TURISTIČNA
VZGOJA
Turistična
vzgoja je enoletni predmet. V šolskem letu mu je namenjenih 35 ur. Predmet
obiskujejo učenci od 7. do 9. razreda.
V
okviru turistične vzgoje so učenci aktivni na več področjih:
·
poznavajo turizem na primeru
domačega kraja oziroma okolja (Ljubljane) kot spreminjajoči se razvojni pojav
in gospodarsko dejavnost, ki je pomembna za naš razvoj;
·
seznanijo se z osnovami za
razvoj turizma v domačem kraju in Sloveniji;
·
spoznavajo in vrednotijo za
obiskovalce in za njih same zanimive sestavine življenja v domačem okolju;
·
spoznavajo in vrednotijo
naravne, družbene, gospodarske in politične osnove za razvoj turizma, zlasti
naravno in kulturno dediščino v domačem okolju in Sloveniji;
·
vključujejo se v turistično
življenje domačega kraja in spoznavajo ljudi in ustanove, ki se ukvarjajo in
živijo od turizma;
·
spoznavajo možnosti
zaposlovanja v turizmu in razvijajo sposobnosti za opravljanje del v turizmu;
·
naučijo se pridobivanja in
posredovanja informacij o turizmu;
·
spoznavajo turistična
društva in se pripravljajo na sodelovanje v njih;
·
razvijajo sposobnost
kulturnega komuniciranja in javnega nastopanja.
Temeljni
namen predmeta je vzgoja učencev za pozitiven odnos do turizma in turistov.
Učencem predmet vzpodbuja zanimanje za turizem kot poklicno ali ljubiteljsko
področje in jih motivira za pridobivanje znanj o turizmu, naši naravni in
kulturni dediščini.
Pouk
turistične vzgoje poteka v učilnici in na terenu. Za doseganje naštetih ciljev
tekom šolskega leta med drugim obiščemo Slovenski turistično informacijski
center, enega izmed ljubljanskih hotelov in turistično agencijo Kompas, kjer
nas zaposleni vedno lepo sprejmejo in seznanijo s svojim delom. Učenci se tudi praktično preizkusijo v vodenju.
Slika: Ekskurzija v Rim (Foto: Hafner, 2010)