitivno, negativno, možnosti za uporabo pri pouku):
E-gradivo se je izkazalo kot odličen didaktični pripomoček za utrjevanje že predelane učne snovi. Prikazi so drugačni in nazorni. Dobro je to, ker se na strani prepleta več različnih prikazovanj od slik, diagramov do kratkih filmov. Primerno je tudi za vključevanje drugačnega načina učenja in poučevanja v pouk. Že sprememba učilnic in uporaba računalnikov je za učence velika motivacija za delo.
Za največjo pomankljivost se je izkazalo počasnejše delovanje strežnikov in s tem moteno delo učencev. Učenci lahko tako izgubijo zanimanje za delo, če ne morejo rešiti katere izmed nalog. Druga pomankljivost je bila ta, da so nekatere snovi preveč zgoščene (Razširjanje in krajšanje ulomkov) in vsebujejo veliko podatkov naenkrat. Ker pred seboj nimajo ves čas pomembnih pravil, se učenci izgubijo na strani med tem, ko jih iščejo.
Ocenite e-gradivo s šolskimi ocenami (obkrožite):
Uporabljeno e-gradivo |
Ocena (1-5) |
Zapis s celim delom in ulomkom |
5 |
Razširjanje in krajšanje ulomkov |
3 |
Množenje in deljenje potenc z enakimi osnovami |
5 |
Nove ideje, ki so se porodile ob takem delu in predlogi avtorjem e-gradiv:
Za hitrejše učence bi bilo lahko mogoče kaj več dodatnih, nekoliko težjih nalog, ki bi jim predstavljale večji izziv kot le naloge na spletni strani. Dobro bi bilo mogoče tudi, če bi morali za odpiranje rešitev vnesti kakšno geslo, saj so nekateri učenci naloge skušali reševati tako, da so prepisovali rešitve podane pod nalogami.
Prilagam podroben opis izvedbe uporabe e-gradiv pri pouku (za vsaj 3 ure) skupaj z učnimi listi in izdelki učencev/dijakov ter vprašalnik za učence/dijake. Objavljeno je tudi na spletni strani šole.
Anja Tomažič