Osnovna šola Šenčur
April 2007
Draga
učenka, učenec!
Spoštovani
starši!
Želimo
vam pomagati pri odločanju o obveznih izbirnih predmetih, zato vam posredujemo
kratek opis teh predmetov. Obvezna sta dva, učenec pa lahko izbere tri.
DRUŽBOSLOVNO-HUMANISTIČNI
PREDMETI
NEMŠČINA 1
Izbirni predmet nemščina 1 ponuja 2 uri tedensko
spoznavanje z jezikom, ki je materinščina 100 milijonom Evropejcem. Poučeval jo
bo Zdravko Potočnik.
NEMŠČINA 2
Učenci, ki letos obiskujejo nemščino 1,
lahko nadaljujejo po začrtani poti z Zdravkom Potočnikom.
NEMŠČINA
3
Tisti učenci, ki ste že osvojili nemščino
2, lahko z Zdravkom Potočnikom osvojite še 3. stopnjo.
FRANCOŠČINA 1
Učenci spoznavajo francoščino kot drugi
tuji jezik, v obsegu 2 ur tedensko. Pouk poteka celostno, saj učenec znanje usvaja postopno, ob vzporednem razvoju vseh štirih
jezikovnih spretnosti: poslušanja, govora, branja in pisanja. Poučevala jo bo
Katarina Klajn.
FRANCOŠČINA 2
Učenci, ki letos obiskujejo francoščino 1,
lahko nadaljujejo s francoščino 2 s pomočjo Katarine Klajn.
FRANCOŠČINA 3
Tisti, ki že dve leti vztrajate pri učenju
francoščine, lahko nadaljujete še tretje leto s Katarino Klajn.
GLEDALIŠKI KLUB
Cilj predmeta je v učencih zbuditi
ljubezen do gledališča. Naučili se bomo osnov gledališke teorije, kar nam bo
pomagalo postati dober, pozoren, kritičen gledalec. Delali bomo vaje za
izboljšanje igralske tehnike, ki bodo otroke pripravile na javno nastopanje.
Ogledali si bomo nekaj gledaliških predstav in s pridobljenim znanjem na koncu
pripravili svojo. Predmet poteka enkrat tedensko in bo namenjen sedmošolcem.
Mentorica je Katarina Klajn.
ANSAMBELSKA IGRA
Predmet je enoletni, učenci ga obiskujejo
enkrat tedensko po eno šolsko uro. Za pouk učenci ne potrebujejo učbenikov, le
zvezek, v katerega si bodo zapisali nekaj bistvenih navodil za izvedbo skladb,
ki se jih bodo učili. Kot že ime pove, bomo pri tem predmetu ustanovili šolski
orkester, ki bo sestavljen iz šolskih instrumentov in seveda tistih, ki jih
bodo lahko prispevali učenci sami, če jih imajo. Delo v orkestru bo zastavljeno
tako, da glasbeno predznanje ni potrebno. Vabljeni ste vsi učenci, ne le tisti,
ki obiskujete glasbeno šolo. Vodil pa vas bo Dane Selan.
LIKOVNO SNOVANJE 7
Predmet je namenjen predvsem tistim
učencem, ki radi sproščeno ustvarjajo. Pri urah ne bomo samo risali, ampak bomo
izdelovali predvsem uporabne izdelke, s katerimi boste lahko obdarili svoje
najbližje. Največ časa bomo posvetili izdelovanju lutk , spominkov in glinenim
izdelkom. Izdelovali bomo tudi darilne škatlice, vrečke ter druge uporabne
predmete, ki jih boste lahko odnesli domov. Spoznali bomo različne grafične
tehnike s pomočjo stroja za tiskanje, ki jih pri likovnem pouku še nismo uspeli
zaradi pomanjkanja časa. Predmet bo poučevala Manca Herlec.
LIKOVNO SNOVANJE 8
Predmet je namenjen predvsem tistim
učencem, ki radi sproščeno ustvarjajo.Pri urah ne
bomo samo risali, pač pa bomo izdelovali
predvsem uporabne predmete.
Fantje se boste lahko preizkusili v
izdelovanju maket, medtem ko si boste dekleta izdelala kakšno torbico,
nakit…Nekaj časa bomo namenili tudi poslikavi gline s posebnimi barvami za
glino ter izdelovanju nočnih lučk. Spoznali bomo tudi delo grafičnega
oblikovalca.. Predmet bo poučevala Manca Herlec.
LIKOVNO SNOVANJE 9
Tako kot prejšnja leta bomo največ časa
namenili izdelovanju uporabnih predmetov. Pri tem si bomo pomagali z
računalnikom ter digitalnim fotoaparatom. Večino časa bomo posvetili
izdelovanju lutke (marionete) ter izdelavi gledališča. Šolsko leto bomo
sklenili z obiskom razstave in ateljeja. Poučevala bo Manca Herlec.
