Osnovna šola Šenčur

April 2007

 

Draga učenka, učenec!

Spoštovani starši!

 

 

Želimo vam pomagati pri odločanju o obveznih izbirnih predmetih, zato vam posredujemo kratek opis teh predmetov. Obvezna sta dva, učenec pa lahko izbere tri.

 

 

            DRUŽBOSLOVNO-HUMANISTIČNI PREDMETI

 

NEMŠČINA 1

Izbirni predmet nemščina 1 ponuja 2 uri tedensko spoznavanje z jezikom, ki je materinščina 100 milijonom Evropejcem. Poučeval jo bo Zdravko Potočnik.

 

NEMŠČINA 2

Učenci, ki letos obiskujejo nemščino 1, lahko nadaljujejo po začrtani poti z Zdravkom Potočnikom.

 

NEMŠČINA  3

Tisti učenci, ki ste že osvojili nemščino 2, lahko z Zdravkom Potočnikom osvojite še 3. stopnjo.

 

FRANCOŠČINA 1

Učenci spoznavajo francoščino kot drugi tuji jezik, v obsegu 2 ur tedensko. Pouk poteka celostno, saj učenec znanje usvaja postopno, ob vzporednem razvoju vseh štirih jezikovnih spretnosti: poslušanja, govora, branja in pisanja. Poučevala jo bo Katarina Klajn.

 

FRANCOŠČINA 2

Učenci, ki letos obiskujejo francoščino 1, lahko nadaljujejo s francoščino 2 s pomočjo Katarine Klajn.

 

FRANCOŠČINA 3

Tisti, ki že dve leti vztrajate pri učenju francoščine, lahko nadaljujete še tretje leto s Katarino Klajn.

 

GLEDALIŠKI KLUB

Cilj predmeta je v učencih zbuditi ljubezen do gledališča. Naučili se bomo osnov gledališke teorije, kar nam bo pomagalo postati dober, pozoren, kritičen gledalec. Delali bomo vaje za izboljšanje igralske tehnike, ki bodo otroke pripravile na javno nastopanje. Ogledali si bomo nekaj gledaliških predstav in s pridobljenim znanjem na koncu pripravili svojo. Predmet poteka enkrat tedensko in bo namenjen sedmošolcem. Mentorica je Katarina Klajn.

 

 

ANSAMBELSKA IGRA

Predmet je enoletni, učenci ga obiskujejo enkrat tedensko po eno šolsko uro. Za pouk učenci ne potrebujejo učbenikov, le zvezek, v katerega si bodo zapisali nekaj bistvenih navodil za izvedbo skladb, ki se jih bodo učili. Kot že ime pove, bomo pri tem predmetu ustanovili šolski orkester, ki bo sestavljen iz šolskih instrumentov in seveda tistih, ki jih bodo lahko prispevali učenci sami, če jih imajo. Delo v orkestru bo zastavljeno tako, da glasbeno predznanje ni potrebno. Vabljeni ste vsi učenci, ne le tisti, ki obiskujete glasbeno šolo. Vodil pa vas bo Dane  Selan.

 

LIKOVNO SNOVANJE 7

Predmet je namenjen predvsem tistim učencem, ki radi sproščeno ustvarjajo. Pri urah ne bomo samo risali, ampak bomo izdelovali predvsem uporabne izdelke, s katerimi boste lahko obdarili svoje najbližje. Največ časa bomo posvetili izdelovanju lutk , spominkov in glinenim izdelkom. Izdelovali bomo tudi darilne škatlice, vrečke ter druge uporabne predmete, ki jih boste lahko odnesli domov. Spoznali bomo različne grafične tehnike s pomočjo stroja za tiskanje, ki jih pri likovnem pouku še nismo uspeli zaradi pomanjkanja časa. Predmet bo poučevala Manca Herlec.

 

LIKOVNO SNOVANJE 8

Predmet je namenjen predvsem tistim učencem, ki radi sproščeno ustvarjajo.Pri urah ne bomo samo risali, pač pa bomo izdelovali  predvsem uporabne predmete.  Fantje se boste lahko preizkusili v  izdelovanju maket, medtem ko si boste dekleta izdelala kakšno torbico, nakit…Nekaj časa bomo namenili tudi poslikavi gline s posebnimi barvami za glino ter izdelovanju nočnih lučk. Spoznali bomo tudi delo grafičnega oblikovalca.. Predmet bo poučevala Manca Herlec.

 

LIKOVNO SNOVANJE 9

Tako kot prejšnja leta bomo največ časa namenili izdelovanju uporabnih predmetov. Pri tem si bomo pomagali z računalnikom ter digitalnim fotoaparatom. Večino časa bomo posvetili izdelovanju lutke (marionete) ter izdelavi gledališča. Šolsko leto bomo sklenili z obiskom razstave in ateljeja. Poučevala bo Manca Herlec.

