Osnovna šola Prežihovega Voranca Bistrica

Odgovorna šola preudarno, vedoželjno in ustvarjalno v bodočnost.

OŠ Prežihovega Voranca Bistrica>>Projekti>>Erasmus+

Developing Social Competences of Children with Early Childhood Language Learning (Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim učenjem tujega jezika)

Pripravil Andrej Nemec, koordinator projekta.

Naša šola je v šolskem letu 2017/18 začela dvoletni projekt Erasmus+ z naslovom ""Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim učenjem tujega jezika". V projekt so poleg naše šole vključene še šole iz Estonije, Italije in Bolgarije. Cilj dvoletnega projekta je opolnomočenje strokovnih kompetenc in veščin vzgojiteljev ter učiteljev s poudarkom na učenju angleščine, vključevali pa bomo tudi elemente formativnega spremljanja, uvajanje sodobnih VIZ pristopov, izboljšanje kvalitete predšolske vzgoje, vse z namenom, da se bodo otroci še lažje in uspešneje vključevali v socialno okolje, tj. krepili svoje socialne kompetence v tem raznolikem, globalnem in večkulturnem svetu, ki pred nas in naše otroke ter njihovo prihodnost postavlja nove izzive. Vse partnerje družijo enaki izzivi in želje po izmenjavi primerov dobre prakse za dvig kakovosti lastnega dela, zato je mednarodni značaj tega projekta dodana vrednost.

Na teh povezavah lahko prisluhnete reportažam na radiu Murski val glede zaključnega vikenda projekta Erasmus+ .

Posnetek 1 | Posnetek 2 | Posnetek 3

Na teh straneh lahko preberete več o dejavnostih v okviru projekta.

Dejavnosti v okviru projekta Erasmus+

 

Zaključek projekta Erasmus+ v vrtcu šoli in strokovna konferenca

petek31. maj 2019

Na OŠ Prežihovega Voranca Bistrica so v času od 24. maja do 26. maja gostili tuje vzgojitelje iz Estonije, Bolgarije in Italije v okviru mednarodnega programa Erasmus+. To je bilo hkrati zaključno srečanje v okviru projekta Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim poučevanjem tujega jezika. Ta projekt je potekal v minulem in letošnjem šolskem letu, njegovi osrednji cilji so bili opolnomočenje strokovnih kompetenc in veščin vzgojiteljev ter učiteljev s poudarkom na učenju angleščine, vključevanje elementov formativnega spremljanja, uvajanje sodobnih VIZ pristopov ter izboljšanje kvalitete predšolske vzgoje. V sklopu srečanja na Srednji Bistrici je potekal zaključni projektni sestanek (rezultati projekta bodo vidni v interaktivni knjigi, ki bo objavljena ob koncu projekta), zaključna prireditev z aktivnim sodelovanjem vseh otrok vrtca in zahvalo sodelujočim partnerjem. V soboto, 25. maja 2019, pa je potekala zaključna mednarodna konferenca projekta z naslovom Z inovativnimi pristopi v vrtcu in šoli gradimo družbo prihodnosti. Konference se je poleg domačih in tujih učiteljev ter vzgojiteljev udeležilo še 160 udeležencev iz vse Slovenije, tako iz vrtcev, osnovnih in srednjih šol. Nekaj utrinkov iz mednarodne konference si lahko ogledate na tej povezavi. Na tej povezavi pa si lahko ogledate nekaj utrinkov iz zaključne kulturne prireditve v vrtcu.

