PRILOGA ŠT. 1 K POGODBI
ZAKLJUČNO POROČILO
VSEBINSKI DEL
Zaključno poročilo je poročilo po končanem izvajanju projekta..
(vpiše ZRSŠ)
naslov projekta : DREVO = ŽIVLJENJE
|
|
Ime in priimek/rojstni datum / Šola, institucija/ Delovno mesto |
Opravljene naloge v okviru projekta |
|
Koordinator/ka
|
Dragica Milojević/ 23. 9. 1964/ OŠ Frana Kranjca Celje/ knjižničarka, svetovalna delavka in učiteljica OPB |
- vodenje in koordiniranje projekta - izvajanje projekta pri urah KIZ - vsebinske in organizacijske priprave na obisk partnerske šole - izvajanje projekta z učenci in učiteljicami partnerske šole - dokumentiranje projekta - predstavitve in promocija projekta v medijih - humanitarna dejavnost |
|
Drugi strokovni delavci: (po potrebi dodajte vrstice) |
Danica Šalej/ 20 . 6. 1961/ OŠ Frana Kranjca Celje/ ravnateljica |
- svetovalna in strokovna podpora - organizacijske priprave na obisk partnerske šole
|
|
|
Mateja Rokavec/ 22. 12. 1975 / OŠ Frana Kranjca Celje/ učiteljica slovenščine ter državljanske in domovinske vzgoje |
- izvajanje projekta pri pouku - scenarij in režija za gledališko igro - kulturni program zaključne prireditve - vsebinske in organizacijske priprave na obisk partnerske šole - izvajanje projekta z učenci in učiteljicami partnerske šole - dokumentiranje projekta - predstavitev projekta - humanitarna dejavnost |
|
|
Kristina Radoš Janežič / 31. 7. 1979/ OŠ Frana Kranjca Celje /učiteljica slovenščine |
- izvajanje projekta pri pouku - skrb za promocijo projekta v medijih in po šolskem radiu
|
|
|
Alja Žekar/ 6. 12. 1983/ OŠ Frana Kranjca Celje/ učiteljica OPB |
- mentorstvo raziskovalne naloge - promocija šole in projekta - razstavna dejavnost |
|
|
Ines Klavžar/25.12.1985/ OŠ Frana Kranjca Celje/pripravnica v knjižnici |
- izvajanje projekta pri urah KIZ - razstavna dejavnost |
|
|
Janja Đaković/20. 8. 1984/ OŠ Frana Kranjca Celje/ učiteljica slovenščine in OPB |
- izdelava učil in likovnih izdelkov za partnersko šolo |
|
Partnerji:
|
Mojca Gayen/ 4. 7. 1977 / Piali Ashar Alo Kolaghata, Indija/ ravnateljica |
- vsebinske in organizacijske priprave na obisk partnerske šole - pomoč pri izvajanju projekta v partnerski šoli |
|
|
Anup Gayen/ 8. 9. 1971/ Piali Ashar Alo Kolaghata, Indija/ ravnatelj |
- vsebinske in organizacijske priprave na obisk partnerske šole - pomoč pri izvajanju projekta v partnerski šoli |
|
Učenci:
|
Luka Končan, Janja Nardin, Lara Čalasan Dorn, Klara Drofenik, Zoja Zorko, Iza Kragl, Eva Tomažin, Nik Leban |
Projektna skupina učencev je bila zelo aktivna na skoraj vseh področjih projekta, saj je sodelovala pri organizaciji, izvedbi, promociji, okoljsko humanitarni akciji zbiranja starega papirja, razstavah, vodenju kulturne prireditve in odigrala pomembno vlogo pri širjenju projekta med ostalimi učenci. |
|
Starši:
|
Tanja Ozvatič/17. 9. 1976/Eutrip, d.o.o./ raziskovalka, svetovalka za odnose z javnostmi |
- humanitarna dejavnost - promocija projekta v medijih |
|
|
Število neposredno vključenih oddelkov/število udeležencev: |
Predšolska vzgoja |
72 otrok/ 8 mentorjev |
Osnovna šola |
1235 učencev/ 127 mentorjev |
Srednja šola |
74 dijakov/ 5 mentorjev |
Starši
|
/ |
Drugi (navedite, kdo in koliko): Piali Ashar Alo |
80 učencev/ 7 mentorjev |
(po potrebi dodajte vrstice)
|
Načrtovani cilji – navedeni v prijavi
|
Uresničeni z naslednjimi aktivnostmi
|
Neuresničeni cilji |
Vzroki |
|
