PUBLIKACIJA OSNOVNE ŠOLE ISTRSKEGA ODREDA GRAČIŠČE
V ŠOLSKEM LETU 2008/2009

i
m e i n p r i i m e k
n
a s l o v
r a z r e d,
![]()
r a z r e d n i k
d
o m a č i t e l e f o n
![]()
KAZALO
Nagovor ravnateljice 2
PODATKI O ŠOLI 3
PROGRAM DELA ŠOLE 5
Obvezni in razširjen program 5
Fakultativni pouk 6
Izbirni predmeti 7
Dodatni pouk 7
Dopolnilni pouk 8
Različne oblike pomoči 8
Preverjanje in ocenjevanje 9
Nacionalno preverjanje znanja 10
Interesne dejavnosti 12
Šola v naravi 14
Dnevi dejavnosti 14
Tekmovanja 21
Projekti 22
ORGANIZACIJA DELA ŠOLE 26
Šolski koledar 27
Delavci 28
Število učencev in razredniki 29
Šolski zvonec 30
Stiki med šolo in starši 30
Denarne zadeve 31
Strokovna svetovalna služba 33
Knjižnica 33
Učbeniški sklad 34
Šolska prehrana 34
Varnost učencev 35
Zdravstveno varstvo 35
Dežurstva 36
Podaljšano bivanje 36
Jutranje varstvo 37
Varstvo vozačev 37
Varna pot v šolo 37
ŠOLSKI RED 38
VVO 49


OSNOVNA ŠOLA ISTRSKEGA ODREDA GRAČIŠČE
Gračišče 5
6272 GRAČIŠČE
Ravnateljica Vanja
Košpenda
Tel: ravnatelj 05/6571-014
040685919
e-mail vanja.kospenda@guest.arnes.si
Tel: tajništvo 05/6571-176
05/6571-174
Fax: 05/6571-148
e-mail tajnistvo.oskpio@guest.arnes.si
Spletna stran http://www2.arnes.si/~oskpio1s/
Transakcijski račun: 01250
– 6030656313
Davčna
številka: SI 78522625
DRAGE UČENKE IN UČENCI, SPOŠTOVANI STARŠI
Pred
vami je publikacija Osnovne šole Istrskega odreda Gračišče za šolsko leto 2008/09,
v kateri predstavljamo program in organizacijo dela naše šole.
Skupaj
smo zakorakali v novo šolsko leto 2008/09 in četudi se zdi, da je vsako šolsko
leto enako, ni tako, ker se vedno začenja nova zgodba. Vsak drugače zaznava
sebe, drugače doživljamo šolska prijateljstva in znanstva in na vsakem začetku
so pred nami nova pričakovanja in izzivi.
Želim
si, da bi bila šola za vse nas okolje dobrega počutja, medsebojnega
spoštovanja, sodelovanja in razumevanja, kjer bomo vsi udeleženci v šolskem
procesu imeli možnost pridobivanja, kar največ znanj in spoznanj.
Učenci,
potrudite se, da boste ob znanju, spretnostih in veščinah pridobivali tudi
vrline in vrednote, s katerimi boste lažje reševali šolske in druge vsakodnevne
probleme in bili tako bolje pripravljeni na različne življenjske izzive.
Vanja Košpenda, ravnateljica
PODATKI O ŠOLI
USTANOVITELJ
Ustanovitelj šole je Mestna
občina Koper.
ORGANIZACIJSKA SHEMA ŠOLE
SVET ŠOLE je najvišji
organ upravljanja. Oblikovan je v skladu z Zakonom o organizaciji in
financiranju vzgoje in izobraževanja.
Svet
šole ima štiriletni mandat. Predstavniki šole so Maršič Maršič, Katja
Barut-Novak, Mira Topić, Karmenka Rončevič, Fate Vergan, predstavniki
ustanovitelja so Darjo Franca, Miro Kocjančič in Vinko Šavle ter predstavniki
staršev Tatjana Dariš, Samanta Franca in Igor Kozjak.
RAVNATELJICA Vanja Košpenda
Organizira, vodi in
predstavlja šolo in vrtec ter opravlja druge naloge v skladu z zakonodajo.
STROKOVNI
ORGANI ŠOLE
POSLOVNI ČAS
Poslovni čas šole: od 6.15 do
14.50
Delovni čas šole: od 6.15 do
22.00
Šola posluje pet dni v tednu, in sicer v
ponedeljek, torek, sredo, četrtek in petek in sicer:
|
Jutranje varstvo |
od 6.15 do 8.15 |
|
Redni pouk |
od 7.30 do 14.45 |
|
Podaljšano bivanje |
od 11.55 do 16.05 |
|
Popoldanske dejavnosti v
organizaciji najemnikov |
od 18.00 do 22.00 |
SKUPNOST UČENCEV
Skupnost
učencev je organizirana v razredne skupnosti, ki jih predstavlja parlament učencev. Parlament sestavljajo
predstavniki razredov. Vsebine razgovorov v parlamentu oblikujejo učenci na
razrednih urah.
Mentor
parlamenta je učiteljica Darinka Beštjak.
VVO
V sklopu šole delujejo trije
oddelki vrtca za otroke od prvega leta
starosti do vstopa v šolo.
ŠOLSKI PROSTOR
To
so prostori šole in zunanje ograjene šolske površine. Šola prevzema odgovornost
za učence v prostorih šolske stavbe, na šolskem igrišču in dvoriščih v času
pouka in drugih dejavnosti po letnem delovnem načrtu (naravoslovni, kulturni,
tehniški, športni dnevi, ekskurzije, tabori in šola v naravi).
ŠOLSKI OKOLIŠ
Šolski okoliš je zelo obsežen. Zajema večje in manjše zaselke
krajevnih skupnosti Gračišče in Gradin. Večina učencev je vozačev.
Upadanje
števila rojstev bistveno vpliva na število oddelkov, kar posledično pomeni
združevanje razredov v kombinirane oddelke.
Tako v sestavu šole deluje šest oddelkov, od tega trije čisti in
trije s kombiniranim poukom, dva oddelka
podaljšanega bivanja ter trije
oddelki vrtca (skupno 11 oddelkov).
PROGRAM DELA ŠOLE
PREDMETNIK PO RAZREDIH
Obvezni program
|
RAZRED PREDMET |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
SLOVENŠČINA
|
6 |
7 |
7 |
5 |
5 |
5 |
4 |
3,5 |
4,5 |
|
MATEMATIKA |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
ANGLEŠČINA |
|
|
|
2 |
3 |
4 |
4 |
3 |
3 |
|
LIKOVNA
VZGOJA |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
GLASBENA
VZGOJA |
2 |
2 |
2 |
1,5 |
1,5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
DRUŽBA |
|
|
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
GEOGRAFIJA |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
1,5 |
2 |
|
ZGODOVINA |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
2 |
2 |
|
DRŽAVLJANSKA
VZGOJA IN ETIKA |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
|
|
SPOZNAVANJE
OKOLJA |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
FIZIKA |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
KEMIJA |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
NARAVOSLOVJE |
|
|
|
|
|
2 |
3 |
|
|
|
BIOLOGIJA
|
|
|
|
|
|
|
|
1,5 |
2 |
|
NARAVOSLOVJE
IN TEHNIKA |
|
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
TEHNIKA
IN TEHNOLOGIJA |
|
|
|
|
|
2 |
1 |
1 |
|
|
GOSPODINJSTVO
* |
|
|
|
|
1 |
1,5 |
|
0,5 |
0,5 |
|
ŠPORTNA VZGOJA |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
|
PREDMET
1 |
|
|
|
|
|
|
2/1 |
2/1 |
2/1 |
|
PREDMET
2 |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
|
PREDMET
3 |
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
|
ODDELČNA
SKUPNOST |
|
|
|
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Število
predmetov |
6 |
6 |
6 |
8 |
9 |
11 |
14 |
16 |
14 |
|
Tedensko
število ur |
20 |
21 |
22 |
24 |
26 |
26 |
29,5 |
30 |
30 |
|
Število tednov
pouka |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
35 |
32 |
|
Kulturni dnevi |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Naravoslovni
dnevi |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Športni dnevi |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Tehniški dnevi |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Število tednov
dejavnosti |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Razširjeni
program
|
Dodatna pomoč
otrokom s posebnimi potrebami |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
Dopolnilni in
dodatni pouk |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Interesne
dejavnosti |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Fakultativni -
italijanščina |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
Fakultativni -
angleščina |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
Fakultativni -
računalništvo |
|
|
|
|
1 |
2 |
|
|
|
* gospodinjstvo
V 8. in 9. razredu, ki gospodinjstva niso imeli v 5. razredu
osemletke, se za gospodinjstvo nameni 20 ur v okviru naravoslovnih in tehničnih
dni .
FAKULTATIVNI POUK
Izven
rednega pouka je organiziran fakultativni pouk italijanskega jezika za vse
učence od 1. do 6. razreda in pouk angleškega jezika v 3. razredu po dve uri
tedensko in tri ure računalništva v kombiniranem oddelku 1. in 2. razred ter v
4. in 5. razredu.
IZBIRNI PREDMETI
Novela ZOŠ na novo ureja izbirne predmete. Učenec
izbere dve uri pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko pa tudi tri
ure, če s tem soglašajo njegovi starši (17. člen Zakona o osnovni šoli,
Ur.l.RS, št. 81/06 in 102/07). Učenec tretje triade, ki obiskuje glasbeno
šolo z javno veljavnim programom je lahko na predlog staršev oproščen
sodelovanja pri izbirnih predmetih (17. člen Zakona o osnovni šoli, Ur.l.RS,
št.81/06 in 102/07). O oprostitvi odloča ravnatelj šole.
Izbirni predmeti se ocenjujejo z ocenami od 1 do 5.
Vsem izbirnim vsebinam je namenjena ena ura tedensko, razen tujemu jeziku
(italijanščina) kateremu sta namenjeni dve uri.
V
šolskem letu 2008/09 so učenci sedmega, osmega in devetega razreda izbrali sedem
izbirnih predmetov.
Ø
Italijanščina I
– II1
Ø
Italijanščina II
- II2
Ø
Italijanščina III
– II3
Ø
Ples PLE
Ø
Šport za zdravje ŠZZ
Ø
Računalniško
omrežje ROM
DODATNI POUK
Učencem
z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene
standarde znanja, in nadarjenim je namenjen dodatni pouk (TJA, SLO, MAT) in ura
skupinske oblike dela. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z
različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave
na tekmovanja, podpira doseganje višjih
učnih ciljev. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
DOPOLNILNI POUK
Učencem,
ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč
učitelja, je namenjen dopolnilni pouk (TJA, SLO, MAT). Z drugačnim načinom dela
učenci lažje usvojijo temeljne učne cilje. Poteka po urniku, objavljenem v
septembru.
INDIVIDUALNA IN SKUPINSKA OBLIKA POMOČI
Po
predmetniku devetletne osnovne šole pripada učencem s posebnimi potrebami 0,5
ure dodatne pomoči na oddelek. Izvaja jo šolska
pedagoginja Katja Barut-Novak.
S
predlogom, katerega učenca vključiti v dodatno učno pomoč, morajo soglašati
njegovi starši.
DODATNA STROKOVNA POMOČ UČENCEM S
POSEBNIMI POTREBAMI
Delo specialnega pedagoga
obsega predvsem neposredno delo z otroki s težavami v razvoju in pri učenju.
