A v slovenskem ljudskem slovstvu
B v znani nemški pesmi
C v Valvasorjevi Slavi vojvodine
Kranjske
Č v negativnih kritikah Jerneja
Kopitarja o pesništvu
2. V pesmi izstopa motiv:
A neuspešnega slikarja
B prebrisanega čevljarja
C nekritičnega ocenjevalca umetnosti
Č navdušenega zbiralca umetnin
3. Sonet je dvodelna pesem.
a) Poimenuj kitici, ki sta zanj značilni.
________________________
________________________
b) Sonet Apel in čevljar je tudi po vsebini dvodelen.
V prvem delu je:
A prikazana
je slikarjeva žalostna usoda
B upodobljen
umetnik, ki upošteva kritikove pripombe
C izpostavljen
prepir med umetnikom in kritikom
Č predstavljen
poklic čevljarja
c) V drugem delu soneta pa:
A umetnik zavrne
neustrezno kritiko
B umetnik
upošteva še druge čevljarjeve popravke
C se Apel
kritiku zahvali za pripombe
Č čevljar
pohvali umetnikovo nadarjenost
4. Prešeren je čevljarja poimenoval z različnimi izrazi.
a) Izpiši iz druge kitice slogovno (stilno) zaznamovani besedi, s katerima pesnik poimenuje čevljarja.
______________________________ _______________________________
b) Iz prve tercine izpiši besedno zvezo, s katero pesnik na zbadljiv, posmehljiv način poimenuje kritika.
____________________________________________________
c) Čemu je Prešeren čevljarja poimenoval s tako različnimi izrazi?
A Pesem
je napravil razumljivejšo.
B Dokazal
je, da je slovenščina težko razumljiv jezik.
C Na tak
način se je norčeval iz "vsevednežev".
Č Zaradi
razvite čevljarske obrti na Slovenskem v tistem času.
5. Z besedo "Kopitar" je pesnik v vzkliku "Le čevlje sodi naj Kopitar!" v prenesenem pomenu poimenoval:
A vrsto
živali
B jezikoslovce
v času razsvetljenstva
C izdelovalce
čevljarskih kopit
Č kritike
v slabem pomenu besede
6. a) Zapiši zaporedje rim v prvi kitici.
______________________________
b) Takšno rimo imenujemo
______________________________.
7. Kaj sporoča pesem Apel in čevljar?
A Na satiričen način izraža mnenje
o slabi kritiki .
B Norčuje se iz nesposobnih čevljarjev.
C Uči o velikih nasprotjih med
slikarji in čevljarji.
Č Dokazuje, da domovina in narod
cenita umetnike.
(Vir: Zbirka nalog za preizkus znanja, ZRSŠ, Ljubljana, 1997)