DELOVNA PRAKSA UČENCEV OVI
februar 2009

Delovna praksa za učence OVI 4a, OVI 4b in OVI 5 je potekala tri delovne dni, od 9. do 11. 2. 2009 od 7.20 do 12.20 ure. V treh skupinah je sodelovalo šestnajst učencev. Učenci so se dela lotili z zanimanjem, počasi in vsak po svojih sposobnostih natančno.

Učenci so začeli z delom v treh skupinah v enem prostoru. Izdelovali so medalje iz DAS mase, naučili so se nove tehnike prepletanja niti in izdelali obeske za ključe ter šivali vrečke za copate.


Prva skupina je po programu izdelala trideset medalj. Učenci so bili pri delu dovolj vztrajni in natančni, potrebno je bilo le malo individualne pomoči. Zadnji dan, ko so učenci izdelovali vrvice za medalje, sta se dva učenca preselila v skupino za izdelavo obeskov in osvojila še eno tehniko dela.
 

medalje za športne dosežke na Pokljuki

obeski za ključe, darila za računalničarje
Druga skupina je izdelovala obeske za ključe. Učili so se nove tehnike dela, zato je bilo v začetku potrebno nekaj več individualne pomoči. Od osmih učencev, ki so sodelovali v skupini je bilo pet učencev ob koncu prakse samostojnih pri delu, trije pa so še potrebovali občasno individualno pomoč. V tej skupini je sodeloval tudi učenec, ki je vztrajno strigel volno za izdelavo cofov za obeske.
Tretja skupina je bila pri šivanju zelo vztrajna. Trem učenkam, ki so prvi dan začele z delom sta se v naslednjih dneh priključila še dva učenca, ki sta tehniko dela hitro osvojila in bila pri delu samostojna. Za lep izdelek je bila potrebna velika mera natančnosti, zato je delo potekalo nekoliko počasneje in izdelki še niso dokončani, kot je bilo načrtovano. Zato tudi ni bilo realizirano šivanje na šivalni stroj. Izdelke bomo dokončali pri urah delovne vzgoje.

vrečke za copate

 

Učenci so bili pri delu zelo vztrajni. Posamezne tehnike dela so osvajali dovolj hitro. Vzdušje v skupinah je bilo prijetno in je nudilo ustvarjalno delovno okolje. Med delom ni prihajalo do nesreč.

Evalvacija:

Učenci:
Učenci so bili ob zaključku delovne prakse zadovoljni in nasmejani. Rekli so, da jim je bilo delo všeč, da so na prakso radi prihajali zaradi zanimivega dela in predvsem zaradi druženja. Všeč jim je bilo, ker so bile skupine sestavljene iz učencev različnih razredov in da so lahko zamenjali skupino. Delovna praksa jim je prehitro minila.
Ni jim bilo všeč le to, da je eden od učencev včasih preglasno komentiral svoja mnenja.

Učitelji:
Učitelji so prispevali sama pozitivna mnenja. Vzdušje na praksi je bilo prijetno in delovno, učenci pa motivirani. Strinjajo se, da bi se delovna praksa izvajala tudi v naslednjem šolskem letu.

Moje mnenje:
Delovna praksa je potekala po predvidenem planu. Cilji so bili realizirani, razen šivanja ene učenke na šivalni stroj Učenci in učitelji so zadovoljni. Izdelki so večinoma dokončani in jih je dovolj. Izdelki bi lahko še nekoliko pridobili na kvaliteti, če bi bil poleg vodij skupin prisoten še koordinator, ki bi usklajeval delo in nudil pomoč in nadzor pri zaključevanju izdelkov. Učenci imajo dovolj delovnih navad, proti koncu delovnega dne jim je le nekoliko padala koncentracija. Tudi z vključevanjem učencev z težjo motnjo v razvoju ni bilo težav. Delo učiteljev je potekalo po ustaljenem urniku brez posebnosti.
Strinjam se, da bi delovna praksa za učence posebnega programa lahko postala stalnica v LDN.

Vida Kejžar