VERSTVA IN ETIKA

Cilji izbirnega predmeta:
Učenci:
• pridobivajo znanja o religijah in njihovih značilnostih;
• spoznavajo vloge verstev pri oblikovanju različnih civilizacij, posebej krščanstva pri razvoju evropske kulture in oblikovanju slovenskega naroda;
• se usposabljajo za kritičen odnos do negativnih pojavov v zvezi z religijo in religijami (npr. nespoštovanje enakopravnosti pripadnikov različnih religij, nestrpnost, fanatizem);
• razvijajo sposobnosti razumeti druge ljudi, z njimi sodelovati, biti solidaren in pripravljen sporazumno reševati konflikte.

Vsebinski sklopi izbirnega predmeta:

• Uvod: Verstva sveta –svetovi verstev – 3 ure
• Krščanstvo – 7 ur
• Islam – 7 ur
• Budizem – 7 ur
• Vzori in vzorniki – 3 ure
• Enkratnost in različnost – 3 ure
• Dodatne izbirne teme (Judovstvo, Azijska verstva, Tradicionalne religije…)

Ocenjevanje: Znanje se ocenjuje enkrat v konferenci s številčnimi ocenami od 1 - 5.
V okviru omenjenega predmeta je predvideno tudi delo na terenu.

Posebnosti izbirnega predmeta: Gre za trileten predmet, ki se poučuje v 7., 8. in 9. razredu. Učenec ima možnost izbrati ta predmet tudi le za eno leto ali dve, saj so vsebine razdeljene v tri zaokrožene celote.
• Verstva in etika I verstva sveta (krščanstvo, islam, budizem…)
• Verstva in etika II ljudje in verstva (religijska kultura, življenjska vodila religij…)
• Verstva in etika III. Biblija (Stara in Nova zaveza, krščanstvo in zahodna civilizacija…)

Predmet je trileten ( 7. – 9. razred), vendar ga je možno obiskovati tudi eno ali dve leti. Vsako leto se obravnavajo različni tematski sklopi; ti so še dodatno razdeljeni na obvezne, obvezno izbirne in neobvezne teme.