VZDRŽEVANJE KOLESA

Zakaj je potreben pregled novega kolesa po treh mesecih uporabe?
To je čas, ki je potreben, da se utečejo vsi mehanizmi.

Kaj naj preverim, če dolgo nisem uporabljal kolesa?
Preverite pritisk v zračnicah z manometrom ter ga primerjajte z vrednostjo, ki je napisana ob strani plašča (izražena v barih ali PSI).
Preverite površino plašča, da poiščete sledi zarez ali prekomerne obrabe. Preverite tudi stanje koles in poglejte, če je obroč kolesa poravnan z zavorami. Če se obroč dotika ali drsa ob zavore, ga je treba ponovno naravnati. Nato zanihajte kolo z ene strani na drugo. Če ni zračnosti, je pesto v dobrem stanju.
Zavorne ploščice morajo biti v notranjosti ovalno izdolbene. Ko zavirajo, se morajo drsati ob obroč kolesa, hkrati pa se ne smejo dotikati plašča. Veriga mora biti prožna in dobro naoljena (ne črna in zaprašena), brez zasušenega olja, ter pravilno napeta. Če prestave prehitro preskakujejo, je treba kabel zrahljati. Če težko prestavljamo, pa ga je treba napeti. Lahko so potrebna tudi druga preverjanja in nastavitve. Svetujemo vam torej, da skrbite za redno servisiranje kolesa.

Pri kolikšnem številu lukenj na plašču moram plašč zamenjati?
Ni pomembno, kolikokrat je predrt plašč, razen če je plašč brez zračnice. Nasprotno pa morate biti pozorni na zareze ali obrabo tekalne površine plašča ter stranskega dela plašča.

Kako najbolje naravnam zavore?
Za napenjanje ali popuščanje kabla uporabite tlačni ležaj, ki je na vsaki zavorni ročici.

Zakaj se mi drsniki tako hitro obrabijo?
Preveriti je treba obroč (platišče). Če je njegova kromova obloga obrabljena, postane njegova površina hrapava in poškoduje drsnike. Če je zvit, zavira z dotikanjem plašča, medtem ko izbokline obroča ob vsakem obratu kolesa udarjajo ob zavorne ploščice.

Ali razpršila za zaščito zračnic poškodujejo ventile plašča?
Proizvod je nekoliko lepljiv, vendar ne poškoduje ventilov. Kljub temu ne pozabite, da je to izhod v sili. Kasneje je treba zračnico popraviti ali zamenjati.

S katerim sredstvom naj naoljim verigo kolesa?
Preprosto z motornim oljem. Biti mora tekoče, da lahko pride v notranjost ležajev, ter odporno na vodo in lepila. Uporaba visoko kakovostnih olj ni potrebna, saj je pri motornih oljih pomembna njihova odpornost na pritisk in temperaturo. To pa pri kolesu ne igra nobene vloge.

Kdaj naj zamenjam verigo pri kolesu?

Verigo je treba zamenjati približno vsakih 1600 km.