KAJ PRINAŠA DEVETLETKA? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Medvode, marec 2003

 

 

 

SPOŠTOVANI STARŠI

V šolskem letu 2003/2004 bo slovenska osnovna šola zakorakala na novo pot. Devetletna osnovna šola bo postala realnost. Tistim šolam, ki so bile vključene v poskusno uvajanje devetletke se bodo pridružile vse slovenske osnovne šole. Temelj sprememb osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji je z evropskimi standardi primerljiva osnovna šola. Njena značilnost so posodobljeni učni načrti, predvsem pa sodobna pedagogika, ki sloni na približevanju otrokovim sposobnostim in spodbujanju njegove  aktivnosti v organiziranem učnem procesu.

Prvi bodo v program devetletne osnovne šole vključeni bodoči prvošolci in učenci petega razreda osemletne osnovne šole. Za prvošolce vstop ne bo težak. Namesto v "malo šolo" bodo prišli v šolo. Petošolce, ki so se do sedaj izobraževali po programu osemletne osnovne šole, pa čaka prestop v 7. razred devetletke.

V gradivu, ki smo vam ga pripravili, boste našli odgovore na vprašanja, ki se vam o devetletni osnovni šoli zagotovo porajajo. Na OŠ Preska vam bomo nanje v kar največji meri skušali odgovoriti.

 

 

Medvode, marec 2003                                                     Primož Jurman, univ.dipl. soc.

                                                                                                          ravnatelj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PREDMETNIK OSEMLETNE OSNOVNE ŠOLE

 

 

Razred

Predmet (tedensko ur)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

SLOVENSKI JEZIK

5

5

5

5

5

4

4

4

ANGLEŠKI JEZIK

-

-

-

-

3

3

3

3

LIKOVNA VZGOJA

2

2

2

2

2

2

1

1

GLASBENA VZGOJA

1

1

2

1

1

1

1

1

SP. DRUŽBE

-

-

-

3

2

-

-

-

ZEMLJEPIS

-

-

-

-

-

2

2

1.5

ZGODOVINA

-

-

-

-

-

2

2

2

ETIKA IN DRUŽBA

-

-

-

-

-

-

1

1

SP. NAR. IN DRUŽ.

3

3

3

-

-

-

-

-

SP. NARAVE

-

-

-

2

2

-

-

-

BIOLOGIJA

-

-

-

-

-

2

2

1.5

KEMIJA

-

-

-

-

-

-

2

2

FIZIKA

-

-

-

-

-

-

2

2

MATEMATIKA

5

5

5

5

4

4

4

4

TEHNIČNA VZG.

-

-

-

-

1

2

2

2

GOSPODINJSTVO

-

-

-

-

-

1

1

1

ŠPORTNA VZGOJA

3

3

3

3

3

3

2

2

 

 

 

 

 

 

tedensko ur

Razred

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

DOP. IN DOD. P.

2

2

2

2

2

2

2

2

INT. DEJAVNOSTI

3

3

3

3

3

3

3

3

ODD. SKUPNOST

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

 

dni na šolsko leto

Razred

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

KULTURNI DNEVI

4

3

4

3

4

3

4

3

NAR. DNEVI

3

4

3

4

3

4

3

4

DELOVNE AKCIJE

3

3

3

3

3

3

3

3

ŠPORTNI DNEVI

5

5

5

5

5

5

5

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PREDMETNIK DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE

 

 

                                       Razred

Predmet (tedensko ur)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

SLOVENŠČINA

6

7

7

5

5

5

4

3.5

3.5

MATEMATIKA

4

4

5

5

4

4

4

4

4

LIKOVNA VZGOJA

2

2

2

2

2

1

1

1

1

GLASBENA VZGOJA

2

2

2

1.5

1.5

1

1

1

1

ŠPORTNA VZGOJA

3

3

3

3

3

3

2

2

2

SPOZNAVANJE OKOLJA

3

3

3

-

-

-

-

-

-

ANGLEŠKI JEZIK

-

-

-

2

3

4

4

3

3

DRUŽBA

-

-

-

2

3

-

-

-

-

NAR. in TEHNIKA

-

-

-

3

3

-

-

-

-

GOSPODINJSTVO

-

-

-

-

1

1.5

-

-

-

NARAVOSLOVJE

-

-

-

-

-

2

3

-

-

TEHNIKA IN TEHNOLOGIJA

-

-

-

-

-

2

1

1

-

GEOGRAFIJA

-

-

-

-

-

1

2

1.5

2

ZGODOVINA

-

-

-

-

-

1

2

2

2

ETIKA IN DRUŽBA

-

-

-

-

-

-

1

1

-

1. IZBIRNI predmet

-

-

-

-

-

-

1*

1*

1*

2. IZBIRNI predmet

-

-

-

-

-

-

1*

1*

1*

3. IZBIRNI predmet

-

-

-

-

-

-

1*

1*

1*

BIOLOGIJA

-

-

-

-

-

-

-

1.5

2

KEMIJA

-

-

-

-

-

-

-

2

2

FIZIKA

-

-

-

-

-

-

-

2

2

 

*če je IZBIRNI predmet TUJ JEZIK  potem je tedensko 2 uri !

