10. december – DAN ČLOVEKOVIH PRAVIC

 

Letos smo se na mednarodni  dan človekovih pravic začeli pripravljati in ustvarjati že kar zgodaj. Prijavili smo se namreč na likovni natečaj in svoje izdelke smo morali poslati že do 18. novembra v Ljubljano. Društvo za Združene narode za Slovenijo je namreč  razpisalo natečaj ob mednarodnem dnevu človekovih pravic na temo Pravica do izobraževanja.

Na objavljeni natečaj se je prijavil 2. a razred z mentorico Anjo Kunej  in oddelek podaljšanega bivanja 3 pod vodstvom Janje Đaković. Učenci so likovno ustvarjali in sicer v risarski tehniki. Učenci 2. a so upodobili novoletno jelko, ki so jo krasile novoletne kroglice. Na vsaki kroglici je bila risbica, ki je prikazovala pravico do izobraževanja (pisanja nalog, učenja instrumenta, učenja plesa, učenja v svoji sobi, obiskovanja šole …). Pod novoletno jelko so učenci postavili tudi darilo, ki je prinašalo pravico do učenja, pravico do igre, pravico do pisanja in pravico do branja, ki bi jo morali biti deležni vsi otroci po vsem svetu.

Učenci oddelka podaljšanega bivanja 3 so oblikovali knjigo, nanjo so prilepili svoje odtise rok, ki so jih pobarvali z različnimi odtenki, ki zaznamujejo različne rase ljudi. S pomočjo učiteljice so slogan Izobraževanje – Moja pravica napisali v različnih svetovnih jezikih in te listke prav tako prilepili na odprto knjigo, ki predstavlja simbol izobraževanja.

 

 

V času od 5. do 9. decembra smo na naši šoli pisali apele. V avli šole smo naredili razstavo, ki je oznanjala, da se na šoli nekaj dogaja. Sodelovali smo namreč v Maratonu pisanja apelov Amnesty International. Pri pisanju in risanju apelov nas je vodila misel: Vsako pero šteje!, zato so sodelovali vsi učenci ter učitelji naše šole. V apelih smo zahtevali, da se pravice posameznikov spoštujejo, varujejo in izpolnjujejo. S tem smo želeli pokazati solidarnost do tistih ljudi, ki so žrtve kršitev človekovih pravic. Hkrati pa smo želeli  doseči tudi trajne in resnične spremembe. Učenci so imeli možnost izbire med osmimi resničnimi primeri ljudi, ki so jim kršene človekove pravice (samovoljne aretacije policije, posilstvo, nedolžno zapiranje ljudi, rušenje domov, nepravično sojenje …). Glede na izbrani primer, so na to učenci  napisali vsak svoj apel. Skupaj smo napisali  273 apelov, na kar smo ponosni, saj smo naredili nekaj dobrega.

 

 

 

8. decembra pa smo se udeležili že trinajstega srečanja Unesco šol Slovenije v Ljubljani. Osrednja tema letošnjega srečanja je bila »Prosta volja je najbolja!«, saj je bila rdeča nit programa  prostovoljstvo – pravica vsakogar. Prireditev se je začela s Slovensko in Unesco himno, nato pa je sledil kulturni program.

Našo šolo so na srečanju zastopale učenke šestega razreda in sicer: Adrijana Hyseni, Katarina Železnik, Nika Verhovšek ter Larisa Pavlič. 

 

O srečanju in druženju z ostalimi udeleženci pa Katarina Ž. in Adrijana H. mislita takole:

Razveselila sem se, da smo se jaz, moje prijateljice in učiteljica Anja udeležile srečanja v Ljubljani. Po dobri uri vožnje smo prispele v Ljubljano pred Kolosej. Odšle smo po naše karte in imele smo še nekaj prostega časa. Ko je naš prosti čas potekel, smo šle v dvorano. Tam smo spoznale veliko osnovnih in srednjih šol ter vrtcev, ki so se predstavili na kulturni prireditvi. Spoznale smo tudi Petra Vodeta, ki je zaigral na kitaro. Zraven njega smo se tudi slikale. Domov smo se vrnile z novimi spoznanji in vtisi. (Katarina Ž.)

 

Ko sem izvedela, da bom šla zraven sem bila zelo vesela. Šli smo v Kolosej. Bili smo v kinu, kjer smo si ogledali kulturno predstavo. Po predstavi smo se slikale s Petrom Vodetom. (Adrijana H.)

 

 

 

 

 

 

Mentorica projekta: Anja Kunej