PUBLIKACIJA OSNOVNE ŠOLE ISTRSKEGA ODREDA GRAČIŠČE

V ŠOLSKEM LETU 2008/2009

 

 

 

i m e  i n  p r i i m e k

 

n a s l o v

 

r a z r e d,

r a z r e d n i k

 

d o m a č i  t e l e f o n

 

 

 

KAZALO

 

Nagovor ravnateljice                                                     2

PODATKI O ŠOLI                                                         3

PROGRAM DELA ŠOLE                                               5

Obvezni in razširjen program                                         5

            Fakultativni pouk                                               6

            Izbirni predmeti                                                7

            Dodatni pouk                                                    7

            Dopolnilni pouk                                                 8

            Različne oblike pomoči                                     8

            Preverjanje in ocenjevanje                                 9

            Nacionalno preverjanje znanja                            10

            Interesne dejavnosti                                          12

            Šola v naravi                                                    14

            Dnevi dejavnosti                                               14

            Tekmovanja                                                      21

            Projekti                                                            22

ORGANIZACIJA DELA ŠOLE                                        26

            Šolski koledar                                                   27

            Delavci                                                            28

            Število učencev in razredniki                             29

            Šolski zvonec                                                   30

            Stiki med šolo in starši                                      30

            Denarne zadeve                                               31

            Strokovna svetovalna služba                              33

            Knjižnica                                                          33

            Učbeniški sklad                                                34

            Šolska prehrana                                               34

            Varnost učencev                                              35

                        Zdravstveno varstvo                               35

                        Dežurstva                                             36

                        Podaljšano bivanje                                36

                        Jutranje varstvo                                     37

                        Varstvo vozačev                                    37

Varna pot v šolo                                    37

ŠOLSKI RED                                                               38

VVO                                                                            49


OSNOVNA ŠOLA ISTRSKEGA ODREDA GRAČIŠČE

Gračišče 5

6272 GRAČIŠČE

 

 

 

 

 

Ravnateljica                              Vanja Košpenda

Tel: ravnatelj                             05/6571-014

                                               040685919

e-mail                           vanja.kospenda@guest.arnes.si

 

 

Tel: tajništvo                              05/6571-176

                                               05/6571-174

Fax:                                         05/6571-148

e-mail                           tajnistvo.oskpio@guest.arnes.si

 

 

Spletna stran                http://www2.arnes.si/~oskpio1s/

 

 

Transakcijski račun:                  01250 – 6030656313

Davčna številka:                        SI 78522625

 

 


 

 

DRAGE UČENKE IN UČENCI, SPOŠTOVANI STARŠI

 

 

 

Pred vami je publikacija Osnovne šole Istrskega odreda Gračišče za šolsko leto 2008/09, v kateri predstavljamo program in organizacijo dela naše šole.

 

Skupaj smo zakorakali v novo šolsko leto 2008/09 in četudi se zdi, da je vsako šolsko leto enako, ni tako, ker se vedno začenja nova zgodba. Vsak drugače zaznava sebe, drugače doživljamo šolska prijateljstva in znanstva in na vsakem začetku so pred nami nova pričakovanja in izzivi.

 

Želim si, da bi bila šola za vse nas okolje dobrega počutja, medsebojnega spoštovanja, sodelovanja in razumevanja, kjer bomo vsi udeleženci v šolskem procesu imeli možnost pridobivanja, kar največ znanj in spoznanj.

 

Učenci, potrudite se, da boste ob znanju, spretnostih in veščinah pridobivali tudi vrline in vrednote, s katerimi boste lažje reševali šolske in druge vsakodnevne probleme in bili tako bolje pripravljeni na različne življenjske izzive.

 

 

 

 

Vanja Košpenda, ravnateljica

 

 

 

 

 


PODATKI O ŠOLI

 

USTANOVITELJ

 

Ustanovitelj šole je Mestna občina Koper.

 

ORGANIZACIJSKA SHEMA ŠOLE

 

SVET ŠOLE je najvišji organ upravljanja. Oblikovan je v skladu z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja.

Svet šole ima štiriletni mandat. Predstavniki šole so Maršič Maršič, Katja Barut-Novak, Mira Topić, Karmenka Rončevič, Fate Vergan, predstavniki ustanovitelja so Darjo Franca, Miro Kocjančič in Vinko Šavle ter predstavniki staršev Tatjana Dariš, Samanta Franca in Igor Kozjak.

 

RAVNATELJICA Vanja Košpenda

Organizira, vodi in predstavlja šolo in vrtec ter opravlja druge naloge v skladu z zakonodajo.

 

STROKOVNI ORGANI ŠOLE

                         

POSLOVNI ČAS

 

Poslovni čas šole: od 6.15 do 14.50

Delovni čas šole: od 6.15 do 22.00

Šola  posluje pet dni v tednu, in sicer v ponedeljek, torek, sredo, četrtek in petek in sicer:

Jutranje varstvo

od 6.15  do 8.15

Redni pouk

od 7.30 do 14.45

Podaljšano bivanje

od 11.55 do 16.05

Popoldanske dejavnosti v organizaciji najemnikov

od 18.00 do 22.00

SKUPNOST UČENCEV

 

Skupnost učencev je organizirana v razredne skupnosti, ki jih predstavlja  parlament učencev. Parlament sestavljajo predstavniki razredov. Vsebine razgovorov v parlamentu oblikujejo učenci na razrednih urah.

Mentor parlamenta je učiteljica Darinka Beštjak.

 

VVO

 

V sklopu šole delujejo trije oddelki vrtca za otroke od prvega leta starosti do  vstopa v šolo.

 

 

ŠOLSKI PROSTOR

 

To so prostori šole in zunanje ograjene šolske površine. Šola prevzema odgovornost za učence v prostorih šolske stavbe, na šolskem igrišču in dvoriščih v času pouka in drugih dejavnosti po letnem delovnem načrtu (naravoslovni, kulturni, tehniški, športni dnevi, ekskurzije, tabori in šola v naravi).

 

 

ŠOLSKI OKOLIŠ

 

Šolski okoliš je zelo obsežen. Zajema večje in manjše zaselke krajevnih skupnosti Gračišče in Gradin. Večina učencev je vozačev.

Upadanje števila rojstev bistveno vpliva na število oddelkov, kar posledično pomeni združevanje razredov v kombinirane oddelke.

Tako v sestavu šole deluje šest oddelkov, od tega trije čisti in trije s kombiniranim poukom, dva oddelka  podaljšanega bivanja  ter trije oddelki vrtca (skupno 11 oddelkov).

 


 

PROGRAM DELA ŠOLE

 

PREDMETNIK PO RAZREDIH

 

Obvezni program

RAZRED

 

PREDMET

1.

 

2.

 

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

SLOVENŠČINA

6

7

7

5

5

5

4

3,5

4,5

MATEMATIKA

4

4

5

5

4

4

4

4

4

ANGLEŠČINA

 

 

 

2

3

4

4

3

3

LIKOVNA VZGOJA

2

2

2

2

2

1

1

1

1

GLASBENA VZGOJA

2

2

2

1,5

1,5

1

1

1

1

DRUŽBA

 

 

 

2

3

 

 

 

 

GEOGRAFIJA

 

 

 

 

 

1

2

1,5

2

ZGODOVINA

 

 

 

 

 

1

2

2

2

DRŽAVLJANSKA VZGOJA IN ETIKA

 

 

 

 

 

 

1

1

 

SPOZNAVANJE OKOLJA

3

3

3

 

 

 

 

 

 

FIZIKA

 

 

 

 

 

 

 

2

2

KEMIJA

 

 

 

 

 

 

 

2

2

NARAVOSLOVJE

 

 

 

 

 

2

3

 

 

BIOLOGIJA

 

 

 

 

 

 

 

1,5

2

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

 

 

 

3

3

 

 

 

 

TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA

 

 

 

 

 

2

1

1

 

GOSPODINJSTVO *

 

 

 

 

1

1,5

 

0,5

0,5

ŠPORTNA

VZGOJA

3

3

3

3

3

3

2

2

2

PREDMET 1

 

 

 

 

 

 

2/1

2/1

2/1

PREDMET 2

 

 

 

 

 

 

1

1

1

PREDMET 3

 

 

 

 

 

 

1

1

1

ODDELČNA SKUPNOST

 

 

 

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

 

             

Število predmetov

6

6

6

8

9

11

14

16

14

Tedensko število ur

20

21

22

24

26

26

29,5

30

30

Število tednov pouka

35

35

35

35

35

35

35

35

32

                      

                     

Kulturni dnevi

4

4

4

3

3

3

3

3

3

Naravoslovni dnevi

3

3

3

3

3

3

3

3

3

Športni dnevi

5

5

5

5

5

5

5

5

5

Tehniški dnevi

3

3

3

4

4

4

4

4

4

Število tednov dejavnosti

3

3

3

3

3

3

3

3

3

              

  

    Razširjeni program

Dodatna pomoč otrokom s posebnimi potrebami

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

Dopolnilni in dodatni pouk

1

1

1

1

1

1

1

1

1

Interesne dejavnosti

2

2

2

2

2

2

2

2

2

Fakultativni - italijanščina

2

2

2

2

2

2

 

 

 

Fakultativni - angleščina

 

 

2

 

 

 

 

 

 

Fakultativni - računalništvo

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

* gospodinjstvo

V 8. in 9. razredu, ki gospodinjstva niso imeli v 5. razredu osemletke, se za gospodinjstvo nameni 20 ur v okviru naravoslovnih in tehničnih dni .

 

FAKULTATIVNI POUK

 

Izven rednega pouka je organiziran fakultativni pouk italijanskega jezika za vse učence od 1. do 6. razreda in pouk angleškega jezika v 3. razredu po dve uri tedensko in tri ure računalništva v kombiniranem oddelku 1. in 2. razred ter v 4. in 5. razredu.

 

IZBIRNI PREDMETI

 

Novela ZOŠ na novo ureja izbirne predmete. Učenec izbere dve uri pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko pa tudi tri ure, če s tem soglašajo njegovi starši (17. člen Zakona o osnovni šoli, Ur.l.RS, št. 81/06 in 102/07). Učenec tretje triade, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom je lahko na predlog staršev oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih (17. člen Zakona o osnovni šoli, Ur.l.RS, št.81/06 in 102/07). O oprostitvi odloča ravnatelj šole.

Izbirni predmeti se ocenjujejo z ocenami od 1 do 5. Vsem izbirnim vsebinam je namenjena ena ura tedensko, razen tujemu jeziku (italijanščina) kateremu sta namenjeni dve uri.

V šolskem letu 2008/09 so učenci sedmega, osmega in devetega razreda izbrali sedem izbirnih predmetov.

 

Ø      Italijanščina                                                I – II1  

Ø      Italijanščina                                               II - II2

Ø      Italijanščina                                                III – II3

Ø      Ples                                                          PLE

Ø      Šport za zdravje                                         ŠZZ

Ø      Računalniško omrežje                                 ROM

 

 

DODATNI POUK

 

Učencem z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja, in nadarjenim je namenjen dodatni pouk (TJA, SLO, MAT) in ura skupinske oblike dela. S poglobljenimi in razširjenimi vsebinami ter z različnimi metodami dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, podpira  doseganje višjih učnih ciljev. Poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.

 

 

DOPOLNILNI POUK

 

Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, je namenjen dopolnilni pouk (TJA, SLO, MAT). Z drugačnim načinom dela učenci lažje usvojijo temeljne učne cilje. Poteka po urniku, objavljenem v septembru.

 

INDIVIDUALNA IN SKUPINSKA OBLIKA POMOČI

 

Po predmetniku devetletne osnovne šole pripada učencem s posebnimi potrebami 0,5 ure dodatne pomoči na oddelek. Izvaja jo šolska  pedagoginja Katja Barut-Novak.

