NACIONALNI UNESCO ASP PROJEKT
DREVO = ŽIVLJENJE
Poročilo
Dragica Milojević
Celje, 15. 6. 2009
Vodja projekta: Dragica Milojević
Projektna skupina:
v Anja Kunej, vodja aktiva 1. triade
v Nataša Hartman, vodja aktiva 2. triade
v Aleksandra Velenšek, vodja 3. triade
Ožji sodelavci:
v Danica Šalej – pomoč pri organizaciji
v Cveto Prevodnik – oblikovanje in dokumentiranje
v Kristina Radoš – lektoriranje in kulturni program
v Alja Žekar – vodenje aktivnosti stojnice Trajnost za trajni planet
v Mateja Štor – priprava razstave in likovnih izdelkov
Aktivni učenci:
v Vera Kamenšek, 9. a
v Nejc Planinšek, 9. a
v Iva Vita Hostnik, 8. a
v Kaja Vidmar, 8. b
v Nataša Žager, 8. b
v Luka Končan, 7. a
v Lara Čalasan Dorn, 6. a
v Janja Nardin, 6. a
v Špela Zaveršek, 5. a
v Žan Novak, 5. a
v Lara Gobec, 2. a
Število učencev: 280
Število učiteljev in strokovnih delavcev: 30
Število ostalih delavcev šole: 7
Zunanji sodelavci:
v Robert Hostnik, Zavod za gozdove Slovenije, OE Celje
v Alenka Avguštin, Projektna pisarna Celje – zdravo mesto
v Bojan Stojanović, Fit media Celje
Sodelujoče šole:
v OŠ XIV. divizije Senovo (Sergeja Habinc)
v OŠ Marjana Nemca Radeče (Marinka Oblak Železnik)
v OŠ Štore (Irena Kavka)
v OŠ Ljubečna (Mojca Prebil Podpečan)
v OŠ Frana Roša Celje (Julija Travnikar)
v I. OŠ Celje (Stanislava Ferjanc)
Cilji:

Tema šol. l. 2008/09:
TRAJNOST ZA TRAJNI PLANET
Projekti na sodelujočih šolah so bili različni - odvisno, kako so si ga zastavili znotraj šole, in hkrati enaki – vsi smo šli skozi poenoten postopek dela. Vsaka šola se je individualno odločala glede števila in starosti sodelujočih učencev. Enako je veljalo za oblikovno in vsebinsko plat skupne ciljne aktivnosti – spletnega časopisa in predstavitve na odprtju razstave 5. junija 2009, na OŠ Frana Kranjca Celje.
Skupni postopek dela:
1. Na šoli smo organizirali pogovore o trajnostnem razvoju in opozorili na Unescovo Desetletje izobraževanja za trajnostni razvoj (2005 – 2014).
2. Ustanovili smo uredniški odbor in izdelali koncept spletnega in tiskanega časopisa na letošnjo temo.
3. Večji del šolskega leta smo zbirali kreativne (literarne, likovne, fotografske, zabavne…) prispevke otrok.
4. Vsaka šola je v dogovorjenem roku poslala na OŠ Frana Kranjca Celje plakat - naslovnico časopisa v formatu A2, ki predstavlja vsebino časopisa in ki je hkrati vizualna predstavitev šole.
5. Nosilci projekta smo 5. junija 2009, na svetovni dan okolja, povabili predstavnike sodelujočih šol na odprtje razstave z druženjem in predstavitvijo projekta na zaključni prireditvi kluba Ekorg.
Prijavljene in sodelujoče šole
V projekt se je prijavilo 10 šol, od tega 2 Unesco ASP. Projekt je uspešno zaključilo 6 šol. 3 šole smo bile vključene tudi v Ekorg, ki delo v projektu DREVO = ŽIVLJENJE točkuje z 20 točkami.
Prijavnica
TRAJNOST ZA TRAJNI PLANET
Naziv šole: ____________________________
Naslov: _______________________
Ime, priimek vodje projekta: _____________________________
e-mail: ___________________________
telefon: _________________
Število sodelujočih učencev: _________
Razred(i): ___________
Rok za prijavo: 5. 12. 2008
Prijavnico lahko pošljete na: dragica.milojevic@guest.arnes.si ali na naslov:
OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom DREVO = ŽIVLJENJE.