 

TURISTIČNA VZGOJA

Predmet obsega 35 ur letno. Polovico časa bomo preživeli v razredu, ostalo pa na terenu. V razredu se bomo pogovarjali o turistih, turističnih delavcih, objektih, možnostih za razvoj turizma v domačem kraju, naučili se bomo, kako informirati turiste, izdelali bomo plakat, spominek, napisali reportažo. Naučili se bomo oblikovati pogrinjek in se sami preizkusili v strežbi. Za starše bomo pripravili pogostitev in jim predstavili naše delo. Na terenu bomo proučevali lepote našega kraja, obiskali turistično društvo, poslovalnico, letališče Brnik, hotel ali gostilno. Naučili se bomo, kako voditi po turističnem kraju in obiskali nek turistični kraj v Sloveniji, kjer bomo združili prijetno s koristnim. Vodila vas bo Nada Kralj.

Predmeta ne morejo obiskovati tisti učenci, ki so ga že obiskovali.

 

NOVINARSTVO

Predmet je namenjen raziskovanju neumetnostnih besedil, vrednotenju in spremljanju propagandnih sporočil. Ustvarili bomo tudi razredni ali šolski časopis. Delo bo potekalo tudi na terenu, saj bomo delali ankete, intervjuje, prispevke z raznih koncev Šenčurja in okolice. Ob obisku časopisne hiše, radijske ali televizijske postaje se bomo seznanili z delom poklicnih novinarjev. Mentor bo eden od slavistov.

 

RETORIKA

Namen predmeta je učence seznaniti s pojmi prepričevanja in argumentiranja, jih naučiti samostojnega in kritičnega oblikovanja ter izražanja stališč.

 

VERSTVA IN ETIKA

Verstva in tradicije v zgodovini in danes vplivajo na način soočanja ljudi z življenjskimi vprašanji. Vpeta so v zgodovino kultur in civilizacij. Njihovo poznavanje je pomembno za posameznikov osebnostni razvoj. Pouk učencem pomaga razumeti pomen verskih ter etičnih vprašanj.

 

 

 

                        NARAVOSLOVNI PREDMETI

 

 

NAČINI PREHRANJEVANJA

Učenci spoznajo pomen zdrave prehrane v različnih starostnih obdobjih, tradicionalne in drugačne načine prehranjevanja, ter prehrano v posebnih razmerah.

Metode in oblike dela: praktično delo v skupini in metoda pogovora.

Učenčeve potrebščine so živila, ki jih učenci prinesejo za pripravo jedi.

V enem letu je 35 ur. Pouk je organiziran enkrat mesečno po 4 ure. Ocena predmeta je številčna, učiteljica pa Lucija Lah.

 

ORGANIZMI V NARAVI IN UMETNEM OKOLJU

Učenci bodo neposredno opazovali in raziskovali živa bitja v naravnem in umetnem okolju. Teoretične osnove predmeta se prepletajo z metodami neposrednega opazovanja, raziskovanja in laboratorijskimi vajami. Učenci si ob spoznavanju živih organizmov pridobijo tudi praktično znanje uporabe mikroskopa, stereolupe, teleskopa, uporabe laboratorijskega pribora, priprave in vzdrževanja terarija, akvarija, priprave gojišč itd. Predmet je namenjen vsem nadobudnim in raziskovanja narave željnim mladim naravoslovcem. Predmet bo poučevala Milena Renko.

 

RAČUNALNIŠTVO

Učenci lahko izbirajo med tremi računalniškimi predmeti:

.  urejanje besedil (program Microsoft Word), ki se učencem ponudi, ko izberejo predmet prvič

.  multimedija (elektronske predstavitve z računalnikom, programi Microsoft Power Point), ki se ponudi pri drugi izbiri

.  računalniška omrežja (Internet, Izdelava spletnih strani), ki se ponudi, ko učenci izberejo predmet tretjič.

Pri teh predmetih pridobivajo temeljna znanja računalniške pismenosti, ki so potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in vsakdanjem življenju.

Vsak učenec dela za svojim računalnikom ter samostojno ali v skupini izvaja svoj izdelek (projektna naloga, raziskovalna naloga, elektronske prosojnice, spletna stran). Mentorica računalništva je Janja Gorjanc.