S predlogom, katerega učenca vključiti v dodatno učno pomoč, morajo soglašati njegovi starši.

 

DODATNA STROKOVNA POMOČ UČENCEM S POSEBNIMI POTREBAMI

 

Delo specialnega pedagoga obsega predvsem neposredno delo z otroki s težavami v razvoju in pri učenju.

Naloge:

Ø               evidentiranje otrok s težavami v razvoju in učenju,

Ø               izdelava individualnega programa spec. ped. obravnave

Ø               izbira ustrezne oblike dela,

Ø               sistematična individualna obravnava otrok,

Ø               spremljanje in evalvacija otrokovega dela in napredka.

Ø               Specialno pedagoško pomoč  nudi Irena Lušina iz Centra za korekcijo sluha in govora Portorož, vsak četrtek v tednu.

 

Urnik dela na šoli: torek od 8.15 do 13.55, sreda od 9.30 do 13.55, četrtek od 9.30 do 13,55.

 

LOGOPED

 

Logopedsko delo za  našo šoli izvaja logopedinja ­­­Centra za korekcijo sluha in govora Portorož Tanja Legac.

Naloge:

Ø    pregled govora otrok,

Ø    odkrivanje otrok z govornimi motnjami,

Ø    odkrivanje in diagnosticiranje otrok z motnjami branja in pisanja,

Ø      govorne vaje in vaje za motnje branja in pisanja,

Ø      spremljanje otrok po končani individualni obravnavi,

Ø      sodelovanje z učitelji, starši in šolsko svetovalno službo

 

Urnik dela na šoli: po dogovoru s šolsko pedagoginjo

 

UČNA POMOČ PREKO JAVNIH DEL

 

Učna pomoč preko javnih del v sodelovanju s Svetovalnim centrom za otroke, mladostnike in starše Koper.

Naloge:

·          Učna pomoč pri razumevanju navodil in učne snovi

·          Učna pomoč pri opravljanju domačih nalog

·          Razvijanje učnih strategij

·          Spodbujanje motivacije in razvijanje samozavesti

 

Urnik dela na šoli: petek od 12. do 16. ure.

 

 

 

PREVERJANJE IN OCENJEVANJE

 

Znanje učencev se v OŠ ocenjuje opisno oziroma številčno. S preverjanjem znanja se zbirajo informacije o tem, kako učenec dosega cilje oziroma standarde znanja iz učnih načrtov in ni namenjeno ocenjevanju znanja. Doseganje ciljev oziroma standardov znanja se preverja pred obravnavanjem novih vsebin iz učnih načrtov, med in po njem.

Ocenjevanje znanja je ugotavljanje in vrednotenje, v kolikšni meri učenec dosega cilje oziroma standarde znanja ter se opravi po obravnavi novih vsebin iz učnih načrtov in po preverjanju znanja.

Ocenjujejo se učenčevi ustni odgovori ter pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo, nastopi učencev in druge dejavnosti.

Pri vsakem predmetu se učenčevo znanje ocenjuje skozi vse obdobje, ko se predmet izvaja.

Pri predmetih, za katere sta s predmetnikom določeni največ dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj trikrat v šolskem letu, pri čemer večina ocen ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih izdelkov. Če se predmet, za katerega je s predmetnikom določeno manj kot dve uri tedensko, izvaja strnjeno (fleksibilni predmetnik), se znanje učencev oceni najmanj dvakrat.

Pri predmetih, za katere sta s predmetnikom določeni več kot dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj šestkrat v šolskem letu, pri čemer večina ocen ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih izdelkov.

O datumu pisanja pisnega izdelka morajo biti učenci seznanjeni vsaj pet delovnih dni prej.

Pet delovnih dni pred ocenjevalno konferenco učenci ne pišejo izdelkov za oceno, razen v primeru iz 13. člena Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja.

V primeru morebitnih nejasnosti v zvezi z ocenjevanjem se lahko pogovorite z učiteljem, razrednikom, svetovalno službo ali vodstvom šole.

 

 

NACIONALNO PREVERJANJE ZNANJA

 

Ob koncu drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja /ob koncu 6. razreda/ učenci prostovoljno opravljajo  nacionalne preizkuse znanja iz matematike, slovenskega  in tujega jezika.

 

Ob koncu tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja /ob koncu 9. razreda/ učenci obvezno opravljajo  nacionalne preizkuse znanja iz matematike, slovenskega jezika ter tretjega predmeta.

Izbrani predmeti za določitev tretjega predmeta so tuj jezik, državljanska in domovinska vzgoja ter etika, biologija ter športna vzgoja. 2. marca 2009 bo minister za šolstvo objavil, iz katerega tretjega predmeta poleg matematike in slovenščine bodo učenci 9. razreda še opravljali NPZ.

 

REDNI ROKI

5. maj 2009                   matematika za 6. in 9. razred

6. maj 2009                   slovenščina za 6. in 9. razred

11. maj 2009                 tretji predmet za 9. razred

12. maj 2009                 tuji jezik za 6. razred

27. maj 2009                 seznanitev učencev z dosežki in uveljavljanje učenčeve pravice do vpogleda v ovrednotene pisne naloge NPZ

28. maj 2009                 možnost poizvedbe o rezultatih učencev 6. in 9. razreda

29. maj 2009                 razdelitev obvestil o dosežkih učencev 6. razreda pri NPZ

 

NAKNADNI ROKI

28. maj 2009                 matematika za 9. razred

29. maj 2009                 slovenščina za 9. razred

1. junij 2009                  tretji predmet za 9. razred

10. junij 2009                seznanitev učencev z dosežki in uveljavljanje učenčeve pravice do vpogleda v ovrednotene pisne naloge NPZ

11. junij 2009                možnost poizvedbe o rezultatih učencev 9. razreda (na OE ZRSŠ Koper)

15. junija 2009 bodo dobili učenci 9. razreda zaključna spričevala.

Predmetni, razredni in popravni izpiti:

Od 16. do 27. junija 2009 – roki za predmetne, razredne in popravne izpite za učence 9. razreda

Od 26. junija do 9. julija 2009 – roki za predmetne, razredne in popravne izpite za učence ostalih razredov

Od 18. do 31. avgusta 2009 – roki za predmetne, razredne in popravne izpite

 

INTERESNE DEJAVNOSTI

 

V šolskem letu 2008/09 ponujamo naslednje interesne dejavnosti, izvajali pa bomo le tiste, za katere se bodo učenci večinsko odločali.

Z izvajanjem ID bomo pričeli drugi teden v septembru.

 

NAZIV

MENTOR

RAZRED

DAN / URA

ROČNA DELA

Gaja Ukmar

1. – 4.

PETEK / 6.

ŠPORTNE IGRE

Zvezdana Švagelj

1. – 2.

TOREK / 1.

RAČ. KROŽEK

Marko Cotič

1. – 2.

PETEK / 1.

PRAVLJIČNI

Gaja Ukmar

1. – 2.

ČETRTEK / 1.

GLEDALIŠKI

Mira Topić

1. – 3.

TOREK / 7.

OPZ

Suzana Čopi

1. – 5.

SREDA / 6.

MPZ

Suzana Čopi

6. – 9.

SREDA / 6.

FOLKLORA

Alenka Jakomin

1. – 6.

PONEDELJEK / 7.

LITERARNO NOVINARSKI

Darinka Beštjak

5. – 9.

SREDA / 7.

GLEDALIŠKI

Danijela Škergat Toškan

5. – 9.

ČETRTEK / 7., 8.

VESELA ŠOLA PIL PLUS

Gaja Ukmar

7. – 9.

ČETRTEK / 7.

CICI VESELA ŠOLA

Zvezdana Švagelj

1.

PONEDELJEK / 1.

ZGODOVINARSKI

Senada Grižon

7. -9.

po dogovoru

RAČUNALNIŠKI KROŽEK

Marko Cotič

4.

TOREK / 6.

PLES

Vesna Pogelšek

1.

SREDA / 1.

RAČUNALNIŠKI KROŽEK

Marko Cotič

5.

TOREK / 7.

LIKOVNI KROŽEK

Vasja Nanut

1. – 5.

SREDA / 6.

FOTOVIDEO KROŽEK

Vasja Nanut

7. – 9.

SREDA / 7.

PLES

Vesna Pogelšek

2. – 4.

SREDA / 7.

PLES

Vesna Pogelšek

5. – 6.

TOR. ali ČET / 7.

ODBOJKA

Vesna Pogelšek

4. – 9.

po dogovoru

NARAVOSLOVNI

Vesna Maršič

8. – 9.

PETEK / 5.

SVILARSKI KROŽEK

Patricija Vidali

6. – 7.

PONEDELJEK / 6.

 

IZVENŠOLSKE DEJAVNOSTI

NAZIV

MENTOR

RAZRED

DAN/URA

JUDO

Bruno Klun

vsi

TOREK, ČETRTEK od 18.30 do 19.00

KOŠARKA

KK Luka Koper

1. in 2. triada

SREDA

od 14.00 do 15.00

GIMNASTIČNI KROŽEK

Flip

vsi

PONEDELJEK, SREDA

od 15.00 do 16.00

NOGOMET

NK Dekani

1. in 2.triada

PETEK, od 13.00 do 14.00

 

 

 

ŠOLE V NARAVI IN TEČAJI

 

Šola v naravi je oblika dela, kjer učenci spoznavajo  okolico kraja, pokrajino, značilnosti naše dežele. Otroku omogoča osamosvajanje, socialno zorenje. Je poseben način druženja in izobraževanja in je pomembna izkušnja tako za otroka, za njegovega učitelja in starše.

Organiziranje šole v naravi zahteva veliko priprav, dodatne učitelje in večja finančna sredstva, vendar izkušnje kažejo, da je to dobra oblika vzgoje, kar nam potrjuje tudi pozitiven odziv otrok in zadovoljstvo staršev.

 

ŠOLE V NARAVI

 

TEČAJI

·                  Kolesarski tečaj v 5. razredu.

·                  Tečaj plavanja za učence 2. in 3. razreda

 

 

DNEVI DEJAVNOSTI

 

 

1. in 2. razred

Kulturni

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Prešeren

februar

Švagelj

2.

Mesec knjige – skriti zaklad - Libris

april

Švagelj

3.

Kekčeva dežela

maj

Švagelj

4.

Zaključna prireditev

junij

Švagelj

Naravoslovni

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Morje - soline

september

Švagelj

2.

Zdravje

december

Švagelj

3.

Učna pot – Škocjanski park

maj

Švagelj

Tehniški

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Promet

november

Švagelj

2.

Novoletni okraski

december

Švagelj

3.

Veter - vetrnica

maj

Švagelj

Športni dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Plavanje

september

Švagelj

2.

Pohod okolica šole

oktober

Švagelj

3.

Smučanje in sankanje na snegu

12. – 16. januar 2009

Švagelj

4.

ŠV karton

april

Švagelj

5.

Družabne in zabavne športne igre

junij

Švagelj

 

3. razred

Kulturni

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Prešeren

februar

Topič

2.

Mesec knjige – skriti zaklad - Libris

april

Topič

3.

Kekčeva dežela

maj

Topič

4.

Zaključna prireditev

junij

Topič

Naravoslovni

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Morje - soline

september

Topič

2.

Zdravje

december

Topič

3.

Učna pot – Škocjanski park

maj

Topič

Tehniški

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Promet

november

Topič

2.

Novoletni okraski

december

Topič

3.

Voda – Mlinček se vrti

maj

Topič

Športni dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Plavanje

september

Topič

2.

Pohod okolica šole

oktober

Topič

3.

Smučanje in sankanje na snegu

12. – 16. januar 2009

Topič

4.

ŠV karton

april

Topič

5.

Družabne in zabavne športne igre

junij

Topič

 

 

4. in 5. razred

Kulturni

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Mesec knjige – skriti zaklad - Libris

april

Starc Rojac

2.

