LEGO ROBOTIKA

FIRST LEGO League Slovenija

FOTOGALERIJA PREGLEDNA TEKMA VELENJE

FOTOGALERIJA POLFINALE GORIŠNICA

 

FLL polfinalna tekma na OŠ Goriščnica (sobota, 5. 1. 2013)

 

Naša skupina Robo Franček (Vito Drofenik, Lovro Zgoznik, Filip Jarc, Nik Turk, Kristjan Jazbec ter mentorja Evgen Zgoznik in Cveto Prevodnik) je od 15 ekip zasedla 11. mesto. Glede na to, da je bilo to naše prvo tekmovanje, lahko ocenjujem rezultat kot pričakovan in dober. Večina drugih ekip je bila sestavljena iz osmo- in devetošolcev, sodelovali pa so celo dijaki 1. letnikov. Cilj, ki smo si ga zastavili pred tekmovanjem, da si letos nabiramo izkušnje za nadaljnje delo, je bil vsekakor dosežen.

 

Na tovrstnem tekmovanju otroci tekmujejo v tekmi robotov in predstavijo projekt, ki se nanaša na inovativno rešitev zastavljenega problema na tekmi. Zastavljeni problem se menja vsako leto – letos je bil izziv iskanje rešitev za starejše ljudi, v naslednjem letu pa se bo nanašal na problem naravnih katastrof oziroma boj z naravo.

 

Sodniki na tekmovanju ocenjujejo štiri področja:

1.     Core Values (CV) – FLL vrednote – KAKO TO DELAMO?

2.     Project (PR) – predstavitev inovativne rešitve – KAJ DELAMO?

3.     Robot Design (RD) – tehnični intervju – KAKO TO DELAMO?

4.     Robot Game (RG) – tekma robotov – KAJ DELAMO?

 

FLL je tekmovanje, na katerem otroci prikažejo, kaj so si izmislili za rešitve, kako so prišli do teh rešitev in kako so jih naredili.

 

Glavni cilj FLL je:

 

izstreliti otroke iz standardnih šolskih okvirjev, jih prepustiti njihovi domišljiji in inovativnosti ter jim dokazati, da lahko vse to delajo na takšen način, da ob tem uživajo, se zabavajo, spoznavajo nove prijatelje, s katerimi lahko izmenjujejo izkušnje in na tako še hitreje pridejo do zastavljenega cilja ali rešitve problema.

Hkrati pa se spodbuja podjetništvo, samopodoba otrok, nacionalna zavest in vse s tem povezane pozabljene vrednote prejšnjih let.

 Pri ocenjevanju se sodniki držijo pravila, da ima prednost tista ekipa, ki je homogena, torej tista, ki na vseh štirih področjih ocenjevanja pridobi približno enako število točk.

 

Skupina Robo Franček (RF) je na tekmovanju osvojila naslednja mesta po posameznih področjih:

 

1.     Projekt (PR) – predstavitev zamisli za I-lupo – povečevalno steklo in pametna tablica, pomagalo starejšim, ko se odpravijo po opravkih.

           

Doseženo število točk – 14 od možnih 16

Doseženo mesto – 3.

 

2.     FLL vrednote (CV)

       

            Doseženo število točk – 2 od možnih 16

            Doseženo mesto – 15.

 

Pri tem ocenjevanju se je začelo s skupinsko igro, ki je bila namenjena reševanju problema v skupini. Zastavljena naloga:

 

Na tleh je ležala vrv, ki je imela na vsakem metru zavezan enojni vozel. Člani RF so morali vrv pobrati s tal tako, da so vrv z eno roko prijeli tik ob vozlu – vsi z desno roko. Potem so morali odvozlati vse vozle tako, da desne roke ob vozlu niso smeli izpustiti. Čas – 3 min. Po izteku časa so jih sodnice posedle na stole v krogu in jih začele spraševati, kako so delali kot skupina pri reševanju nalog.

 

3.     Tehnični intervju (RD)

   

            Doseženo število točk – 5 od možnih 16

            Doseženo mesto – 12.

Pri tehničnem intervjuju komisija želi od skupine izvedeti, kako so sprogramirali rešitve za robota.

 

4.     Tekma robotov (RG)

Robot ima nalogo, da na poligonu opravi različne naloge.

     

            Doseženo število točk – 7 od možnih 16

            Doseženo mesto – 10.

     

 

Evgen Zgoznik

 

Celje, 7. 1. 2013