| |
DELOVNA
PRAKSA UČENCEV OVI
februar 2009
|
Delovna praksa za učence OVI 4a, OVI 4b in OVI 5 je potekala tri delovne
dni, od 9. do 11. 2. 2009 od 7.20 do 12.20 ure. V treh skupinah je
sodelovalo šestnajst učencev. Učenci so se dela lotili z zanimanjem, počasi
in vsak po svojih sposobnostih natančno.
Učenci so začeli z delom v treh skupinah v enem prostoru. Izdelovali so
medalje iz DAS mase, naučili so se nove tehnike prepletanja niti in izdelali
obeske za ključe ter šivali vrečke za copate. |
Prva skupina je po programu izdelala trideset medalj. Učenci so bili pri
delu dovolj vztrajni in natančni, potrebno je bilo le malo individualne
pomoči. Zadnji dan, ko so učenci izdelovali vrvice za medalje, sta se dva
učenca preselila v skupino za izdelavo obeskov in osvojila še eno tehniko
dela.
|
medalje za športne dosežke na Pokljuki |
obeski za ključe, darila za računalničarje
|
Druga skupina je izdelovala obeske za ključe. Učili so se nove tehnike dela,
zato je bilo v začetku potrebno nekaj več individualne pomoči. Od osmih
učencev, ki so sodelovali v skupini je bilo pet učencev ob koncu prakse
samostojnih pri delu, trije pa so še potrebovali občasno individualno pomoč.
V tej skupini je sodeloval tudi učenec, ki je vztrajno strigel volno za
izdelavo cofov za obeske. |
Tretja skupina je bila pri šivanju zelo vztrajna. Trem učenkam, ki so prvi
dan začele z delom sta se v naslednjih dneh priključila še dva učenca, ki
sta tehniko dela hitro osvojila in bila pri delu samostojna. Za lep izdelek
je bila potrebna velika mera natančnosti, zato je delo potekalo nekoliko
počasneje in izdelki še niso dokončani, kot je bilo načrtovano. Zato tudi ni
bilo realizirano šivanje na šivalni stroj. Izdelke bomo dokončali pri urah
delovne vzgoje. |
vrečke za copate |
Učenci so bili pri delu zelo vztrajni. Posamezne tehnike dela so
osvajali dovolj hitro. Vzdušje v skupinah je bilo prijetno in je nudilo
ustvarjalno delovno okolje. Med delom ni prihajalo do nesreč.
Evalvacija:
Učenci:
Učenci so bili ob zaključku delovne prakse zadovoljni in nasmejani. Rekli
so, da jim je bilo delo všeč, da so na prakso radi prihajali zaradi
zanimivega dela in predvsem zaradi druženja. Všeč jim je bilo, ker so bile
skupine sestavljene iz učencev različnih razredov in da so lahko zamenjali
skupino. Delovna praksa jim je prehitro minila.
Ni jim bilo všeč le to, da je eden od učencev včasih preglasno komentiral
svoja mnenja.
Učitelji:
Učitelji so prispevali sama pozitivna mnenja. Vzdušje na praksi je bilo
prijetno in delovno, učenci pa motivirani. Strinjajo se, da bi se delovna
praksa izvajala tudi v naslednjem šolskem letu.
Moje mnenje:
Delovna praksa je potekala po predvidenem planu. Cilji so bili realizirani,
razen šivanja ene učenke na šivalni stroj Učenci in učitelji so zadovoljni.
Izdelki so večinoma dokončani in jih je dovolj. Izdelki bi lahko še nekoliko
pridobili na kvaliteti, če bi bil poleg vodij skupin prisoten še
koordinator, ki bi usklajeval delo in nudil pomoč in nadzor pri
zaključevanju izdelkov. Učenci imajo dovolj delovnih navad, proti koncu
delovnega dne jim je le nekoliko padala koncentracija. Tudi z vključevanjem
učencev z težjo motnjo v razvoju ni bilo težav. Delo učiteljev je potekalo
po ustaljenem urniku brez posebnosti.
Strinjam se, da bi delovna praksa za učence posebnega programa lahko postala
stalnica v LDN.
Vida Kejžar
|
|