Splošni cilji: - Vzgajanje in osveščanje vseh nas o odgovornem ravnanju s skupnim planetom - Uresničevanje koncepta o trajnostnem razvoju z okoljskega, socialnega in ekonomskega vidika - Spoznavanje načinov izboljšanja kakovosti človekovega življenja za današnje in prihodnje rodove
|
Splošni cilji so bili skozi konkretne aktivnosti v celoti doseženi. Izvedene aktivnosti z učenci in učiteljicami indijske šole so se nanašale na letošnjo temo projekta Gozd, moj dom. Potekale so po fazah: Ø Spoznavanje: - delo z zemljevidom sveta: primerjava velikosti držav, kontinenti, razdalje - delo z zemljevidom in monografijo Slovenije: predstavitev Slovenije, njenih pokrajinskih in kulturnih značilnosti z besedo in sliko - predstavitev mesta Celja, s poudarkom na Starem gradu - ogled turističnega materiala - pogovor, dodatne razlage na podlagi interesa - obdaritev učencev s svinčnikom, radirko in šilčkom Ø Učni sprehod: - predstavitev in ogled didaktičnega materiala herbarija listov slovenskih avtohtonih drevesnih vrst in sprememb glede na letne čase, opremljenega z angleškimi in slovenskimi imeni dreves - opazovanje tipičnih indijskih drevesnih vrst in nabiranje listov - ogled življenja na vasi in bivališč učencev - priprava herbarija nabranih listov Ø Kreativna delavnica: - obdaritev šole z voščilnicami naših otrok v likovni tehniki odtisov slovenskih listov in sporočil indijskim prijateljem v angleščini - ponovitev likovne tehnike prejetih voščilnic z odtisi herbarija indijskih listov. - izdelava voščilnic. - pisanje sporočil za učence naše šole. Ø Izmenjava strokovnih izkušenj: - predstavitev osnovnošolskega sistema šolstva v Sloveniji in primerjava z indijskim sistemom - teoretična in praktična predstavitev pogostih metod in oblik dela - demonstracije uporabe preprostih učnih sredstev in njihov neposredni učinek - primerjava vzgojnih problemov in učinkovitih metod - poimenovanje nabranih drevesnih listov |
|
|
|
Operativni cilji: - Vzgoja za strpnost in sprejemanje drugačnosti s pomočjo mladinske književnosti - Spoznavanje in spoštovanje človekovih pravic - Razvijanje kompetence za mir |
Aktivnosti na naši šoli, ki so se v preteklem šolskem letu odvijale na temo projekta Enaka in različna – skupaj rasteva, so prevzele vlogo uvodne faze spoznavanja problema in so uresničile vse načrtovane cilje. Te aktivnosti so bile: - izbor literarne zgodbe na temo spoznavanja kulturne raznolikosti in promocije strpnosti - seznanitev z zgodbo - doživljanje in vživljanje v zgodbo s pomočjo različnih oblik dela - okoljsko-humanitarna akcija zbiranja odpadnega papirja za pomoč pri gradnji nove šole Piali Ashar Alo - predstavitev Indije, ki ga je izvedla prostovoljka humanitarnega društva Luč upanja - dokumentiranje s fotografijami - predstavitev projektnih rezultatov v kolaž tehniki - srečanja s predstavniki drugih kultur - humanitarna dejavnost za pomoč pri izobraževanju otrok iz tretjega sveta - poslanica o pomenu medkulturnega dialoga za prihodnost našega planeta - zaključna prireditev za udeleženke projekta |
|
|
|
Pričakovani rezultati – navedeni v prijavi
|
Doseženi rezultati pri ciljni skupini, ki ste jo navedli v prijavi
|
Navedite rezultate, ki jih niste dosegli in vzroke |
|
boljša komunikacija in reševanje konfliktnih situacij |
Učenci so spoznavali drugačnost skozi literarne zgodbe. Doživljanje in vživljanje v zgodbe smo načrtovali s pomočjo različnih oblik dela, kot npr: delavnice, gledališke igre, igre vlog, dramatizacije, lutkovne igre; likovno, plesno, glasbeno, literarno izražanje; pogovori, okrogle mize, debate; raziskovalna naloga ... Delavnice s pogovori in z igrami vlog ocenjujem kot izredno uspešne. To je pokazala tudi anketa za učitelje in učence, izvedena ob lanskem zaključku projekta. |
