|


| |
-
DNEVNI PROGRAM
- Skladno z Zakonom o vrtcih
pripravljamo in organiziramo dnevni program. To je osnovna dejavnost vrtca in
jedro našega pedagoškega dela. Izvaja se v skladu s cilji in načeli Kurikuluma
za vrtce, s poudarkom na pestri in raznovrstni ponudbi, na vseh področjih
dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcu. Namenjen je otrokom od enega leta starosti
do vstopa v šolo. Obsega vzgojo, izobraževanje, varstvo in prehrano ter traja
6-9 ur dnevno v okviru poslovnega časa vrtca:
- ·
v oddelke 1. starostnega
obdobja so vključeni otroci od enega do treh let,
- ·
v oddelke drugega
starostnega obdobja pa otroci od treh let do vstopa v šolo.
|
-
TEMELJNA NALOGA VRTCA
- Temeljne
naloge vrtca so pomoč staršem pri celoviti skrbi za otroke, izboljšanje
kvalitete življenja družin ter ustvarjanje pogojev za razvoj otrokovih
telesnih in duševnih sposobnosti (iz Zakona o vrtcih).
- Predšolska
vzgoja je sestavni del vzgoje in izobraževanja in poteka po načelih:
- ·
demokratičnosti,
- ·
pluralizma
- ·
avtonomnosti, strokovnosti in odgovornosti zaposlenih,
- ·
enakih
možnosti za otroke in starše, upoštevaje različnosti med otroki,
- ·
pravice
do izbire in drugačnosti,
- ·
ohranjanja ravnotežja med raznimi vidiki otrokovega telesnega in
duševnega razvoja.
|
-
CILJI PREDŠOLSKE VZGOJE
- ·
razvijanje
sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih,
- ·
razvijanje
sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanja v
skupinah,
- ·
razvijanje
sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in
izražanja,
- ·
negovanje
radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje
neodvisnega mišljenja,
- ·
spodbujanje
jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa
tudi branja in pisanja,
- ·
spodbujanje
doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
- ·
posredovanje
znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja,
- ·
spodbujanje
telesnega in gibalnega razvoja,
- ·
razvijanje
samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.
|
- Cilje
uresničujemo pri vsakodnevnih dejavnostih, ki se med seboj prepletajo. Pri
načrtovanju dejavnosti upoštevamo značilnosti razvoja v določenem starostnem
obdobju, razlike med otroki glede na tempo razvoja, otrokovo osebnost, stil
učenja, družinsko ozadje, vrsto znanj in spretnosti, ki jih želimo
spodbujati pri otroku; okolje vrtca.
- Načrtovanje
vzgojnega dela pomeni načrtovanje celotnega življenja v vrtcu. Vzgojiteljica
in njena pomočnica načrtujeta vzgojno delo na osnovi teoretičnih spoznanj o
razvojnih značilnostih predšolskega otroka in na osnovi zapisov opažanj o
posameznem otroku. Osnovo za pedagoško delo črpamo iz Kurikuluma za javne
vrtce. Za doseganje ciljev pripravimo letni delovni načrt za posamezno
šolsko leto. Vsaka vzgojiteljica pripravi svoj vzgojno-izobraževalni načrt
dela z otroki in s starši.
- Pri
izvajanju vzgojnega dela obe kolegici zagotavljata prilagodljivost v
prostorski in časovni organizaciji, vsebinah, metodah in oblikah dela ter
vzgojnih sredstvih.
- Vzgojno delo
poteka na podlagi igre in lastne aktivnosti otrok, v večjih ali manjših
skupinah in tudi individualno.
- Standardna
vzgojna sredstva (lutke, didaktične igrače, mehke igrače, konstruktorji,
likovni materiali, glasbila, telovadna orodja…) so obogatena še z različnimi
nestrukturiranimi materiali (voda, pesek, glina, testo, tkanina, les,
materiali iz narave, odpadni materiali) ter raznimi materiali iz vsakdanjega
življenja in tehniškega sveta.
|
| |
-
-
|