POROČILO O IZVEDBI NACIONALNEGA PROJEKTA 2010-11

 

VRTEC, ŠOLA, DIJAŠKI DOM: OŠ Frana Kranjca Celje

 

 

Naziv nacionalnega projekta: DREVO = ŽIVLJENJE

 

 

Čas izvajanja (od – do): 1. 9. 2010 – 10. 6. 2011

1. Sodelujoči VI zavodi UNESCO ASP mreže šol Slovenije:                                                                      

 

Ime zavoda

Število mentorjev

Št.otr/uč/dij

 

Srednja gradbena, geodetska in ekonomska šola Ljubljana

1

15

 

Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma, srednja šola za gostinstvo in turizem

2

29

 

OŠ Griže

20

301

 

OŠ XIV. divizije Senovo

1

16

 

OŠ Črna na Koroškem

1

13

 

OŠ Maksa Pleteršnika Pišece

12

85

 

OŠ Šmihel

16

13

 

OŠ Cirkovce

2

11

 

OŠ Gorje

2

20

 

OŠ Spodnja Idrija

10

250

 

OŠ Franca Rozmana-Staneta

Ljubljana

2

38

 

OŠ Stična

5

64

 

OŠ Jožeta Krajca Rakek

40

268

 

SE Vincenzo e Diego de Castro Pirano

1

12

 

Vrtec Jelka

8

72

 

OŠ Zreče

1

18

 

IV. OŠ Celje

3

43

skupaj

17

127

1268

2. Sodelujoči VI zavodi v Sloveniji izven mreže:

 

Ime zavoda

Število mentorjev

Št. otr/uč/dij

 

Srednja zdravstvena šola Celje

2

30

 

OŠ Ljubečna

7

40

 

OŠ Marjana Nemca Radeče

2

7

 

OŠ Frana Roša Celje

2

36

skupaj

4

13

113

3. Sodelujoči VI zavodi iz tujine:                                                                                 

 

Ime zavoda

Število mentorjev

Št. otr/uč/dij

 

Piali Ashar Alo, Indija

1

80

skupaj

1

 

 

                S K  U P A J 22

141

1461

Temeljni cilji projekta:

·                    vzgajanje  in osveščanje vseh nas o odgovornem ravnanju s skupnim  planetom,

·                    uresničevanje koncepta o trajnostnem razvoju z okoljskega, socialnega in ekonomskega vidika,

·                    spoznavanje načinov izboljšanja kakovosti človekovega življenja za današnje in prihodnje rodove,

·                    zagotavljanje temeljnih pravic kakovostnega življenja.

 

Kratek opis projekta:

Zaradi tematske širine se projekt sistematično in postopno gradi v Unescovem desetletju izobraževanja za trajnostni razvoj (2005 – 2014). Vsako šolsko leto je drevo subjekt, ki se mu posvečamo iz izbranega zornega kota. Projekt se vse šolsko leto odvija znotraj šole pri pouku ter drugih dejavnostih. Vsako šolsko leto torej izberemo temo leta. Omejitev glede načina dela na posameznih šolah, števila učencev in razredov ni. Na ta način želimo ohraniti svobodo, inovativnost in avtonomnost vsake šole in z različnimi pristopi širiti pomen trajnostnega razvoja. Enoten je le končni cilj oz. izdelek in predstavitev letne teme. Ta je vsako leto okrog 5. junija, na svetovni dan okolja.

 

Metode // Oblike dela – izvedbeni koraki:

Razpisana tema v šolskem letu 2010/11 je ENAKA IN RAZLIČNA – SKUPAJ RASTEVA. Okvirni potek dela:

1. Izberemo si literarno zgodbo (eno ali več, odvisno od starosti sodelujočih učencev, dijakov) na temo spoznavanja kulturne raznolikosti in promocije strpnosti .

2. Učence seznanimo z zgodbo. Zelo zaželeno je, da jo še enkrat preberejo tudi sami.

3. Pripravimo jim doživljanje in vživljanje v zgodbo s pomočjo različnih oblik dela, kot npr: delavnice, igre, igre vlog, dramatizacije, lutkovne igre; likovno, plesno, glasbeno, literarno izražanje; pogovori, okrogle mize, debate ...