Projekt na naši šoli

V projekt so vključeni vsi učenci šole. Učitelji vsaka triade načrtujejo aktivnosti, ki so izvedljive pri pouku, naravoslovnih, tehničnih in kulturnih dnevnih ter drugih dejavnostih.
1. triada
|
učitelj/ica |
razr. |
predmet, dejavnost |
vsebina |
metoda dela |
izdelek za spletni časopis (pesem, spis, misel, ilustracija, fotografija…) |
št. ur |
|
A. Kunej |
1. a |
SPO LVR |
Vreme |
- risanje - pogovor - pisni izdelki |
Vremenska žaba |
5 |
|
T. Lesjak
|
1. b |
SPO LVR |
Vreme |
- risanje - pogovor - pisni izdelki |
Vremenska žaba |
5 |
|
A. Mlinarič
|
2. a |
SLO SPO |
Drevo se spreminja |
- oblikovanje - pisanje misli |
Misli Drevo iz žice |
2 |
|
M. Štor
|
2. b |
SLO SPO LVZ |
Očistimo okolje |
- risanje - pisanje - pogovor |
Zgodbica Fotografija likovnih izdelkov |
3 |
|
A. Žekar D. Milojević
|
3. a |
ND |
Ogrožene živalske vrste |
- ogled filma - pogovor - uporaba knjižnih virov - izdelava plakatov - zapis misli |
Misli |
7 |
2. triada
|
učitelj/ica |
razr. |
predmet, dejavnost |
vsebina |
metoda dela |
izdelek za spletni časopis (pesem, spis, misel, ilustracija, fotografija…) |
št. ur |
|
N. Hartman |
4. a |
NIT |
Roboti iz odpadnega materiala |
- praktično delo |
Poročilo Fotografije izdelkov |
4 |
|
N. Hartman
|
4. a |
Projekt S Tačko v roki |
Predstavitev dela projekta |
- dokumentiranje |
Poročilo |
2 |
|
V. Prevolšek
|
4. b |
LVR |
Življenjski prostor |
- zbiranje odpadnega materiala - praktično delo |
Poročilo Fotografije izdelkov |
4 |
|
V. Prevolšek
|
4. b |
NIT |
Zloženke »Ohranimo svoje okolje« |
- praktično delo |
Zloženke |
2 |
|
N. Ferara
|
5. a |
NIT |
Gibanje se prenaša |
- praktično delo |
Fotografije izdelkov Komentar |
4 |
|
S. Lončar
|
5. b |
LVR |
Gradovi in mesta iz odpadne embalaže |
- praktično delo |
Poročilo Fotografije izdelkov |
6 |
3. triada
|
učitelj/ica |
razr. |
predmet, dejavnost |
vsebina |
metoda dela |
izdelek za spletni časopis (pesem, spis, misel, ilustracija, fotografija…) |
št. ur |
|
A. Žekar D. MIlojević |
6. a |
Projekt The Big Read |
Pravica do izobraževanja |
- ogled promocijskega spota - razmišljanje o problemu - izjave |
Poročilo o globalni kampanji |
2 |
|
A. Velenšek |
7. a/b |
NIT TJA |
Tulipanov projekt |
- razgovor - razlaga - skupinsko delo |
Poročilo |
2 |
|
A. Velenšek |
8. a/b |
BIO TJA |
Tulipanov projekt |
- razgovor - razlaga - skupinsko delo - individualno delo |
Članek |
10 |
|
M. Rokavec
|
8. b |
DVE |
Neprijetna resnica |
- ogled filma - razgovor - individualno delo |
Misli |
2 |
|
A. Velenšek
|
9. a/b |
BIO TJA |
Tulipanov projekt |
- razgovor - razlaga - skupinsko delo - individualno delo |
Poročilo |
2 |

Vse prispevke iz načrtovanih dejavnosti na temo Trajnost za trajni planet in nekatere druge, ki so se odvijale na šoli in ki se tesno povezujejo s trajnostnim razvojem, smo zbrali v spletnem časopisu. Tiskani izvod je bil na ogled na razstavi in na stojnici v centru Celja, kjer smo predstavili projekt.