Kekčeva dežela

maj

Starc Rojac

3.

Zaključna prireditev

junij

Starc Rojac

Naravoslovni

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Morje - soline

september

Starc Rojac

2.

4.r. Zdravje

december

Starc Rojac

5.r. Bohinj

12. – 16. januar 2009

3.

Učna pot – Škocjanski park

maj

Starc Rojac

Tehniški

dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

4.r. Lesena škatla

november

Starc Rojac

5.r. Termo posoda

november

2.

Novoletni okraski

december

Starc Rojac

3.

4.r. Hiša

januar

Starc Rojac

5.r. šola smučanja, Bohinj

12.1. – 16.1.2009

4.

4.r. Lučka

junij

Starc Rojac

5.r. Možiček Kopitljaček

junij

Športni dnevi

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Plavanje

september

Starc Rojac

2.

4.r. Pohod okolica šole

oktober

Starc Rojac

5.r. šola smučanja, Bohinj

12.1. – 16.1.2009

3.

4.r. Smučanje in sankanje na snegu

12.1. – 16.1.2009

Starc Rojac

5.r. šola smučanja, Bohinj

12.1. – 16.1.2009

4.

4.r. ŠV karton

april

Starc Rojac

5.r. šola smučanja, Bohinj

12.1. – 16.1.2009

5.

4.r. Družabne in zabavne športne igre

junij

Starc Rojac

5.r. ŠV karton

april

 

 

6. razred

Kulturni

Vsebina

Datum/kraj

Vodja

1.

Medn. dan jezikov

26. sept. 2008

Beštjak

2.

Trubar, protestantizem

Mjuljava,

okt. 2008

Grižon

3.

Zaključna prireditev

23. junij 2009

razrednik

Naravoslovni

 

 

 

1.

Sneg, Bohinj

12 do  16 januar,CŠOD - Bohinj

razrednik

2.

Svetloba

marec 2009

Maršič

3.

Dinarsko-kraški svet

8. junij 09,  Rakov Škocjan

Grižon

Tehniški

 

 

 

1.

Okraševanje učilnice

december, šola

razrednik

2.

CŠOD ZŠN-Bohinj

12. do  16. januar

razrednik

3.

Lesarske delavnice

marec 2009, Postojna

Cotič

4.

Kuhajmo skupaj

junij 2009

Maršič

Športni

 

 

 

1.

Dnevi plavanja

5. sept. 08

Pogelšek

2.

 

Šola smučanja

 

 

12.1. - 16.1 Bohinj CŠOD

 

 

razrednik

3.

4.

5.

ŠVK

april 2009

Pogelšek

 

 

7. razred

Kulturni

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Medn. dan jezikov

26. sept. 08

Beštjak

2.

Trubar, protestantizem

okt. 2008 Muljava

Grižon

3.

Zaključna prireditev

 

23. junij .2009

razrednik

Naravoslovni

 

 

 

1.

 

Naravoslovni tabor

10.9.08, Luče

Grižon

2.

11.9.08, Luče

Grižon

3.

12.9.08, Luče

Grižon

Tehniški

 

 

 

1.

Okraševanje učilnice

december 2008

razrednik

2.

Zvok

januar

Maršič

3.

Lesarske delavnice

marec 2009 Postojna

Cotič

4.

Planet sprememb

22. april 2009

Maršič

Športni

 

 

 

1.

Dnevi plavanja

5. september 08

Pogelšek

2.

Pohod, plezanje

12. nov. 2008, Kraški rob

Pogelšek

3.

Z glavo na zabavo

26. ali 27. nov. Marezige

razrednik

4.

Pohod, jame

8. maj 2009, Rakov Škocjan

Grižon

5.

ŠVK

april 2009

Pogelšek

 

8. razred

Kulturni

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Medn. dan jezikov

26. sept. 08

Beštjak

2.

Trubar, protestantizem

okt.  2008, Muljava

Grižon

3.

Zaključna prireditev

Predzadnji dan

razrednik

Naravoslovni

 

 

 

1.

Konzerviranje  živil

oktober 2008

Maršič

2.

Od surovin do tekstila

december 2008

Maršič

3.

Movraška vala

maj 2009

Grižon,

Maršič

Tehniški

 

 

 

1.

Okraševanje učilnice

december 2008

razrednik

2.

Obleka in obutev

marec 2009

Maršič

3.

Tehnične delavnice

marec 2009 SŠT Koper

Cotič

4.

Nakupi

maj 2009

Maršič

Športni

 

 

 

1.

Dnevi plavanja

5. sept. 2008

Žusterna

Pogelšek

2.

Pohod, plezanje

12. nov. 08, Kraški rob

 

Pogelšek

3.

Z glavo na zabavo

26. ali 27. Marezige

razrednik

4.

Pohod, jame

8.5.2009 Rakov Škocjan

Grižon

5.

ŠVK

april 2009

Pogelšek

 

 

9. razred

Kulturni

Vsebina

Datum

Vodja

1.

Medn. dan jezikov

26. Sept. 08

Beštjak

2.

Trubar, protestantizem

Oktober 2008, Muljava

Grižon

3.

Valeta

12. junij 2009

Grižon

Naravoslovni

 

 

 

1.

Kraška jama

3. december 2008, Dimnice

Grižon

2.

Družina in stanovanje

november 2008

Maršič

3.

Planiranje hrane

čas NPZ- ja

Maršič

Tehniški

 

 

 

1.

Okraševanje učilnice

december 2008

razrednik

2.

Pohištvena oprema

februar 2009

Maršič

3.

Tehnične  delavnice

marec 2009, SŠT Koper

Cotič

4.

Proiz. in potrošnja

april 2009

Maršič

Športni

 

 

 

1.

Dnevi plavanja

5. september 08, Žusterna

Pogelšek

2.

Pohod, plezanje

12. nov. 2008, Kraški rob

Pogelšek

3.

Z glavo na zabavo

26. ali 27. nov., Marezige

razrednik

4.

Pohod, jame

8. maj 2009,  Rakov Škocjan

Grižon

5.

ŠVK

april 2009

Pogelšek

 

TEKMOVANJA

 

DEJAVNOSTI

ČAS  IZVEDBE

MENTOR

KEMIJA

26. januar 2009

Vesna  Maršič

BIOLOGIJA

22. oktober 2008

Vesna  Maršič

MATEMATIKA

19. marec 2009

Monika Rev

FIZIKA

februar 2009

Monika Rev

CANKARJEVO PRIZNANJE

 

Darinka Beštjak

SLOVENSKA BRALNA ZNAČKA

16. december

Darinka Beštjak, Gaja Ukmar

ANGLEŠČINE

28. november

Bojan Drole

ANGLEŠKA BRALNA ZNAČKA

11. marec

Bojan Drole

ITALIJANSKA BRALNA ZNAČKA

Marec, april

Danijela Š.Toškan

ZGODOVINA

19. december

Grižon Grižon

VESELA ŠOLA CICI, PIL, PIL PLUS

februar

Gaja Ukmar, Zvezdana Švagelj

REČI KRIŽ IN MLADI

april

Mira Topić

ŠPORT

 

Vesna Pogelšek

PROJEKTI V KATERE JE VKLJUČENA ŠOLA

MEDNARODNI PROJEKTI

UNESCO

Osnovna šola Istrskega odreda Gračišče je članica UNESCO ASSOCIATED SCHOOLS – UNESCO ZVEZA ŠOL, središča Piran.

UNESCO MREŽA ŠOL temelji na spoštovanju Mednarodne listine o osnovnih človekovih pravicah ter odnosih, ki jih gradimo na medsebojnem spoštovanju, miru in strpnosti. Krovni cilj članov mreže je vizija za vzgojo miru, kako iz kulture vojn in nasilja do ljudi in narave preiti v kulturo miru in nenasilja, medkulturno izobraževanje in navezovanje stikov.

Članstvo v UNESCO ZVEZI ŠOL omogoča učencem sodelovanje v nacionalnih in  mednarodnih projektih, kjer ob strokovni pomoči mentorjev v različnih delavnicah ali taborih ter razstavah izmenjujejo izkušnje z učenci domačih in tujih šol.

Aktivnosti Mednarodnega desetletja kulture miru in nenasilja (2001 – 2010)so zasnovane na medšolskem povezovanju in sodelovanju. UNESCO šola sledi viziji odprte šole, zasidrane v domačem kraju, hkrati pa vpete v širše okolje.
                        Šolski Unesco koordinator Vanja Košpenda

 

MEPI – mednarodno priznanje za mlade

MEPI – je program, ki je nastal v Veliki Britaniji sredi 20. stoletja. Mladi, od 14. do 26. leta, se vključijo v program z namenom izpopolnjevanja na štirih področjih: veščine, prostovoljno delo, rekreativni šport in odprava. Mladi si kupijo indeks v katerega jim njihovi mentorji in inštruktorji po opravljenih nalogah vpišejo ocene. MEPI je razširjen po več kot 100 državah, ponekod ga upoštevajo kot močno referenco pri pridobivanju prve zaposlitve. V Sloveniji s programom upravlja Društvo MEPI, ki ima sedež v Ljubljani. Posamezne skupine mladih v institucijah vodijo usposobljeni mentorji MEPI, odprave izvajajo inštruktorji MEPI odprav. Na Obali je mentorjev le nekaj, aktivni so v koprski Rotundi, v UNESCO klubu Piran, v OŠ Istrskega odreda Gračišče in v OŠ Antona Ukmarja Koper.

V oktobru bosta obiskala Slovenijo kraljica Elizabeta II in princ Filip. Ob tej priložnosti bosta podelila zlata priznanja slovenskim MEPI-jevcem. Dogodka v Ljubljani se bomo udeležili tudi mi.

             Mentor Tomaž Mikeln.

DRŽAVNI PROJEKTI

SOCIALNE IN DRŽAVLJANSKE KOMPETENCE – MREŽE VZGOJNO – IZOBRAŽEVALNIH ZAVODOV na temo: AKTIVNO, USMERJENO, KREATIVNO PREŽIVLJANJE PROSTEGA ČASA MLADIH IN MEDGENERACIJSKO SOŽITJE ZA OBDOBJE 2008 DO 2010 –  nosilec Evropski socialni skladi

Aktivno/usmerjeno/kreativno preživljanje prostega časa mladih je eden izmed ključnih načinov za razvijanje socialnih in državljanskih kompetenc. Takšno preživljanje prostega časa je lahko tudi bolj odgovorno preživljanje prostega časa. Projekt mreže VIZ vključuje povezavo z medgeneracijskih sožitjem. Ko se bo v prihodnjih letih naglo večal delež starega prebivalstva, bo to povzročalo čedalje večjo negotovost in zmedo vseh generacij. Alternativa nanjo je naglo ustvarjanje pogojev za boljšo medgeneracijsko spoznavanje, komuniciranje in povezanost. Z mrežo VIZ naj bi mladi kakovostno preživljali prosti čas in ga usmerili v smer večje medgeneracijske povezanosti.

 

EVROPSKA VAS

Učenci naše šole bodo tudi letos sodelovali v projektu Evropska vas, kjer  spoznavajo države - pridružene članice Evropske unije. Na začetku šolskega leta izberemo dve državi in se celo šolsko leto pri različnih predmetih in  v prostem času seznanjamo  z njihovo kulturo, kulinariko, običaji, navadami, glasbo, posebnostmi, načinom življenja, … Projekt se zaključi z razstavo in nastopom 9. maja v Kopru.