TURISTIČNA VZGOJA
Predmet obsega 35 ur letno. Polovico časa
bomo preživeli v razredu, ostalo pa na terenu. V razredu se bomo pogovarjali o turistih, turističnih delavcih,
objektih, možnostih za razvoj turizma v domačem kraju, naučili se bomo, kako informirati
turiste, izdelali bomo plakat, spominek, napisali reportažo. Naučili se bomo
oblikovati pogrinjek in se sami preizkusili v strežbi. Za starše bomo
pripravili pogostitev in jim predstavili naše delo. Na terenu bomo proučevali lepote našega kraja, obiskali turistično
društvo, poslovalnico, letališče Brnik, hotel ali gostilno. Naučili se bomo,
kako voditi po turističnem kraju in obiskali nek turistični kraj v Sloveniji,
kjer bomo združili prijetno s koristnim. Vodila vas bo Nada Kralj.
Predmeta ne morejo obiskovati tisti
učenci, ki so ga že obiskovali.
NOVINARSTVO
Predmet je namenjen raziskovanju
neumetnostnih besedil, vrednotenju in spremljanju propagandnih sporočil.
Ustvarili bomo tudi razredni ali šolski časopis. Delo bo potekalo tudi na
terenu, saj bomo delali ankete, intervjuje, prispevke z raznih koncev Šenčurja
in okolice. Ob obisku časopisne hiše, radijske ali televizijske postaje se bomo
seznanili z delom poklicnih novinarjev. Mentor bo eden od slavistov.
RETORIKA
Namen predmeta je učence seznaniti s pojmi
prepričevanja in argumentiranja, jih naučiti samostojnega in kritičnega
oblikovanja ter izražanja stališč.
VERSTVA IN ETIKA
Verstva in tradicije v zgodovini in danes
vplivajo na način soočanja ljudi z življenjskimi vprašanji. Vpeta so v zgodovino
kultur in civilizacij. Njihovo poznavanje je pomembno za posameznikov
osebnostni razvoj. Pouk učencem pomaga razumeti pomen verskih ter etičnih
vprašanj.
NARAVOSLOVNI
PREDMETI
NAČINI PREHRANJEVANJA
Učenci spoznajo pomen zdrave prehrane v različnih
starostnih obdobjih, tradicionalne in drugačne načine prehranjevanja, ter
prehrano v posebnih razmerah.
Metode in oblike dela: praktično delo v
skupini in metoda pogovora.
Učenčeve
potrebščine so živila, ki jih učenci prinesejo za pripravo jedi.
V enem letu je 35 ur. Pouk je organiziran
enkrat mesečno po 4 ure. Ocena predmeta je številčna, učiteljica pa Lucija Lah.
ORGANIZMI V NARAVI IN UMETNEM OKOLJU
Učenci bodo neposredno opazovali in
raziskovali živa bitja v naravnem in umetnem okolju. Teoretične osnove predmeta
se prepletajo z metodami neposrednega opazovanja, raziskovanja in
laboratorijskimi vajami. Učenci si ob spoznavanju živih organizmov pridobijo
tudi praktično znanje uporabe mikroskopa, stereolupe,
teleskopa, uporabe laboratorijskega pribora, priprave in vzdrževanja terarija,
akvarija, priprave gojišč itd. Predmet je namenjen vsem nadobudnim in
raziskovanja narave željnim mladim naravoslovcem. Predmet bo poučevala Milena
Renko.
RAČUNALNIŠTVO
Učenci lahko izbirajo med tremi
računalniškimi predmeti:
. urejanje besedil (program Microsoft Word), ki se učencem ponudi, ko izberejo predmet prvič
. multimedija (elektronske predstavitve z računalnikom, programi Microsoft Power Point), ki se ponudi pri drugi izbiri
. računalniška omrežja (Internet, Izdelava spletnih strani), ki se ponudi, ko učenci
izberejo predmet tretjič.
Pri teh predmetih pridobivajo temeljna
znanja računalniške pismenosti, ki so potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in
vsakdanjem življenju.
Vsak učenec dela za svojim računalnikom
ter samostojno ali v skupini izvaja svoj izdelek (projektna naloga,
raziskovalna naloga, elektronske prosojnice, spletna stran). Mentorica
računalništva je Janja Gorjanc.
LOGIKA
Logika je veda, ki preučuje metode in
postopke za razlikovanje pravilnega od napačnega sklepanja. Učenci spoznavajo
osnovne logične pojme in se usposobijo za njihovo uporabo v vsakdanjem
življenju. Učenci namreč razvijajo sposobnost logičnega mišljenja in natančnega
izražanja, usposabljajo se za vztrajno in urejeno delo, uporabljajo logiko pri
matematiki, učenju jezikov in naravoslovju, pridobivajo samozavest pri
samostojnem odločanju in zagovarjanju svojih stališč, razlikujejo argumentirano
utemeljevanje od slabega pojasnjevanja, razvijajo sposobnost medsebojnega komuniciranja,
spoznavajo miselne sposobnosti drugih ter se usposabljajo za timsko delo.
