Servis
-
Servis
Osnovni namen servisa je udariti zogo na nasprotnikovo
stran za
zacetek igre. Po taktiki pa lahko s prvotnim udarcem nasprotnika
zmedes ali celo osvojis tocko, ce je servis
dovolj
natancen, ali pa toliko bolj mocan. Na zacetku
tekme sodnik zreba
katera ekipa bo zacela s servisom (takrat lahko ekipi tudi
menjata
polji, izbira je privilegij ekipe, ki ne dobi servisa).
Kasneje med tekmo servira tista ekipa, ki dobi tocko. Vsak
igralec
ekipe servira tako dolgo, dokler njegova ekipa dobiva tocke. Ko
ekipa
tocko izgubi, ima pravico do servisa druga ekipa. Ob pridobitvi
tocke
igralci zamenjajo pozicije v smeri urinega kazalca.
Poznamo vec servisev:
- spodnji servis
- zgornji float servis
- zgornji skok float servis
- zgornji skok servis
Pri float servisu se
zoga ne vrti, zaradi ozracja zato nenadzorovano
"plese" po
zraku, s cemer lahko nasprotnika zmedemo. Float servis po navadi
ni
mocan in hiter, ampak takticen (igralec
isce prazen prostor v
nasprotnikovem polju). Skok servis je najmocnejsi servis
pri katerem lahko zoga doseze tudi
hitrost do 150
km/h ali vec. zoga ima izredno hitro rotacijo in se vrti
naprej.
Igralci morajo v polju
mirovati in biti v casu servisa pravilno postavljeni. Igralci so
v casu, ko servira nasprotna ekipa pripravljeni na sprejem.
Stojijo v
posebni prezi, pri kateri imajo pokrcene noge, napete
naprej iztegnjene
roke, tezisce pa mora biti obvezno naprej. Ko
servira njihova ekipa se tekmovalci postavijo pred mrezo
v t.i.
masko, s katero zakrivajo pogled nasprotnikom.