Naloge:
Ø
evidentiranje otrok
s težavami v razvoju in učenju,
Ø
izdelava individualnega
programa spec. ped. obravnave
Ø
izbira ustrezne
oblike dela,
Ø
sistematična
individualna obravnava otrok,
Ø
spremljanje in
evalvacija otrokovega dela in napredka.
Ø
Specialno pedagoško pomoč nudi
Irena Lušina iz Centra za korekcijo sluha in govora Portorož, vsak četrtek v
tednu.
Urnik dela na šoli: torek od 8.15 do 13.55,
sreda od 9.30 do 13.55, četrtek od 9.30 do 13,55.
LOGOPED
Logopedsko delo za našo šoli izvaja logopedinja Centra za
korekcijo sluha in govora Portorož Tanja Legac.
Naloge:
Ø
pregled govora
otrok,
Ø
odkrivanje otrok
z govornimi motnjami,
Ø
odkrivanje in
diagnosticiranje otrok z motnjami branja in pisanja,
Ø
govorne vaje in
vaje za motnje branja in pisanja,
Ø
spremljanje
otrok po končani individualni obravnavi,
Ø
sodelovanje z
učitelji, starši in šolsko svetovalno službo
Urnik dela na šoli: po dogovoru s šolsko
pedagoginjo
UČNA POMOČ PREKO JAVNIH DEL
Učna
pomoč preko javnih del v sodelovanju s Svetovalnim centrom za otroke,
mladostnike in starše Koper.
Naloge:
·
Učna pomoč pri
razumevanju navodil in učne snovi
·
Učna pomoč pri
opravljanju domačih nalog
·
Razvijanje učnih
strategij
·
Spodbujanje
motivacije in razvijanje samozavesti
Urnik dela na šoli: petek od 12. do 16. ure.
PREVERJANJE IN OCENJEVANJE
Znanje učencev se v OŠ ocenjuje opisno oziroma
številčno. S preverjanjem znanja se zbirajo informacije o tem, kako učenec
dosega cilje oziroma standarde znanja iz učnih načrtov in ni namenjeno
ocenjevanju znanja. Doseganje ciljev oziroma standardov znanja se preverja pred
obravnavanjem novih vsebin iz učnih načrtov, med in po njem.
Ocenjevanje znanja je ugotavljanje in vrednotenje, v
kolikšni meri učenec dosega cilje oziroma standarde znanja ter se opravi po
obravnavi novih vsebin iz učnih načrtov in po preverjanju znanja.
Ocenjujejo se učenčevi ustni odgovori ter pisni,
likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo, nastopi učencev
in druge dejavnosti.
Pri vsakem predmetu se učenčevo znanje ocenjuje skozi
vse obdobje, ko se predmet izvaja.
Pri predmetih, za katere sta s predmetnikom določeni
največ dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj trikrat v šolskem
letu, pri čemer večina ocen ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih izdelkov.
Če se predmet, za katerega je s predmetnikom določeno manj kot dve uri
tedensko, izvaja strnjeno (fleksibilni predmetnik), se znanje učencev oceni
najmanj dvakrat.
Pri predmetih, za katere sta s predmetnikom določeni
več kot dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj šestkrat v šolskem
letu, pri čemer večina ocen ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih izdelkov.
O datumu pisanja pisnega izdelka morajo biti učenci
seznanjeni vsaj pet delovnih dni prej.
Pet delovnih dni pred ocenjevalno konferenco
učenci ne pišejo izdelkov za oceno, razen v primeru iz 13. člena Pravilnika o
preverjanju in ocenjevanju znanja.
V primeru morebitnih nejasnosti v zvezi z
ocenjevanjem se lahko pogovorite z učiteljem, razrednikom, svetovalno službo
ali vodstvom šole.
NACIONALNO PREVERJANJE ZNANJA
Ob koncu drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja /ob
koncu 6. razreda/ učenci prostovoljno opravljajo nacionalne preizkuse znanja iz matematike,
slovenskega in tujega jezika.
Ob koncu tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja
/ob koncu 9. razreda/ učenci obvezno opravljajo
nacionalne preizkuse znanja iz matematike, slovenskega jezika ter
tretjega predmeta.
Izbrani predmeti za določitev tretjega predmeta so
tuj jezik, državljanska in domovinska vzgoja ter etika, biologija ter športna
vzgoja. 2. marca 2009 bo minister za šolstvo objavil, iz katerega tretjega
predmeta poleg matematike in slovenščine
bodo učenci 9. razreda še opravljali NPZ.
REDNI ROKI
5. maj 2009 matematika za 6. in 9. razred
6. maj 2009 slovenščina za 6. in 9. razred
11. maj 2009 tretji
predmet za 9. razred
12. maj 2009 tuji
jezik za 6. razred
27. maj 2009 seznanitev učencev
z dosežki in uveljavljanje učenčeve pravice do vpogleda v ovrednotene pisne naloge
NPZ
28. maj 2009 možnost poizvedbe o rezultatih učencev 6. in 9. razreda
29. maj 2009 razdelitev obvestil o dosežkih učencev 6. razreda pri NPZ
NAKNADNI ROKI
28. maj 2009 matematika
za 9. razred
29. maj 2009 slovenščina za 9. razred
1. junij 2009 tretji
predmet za 9. razred
10. junij 2009 seznanitev učencev
z dosežki in uveljavljanje učenčeve pravice do vpogleda v ovrednotene pisne naloge
NPZ
11. junij 2009 možnost poizvedbe o rezultatih učencev 9. razreda (na OE ZRSŠ Koper)
15. junija 2009 bodo dobili učenci
9. razreda zaključna spričevala.
Predmetni, razredni in popravni izpiti:
Od 16. do 27. junija 2009 – roki za predmetne,
razredne in popravne izpite za učence
9. razreda
Od 26. junija do 9. julija 2009 – roki za predmetne,
razredne in popravne izpite za učence
ostalih razredov
Od
18. do 31. avgusta 2009 – roki za predmetne, razredne in popravne izpite
INTERESNE DEJAVNOSTI
V
šolskem letu 2008/09 ponujamo naslednje interesne dejavnosti, izvajali pa bomo
le tiste, za katere se bodo učenci večinsko odločali.
Z
izvajanjem ID bomo pričeli drugi teden v septembru.
|
NAZIV |
MENTOR |
RAZRED |
DAN / URA |
|
ROČNA DELA |
Gaja Ukmar |
1. – 4. |
PETEK / 6. |
|
ŠPORTNE IGRE |
Zvezdana Švagelj |
1. – 2. |
TOREK / 1. |
|
RAČ. KROŽEK |
Marko Cotič |
1. – 2. |
PETEK / 1. |
|
PRAVLJIČNI |
Gaja Ukmar |
1. – 2. |
ČETRTEK / 1. |
|
GLEDALIŠKI |
Mira Topić |
1. – 3. |
TOREK / 7. |
|
OPZ |
Suzana Čopi |
1. – 5. |
SREDA / 6. |
|
MPZ |
Suzana Čopi |
6. – 9. |
SREDA / 6. |
|
FOLKLORA |
Alenka Jakomin |
1. – 6. |
PONEDELJEK / 7. |
|
LITERARNO NOVINARSKI |
Darinka Beštjak |
5. – 9. |
SREDA / 7. |
|
GLEDALIŠKI |
Danijela Škergat Toškan |
5. – 9. |
ČETRTEK / 7., 8. |
|
VESELA ŠOLA PIL PLUS |
Gaja Ukmar |
7. – 9. |
ČETRTEK / 7. |
|
CICI VESELA ŠOLA |
Zvezdana Švagelj |
1. |
PONEDELJEK / 1. |
|
ZGODOVINARSKI |
Senada Grižon |
7. -9. |
po dogovoru |
|
RAČUNALNIŠKI KROŽEK |
Marko Cotič |
4. |
TOREK / 6. |
|
PLES |
Vesna Pogelšek |
1. |
SREDA / 1. |
|
RAČUNALNIŠKI KROŽEK |
Marko Cotič |
5. |
TOREK / 7. |
|
LIKOVNI KROŽEK |
Vasja Nanut |
1. – 5. |
SREDA / 6. |
|
FOTOVIDEO KROŽEK |
Vasja Nanut |
7. – 9. |
SREDA / 7. |
|
PLES |
Vesna Pogelšek |
2. – 4. |
SREDA / 7. |
|
PLES |
Vesna Pogelšek |
5. – 6. |
TOR. ali ČET / 7. |
|
ODBOJKA |
Vesna Pogelšek |
4. – 9. |
po dogovoru |
|
NARAVOSLOVNI |
Vesna Maršič |
8. – 9. |
PETEK / 5. |
|
SVILARSKI KROŽEK |
Patricija Vidali |
6. – 7. |
PONEDELJEK / 6. |
|
NAZIV |
MENTOR |
RAZRED |
DAN/URA |
|
JUDO |
Bruno Klun |
vsi |
TOREK, ČETRTEK od 18.30 do
19.00 |
|
KOŠARKA |
KK Luka Koper |
1. in 2. triada |
SREDA od 14.00 do 15.00 |
|
GIMNASTIČNI KROŽEK |
Flip |
vsi |
PONEDELJEK, SREDA od 15.00 do 16.00 |
|
NOGOMET |
NK Dekani |
1. in 2.triada |
PETEK, od 13.00 do 14.00 |
ŠOLE V NARAVI IN TEČAJI
Šola
v naravi je oblika dela, kjer učenci spoznavajo
okolico kraja, pokrajino, značilnosti naše dežele. Otroku omogoča
osamosvajanje, socialno zorenje. Je poseben način druženja in izobraževanja in
je pomembna izkušnja tako za otroka, za njegovega učitelja in starše.
Organiziranje
šole v naravi zahteva veliko priprav, dodatne učitelje in večja finančna
sredstva, vendar izkušnje kažejo, da je to dobra oblika vzgoje, kar nam
potrjuje tudi pozitiven odziv otrok in zadovoljstvo staršev.
ŠOLE V NARAVI
TEČAJI
·
Kolesarski tečaj
v 5. razredu.