|
|
razvijanje lastne vrednosti, krepitev empatije in solidarnosti |
Humanitarna dejavnost se vse bolj širi, dobiva vse več aktivnih udeležencev, na naši šoli v šolskem letu izvedemo najmanj 5 humanitarnih akcij. Poseben dosežek je, da dejavnost vse bolj širimo v ožje in širše okolje tako, da jih vabimo k sodelovanju ali pa se sami vključujemo v širše akcije. |
|
|
širjenje prostovoljstva
|
Prostovoljstvo se močno povezuje z vso humanitarno dejavnostjo. Tako bomo letos šole, ki si želimo projekt še razširiti, sodelovali v svetovni akciji Očistimo svet 2012. K sodelovanju smo spodbudili tudi našo partnersko šolo, saj se v svetovni projekt vključuje tudi Indija z večjimi mesti. |
|
|
zanimanje za druge kulture in tradicije |
Približno polovica sodelujočih šol, predvsem pa članic Unesco ASP, se že v skladu z načeli združenja, zanima za druge kulture. Poleg spoznavanja pa nekatere šole nudijo finančno obliko pomoči pri šolanju otrok tretjega sveta, pri izgradnji šol ipd. |
|
|
odgovoren odnos do okolja |
Projekt je zastavljen tako, da ne glede na temo šolskega leta, vključuje odnos do okolja v najširšem smislu, kot komponento trajnostnega razvoja. Z aktivnostmi, ki jih izvajamo, učence in sebe vzgajamo za trajnostni način življenja. |
|
|
vključitev partnerske šole v Unesco ASP |
|
Kljub obojestranskemu interesu, je proces uradne pridobitve certifikata proces, ki terja svoj čas. Trenutno obstaja kot ideja, v prihodnosti pa kot možen cilj. |
|
širjenje v ASEF |
Partnerstvo naše šole z indijsko šolo Piali Ashar Alo pomeni začetni korak sodelovanja v ASEF. |
Uradnega podatka o tovrstnem sodelovanju katere izmed sodelujočih šol v projektu, nimamo. |
Unesco je obdobje od leta 2005 do 2014 razglasilo za desetletje trajnostnega razvoja z namenom, da vrednote trajnostnega razvoja postanejo del človeške zavesti. Osnovni cilj nacionalnega projekta Unesco ASP DREVO = ŽIVLJENJE je učenje trajnostnega načina življenja. Projekt je del šolskega kurikula. Zasnovan je interdisciplinarno in nadpredmetno, je del pouka in drugih oblik šolskega dela. Izhaja iz treh pomembnih vidikov: odgovoren odnos do okolja, medkulturno učenje, ozaveščanje o pomenu medsebojne pomoči in prostovoljstva ter lastne aktivnosti v odnosu do sveta. Vanj so vključeni učenci, učitelji, strokovni delavci, starši in predstavniki zunanjih institucij. Izvajamo ga z različnimi skupinami učencev in temu ustrezno prilagajamo etapne cilje, metode dela, stopnjo zahtevnosti. Vsako šolsko leto razpišemo novo temo in povabimo k sodelovanju šole Unesco ASP, ostale vzgojno-izobraževalne ustanove iz Slovenije in tujine, ter se povežemo z ustreznimi zunanjimi institucijami. Naslov teme preteklega šolskega leta je bil Enaka in različna – skupaj rasteva, letos pa nosi naslov Gozd, moj dom. Široka aplikativnost projekta se je potrdila z njegovo izvedbo na partnerski šoli Piali Ashar Alo, saj smo ga uspeli ciljno in vsebinsko izvesti tako, da smo ga prilagodili specifičnosti tamkajšnjega okolja. Spoznavanje ljudi, njihovega načina življenja, vodenje učnega procesa na tako drugačni šoli in v tako zelo drugačnem okolju, z minimalnimi sredstvi, je bila nedvomno dragocena izkušnja za najino strokovno rast, mnogo bolj – neprecenljive vrednosti, pa za osebnostno rast.
