|
 |
RTEC NAJDIHOJCA IN ODDELEK SONČEK KAPELE |
01/2006 Glasilo vrtca Najdihojca
Glasilo vrtca Najdihojca si lahko ogledate ali pa si ga prenesete na svoj računalnik na TEJ povezavi.
UVODNE BESEDE ZAPOSLENIH V NAŠEM VRTCU :
Vse naše dejavnosti so usmerjene k OTROKU njegovemu dobremu in varnemu počutju.
Naše osnovno vodilo je ustvariti možnosti, da se otrok celostno razvija v okolju, ki je otroku domače in v katerem se otrok dobro počuti.
Stiki z vrstniki v vrtcu so dobra spodbuda za razvijanje otrokovih sposobnosti. Prav v prvih letih življenja so otroci izjemno dojemljivi za učenje, zato je načrtno strokovno delo v vrtcu zelo pomembno.
Otrokom omogoča doživljati uspehe v majhnih in velikih stvareh. Do cilja pridemo po korakih, od katerih vsak pomeni uspeh zase.
Vrtec NAJDIHOJCA je vzgojno varstvena enota, ki spada skupaj z oddelkom Sonček v Kapelah k OŠ Dobova. Zajema 5 oddelkov otrok v starosti od 1 do 6 leta. Z vzgojno izobraževalnim delom se ukvarjamo pet vzgojiteljic in osem pomočnic vzgojiteljic.
Življenje v vrtcu vsak trenutek prepleta rdeča nit prizadevanja za dobro počutje otrok. Z igro se pridobivajo izkušnje na področju gibanja, jezika, umetnosti, družbe, narave in matematike.
ODPIRALNI ČAS
VRTEC DOBOVA: od 5.45 ure do 16.45 ure
ODDELEK KAPELE: od 6.00 ure do 15.30 ure
ORGANIZIRANOST VRTCA DOBOVA IN ODDELKA SONČEK KAPELE:
ODDELEK 1 - 3 letnih otrok
ODDELEK 3 - 4 letnih otrok
ODDELEK 4 - 5 letnih otrok
ODDELEK 5 – 6 letnih otrok
ODDELEK KAPELE 1 – 6 letnih otrok
1. ODDELEK SKUPINE OTROK MEDVEDKOV (1-3 LET)
- vzgojiteljica: JURKAS MARIJA
- pom. vzgojiteljice: BOKOR VESNA
- pom. vzgojiteljice: ILJAŽ NATALIJA
2. ODDELEK SKUPINE OTROK PIKAPOLONIC (3-4 let)
- vzgojiteljica: ČANČER VESNA
- pom. vzgojiteljice: ŽIBERT JOŽICA
3. ODDELEK SKUPINE OTROK MRAVLJIC (4-5 let)
- vzgojiteljica: KRAJNC MARJANA
- pom. vzgojiteljice: BOKOR SLAVICA
4. ODDELEK SKUPINE OTROK ČEBELE (5-6 let)
- vzgojiteljica: STAJNKO MARIJA
- pom. vzgojiteljice: VUČAJNK TATJANA
5. ODDELEK SKUPINE SONČEK KAPELE (1-6 let)
- vzgojiteljica: CVETKOVIČ SONJA
- pom. vzgojiteljice: KOVAČIČ BRANKA
- pom. vzgojiteljice: MOLAN VESNA
CILJI PREDŠOLSKE VZGOJE
Splošni cilji predšolske vzgoje:
razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih,
razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah,
razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja,
negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja,
spodbujanje jezikovnega razvoja in učinkovite ter ustvarjalne rabe govora,
posredovanje znanj z različnih področij znanosti in vsakodnevnega življenja,
spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja, razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in skrbi za zdravje.
V šolskem letu 2002/03 smo začeli uvajati nov kurikul za vrtce.
CILJI KURIKULA ZA VRTCE:
bolj odprt in fleksibilen kurikulum v različnih programih za predšolske otroke,
pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh področjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih,
bolj uravnotežena ponudba različnih področij in dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih, ki hkrati ne omogoča poglobljenosti na določenih področjih,
večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino,
oblikovanje razmer za večje izražanje in ozaveščanje skupinskih razlik (nediskriminiranost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodno pripadnost, telesno in duševno konstitucijo),
večje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok,
dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu,
rekonceptualizacija in reorganizacija prostora in opreme v vrtcu,
večja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev,
povečanje vloge evalvacije (kritičnega vrednotenja) pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu,
izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši.
