NACIONALNI UNESCO ASP PROJEKT

DREVO = ŽIVLJENJE

 

Poročilo

 

 

 

 

Dragica Milojević

 

 

 

 

 

 

Celje, 15. 6. 2009

 

Vodja projekta: Dragica Milojević

 

Projektna skupina:

v  Anja Kunej, vodja aktiva 1. triade

v  Nataša Hartman, vodja aktiva 2. triade

v  Aleksandra Velenšek, vodja 3. triade

 

Ožji sodelavci:

v  Danica Šalej – pomoč pri organizaciji

v  Cveto Prevodnik – oblikovanje in dokumentiranje

v  Kristina Radoš – lektoriranje in kulturni program

v  Alja Žekar – vodenje aktivnosti stojnice Trajnost za trajni planet

v  Mateja Štor – priprava razstave in likovnih izdelkov

 

Aktivni učenci:

v  Vera Kamenšek, 9. a

v  Nejc Planinšek, 9. a

v  Iva Vita Hostnik, 8. a

v  Kaja Vidmar, 8. b

v  Nataša Žager, 8. b

v  Luka Končan, 7. a

v  Lara Čalasan Dorn, 6. a

v  Janja Nardin, 6. a

v  Špela Zaveršek, 5. a

v  Žan Novak, 5. a

v  Lara Gobec, 2. a

 

 

 

Število učencev: 280

Število učiteljev in strokovnih delavcev: 30

Število ostalih delavcev šole: 7

 

 

 

Zunanji sodelavci:

v  Robert Hostnik, Zavod za gozdove Slovenije, OE Celje

v  Alenka Avguštin, Projektna pisarna Celje – zdravo mesto

v  Bojan Stojanović, Fit media Celje

 

 

Sodelujoče šole:

v  OŠ XIV. divizije Senovo (Sergeja Habinc)

v  OŠ Marjana Nemca Radeče (Marinka Oblak Železnik)

v  OŠ Štore (Irena Kavka)

v  OŠ Ljubečna (Mojca Prebil Podpečan)

v  OŠ Frana Roša Celje (Julija Travnikar)

v  I. OŠ Celje (Stanislava Ferjanc)

 

 

Cilji:

 

 

 

 

 

Tema šol. l. 2008/09:

TRAJNOST ZA TRAJNI PLANET

 

Projekti na sodelujočih šolah so bili različni - odvisno, kako so si ga zastavili znotraj šole, in hkrati enaki – vsi smo šli skozi poenoten postopek dela. Vsaka šola se je individualno odločala glede števila in starosti sodelujočih učencev. Enako je veljalo za oblikovno in vsebinsko plat skupne ciljne aktivnosti – spletnega časopisa in predstavitve na odprtju razstave 5. junija 2009, na OŠ Frana Kranjca Celje.

 

Skupni postopek dela:

1. Na šoli smo organizirali pogovore o trajnostnem razvoju in opozorili na Unescovo Desetletje izobraževanja za trajnostni razvoj (2005 – 2014).

 

2. Ustanovili smo uredniški odbor in izdelali koncept spletnega in tiskanega časopisa na letošnjo temo.

 

 3. Večji del šolskega leta smo zbirali kreativne (literarne, likovne, fotografske, zabavne…) prispevke otrok.

 

4. Vsaka šola je v dogovorjenem roku poslala na OŠ Frana Kranjca Celje plakat - naslovnico časopisa v formatu A2, ki predstavlja vsebino časopisa in ki je hkrati vizualna predstavitev šole.

 

5. Nosilci projekta smo 5. junija 2009, na svetovni dan okolja, povabili predstavnike sodelujočih šol na odprtje razstave z druženjem in predstavitvijo projekta na zaključni prireditvi kluba Ekorg.

 

 

 

 

Prijavljene in sodelujoče šole

 

V projekt se je prijavilo 10 šol, od tega 2 Unesco ASP. Projekt je uspešno zaključilo 6 šol. 3 šole smo bile vključene tudi v Ekorg, ki delo v projektu DREVO = ŽIVLJENJE točkuje z 20 točkami.

