POROČILO O IZVEDBI NACIONALNEGA PROJEKTA 2010-11
|
VRTEC, ŠOLA, DIJAŠKI DOM: OŠ Frana Kranjca Celje
|
|||||||||
|
Naziv nacionalnega projekta: DREVO = ŽIVLJENJE
|
Čas izvajanja (od – do): 1. 9. 2010 – 10. 6. 2011 |
||||||||
|
1. Sodelujoči VI zavodi UNESCO ASP mreže šol Slovenije: |
|||||||||
|
|
Ime zavoda |
Število mentorjev |
Št.otr/uč/dij |
||||||
|
|
Srednja gradbena, geodetska in ekonomska šola Ljubljana |
1 |
15 |
||||||
|
|
Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma, srednja šola za gostinstvo in turizem |
2 |
29 |
||||||
|
|
OŠ Griže |
20 |
301 |
||||||
|
|
OŠ XIV. divizije Senovo |
1 |
16 |
||||||
|
|
OŠ Črna na Koroškem |
1 |
13 |
||||||
|
|
OŠ Maksa Pleteršnika Pišece |
12 |
85 |
||||||
|
|
OŠ Šmihel |
16 |
13 |
||||||
|
|
OŠ Cirkovce |
2 |
11 |
||||||
|
|
OŠ Gorje |
2 |
20 |
||||||
|
|
OŠ Spodnja Idrija |
10 |
250 |
||||||
|
|
OŠ Franca Rozmana-Staneta Ljubljana |
2 |
38 |
||||||
|
|
OŠ Stična |
5 |
64 |
||||||
|
|
OŠ Jožeta Krajca Rakek |
40 |
268 |
||||||
|
|
SE Vincenzo e Diego de Castro Pirano |
1 |
12 |
||||||
|
|
Vrtec Jelka |
8 |
72 |
||||||
|
|
OŠ Zreče |
1 |
18 |
||||||
|
|
IV. OŠ Celje |
3 |
43 |
||||||
|
skupaj |
17 |
127 |
1268 |
||||||
|
2. Sodelujoči VI zavodi v Sloveniji izven mreže: |
|||||||||
|
|
Ime zavoda |
Število mentorjev |
Št. otr/uč/dij |
||||||
|
|
Srednja zdravstvena šola Celje |
2 |
30 |
||||||
|
|
OŠ Ljubečna |
7 |
40 |
||||||
|
|
OŠ Marjana Nemca Radeče |
2 |
7 |
||||||
|
|
OŠ Frana Roša Celje |
2 |
36 |
||||||
|
skupaj |
4 |
13 |
113 |
||||||
|
3. Sodelujoči VI zavodi iz tujine: |
|||||||||
|
|
Ime zavoda |
Število mentorjev |
Št. otr/uč/dij |
||||||
|
|
Piali Ashar Alo, Indija |
1 |
80 |
||||||
|
skupaj |
1 |
|
|
||||||
|
S K U P A J 22 |
141 |
1461 |
|||||||
|
Temeljni cilji projekta: · vzgajanje in osveščanje vseh nas o odgovornem ravnanju s skupnim planetom, · uresničevanje koncepta o trajnostnem razvoju z okoljskega, socialnega in ekonomskega vidika, · spoznavanje načinov izboljšanja kakovosti človekovega življenja za današnje in prihodnje rodove, · zagotavljanje temeljnih pravic kakovostnega življenja.
|
|||||||||
|
Kratek opis projekta: Zaradi tematske širine se projekt sistematično in postopno gradi v Unescovem desetletju izobraževanja za trajnostni razvoj (2005 – 2014). Vsako šolsko leto je drevo subjekt, ki se mu posvečamo iz izbranega zornega kota. Projekt se vse šolsko leto odvija znotraj šole pri pouku ter drugih dejavnostih. Vsako šolsko leto torej izberemo temo leta. Omejitev glede načina dela na posameznih šolah, števila učencev in razredov ni. Na ta način želimo ohraniti svobodo, inovativnost in avtonomnost vsake šole in z različnimi pristopi širiti pomen trajnostnega razvoja. Enoten je le končni cilj oz. izdelek in predstavitev letne teme. Ta je vsako leto okrog 5. junija, na svetovni dan okolja.
|
|||||||||
|
Metode // Oblike dela – izvedbeni koraki: Razpisana tema v šolskem letu 2010/11 je ENAKA IN RAZLIČNA – SKUPAJ RASTEVA. Okvirni potek dela: 1. Izberemo si literarno zgodbo (eno ali več, odvisno od starosti sodelujočih učencev, dijakov) na temo spoznavanja kulturne raznolikosti in promocije strpnosti . 2. Učence seznanimo z zgodbo. Zelo zaželeno je, da jo še enkrat preberejo tudi sami. 3. Pripravimo jim doživljanje in vživljanje v zgodbo s pomočjo različnih oblik dela, kot npr: delavnice, igre, igre vlog, dramatizacije, lutkovne igre; likovno, plesno, glasbeno, literarno izražanje; pogovori, okrogle mize, debate ...