Izvajalka predmeta je Tanja Šalamon Rodič
SONCE, LUNA, ZEMLJA
Astronomija je veda, ki stalno buri človekovo
domišljijo. Opazovanje astronomskih pojavov, dogodkov in potekov dogodkov nam
pomaga razumevati skrivnosti vesolja. Veliko pojavov je vsakdanjih in zato tako
preprostih, da se jih niti ne zavedamo niti jih opazimo. Pri tem izbirnem
predmetu bomo opazovali in pojasnjevali naravne pojave, merili, zapisovali in
urejali podatke ter jih predstavili z grafi. Namen predmeta je opozarjati na
vlogo astronomije v naravoslovju in z zanimivimi vsebinami povečati interes
učencev za naravoslovje. Predmet bo poučevala Majda Vehovec.
RISANJE V GEOMETRIJI IN TEHNIKI
Učenci pri tem predmetu povežejo znanja in
izkušnje o grafični prestavitvi teles iz različnih predmetnih področij in iz
življenjskega okolja, podrobneje spoznajo nekatere postopke prostorske
predstavitve predmetov, smiselno uporabijo skiciranje, risanje z risarskim in
računalniškim grafičnim orodjem ter spoznajo simbole in poenostavitve pri
tehničnem risanju. Mentorica je Maja Naglič.
GENETIKA (9. raz.)
Učenci nadgradijo, poglobijo in razširijo znanje
in izkušnje, ki so jih pridobili pri obveznem predmetu. Metode dela so predvsem
laboratorijsko in eksperimentalno delo učencev, ki si pridobivajo znanje za
razumevanje procesov in pojavov v zvezi z dednostjo ter sposobnost
predvidevanja posledic poseganja v dedni material. Seznanjajo se z moralno –
etičnimi zadržki (kloniranje, genetska spremenjenost) pri njihovi uporabi.
Predmet bo poučevala Milena Renko.
OBDELAVA GRADIV – LES
Delo bo usmerjeno v preoblikovanje lesa
kot najbolj razširjenega gradiva v našem prostoru v končni izdelek. Ocena je
odvisna od odnosa do dela, znanja, ustvarjalnosti, vloženega dela, kakovosti in
hitrosti. Kogar zanima ustvarjanje z rokami in želi s pomočjo orodij izdelati
izdelke iz lesa v novi učilnici za tehnično vzgojo, naj se pridruži Špeli
Jenko.
POSKUSI V KEMIJI (9. raz.)
Učenci že poznajo nekatere poskuse v
kemiji, pri tem predmetu bo eksperimentov še več. S kemijo, ki jo uporabljamo
doma in v vsakdanjem življenju se bodo srečevali individualno in skupinsko.
Usmerjala jih bo Zdenka Rozman.
ŠPORT ZA ZDRAVJE ZA 7. RAZRED
Pri tem predmetu so predstavljene
raznovrstne vsebine kot nadgradnja osnovnega športnega programa pri športni
vzgoji. Vsebine so naravnane na spoznavanje različnih vplivov gibalnih
dejavnosti na zdravje, razumevanje pomena telesne in duševne sprostitve ter
nadomeščanje različnih negativnih učinkov sodobnega življenja. Predmet bodo
poučevali športni pedagogi.
IZBRANI ŠPORT ZA 8. RAZRED
Namen predmeta je poglabljanje vsebin
določenega športa. Namenjen je vsem učencem, ne le tistim, ki se z izbranim
športom že ukvarjajo v šoli ali zunaj nje.
Znotraj predmeta ponujamo naslednji
izbiri:
-
odbojko
in - nogomet
Predmet bodo izvajali športni pedagogi.
ŠPORT ZA SPROSTITEV ZA 9. RAZRED
Namen predmeta je seznaniti se z novimi
športi, ki so pomemben del sodobne športno-rekreativne ponudbe. Cilj je
vzljubiti šport, poiskati sebi primerno športno vsebino glede na sposobnosti,
pogoje… Izbirali bomo dejavnosti izven šole, za katere bo potreben prispevek
staršev (za celo šolsko leto predvidoma 100€). Dejavnosti bodo potekale v učnih
sklopih po tri, pet ali več ur strnjeno v popoldanskem času ali v sobotah.
Obiskali bomo adrenalinski park, prikaz vodnih športov. S pomočjo fitnes naprav
se bomo ogreli, sestavili aerobično koreografijo in
se za konec osvežili v bazenu. V zimskih dneh si bomo privoščili smučanje ali bordanje. In za konec še vodni park. Pouk bodo izvajali
športni pedagogi.