S stojnico v mestnem središču smo želeli javnost
opozoriti na trajnostni razvoj in vzbuditi zavedanje o odgovornosti vsakega
posameznika za naš planet. Povezali smo se s Projektno pisarno Celje – Zdravo
mesto. Učenki sta mimoidočim delili priponke projekta, ročno izdelana kazala
ter promocijski material: Celje – Zdravo mesto, Zavod za gozdove Slovenije,
RCERO, Umanotera. Splošna ugotovitev mentorice in dveh učenk je bila, da ljudje
o trajnostnem razvoju skoraj nič ne vedo, da jih ta tema v večini primerov ne
zanima in da se ne zavedajo ogroženosti planeta ter odgovornosti vsakega
posameznika.
Projektna skupina, kakršno smo načrtovali, žal ni povsem zaživela.
Zamisel, da bi vodilno jedro sestavljali učenci 8. in 9. razreda, mlajši
posamezniki pa bi se jim pridružili, se ni obnesla. Deloma je bil vzrok v tem,
da je večina teh otrok bila vključena že v druge projekte, predvsem tiste, ki so
je vodile njihove razredničarke. Zaradi tega tudi ni bilo mogoče ustvariti
popolnega uredniškega odbora izključno v sestavi učencev. Učenci 9. razreda za
aktivno sodelovanje niso bili zainteresirani. Rešitev sem našla v angažiranju
učencev 5., 6. in 7. razreda. Načrtovana naloga je še vedno ostala ista - da bi
bili čim bolj aktivni, samostojni, ustvarjalni, skratka partnerji ostalim
članom projektne skupine. Zaradi nižje starostne stopnje pa je bilo tem otrokom
potrebno pri delu nuditi več pomoči. Največjo aktivnost so pokazali pri
kulturnem programu, ki smo ga izvedli 5. junija 2009 ob odprtju razstave
spletnih časopisov in istega dne ponovili na zaključku Ekorga na Celjski koči.
Skupno druženje z gostujočimi šolami smo tam tudi zaključili.
Predlogi za šolsko leto 2009/10
Mentorji in sodelujoče šole so prejeli priznanja za sodelovanje v projektu in povabilo za udeležbo v naslednjem šolskem letu. Temo bomo določili avgusta 2009 na 1. sestanku projektne skupine. Zaradi manjšega števila udeležencev se nisem odločila za pisno obliko anketnega vprašalnika. Med neformalnim druženjem smo vrednotili letošnji projekt, izmenjali precej izkušenj in razmišljali o nadaljevanju projekta. Ocenjujem, da so mentorice na splošno bile zadovoljene, opozorile so me na nekaj manjših pomanjkljivosti. Pripombe bomo pri nadaljnem delu vsekakor upoštevali. Konkretnih predlogov glede teme v naslednjem šolskem letu pa pravzaprav ni bilo.
Sama sem mnenja, da je projekt dobro zasnovan. Letos sem ga prijavila na dva razpisa: Second Collection of UNESCO Associated Schools (ASPnet)'s Good Practices in favor of Education for Sustainable Development; Unesco ASP in Javni razpis za sofinanciranje promocijskih projektov, ki s svojo vsebino zagotavljajo promocijo vzgoje in izobraževanja; Ministrstvo Republike Slovenije za šolstvo in šport. Čeprav na nobenem nismo bili izbrani, upam, da bodo še priložnosti za podobno promocijo projekta in finančno pomoč pri realizaciji.
Še vedno načrtujem večjo motivacijo in aktivnost učencev. Veliko potenciala vidim še v angažiranosti posameznih učiteljev. Uspešnost in smiselnost razvojnega projekta je odvisna od vseh učiteljev, ki se jim nenehno ponujajo priložnosti za vzgajanje trajnostnega načina življenja.