4. Če želimo projekt razširiti, lahko k sodelovanju povabimo predstavnike drugih kultur, ki živijo v našem okolju, organiziramo humanitarno akcijo zbiranja prispevkov za izobraževanje otrok iz revnejših predelov sveta ipd.
5. Potek projekta dokumentiramo s fotografijami.
6. Iz izbranih fotografij in drugih izdelkov izdelamo kolaž. Približna velikost formata je A1.
7. Projekt vsebinsko zaključimo s poslanico, ki predstavlja sporočilo šole o pomenu strpnosti za prihodnost našega planeta, in ki naj ne bo daljša od 5 povedi.
8. V torek, 7. junija 2011, smo projekt zaključili s prireditvijo in razstavo izdelkov na OŠ Frana Kranjca Celje ter z ogledom razstave Alma Maksimilijan Karlin – poti v Pokrajinskem muzeju Celje.
|
|||||||||
|
Način povezovanja v projektu: - srečanje udeležencev - tabor - oddaja materiala nosilcem projekta (za zloženko, CD) - poročilo sodelujočih nosilcem projekta - drugo (opišite) anketni vprašalnik za mentorje in izjave gostujočih učencev
|
|||||||||
|
Kratka ocena projekta (posebnosti, realizacija ciljev, morebitni zapleti, predlogi za nadaljnje delo):
Trajnostnega načina življenja se moramo učiti vsi – otroci in odrasli. Smo pred enakim globalnim učnim problemom in vsi si pridobivamo novo kompetenco, kako se naučiti živeti trajnostno. Projekt je viden iz treh vidikov: odgovoren odnos do okolja, medkulturno učenje, ozaveščanje o pomenu medsebojne pomoči in prostovoljstva ter lastne aktivnosti v odnosu do sveta. Trajnostni razvoj je med drugim odvisen od spoznavanja samega sebe v svetu, seznanjanja z različnimi kulturami in tradicijami, medkulturnega razumevanja in spoštovanja, učenja strpnosti in vzgoje za mir. Zato je naslov letošnje teme Enaka in različna – skupaj rasteva. Projekt je s strani ZRSŠ v letošnjem šolskem letu potrjen kot inovacijski. Ima široke aplikativne možnosti glede na skupino (starostna stopnja, velikost), dejavnost (pouk, interesna dejavnost, projektni dan, druge dejavnosti), metod in oblik dela, svobodne izbire sredstev za dosego skupnega cilja. Zasnovan je kot model po fazah, ki so uporabne za katero koli področje učenja trajnostnega razvoja ali drugih vsebin. Projekt je v celoti naravnan interdisciplinarno in nadpredmetno. S specifičnostjo izstopamo iz šolskih običajnih in predvidljivih načinov dela in vstopamo v področje osebnostne rasti in ozaveščanja posameznika v okolju.
|
|||||||||
|
Stroški in financiranje projekta: (lastna sredstva, skladi, starši učencev…): |
|||||||||
|
|
Vrsta stroška |
Znesek |
Vir |
||||||
|
|
1. Tiskana obvestila in izdelek: Ø barvna kartuša – 60 € + DDV = Ø črna kartuša – 50 € + DDV = - ure dejavnosti: 10 ur x 11 € = 2. Javna prireditev: - pogostitev predstavnikov sodelujočih šol 3. Potrdila za sodelovanje: - tiskanje: Ø papir za priznanja – 80 kosov ' 1,21 € = Ø barvna kartuša – 240 € + DDV= Ø črna kartuša – 200 € + DDV = - ure dejavnosti: Ø priprava in izvedba zaključne prireditve – 40 ur x 11 € = 4. Ogled razstave v Pokrajinskem muzeju Celje: - vstopnice 5. Službena potovanja: - Indijsko veleposlaništvo, Ljubljana - zaključek okoljsko humanitarne akcije Ohranimo Slovenijo, pomagajmo Indiji!, Koper |
60 € 50 € 110 €
150 €
123,75 € 58,50 € 96,8 €
288 €
56 €
59,28 € 144, 30 € 10,68 € |
lastna sredstva - dodeljena sredstva |
||||||
|
skupaj |
|
1207,31 € |
|
||||||
|
|
|||||||||
Datum: 28. 6. 2011 Koordinator NP: Dragica Milojević