



Medvode, marec 2003
SPOŠTOVANI STARŠI
V šolskem letu 2003/2004 bo slovenska osnovna
Prvi bodo v program devetletne osnovne šole vključeni
bodoči prvošolci in učenci petega razreda osemletne osnovne šole. Za prvošolce
vstop ne bo težak. Namesto v "malo šolo" bodo prišli v šolo.
Petošolce, ki so se do sedaj izobraževali po programu osemletne osnovne šole,
pa čaka prestop v 7. razred devetletke.
V gradivu, ki smo vam ga pripravili, boste našli odgovore
na vprašanja, ki se vam o devetletni osnovni šoli zagotovo porajajo. Na OŠ
Preska vam bomo nanje v kar največji meri skušali odgovoriti.
Medvode, marec 2003
Primož Jurman, univ.dipl. soc.
ravnatelj
PREDMETNIK
OSEMLETNE OSNOVNE ŠOLE
|
|
Razred |
|||||||
|
Predmet (tedensko ur) |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
|
SLOVENSKI JEZIK |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
|
ANGLEŠKI JEZIK |
- |
- |
- |
- |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
LIKOVNA VZGOJA |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
|
GLASBENA VZGOJA |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
SP. DRUŽBE |
- |
- |
- |
3 |
2 |
- |
- |
- |
|
ZEMLJEPIS |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
1.5 |
|
ZGODOVINA |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
|
ETIKA IN DRUŽBA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
|
SP. NAR. IN DRUŽ. |
3 |
3 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
SP. NARAVE |
- |
- |
- |
2 |
2 |
- |
- |
- |
|
BIOLOGIJA |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
1.5 |
|
KEMIJA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
FIZIKA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
MATEMATIKA |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
TEHNIČNA VZG. |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
GOSPODINJSTVO |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
|
ŠPORTNA VZGOJA |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
|
tedensko ur |
Razred |
|||||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
|
|
DOP. IN DOD. P. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
INT. DEJAVNOSTI |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
ODD. SKUPNOST |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
|
dni na šolsko leto |
Razred |
|||||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
|
|
KULTURNI DNEVI |
4 |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
|
NAR. DNEVI |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
4 |
3 |
4 |
|
DELOVNE AKCIJE |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
ŠPORTNI DNEVI |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
PREDMETNIK
DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
|
|
Razred |
||||||||
|
Predmet (tedensko ur) |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
|
SLOVENŠČINA |
6 |
7 |
7 |
5 |
5 |
5 |
4 |
3.5 |
3.5 |
|
MATEMATIKA |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
LIKOVNA VZGOJA |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
GLASBENA VZGOJA |
2 |
2 |
2 |
1.5 |
1.5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
ŠPORTNA VZGOJA |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
|
SPOZNAVANJE OKOLJA |
3 |
3 |
3 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
ANGLEŠKI JEZIK |
- |
- |
- |
2 |
3 |
4 |
4 |
3 |
3 |
|
DRUŽBA |
- |
- |
- |
2 |
3 |
- |
- |
- |
- |
|
NAR. in TEHNIKA |
- |
- |
- |
3 |
3 |
- |
- |
- |
- |
|
GOSPODINJSTVO |
- |
- |
- |
- |
1 |
1.5 |
- |
- |
- |
|
NARAVOSLOVJE |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
3 |
- |
- |
|
TEHNIKA IN
TEHNOLOGIJA |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
1 |
1 |
- |
|
GEOGRAFIJA |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
1.5 |
2 |
|
ZGODOVINA |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
2 |
2 |
|
ETIKA IN DRUŽBA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
1 |
- |
|
1. IZBIRNI predmet |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1* |
1* |
1* |
|
2. IZBIRNI predmet |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1* |
1* |
1* |
|
3. IZBIRNI predmet |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1* |
1* |
1* |
|
BIOLOGIJA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.5 |
2 |
|
KEMIJA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
|
FIZIKA |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
*če je IZBIRNI predmet TUJ JEZIK
potem je tedensko 2 uri !
|
tedensko ur |
Razred |
||||||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
|
|
Oddelčna skupnost |
- |
- |
- |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
|
Pomoč otrokom s
posebnimi potrebami |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
|
Dopolnilni in
dodatni pouk |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Interesne dejavnosti |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
dni na leto |
Razred |
||||||||
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
|
|
Kulturni dnevi |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Naravoslovni dnevi |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Tehniški dnevi |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
Športni dnevi |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
Interesne dejavnosti |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1. triletje - 1., 2., 3. razred
2. triletje - 4., 5., 6. razred
3. triletje - 7., 8., 9. razred
DIFERENCIACIJA POUKA -
NIVOJSKI POUK
V drugem triletju,
in še v 7. razredu, se delo pri pouku lahko organizira kot temeljni in
nivojski pouk. Nivojski pouk se lahko organizira le pri matematiki,
slovenščini in tujem jeziku, in to v obsegu največ do 1/4 vseh ur, namenjenih
tem predmetom. Temeljni pouk poteka na eni ravni zahtevnosti, nivojski pa na
dveh ali več ravneh – tak način imenujemo fleksibilna diferenciacija.