 

 

Prijavnica

 

TRAJNOST ZA TRAJNI PLANET

                                          

 

Naziv šole: ____________________________

Naslov: _______________________

 

Ime, priimek vodje projekta: _____________________________

e-mail: ___________________________

telefon: _________________

 

Število sodelujočih učencev: _________

Razred(i): ___________

 

Rok za prijavo: 5. 12. 2008

 

Prijavnico lahko pošljete na: dragica.milojevic@guest.arnes.si ali na naslov:

OŠ Frana Kranjca Celje, Hrašovčeva 1, 3000 Celje, s pripisom DREVO = ŽIVLJENJE.

 

 

 

 

 

 

Projekt na naši šoli

V projekt so vključeni vsi učenci šole. Učitelji vsaka triade načrtujejo aktivnosti, ki so izvedljive pri pouku, naravoslovnih, tehničnih in kulturnih dnevnih ter drugih dejavnostih.

 

1. triada

učitelj/ica

razr.

predmet, dejavnost

vsebina

metoda dela

izdelek za spletni časopis (pesem, spis, misel, ilustracija, fotografija…)

št. ur

A. Kunej

1. a

SPO

LVR

Vreme

- risanje

- pogovor

- pisni izdelki

Vremenska žaba

5

T. Lesjak

 

1. b

SPO

LVR

Vreme

- risanje

- pogovor

- pisni izdelki

Vremenska žaba

5

A. Mlinarič

 

2. a

SLO

SPO

Drevo se spreminja

- oblikovanje

- pisanje misli

Misli

Drevo iz žice

2

M. Štor

 

2. b

SLO

SPO

LVZ

Očistimo okolje

- risanje

- pisanje

- pogovor

Zgodbica

Fotografija likovnih izdelkov

3

A. Žekar

D. Milojević

 

3. a

ND

Ogrožene živalske vrste

- ogled filma

- pogovor

- uporaba knjižnih virov

- izdelava plakatov

- zapis misli

Misli

7

 

2. triada

učitelj/ica

razr.

predmet, dejavnost

vsebina

metoda dela

izdelek za spletni časopis (pesem, spis, misel, ilustracija, fotografija…)

št. ur

N. Hartman

4. a

NIT

Roboti iz odpadnega materiala

- praktično delo

Poročilo

Fotografije izdelkov

4

N. Hartman

 

4. a

Projekt S Tačko v roki

Predstavitev dela projekta

- dokumentiranje

Poročilo

2

V. Prevolšek

 

4. b

LVR

Življenjski prostor

- zbiranje odpadnega materiala

- praktično delo

Poročilo

Fotografije izdelkov

4

V. Prevolšek

 

4. b

NIT

Zloženke »Ohranimo svoje okolje«

- praktično delo

Zloženke

2

N. Ferara

 

5. a

NIT

Gibanje se prenaša

- praktično delo

Fotografije izdelkov

Komentar

4

S. Lončar

 

5. b

LVR

Gradovi in mesta iz odpadne embalaže

- praktično delo

Poročilo

Fotografije izdelkov

6

 

3. triada

učitelj/ica

razr.

predmet, dejavnost

vsebina

metoda dela

izdelek za spletni časopis (pesem, spis, misel, ilustracija, fotografija…)

št. ur

A. Žekar

D. MIlojević

6. a

Projekt The Big Read

Pravica do izobraževanja

- ogled promocijskega spota

- razmišljanje o problemu

- izjave

Poročilo o globalni kampanji

2

A. Velenšek

7. a/b

NIT

TJA

Tulipanov projekt

- razgovor

- razlaga

- skupinsko delo

Poročilo

2

A. Velenšek

8. a/b

BIO

TJA

Tulipanov projekt

- razgovor

- razlaga

- skupinsko delo

- individualno delo

Članek

10

M. Rokavec

 

8. b

DVE

Neprijetna resnica

- ogled filma

- razgovor

- individualno delo

Misli

2

A. Velenšek

 

9. a/b

BIO

TJA

Tulipanov projekt

- razgovor

- razlaga

- skupinsko delo

- individualno delo

Poročilo

2

 

Vse prispevke iz načrtovanih dejavnosti na temo Trajnost za trajni planet in nekatere druge, ki so se odvijale na šoli in ki se tesno povezujejo s trajnostnim razvojem, smo zbrali v spletnem časopisu. Tiskani izvod je bil na ogled na razstavi in na stojnici v centru Celja, kjer smo predstavili projekt.