Koordinatorica Aleksandra Starc Rojac

ZDRAVA ŠOLA

Cilji Zdrave šole:

Aktivno podpiranje pozitivne samopodobo vseh učencev s tem, da lahko prav vsak prispeva k življenju v šoli.
Skrb za vsestranski razvoj medsebojnih odnosov med učitelji in učenci, učitelji med seboj in učenci med seboj.
Socialni cilji šole bodo postali jasni učiteljem, učencem in staršem.
Spodbujanje učencev k različnim dejavnostim tako, da se oblikuje raznovrstne pobude.
Izrabiti vsako možnost za izboljšanje šolskega okolja.
Skrbeti za razvoj dobrih povezav med šolo, domom in skupnostjo.
Skrbeti za razvoj povezav med osnovno in srednjo šolo zaradi priprave skladnega učnega načrta zdravstvene vzgoje.
Aktivno podpirati zdravje in blaginjo svojih učiteljev.
Upoštevati dejstvo, da so učitelji in šolsko osebje zgled za zdravo vedenje.
Upoštevati vlogo, ki jo ima šolska prehrana pri učnem načrtu zdravstvene vzgoje. 

Sodelovati s specializiranimi službami v skupnosti, ki jim lahko svetujejo in pomagajo pri zdravstveni vzgoji.
Vzdrževati dober odnos s šolsko zdravstveno in zobozdravstveno službo.

Koordinatorica Vesna Maršič

PASAVČEK – nosilec Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu RS

DRSC – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Republike Slovenije sodeluje v mednarodnem projektu Euchires, katerega namen je spodbujanje pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu. Otroci v Sloveniji pa poznajo akcijo pod imenom priljubljene figurice Pasavček.

Učenci 1. in 2. razreda ter skupina otrok iz vrtca nadaljuje s sodelovanjem v projektu Pasavček. Projekt temelji na pozitivni spodbudi, saj vsebine in dejavnosti prikazujejo predvsem prednosti ustrezne uporabe varnostnih pasov in otroških sedežev.

 

V projektu sodelujejo šola, starši, policija, občinski SPV in drugi sodelavci. Izvajajo se različne dejavnosti;

-      likovno ustvarjanje, pogovor, branje, poslušanje, razlaga in delo na terenu

-      vključevanje vsebin pri različnih učnih predmetih

-      izpeljava posebnih dogodkov na temo pripetosti med vožnjo v osebnih avtomobilih

(srečanje za starše in demonstracija pravilne uporabe otroških sedežev v osebnih avtomobilih, razstave izdelkov).

Mentor Zvezdana Švagelj

ŠOLSKI PROJEKTI

PORTFOLIO

V letošnjem šolskem letu bomo nadaljevali s portfoliom v 2. ter 7. in 8. razredu. To je zbirka dokumentov učenčevega dela v določenem času, pospremljena z njegovim razmišljanjem o delu in načrtovanju za nadaljnji razvoj.

Portfolio v 8. razredu bosta vodili Darinka Beštjak in Danijela Š. Toškan, v drugem razredu pa Zvezdana Švagelj.

 

 

BRALNI PROJEKT - KNJIŽNI NAHRBTNIK

 

Nadaljujemo s šolskim projektom »Potujoči knjižni nahrbtnik« v vrtcu, v 1. in 2. razredu. V nahrbtniku so slikanice, poučne knjige, knjiga za starše, knjige vrednot in revije, s katerimi si starši in otroci popestrijo družinske bralne urice. V njem je tudi zvezek v katerega otrok nariše zgodbo, ki mu je bila najbolj všeč. Nekaj svojih vtisov lahko tudi zapišejo.

S tem projektom želimo, da bi se v okviru družine poleg ostalih potreb družinskih članov krepile in bogatile trajne družinske in čustvene vezi s pomočjo knjige.

 

International EUROSCHOOLS YOUTH CAMP 2008

Od 14. do 21. septembra 2008 se bomo udeležili Euro kampa v Švici in Liechtensteinu. Štirje učenci iz 9. razreda bodo v različnih delavnicah vzpostavljali medkulturni dialog z ostalimi učenci iz 54 članic UEFA zveze na temo Fair Play.

 

OSTALE DEJAVNOSTI

DEJAVNOST

IZVAJALEC

Nega in tekmovanje za zdrave zobe

 ZD Koper in razredniki

Zlati sonček 1., 2. in 3. razred

Švagelj, Topić

Krpan 4. do 6. razreda

Mikeln, Pogelšek

Likovno delo meseca

Nanut, Švagelj, Topić

 

Likovni natečaji

Nanut

UNESCO tabori

 

 

 

ORGANIZACIJA DELA ŠOLE

 

 

V šolskem letu 2008/09 bomo realizirali 190 dni pouka (9. razred – 183 dni). Med dneve pouka štejemo tudi športne, kulturne, tehniške in naravoslovne dneve, šolo v naravi, celodnevne ekskurzije itd. Vzgojno-izobraževalno delo bo potekalo po programu 9-letne osnovne šole. Pouk bomo izvajali v 6 oddelkih osnovne šole, od tega v  treh kombiniranih in treh čistih oddelkih.


 

ŠOLSKI KOLEDAR

1. 9.2008

ZAČETEK POUKA

27., 28., 29. in 30.10.2008

31.10.08

1.11.08

JESENSKE POČITNICE

 

DAN REFORMACIJE

DAN SPOMINA NA MRTVE

25.12.08
26.12.08

29.11 do 31.12.08

1. in 2.1.09

BOŽIČ

DAN SAMOSTOJNOSTI IN ENOTNOSTI

NOVOLETNE POČITNICE

NOVO LETO

31.1.2009

ZAKLJUČEK OCENJEVALNEGA OBDOBJA

8.2.09

PREŠERNOV DAN

13. in 14.2.09

INFORMATIVNI DAN V SREDNJIH ŠOLAH

16.2. – 20.2.09

ZIMSKE POČITNICE

13.4.09

VELIKONOČNI PONEDELJEK

27.4.09

DAN UPORA PROTI OKUPATORJU

28.4. – 30.4.09

1. in 2.5.09

PRVOMAJSKE POČITNICE

PRAZNIK DELA

15.6.09

ZAKLJUČEK pouka za učence 9. razreda 

24.6.09

ZAKLJUČEK pouka za učence od 1. do 8. razreda

25.6.09

DAN DRŽAVNOSTI

16.6. – 27.6.09

IZPITI za učence 9. razreda

26. 6. – 9.7.09

18.8. – 31.8.09

PREDMETNI, RAZREDNI IN POPRAVNI IZPITI

 

 

OCENJEVALNO OBDOBJE

TRAJANJE

prvo

od 1. septembra 2008

do 31. januarja 2009

drugo

od  1. februarja do 15. junija

oz. do 24. junija 2009

 

 

DELAVCI

 

STROKOVNI DELAVCI:

Katja Barut-Novak

pedagoginja, ED (7., 8.), ISPO, DSP

Darinka Beštjak

SLO (6., 7., 8. in 9. r.), DSP, DP, VID

Marko Cotič

računalnikar, TIT, ROM., RAČ 1./2., 4., 5.R.

Bojan Drole

TJA (5. do 9.r.), DSP, DP

Senada Grižon

ZGO, GEO (6., 7., 8. in 9. r.), JV

Vanja Košpenda

RAVNATELJICA, ŠZZ, knjižnica

Vesna Maršič

BIO (8. in 9. r.) KEM (8. in 9. r.), GOS (8. in 9. r.), SPH, NAR (6. in 7.), vodja šolske prehrane, DSP

Tomaž Mikeln

drugi učitelj v 1. razredu, ŠVZ (3.  4., 5.r.), DRU 4., OPB, kolesarski 5.r.,

Pogelšek Vesna

ŠVZ (6., 7., 8., 9.), PLE, JV

Aleksandra Starc Rojac

kombinacija 4.,5. razred (SLO 5., NIT 4./5., GO 5., GVZ 4./5., LVZ 4./5, DRU 5., OPB, DP

Danijela Škergat Toškan

ITF (3.- 6.r.), II1,II2,II3, ANG (3., 4. r.), DSP, VID

Zvezdana Švagelj

kombinacija 1. in 2. razred

Mira Topić

3. razred

Gaja Ukmar

MAT 4./5., SLO 4, IT 1., 2.r., OPB, knjižnica

Patricija Vidali

podaljšano bivanje

DOPOLNJUJE

 

Suzana Čopi

GVZ (7. - 9. r.), OPZ, MPZ

Vasja Nanut

LVZ (7., 8., 9. r.), VID

NADOMEŠČA

 

Manuela Rev

MAT (6., 7., 8. in 9.) FI (8., 9.), DP

PORODNIŠKI DOPUST

 

Katarina Kovač

do marca 2009

* ISPO – individualna in skupinska pomoč otrokom

* DSP – dodatna strokovna pomoč

 

DRUGI DELAVCI:

1. Jadranka Benevol

poslovni sekretar, računovodja

2. Silvana Jakomin

kuharica

3. Vasja Kodarin

hišnik

4. Nela Paliska

snažilka

5. Fate Vergan

snažilka

6. Dolores Rus

snažilka

 

 

ZUNANJI STROKOVNI SODELAVCI:

1. Irena Lušina

specialna pedagoginja

2. Tanja Legac

logopedinja

 

 

 

ŠTEVILO UČENCEV IN RAZREDNIKI

 

RAZRED

ŠT. UČENCEV

RAZREDNIK

1. + 2.

12+8

Zvezdana Švagelj

3.

13

Mira Topič

4. + 5.

10 + 6

Aleksandra Starc Rojac

6.

12

Vesna Maršič

7. + 8.

12 + 7

Darinka Beštjak

9.r.

9

Senada Grižon

SKUPAJ

93

 

 


 

ŠOLSKI ZVONEC

 

Pouk je organiziran v dopoldanskem času za vse učence.

 

1., 2. in 3. r.

1. ura   7.30 – 8.15

2. ura   8.20 – 9.05

malica

3. ura   9.30  – 10.15

4. ura   10.20 – 11.05

5. ura   11.10 – 11.55

6. ura   12.00 – 12.45

12.55 odhod avtobusa

kosilo    12.45 – 13.10

7. ura   13.10 – 13.55

14.05 odhod avtobusa

jutranje varstvo

6.15 – 8.15

1. ura 8.15 – 9.00

malica 9.00– 9.30

2. ura 9.30 – 10.15

3. ura 10.20 – 11.05

4. ura 11.10 – 11.55

5. ura 12.00 – 12.45

kosilo

12.55 odhod 1. avtobusa

14.05 odhod 2. avtobusa

15.10 odhod 3. avtobusa

 

Izbirni predmeti, individualni pouk, razredne ure in fakultativni pouk so vključeni v urnik rednega pouka. Dopolnilni, dodatni pouk, samostojno učenje in interesne dejavnosti so organizirane pred in po pouku.

 

 

 

STIKI MED ŠOLO IN STARŠI

 

Dobre  rezultate  bomo  dosegli  s  sprotnim  in  sproščenim sodelovanjem med šolo in družino ter z aktivnim sodelovanjem staršev.

Roditeljski sestanki

Na  roditeljskih  sestankih  vas  bomo  seznanili  s programom dela,   z   učnim   uspehom, šolo v naravi, tabori, poklicno orientacijo itd. O datumih boste pravočasno obveščeni.

Govorilne ure

Popoldanske   govorilne ure za  razredno in predmetno stopnjo  bodo  praviloma vsak PRVI  TOREK  V MESECU  od  16. do 18. URE. Na govorilnih urah so lahko prisotni tudi učenci.

Enkrat tedensko potekajo govorilne ure tudi v dopoldanskem  času.  Določijo  jih  učitelji  sami  glede  na urnik. Razpored bo znan naknadno.

Dnevi dejavnosti

Starši lahko sodelujejo tudi pri dnevih dejavnosti. Povabi jih učitelj, ki organizira dejavnost.

Družabna srečanja

Šola  pripravlja  razne  prireditve,  nastope  učencev,  srečanja, itd., na katere ste vljudno vabljeni.

Svet staršev

Svet staršev je posvetovalni organ, kjer starši izražajo svoje interese. Predstavniki staršev se vključujejo v svet šole.