V 8. in 9. razredu
pri omenjenih predmetih poteka samo nivojski pouk - zunanja diferenciacija. Učenci
se razporedijo po ravneh zahtevnosti ob koncu 7. razreda .
Učni načrti za
slovenščino, matematiko in tuji jezik so v 8. in 9. razredu pripravljeni tako,
da so cilji oz. standardi znanja postavljeni na treh ravneh znotraj istega
učnega načrta.
Kriteriji za razvrščanje učencev na
ravni
Učenec se bo za
raven zahtevnosti odločil sam skupaj s starši na podlagi svetovanja učiteljev
in šolske svetovalne službe ter glede na dotedanje ocene pri določenem
predmetu. Ob koncu posameznih ocenjevalnih obdobij bo možen prehod na višji ali
nižji nivo, seveda glede na njegove dosežke. Učenci bodo imeli
možnost, da bo njihovo znanje preverjeno in ocenjeno na vseh ravneh, ne glede
na to, na kateri ravni so pri pouku v 8. in 9. razredu. Tudi nacionalni
preizkusi ob koncu devetega razreda bodo pripravljeni tako, da bo lahko učenec
izkazal vse znanje.
Preverjanja in
ocenjevanja znanja učencev pri nivojskem pouku
Za ocenjevanje znanja pri predmetih slovenščina, matematika in tuji jezik v
8. in 9. razredu učitelj med šolskim letom uporablja 10-stopenjsko točkovno
lestvico (od 1 do 10 točk), na koncu šolskega leta pa pretvori točke v ocene na
ocenjevalni lestvici od 1 do 5.
Ocenjevanje znanja na 10-stopenjski lestvici:
Če učenec doseže
cilje na svoji ravni zahtevnosti, mu učitelj pomaga (dodatni pouk) pri
doseganju ciljev na naslednji zahtevnostni ravni ter preverja in ocenjuje
učenčevo znanje tudi na naslednji ravni.
Prehajanje med ravnmi zahtevnosti:
Če je učenec, ki
obiskuje pouk na najmanj zahtevni ravni, ocenjen v večini primerov znotraj
enega ocenjevalnega obdobja s 6-imi točkami, oz. je učenec, ki obiskuje pouk na
drugi ravni, v večini primerov ocenjen z 8-imi točkami, ima pravico prehoda na
višjo raven.
Če je učenec, ki
obiskuje pouk na drugi zahtevnostni stopnji, ocenjen v večini primerov znotraj
enega ocenjevalnega obdobja s 5-imi točkami in manj, po presoji učitelja
obiskuje pouk na isti ravni še eno ocenjevalno obdobje ali pa se mu svetuje da
prestopi na nižjo zahtevnostno raven. Enako pravilo velja tudi za učence na najvišjem
nivoju, če so v večini primerov ocenjeni s 7-imi točkami ali manj.
Pretvorba točk v ocene (lestvica od 1
do 5)
|
TOČKE |
OCENE |
|
1 |
1 |
|
2,3,4 |
2 |
|
5,6 |
3 |
|
7,8 |
4 |
|
9,10 |
5 |
IZBIRNI PREDMETI
Vsem je
skupno:
V 7., 8. in 9. razredu učenci izberejo tri izbirne
predmete, ki so lahko iz leta v leto različni. Razporejeni so v dva sklopa:
Šola mora v prvem sklopu obvezno ponuditi predmete: tuj
jezik (drugi), retoriko ter verstva in etika, ni pa nujno, da jih učenci tudi
izberejo.
Učenke in učenci
izberejo skupaj tri predmete, vendar največ dva iz enega sklopa, torej izberejo
vsaj en predmet iz vsakega sklopa.
Izbirne predmete lahko uvrstimo v naslednje skupine:
Vsaka osnovna
Izbirni predmeti so eno-, dvo- ali triletni.
Učenec lahko vsako leto zamenja izbirni predmet in v isti
skupini so lahko učenci različnih razredov zadnjega triletja.
Zunanje preverjanje znanja
z nacionalnimi preizkusi znanja
Značilnosti:
Zunanje preverjanje znanja je:
Podrobnejše informacije o
devetletki boste našli na internetnih
naslovih: