|
SVETOVALNO DELO
Svetovalna služba s svojim strokovnim, razvojnim in preventivnim delom aktivno sodeluje pri uresničevanju temeljnega cilja šole - zagotavljanju optimalnega razvoja otroka v varnem in spodbudnem vzgojno-izobraževalnem okolju ter pri reševanju pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj. Pri tem se povezuje z vsemi udeleženci v vzgoji in izobraževanju: učenci, učitelji, vodstvom, starši in zunanjimi institucijami. Na šoli večino svetovalnega dela kot obveznost drugega strokovnega dela opravlja pomočnica ravnateljice (po izobrazbi pedagoginja), področje otrok s posebnimi potrebami pokriva defektologinja, področje šolske kulture, vzgoje, klime in reda pa knjižničarka (po izobrazbi tudi pedagoginja).
Osnovna področja in nekatere vsebine dela: v učenje in poučevanje: organizacija in koordinacija učnih idr. pomoči učencem s posebnimi potrebami, sodelovanje s Komisijami za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, v šolskih strokovnih skupinah pri pripravi, spremljanju in evalvaciji individualiziranih programov, koordinacija in organizacija učne pomoči, svetovalno-preventivno delo z učenci za izboljšanje kvalitete učenja, vodenje celotnega dela z nadarjenimi (evidentiranje, identifikacija in koordinacija). v šolska kultura, klima, vzgoja, red: pomoč in svetovanje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami, sodelovanje z učitelji in vodstvom pri zagotavljanju varnega in spodbudnega učnega okolja ter razvijanju dobre šolske kulture in klime, posvetovanje z učitelji pri delu z učenci in vzgojnih pristopih, sodelovanje pri nastajanju in izvajanju šolskih pravil, šolskega reda in vzgojnega načrta šole. v telesni, osebni (spoznavni in čustveni) in socialni razvoj: pomoč in svetovanje učencem z osebnostnimi težavami, prizadevanja za zdravo okolje in klimo, organizacija preventivnih delavnic in predavanj, sodelovanje v projektih tega področja in aktivno delo v Zdravi šoli. v šolanje: celoten postopek vpisa in sprejem otrok v 1. razred, svetovanje in urejanje dokumentacije pri prepisih učencev s šole na šolo, svetovanje in vodenje učencev tretje triade pri odločanju za izbirne predmete, načrtovanje, priprave in analize šolskega dela, razvojno-preučevalno delo. v poklicna orientacija (informiranje, diagnosticiranje, svetovanje, vzgoja): informiranje učencev in staršev o dejavnikih poklicne izbire, možnostih in pogojih vpisa v srednje šole, seznanjanje s šolami in poklici, izvedba anketiranja z e-VPP, vodenje vpisa v srednje šole, izvedba ostalih akcij poklicne orientacije v 8. in 9. razredu po rokovniku MIZKŠ.
v
Marina Hojnik Tanko, Iris Frelih, Dragica Milojević
|
||
|
Copyright Š 2004 oš frana kranjca, celje / all rights reserved. |
||
|
|
|
Št.
obiskov: |