Po vabilu k sodelovanju v interesni dejavnosti Mladi
naravoslovci, se je odzvalo 15 učencev v večini iz 6. in 7. razreda. Skupaj smo
načrtovali delo v šolskem letu in poiskali primerno ime za našo ID – postali
smo Klub KANELA.
Naš program je bil že od vsega začetka zastavljen
zelo raznoliko in tako je naše delo tudi potekalo. V programu smo zajeli tudi
večino postavk izvedbe programa projekta Eko šole kot
načina življena, v katerega se je naša šola z
letošnjim šolskim letom vkjučila.
Skozi vso šolsko leto smo preurejali kabinet kemije-biologije-fizike v prostor za
dodatne dejavnosti – eksperimentalna miza, osebni računalnik in Internet, mikroskopirna miza, klubski kotiček, oglasna deska
Zaradi potrebe po boljšem poznavanju in nadzorovanju bližnje šolske okolice, smo se v
tem letu večkrat odpravili na teren. Obiskali smo bližnje akumulacijsko jezero
in odvzeli nekaj vzorcev za biološko analizo, popisali smo vegetacijo bližnje
šolske okolice in ob tem naredili načrt potrebnih oz. možnih sprememb v
okolici, ki bi pripomogle v boljšemu počutju in dvigu ekološke zavesti učitelje
in učencev. Nekaj teh predlogov je bilo realiziranih v delavnicah ob Dnevu
Zemlje.
Veliko energije in časa smo v klubu posvetili pripravi in izvedbi treh obeležij: Dneva boja proti AIDS-u – 1.december, Mednarodnega dneva varstva mokrišč – 2. februar in Dneva Zemlje – 22.. april. Ob prvem smo učence in celotno šolo opozorili s posrečenima plakatoma; enega v obliki kondoma in drugega z veliko 3D pentljo. Plakati so bili med učitelji in učenci zelo lepo sprejeti. Dan varstva mokrišč je bil za nas še posebej velik izziv, saj je v naši neposredni bližini mokrišče, naravni spomenik, ki ga le malokdo dobro pozna – Škocjanski zatok. V obliki plakatne prestavitve pomena mokrišč, fotoreportaže in predvsem mini kviza na to temo smo v času okrog februarja zaposlili čutila in glave učencev. Takrat je bila tudi rojena ideja o organiziranem obisku Škocjanskega zatoka, ki se je realizirala kot naravoslovni dan za osme razrede. Najpomembneše obeležje v tem šolskem letu pa je bil Dan Zemlje – 22. april. Člani Kluba Kanela smo z velikim intuziazmom načrtovali, pripravili, izvedli in analizirali naravoslovni dan, ki je tega dne vključil vse oddelke predmetne stopnje. Klubovci so ob tej priložnosti vodili osrednji Info center v spodnji avli šole, kjer so vsi udeleženci dneva lahko dobili vse potrebne informacije, gradivo, literaturo, materiale, in tu so se zbirali tudi izdelki delavnic, iz katerih smo nato pripravili razstavo. (glej poročilo naravoslovnega dne).
V tem šolskem letu pa smo izvedli tudi nekaj zanimivih poskusov in se naučili rokovanja z nekaterimi najosnovnejšimi orodji v raziskovalnih metod. Nekatere skupne ure pa smo posvetili ustvarjanju in oblikovanju iz naravnih materialov.
Že v tem letu se je pokazala težnja po nekam trajnejšem projektu, ki bi bil raziskovalne narave. Tako smo že razmišljali o raziskovalni nalogi, ki bi nas lahko naslednje leto popeljala v še bolj plemenite in širše dosežke in kroge ljudi.
Sabina Šadl
Prade, 4. 7. 2002