·
Tečaj plavanja
za učence 2. in 3. razreda
DNEVI DEJAVNOSTI
1. in 2. razred
|
Kulturni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Prešeren |
februar |
Švagelj |
|
2. |
Mesec knjige – skriti
zaklad - Libris |
april |
Švagelj |
|
3. |
Kekčeva dežela |
maj |
Švagelj |
|
4. |
Zaključna prireditev |
junij |
Švagelj |
|
Naravoslovni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Morje - soline |
september |
Švagelj |
|
2. |
Zdravje |
december |
Švagelj |
|
3. |
Učna pot – Škocjanski park |
maj |
Švagelj |
|
Tehniški dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Promet |
november |
Švagelj |
|
2. |
Novoletni okraski |
december |
Švagelj |
|
3. |
Veter - vetrnica |
maj |
Švagelj |
|
Športni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Plavanje |
september |
Švagelj |
|
2. |
Pohod okolica šole |
oktober |
Švagelj |
|
3. |
Smučanje in sankanje na
snegu |
12. – 16. januar 2009 |
Švagelj |
|
4. |
ŠV karton |
april |
Švagelj |
|
5. |
Družabne in zabavne
športne igre |
junij |
Švagelj |
3. razred
|
Kulturni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Prešeren |
februar |
Topič |
|
2. |
Mesec knjige – skriti
zaklad - Libris |
april |
Topič |
|
3. |
Kekčeva dežela |
maj |
Topič |
|
4. |
Zaključna prireditev |
junij |
Topič |
|
Naravoslovni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Morje - soline |
september |
Topič |
|
2. |
Zdravje |
december |
Topič |
|
3. |
Učna pot – Škocjanski park |
maj |
Topič |
|
Tehniški dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Promet |
november |
Topič |
|
2. |
Novoletni okraski |
december |
Topič |
|
3. |
Voda – Mlinček se vrti |
maj |
Topič |
|
Športni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Plavanje |
september |
Topič |
|
2.
|
Pohod okolica šole |
oktober |
Topič |
|
3. |
Smučanje in sankanje na
snegu |
12. – 16. januar 2009 |
Topič |
|
4. |
ŠV karton |
april |
Topič |
|
5. |
Družabne in zabavne
športne igre |
junij |
Topič |
4. in 5. razred
|
Kulturni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Mesec knjige – skriti
zaklad - Libris |
april |
Starc Rojac |
|
2. |
Kekčeva dežela |
maj |
Starc Rojac |
|
3. |
Zaključna prireditev |
junij |
Starc Rojac |
|
Naravoslovni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Morje - soline |
september |
Starc Rojac |
|
2. |
4.r. Zdravje |
december |
Starc Rojac |
|
5.r. Bohinj |
12. – 16. januar 2009 |
||
|
3. |
Učna pot – Škocjanski park |
maj |
Starc Rojac |
|
Tehniški dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
4.r. Lesena škatla |
november |
Starc Rojac |
|
5.r. Termo posoda |
november |
||
|
2. |
Novoletni okraski |
december |
Starc Rojac |
|
3. |
4.r. Hiša |
januar |
Starc Rojac |
|
5.r. šola smučanja, Bohinj |
12.1. – 16.1.2009 |
||
|
4. |
4.r. Lučka |
junij |
Starc Rojac |
|
5.r. Možiček Kopitljaček |
junij |
||
|
Športni dnevi |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Plavanje |
september |
Starc Rojac |
|
2. |
4.r. Pohod okolica šole |
oktober |
Starc Rojac |
|
5.r. šola smučanja, Bohinj |
12.1. – 16.1.2009 |
||
|
3. |
4.r. Smučanje in sankanje
na snegu |
12.1. – 16.1.2009 |
Starc Rojac |
|
5.r. šola smučanja, Bohinj |
12.1. – 16.1.2009 |
||
|
4. |
4.r. ŠV karton |
april |
Starc Rojac |
|
5.r. šola smučanja, Bohinj |
12.1. – 16.1.2009 |
||
|
5. |
4.r. Družabne in zabavne
športne igre |
junij |
Starc Rojac |
|
5.r. ŠV karton |
april |
6.
razred
|
Kulturni |
Vsebina |
Datum/kraj |
Vodja |
|
1. |
Medn. dan jezikov |
26. sept. 2008 |
Beštjak |
|
2. |
Trubar, protestantizem |
Mjuljava, okt. 2008 |
Grižon |
|
3. |
Zaključna prireditev |
23. junij 2009 |
razrednik |
|
Naravoslovni
|
|
|
|
|
1. |
Sneg, Bohinj |
12
do 16 januar,CŠOD - Bohinj |
razrednik |
|
2. |
Svetloba |
marec 2009 |
Maršič |
|
3. |
Dinarsko-kraški svet |
8. junij 09, Rakov
Škocjan |
Grižon |
|
Tehniški
|
|
|
|
|
1. |
Okraševanje učilnice |
december, šola |
razrednik |
|
2. |
CŠOD ZŠN-Bohinj |
12.
do 16. januar |
razrednik |
|
3. |
Lesarske delavnice |
marec 2009, Postojna |
Cotič |
|
4. |
Kuhajmo skupaj |
junij 2009 |
Maršič |
|
Športni
|
|
|
|
|
1. |
Dnevi plavanja |
5. sept. 08 |
Pogelšek |
|
2. |
Šola smučanja |
12.1. - 16.1 Bohinj CŠOD |
razrednik |
|
3. |
|||
|
4. |
|||
|
5. |
ŠVK |
april 2009 |
Pogelšek |
7.
razred
|
Kulturni |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Medn. dan jezikov |
26. sept. 08 |
Beštjak |
|
2. |
Trubar, protestantizem |
okt. 2008 Muljava |
Grižon |
|
3. |
Zaključna prireditev |
23. junij .2009 |
razrednik |
|
Naravoslovni |
|
|
|
|
1. |
Naravoslovni tabor |
10.9.08, Luče |
Grižon |
|
2. |
11.9.08, Luče |
Grižon |
|
|
3. |
12.9.08, Luče |
Grižon |
|
|
Tehniški |
|
|
|
|
1. |
Okraševanje učilnice |
december 2008 |
razrednik |
|
2. |
Zvok |
januar |
Maršič |
|
3. |
Lesarske delavnice |
marec 2009 Postojna |
Cotič |
|
4. |
Planet sprememb |
22. april 2009 |
Maršič |
|
Športni |
|
|
|
|
1. |
Dnevi plavanja |
5. september 08 |
Pogelšek |
|
2. |
Pohod, plezanje |
12. nov. 2008, Kraški rob |
Pogelšek |
|
3. |
Z glavo na zabavo |
26. ali 27. nov. Marezige |
razrednik |
|
4. |
Pohod, jame |
8. maj 2009, Rakov Škocjan |
Grižon |
|
5. |
ŠVK |
april 2009 |
Pogelšek |
8. razred
|
Kulturni |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Medn. dan jezikov |
26. sept. 08 |
Beštjak |
|
2. |
Trubar, protestantizem |
okt. 2008,
Muljava |
Grižon |
|
3. |
Zaključna prireditev |
Predzadnji dan |
razrednik |
|
Naravoslovni |
|
|
|
|
1. |
Konzerviranje živil |
oktober 2008 |
Maršič |
|
2. |
Od surovin do tekstila |
december 2008 |
Maršič |
|
3. |
Movraška
vala |
maj 2009 |
Grižon, Maršič |
|
Tehniški |
|
|
|
|
1. |
Okraševanje učilnice |
december 2008 |
razrednik |
|
2. |
Obleka in obutev |
marec 2009 |
Maršič |
|
3. |
Tehnične delavnice |
marec 2009 SŠT Koper |
Cotič |
|
4. |
Nakupi |
maj 2009 |
Maršič |
|
Športni |
|
|
|
|
1. |
Dnevi plavanja |
5. sept. 2008 Žusterna |
Pogelšek |
|
2. |
Pohod, plezanje |
12. nov. 08, Kraški rob |
Pogelšek |
|
3. |
Z glavo na zabavo |
26. ali 27. Marezige |
razrednik |
|
4. |
Pohod, jame |
8.5.2009 Rakov Škocjan |
Grižon |
|
5. |
ŠVK |
april 2009 |
Pogelšek |
9. razred
|
Kulturni |
Vsebina |
Datum |
Vodja |
|
1. |
Medn. dan jezikov |
26. Sept. 08 |
Beštjak |
|
2. |
Trubar, protestantizem |
Oktober 2008, Muljava |
Grižon |
|
3. |
Valeta |
12. junij 2009 |
Grižon |
|
Naravoslovni |
|
|
|
|
1. |
Kraška jama |
3. december 2008, Dimnice |
Grižon |
|
2. |
Družina in stanovanje |
november 2008 |
Maršič |
|
3. |
Planiranje hrane |
čas NPZ- ja |
Maršič |
|
Tehniški |
|
|
|
|
1. |
Okraševanje učilnice |
december 2008 |
razrednik |
|
2. |
Pohištvena oprema |
februar 2009 |
Maršič |
|
3. |
Tehnične delavnice |
marec 2009, SŠT Koper |
Cotič |
|
4. |
Proiz. in potrošnja |
april 2009 |
Maršič |
|
Športni |
|
|
|
|
1. |
Dnevi plavanja |
5. september 08, Žusterna |
Pogelšek |
|
2. |
Pohod, plezanje |
12. nov. 2008, Kraški rob |
Pogelšek |
|
3. |
Z glavo na zabavo |
26. ali 27. nov., Marezige |
razrednik |
|
4. |
Pohod, jame |
8. maj 2009, Rakov
Škocjan |
Grižon |
|
5. |
ŠVK |
april 2009 |
Pogelšek |
|
DEJAVNOSTI |
ČAS IZVEDBE |
MENTOR |
|
KEMIJA |
26. januar 2009 |
Vesna Maršič |
|
BIOLOGIJA |
22. oktober 2008 |
Vesna Maršič |
|
MATEMATIKA |
19.
marec 2009 |
Monika Rev |
|
FIZIKA |
februar
2009 |
Monika Rev |
|
CANKARJEVO PRIZNANJE |
|
Darinka Beštjak |
|
SLOVENSKA BRALNA ZNAČKA |
16. december |
Darinka Beštjak, Gaja
Ukmar |
|
ANGLEŠČINE |
28. november |
Bojan Drole |
|
ANGLEŠKA BRALNA ZNAČKA |
11. marec |
Bojan Drole |
|
ITALIJANSKA BRALNA ZNAČKA |
Marec, april |
Danijela Š.Toškan |
|
ZGODOVINA |
19. december |
Grižon Grižon |
|
VESELA ŠOLA CICI, PIL, PIL
PLUS |
februar |
Gaja Ukmar, Zvezdana
Švagelj |
|
REČI KRIŽ IN MLADI |
april |
Mira Topić |
|
ŠPORT |
|
Vesna Pogelšek |
PROJEKTI V KATERE JE VKLJUČENA ŠOLA
UNESCO
Osnovna šola Istrskega odreda Gračišče je članica UNESCO ASSOCIATED SCHOOLS – UNESCO ZVEZA ŠOL, središča
Piran.
UNESCO
MREŽA ŠOL temelji na spoštovanju Mednarodne listine o osnovnih človekovih
pravicah ter odnosih, ki jih gradimo na medsebojnem spoštovanju, miru in
strpnosti. Krovni cilj članov mreže je vizija za vzgojo miru, kako iz kulture
vojn in nasilja do ljudi in narave preiti v kulturo miru in nenasilja,
medkulturno izobraževanje in navezovanje stikov.
Članstvo
v UNESCO ZVEZI ŠOL omogoča učencem sodelovanje v nacionalnih
in mednarodnih projektih, kjer ob
strokovni pomoči mentorjev v različnih delavnicah ali taborih ter razstavah
izmenjujejo izkušnje z učenci domačih in tujih šol.
Aktivnosti
Mednarodnega desetletja kulture miru in nenasilja (2001 – 2010)so zasnovane na
medšolskem povezovanju in sodelovanju. UNESCO šola sledi viziji odprte šole,
zasidrane v domačem kraju, hkrati pa vpete v širše okolje.
Šolski
Unesco koordinator Vanja Košpenda
MEPI – mednarodno priznanje za mlade
MEPI
– je program, ki je nastal v Veliki Britaniji sredi 20. stoletja. Mladi, od 14.
do 26. leta, se vključijo v program z namenom izpopolnjevanja na štirih področjih:
veščine, prostovoljno delo, rekreativni šport in odprava. Mladi si kupijo
indeks v katerega jim njihovi mentorji in inštruktorji po opravljenih nalogah
vpišejo ocene. MEPI je razširjen po več kot 100 državah, ponekod ga upoštevajo
kot močno referenco pri pridobivanju prve zaposlitve. V Sloveniji s programom
upravlja Društvo MEPI, ki ima sedež v Ljubljani. Posamezne skupine mladih v
institucijah vodijo usposobljeni mentorji MEPI, odprave izvajajo inštruktorji
MEPI odprav. Na Obali je mentorjev le nekaj, aktivni so v koprski Rotundi, v
UNESCO klubu Piran, v OŠ Istrskega odreda Gračišče in v OŠ Antona Ukmarja
Koper.
