NAJ, NAJ ŽIVALI

Raziskovalci: Marko Glišič in Marko Đokič iz 4. razreda

Mentorica: Katarina Barborič

 

 

Z raziskovalno nalogo smo želeli ugotoviti, koliko učenci poznajo naj živali, torej tiste živali, ki kakorkoli izstopajo in kakšno mnenje imajo o njih oz. kakšen odnos imajo do njih. Zanimalo nas je tudi, ali med starejšimi in mlajšimi učenci obstajajo kakšne pomembne razlike v poznavanju naj, naj živali.

 Svoje predpostavke smo preverjali z anketo, ki smo jo sami izdelali.

Ugotovili smo, da učenci vedo, da je najhitrejša žival gepard, da je najvišja žival žirafa in da je najbolj pametna žival opica. Pri vseh drugih vprašanjih so pokazali slabše znanje. Tako učenci od 2. do 8. razreda OŠ Preska v večini menijo, da je najbolj počasna žival polž, najtežja in najmočnejša slon, najlažja in najmanjša mravlja, največja žirafa, najdaljša in najbolj strupena kača in najbolj spretna opica. Ne vedo dobro, katera žival je najbolj pogosta na svetu in katera je najstarejša še obstoječa (živeča) žival na Zemlji. Pokazalo pa se je, da starejši učenci kažejo nekoliko boljše znanje o naj,naj živalih, kot mlajši učenci.

 Najboljši odnos so učenci pokazali do psa. Pes je večini najbolj všeč, zdi se jim lep, ljubek in prijazen, najraje bi ga imeli doma in če bi bili sami živali, bi bili najraje psi. Menijo tudi, da je prav pes človekov najboljši prijatelj. Najbolj nevarna in najgrša žival pa se jim zdi kača.