Spletna stran institucije, ki vsebuje:
Ø podatke o projektu /naslov, sofinanciranje, izvajalci/
Ø dosežene rezultate glede na zastavljene cilje
Ø bistvene aktivnosti, s katerimi so rezultati doseženi
Ø povzetek projekta
(po potrebi dopolnite tabelo)
|
Vrste objave / predstavitve |
Objava - KJE |
Objava - KDAJ |
Priloge - opombe |
|
Predstavitev teme projekta za šol. l. 2010/11 Enaka in različna – skupaj rasteva |
Učiteljski zbor OŠ Frana Kranjca Celje |
22. 11. 2010 |
3.1 – http://www2.arnes.si/~oscefk1s/
|
|
Poročilo Dijaki vedo, da smo del evropske »mašinerije« |
Novi tednik |
28. 1. 2011 |
3.2 – fotokopija objave |
|
Predstavitev Indije prostovoljke humanitarnega društva Luč upanja Nine Mikolić |
OŠ Frana Kranjca Celje |
7. 3. 2011 |
3.3 - poročilo |
|
Reportaža RTV Slovenije |
Dnevnik |
7. 3. 2011 |
3.4 – http://www.rtvslo.si/ |
|
Novica Star papir za šolarje v Indiji |
Novi tednik |
8. 3. 2011 |
3.5 - fotokopija objave |
|
Novica Papir za indijske otroke |
Celjan |
9. 3. 2011 |
3.6 - fotokopija objave |
|
Razstava s projekcijo kratkega filma o Piali Ashar Alo |
OŠ Frana Kranjca Celje |
28. 3. – 11. 4. 2011 |
3.7 - poročilo |
|
Poročilo Zbirali papir za šolo v Indiji |
Novi tednik |
17. 5. 2011 |
3.8 - fotokopija objave |
|
Novica Celjani pomagali Indiji |
Večer |
21. 5. 2011 |
3.9 - fotokopija objave |
|
Reportaža POP TV Z zbiranjem papirja do nove šole |
24 ur |
16. 10. 2011 |
3.10 - http://24ur.com/novice/slovenija/z-zbiranjem-papirja-do-nove-sole.html |
|
Predstavitev obiska Indije |
Učiteljski zbor OŠ Frana Kranjca Celje |
5. 12. 2011 |
3.11 - http://www2.arnes.si/~oscefk1s/
|
|
Predstavitev obiska Indije |
OŠ Frana Kranjca Celje |
7. 12. 2011 |
3.12 - http://www2.arnes.si/~oscefk1s/ |
Dragica Milojević Danica Šalej
koordinatorke / koordinatorja ravnateljice / ravnatelja:
projekta:
V Celju, dne 9. 1. 2012
ZAKLJUČNO POROČILO
FINANČNI DEL
Finančni del poročila zajema obračun sredstev, ki jih je dodelil Zavod RS za šolstvo projektom, izbranim na javnem razpisu za sofinanciranje mednarodnih dejavnosti vrtcev in šol v Republiki Sloveniji
polno ime ter naslov zavoda OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1,3000 Celje
naslov spletne strani zavoda:
evidenčna številka projekta____________________________
(izpolni ZRSŠ)
STROŠKI DO 31. 12. 2011
|
Priloga številka |
Vrsta priloge (fotokopija dokazila o stroških projekta) |
Avtorski honorarji sodelavcev |
Materialni stroški |
|
1 |
Promo potovanja, račun št. 11000519 (letalske karte) |
|
1.707,54 |
|
2 |
Embassy of Indija, Ljubljana, račun št. 09144, viza |
|
50,00 |
|
3 |
Embassy of Indija, Ljubljana, račun št. 09145, viza |
|
50, 00 |
|
4 |
Agoda (hotel) |
|
49,72 |
|
5 |
Vzajemna račun štev. 1210424175 Zavarovanje - tujina |
|
31,31 |
|
6 |
Celjske lekarne, štev računa 11-04223 (zdravila in sanitetni material za na pot) |
|
55,40 |
|
7 |
MK , naročilo štev SP-26384/2011 (material za delo v delavnicah v Indiji) – dobropis učbeniškega sklada |
|
217,19 |
|
8 |
MK, račun štev. 331212-110000834 (darilo) |
|
31,80 |
|
9 |
Potni stroški, dnevnica, Milojevič |
|
402,40 |
|
10 |
Potni stroški, dnevnica, Rokavec |
|
341,60 |
|
11 |
Foto Tabor, račun štev.1100610147-6 (fotografije za razstavo) |
|
17,60 |
|
12 |
Foto Tabor, račun štev. 0-11610101645 (fotografije za razstavo) |
|
24,00 |
|
13 |
Materialni stroški (papir, tiskanje, barve, material za izdelavo izdelkov, učil |
|
250,00 |
|
14 |
Zaključek projekta v juniju (predstavitev 33 sodelujočih šol, prireditev, srečanje, razstava, promocija) |
|
ccc. 1.000,00 |
|
|
SKUPAJ po stolpcih |
|
3.228,56 +1.000,00 |
SKUPAJ vsi stroški |
|
3.228,56 +1.000,00 |
Ravnatelj /jica: Danica Šalej Koordinator/ka projekta: Dragica Milojević
V Celju, 09. 01. 2012