V
oktobru bosta obiskala Slovenijo kraljica Elizabeta II in princ Filip. Ob tej
priložnosti bosta podelila zlata priznanja slovenskim MEPI-jevcem. Dogodka v
Ljubljani se bomo udeležili tudi mi.
Mentor Tomaž Mikeln.
Aktivno/usmerjeno/kreativno
preživljanje prostega časa mladih je eden izmed ključnih načinov za razvijanje
socialnih in državljanskih kompetenc.
Takšno preživljanje prostega časa je lahko tudi bolj odgovorno
preživljanje prostega časa. Projekt mreže VIZ vključuje povezavo z
medgeneracijskih sožitjem. Ko se bo v prihodnjih letih naglo večal delež
starega prebivalstva, bo to povzročalo čedalje večjo negotovost in zmedo vseh generacij.
Alternativa nanjo je naglo ustvarjanje pogojev za boljšo medgeneracijsko
spoznavanje, komuniciranje in povezanost. Z mrežo VIZ naj bi mladi kakovostno
preživljali prosti čas in ga usmerili v smer večje medgeneracijske povezanosti.
Učenci
naše šole bodo tudi letos sodelovali v projektu Evropska vas, kjer spoznavajo
države - pridružene članice Evropske unije. Na začetku šolskega leta
izberemo dve državi in se celo šolsko leto pri različnih predmetih in v prostem času seznanjamo z njihovo kulturo, kulinariko, običaji,
navadami, glasbo, posebnostmi, načinom življenja, … Projekt se zaključi z
razstavo in nastopom 9. maja v Kopru.
Koordinatorica Aleksandra Starc Rojac
Cilji Zdrave šole:
Aktivno podpiranje pozitivne samopodobo vseh učencev s tem, da lahko
prav vsak prispeva k življenju v šoli.
Skrb za vsestranski razvoj medsebojnih odnosov med učitelji in učenci, učitelji
med seboj in učenci med seboj.
Socialni cilji šole bodo postali jasni učiteljem, učencem in staršem.
Spodbujanje učencev k različnim dejavnostim tako, da se oblikuje raznovrstne
pobude.
Izrabiti vsako možnost za izboljšanje šolskega okolja.
Skrbeti za razvoj dobrih povezav med šolo, domom in skupnostjo.
Skrbeti za razvoj povezav med osnovno in srednjo šolo zaradi priprave skladnega
učnega načrta zdravstvene vzgoje.
Aktivno podpirati zdravje in blaginjo svojih učiteljev.
Upoštevati dejstvo, da so učitelji in šolsko osebje zgled za zdravo vedenje.
Upoštevati vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri učnem načrtu zdravstvene
vzgoje.
Sodelovati s specializiranimi službami v skupnosti, ki jim lahko
svetujejo in pomagajo pri zdravstveni vzgoji.
Vzdrževati dober odnos s šolsko zdravstveno in zobozdravstveno službo.
Koordinatorica Vesna Maršič
DRSC
– Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Republike Slovenije sodeluje v
mednarodnem projektu Euchires, katerega namen je spodbujanje pravilne
uporabe otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov med vožnjo v
avtomobilu. Otroci v Sloveniji pa poznajo akcijo pod imenom priljubljene figurice Pasavček.
Učenci
1. in 2. razreda ter skupina otrok iz vrtca nadaljuje s sodelovanjem v projektu
Pasavček. Projekt temelji na pozitivni spodbudi, saj vsebine in dejavnosti
prikazujejo predvsem prednosti ustrezne uporabe varnostnih pasov in otroških
sedežev.
V projektu sodelujejo šola, starši, policija, občinski SPV in drugi
sodelavci. Izvajajo se različne dejavnosti;
-
likovno
ustvarjanje, pogovor, branje, poslušanje, razlaga in delo na terenu
-
vključevanje
vsebin pri različnih učnih predmetih
-
izpeljava posebnih
dogodkov na temo pripetosti med vožnjo v osebnih avtomobilih
(srečanje za starše in
demonstracija pravilne uporabe otroških sedežev v osebnih avtomobilih, razstave
izdelkov).
Mentor Zvezdana Švagelj
BRALNI PROJEKT - KNJIŽNI NAHRBTNIK
Nadaljujemo
s šolskim projektom »Potujoči knjižni
nahrbtnik« v vrtcu, v 1. in 2. razredu. V nahrbtniku so slikanice, poučne
knjige, knjiga za starše, knjige vrednot in revije, s katerimi si starši in
otroci popestrijo družinske bralne urice. V njem je tudi zvezek v katerega
otrok nariše zgodbo, ki mu je bila najbolj všeč. Nekaj svojih vtisov lahko tudi
zapišejo.
S
tem projektom želimo, da bi se v okviru družine poleg ostalih potreb družinskih
članov krepile in bogatile trajne družinske in čustvene vezi s pomočjo knjige.
International EUROSCHOOLS
YOUTH CAMP 2008
Od 14. do 21. septembra 2008 se bomo udeležili Euro
kampa v Švici in Liechtensteinu. Štirje učenci iz 9. razreda bodo v različnih
delavnicah vzpostavljali medkulturni dialog z ostalimi učenci iz 54 članic UEFA
zveze na temo Fair Play.
|
DEJAVNOST |
IZVAJALEC |
||
|
Nega in
tekmovanje za zdrave zobe |
ZD Koper in razredniki |
||
|
Zlati sonček
1., 2. in 3. razred |
Švagelj, Topić |
||
|
Krpan 4. do 6.
razreda |
Mikeln,
Pogelšek |
||
|
Likovno delo
meseca |
Nanut,
Švagelj, Topić |
|
|
|
Likovni
natečaji |
Nanut |
||
|
UNESCO tabori |
|
||
ORGANIZACIJA DELA ŠOLE
V
šolskem letu 2008/09 bomo realizirali 190 dni pouka (9. razred – 183 dni). Med
dneve pouka štejemo tudi športne, kulturne, tehniške in naravoslovne dneve,
šolo v naravi, celodnevne ekskurzije itd. Vzgojno-izobraževalno delo bo potekalo
po programu 9-letne osnovne šole. Pouk bomo izvajali v 6 oddelkih osnovne šole,
od tega v treh kombiniranih in treh
čistih oddelkih.
ŠOLSKI KOLEDAR
|
1. 9.2008 |
ZAČETEK POUKA |
|
27., 28., 29. in 30.10.2008 31.10.08 1.11.08 |
JESENSKE POČITNICE DAN REFORMACIJE DAN SPOMINA NA MRTVE |
|
25.12.08 29.11 do 31.12.08 1. in 2.1.09 |
BOŽIČ DAN SAMOSTOJNOSTI IN
ENOTNOSTI NOVOLETNE POČITNICE NOVO LETO |
|
31.1.2009 |
ZAKLJUČEK OCENJEVALNEGA
OBDOBJA |
|
8.2.09 |
PREŠERNOV DAN |
|
13. in 14.2.09 |
INFORMATIVNI DAN V
SREDNJIH ŠOLAH |
|
16.2. – 20.2.09 |
ZIMSKE POČITNICE |
|
13.4.09 |
VELIKONOČNI PONEDELJEK |
|
27.4.09 |
DAN UPORA PROTI OKUPATORJU |
|
28.4. – 30.4.09 1. in 2.5.09 |
PRVOMAJSKE POČITNICE PRAZNIK DELA |
|
15.6.09 |
ZAKLJUČEK pouka za učence
9. razreda |
|
24.6.09 |
ZAKLJUČEK pouka za učence
od 1. do 8. razreda |
|
25.6.09 |
DAN DRŽAVNOSTI |
|
16.6. – 27.6.09 |
IZPITI za učence 9.
razreda |
|
26. 6. – 9.7.09 18.8. – 31.8.09 |
PREDMETNI, RAZREDNI IN
POPRAVNI IZPITI |
|
OCENJEVALNO OBDOBJE |
TRAJANJE |
|
prvo |
od 1. septembra 2008 do 31. januarja 2009 |
|
drugo |
od 1. februarja
do 15. junija oz. do 24. junija 2009 |
DELAVCI
STROKOVNI DELAVCI:
|
Katja Barut-Novak |
pedagoginja, ED (7., 8.),
ISPO, DSP |
|
Darinka Beštjak |
SLO (6., 7., 8. in 9. r.),
DSP, DP, VID |
|
Marko Cotič |
računalnikar, TIT, ROM., RAČ
1./2., 4., 5.R. |
|
Bojan Drole |
TJA (5. do 9.r.), DSP, DP |
|
Senada Grižon |
ZGO, GEO (6., 7., 8. in 9.
r.), JV |
|
Vanja Košpenda |
RAVNATELJICA, ŠZZ,
knjižnica |
|
Vesna Maršič |
BIO (8. in 9. r.) KEM (8.
in 9. r.), GOS (8. in 9. r.), SPH, NAR (6. in 7.), vodja šolske prehrane, DSP |
|
Tomaž Mikeln |
drugi učitelj v 1.
razredu, ŠVZ (3. 4., 5.r.), DRU 4.,
OPB, kolesarski 5.r., |
|
Pogelšek Vesna |
ŠVZ (6., 7., 8., 9.), PLE,
JV |
|
Aleksandra Starc Rojac |
kombinacija 4.,5. razred (SLO
5., NIT 4./5., GO 5., GVZ 4./5., LVZ 4./5, DRU 5., OPB, DP |
|
ITF (3.- 6.r.),
II1,II2,II3, ANG (3., 4. r.), DSP, VID |
|
|
Zvezdana Švagelj |
kombinacija 1. in 2.
razred |
|
Mira Topić |
3. razred |
|
Gaja Ukmar |
MAT 4./5., SLO 4, IT 1.,
2.r., OPB, knjižnica |
|
Patricija Vidali |
podaljšano bivanje |
|
DOPOLNJUJE |
|
|
GVZ (7. - 9. r.), OPZ, MPZ |
|
|
Vasja Nanut |
LVZ (7., 8., 9. r.), VID |
|
NADOMEŠČA |
|
|
Manuela Rev |
MAT (6., 7., 8. in 9.) FI
(8., 9.), DP |
|
PORODNIŠKI DOPUST |
|
|
Katarina Kovač |
do marca 2009 |
* ISPO – individualna in
skupinska pomoč otrokom
* DSP – dodatna strokovna
pomoč
DRUGI DELAVCI:
|
1. Jadranka Benevol |
poslovni sekretar,
računovodja |
|
2. Silvana Jakomin |
kuharica |
|
3. Vasja Kodarin |
hišnik |
|
4. Nela Paliska |
snažilka |
|
5. Fate Vergan |
snažilka |
|
6. Dolores Rus |
snažilka |
ZUNANJI STROKOVNI SODELAVCI:
|
1. Irena Lušina |
specialna pedagoginja |
|
2. Tanja Legac |
logopedinja |
ŠTEVILO UČENCEV IN RAZREDNIKI
|
RAZRED |
ŠT.