 

 

DENARNE ZADEVE

 

ŠOLSKI SKLAD

Na osnovni šoli deluje šolski sklad. Ustanovljen je z namenom zagotoviti otrokom boljšo in večjo kakovost vzgojno-izobraževalnega programa, kamor sodijo obogatitveni vzgojno-izobraževalni programi, ki se ne financirajo iz javnih sredstev. Nadzor nad sredstvi šolskega sklada ima upravni odbor, ki deluje v skladu s Pravilnikom in je sestavljen iz petih predstavnikov staršev in treh predstavnikov šole.

Dejavnost sklada je pridobivanje sredstev iz:
prispevkov staršev, prispevkov občanov, donacij in iz drugih virov

Dvakrat na leto vas v imenu odbora šolskega sklada prosimo, da poljubno prispevate v sklad. Želimo si, da bi tudi otrokom iz socialno ogroženih družin omogočili udeležbo v dejavnostih, kot so šola v naravi in ekskurzije v okviru naravoslovnih in kulturnih  dnevov.

Člani odbora so:

Vidali Patricija, Aleksandra Starc Rojac, Nataša Bembič, Karmen Ugrin, Boštjan Ražman, Robi Babič in predsednik Peter Babič.

 

 

SUBVENCIJE

Starši, ki ste v materialni in socialni stiski ali  prejemate denarno socialno pomoč lahko zaprosite za subvencioniranje šolske prehrane (predvsem malico, izjemoma kosilo) in šole v naravi.

Obrazec z vlogo dobite pri šolski pedagoginji. Izbor upravičencev bo opravil ravnatelj na podlagi mnenja šolske svetovalne službe in na podlagi vrnjene izpolnjene vloge s podpisom staršev ali skrbnikov ter priložene fotokopije odločbe o prejemanju otroškega dodatka (in/ali fotokopije odločbe o prejemanju denarno socialni pomoči). Na podlagi sprejetih podrobnejših kriterijev, ki bodo potrjeni na Svetu šole in v okviru razpoložljivih sredstev, ki jih zagotavlja Ministrstvo za šolstvo in šport, bo učencem odobrena regresirana malica, izjemoma tudi kosilo.

Starši, katerih vloga je zavrnjena, a imate nizek dohodek ali posebne socialne razmere, lahko osebno zaprosite za pomoč na Centru za socialno delo Koper. Vlogo je potrebno oddati najkasneje do konca septembra za naslednje šolsko leto.

 

Za pomoč pri plačilu delovnih zvezkov lahko zaprosite na Centru za socialno delo Koper do konca junija za naslednje šolsko leto.

 

Stroški šolanja, ki bremenijo starše so:

Ø    prehrana učencev: malica, kosilo,

Ø    vstopnice za filmske in gledališke predstave,

Ø    nastopi zunanjih umetnikov,

Ø    vstopnine za razne oglede,

Ø    živila za praktični pouk gospodinjstva,

Ø    prevozni stroški ob dnevih s posebnim programom, ki bodo presegli dogovorjeno financiranje ministrstva,

Ø    tečaj plavanja (2. in 3. razred),

Ø    šola v naravi, tabori

Ø    ostale nadstandardne storitve, ki jih bo občina organizirala v dogovoru s starši.

 

Denarne obveznosti poravnavajo starši na podlagi računov in izstavljenih plačilnih nalogov, s trajnikom pri svoji banki ali po dogovoru v gotovini.

 

 

ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA

 

Kadar otrok sam ni kos učenju, če prihaja v spor s sošolci ali učitelji, če ima težave doma ali sam s seboj, mu lahko pomaga šolska svetovalna delavka, pedagoginja Katja Barut-Novak.

Pri svojem delu sodeluje z učenci kot tudi z njihovimi starši, učitelji in z vodstvom šole. Poglavitna vloga svetovalnega dela na šoli je skrb za osebni napredek učencev.

Z otroki in starši se najprej sreča ob vstopu v šolo. Med šolanjem otroci postopno prehajajo iz obdobja igre v življenje z obveznostmi, potrebe po prilagajanju in osamosvajanju pa z njimi rastejo vse do trenutka, ko je pred njimi odločitev, kam po osnovno šoli.

Šolska svetovalna služba je na tej poti spremljevalec, ki pristopi, ko zmanjka moči, ali usmeri pogled v pravo smer, ko se zazdi, da se vse rešitve izmikajo.

V okviru svojega dela svetuje otrokom, staršem in tudi učiteljem, po potrebi pa sodeluje s strokovnimi delavci zunanjih institucij.

Pomembno je, da tako otroci kot starši veste, da se ob pojavu problemov, ki jih prinaša šolanje in odraščanje, lahko obrnete na nas. Otroci se s tem naučijo ene najpomembnejših veščin za življenje, to je, v pravem trenutku poiskati pomoč.

 

 

 

KNJIŽNICA

 

Knjižnica deluje v prostorih na podstrešju. Je  prostor, kjer si lahko izposojate knjige in pridobivate različne informacije. Vsak učitelj in učenec naše šole je član šolske knjižnice, kjer si lahko brezplačno izposodi knjige. Naenkrat si lahko izposodi največ tri knjige za 14 dni. Rok izposoje lahko podaljša še za 14 dni.

V šolski knjižnici imamo več kot 4000 enot knjižnega gradiva. Naročeni smo na  23 revij in časopisov, ki niso na izposojo, lahko pa jih učenci in učitelji v času izposoje berete v knjižnici.

Učenci si lahko knjige izposojate tudi v Potujoči knjižnici, ki nas obiskuje enkrat mesečno.

V šolski knjižnici vas pričakuje Gaja Ukmar.

 

 

UČBENIŠKI SKLAD

 

Osnovna šola omogoča učencem, da si iz učbeniškega sklada izposodite komplet učbenikov. Izposojevalnine ni. Ob izteku šolskega leta  morate učbenike vrniti šoli. Če bo učbenik poškodovan, uničen ali ga ne boste vrnili oz. bi ga želeli odkupiti,  boste morali ob koncu šolskega leta poravnati stroške nakupa. O tem morate obvestiti skrbnico učbeniškega sklada do konca tekočega šolskega leta.

 

 

ŠOLSKA PREHRANA

 

Svet šole je soglašal s sklenitvijo pogodbe z OŠ Antona Ukmarja in Kopra o dobavi kosil za potrebe vrtca in šole. Zaradi boljše organizacije dela in racionalizacije stroškov bomo tudi letos dobavljali kosila iz omenjene šole.

Učenci se lahko naročijo na malico in kosilo. Priporočamo, da vsak učenec prejme v šoli vsaj en obrok dnevno.
Malica je med glavnim odmorom od 9.05 do 9.30 v jedilnici.. Učenci 1. in 2. razreda malicajo v učilnici, učenci 3., 4., 5., 6., 7., 8 in 9. razreda pa v jedilnici; kosilo za razredno stopnjo  in predmetno stopnjo je ob 12.45.
Kosilo lahko odjavite po telefonu 05/6571176 od 7.30 do 8.00 za tekoči dan. Malico pa lahko odjavite dan prej le za daljšo odsotnost (od tri dni dalje). Vodja šolske prehrane je učiteljica Vesna Maršič.

Cene šolske prehrane (dnevno):

malica              0,84 €             

kosilo               2,50 €
Stroške prehrane je potrebno poravnati v 8 dneh po prejemu položnic, sicer naročilo naslednji mesec preneha.

 

 

 

 

 

VARNOST UČENCEV

 

Šola je dolžna zagotoviti varnost učencev. To doseže z različnimi aktivnostmi   na   področju   zdravstvenega varstva, prometne varnosti, varnosti pri delu v učilnicah ter z doslednim izvrševanjem Pravilnika o varnosti pri delu.

 

ZDRAVSTVENO VARSTVO

Zdravstveni razvoj naših učencev spremlja šolska ambulanta Zdravstveni dom Koper. Vsako drugo leto so otroci sistematsko pregledani (1., 3., 5. in 7. razred). Izvajajo pa tudi obvezna cepljenja učencev. Odgovorna šolska zdravnica za našo šolo je dr. Melanija Kocijan.

Center za korekcijo sluha in govora preveri sluh učencev v prvem in osmem razredu.

Zobozdravstveno varstvo izvaja šolska zobna ambulanta v Zdravstvenem domu Koper. V program so zajeti vsi učenci od 1. do 9. razreda. Šolska zobozdravnica je dr. Nives Krebelj.

Ščetkanje zob bodo izvajale učiteljice in medicinska sestra. Učenci od 1. do 4. razreda bodo tekmovali v akciji “Za čiste zobe ob zdravi prehrani« ter tekmovanju »sami s seboj«, kjer bodo simbolično nagrajeni vsi, kateri bodo pri vsakem pregledu zobovja imeli le te čiste.

 

PROGRAM ZDRAVSTVENE VZGOJE

Referat za zdravstveno vzgojo in preventivo pri Zdravstvenem domu Koper bo tudi letos pripravil predavanja za učence.

1. razred

Zdrav način življenja – predstavitev z lutko

Priprave na cepljenje – z lutko - Mirkom

»Kdo mi lahko da zdravilo« izkustvena delavnica na prostem

2. razred

Ko potrebujemo zdravnika… - z Mirkom poklici v zdravstvu

3. razred

Preprečevanje nalezljivih bolezni – z Mirkom otroške bolezni

4. razred

Osebna higiena razlike med spoloma, nosečnost in rojstvo

Priprava na šolo v naravi – z Mirkom

5. razred

(Pred)puberteta, poostrena osebna higiena

Zdrava prehrana (iz rok v usta in naprej)

Poletne počitnice; preprečevanje poškodb in prva pomoč

6. razred

Zdrav način življenja

AIDS – osnove, sladkorna bolezen

7. razred

Medsebojni odnosi, odnosi med spoloma

Zasvojenost - droge,  škodljivost alkohola, tobaka

8. razred

Zdrav način življenja – preventiva tudi pred rakom

Medsebojni odnosi

Ilegalne droge, AIDS

9. razred

ZNŽ - obnovitev odločanja, pravilna uporaba zdravil,

spolna vzgoja,  samopregledovanje mod in dojk, kontracepcija, načrtovanje družine

 

DEŽURSTVO

Vsak dan v času glavnega odmora in kosila izvajajo dežurstvo v šolskem prostoru trije učitelji.

 

PODALJŠANO BIVANJE

Podaljšano bivanje je namenjeno  učencem razredne stopnje, ki doma nimajo varstva, in učencem predmetne stopnje v obliki samostojnega učenja.

Namen podaljšanega bivanja za učence razredne stopnje:

Ø    sprostitvene dejavnosti,

Ø    ustvarjanje pogojev za opravljanje domačih nalog in  izvajanje učne pomoči,

Ø    družabne igre, kjer pridobivajo življenjske izkušnje, spoznavajo načela zdravega načina življenja,

Ø    ustvarjalne dejavnosti z uporabo različnih materialov.

Podaljšano bivanje je organizirano od 11.55 do 16.05. Vodi ga učiteljica Patricija Vidali.

Otrok lahko predčasno odide iz OPB samo s pisnim privoljenjem staršev.

 

 

JUTRANJE VARSTVO

Je namenjeno učencem 1. razreda, ponujamo pa ga tudi učencem razredne stopnje, ki prihajajo v šolo veliko pred začetkom pouka.

Jutranje varstvo je organizirano vsak dan od 6.15 do 8.15. V jutranjem varstvu učenci preživijo čas do pouka z različnimi skupinskimi ali individualnimi igrami, branjem in ostalim vodenim delom. Jutranje varstvo poteka v učilnici v pritličju šole.

 

ORGANIZACIJA PREVOZA IN VARSTVA VOZAČEV

Varstvo vozačev je organizirano za učence, ki se v šolo in domov vozijo z avtobusom. Učence spremlja na avtobusno postajo dežurni učitelj ob 12.55 in 14.00.