Članek o zaključni prireditvi si lahko preberete tudi na tej povezavi: https://www.pomurec.com/vsebina/52763/FOTO__Vrtec_Bistrica_se_je_predstavil_z_bogatim_kulturnim_programom

Članek si lahko preberete tudi na portalu SIO: https://novice.sio.si/2019/05/31/zakljucno-srecanje-projekta-erasmus-na-os-prezihovega-voranca-bistrica/

 

Vodni eksperimenti ob svetovnem dnevu voda

april 2018

V sklopu svetovnega dneva vode smo izvajali različne eksperimente z vodo, videli, zakaj je enkrat v stanju ledu ali pare, spoznavali pravilno umivanje rok in varčevanje vode ob tem, ugotavljali, zakaj nekatere snovi plavajo na ali v vodi ter zakaj nekatere potonejo, hkrati pa smo igrali nekaj iger z vodo: z njo smo risali, zbirali deževnico in izvajali številne druge zanimive aktivnosti. Ob tem smo spoznavali angleške izraze v povezavi z vodo in se v sklopu iger učili angleščine. Več utrinkov si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

 

Obisk robotka v našem vrtcu

marec 2018

1 2 344

Na naših urah učenja angleščine nas je obiskal robotek Robo Wunderkind. Po uvodnem pozdravu smo ga zložili in z njegovo pomočjo ponovili nekatere izraze, ki smo se jih že naučili, npr. barve in številke. V nadaljevanju smo ga povezali s tablico in se naučili, kako se tej mobilni tehnologiji reče v angleščini. Nato smo se preizkusili v vlogi programerjev in v aplikaciji Robo Code preizkusili možnosti programiranja - robotka smo vozili v različne smeri in se zabavali ob njegovih zgodah in nezgodah. Ob tem smo se naučili nekaterih izrazov premikanja ter ukazov v aplikaciji. Ob koncu ure smo se zmenili, da se kmalu ponovno srečamo in nadaljujemo naše skupne dogodivščine.

 

Spoznavanje pomena vode ob svetovnem dnevu voda

marec 2018

V sklopu svetovnega dneva voda, ki je 22. marca, smo otroci naših vrtčevskih skupin spoznavali pomen vode za naše okolje. Tako smo obiskali našo bližnjo reko Muro in spoznavali mline, se učili, kako vodo varovati in z njo varčevati ter primerjali naše vodne razmere s tistimi v partnerskih državah. Več utrinkov si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

 

Mobilnost Erasmus+ v Estoniji

marec 2018

1 2 34

Vrtec Bistrica pri OŠ Prežihovega Voranca Bistrica, ki je krovni koordinator mednarodnega projekta Erasmus+, je v času od 10. februarja do 16. februarja gostoval v Estoniji.

V projekt z naslovom Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim poučevanjem tujega jezika so vključeni še vrtci iz Italije, Bolgarije in Estonije, s katerimi sodelujemo in se povezujemo že dve leti. Zaposleni iz vseh omenjenih vrtcev smo v Estoniji skupaj preživeli teden mobilnosti, ki je bil namenjen spoznavanju in spremljanju različnih sodobnih pristopov poučevanja tujega jezika v vrtcu, spodbujanju strokovnih kompetenc in veščin vzgojiteljev ter učiteljev s poudarkom na učenju angleščine.

Vse dejavnosti je organiziral estonski vrtec Põngerjas, in sicer prve dni v mestu Narva, ki stoji na skrajnem severovzhodu države ob istoimenski mejni reki na meji z Rusijo, in zadnja dva dni v prestolnici Estonije, Talinu.

V vrtcu Põngerjas so nas toplo sprejeli in pozdravili s kulturnim programom, ki je temeljil na njihovi tradiciji in običajih, nato pa so nam razkazali vrtec in nas seznanili z njegovim delovanjem in zgodovino.
Otroci se v vrtcu učijo treh jezikov – ruskega, estonskega in angleškega, pri čemer uporabljajo različne inovativne pristope. Polovico dneva otroci preživijo z rusko govorečo vzgojiteljico in polovico dneva z estonsko govorečo vzgojiteljico. Hospitirali smo na urah poučevanja angleščine predšolskih otrok, in sicer je vsak učitelj predstavil svoj pristop – s pomočjo robotov, glasbe in plesa, gibanja in igre. Obiskali smo občinski urad Narve, kjer nam je predstavnica oddelka za vzgojo in izobraževanje gospa Tatjana Laanvee podrobneje predstavila sistem vzgoje in izobraževanja v njihovi državi.

