Oddelek se predstavi


4.a

  Naravoslovni dan (04.10.2006)

Nazaj


Foto


 
 
1. NARAVOSLOVNI DAN
SNOV
SPOZNAVANJE TRDNIH SNOVI, TEKOČIN IN PLINOV

Že Piaget je v svojih zgodnjih raziskavah razumevanja ohranjanja mase in prostornine snovi predpostavljal, da otroci, sposobni ohranjanja snovi, razvijejo "teorijo delcev". Snov je zgrajena iz majhnih delcev, ki so v trdnem stanju drugače povezani kot v tekočem ali v plinastem stanju. Zato tekoča voda lahko preide v vodno paro in para nazaj v vodo.

VSEBINA:

SPOZNAVANJE OTROŠKIH PREDSTAV IN RAZUMEVANJ
  • Risanje trdnih snovi, tekočin in plinov
    Narišejo čim več primerov (delovni list v zvezku).
  • Razvrščanje zbirke snovi na trdne snovi, tekočine in pline
    Razvrščajo zbirko snovi. Rezultate vpisujejo na delovne liste.
SPOZNAVANJE LASTNOSTI TRDNIH SNOVI, TEKOČIN IN PLINOV

Z eksperimentiranjem spoznavajo nekatere lastnosti trdnih snovi, tekočin in plinov in poskušajo razložiti opažene pojave. Vprašanja so postavljena tako, da se navezujejo na sklepanje o zgradbi snovi.
Opažanja in odgovore zapisujejo v zvezke. Delo poteka v dvojicah.

Delovne naloge:
  • KVADRA
  • BRIZGE
  • MIVKA IN VODA
  • KRISTALI
  • TRDNE LUŽE
  • JOD
  • ACETON
  • LED
  • VIJOLIČNOST
  • PARFUM
  • SLADKOR
POSKUS DEFINIRANJA TRDNIH SNOVI, TEKOČIN IN PLINOV
  • Skušajo najti skupne lastnosti, ki opredeljujejo trdne snovi, tekočine in pline. Odgovore pišejo na delovne liste.
  • Oblikovanje kriterijev za določanje stanja snovi.
  • Sklepanje o splošnih lastnostih trdnih snovi, tekočin in plinov. Zapis v zvezku.
 

 
  V sredo, 4.10.2006, smo imeli naravoslovni dan. Delali smo različne poskuse. Najprej sem se usedla za mizo, kjer smo v stekleni posodi talili led. Potem sem šla na naslednjo raziskavo, kjer smo morali v vodo dati kristalček in voda se je obarvala vijolično. Nato sem se usedla za naslednjo mizo, kjer smo morali napisati, kako zavohamo vonj parfuma. S povečevalnim steklom sem opazovala mivko in rjavi sladkor. Potem sem se usedla za drugo mizo. Prišla je učiteljica in dala v epruveto kristal joda. Epruveto smo segrevali in jod se je spremenil v vijolično tekočino, nato pa v vijoličen plin. Pri naslednji mizi smo morali prelivati vodo in presipati pesek. Nato smo delali še nekaj drugih poskusov: stiskali brizge, talili vosek, opazovali kos lesa in gobo ter opazovali kapljico acetona. V zadnjem poskusu sem zmešala sladkor z vodo in nastala je raztopina. Bilo mi je zelo všeč.  
  Maja Lipovšek      
 

 
  V sredo, 4.10.2006, smo imeli prvi naravoslovni dan. V šolo smo prišli z nahrbtniki. Zbrali smo se pred razredom. Ko je prišla učiteljica, smo odšli v razred. Bili smo z ačudeni, ker so bile mize prestavljene. Na mizah so bili delovni listi in različne stvari, s katerimi smo delali poskuse. Delali smo v parih. Za eno nalogo smo imeli deset minut časa, nato smo se zamenjali. Odgovoriti smo morali na nekaj vprašanj. Delali smo zelo zanimive poskuse. Najbolj všeč mi je bil poskus z jodom. Na okenskih policah so bili različni predmeti. Ugotavljali smo, katera snov je tekočina, katera plin in katera je trdna snov. Čas je hitro minil. Ta dan mi je bil zelo všeč.  
  Miha Malovrh Kauzar      
 

 
  V šoli smo se dobili kot ponavadi. Vrata našega razreda so bila zaklenjena. Skrbelo nas je, kako bomo prišli noter. Nato je prišla učiteljica in nam odklenila. Stopili smo v razred in zagledali mize v parih. Lana, Nikita in jaz smo stekle k mizi s štirimi stoli. Učiteljica nam je povedala, da bomo danes sami zapisovali, kaj opazimo. Vsi smo bili pri vsaki mizi, na kateri so bili različni predmeti. Pri vsaki mizi smo imeli deset minut časa. Pomešale smo mivko z vodo in opazovale. Nismo vedele, kaj naj napišemo. Učiteljica nam je pomagala. Ups, skoraj sem pozabila povedati, da smo na začetku opazovali predmete. Na koncu smo preverili naše zapise. Imela sem skoraj vse prav.  
  Xiaoli Ye