 

4. Če želimo projekt razširiti, lahko k sodelovanju povabimo predstavnike drugih kultur, ki živijo v našem okolju, organiziramo humanitarno akcijo zbiranja prispevkov za izobraževanje otrok iz revnejših predelov sveta ipd.

 

5. Potek projekta dokumentiramo  s fotografijami.

 

6. Iz izbranih fotografij in drugih izdelkov izdelamo kolaž. Približna velikost  formata je  A1.

 

7. Projekt vsebinsko zaključimo s poslanico, ki predstavlja sporočilo šole o pomenu strpnosti za prihodnost našega planeta, in ki naj ne bo daljša od 5 povedi.

 

8. V torek, 7. junija 2011, smo projekt zaključili s prireditvijo in razstavo izdelkov na OŠ Frana Kranjca Celje ter z ogledom razstave Alma Maksimilijan Karlin – poti v Pokrajinskem muzeju Celje.

 

Način povezovanja v projektu:

srečanje udeležencev

-  tabor

oddaja materiala nosilcem projekta (za zloženko, CD)

-  poročilo sodelujočih nosilcem projekta

 - drugo (opišite) anketni vprašalnik za mentorje in izjave gostujočih učencev

 

Kratka ocena projekta (posebnosti, realizacija ciljev, morebitni zapleti, predlogi za nadaljnje delo):

 

Trajnostnega načina življenja se moramo učiti vsi – otroci in odrasli. Smo pred enakim globalnim učnim problemom in vsi si pridobivamo novo kompetenco, kako se naučiti živeti trajnostno. Projekt je viden iz treh vidikov: odgovoren odnos do okolja, medkulturno učenje, ozaveščanje o pomenu medsebojne pomoči in prostovoljstva ter lastne aktivnosti v odnosu do sveta. Trajnostni razvoj je med drugim odvisen od spoznavanja samega sebe v svetu, seznanjanja z različnimi kulturami in tradicijami, medkulturnega razumevanja in spoštovanja, učenja strpnosti in vzgoje za mir. Zato je naslov letošnje teme Enaka in različna – skupaj rasteva. Projekt je s strani ZRSŠ v letošnjem šolskem letu potrjen kot inovacijski. Ima široke aplikativne možnosti glede na skupino (starostna stopnja, velikost), dejavnost (pouk, interesna dejavnost, projektni dan, druge dejavnosti), metod in oblik dela, svobodne izbire sredstev za dosego skupnega cilja. Zasnovan je kot model po fazah, ki so uporabne za katero koli področje učenja trajnostnega razvoja ali drugih vsebin. Projekt je v celoti naravnan interdisciplinarno in nadpredmetno. S specifičnostjo izstopamo iz šolskih običajnih in predvidljivih načinov dela in vstopamo v področje osebnostne rasti in ozaveščanja posameznika v okolju.

 

Stroški in financiranje projekta: (lastna sredstva, skladi, starši učencev…):

 

Vrsta stroška

Znesek

Vir

 

 

1.            Tiskana obvestila in izdelek:

Ø    barvna kartuša – 60 € + DDV =

Ø    črna kartuša – 50 € + DDV =

-                     ure dejavnosti: 10 ur x 11 € =

2.         Javna prireditev:

-                     pogostitev predstavnikov sodelujočih šol

3.         Potrdila za sodelovanje:

-                     tiskanje:

Ø    papir za priznanja – 80 kosov ' 1,21 € =

Ø    barvna kartuša – 240 € + DDV=

Ø    črna kartuša – 200 € + DDV =

-                     ure dejavnosti:

Ø    priprava in izvedba zaključne prireditve – 40 ur x 11 € =

4.       Ogled razstave v Pokrajinskem muzeju Celje:

-                     vstopnice

5.       Službena potovanja:

-           Indijsko veleposlaništvo, Ljubljana

-           zaključek okoljsko humanitarne akcije   Ohranimo Slovenijo, pomagajmo Indiji!, Koper

 

 

60 €

50 €

110 €

 

150 €

 

 

123,75 €

58,50 €

96,8 €

 

 

288 €

 

56 €

 

59,28 €

144, 30 €

10,68 €

lastna sredstva

-                     dodeljena sredstva

skupaj

 

1207,31 €

 

                 

             

 

Datum: 28. 6. 2011                                                            Koordinator NP: Dragica Milojević