Šola zagotavlja brezplačen prevoz za vse učence šole, ki imajo stalno prebivališče, oddaljeno od šole več kot 4 km ter za učence, ki imajo po presoji ustreznih organov nevarno pot

v šolo. Ustreznega prevoznika izbere ustanovitelj šole (občina) na javnem razpisu.

Šolski prevoz za OŠ Gračišče izvaja Avrigo avtobusni prevozi.

 

VARNA POT V ŠOLO

Po Zakonu o varnosti cestnega prometa (80. člen) morajo otroci prvega razreda OŠ imeti na poti v šolo in domov spremstvo. Spremljevalci so lahko tudi otroci stari od 10 do 14 let, če to dovolijo otrokovi starši. Učenci prvega razreda naj okoli vratu nosijo rumene rutice. Če prihajajo ali odhajajo v mraku, naj nosijo svetla odbojna telesa, npr. kresničko.


 

ŠOLSKI RED

 

 

Osnovna šola Istrskega odreda Gračišče določa s hišnim redom vprašanja pomembna za nemoteno življenje in delo v šoli.

 

Prihajanje učencev in izvajalcev programov v šolo

Učenci morajo priti v šolo pravočasno in najmanj 10 minut pred določenim časom za pričetek pouka oz. programa.

 

Odpiranje učilnic

Učenci morajo počakati učitelja pred začetkom šolske ure pred učilnico v kateri bo potekal vzgojno-izobraževalni proces.

Učilnice odpirajo učitelji. Če učitelji zaklepajo učilnice v času petminutnih odmorov morajo zagotoviti, da se pouk prične točno po urniku zvonenja.

 

Prihajanje učencev v šolo

Na poti v šolo in iz nje učenci upoštevajo pravila prometne varnosti. Učence 1. razreda v šolo in iz nje obvezno spremljajo starši oz. druga oseba, ki so jo za to pooblastili starši in o tem pisno obvestili šolo.

 

V šolo prihajajo učenci ob določeni uri razen učencev, ki so vključeni v jutranje varstvo in učenci vozači. Ob prihodu v šolo se učenci v garderobi preobujejo v copate in odložijo oblačila.

 

Učenci, ki se v šolo pripeljejo s kolesom, morajo imeti opravljen kolesarski izpit in po predpisih opremljeno kolo. Šola za kolesa ne prevzema odgovornosti. Kolo mora biti med poukom zaklenjeno.

               

Vstop v šolske prostore (tudi v garderobo) je z rolerji, skiroji ali kotalkami prepovedan. Če se učenecv šolo prirola ali prikotalka mora imeti s seboj obutev, ker se del pouka lahko izvaja tudi v okolici šole.

 

Odhajanje učencev iz šole

Po zadnji uri pouka oz. drugih dejavnosti učenci zapustijo šolske prostore in odidejo domov. Zadrževanje v šolskih prostorih ali v garderobah po končanem pouku ali drugih vzgojno-izobraževalnih dejavnostih ni dovoljeno.

 

Zadrževanje v šoli po končanem pouku je dovoljeno samo učencem vključenim v organizirano varstvo, učencem vozačem, obiskovalcem popoldanske učne pomoči, obiskovalcem popoldanskih interesnih dejavnosti ali drugih, v šoli dogovorjenih dejavnostih.

 

Po končani zadnji šolski uri pouka in ob koncu drugih dejavnosti učitelj pospremi učence v garderobo.

 

Odhodi učencev med poukom

Učenci lahko zapustijo šolski prostor samo iz opravičenih razlogov, kot so:

·      odhod k zdravniku na podlagi pisnega ali ustnega obvestila starša,

·      predhodno najavljeni športni treningi na podlagi potrdila športnega kluba,

·      obiskovanje glasbene šole zaradi nastopa na podlagi potrdila glasbene šole.

 

Izjemni odhodi učencev med poukom

Učenec lahko izjemoma zapusti šolo v času pouka, če za odhod pisno ali ustno zaprosijo starši.

 

V primeru, da ima učenec v šoli zdravstvene težave (vročina, slabost, bruhanje ipd.) ali se poškoduje, mora razrednik, učitelj ali drugi strokovni delavec, ki ima učenca pri pouku o stanju učenca obvesti ravnateljico in starše.

 

Razrednik ali druga odgovorna oseba obvesti starše, s katerimi se dogovori o času in načinu odhoda učenca domov.

Učenci 1. razreda tudi v izjemnih primerih ne smejo oditi iz šole sami, ampak obvezno v spremstvu staršev ali s strani staršev pooblaščene osebe.

 

 

Vstop v šolo v popoldanskem času - interesne dejavnosti                            
V popoldanskem času odklepa vrata mentor interesne dejavnosti, h kateri je učenec namenjen.

Mentor interesne dejavnosti pospremi celo skupino učencev tudi po končani vadbi do izhoda in poskrbi, da učenci zapustijo šolsko stavbo. Enako velja za najemnike šolskih prostorov.

Učenci se preobujejo v šolske copate. Enako velja tudi za učence drugih osnovnih šol, ki prihajajo v šolo k dopolnilnim dejavnostim.

 

Gibanje staršev, obiskovalcev in najemnikov prostorov po šolski zgradbi

Gibanje staršev, obiskovalcev in najemnikov prostorov po šolskih zgradbah je omejeno. V učilnice lahko vstopajo straši in obiskovalci samo z dovoljenjem ravnateljice..

 

Pouk

Učitelj je dolžan točno začeti in končati učno uro. Če učitelj zamudi več kot 5 minut, je reditelj dolžan sporočiti njegovo odsotnost vodstvu šole, ki bo organiziralo nadomeščanje.

 

Šolske ure se začenjajo s pozdravom, umirjanjem učencev in medsebojno komunikacijo. Način pozdravljanja določijo učenci in učitelji sami.

 

Učitelj na začetku ure izpolni in uredi dokumentacijo dela oddelka, med drugim preveri prisotnost učencev pri pouku.

 

Med poukom učenci praviloma ne odhajajo iz učilnice. V tem času so učenci dolžni upoštevati  dogovore o disciplini.

Učenci ob koncu učne ure zapustijo učilnico šele, ko jim to dovoli učitelj.

 

Ukrepanja, ravnanja in obnašanja v šolskem prostoru

 

TELOVADNICA

Splošna navodila

 

·      V telovadnico je prepovedan vstop brez spremstva učitelja.

·      Uporaba telovadnih orodij brez nadzora ni dovoljena.

·      Ob odhodu učitelj zapre in zaklene vrata, ki vodijo v telovadnico.

Vstop v telovadnico

 

Učenci pred pričetkom ure športne vzgoje počakajo na učitelja športne vzgoje pred vhodom v telovadnico. Počakajo, da učenci, ki so imeli pred njimi športno vzgojo, zapustijo garderobe.

Učenci razredne stopnje pridejo v telovadnico skupaj z razrednikom.

Učenci v garderobi odložijo obleko ter se preoblečejo v športno opremo. 

 

Pripravljenost na športno vzgojo obsega

·      ustrezno obutev: copati z gumo,

·      športne copate in športno opremo učenci shranijo v svojih omaricah;

·      ustrezna oblačila: majica, kratke hlače ali trenirka

·      ustrezno urejeni lasje (speti);

·      nakit in dragocenosti učenci ne nosijo k športni vzgoji.

 

UČILNICA FIZIKE, KEMIJE, BIOLOGIJE

Vse nevarne kemikalije, kužnine, nevarni rekviziti in naprave so varno shranjeni v zaklenjenih prostorih ali v omarah. Učencem je dovoljen in omogočen dostop do njih samo pod nadzorom učitelja.

V učilnici je prepovedano jesti in piti.

 

GOSPODINJSKA UČILNICA

 

V učilnici se učenci ravnajo po navodilih učitelja:

·  kozarce, skodelice in drugo posodo jemljejo učenci iz omaric le z učiteljevim dovoljenjem;

·  živil, gospodinjskih aparatov in drugih predmetov, ki so odloženi na delovnem pultu, se učenci  dotikajo le z dovoljenjem učitelja;

·  štedilnik in druge pripomočke vklopijo le po navodilih učitelja;

·  previdni so pri delu z ostrimi predmeti;

·  roke si umivajo le pri umivalniku;

·  posodo pomivajo v pomivalnem koritu in v pomivalnem stroju;

·  smeti odlagajo v koš za smeti;

·  pospravijo za seboj.

 

UČILNICA ZA RAČUNALNIŠTVO

Učenci pred začetkom pouka v računalniški učilnici počakajo pred učilnico in vstopijo le ob

·      spremstvu odgovornega učitelja;

·      delajo po navodilih in uporabljajo samo s programom in navodili predvideno programsko opremo;

·      v nastavitve računalnika posegajo le z dovoljenjem učitelja;

·      vsako nepravilnost  v delovanju računalnika takoj javijo;

·      računalniška učilnica mora biti vedno, kadar v njej ne potekata pouk ali druga aktivnost,  zaklenjena;

·      v računalniški učilnici učenci ne malicajo.

 

UČILNICA ZA TEHNIČNI POUK

Pri pouku tehnične vzgoje je potrebno upoštevati:

·      V učilnici se mora vzdrževati red in snaga.

·      Po delu se orodja spravijo na odrejena mesta.

·      Učenec je dolžan po delu svoje delovno mesto očistiti in zapustiti urejeno.

·      Učenec ne sme samostojno zaganjati strojev. Pri strojih delata vedno po dva pod nadzorstvom učitelja.

·      Za varnost učencev pri pouku tehnične vzgoje je odgovoren učitelj tehničnega pouka, ki mora z varnostnimi predpisi seznaniti vse učence in poskrbeti za izvajanje le-teh.

 

ŠOLSKA KNJIŽNICA

 

Obnašanje v prostorih knjižnice

·      v knjižnici se ne je` in ne pije;

·      se ne lovi ali skriva;

·      se ne vpije in ne teka;

·      se ne trga ali uničuje knjižničnega gradiva;

 

Tu vsakdo lahko bere, piše referate, se uči, piše domačo nalogo, uporablja računalnik, bogati svoj besedni zaklad, najde svoj mir.

Če se učenec v knjižnici večkrat neprimerno obnaša, mu bo knjižničarka prepovedala obisk v knjižnici za določen čas (o tem so obveščeni razrednik in straši učenca).

Šolske torbe je potrebno odložiti na prostor, ki je za to določen.

 

Ukrepi in prepovedi uporabe nedovoljenih naprav in pripomočkov

 

Uporaba mobilnih telefonov

·      V šoli je kakršna koli uporaba mobilnih telefonov med poukom in pri izvajanju drugih učnovzgojnih dejavnosti prepovedana.

·      V primeru, da učenec v šolo prinese mobilni telefon, zanj tudi v celoti odgovarja, šola pa smatra, da ga ima učenec v šoli z vednostjo staršev.

·      Če učenec mobitel uporablja in ovira šolsko delo (to velja tudi na dnevih dejavnosti, športnih dnevih, ekskurzijah …), mu ga učitelj začasno odvzame.

·      Odvzeti mobitel učitelj preda ravnatelju, kjer telefon lahko prevzamejo učenčevi starši. O odvzemu mobilnega telefona ali drugih predmetov učitelj obvesti starše.

·      Strogo je prepovedana uporaba mobitelov z namenom fotografiranja ali snemanja v šoli.

·      Šola za poškodovane, izgubljene ali odtujene mobilne telefone ne odgovarja.

 

 Prepoved snemanja

·      Prav tako je v šoli prepovedana uporaba drugih naprav, ki omogočajo kakršno koli avdio in video snemanje šolskih prostorov, zaposlenih in sošolcev (razen v primerih, ko ima oseba za to dovoljenje vodstva šole).

