Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

S kakovostnim delom in medsebojnim spoštovanjem, želimo mladim privzgojiti odgovornost do sočloveka, dela in življenja.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Odkrivanje

 Kako poteka odkrivanje nadarjenih učencev:

  1. Evidentiranje.
  2. Identifikacija.
  3. Seznanitev in mnenje staršev.

Identifikacija nadarjenih učencev zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in vključuje naslednja merila:

    • Test sposobnosti – individualni ali skupinski test (npr. WISC, Ravenove progresivne matrice )
    • Test ustvarjalnosti – (npr. Torranceovi testi ustvarjalnega mišljenja ...)

Testa sposobnosti in ustvarjalnosti izvede in ovrednoti za to usposobljen psiholog.

Kot nadarjeni oziroma talentirani so identificirani tisti učenci, ki so vsaj na enem od kriterijev dosegli nadpovprečen rezultat.
Ugotovitev o tem, da je učenec nadarjen, se sprejme na sestanku razrednega učiteljskega zbora, na katerem sodelujeta tudi šolska svetovalna služba in psiholog.

Učenec je identificiran za nadarjenega oziroma talentiranega učenca, če je vsaj na enem od kriterijev dosegel nadpovprečen rezultat.

Postopek odkrivanja nadarjenih učencev ni enak v vseh treh obdobjih devetletne OŠ. V prvi triadi se izvedeta samo prva in tretja stopnja postopka (evidentiranje ter seznanitev in mnenje staršev). V drugi triadi (ali po potrebi v tretji) pa se izvede tudi druga stopnja postopka (identifikacija) ter se ponovno seznani starše in pridobi njihovo mnenje o otroku.
Za učence, ki so bili zaradi različnih vzrokov pri postopku odkrivanja izpuščeni oziroma spregledani, se postopek izvede v celoti v drugi ali tretji triadi.

Odkrite nadarjene učence se tekoče spremlja (procesna diagnostika).
Dokumentacija o nadarjenih učencih se arhivira na šoli, vodi pa jo šolska svetovalna služba.