Strokovne vsebine so povezali s kulturnimi in zgodovinskimi in nas tako popeljali na voden ogled zanimivosti Narve. Delovno srečanje nam je en dan popestrila osnovnošolska folklorna skupina, ki nas je naučila dva njihova tradicionalna plesa; na valentinovo, ki se pri njih imenuje dan prijateljstva, pa so nam predšolski otroci z vzgojiteljicami pripravili viteške in valentinove delavnice na znanem gradu Hermann Castle.

V Talinu smo obiskali zasebni judovski vrtec Aviv, ki otrokom nudi večjezično izobraževanje in ga označuje multikulturalizem, saj se otroci v vrtcu srečujejo z različnimi kulturami in jeziki. Poudarek je na spoznavanju lastne in sprejemanju drugih kultur ter razvijanju lastne identitete. Otroci se poleg estonščine, angleščine in ruščine učijo še hebrejskega jezika. Pri omenjenem poučevanju smo tudi sodelovali. Otroci so nas presenetili s svojim znanjem, sposobnostmi in hitrim usvajanjem ter menjavo jezika.

Med gostovanjem smo načrtovali delo za vnaprej do ponovnega srečanja, ki bo konec meseca maja pri nas v Sloveniji in ga bomo zaključili z mednarodno konferenco na temo Z inovativnimi pristopi v vrtcu in šoli gradimo družbo prihodnosti.

Estonijo smo zapustili z dobrimi vtisi in z veliko novega znanja, drugačnimi pogledi na poučevanje, zanimivimi pristopi, ki jih bomo poskušali prenesti v prakso, saj se zavedamo, da je današnji svet mobilen, multikulturen in večjezičen, zato je treba večjezičnost in multikulturnost spoznavati in negovati že v predšolskem obdobju.

Jasna Jurkovič

 

Božično srečanje po Skypu

december 2018

4 2 3

5 6 1

V sredo, 12. decembra 2018, smo se partnerji v projektu Erasmus+ srečali s skupinami iz naših vrtcev v virtualni obliki. Otroci vrtcev iz Italije, Estonije, Bolgarije in našega vrtca so pripravili božične pesmi tako v slovenščini kot angleščini, nekaj iger, med drugim spomin in učenje t. i. znakovnega jezika za dojenčke ter se pozdravili tudi osebno, pri čemer smo si voščili srečen božič in vse dobro v novem letu v domačih in tujem jeziku. Tuje otroke je ob tem podravil še krtek Oli, zaščitni znak Vulkanije na Goričkem, ki so ga otroci našega in tujih vrtcev spoznavali skozi različne igrive in tudi že malce znanstvene pristope. Tuji otroci so se krtka še posebej razveselili, saj so ga do sedaj spoznavali zgolj v obliki igrače, ki smo jih jim bistriški učitelji in vzgojiteljice predali med srečanjem v Italiji oktobra, tokrat pa jih je pozdravil osebno. Krtek je še sam zaželel tujim otrokom in vzgojiteljicam vesele praznike in jih povabil na obisk Bistrice in Vulkanije že v bližnji prihodnosti, da se sami na lastne oči prepričajo o čudesih legendarnega goričkega vulkana.

 

Spoznavanje krtka Olija in Vulkanije

december 2018

 

 

 