NAČELA URESNIČEVANJA CILJEV KURIKULA ZA VRTCE:
načelo demokratičnosti in pluralizma,
načelo odprtosti kurikula, avtonomnosti ter strokovne odgovornosti vrtca in strokovnih delavcev v vrtcu,
načelo enakih možnosti in upoštevanja različnosti med otroki ter načelo multikulturalizma,
načelo omogočanja izbire in drugačnosti,
načelo spoštovanja zasebnosti in intimnosti,
načelo uravnoteženosti,
načelo strokovne utemeljenosti kurikula,
načelo pogojev za uvedbo novega kurikula,
načelo horizontalne povezanosti,
načelo vertikalne povezanosti oz. kontinuitete,
načelo sodelovanja s starši,
načelo sodelovanja z okoljem,
načelo timskega sodelovanja in izvajanja predšolske vzgoje ter strokovnega spopolnjevanja,
načelo kritičnega vrednotenja,
načelo razvojno-procesnega pristopa,
načelo aktivnega učenja in zagotavljanja možnosti verbalizacije in drugih načinov izražanja.
PREDSTAVITEV PROGRAMOV
A - OSNOVNI PROGRAM
Programe za predšolske otroke, ki jih izvajajo javni vrtci, sprejme Strokovni svet RS za splošno izobraževanje. Namenjeni so vsem predšolskim otrokom od končanega porodniškega dopusta staršev do vstopa v šolo.
Program izvajajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic.
Načrtovanje poteka v obliki tematsko programskih sklopov, kjer je poudarjen vzporednost, skladnost in integracija med posameznimi področji dejavnosti: gibanjem, jezikom, umetnostjo, družbo, naravo, matematiko.
Načela predšolske vzgoje se upoštevajo pri organizaciji časa in prostora, pri izbiri dejavnosti otrok, oblik, metod in sredstev vzgojno-izobraževalnega dela, pri komunikaciji z otroki in odraslimi, pri načrtovanju in evalviranju dela in so vključena v vse elemente kurikula.
Glede na trajanje nudimo:
dnevni program, ki traja 6 do 9 ur in se izvaja v dopoldanskem času ter zajema vzgojo, varstvo, prehrano in počitek otrok,
program za otroke prvega in drugega starostnega obdobja (od končanega porodniškega dopusta staršev do vstopa v šolo) – izvajamo v heterogeni skupini v oddelku Sonček Kapele.
B – DOPOLDANSKI OBOGATITVENI PROGRAM
Obogatitveni programi so namenjeni otrokom, ki obiskujejo dnevni program v dopoldanskem času.
Programe izvajajo vzgojiteljice ali zunanji izvajalci – brez dodatnih doplačil staršev:
Zlati sonček - športna značka (Stajnko Marija),
Cicibanova bralna značka (Stajnko Marija),
Šolska hranilnica (Cvetkovič Sonja),
Cicibralčki (Krajnc Marjana),
Živimo z naravo (Krajnc Marjana),
Potovanje v tišino - sprostitvene vaje (Stajnko Marija),
- Cicibanova hranilnica (Cvetkovič sonja),
Računalniški krožek (Bokor Vesna).
C- DOPOLDANSKI IN POPOLDANSKI DOPOLNILNI PROGRAMI
Dopoldanske in popoldanske dopolnilne programe izvajajo vzgojiteljice in zunanji sodelavci za otroke, ki so vključeni v dnevne programe. Za vključitev otroka v te programe starši plačajo dodatno:
plesni tečaj,
plavalni tečaj,
vrtec v naravi,
izleti.
D – PROJEKTI
Dan družine
Obiski v 1. razredu devetletke
Adijo vrtec, dober dan šola
Lovro in Matej (stari hrast)
E – PRAZNOVANJA
Praznovanje rojstnih dni
Tetka jesen
Veseli december
Mesec kulture
Pustovanje
Mamici za praznik
Dan družine
Pozdrav pomladi
Dan Najdihojčkov
Zaključek šolskega leta
V praznovanja so vključeni tudi otroci, ki ne obiskujejo dnevnega varstva in njihovi starši.
OBLIKE SODELOVANJA S STARŠI
Svet zavoda
Svet staršev
roditeljski sestanki
pogovorne ure
pisna obvestila staršem
telefonski razgovori
informacije na oglasni deski
predavanja
vključevanje v vzgojno delo
obiski skupine na domu otroka
ustvarjalne delavnice
skupna praznovanja
skupni izleti
prinašanje odpadnega materiala
zbiranje odpadnega papirja
PREHRANA V VRTCU
Otroci imajo v vrtcu 3 obroke:
malico, ki jo imajo vsi,
kosilo, ki ga imajo vsi otroci,
dodatek (sok, keksi, sadje), ki ga prejemajo otroci, ki pridejo v vrtec zgodaj (od 6.30 ure) oziroma odhajajo iz vrtca pozno po 14.30 uri.
