TURISTIČNA VZGOJA

 

Turistična vzgoja je enoletni predmet. V šolskem letu mu je namenjenih 35 ur. Predmet obiskujejo učenci od 7. do 9. razreda.

 

V okviru turistične vzgoje so učenci aktivni na več področjih:

·        poznavajo turizem na primeru domačega kraja oziroma okolja (Ljubljane) kot spreminjajoči se razvojni pojav in gospodarsko dejavnost, ki je pomembna za naš razvoj;

·        seznanijo se z osnovami za razvoj turizma v domačem kraju in Sloveniji;

·        spoznavajo in vrednotijo za obiskovalce in za njih same zanimive sestavine življenja v domačem okolju;

·        spoznavajo in vrednotijo naravne, družbene, gospodarske in politične osnove za razvoj turizma, zlasti naravno in kulturno dediščino v domačem okolju in Sloveniji;

·        vključujejo se v turistično življenje domačega kraja in spoznavajo ljudi in ustanove, ki se ukvarjajo in živijo od turizma;

·        spoznavajo možnosti zaposlovanja v turizmu in razvijajo sposobnosti za opravljanje del v turizmu;

·        naučijo se pridobivanja in posredovanja informacij o turizmu;

·        spoznavajo turistična društva in se pripravljajo na sodelovanje v njih;

·        razvijajo sposobnost kulturnega komuniciranja in javnega nastopanja.

 

Temeljni namen predmeta je vzgoja učencev za pozitiven odnos do turizma in turistov. Učencem predmet vzpodbuja zanimanje za turizem kot poklicno ali ljubiteljsko področje in jih motivira za pridobivanje znanj o turizmu, naši naravni in kulturni dediščini.

Pouk turistične vzgoje poteka v učilnici in na terenu. Za doseganje naštetih ciljev tekom šolskega leta med drugim obiščemo Slovenski turistično informacijski center, enega izmed ljubljanskih hotelov in turistično agencijo Kompas, kjer nas zaposleni vedno lepo sprejmejo in seznanijo s svojim delom. Učenci se  tudi praktično preizkusijo v vodenju.

 

Slika: Ekskurzija v Rim (Foto: Hafner, 2010)