Izbirni predmet
Pri izbirnem predmetu računalniška omrežja se celo šolsko leto igramo. Ves čas zijamo v računalniške ekrane, tipkamo, da nas bolijo prsti, visimo na internetu, srfamo, brskamo, iščemo podatke, spoznavamo različne programe, se ukvarjamo z grafiko, dizajnom in nam večino časa ni čisto nič jasno. A na koncu ugotovimo, da smo se tudi marsikal naučili. V šolskem letu 2015 - 2016 je enajst bistrih deklic in dečkov iz devetega razreda izbralo izbirni predmet računalniška omrežja. Po količini prelitega znoja lahko zaključimo, da so se namučili. Vabimo vas, da si naše izdelke ogledate na povezavah desno.
Računalniška omrežja
Učenci bodo spoznali in se naučil osnov: Računalniško omrežje. Kaj je internet in storitve interneta. Prednosti in slabosti temeljnih storitev omrežja internet. Poštne programe. Spletne naslove, protokol HTTP. Spletni sestavek in jezik HTML z najpogosteje uporabljenimi oznakami. Urejevalnike HTML. Spletno stran, brskalnike in iskalnike. Slike v Svetovnem Spletu in animacije. Pripraviti sliko v grafičnem programu. Omejitve Svetovnega Spleta pri izdelavi spletnih sestavkov. Urediti spletni sestavek in ga objaviti v Svetovnem Spletu.
Začnemo z osnovami. Prva spletna stran se naredi v tekstovnem urejevalniku. Urejealnik besedila World nam za to nalogo služi dovolj dobro. Nadaljujemo z osnovami HTML jezika. Beležnica in brskalnik je vse kar potrebujemo. Izdelamo svoje gumbke, gif animacije, pripravimo fotografije, galerije fotografij in še bi se našlo. Seveda svoje spletne strani objavimo. Za prenos na strežnik uporabimo ftp prenos.
Ocenjevanje
Glavni cilj predmeta je izdelava spletne strani. Ocene pridobimo na tri načine. Ustno se preverja teoretično znanje potrebno za izdelavo lastne spletne strani. Druga ocena je iz predstavitve ustreznega programa sošolcem. Tretja ocena je izgled in uporabnost same spletne strani. Tu se upoštevajo: izvirnost in aktualnost izbrane teme ter zahtevnost izbranega problema. Razumljivost in jasnost opredelitve problema in načrtovanja dela. Pestrost uporabljenih virov in medijev ter kakovost in ustreznost pridobljenih podatkov glede na izbrano področje projekta. Organiziranost projektne naloge v skladu z zahtevami, povezanost zunanje in notranje zgradbe, zanimivost in izvirnost obravnave. Stopnjo razumevanja in širino predstavljene informacije. Bogastvo besedišča in ustreznost terminologije, jedrnatost, natančnost in jasnost izražanja. Tehnično in oblikovno dovršenost naloge. Čas in napor, ki je bil potreben za izdelavo in dokončanje projekta. Način in izvedba predstavitve projekta sošolcem.