 

S stojnico v mestnem središču smo želeli javnost opozoriti na trajnostni razvoj in vzbuditi zavedanje o odgovornosti vsakega posameznika za naš planet. Povezali smo se s Projektno pisarno Celje – Zdravo mesto. Učenki sta mimoidočim delili priponke projekta, ročno izdelana kazala ter promocijski material: Celje – Zdravo mesto, Zavod za gozdove Slovenije, RCERO, Umanotera. Splošna ugotovitev mentorice in dveh učenk je bila, da ljudje o trajnostnem razvoju skoraj nič ne vedo, da jih ta tema v večini primerov ne zanima in da se ne zavedajo ogroženosti planeta ter odgovornosti vsakega posameznika.

 

Projektna skupina, kakršno smo načrtovali, žal ni povsem zaživela. Zamisel, da bi vodilno jedro sestavljali učenci 8. in 9. razreda, mlajši posamezniki pa bi se jim pridružili, se ni obnesla. Deloma je bil vzrok v tem, da je večina teh otrok bila vključena že v druge projekte, predvsem tiste, ki so je vodile njihove razredničarke. Zaradi tega tudi ni bilo mogoče ustvariti popolnega uredniškega odbora izključno v sestavi učencev. Učenci 9. razreda za aktivno sodelovanje niso bili zainteresirani. Rešitev sem našla v angažiranju učencev 5., 6. in 7. razreda.  Načrtovana naloga je še vedno ostala ista - da bi bili čim bolj aktivni, samostojni, ustvarjalni, skratka partnerji ostalim članom projektne skupine. Zaradi nižje starostne stopnje pa je bilo tem otrokom potrebno pri delu nuditi več pomoči. Največjo aktivnost so pokazali pri kulturnem programu, ki smo ga izvedli 5. junija 2009 ob odprtju razstave spletnih časopisov in istega dne ponovili na zaključku Ekorga na Celjski koči. Skupno druženje z gostujočimi šolami smo tam tudi zaključili.

 

 

 

Predlogi za šolsko leto 2009/10

 

Mentorji in sodelujoče šole so prejeli priznanja za sodelovanje v projektu in povabilo za udeležbo v naslednjem šolskem letu. Temo bomo določili avgusta 2009 na 1. sestanku projektne skupine. Zaradi manjšega števila udeležencev se nisem odločila za pisno obliko anketnega vprašalnika. Med neformalnim druženjem smo vrednotili letošnji projekt, izmenjali precej izkušenj in razmišljali o nadaljevanju projekta. Ocenjujem, da so mentorice na splošno bile zadovoljene, opozorile so me na nekaj manjših pomanjkljivosti. Pripombe bomo pri nadaljnem delu vsekakor upoštevali. Konkretnih predlogov glede teme v naslednjem šolskem letu pa pravzaprav ni bilo.

 

Sama sem mnenja, da je projekt dobro zasnovan. Letos sem ga prijavila na dva razpisa: Second Collection of UNESCO Associated Schools (ASPnet)'s Good Practices in favor of Education for Sustainable Development; Unesco ASP in Javni razpis za sofinanciranje promocijskih projektov, ki s svojo vsebino zagotavljajo promocijo vzgoje in izobraževanja; Ministrstvo Republike Slovenije za šolstvo in šport. Čeprav na nobenem nismo bili izbrani, upam, da bodo še priložnosti za podobno promocijo projekta in finančno pomoč pri realizaciji.

 

Še vedno načrtujem večjo motivacijo in aktivnost učencev. Veliko potenciala vidim še v angažiranosti posameznih učiteljev. Uspešnost in smiselnost razvojnega projekta je odvisna od vseh učiteljev, ki se jim nenehno ponujajo priložnosti za vzgajanje trajnostnega načina življenja.