UČENCEV |
RAZREDNIK |
|
1. + 2. |
12+8 |
Zvezdana Švagelj |
|
3. |
13 |
Mira Topič |
|
4. + 5. |
10 + 6 |
Aleksandra Starc Rojac |
|
6. |
12 |
Vesna Maršič |
|
7. + 8. |
12 + 7 |
Darinka Beštjak |
|
9.r. |
9 |
Senada Grižon |
|
SKUPAJ |
93 |
|
ŠOLSKI ZVONEC
Pouk je organiziran v
dopoldanskem času za vse učence.
|
|
1., 2. in 3. r. |
|
1. ura 7.30
– 8.15 2. ura 8.20
– 9.05 malica 3. ura 9.30 – 10.15 4. ura 10.20
– 11.05 5. ura 11.10
– 11.55 6. ura 12.00
– 12.45 12.55 odhod
avtobusa kosilo 12.45 – 13.10 7. ura 13.10
– 13.55 14.05 odhod
avtobusa |
jutranje varstvo 6.15 – 8.15 1. ura 8.15 – 9.00 malica
9.00– 9.30 2. ura 9.30 – 10.15 3. ura 10.20 – 11.05 4. ura 11.10 – 11.55 5. ura 12.00 – 12.45 kosilo 12.55
odhod 1. avtobusa 14.05
odhod 2. avtobusa 15.10
odhod 3. avtobusa |
Izbirni
predmeti, individualni pouk, razredne ure in fakultativni pouk so vključeni v
urnik rednega pouka. Dopolnilni, dodatni pouk, samostojno učenje in interesne
dejavnosti so organizirane pred in po pouku.
STIKI MED ŠOLO IN STARŠI
Dobre rezultate bomo dosegli
s
sprotnim in sproščenim sodelovanjem med šolo in družino ter z aktivnim sodelovanjem
staršev.
Roditeljski sestanki
Na roditeljskih sestankih
vas
bomo
seznanili s programom
dela, z
učnim
uspehom, šolo v naravi,
tabori, poklicno orientacijo itd.
O datumih boste pravočasno obveščeni.
Govorilne ure
Popoldanske govorilne ure za razredno in
predmetno stopnjo bodo praviloma vsak PRVI TOREK
V MESECU od 16. do
18. URE. Na govorilnih
urah so lahko prisotni tudi učenci.
Enkrat tedensko potekajo govorilne ure tudi v dopoldanskem času. Določijo jih učitelji sami glede
na
urnik. Razpored bo znan naknadno.
Dnevi dejavnosti
Starši lahko sodelujejo tudi pri dnevih dejavnosti. Povabi jih
učitelj, ki organizira dejavnost.
Družabna srečanja
Šola pripravlja razne prireditve, nastope učencev,
srečanja,
itd., na katere ste vljudno
vabljeni.
Svet staršev
Svet staršev je posvetovalni organ, kjer starši izražajo svoje interese. Predstavniki staršev se vključujejo v svet šole.
DENARNE ZADEVE
ŠOLSKI SKLAD
Na
osnovni šoli deluje šolski sklad. Ustanovljen je z namenom zagotoviti otrokom
boljšo in večjo kakovost vzgojno-izobraževalnega programa, kamor sodijo
obogatitveni vzgojno-izobraževalni programi, ki se ne financirajo iz javnih
sredstev. Nadzor nad sredstvi šolskega sklada ima upravni odbor, ki deluje v
skladu s Pravilnikom in je sestavljen iz petih predstavnikov staršev in treh
predstavnikov šole.
Dejavnost sklada je pridobivanje sredstev iz:
prispevkov staršev, prispevkov občanov, donacij in iz drugih virov
Dvakrat na leto vas v imenu odbora šolskega sklada
prosimo, da poljubno prispevate v sklad. Želimo si, da bi tudi otrokom iz
socialno ogroženih družin omogočili
udeležbo v dejavnostih, kot so šola v naravi in ekskurzije v okviru naravoslovnih
in kulturnih dnevov.
Člani odbora so:
Vidali Patricija, Aleksandra Starc Rojac, Nataša
Bembič, Karmen Ugrin, Boštjan Ražman, Robi Babič in predsednik Peter Babič.
SUBVENCIJE
Starši,
ki ste v materialni in socialni stiski ali
prejemate denarno socialno pomoč lahko zaprosite za subvencioniranje
šolske prehrane (predvsem malico, izjemoma kosilo) in šole v naravi.
Obrazec
z vlogo dobite pri šolski pedagoginji. Izbor upravičencev bo opravil ravnatelj
na podlagi mnenja šolske svetovalne službe in na podlagi vrnjene izpolnjene
vloge s podpisom staršev ali skrbnikov ter priložene fotokopije odločbe o
prejemanju otroškega dodatka (in/ali fotokopije odločbe o prejemanju denarno
socialni pomoči). Na podlagi sprejetih podrobnejših kriterijev, ki bodo
potrjeni na Svetu šole in v okviru razpoložljivih sredstev, ki jih zagotavlja
Ministrstvo za šolstvo in šport, bo učencem odobrena regresirana malica,
izjemoma tudi kosilo.
Starši,
katerih vloga je zavrnjena, a imate nizek dohodek ali posebne socialne razmere,
lahko osebno zaprosite za pomoč na Centru za socialno delo Koper. Vlogo je
potrebno oddati najkasneje do konca septembra za naslednje šolsko leto.
Za pomoč pri plačilu delovnih zvezkov lahko zaprosite na Centru za socialno delo Koper do
konca junija za naslednje šolsko leto.
Stroški šolanja, ki
bremenijo starše so:
Ø
prehrana
učencev: malica, kosilo,
Ø
vstopnice za
filmske in gledališke predstave,
Ø
nastopi zunanjih
umetnikov,
Ø
vstopnine za
razne oglede,
Ø
živila za
praktični pouk gospodinjstva,
Ø
prevozni stroški
ob dnevih s posebnim programom, ki bodo presegli dogovorjeno financiranje
ministrstva,
Ø
tečaj plavanja
(2. in 3. razred),
Ø
šola v naravi,
tabori
Ø
ostale
nadstandardne storitve, ki jih bo občina organizirala v dogovoru s starši.
Denarne
obveznosti poravnavajo starši na podlagi računov in izstavljenih plačilnih
nalogov, s trajnikom pri svoji banki ali po dogovoru v gotovini.
ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA
Kadar
otrok sam ni kos učenju, če prihaja v spor s sošolci ali učitelji, če ima
težave doma ali sam s seboj, mu lahko pomaga šolska svetovalna delavka,
pedagoginja Katja Barut-Novak.
Pri
svojem delu sodeluje z učenci kot tudi z njihovimi starši, učitelji in z
vodstvom šole. Poglavitna vloga svetovalnega dela na šoli je skrb za osebni
napredek učencev.
Z
otroki in starši se najprej sreča ob vstopu v šolo. Med šolanjem otroci
postopno prehajajo iz obdobja igre v življenje z obveznostmi, potrebe po
prilagajanju in osamosvajanju pa z njimi rastejo vse do trenutka, ko je pred
njimi odločitev, kam po osnovno šoli.
Šolska
svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki pristopi, ko zmanjka moči,
ali usmeri pogled v pravo smer, ko se zazdi, da se vse rešitve izmikajo.
V
okviru svojega dela svetuje otrokom, staršem in tudi učiteljem, po potrebi pa
sodeluje s strokovnimi delavci zunanjih institucij.
Pomembno
je, da tako otroci kot starši veste, da se ob pojavu problemov, ki jih prinaša
šolanje in odraščanje, lahko obrnete na nas. Otroci se s tem naučijo ene
najpomembnejših veščin za življenje, to je, v pravem trenutku poiskati pomoč.
KNJIŽNICA
Knjižnica
deluje v prostorih na podstrešju. Je
prostor, kjer si lahko izposojate knjige in pridobivate različne
informacije. Vsak učitelj in učenec naše šole je član šolske knjižnice, kjer si
lahko brezplačno izposodi knjige. Naenkrat si lahko izposodi največ tri knjige
za 14 dni. Rok izposoje lahko podaljša še za 14 dni.
V
šolski knjižnici imamo več kot 4000 enot knjižnega gradiva. Naročeni smo
na 23 revij in časopisov, ki niso na
izposojo, lahko pa jih učenci in učitelji v času izposoje berete v knjižnici.
Učenci
si lahko knjige izposojate tudi v Potujoči knjižnici, ki nas obiskuje enkrat
mesečno.
V
šolski knjižnici vas pričakuje Gaja Ukmar.
UČBENIŠKI SKLAD
Osnovna
šola omogoča učencem, da si iz učbeniškega sklada izposodite komplet učbenikov.
Izposojevalnine ni. Ob izteku šolskega leta
morate učbenike vrniti šoli. Če bo učbenik poškodovan, uničen ali ga ne
boste vrnili oz. bi ga želeli odkupiti,
boste morali ob koncu šolskega leta poravnati stroške nakupa. O tem
morate obvestiti skrbnico učbeniškega sklada do konca tekočega šolskega leta.
ŠOLSKA PREHRANA
Svet šole je soglašal s
sklenitvijo pogodbe z OŠ Antona Ukmarja in Kopra o dobavi kosil za potrebe
vrtca in šole. Zaradi boljše organizacije dela in racionalizacije stroškov bomo
tudi letos dobavljali kosila iz omenjene šole.
Učenci se lahko naročijo na
malico in kosilo. Priporočamo, da vsak učenec prejme v šoli vsaj en obrok
dnevno.
Malica je med glavnim odmorom od 9.05 do 9.30 v jedilnici.. Učenci 1. in 2.
razreda malicajo v učilnici, učenci 3., 4., 5., 6., 7., 8 in 9. razreda pa v
jedilnici; kosilo za razredno stopnjo in
predmetno stopnjo je ob 12.45.
Kosilo lahko odjavite po telefonu 05/6571176
od 7.30 do 8.00 za tekoči dan. Malico pa lahko odjavite dan prej le za
daljšo odsotnost (od tri dni dalje). Vodja šolske prehrane je učiteljica Vesna
Maršič.
Cene šolske prehrane
(dnevno):
malica 0,84 €
kosilo 2,50 €
Stroške prehrane je potrebno poravnati v 8 dneh po prejemu položnic, sicer
naročilo naslednji mesec preneha.
Šola je dolžna zagotoviti
varnost učencev. To doseže z različnimi aktivnostmi na
področju zdravstvenega varstva, prometne varnosti, varnosti pri
delu v učilnicah ter z doslednim izvrševanjem Pravilnika o varnosti pri delu.
ZDRAVSTVENO VARSTVO
Zdravstveni
razvoj naših učencev spremlja šolska ambulanta Zdravstveni dom Koper. Vsako
drugo leto so otroci sistematsko pregledani (1., 3., 5. in 7. razred). Izvajajo
pa tudi obvezna cepljenja učencev. Odgovorna šolska zdravnica za našo šolo je
dr. Melanija Kocijan.
Center
za korekcijo sluha in govora preveri sluh učencev v prvem in osmem razredu.
Zobozdravstveno
varstvo izvaja šolska zobna ambulanta v Zdravstvenem domu Koper. V program so
zajeti vsi učenci od 1. do 9. razreda. Šolska zobozdravnica je dr. Nives Krebelj.
Ščetkanje
zob bodo izvajale učiteljice in medicinska sestra. Učenci od 1. do 4. razreda
bodo tekmovali v akciji “Za čiste zobe ob zdravi prehrani« ter tekmovanju »sami
s seboj«, kjer bodo simbolično nagrajeni vsi, kateri bodo pri vsakem pregledu
zobovja imeli le te čiste.
