ZAKLJUČNO POROČILO O PROJEKTU: »EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA« V ŠOLSKEM LETU 2001/2002

 

Z letošnjim šolskim letom, 2001/2002, se je tudi naša šola, OŠ Elvire Vatovec PRADE, vključila v nacionalni projekt »Eko šola kot način življenja«.

Letošnja tema, ki smo si jo izbrali so ODPADKI. Odločili smo se, da bomo začeli korak za korakom in sicer z osveščanjem učencev in delavcev šole ter postopnimi spremembami. Povezali smo se s Komunalo v Kopru, ki nam je dostavila zabojnike za ločeno zbiranje odpadkov. Prav tako smo po razredih začeli ločeno zbirati odpadni papir.

V šoli smo na temo Eko šole izvedli določene dejavnosti in akcije. Obeležili smo Svetovni dan mokrišč, Dan vode, Dan Zemlje, Dan Sonca ipd.

Vsi učitelji šole smo aktivno sodelovali pri organizaciji in izvajanju vsaj ene od letošnjih ekoloških akcij, pod temo ODPADKI.

Svetovni dan mokrišč, 2 februar,so člani kluba mladih naravoslovcev Kanela obeležili z razstavo samostojno izdealnih plakatov o pomenu mokrišč, fotoreportažo o Sečoveljskih solinah ter nagradno igro o Bližnjem brakičnem mokrišču - Škocjanskim zatoku.

22. marca smo obeležili Svetovni dan vode. Učitelji in učenci so se pri šolskih urah pogovarjali in razmišljali o pomenu vode za življenje. Učenci so pozornost namenili predvsem pomanjkanju čiste vode ter načinom za ohranjanje le te. Svoje zamisli in predloge so učenci uporabili pri ustvarjalnem delu ter oblikovali domiselne plakate, ki so jih predstavili na razstavi.

22.aprila – na Dan Zemlje- smo izvedli akcijo zbiranja starega papirja. Povezali smo se s krajevno skupnostjo, starši in Komunalo v Kopru. S to akcijo smo združili lepo s koristnim, saj smo prispevali k ohranitvi našega naravnega bogastva, denar pa bomo namenili igralom pred šolo. Zbirali smo tudi nevarne odpadke, kot so rabljene baterije in plastenke. Pri zbiranju baterij smo sodelovali v natečaju, ki ga je pripravila Komunala v Kopru. Zbrali smo 7,5 kg starih baterij in 1.700 kg papirja.  Denarni izkupiček bomo investirali v nabavo otroškega igrala.

Na Dan Zemlje smo na šoli izvedli naravoslovni dan za predmetno stopnjo. Učenci so se podrobneje seznanjali z vsebino projekta eko šole, oblikovali so razredne EKO LISTINE, izdelovali EKO ZNAKE, reševali eko kviz, urejevali šolo in njeno okolico. Tudi na razredni stopnji so učenci izvajali določene dejavnosti ter sodelovali s plakati in posameznimi prispevki. Ta dan je skoraj v celoti potekal pod organizacijo in vodstvom članov kluba Kanela, ki so v "info centru" koordinirali pestro delo po razredih in v okolici šole.

Na Dan Sonca so učenci pisali o Soncu, njegovi pomembnosti za življenje, zgradbi Sonca ter pripravili razstavo.

Komunala v Kopru se nam je ponudila v pomoč glede osveščenosti učencev. Vključili smo se v njihov projekt »Ravnanje z odpadki« oz čim boljšim rezultatom ločenega zbiranja odpadkov na našem področju.  Na šoli smo s pomočjo njihove študentke, bodoče pedagoginje, izvedli predavanja in sicer na razredni stopnji o ločenem zbiranju odpadkov, na predmetni stopnji pa je bil poudarek na nevarnih odpadkih in kompostiranju. Prav tako nam je Komunala Koper pripravila in posredovala različne zgibanke in drugo informativno gradivo.

Komunala nam je ponudila tudi ogled čistilne naprave v Serminu, ki so si jo ogledali učenci osmih razredov v sklopu naravoslovnega dne.

Dejavnosti Eko šole smo uspešno vključevali tudi v sam pouk. V  4.a razredu se je učiteljica  z učenci najprej pogovarjala o ekologiji in  varstvu okolja. Sprejeli so dogovor, da postanejo Ekošolarji, kar so potrdili tudi s podpisom in samim zapisom. Dogovorili so se, da bodo pisali dnevnik »Zelenih dejanj«, zbirali »odpadni« material in ideje o uporabi le tega. Ob dnevu Zemlje so izvedli delavnico na temo odpadnega materiala in pripravili razstavo izdelkov. Na Dan Sonca so pisali in pesnili o soncu ter pripravili in izvedli natečaj NAJBOLJ IZVIRNI SONČEK.

O svojem delu in uspehih smo s člankom obvestili tudi širšo krajevno skupnostobjavljen v Vaški utrinki, KS Pobegi-Čežarji, št.1, 2002.

Z nacionalnim projektom »Eko šole kot načina življenja« bomo nadaljevali tudi v bodoče. Čaka nas še veliko izzivov in upamo čim manj ovir.

 

 

 

Uresničevanje  SEDEM KORAKOV EKO ŠOLE:

 

1. KORAK: Ustanovitev Eko programskega sveta šole

- odgovorna oseba: ga. v. d. ravnateljica prof. Franka Pegan Glavina

- koordinatorka za RS in podružnično šolo v Sv. Antonu: prof. Maja Kodarin

- koordinatorka za PS: prof. Sabina Šadl

 

2. KORAK:

- pobudo za ustanovitev so dali predstavniki lokalnih skupnosti skupaj s šolo

- pri pregledu okolja smo ugotovili, da bo potrebna skrb za čisto okolico znotraj in izven šole (okolica in igrišče)

 

3. KORAK:

- odločili smo se, da bomo delovali po korakih in najprej začeli z delovanjem znotraj šole

- letošnja tema, ki smo si jo izbrali so ODPADKI

- CILJI: -učenci znajo odpadke pravilno razvrščat

- učenci se naučijo pravlilnega ravnanja z odpadki

- učenci znajo odpadne materiale večkrat oz. koristno uporabit še v druge namene

- učenci in učitelji izhajajo najprej iz sebe (tako pri ravnanju z odpadki, kot pri urejenosti samega delovnega okolja)

 

4.KORAK:

- sprotno spremljamo dejavnosti, ki smo jih določili

- občasno, po idejah in možnostih, dodamo ali izpustimo določene dejavnosti

 

5. KORAK:

- PRILOGA: razpredelnica dejavnosti, ND, sodelovanje s Komunalo

 

6. KORAK:

- sodelovanje s KS s članki in prispevki

- sodelovanje s Komunalo v Kopru

- obveščanje o AKCIJAH zbiranja starega papirja (radio, starši)

 

7. KORAK:

- podpis EKO LISTINE po razredih

- na DAN OKOLJA bomo razstavili in podpisali enotno EKO LISTINO

 

 

eko - koordinatorici: Maja Kodarin, Sabina Šadl

 

 

Prade, 2. 7. 2002