Mobilnost v Italiji

oktober 2018

1 23 7

4 5 68
Med 15. in 19. oktobrom 2018 smo strokovni delavci vrtca in osnovne šole iz Srednje Bistrice potovali in se udeležili gostovanja v drugem največjem mestu v Italiji, Milano. In sicer je tretji obisk potekal v okviru našega mednarodnega projekta Erasmus +, katerega kot krovni koordinator je Vrtec Bistrica pri OŠ Prežihovega Voranca Bistrica.
Projekt, pod naslovom Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim poučevanjem tujega jezika, vključuje vrtce iz Estonije, Bolgarije, Italije in Slovenije. S partnerji dobro sodelujejo že drugo leto zapored.  
Skupaj z ostalimi udeleženkami projekta iz Estonije in Bolgarije smo bili deležni toplega sprejema otrok in zaposlenih iz treh vrtcev iz Italije; Don Milani in Sandro Pertini iz Opere ter F.Ili Cervi iz Noverasca. Otroci so skupaj z vzgojiteljicami pripravili kratke programe s plesom in petjem, s katerimi so prikazali kako spoznavajo vse države, ki so vključene v mednarodni projekt.
V času srečanja v Italiji smo spoznavali pristope poučevanja tujega jezika. Obiskali smo šolo in vrtec Montessori v Comu; hospitirali učenju angleškega jezika s predšolskimi otroki iz vrtcev iz Opere in Noverasca in videli, da otroci vidno napredujejo z znanjem angleščine; obiskali šolo Reggio Emilia, kjer so nas seznanili s konceptom vzgoje in izobraževanja, z vrednotami in zgodovino vrtcev v občini Reggio Emilia; imeli voden ogled ateljeja, interaktivnega prostora ter raziskovalnega laboratorija po principu vzgoje Reggio Emilia ter obiskali gledališče »Pane e Mate« v Fallavecchii, ki je znan kot cirkus za otroke in v katerem smo uživali tudi odrasli gostujoči partnerji.
Obiskali smo tudi tamkajšnjega župana, ki nas je uradno sprejel in nas spremljal do glasbene šole, kjer smo si ogledali prostore šole ter koncert, ki so ga pripravili za nas. Vzgojiteljice so nas skupaj s starši otrok povabili na večerjo, ki so jo skupaj pripravili za nas. Presenetili so nas tudi z njihovo znano folklorno skupino. Starši se zavedajo moči tujega jezika in vidi se da celotna občina ter starši živijo za ta projekt.
Poleg strokovnih vsebin smo videli tudi kulturno in zgodovinsko znamenitost mesta Milano. Predstavili so nam stari in novi del mesta. Kljub natrpanemu urniku smo Milano zapustili s prijetnimi vtisi in z novimi strokovnimi spoznanji, ki jih bomo uporabili pri lastnem delu. Med gostovanjem smo načrtovali delo za vnaprej do ponovnega snidenja, v sredini februarja 2019 v Estoniji.

 

Mobilnost v Bolgariji

sobota2. junij 2018

Strokovni delavci Vrtca Bistrica pri OŠ Prežihovega Voranca Bistrica smo se v sklopu projekta »Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim poučevanjem tujega jezika« udeležili mobilnosti v Vidinu v Bolgariji v času od 27. maja do 2. junija. Gre za projekt, ki  vključuje vrtce iz Estonije, Bolgarije, Italije in Slovenije. Osrednja cilja projekta sta dvig strokovnih kompetenc za strokovne delavke vrtca (učenje angleščine z namenom uporabe pridobljenega znanja pri lastnem delu z otroki v skladu s cilji vrtčevskega kurikuluma) in prizadevanje za izboljšanje kvalitete predšolske vzgoje s poudarkom na dejavnostih za izboljšanje socialnih kompetenc otrok: moralna vzgoja, ponudba tujega jezika za otroke v vrtcu, spodbujanje multikulturnosti in sprejemanje drugačnosti. Več o tem si lahko preberete na tej povezavi, kjer si lahko ogledate tudi utrinke iz mobilnosti.

 

Praznično srečanje preko Skypa

petek23. december 2017

1 2 3

4 5 6 7

V petek, 22. decembra 2017 smo se strokovni delavci in otroci našega vrtca povezali s partnerji v projektu Erasmus+. Po vrsti smo se povezali z vrstniki in njihovimi vzgojiteljicami iz Bolgarije, Italije in Estonije. Vsakemu od njih smo skupinsko zapeli božične pesmi v slovenščini in celo angleščini, prav tako smo si voščili prijetne praznike in vse dobro v novem letu. Tuji otroci so tudi nam pripravili nekaj lepih pesmih v domačem jeziku in nam voščili v angleščini. Posebej nas je presenetil modri božiček iz Estonije, ki nas je vprašal, če smo bili kaj pridni in nam obljubil darila. Poslovili smo se polni novih vtisov in si obljubili, da se vidimo še večkrat v naslednjem letu.