PROGRAM ZDRAVSTVENE
VZGOJE
Referat za zdravstveno
vzgojo in preventivo pri Zdravstvenem domu Koper bo tudi letos pripravil
predavanja za učence.
1.
razred
Zdrav
način življenja – predstavitev z lutko
Priprave
na cepljenje – z lutko - Mirkom
»Kdo
mi lahko da zdravilo« izkustvena delavnica na prostem
2.
razred
Ko potrebujemo zdravnika… - z Mirkom poklici v
zdravstvu
3.
razred
Preprečevanje
nalezljivih bolezni – z Mirkom otroške bolezni
4.
razred
Osebna
higiena razlike med spoloma, nosečnost in rojstvo
Priprava
na šolo v naravi – z Mirkom
5. razred
(Pred)puberteta, poostrena
osebna higiena
Zdrava prehrana (iz rok v
usta in naprej)
Poletne počitnice;
preprečevanje poškodb in prva pomoč
6. razred
Zdrav način življenja
AIDS – osnove, sladkorna
bolezen
7. razred
Medsebojni odnosi, odnosi
med spoloma
Zasvojenost - droge, škodljivost alkohola, tobaka
8. razred
Zdrav način življenja –
preventiva tudi pred rakom
Medsebojni odnosi
Ilegalne droge, AIDS
9. razred
ZNŽ - obnovitev odločanja,
pravilna uporaba zdravil,
spolna vzgoja, samopregledovanje mod in dojk, kontracepcija,
načrtovanje družine
DEŽURSTVO
Vsak dan v času glavnega
odmora in kosila izvajajo dežurstvo v šolskem prostoru trije učitelji.
PODALJŠANO BIVANJE
Podaljšano
bivanje je namenjeno učencem razredne
stopnje, ki doma nimajo varstva, in učencem predmetne stopnje v obliki
samostojnega učenja.
Namen podaljšanega bivanja
za učence razredne stopnje:
Ø
sprostitvene
dejavnosti,
Ø
ustvarjanje
pogojev za opravljanje domačih nalog in izvajanje
učne pomoči,
Ø
družabne igre,
kjer pridobivajo življenjske izkušnje, spoznavajo načela zdravega načina
življenja,
Ø
ustvarjalne
dejavnosti z uporabo različnih materialov.
Podaljšano bivanje je
organizirano od 11.55 do 16.05. Vodi ga učiteljica Patricija Vidali.
Otrok lahko predčasno odide
iz OPB samo s pisnim privoljenjem staršev.
JUTRANJE VARSTVO
Je
namenjeno učencem 1. razreda, ponujamo pa ga tudi učencem razredne stopnje, ki
prihajajo v šolo veliko pred začetkom pouka.
Jutranje
varstvo je organizirano vsak dan od 6.15 do 8.15. V jutranjem varstvu učenci
preživijo čas do pouka z različnimi skupinskimi ali individualnimi igrami,
branjem in ostalim vodenim delom. Jutranje varstvo poteka v učilnici v
pritličju šole.
ORGANIZACIJA PREVOZA IN VARSTVA VOZAČEV
Varstvo
vozačev je organizirano za učence, ki se v šolo in domov vozijo z avtobusom. Učence
spremlja na avtobusno postajo dežurni učitelj ob 12.55 in 14.00.
Šola
zagotavlja brezplačen prevoz za vse učence šole, ki imajo stalno prebivališče,
oddaljeno od šole več kot 4 km ter za učence, ki imajo po presoji ustreznih
organov nevarno pot
v
šolo. Ustreznega prevoznika izbere ustanovitelj šole (občina) na javnem
razpisu.
Šolski
prevoz za OŠ Gračišče izvaja Avrigo avtobusni prevozi.
VARNA POT V ŠOLO
Po
Zakonu o varnosti cestnega prometa (80. člen) morajo otroci prvega razreda OŠ
imeti na poti v šolo in domov spremstvo. Spremljevalci so lahko tudi otroci
stari od 10 do 14 let, če to dovolijo otrokovi starši. Učenci prvega razreda
naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj
nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.
Osnovna šola Istrskega odreda Gračišče določa s hišnim redom
vprašanja pomembna za nemoteno življenje in delo v šoli.
Prihajanje učencev in izvajalcev programov v šolo
Učenci morajo priti v šolo pravočasno in najmanj 10
minut pred določenim časom za pričetek pouka oz. programa.
Odpiranje učilnic
Učenci morajo počakati učitelja pred začetkom šolske
ure pred učilnico v kateri bo potekal vzgojno-izobraževalni proces.
Učilnice odpirajo učitelji. Če učitelji zaklepajo
učilnice v času petminutnih odmorov morajo zagotoviti, da se pouk prične točno
po urniku zvonenja.
Prihajanje učencev v šolo
Na poti v šolo in iz nje učenci upoštevajo pravila
prometne varnosti. Učence 1. razreda v šolo in iz nje obvezno spremljajo starši
oz. druga oseba, ki so jo za to pooblastili starši in o tem pisno obvestili
šolo.
V šolo prihajajo učenci ob
določeni uri razen učencev, ki so
vključeni v jutranje varstvo in učenci vozači. Ob prihodu v šolo se učenci v
garderobi preobujejo v copate in odložijo oblačila.
Učenci, ki se v šolo pripeljejo s kolesom, morajo
imeti opravljen kolesarski izpit in po predpisih opremljeno kolo. Šola za
kolesa ne prevzema odgovornosti. Kolo mora biti med poukom zaklenjeno.
Vstop v šolske prostore (tudi v garderobo) je z
rolerji, skiroji ali kotalkami prepovedan. Če se učenecv šolo prirola ali
prikotalka mora imeti s seboj obutev, ker se del pouka lahko izvaja tudi v
okolici šole.
Odhajanje učencev iz šole
Po zadnji uri pouka oz.
drugih dejavnosti učenci zapustijo šolske prostore in odidejo domov. Zadrževanje v šolskih prostorih ali v garderobah po
končanem pouku ali drugih vzgojno-izobraževalnih dejavnostih ni dovoljeno.
Zadrževanje v šoli po končanem pouku je dovoljeno
samo učencem vključenim v organizirano varstvo, učencem vozačem, obiskovalcem
popoldanske učne pomoči, obiskovalcem popoldanskih interesnih dejavnosti ali
drugih, v šoli dogovorjenih dejavnostih.
Po končani zadnji šolski
uri pouka in ob koncu drugih dejavnosti učitelj pospremi učence v garderobo.
Odhodi učencev med poukom
Učenci lahko zapustijo šolski prostor samo iz opravičenih razlogov, kot
so:
·
odhod k
zdravniku na podlagi pisnega ali ustnega obvestila
starša,
·
predhodno
najavljeni športni treningi na podlagi potrdila športnega kluba,
·
obiskovanje
glasbene šole zaradi nastopa na podlagi potrdila glasbene šole.
Izjemni odhodi učencev med poukom
Učenec lahko izjemoma zapusti šolo v času pouka, če
za odhod pisno ali ustno zaprosijo starši.
V primeru, da ima učenec v šoli zdravstvene težave
(vročina, slabost, bruhanje ipd.) ali se poškoduje, mora razrednik, učitelj ali
drugi strokovni delavec, ki ima učenca pri pouku o stanju učenca obvesti
ravnateljico in starše.
Razrednik ali druga odgovorna oseba obvesti starše, s katerimi se dogovori o času in načinu odhoda učenca domov.
Učenci 1. razreda tudi v izjemnih primerih ne smejo
oditi iz šole sami, ampak obvezno v spremstvu staršev ali s strani staršev
pooblaščene osebe.
Vstop v šolo v popoldanskem času - interesne dejavnosti
V
popoldanskem času odklepa vrata mentor interesne dejavnosti, h kateri je učenec
namenjen.
Mentor interesne dejavnosti pospremi celo
skupino učencev tudi po končani vadbi do izhoda in poskrbi, da učenci zapustijo
šolsko stavbo. Enako velja za najemnike šolskih prostorov.
Učenci se preobujejo v šolske copate. Enako
velja tudi za učence drugih osnovnih šol, ki prihajajo v šolo k dopolnilnim
dejavnostim.
Gibanje staršev, obiskovalcev in najemnikov prostorov
po šolski zgradbi
Gibanje staršev, obiskovalcev in najemnikov prostorov
po šolskih zgradbah je omejeno. V učilnice lahko vstopajo straši in obiskovalci
samo z dovoljenjem ravnateljice..
Pouk
Učitelj je dolžan točno začeti in
končati učno uro. Če učitelj zamudi več kot 5 minut, je reditelj dolžan
sporočiti njegovo odsotnost vodstvu šole, ki bo organiziralo nadomeščanje.
Šolske ure se začenjajo s pozdravom,
umirjanjem učencev in medsebojno komunikacijo. Način pozdravljanja določijo
učenci in učitelji sami.
Učitelj na začetku ure izpolni in
uredi dokumentacijo dela oddelka, med drugim preveri prisotnost učencev pri
pouku.
Med poukom učenci praviloma ne
odhajajo iz učilnice. V tem času so učenci dolžni upoštevati dogovore o
disciplini.
Učenci ob koncu učne ure zapustijo
učilnico šele, ko jim to dovoli učitelj.
Ukrepanja, ravnanja in obnašanja v šolskem prostoru
TELOVADNICA
Splošna navodila
·
V
telovadnico je prepovedan vstop brez spremstva učitelja.
·
Uporaba
telovadnih orodij brez nadzora ni dovoljena.
·
Ob
odhodu učitelj zapre in zaklene vrata, ki vodijo v telovadnico.
Vstop v telovadnico
Učenci pred pričetkom ure športne
vzgoje počakajo na učitelja športne vzgoje pred vhodom v telovadnico. Počakajo,
da učenci, ki so imeli pred njimi športno vzgojo, zapustijo garderobe.
Učenci razredne stopnje pridejo v
telovadnico skupaj z razrednikom.
Učenci v garderobi odložijo obleko
ter se preoblečejo v športno opremo.
Pripravljenost na
športno vzgojo obsega
·
ustrezno
obutev: copati z gumo,
·
športne
copate in športno opremo učenci shranijo v svojih omaricah;
·
ustrezna
oblačila: majica, kratke hlače ali trenirka
·
ustrezno
urejeni lasje (speti);
·
nakit
in dragocenosti učenci ne nosijo k športni vzgoji.
UČILNICA
FIZIKE, KEMIJE, BIOLOGIJE
Vse nevarne
kemikalije, kužnine, nevarni rekviziti in naprave so varno shranjeni v
zaklenjenih prostorih ali v omarah. Učencem je dovoljen in omogočen dostop do
njih samo pod nadzorom učitelja.
V učilnici
je prepovedano jesti in piti.
GOSPODINJSKA UČILNICA
V učilnici se učenci
ravnajo po navodilih učitelja:
·
kozarce, skodelice in drugo posodo
jemljejo učenci iz omaric le z učiteljevim dovoljenjem;
·
živil, gospodinjskih aparatov in
drugih predmetov, ki so odloženi na delovnem pultu, se učenci dotikajo le z dovoljenjem učitelja;
·
štedilnik in druge pripomočke
vklopijo le po navodilih učitelja;
·
previdni so pri delu z ostrimi
predmeti;
·
roke si umivajo le pri umivalniku;
·
posodo pomivajo v pomivalnem koritu
in v pomivalnem stroju;
·
smeti odlagajo v koš za smeti;
·
pospravijo za seboj.