Na oglasni deski imajo starši možnost seznanjanja z JEDILNIKOM, ki zajema obroke otrok v tekočem mesecu.
Poleg samega ponujanja obrokov se v vrtcu trudimo, da bi tudi sam potek prehranjevanja dobil vzgojni namen:
pravilen odnos do hrane,
kulturni način prehranjevanja,
uporaba vljudnih izrazov, ki sodijo k prehranjevanju,
estetski videz ponujanja obrokov, ko pripravljamo mize, uporabljamo prtičke in pravilno uporabljamo pribor.
Na koncu poskrbimo še za USTNO HIGIENO. Uporabljamo zobne krtačke po vsakem obroku.
SODELOVANJE VRTCA Z OKOLJEM
Vrtec sodeluje:
z osnovno šolo (medsebojne hospitacije in obiski)
s krajevno skupnostjo
z zdravstvenim domom – pediatri, šolski zobno ambulanto, mentalno higienskim oddelkom,
s centrom za socialno delo pri reševanju socialne problematike,
s športnimi društvi –tekmovalne prireditve in predstavitve,
s policijsko postajo – obiski policajev,
z Zvezo prijateljev mladine,
z Društvom rejcev malih živali,
s konjerejci,
z obrtniki in umetniki,
sodelovanje z banko,
sodelovanje z uredništvi otroških revij (naročanje, pošiljanje prispevkov in fotografij),
s turističnim društvom Dobova.
Obiskujemo tudi knjižnico v OŠ in občinsko knjižnico v Brežicah, lutkovne in gledališke predstave, muzeje, grad in razstave.
PRAVICE STARŠEV IN OTROK, DOLOČENE V MEDNARODNIH DOKUMENTIH, USTAVI IN ZAKONIH
Vrtec je institucija, ki mora skrbeti za uresničevanje temeljnih otrokovih pravic. V demokratični državi zastopajo otrokove pravice starši oziroma njihovi zakonski zastopniki.
Otrokom, vključenim v javne vrtce, zagotavlja država možnost za optimalen razvoj ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodno pripadnost, telesno in duševno konstitucijo itd.
Optimalen razvoj vključuje tudi možnost poglobljenega razvoja na določenem področju. Uresničevanje zahteve po enakih možnostih ni mogoče brez upoštevanja razlik in pravice do izbire ter drugačnosti, ki jo mora omogočiti organizacija življenja in dela v vrtcu.
Pri otrocih je to povezano z vzgojo za strpnost, solidarnost in odgovornost ter s postopnim razvijanjem kritičnega duha, osebnih odločitev in avtonomne presoje.
Javni vrtci so svetovnonazorsko nevtralni.
Starši imajo pravico do vpogleda v programe za predšolske otroke, do obveščenosti o življenju in delu v vrtcu in pravico do zaščite zasebnosti, s poudarkom na varstvu osebnih podatkov.
Starši imajo pravico do sodelovanja pri načrtovanju in organiziranju življenja in dela v vrtcu in skupini, kar jim mora vrtec formalno omogočiti. Pri tem morajo upoštevati meje svojega soodločanja in ne smejo posegati v strokovno avtonomnost vrtca.
Ob vstopu v vrtec se staršem omogoči postopno uvajanje otroka v vrtec.
OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA
Ob sprejemu otroka v vrtec morajo starši predložiti potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka.
Starši so dolžni:
spoštovati sprejete dogovore in čas, ko je vrtec odprt,
obveščati vrtec o zdravstvenem stanju otroka in njegovim posebnostim,
obvestiti vrtec o otrokovi nalezljivi bolezni,
redno poravnavati finančne obveznosti za opravljene storitve,
izpolniti obrazec izpisnica 30 dni pred predvidenim izpisom otroka,
sporočati spremembe podatkov o bivališču, dosegljivosti na tel. številko in podobno,
starši morajo otroka primerno obleči in obuti, da bo lahko varen in sproščen pri igri na prostem,
starši morajo poskrbeti, da otrok ne prinaša v vrtec nevarnih in dragih predmetov ali igrač,
starši lahko v vrtec pripeljejo le zdravega otroka.
» LJUDJE PRIŽGIMO LUČ! NAJPREJ ZA NAŠE MALE: KO NAM PREVEČ BO LET IN NJIHOV BO TA SVET, NAJ VRT JIM BO, NE SKALE. PRIŽGIMO LUČ LJUDJE!«
Frane Milčinski Ježek
HVALA VAM STARŠI, DA NAM ZAUPATE V VZGOJO VAŠE OTROKE.
KOLEKTIV OŠ DOBOVA, VRTCA NAJDIHOJCA DOBOVA IN ODDELKA SONČEK KAPELE.
|