 

 

 

 

 

tedensko ur

                                          Razred

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Oddelčna skupnost

-

-

-

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

Pomoč otrokom s posebnimi potrebami

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

0.5

Dopolnilni in dodatni pouk

1

1

1

1

1

1

1

1

1

Interesne dejavnosti

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

dni na leto

                                         Razred

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Kulturni dnevi

4

4

4

3

3

3

3

3

3

Naravoslovni dnevi

3

3

3

3

3

3

3

3

3

Tehniški dnevi

3

3

3

4

4

4

4

4

4

Športni dnevi

5

5

5

5

5

5

5

5

5

Interesne dejavnosti

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. triletje - 1., 2., 3. razred

2. triletje - 4., 5., 6. razred

3. triletje - 7., 8., 9. razred

DIFERENCIACIJA POUKA - NIVOJSKI POUK

V drugem triletju, in še v 7. razredu, se delo pri pouku lahko organizira kot temeljni in nivojski pouk. Nivojski pouk se lahko organizira le pri matematiki, slovenščini in tujem jeziku, in to v obsegu največ do 1/4 vseh ur, namenjenih tem predmetom. Temeljni pouk poteka na eni ravni zahtevnosti, nivojski pa na dveh ali več ravneh – tak način imenujemo fleksibilna diferenciacija.

V 8. in 9. razredu pri omenjenih predmetih poteka samo nivojski pouk - zunanja diferenciacija. Učenci se razporedijo po ravneh zahtevnosti ob koncu 7. razreda .

Učni načrti za slovenščino, matematiko in tuji jezik so v 8. in 9. razredu pripravljeni tako, da so cilji oz. standardi znanja postavljeni na treh ravneh znotraj istega učnega načrta.

 

Kriteriji za razvrščanje učencev na ravni

 

Učenec se bo za raven zahtevnosti odločil sam skupaj s starši na podlagi svetovanja učiteljev in šolske svetovalne službe ter glede na dotedanje ocene pri določenem predmetu. Ob koncu posameznih ocenjevalnih obdobij bo možen prehod na višji ali nižji nivo, seveda glede na njegove dosežke. Učenci bodo imeli možnost, da bo njihovo znanje preverjeno in ocenjeno na vseh ravneh, ne glede na to, na kateri ravni so pri pouku v 8. in 9. razredu. Tudi nacionalni preizkusi ob koncu devetega razreda bodo pripravljeni tako, da bo lahko učenec izkazal vse znanje.

 

Preverjanja in ocenjevanja znanja učencev pri nivojskem pouku

 

Za ocenjevanje znanja pri predmetih slovenščina, matematika in tuji jezik v 8. in 9. razredu učitelj med šolskim letom uporablja 10-stopenjsko točkovno lestvico (od 1 do 10 točk), na koncu šolskega leta pa pretvori točke v ocene na ocenjevalni lestvici od 1 do 5.

 

Ocenjevanje znanja na 10-stopenjski lestvici:

Če učenec doseže cilje na svoji ravni zahtevnosti, mu učitelj pomaga (dodatni pouk) pri doseganju ciljev na naslednji zahtevnostni ravni ter preverja in ocenjuje učenčevo znanje tudi na naslednji ravni. 

 

Prehajanje med ravnmi zahtevnosti:

 

Če je učenec, ki obiskuje pouk na najmanj zahtevni ravni, ocenjen v večini primerov znotraj enega ocenjevalnega obdobja s 6-imi točkami, oz. je učenec, ki obiskuje pouk na drugi ravni, v večini primerov ocenjen z 8-imi točkami, ima pravico prehoda na višjo raven.

Če je učenec, ki obiskuje pouk na drugi zahtevnostni stopnji, ocenjen v večini primerov znotraj enega ocenjevalnega obdobja s 5-imi točkami in manj, po presoji učitelja obiskuje pouk na isti ravni še eno ocenjevalno obdobje ali pa se mu svetuje da prestopi na nižjo zahtevnostno raven. Enako pravilo velja tudi za učence na najvišjem nivoju, če so v večini primerov ocenjeni s 7-imi točkami ali manj.

 

 

 

Pretvorba točk v ocene (lestvica od 1 do 5)

 

 

 

 

TOČKE

OCENE

1

1

2,3,4

2

5,6

3

7,8

4

9,10

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 IZBIRNI PREDMETI

Vsem je skupno:

V 7., 8. in 9. razredu učenci izberejo tri izbirne predmete, ki so lahko iz leta v leto različni. Razporejeni so v dva sklopa:

Šola mora v prvem sklopu obvezno ponuditi predmete: tuj jezik (drugi), retoriko ter verstva in etika, ni pa nujno, da jih učenci tudi izberejo.

 

Učenke in učenci izberejo skupaj tri predmete, vendar največ dva iz enega sklopa, torej izberejo vsaj en predmet iz vsakega sklopa.

 

Izbirne predmete lahko uvrstimo v naslednje skupine:

Vsaka osnovna šola mora ponuditi najmanj šest izbirnih predmetov (iz vsakega sklopa najmanj tri). V izbirnem postopku učenec razvrsti predmete glede na zaželenost izbora in se opredeli, iz katerega od obeh sklopov bo izbral dva predmeta. Šola nato ponudi predmete, za katere se je opredeljevalo največ učencev in oblikuje skupine za izvajanje pouka. V skupini ne sme biti manj kot 15 učencev, razen izjemoma (zelo majhne šole).

 

Izbirni predmeti so eno-, dvo- ali triletni.

 

Učenec lahko vsako leto zamenja izbirni predmet in v isti skupini so lahko učenci različnih razredov zadnjega triletja.

 

Zunanje preverjanje znanja z nacionalnimi preizkusi znanja

Značilnosti:

Zunanje preverjanje znanja je:

 

 

Podrobnejše informacije o devetletki  boste našli na internetnih naslovih:

 

http://www.mszs.si

 

http://anton.lj.zrsss.si