UČILNICA ZA
RAČUNALNIŠTVO
Učenci pred začetkom pouka v
računalniški učilnici počakajo pred učilnico in vstopijo le ob
·
spremstvu
odgovornega učitelja;
·
delajo
po navodilih in uporabljajo samo s programom in navodili predvideno programsko
opremo;
·
v
nastavitve računalnika posegajo le z dovoljenjem učitelja;
·
vsako
nepravilnost v delovanju računalnika takoj javijo;
·
računalniška
učilnica mora biti vedno, kadar v njej ne potekata pouk ali druga
aktivnost, zaklenjena;
·
v
računalniški učilnici učenci ne malicajo.
UČILNICA ZA TEHNIČNI POUK
Pri pouku tehnične vzgoje je
potrebno upoštevati:
·
V učilnici se
mora vzdrževati red in snaga.
·
Po delu se
orodja spravijo na odrejena mesta.
·
Učenec je dolžan
po delu svoje delovno mesto očistiti in zapustiti urejeno.
·
Učenec ne sme
samostojno zaganjati strojev. Pri strojih delata vedno po dva pod nadzorstvom
učitelja.
·
Za varnost
učencev pri pouku tehnične vzgoje je odgovoren učitelj tehničnega pouka, ki
mora z varnostnimi predpisi seznaniti vse učence in poskrbeti za izvajanje
le-teh.
ŠOLSKA KNJIŽNICA
Obnašanje v prostorih
knjižnice
·
v
knjižnici se ne je` in ne pije;
·
se
ne lovi ali skriva;
·
se
ne vpije in ne teka;
·
se
ne trga ali uničuje knjižničnega gradiva;
Tu vsakdo lahko bere, piše referate,
se uči, piše domačo nalogo, uporablja računalnik, bogati svoj besedni zaklad,
najde svoj mir.
Če se učenec v knjižnici večkrat
neprimerno obnaša, mu bo knjižničarka prepovedala obisk v knjižnici za določen
čas (o tem so obveščeni razrednik in straši učenca).
Šolske torbe je potrebno odložiti na
prostor, ki je za to določen.
Ukrepi in prepovedi uporabe nedovoljenih naprav in
pripomočkov
Uporaba mobilnih telefonov
·
V šoli je
kakršna koli uporaba mobilnih telefonov med poukom in pri izvajanju drugih
učnovzgojnih dejavnosti prepovedana.
·
V primeru, da
učenec v šolo prinese mobilni telefon, zanj tudi v celoti odgovarja, šola pa
smatra, da ga ima učenec v šoli z vednostjo staršev.
·
Če učenec
mobitel uporablja in ovira šolsko delo (to velja tudi na dnevih dejavnosti,
športnih dnevih, ekskurzijah …), mu ga učitelj začasno odvzame.
·
Odvzeti mobitel
učitelj preda ravnatelju, kjer telefon lahko prevzamejo učenčevi starši. O
odvzemu mobilnega telefona ali drugih predmetov učitelj obvesti starše.
·
Strogo je
prepovedana uporaba mobitelov z namenom fotografiranja ali snemanja v šoli.
·
Šola za
poškodovane, izgubljene ali odtujene mobilne telefone ne odgovarja.
Prepoved
snemanja
·
Prav tako je v
šoli prepovedana uporaba drugih naprav, ki omogočajo kakršno koli avdio in
video snemanje šolskih prostorov, zaposlenih in sošolcev (razen v primerih, ko
ima oseba za to dovoljenje vodstva šole).
·
Enake omejitve
veljajo za fotografiranje v šoli.
·
Nepooblaščeno
uporabo teh naprav bo šola obravnavala kot hujše kršenje hišnega reda in
predpisov o varstvu osebnih podatkov.
Predvajalniki glasbe
Učencem med poukom in pri izvajanju drugih
učnovzgojnih dejavnosti ni dovoljena uporaba različnih glasbenih in video
predvajalnikov, razen v dogovoru z učiteljem.
Druge omejitve in zahteve za zagotavljanje varnosti
·
Učitelj lahko
učencu začasno odvzame tudi druge predmete ali snovi, ki ne sodijo v šolo, še
posebej, če z njimi moti pouk ali z njimi ogroža svojo varnost in varnost
drugih.
·
Učitelj, po
svoji presoji, po pouku učencu vrne predmet ali pa o dogodku obvesti starše in
vodstvo
šole.
·
V šolo ni
dovoljeno prinašati in v njej uporabljati:
- nevarnih predmetov,
-
drugih predmetov, ki jih učenec v šoli ne potrebuje.
·
Kajenje, uživanje in ponudba alkoholnih pijač in drog
ter drugih psihoaktivnih sredstev je prepovedano v prostorih in na pripadajočem
funkcionalnem zemljišču.
·
V šolo je
prepovedano prinašati in uporabljati druge snovi, ki so neprimerne ali
škodljive za otrokovo zdravje in razvoj (npr. energetske pijače).
Učencem svetujemo, da dragocenih predmetov (npr.
nakita, dragih ur,…) ali večjih vsot denarja ne nosijo v šolo. Za izgubljene
ali drugače odtujene zgoraj omenjene stvari, šola ne prevzema odgovornosti.
Ukrepi za varnost med odmori
·
V ugodnem
vremenu se učenci preobujejo in na prosto. Dežurni učitelj mora biti obvezno
prisoten ves čas aktivnega odmora in mora imeti pregled in kontrolo ter
možnosti takojšnega posredovanja pri učencih.
·
Na vadbenem,
igralnem prostoru naj bo takšno število učencev, ki omogoča normalno in varno
igro.
·
Uporabljati moramo
starosti, sposobnostim in znanju učencev primerne rekvizite.
·
Med potekanjem
aktivnega odmora mora biti dežurni učitelj pozoren na morebitne dejavnike, ki
bi lahko povzročili nesrečo in jih mora sproti odstranjevati.
·
Uporabljamo
predvsem vsebine aktivnega odmora, ki jih učenci že obvladajo.
·
V času aktivnega
odmora se ne sklicujejo sestanki učiteljev.
·
V prostorih se
naj igra, vadi ob odprtih oknih.
·
Učenci se v
nobenem primeru ne smejo samovoljno oddaljevati in zapuščati skupine ali
prostora, kjer se odvija po programu določena aktivnost.
Ukrepi za varstvo vozačev
·
Učenci, ki zaključijo s poukom in odhajajo domov s
šolskim prevozom, so lahko vključeni v varstvo vozačev ali druge oblike varstva.
·
Učenci so dolžni
upoštevati navodila učiteljev varstva vozačev.
·
Učenci so dolžni
opozoriti dežurne učitelje na dogajanje, ki ni v skladu s hišnim redom šole.
Dežurne učitelje ali vodstvo šole obvestijo tudi v primeru, ce se na šoli
dogaja kaj neobičajnega.
Dežurstvo v razredu - rediteljstvo
Vsaka oddelčna skupnost določi na razrednih urah po dva reditelja, ki
opravljata svoje delo en ali dva tedna in imata sledeče naloge:
·
skrbita, da je
učilnica, kabinet ali prostor, v katerem učenci delajo, vedno čist in
pospravljen,
·
ob prihodu
učitelja vzgojno-izobraževalnih programov v razred ga seznanita o odsotnosti
učencev,
·
po končani uri
počistita tablo in uredita učilnico,
·
po končani drugi
uri prineseta malico v razred in jo ob prisotnosti učitelja razdelita (1., 2.
in 3. razred), po malici pomagata skrbeti za čistočo in urejenost učilnice,
·
po končani drugi
uri pripravita malico v jedilnici (od 4. do 9. razreda), po malici poskrbita za
čistočo in urejenost jedilnice
·
v odmorih
pazita, da ne pride do poškodb imovine in odtujitve lastnine,
·
javljata
razredniku oziroma izvajalcu učne ure nepravilnosti in poškodbe šolske imovine,
·
opravljata druge
naloge, za katere ju pooblasti oddelčna skupnost ali razrednik,
Dežurstvo v jedilnici v času malice
Dežurni učitelji in reditelji:
·
skrbi za
urejenost omizja in za čistočo jedilnice,
·
pomaga pri
razdeljevanju obrokov hrane,
·
pomaga
pri pospravljanju omizij,
Malica v jedilnici
Učence
pospremi v jedilnico učitelj, ki je poučeval drugo uro v razredu.
Učenci
in učitelji morajo upoštevati:
·
urnik, ki ga šola določi z
letnim delovnim načrtom
·
pravila ravnanja, obnašanja v jedilnici.
Malica v razredu
Malico prinašajo v oddelke
učenci, ki jih določi razrednik (reditelja).
Reditelja
oddelka s pomočjo učitelja skrbita, da se:
·
prevzame malico
po končani drugi šolski uri,
·
malica razdeli
na kulturen način,
·
po malici vrne
posoda in ostanke malice, ločene na embalažo in živilske ostanke, v kuhinjo,
·
po malici skupaj
z drugimi učenci oddelka očisti učilnico.
Potek
prehranjevanja v času malice spremljajo dežurni učitelji.
Kosila
Učenci
in učitelje morajo upoštevati:
·
urnik, ki jih šola določi z letnim delovnim načrtom
·
pravila prijavljanja in odjavljanja kosil ter
·
pravila ravnanja, obnašanja v jedilnici.
Jedilnik za tekoči teden je objavljen na oglasni deski.
Hranjenje garderobe
·
Učenci
se ob vsakem prihodu v šolo in ob vsakem izhodu iz šolske stavbe preobujejo v
garderobi.
·
Učenci
hranijo obutev, vrhnjo garderobo v garderobnih omaricah.
·
Urejenost
omaric preverja razrednik ob prisotnosti učenca.
·
Učenci
morajo pred zimskimi počitnicami ter ob koncu pouka v šolskem letu pred
podelitvijo spričeval izprazniti omarico in jo očistiti.
·
Šola
ne odgovarja za predmete, ki jih učenci prinašajo ali hranijo v šoli.
Ravnanje ob poškodbah šolskega inventarja in skrb za opremo
·
Oddelčne
skupnosti skrbijo za osnovno urejenost učilnic.
·
Vsi delavci šole
odgovarjajo za urejenost, opremo, učila in ostali šolski inventar.
·
Vsi učenci šole
odgovarjajo za urejenost, opremo, učila in ostali šolski inventar.
Ostala
določila hišnega reda
·
Razredniki so dolžni hišni red predstaviti učencem in
staršem na začetku šolskega leta in po potrebi večkrat tudi med šolskim letom.
·
Učenci in učitelji morajo biti dosledni pri
spoštovanju in izvrševanju dogovorjenih pravil.
·
Na šoli je potrebno posvetiti veliko pozornosti
lepim, vljudnim in spoštljivim medsebojnim odnosom med učenci, med učenci in
zaposlenimi in do vseh obiskovalcev šole.
·
Učenci zaposlene na šoli vikajo.
·
Učitelji so se dolžni z učenci pogovarjati tudi o
bontonu.
·
Učenci višjih razredov so še posebej pozorni in
skrbni do mlajših učencev.
·
Učenci so dolžni sodelovati pri organiziranih in
dogovorjenih oblikah vzdrževanja in urejanja šole in njene okolice.
·
V šolskih prostorih se ne sme izvrševati prodaja in
oglaševanje brez dovoljenja vodstva šole.
·
V šolo je prepovedano voditi ali nositi živali, razen
z dovoljenjem vodstva šole, kadar gre za živali, ki bodo sodelovale v
vzgojno-izobraževalnemu procesu.
