| |
|
|
1. NARAVOSLOVNI DAN
SNOV
SPOZNAVANJE TRDNIH SNOVI, TEKOČIN IN PLINOV
Že Piaget je v svojih zgodnjih raziskavah razumevanja ohranjanja mase in prostornine
snovi predpostavljal, da otroci, sposobni ohranjanja snovi, razvijejo "teorijo delcev". Snov je
zgrajena iz majhnih delcev, ki so v trdnem stanju drugače povezani kot v tekočem ali v plinastem
stanju. Zato tekoča voda lahko preide v vodno paro in para nazaj v vodo.
VSEBINA:
SPOZNAVANJE OTROŠKIH PREDSTAV IN RAZUMEVANJ
- Risanje trdnih snovi, tekočin in plinov
Narišejo čim več primerov (delovni list v zvezku).
- Razvrščanje zbirke snovi na trdne snovi, tekočine in pline
Razvrščajo zbirko snovi. Rezultate vpisujejo na delovne liste.
SPOZNAVANJE LASTNOSTI TRDNIH SNOVI, TEKOČIN IN PLINOV
Z eksperimentiranjem spoznavajo nekatere lastnosti trdnih snovi, tekočin in plinov in poskušajo
razložiti opažene pojave. Vprašanja so postavljena tako, da se navezujejo na sklepanje o zgradbi snovi.
Opažanja in odgovore zapisujejo v zvezke. Delo poteka v dvojicah.
Delovne naloge:
- KVADRA
- BRIZGE
- MIVKA IN VODA
- KRISTALI
- TRDNE LUŽE
- JOD
- ACETON
- LED
- VIJOLIČNOST
- PARFUM
- SLADKOR
POSKUS DEFINIRANJA TRDNIH SNOVI, TEKOČIN IN PLINOV
- Skušajo najti skupne lastnosti, ki opredeljujejo trdne snovi, tekočine in pline. Odgovore pišejo
na delovne liste.
- Oblikovanje kriterijev za določanje stanja snovi.
- Sklepanje o splošnih lastnostih trdnih snovi, tekočin in plinov. Zapis v zvezku.
|
|
|