·      Enake omejitve veljajo za fotografiranje v šoli.

·      Nepooblaščeno uporabo teh naprav bo šola obravnavala kot hujše kršenje hišnega reda in predpisov o varstvu osebnih podatkov.

 

Predvajalniki glasbe

Učencem med poukom in pri izvajanju drugih učnovzgojnih dejavnosti ni dovoljena uporaba različnih glasbenih in video predvajalnikov, razen v dogovoru z učiteljem.

 

Druge omejitve in zahteve za zagotavljanje varnosti

·      Učitelj lahko učencu začasno odvzame tudi druge predmete ali snovi, ki ne sodijo v šolo, še posebej, če z njimi moti pouk ali z njimi ogroža svojo varnost in varnost drugih.

·      Učitelj, po svoji presoji, po pouku učencu vrne predmet ali pa o dogodku obvesti starše in vodstvo

            šole.

·      V šolo ni dovoljeno prinašati in v njej uporabljati:

- nevarnih predmetov,

            - drugih predmetov, ki jih učenec v šoli ne potrebuje.

·      Kajenje, uživanje in ponudba alkoholnih pijač in drog ter drugih psihoaktivnih sredstev je prepovedano v prostorih in na pripadajočem funkcionalnem zemljišču.

·      V šolo je prepovedano prinašati in uporabljati druge snovi, ki so neprimerne ali škodljive za otrokovo zdravje in razvoj (npr. energetske pijače).

 

Učencem svetujemo, da dragocenih predmetov (npr. nakita, dragih ur,…) ali večjih vsot denarja ne nosijo v šolo. Za izgubljene ali drugače odtujene zgoraj omenjene stvari, šola ne prevzema odgovornosti.

Ukrepi za varnost med odmori

·      V ugodnem vremenu se učenci preobujejo in na prosto. Dežurni učitelj mora biti obvezno prisoten ves čas aktivnega odmora in mora imeti pregled in kontrolo ter možnosti takojšnega posredovanja pri učencih.

·      Na vadbenem, igralnem prostoru naj bo takšno število učencev, ki omogoča normalno in varno igro.

·      Uporabljati moramo starosti, sposobnostim in znanju učencev primerne rekvizite.

·      Med potekanjem aktivnega odmora mora biti dežurni učitelj pozoren na morebitne dejavnike, ki bi lahko povzročili nesrečo in jih mora sproti odstranjevati.

·      Uporabljamo predvsem vsebine aktivnega odmora, ki jih učenci že obvladajo.

·      V času aktivnega odmora se ne sklicujejo sestanki učiteljev.

·      V prostorih se naj igra, vadi ob odprtih oknih.

·      Učenci se v nobenem primeru ne smejo samovoljno oddaljevati in zapuščati skupine ali prostora, kjer se odvija po programu določena aktivnost.

 

Ukrepi za varstvo vozačev

·      Učenci, ki zaključijo s poukom in odhajajo domov s šolskim prevozom, so lahko vključeni v varstvo vozačev ali druge oblike varstva.

·      Učenci so dolžni upoštevati navodila učiteljev varstva vozačev.

·      Učenci so dolžni opozoriti dežurne učitelje na dogajanje, ki ni v skladu s hišnim redom šole. Dežurne učitelje ali vodstvo šole obvestijo tudi v primeru, ce se na šoli dogaja kaj neobičajnega.

 

Dežurstvo v razredu - rediteljstvo

Vsaka oddelčna skupnost določi na razrednih urah po dva reditelja, ki opravljata svoje delo en ali dva tedna in imata sledeče naloge:

·      skrbita, da je učilnica, kabinet ali prostor, v katerem učenci delajo, vedno čist in pospravljen,

·      ob prihodu učitelja vzgojno-izobraževalnih programov v razred ga seznanita o odsotnosti učencev,

·      po končani uri počistita tablo in uredita učilnico,

·      po končani drugi uri prineseta malico v razred in jo ob prisotnosti učitelja razdelita (1., 2. in 3. razred), po malici pomagata skrbeti za čistočo in urejenost učilnice,

·      po končani drugi uri pripravita malico v jedilnici (od 4. do 9. razreda), po malici poskrbita za čistočo in urejenost jedilnice

·      v odmorih pazita, da ne pride do poškodb imovine in odtujitve lastnine,

·      javljata razredniku oziroma izvajalcu učne ure nepravilnosti in poškodbe šolske imovine,

·      opravljata druge naloge, za katere ju pooblasti oddelčna skupnost ali razrednik,

 

Dežurstvo v jedilnici v času  malice

Dežurni učitelji in reditelji:

·      skrbi za urejenost omizja in za čistočo jedilnice,

·      pomaga pri razdeljevanju obrokov hrane,

·      pomaga pri pospravljanju omizij,

 

Malica v jedilnici

Učence pospremi v jedilnico učitelj, ki je poučeval drugo uro v razredu.

Učenci in učitelji morajo upoštevati:

·      urnik, ki ga šola določi z letnim delovnim načrtom

·      pravila ravnanja, obnašanja v jedilnici.  

 

Malica v razredu

Malico prinašajo v oddelke učenci, ki jih določi razrednik (reditelja).

Reditelja oddelka s pomočjo učitelja skrbita, da se:

·      prevzame malico po končani drugi šolski uri,

·      malica razdeli na kulturen način,

·      po malici vrne posoda in ostanke malice, ločene na embalažo in živilske ostanke, v kuhinjo,

·      po malici skupaj z drugimi učenci oddelka očisti učilnico.

Potek prehranjevanja v času malice spremljajo dežurni učitelji.

 

Kosila

Učenci in učitelje morajo upoštevati:

·                  urnik, ki jih šola določi z letnim delovnim načrtom

·                  pravila prijavljanja in odjavljanja kosil ter

·                  pravila ravnanja, obnašanja v jedilnici.  

Jedilnik za tekoči teden je objavljen na oglasni deski.

                                                                                                      

Hranjenje garderobe

·      Učenci se ob vsakem prihodu v šolo in ob vsakem izhodu iz šolske stavbe preobujejo v garderobi.

·      Učenci hranijo obutev, vrhnjo garderobo v garderobnih omaricah.

·      Urejenost omaric preverja razrednik ob prisotnosti učenca.

·      Učenci morajo pred zimskimi počitnicami ter ob koncu pouka v šolskem letu pred podelitvijo spričeval izprazniti omarico in jo očistiti.

·      Šola ne odgovarja za predmete, ki jih učenci prinašajo ali hranijo v šoli.

 

Ravnanje ob poškodbah šolskega inventarja in skrb za opremo

·      Oddelčne skupnosti skrbijo za osnovno urejenost učilnic.

·      Vsi delavci šole odgovarjajo za urejenost, opremo, učila in ostali šolski inventar.

·      Vsi učenci šole odgovarjajo za urejenost, opremo, učila in ostali šolski inventar.

 

Ostala določila hišnega reda

·      Razredniki so dolžni hišni red predstaviti učencem in staršem na začetku šolskega leta in po potrebi večkrat tudi med šolskim letom.

·      Učenci in učitelji morajo biti dosledni pri spoštovanju in izvrševanju dogovorjenih pravil.

·      Na šoli je potrebno posvetiti veliko pozornosti lepim, vljudnim in spoštljivim medsebojnim odnosom med učenci, med učenci in zaposlenimi in do vseh obiskovalcev šole.

·      Učenci zaposlene na šoli vikajo.

·      Učitelji so se dolžni z učenci pogovarjati tudi o bontonu.

·      Učenci višjih razredov so še posebej pozorni in skrbni do mlajših učencev.

·      Učenci so dolžni sodelovati pri organiziranih in dogovorjenih oblikah vzdrževanja in urejanja šole in njene okolice.

·      V šolskih prostorih se ne sme izvrševati prodaja in oglaševanje brez dovoljenja vodstva šole.

·      V šolo je prepovedano voditi ali nositi živali, razen z dovoljenjem vodstva šole, kadar gre za živali, ki bodo sodelovale v vzgojno-izobraževalnemu procesu.

 

Skrb za čisto in urejeno okolje:

·      odpadke mečemo v koše za smeti,

·      pazimo in ne uničujemo šolske lastnine,

·      skrbimo za higieno v sanitarijah,

·      toaletni papir in papirnate brisače, vodo in milo uporabljamo namensko in varčno,

·      posebno skrb namenjamo čistemu in urejenemu šolskemu okolju,

·      ko učenci zapuščajo igrišče ali šolsko dvorišče, dežurni učitelj poskrbi, da učenci odvržene odpadke  pospravijo.

 

Kršitve pravil hišnega reda

V primeru, da učenec krši pravila hišnega reda, bo šola kršitev obravnavala v skladu z določili Pravilnika o pravicah in dolžnostih učencev v osnovni šoli (Ur.l. št. 75/04).

 

NAČINI OBVEŠČANJA
Predvidena nadomeščanja in spremembe urnika so objavljena na oglasni deski.
Šola obvešča o dejavnostih, o roditeljskih sestankih, o aktualnih dogodkih, skupnih uspehih in drugih spremembah na oglasnih deskah, s pisnimi obvestili in na spletni strani šole http://www2.arnes.si/~oskpio1s/.

 

OPRAVIČILA STARŠEV

Odsotnost učenca zaradi bolezni ali drugega opravičljivega razloga morajo starši opravičiti osebno ali v pisni obliki. Opravičila je potrebno izročiti razredniku najkasneje v petih dneh po vrnitvi učenca v šolo. Prosimo, da uporabljate obrazce, natisnjene v tej publikaciji.

Učenec lahko izostane, ne da bi starši sporočili vzrok  izostanka, če njegov izostanek razredniku vnaprej napovejo. Ta izostanek lahko strnjeno ali v več delih traja največ pet dni v letu.

V času, ko je učenec v šoli, vendar zaradi določenega vzroka ne more telovaditi, naj starši ravno tako napišejo opravičilo.


JAVNI VRTEC PRI OSNOVNI ŠOLI

ISTRSKEGA ODREDA GRAČIŠČE

 

Vrtec je enota pri Osnovni šoli Istrskega odreda Gračišče. Imamo tri oddelke in sicer dva homogena od 1 do 2 in 4 do 6 ter en kombiniran oddelek otrok starih od 2 do 4 let.

V prvi oddelek – Polžki  je na začetku šolskega leta vključenih 14 otrok. Oddelek vodita vzgojiteljici  Denis Markežič in pomočnica vzgojiteljice Nataša Bembič.

Drugi oddelek - Pikapolonice, kjer je  15 otrok, vodita vzgojiteljica Alenka Jakomin in pomočnica vzgojiteljice Nataša Petretič.

V tretjem oddelku – Metulji  je vključenih  19 otrok. Vodi ga vzgojiteljica Karmenka Rončevič in pomočnica vzgojiteljice Kristina Černoša.

V vseh treh oddelkih bo pomagala pomočnica vzgojiteljice Suzana Bržan.

V delo vrtca se vključuje pedagoginja Katja Barut-Novak.

 

 

ODDELEK

NORMATIV

ŠT. OTROK

1.

1. STAROSTNEGA OBDOBJA od 1 do 2

9 - 14

14

2.

2. STAROSTNEGA OBDOBJA od 4 do 6

17 - 24

19

3.

KOMBINIRAN

10 - 19

15

 

URNIK

Vrtec posluje vsak delovni dan od 5.30 do 16.30, razen ob praznikih in od 15. julija do 15. avgusta, ko je zaprt.

Zaradi nemotenega dela v vrtcu je zaželen prihod otrok v vrtec do 8.30.

 

PROGRAMI V VRTCU

 

Dnevni program

Traja od 6 do 9 ur in obsega vzgojo, izobraževanje, varstvo in prehrano s tremi obroki (malico, kosilom in popoldansko malico).

 

Poldnevni program

Traja od 4 do 6 ur in obsega vzgojo, izobraževanje, varstvo in prehrano z dvema obrokoma (malico in kosilom).

Otrok je lahko v vrtcu, v času od 7.00 do 13.00 ali od 8.00 do 14.00.

Program dela je načrtovan in izveden skladno s cilji in načeli kurikuluma za predšolsko vzgojo in so del letnega delovnega načrta vrtca.

Vzgojno delo poteka individualno, skupinsko in skupno; lahko je usmerjeno ali neusmerjeno. Najpogostejša oblika dela v vrtcu je igra.

Vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic izbirajo vsebine dela na podlagi naravnega in družbenega okolja in pri tem izhajajo iz otrokovih interesov. V vzgojno delo se bodo vključevali starši in krajani.

 

 

Dnevni ritem dela v vrtcu :

 

5.30

Prihod otrok in igra v manjših skupinah.

6.30 – 7.00

Zajtrk.

8.50 – 9.20

Osebna higiena in malica.

9.30 – 11.30

Usmerjene dejavnosti in igra otrok z različnimi materiali, glede na vremenske razmere tudi na igrišču ali v telovadnici, sprehod po bližnji okolici, med igro imajo otroci ves čas na razpolago sadje in napitek.

11.30 – 12.30

Osebna higiena in kosilo.

12.30 – 14.30

Sproščanje, možnost počitka na ležalnikih ali blazinah, umirjene dejavnosti v manjših skupinah.

15.00

Popoldanska malica.

15.15 – 16.30

Igre in zaposlitve po želji otrok v malih skupinah.

16.30

Zapiranje vrtca.

 

CILJI PREDŠOLSKE VZGOJE

 

·      Razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih.

·      Razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah.

·      Razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja.

·      Negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja.

·      Spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa tudi branja in pisanja.

·      Spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja.

·      Posredovanje znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja.

·      Spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja.

·      Razvijanje otrokove samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.

 

OBOGATITVENE DEJAVNOSTI

·        Otrokom, starim 5 in 6 let, bomo omogočili sodelovanje v športnem programu Zlati sonček.

·        Vsi lahko sodelujejo v projektu »Spodbujajmo branje«.

·        Vsi otroci lahko sodelujejo v projektu Knjižni nahrbtnik.

·        Otroci iz oddelka Pikapolonic imajo možnost izposoje knjig v »Ciciknjižnici« enkrat tedensko.

·        Otroci iz oddelka Matulčki imajo možnost izposoje knjig v šolski knjižnici izmenično na 14 dni.

·        Vsi lahko sodelujejo v republiškem ekološkem projektu Zeleni nahrbtnik.

·        Vsi lahko sodelujejo v republiškem projektu Pasavček – varnost v prometu.

·        Organiziramo gostovanja zunanjih izvajalcev.

·        Sodelujemo na šolskih prireditvah.

 

DRUGI SODELAVCI

V delo vrtca se vključujejo:

·        specialna pedagoginja Irena Lušina,

·        psihologinja Samuela Bandi, 

·        logopedinja Tanja Legac.

·        medicinska sestra Ruža Draščič (program zobozdravstvene vzgojne in preventivne dejavnosti).

 

                                                                           

PRAVICE STARŠEV IN OTROK

 

PRAVICE OTROK

·          pravica po največ 9 urni prisotnosti v vrtcu,

·          ne delamo razlik med otroki glede na raso, barvo, spol, jezik, vero, politično ali drugo prepričanje, narodno, etnično ali družbeno poreklo, premoženje, rojstvo ali kakršenkoli drug položaj otroka, njegovih staršev ali zakonitega skrbnika,

·          vsem otrokom zagotavljamo enake možnosti za sodelovanje pri dejavnostih, ki potekajo v okviru standardnega programa vrtca,

·          spoštujemo osebno dostojanstvo in integriteto otroka,

·          spoštujemo in upoštevamo otrokov pogled na svet, njegovo razumevanje stvari, dogodkov in položajev ter čustveno odzivanje nanje in spodbujamo možnost dojemanja iste stvari ali dogodkov iz različnih perspektiv,

·          upoštevamo individualne in skupinske razlike med otroki in oblikujemo pogoje za izražanje teh razlik, pravico do izbire in drugačnosti,

·          vzgojno delo z otroku snujemo na znanju in razumevanju otrokovega razvoja v določenem starostnem obdobju in na značilnostih posameznega otroka,

·          otroka varujemo pred telesnim in drugačnim nasiljem drugih otrok in odraslih. Ob sumu zanemarjanja ali zlorabe otroka obvestimo odgovorno osebo ali institucijo,

·          zagotavljamo varno, razumevajoče in spodbudno okolje za otrokov telesni, duševni in socialni razvoj in na osnovi pozitivnih čustvenih, spoznavnih in socialnih izkušenj za njegovo polno  zaupanje vase.

 

 

PRAVICE STARŠEV

·      spoštujemo in upoštevamo starše kot primarne vzgojitelje, ki nosijo glavno odgovornost za otrokovo vzgojo in razvoj in jim dajemo možnost soodločanja o vseh pomembnih vprašanjih v zvezi z njihovim otrokom,

·      starše obveščamo o programu vrtca in jih spodbujamo, da sodelujejo pri načrtovanju in izvajanju vzgojnih dejavnosti,

·      s starši gojimo odprt dialog in jih sproti obveščamo o otrokovem razvoju, aktivnostih v skupini in vrtcu,

·      z informacijami o otroku in družini, ki nam jih otroci in starši zaupajo, ravnamo odgovorno in jih ohranjamo zaupne,

·      seznanjamo starše s spoznanji stroke o predšolskem otroku in jih ozaveščamo o pomenu ustreznega vzgojnega ravnanja,

·      ob vstopu otroka v vrtec spodbujamo starše, da s svojo prisotnostjo v skupini pomagajo otroku pri prilagajanju na vrtec.

 

OBVEZNOSTI STARŠEV

·      da redno plačujejo stroške programa, v katerega je vključen otrok.

·      da upoštevajo poslovni čas vrtca in dnevni red,

·      da spoštujejo delo, organizacijo in osebje vrtca,

·      da ima otrok ob prihodu in odhodu iz vrtca spremstvo staršev oz. od staršev pooblaščenih polnoletnih oseb,

·      da obvestijo vrtec o daljši ali krajši odsotnosti otroka najkasneje do 8. ure zjutraj,

·      da v primeru otroških nalezljivih bolezni to takoj sporočijo odgovorni osebi v vrtcu,

·      da v vrtec pripeljejo otroka, ki s svojim zdravstvenim stanjem ne ogroža sebe in drugih,

·      da v primeru poškodbe ali nenadne spremembe zravstvenega stanja otroka po obvestilu vzgojitelja v najkrajšem času pridejo po otroka v vrtec,

·      da najkasneje na dan vstopa otroka v vrtec vzgojiteljici izročijo potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka,

·      da ob sprejemu otroka opozorijo na posebnosti otroka, ki so pomembne za njegovo varnost in zdravje oz. predložijo navodilo zdravnika,

·      da pisno najavijo izstop otroka iz vrtca (začasni ali trajni izpis),

·      da uredijo vse formalnosti v zvezi s postopkom za sprejem otroka v vrtec in jamčijo za resničnost podatkov,

·      da upoštevajo navodila in obvestila na oglasnih deskah za starše,

·      da so otroci oblečeni in obuti vremenu in napovedanim dejavnostim primerno,

·      da mlajše otroke uvajajo v vrtec postopno in ob svoji prisotnosti v dogovoru z vzgojiteljico,

·      da sproti obveščajo vzgojiteljico o spremembi podatkov o svoji dosegljivosti v času bivanja otroka v vrtcu,

·      da se zanimajo za otrokov razvoj in se vključujejo v organizirane oblike sodelovanja.

 

VPIS OTROK

Za vpis otrok v vrtec starši izpolnijo prošnjo, ki jo dobijo pri pedagoginji. Vpis za naslednje šolsko leto poteka skozi celo leto do konca meseca aprila. V začetku meseca maja zaseda Komisija za sprejem otrok v vrtec. Ob prejetju sklepa ravnatelja o sprejemu otroka v vrtec starši podpišejo pogodbo o določitvi medsebojnih pravic in obveznosti staršev in vrtca. Pred vstopom v vrtec morajo starši z otrokom opraviti zdravniški pregled. Sprejem otrok v vrtec je v mesecu septembru.

PLAČILO PROGRAMA

Plačilo staršev za programe v vrtcu določi MO Koper na podlagi lestvice, ki starše razvršča v razrede.
Pri razvrščanju v razrede se upošteva mesečni dohodek na družinskega člana v primerjavi s povprečno plačo v Republiki Sloveniji in upošteva premoženje družine.
Starši plačajo največ 80% in najmanj 10% cene programa, v katerega je vključen otrok. Če je v vrtec vključen več kot en otrok iz družine, starši za starejšega otroka plačujejo za en razred nižjo ceno, za mlajše otroke pa so plačila oproščeni.

Starši novincev lahko uveljavljajo znižano plačilo vrtca tako, da oddajo vlogo pri pristojnem občinskem organu najkasneje 15 dni pred vstopom otroka v vrtec. Vsi ostali starši pa vlogo oddajo predvidoma do 15. novembra tekočega leta za naslednje šolsko leto. Če starši vključijo v vrtec še drugega oz. nadaljnjega otroka in jim je za starejšega otroka že določeno plačilo za vrtec, uveljavljajo oprostitev plačila za mlajšega otoka na posebnem obrazcu pri pristojnem organu občine.

 

OBRAČUNAVANJE ODSOTNOSTI

Odsotnost otroka starši sporočijo v vrtec do 8. ure zjutraj. Na podlagi pravočasne odjave se odštejejo stroški prehrane.

 

IZPIS

Če se starši odločijo za izpis otroka iz vrtca, morajo izpolniti obrazec (izpisnica), ki ga dobijo pri pedagoginji in sicer 15 dni pred nameravanim datumom izpisa. Izpisan otrok nima prednosti pri ponovnem sprejemu v vrtec.


NAČINI POVEZOVANJA IN SODELOVANJA S STARŠI

V življenje in delo vrtca pri dnevnih dejavnostih na dnevih dejavnosti, pri skupnem urejanju vrtca in okolice.

Vključevanje predstavnikov staršev v svet staršev in v svet šole pri reševanju vzgojne problematike in poslovanja šole in vrtca, pomoč pri iskanju sponzorjev in donatorjev za kakovostno uresničevanje projektov in obogatitvenih dejavnosti.

 

·                  vsakodnevne izmenjave informacij,

·                  govorilne ure: 1x mesečno po dogovoru z vzgojiteljico,

·                  roditeljski sestanki,

·                  strokovna predavanja za starše,

·                  ustvarjalne delavnice za starše

·                  skupna srečanja: praznovanja, izleti, pikniki, prireditve,

·                  akcija Zbirajmo star papir

·                  svet staršev vrtca.

 

Komuniciranje z izvoljenimi predstavniki v svetu staršev vrtca in svetu šole. Vaša predstavnica v svetu staršev in tudi za svet šole je ga. Samanta Franca.

Sami ali preko predstavnika v svetu staršev lahko posredujete pobude, predloge, pohvale in kritike.

 

 

 

Naslov: PUBLIKACIJA OSNOVNE ŠOLE ISTRSKEGA ODREDA GRAČIŠČE

 

 

 

 

Pripravila in uredila: Vanja Košpenda

Oblikovanje platnice: Vasja Nanut

 

Prvo – zadnje leto izida: 1996 – 2008

Dvanajsta izdaja

 

Izdala: Osnovna šola Istrskega odreda Gračišče

Tisk: prijatelj˛&prijatelj d.o.o.

 

 

Naklada: 170

 

 

 

Gračišče, avgust 2008