 

LOGIKA

Logika je veda, ki preučuje metode in postopke za razlikovanje pravilnega od napačnega sklepanja. Učenci spoznavajo osnovne logične pojme in se usposobijo za njihovo uporabo v vsakdanjem življenju. Učenci namreč razvijajo sposobnost logičnega mišljenja in natančnega izražanja, usposabljajo se za vztrajno in urejeno delo, uporabljajo logiko pri matematiki, učenju jezikov in naravoslovju, pridobivajo samozavest pri samostojnem odločanju in zagovarjanju svojih stališč, razlikujejo argumentirano utemeljevanje od slabega pojasnjevanja, razvijajo sposobnost medsebojnega komuniciranja, spoznavajo miselne sposobnosti drugih ter se usposabljajo za timsko delo. Izvajalka predmeta je Tanja Šalamon Rodič

 

SONCE, LUNA, ZEMLJA

Astronomija je veda, ki stalno buri človekovo domišljijo. Opazovanje astronomskih pojavov, dogodkov in potekov dogodkov nam pomaga razumevati skrivnosti vesolja. Veliko pojavov je vsakdanjih in zato tako preprostih, da se jih niti ne zavedamo niti jih opazimo. Pri tem izbirnem predmetu bomo opazovali in pojasnjevali naravne pojave, merili, zapisovali in urejali podatke ter jih predstavili z grafi. Namen predmeta je opozarjati na vlogo astronomije v naravoslovju in z zanimivimi vsebinami povečati interes učencev za naravoslovje. Predmet bo poučevala Majda Vehovec.

 

RISANJE V GEOMETRIJI IN TEHNIKI

Učenci pri tem predmetu povežejo znanja in izkušnje o grafični prestavitvi teles iz različnih predmetnih področij in iz življenjskega okolja, podrobneje spoznajo nekatere postopke prostorske predstavitve predmetov, smiselno uporabijo skiciranje, risanje z risarskim in računalniškim grafičnim orodjem ter spoznajo simbole in poenostavitve pri tehničnem risanju. Mentorica je Maja Naglič.

 

 

GENETIKA (9. raz.)

Učenci nadgradijo, poglobijo in razširijo znanje in izkušnje, ki so jih pridobili pri obveznem predmetu. Metode dela so predvsem laboratorijsko in eksperimentalno delo učencev, ki si pridobivajo znanje za razumevanje procesov in pojavov v zvezi z dednostjo ter sposobnost predvidevanja posledic poseganja v dedni material. Seznanjajo se z moralno – etičnimi zadržki (kloniranje, genetska spremenjenost) pri njihovi uporabi. Predmet bo poučevala Milena Renko.

 

OBDELAVA GRADIV – LES

Delo bo usmerjeno v preoblikovanje lesa kot najbolj razširjenega gradiva v našem prostoru v končni izdelek. Ocena je odvisna od odnosa do dela, znanja, ustvarjalnosti, vloženega dela, kakovosti in hitrosti. Kogar zanima ustvarjanje z rokami in želi s pomočjo orodij izdelati izdelke iz lesa v novi učilnici za tehnično vzgojo, naj se pridruži Špeli Jenko.

 

 

POSKUSI V KEMIJI (9. raz.)

Učenci že poznajo nekatere poskuse v kemiji, pri tem predmetu bo eksperimentov še več. S kemijo, ki jo uporabljamo doma in v vsakdanjem življenju se bodo srečevali individualno in skupinsko. Usmerjala jih bo Zdenka Rozman.

 

ŠPORT ZA ZDRAVJE ZA 7. RAZRED

Pri tem predmetu so predstavljene raznovrstne vsebine kot nadgradnja osnovnega športnega programa pri športni vzgoji. Vsebine so naravnane na spoznavanje različnih vplivov gibalnih dejavnosti na zdravje, razumevanje pomena telesne in duševne sprostitve ter nadomeščanje različnih negativnih učinkov sodobnega življenja. Predmet bodo poučevali športni pedagogi.

 

IZBRANI ŠPORT ZA 8. RAZRED

Namen predmeta je poglabljanje vsebin določenega športa. Namenjen je vsem učencem, ne le tistim, ki se z izbranim športom že ukvarjajo v šoli ali zunaj nje.

Znotraj predmeta ponujamo naslednji izbiri:

-          odbojko in        - nogomet

Predmet bodo izvajali športni pedagogi.

 

 

ŠPORT ZA SPROSTITEV ZA 9. RAZRED

Namen predmeta je seznaniti se z novimi športi, ki so pomemben del sodobne športno-rekreativne ponudbe. Cilj je vzljubiti šport, poiskati sebi primerno športno vsebino glede na sposobnosti, pogoje… Izbirali bomo dejavnosti izven šole, za katere bo potreben prispevek staršev (za celo šolsko leto predvidoma 100€). Dejavnosti bodo potekale v učnih sklopih po tri, pet ali več ur strnjeno v popoldanskem času ali v sobotah. Obiskali bomo adrenalinski park, prikaz vodnih športov. S pomočjo fitnes naprav se bomo ogreli, sestavili aerobično koreografijo in se za konec osvežili v bazenu. V zimskih dneh si bomo privoščili smučanje ali bordanje. In za konec še vodni park. Pouk bodo izvajali športni pedagogi.