Skrb za
čisto in urejeno okolje:
·
odpadke mečemo v koše za smeti,
·
pazimo in ne uničujemo šolske lastnine,
·
skrbimo za higieno v sanitarijah,
·
toaletni papir in papirnate brisače, vodo in milo
uporabljamo namensko in varčno,
·
posebno skrb namenjamo čistemu in urejenemu šolskemu
okolju,
·
ko učenci zapuščajo igrišče ali šolsko dvorišče,
dežurni učitelj poskrbi, da učenci odvržene odpadke pospravijo.
Kršitve pravil hišnega reda
V primeru, da učenec krši pravila hišnega reda, bo
šola kršitev obravnavala v skladu z določili Pravilnika o pravicah in
dolžnostih učencev v osnovni šoli (Ur.l. št. 75/04).
NAČINI OBVEŠČANJA
Predvidena
nadomeščanja in spremembe urnika so objavljena na oglasni deski.
Šola obvešča o dejavnostih, o roditeljskih sestankih, o aktualnih dogodkih,
skupnih uspehih in drugih spremembah na oglasnih deskah, s pisnimi obvestili in
na spletni strani šole http://www2.arnes.si/~oskpio1s/.
OPRAVIČILA STARŠEV
Odsotnost
učenca zaradi bolezni ali drugega opravičljivega razloga morajo starši
opravičiti osebno ali v pisni obliki. Opravičila je potrebno izročiti
razredniku najkasneje v petih dneh po vrnitvi učenca v šolo. Prosimo, da
uporabljate obrazce, natisnjene v tej publikaciji.
Učenec
lahko izostane, ne da bi starši sporočili vzrok
izostanka, če njegov izostanek razredniku vnaprej napovejo. Ta izostanek
lahko strnjeno ali v več delih traja največ pet dni v letu.
V
času, ko je učenec v šoli, vendar zaradi določenega vzroka ne more telovaditi,
naj starši ravno tako napišejo opravičilo.
V
delo vrtca se vključuje pedagoginja Katja Barut-Novak.
|
|
ODDELEK |
NORMATIV |
ŠT. OTROK |
|
1. |
1. STAROSTNEGA OBDOBJA od 1 do 2 |
9 - 14 |
14 |
|
2. |
2. STAROSTNEGA OBDOBJA od 4 do 6 |
17 - 24 |
19 |
|
3. |
KOMBINIRAN |
10 - 19 |
15 |
Vrtec
posluje vsak delovni dan od 5.30 do
16.30, razen ob praznikih in od 15. julija do 15. avgusta, ko je zaprt.
Zaradi
nemotenega dela v vrtcu je zaželen prihod otrok v vrtec do 8.30.
Dnevni program
Traja
od 6 do 9 ur in obsega vzgojo, izobraževanje, varstvo in prehrano s tremi
obroki (malico, kosilom in popoldansko malico).
Poldnevni program
Traja
od 4 do 6 ur in obsega vzgojo, izobraževanje, varstvo in prehrano z dvema
obrokoma (malico in kosilom).
Otrok je lahko v vrtcu, v
času od 7.00 do 13.00 ali od 8.00 do 14.00.
Dnevni ritem dela v vrtcu :
|
5.30 |
Prihod otrok in igra v
manjših skupinah. |
|
6.30 – 7.00 |
Zajtrk. |
|
8.50 – 9.20 |
Osebna higiena in malica. |
|
9.30 – 11.30 |
Usmerjene dejavnosti in
igra otrok z različnimi materiali, glede na vremenske razmere tudi na igrišču
ali v telovadnici, sprehod po bližnji okolici, med igro imajo otroci ves čas
na razpolago sadje in napitek. |
|
11.30 – 12.30 |
Osebna higiena in kosilo. |
|
12.30 – 14.30 |
Sproščanje, možnost počitka
na ležalnikih ali blazinah, umirjene dejavnosti v manjših skupinah. |
|
15.00 |
Popoldanska malica. |
|
15.15 – 16.30 |
Igre in zaposlitve po
želji otrok v malih skupinah. |
|
16.30 |
Zapiranje vrtca. |
PRAVICE OTROK
·
pravica po
največ 9 urni prisotnosti v vrtcu,
·
ne delamo razlik
med otroki glede na raso, barvo, spol, jezik, vero, politično ali drugo
prepričanje, narodno, etnično ali družbeno poreklo, premoženje, rojstvo ali
kakršenkoli drug položaj otroka, njegovih staršev ali zakonitega skrbnika,
·
vsem otrokom
zagotavljamo enake možnosti za sodelovanje pri dejavnostih, ki potekajo v
okviru standardnega programa vrtca,
·
spoštujemo
osebno dostojanstvo in integriteto otroka,
·
spoštujemo in
upoštevamo otrokov pogled na svet, njegovo razumevanje stvari, dogodkov in
položajev ter čustveno odzivanje nanje in spodbujamo možnost dojemanja iste
stvari ali dogodkov iz različnih perspektiv,
·
upoštevamo
individualne in skupinske razlike med otroki in oblikujemo pogoje za izražanje
teh razlik, pravico do izbire in drugačnosti,
·
vzgojno delo z
otroku snujemo na znanju in razumevanju otrokovega razvoja v določenem
starostnem obdobju in na značilnostih posameznega otroka,
·
otroka varujemo
pred telesnim in drugačnim nasiljem drugih otrok in odraslih. Ob sumu
zanemarjanja ali zlorabe otroka obvestimo odgovorno osebo ali institucijo,
·
zagotavljamo
varno, razumevajoče in spodbudno okolje za otrokov telesni, duševni in socialni
razvoj in na osnovi pozitivnih čustvenih, spoznavnih in socialnih izkušenj za
njegovo polno zaupanje vase.
PRAVICE STARŠEV
·
spoštujemo in
upoštevamo starše kot primarne vzgojitelje, ki nosijo glavno odgovornost za
otrokovo vzgojo in razvoj in jim dajemo možnost soodločanja o vseh pomembnih
vprašanjih v zvezi z njihovim otrokom,
·
starše obveščamo
o programu vrtca in jih spodbujamo, da sodelujejo pri načrtovanju in izvajanju vzgojnih
dejavnosti,
·
s starši gojimo
odprt dialog in jih sproti obveščamo o otrokovem razvoju, aktivnostih v skupini
in vrtcu,
·
z informacijami
o otroku in družini, ki nam jih otroci in starši zaupajo, ravnamo odgovorno in
jih ohranjamo zaupne,
·
seznanjamo
starše s spoznanji stroke o predšolskem otroku in jih ozaveščamo o pomenu ustreznega
vzgojnega ravnanja,
·
ob vstopu otroka
v vrtec spodbujamo starše, da s svojo prisotnostjo v skupini pomagajo otroku
pri prilagajanju na vrtec.
OBVEZNOSTI STARŠEV
·
da redno
plačujejo stroške programa, v katerega je vključen otrok.
·
da upoštevajo
poslovni čas vrtca in dnevni red,
·
da spoštujejo
delo, organizacijo in osebje vrtca,
·
da ima otrok ob
prihodu in odhodu iz vrtca spremstvo staršev oz. od staršev pooblaščenih
polnoletnih oseb,
·
da obvestijo
vrtec o daljši ali krajši odsotnosti otroka najkasneje do 8. ure zjutraj,
·
da v primeru
otroških nalezljivih bolezni to takoj sporočijo odgovorni osebi v vrtcu,
·
da v vrtec
pripeljejo otroka, ki s svojim zdravstvenim stanjem ne ogroža sebe in drugih,
·
da v primeru
poškodbe ali nenadne spremembe zravstvenega stanja otroka po obvestilu
vzgojitelja v najkrajšem času pridejo po otroka v vrtec,
·
da najkasneje na
dan vstopa otroka v vrtec vzgojiteljici izročijo potrdilo pediatra o
zdravstvenem stanju otroka,
·
da ob sprejemu
otroka opozorijo na posebnosti otroka, ki so pomembne za njegovo varnost in
zdravje oz. predložijo navodilo zdravnika,
·
da pisno
najavijo izstop otroka iz vrtca (začasni ali trajni izpis),
·
da uredijo vse
formalnosti v zvezi s postopkom za sprejem otroka v vrtec in jamčijo za
resničnost podatkov,
·
da upoštevajo
navodila in obvestila na oglasnih deskah za starše,
·
da so otroci
oblečeni in obuti vremenu in napovedanim dejavnostim primerno,
·
da mlajše otroke
uvajajo v vrtec postopno in ob svoji prisotnosti v dogovoru z vzgojiteljico,
·
da sproti
obveščajo vzgojiteljico o spremembi podatkov o svoji dosegljivosti v času
bivanja otroka v vrtcu,
·
da se zanimajo
za otrokov razvoj in se vključujejo v organizirane oblike sodelovanja.
VPIS OTROK
Za
vpis otrok v vrtec starši izpolnijo prošnjo, ki jo dobijo pri pedagoginji. Vpis
za naslednje šolsko leto poteka skozi celo leto do konca meseca aprila. V
začetku meseca maja zaseda Komisija za sprejem otrok v vrtec. Ob prejetju
sklepa ravnatelja o sprejemu otroka v vrtec starši podpišejo pogodbo o
določitvi medsebojnih pravic in obveznosti staršev in vrtca. Pred vstopom v
vrtec morajo starši z otrokom opraviti zdravniški pregled. Sprejem otrok v
vrtec je v mesecu septembru.
PLAČILO PROGRAMA
Plačilo
staršev za programe v vrtcu določi MO Koper na podlagi lestvice, ki starše
razvršča v razrede.
Pri razvrščanju v razrede se upošteva mesečni dohodek na družinskega člana v
primerjavi s povprečno plačo v Republiki Sloveniji in upošteva premoženje
družine.
Starši plačajo največ 80% in najmanj 10% cene programa, v katerega je vključen
otrok. Če je v vrtec vključen več kot en otrok iz družine, starši za starejšega
otroka plačujejo za en razred nižjo ceno, za mlajše otroke pa so plačila
oproščeni.
Starši novincev lahko uveljavljajo znižano plačilo vrtca tako, da oddajo vlogo
pri pristojnem občinskem organu najkasneje 15 dni pred vstopom otroka v vrtec.
Vsi ostali starši pa vlogo oddajo predvidoma do 15. novembra tekočega leta za
naslednje šolsko leto. Če starši vključijo v vrtec še drugega oz. nadaljnjega
otroka in jim je za starejšega otroka že določeno plačilo za vrtec,
uveljavljajo oprostitev plačila za mlajšega otoka na posebnem obrazcu pri
pristojnem organu občine.
OBRAČUNAVANJE ODSOTNOSTI
Odsotnost otroka starši
sporočijo v vrtec do 8. ure zjutraj. Na podlagi pravočasne odjave se odštejejo
stroški prehrane.
IZPIS
Če
se starši odločijo za izpis otroka iz vrtca, morajo izpolniti obrazec
(izpisnica), ki ga dobijo pri pedagoginji in sicer 15 dni pred nameravanim
datumom izpisa. Izpisan otrok nima prednosti pri ponovnem sprejemu v vrtec.
NAČINI
POVEZOVANJA IN SODELOVANJA S STARŠI
·
vsakodnevne
izmenjave informacij,
·
govorilne ure:
1x mesečno po dogovoru z vzgojiteljico,
·
roditeljski
sestanki,
·
strokovna
predavanja za starše,
·
ustvarjalne
delavnice za starše
·
skupna srečanja:
praznovanja, izleti, pikniki, prireditve,
·
akcija Zbirajmo
star papir
·
svet staršev
vrtca.