 

Praznični december v našem vrtcu

december 2017

Mesec december je bil pravi praznični mesec. V tem mesecu smo tudi otroci v našem vrtcu doživeli veliko zanimivega in zabavnega v okviru dejavnosti v projektu Erasmus+, nekaj utrinkov pa si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

 

Uvodna mobilnost Erasmus+ na Srednji Bistrici

ponedeljek - petek13.-17. november 2017

Teden med 13. in 17. novembrom 2017 je v našem vrtcu predstavljal teden Erasmus+ projekta. Deležni smo bili prve mobilnosti oziroma prvega obiska vzgojiteljic iz tujih držav, in sicer iz Italije, Estonije in Bolgarije. Projekt, ki poteka pod naslovom Razvijanje socialnih kompetenc otrok z zgodnjim poučevanjem tujega jezika in vključuje vrtce iz Estonije, Bolgarije, Italije in Slovenije. Vzgojiteljice iz drugih držav smo presenetili in jim nekaj zaplesali, zapeli ter se z njimi tudi igrali. V predšolski skupini so otroci skupaj s učiteljico Petro prikazali, kako potekajo angleške urice ter na kakšen način usvajajo angleške besede. V telovadnici pa so s pomočjo ABC športa prikazali, kako vključiti angleške besede skozi igro in gibanje. Najbolj zanimiv dan pa je bil četrtek, ko se je popoldne odvijalo družabno srečanje za otroke vrtca in njihove starše ter stare starše, kjer so se tuje gostje predstavile s petjem, plesom in igro. Otroci in starši so se z veseljem vključevali v aktivnosti in spoznavali ne le angleški jezik, temveč imeli možnost slišati tudi estonščino, italijanščino in bolgarščino. Vsi skupaj smo ustvarili veliko prijetnih spominov in komaj čakamo, da bomo lahko preko spletnih kamer pomahali v pozdrav tujim otrokom in vzgojiteljicam ter si zaželeli lepe praznike. Utrinke iz srečanja pa si lahko ogledate na tej povezavi (priponka .pdf).

Srečanje je bilo prav tako medijsko pokrito, objave in prispevki so na naslednjih povezavah:

http://sio.si/2017/11/27/vrtec-srednja-bistrica-v-erasmus/

http://www.pomurec.com/vsebina/45237/FOTO__Vrtec_Bistrica_z_mednarodnim_projektom_spodbuja_zgodnje_poucevanje_tujih_jezikov

 

Uvodni roditeljski sestanek in predstavitev projekta Erasmus+

sreda20. september 2017

1 2

V sredo, 20. septembra smo v vrtcu imeli uvodni roditeljski sestanek v tem šolskem letu in ob tem sta mag. Erika Hvala, vodja vrtca in Andrej Nemec, koordinator projekta Erasmus+ prisotnim staršem predstavila projekt Erasmus+ s poudarkom na ciljih, vsebini projekta in pozivom k sodelovanju v času izvajanja aktivnosti v sklopu projekta. Gre za projekt, v katerem bodo starši imeli pomembno vlogo, bodisi v obliki aktivne udeležbe na aktivnostih projekta, bodisi v obliki tega, da se bodo s svojimi otroci tudi sami pogovarjali v angleščini, seveda glede na lastno znanje. Temu, učenju tujega jezika, je projekt tudi posvečen.

Starši so novemu mednarodnemu projektu, prvemu v našem vrtcu na taki ravni, z zanimanjem prisluhnili. Strokovni delavci vrtca so izrazili željo, da se s starši podružijo že na uvodni mobilnosti na Srednji Bistrici novembra 2017, kjer bodo že prisotni gostje iz vseh sodelujočih držav in se obeta pester nabor različnih aktivnosti, ki bodo vključevale tako otroke iz vrtca, starše in vse strokovne delavce.

 

 

 


Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.