Pri
izbirnem predmetu organizmi v naravnem in
umetnem okolju učenci spoznavajo življenjske potrebe
živih bitij in tako bolje povežejo abiotske in biotske
dejavnike. Spoznajo, da je vsako rušenje ravnotežja v naravi –
vnos različnih snovi, tujih organizmov, pomanjkanje vode,
spremembe temperaturnega režima itd., lahko usodno za
preživetje organizmov. Ta spoznanja pridobivajo z aktivnim delom,
torej z izkušnjo.
Ob gojenju organizmov se
zavedo, da so živa bitja, ki smo jih vzeli v oskrbo, odvisna od nas, zato
moramo biti pri gojenju in vzdrževanju izjemno
odgovorni. Ob tem
naj bi se naučili odgovornega ravnanja z vsemi živimi bitji –
tudi hišnimi ljubljenčki, rastlinami v svojem stanovanju, pa
tudi s svojimi vrstniki, prijatelji, znanci. Svoje odgovorno
ravnanje naj bi zavestno usvojili tudi kot nujnost pri
varovanju življenjskega okolja.